2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

+22
Jonken
Pajala
hokkzorz
MRGHOST
Donowitz
dubstep
CKa
NallePhu
PM
Swhy
Myrman
Micke80
Old Brooklyn
Kallepedal
Lajon
Rakapuckar
Mickeee
Slapshot
Rönken
GMG
rumpztr
Lars158
26 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Swhy ons 06 aug 2014, 22:18

Old Brooklyn skrev:
Slapshot skrev:Hur så Näkyvä ut då? Det står ingenting om honom nånstans....spelade han?
Han spelade. Sågs inte så mycket. Kämpade en del för att få spelet att stämma och passningarna var lite si och så.

Då är det väl bara jag (och möjligen speakern) som såg nummer 5 måla  Wink matchsammanfattningen på asplövens hemsida anger nämligen också Sandström som andra målskytt för Luleå.
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Lars158 ons 06 aug 2014, 23:27

Ja det var en intressant kväll.
Klasskillnaden ska ju egentligen vara för stor för att Asplöven ska kunna vinna. Men det gjorde dom och inte allt för oförtjänt. Nog hade LHF ett visst övertag i puckinnehav och skott på mål.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Lars158 ons 06 aug 2014, 23:34

Positivast för mig var nog Granström. Petrell kommer kunna göra ett bra jobb tror jag också.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Lars158 ons 06 aug 2014, 23:37

Asplöven är skridskostarkt. Henrion borde verkligen skrivas fast om det inte redan gjorts.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av CKa ons 06 aug 2014, 23:44

Swhy skrev:
Old Brooklyn skrev:
Slapshot skrev:Hur så Näkyvä ut då? Det står ingenting om honom nånstans....spelade han?
Han spelade. Sågs inte så mycket. Kämpade en del för att få spelet att stämma och passningarna var lite si och så.

Då är det väl bara jag (och möjligen speakern) som såg nummer 5 måla  Wink matchsammanfattningen på asplövens hemsida anger nämligen också Sandström som andra målskytt för Luleå.

Fagerudd är rightare, Janne är leftare. Janne gjorde målet, speakern ropade ut nummer 7 Jan Sandström.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Lars158 tor 07 aug 2014, 00:03

Fattar inte varför Luleå hade sånt virr varr med sina tröjnummer.

Hjelm tror jag får svårt att platsa. Var många som var bekymrade kring hans nivå.

Mannberg har ju bra fart. Var flera gånger han körde på med bra fart och försökte utmana, men han tar sig inte igenom.

Forsberg sparka jag efter första var spelad. Kom väl upp sig lite grann sen i matchen.

Sylle är inte jättesnabb inte.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av dubstep tor 07 aug 2014, 03:57

Helt sjukt att ni inte är oroliga över det här lagbygget. Inte pga förlusten i sig utan för att truppen är sjukt dålig och kvalmässig. Mycket talar för att det blir kvalserien, och med den befintliga truppen kan man mycket väl åka ur. Malmö och VIK är inte sämre. Ni behöver inte ta min oro på allvar om ni inte vill, men om ni hade vetat hur mycket rätt jag har haft genom åren som skribent på flera forum så hade ni blivit jävligt oroliga.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Slapshot tor 07 aug 2014, 04:52

Nej Luleå är inte bra den här säsongen (på papperet) men vem fan är det egentligen i dagens SHL? Bara 3-4 lag som känns guldmässiga. Hela SHL är på kraftig nedgång och jag tror enda räddningen är KHL....money talks. Publiken vill se bra spelare spela rolig hockey. Nu få dom varken det ena eller det andra.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av CKa tor 07 aug 2014, 09:14

dubstep skrev:Helt sjukt att ni inte är oroliga över det här lagbygget. Inte pga förlusten i sig utan för att truppen är sjukt dålig och kvalmässig. Mycket talar för att det blir kvalserien, och med den befintliga truppen kan man mycket väl åka ur. Malmö och VIK är inte sämre. Ni behöver inte ta min oro på allvar om ni inte vill, men om ni hade vetat hur mycket rätt jag har haft genom åren som skribent på flera forum så hade ni blivit jävligt oroliga.

Tror faktiskt ingen här bryr sig särskilt mycket om vad du tror eller tycker.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 07 aug 2014, 12:50

Luleås trupp känns bra mycket mer intressant, än vad den gjort på flera år. Tar dom sig till slutspel, om det så är på sista direkta (6) platsen, med en underhållande hockey, så är jag mer än nöjd.

Kvalserien behöver nog inte ens nämnas.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av MRGHOST tor 07 aug 2014, 13:01

Det är ju ingen vidare målsättning att ta sig till slutspel...målet ska vara guld
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av hokkzorz tor 07 aug 2014, 13:32

Fy fan, det är kört, vi torska mot ett AS lag. Torskar man mot AS lag så kommer man spela i AS nästa säsong. Vi har inga målskyttar, Försvarsspelet håller div 1 klass, målvakterna silar.

glaset är halvtomt

näää det finns inget glas ens.

PS. förstår ni inte denna posten så har jag som förslag på att ni googlar på 'sarkasm' och 'ironi'

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Slapshot tor 07 aug 2014, 15:22

MRGHOST skrev:Det är ju ingen vidare målsättning att ta sig till slutspel...målet ska vara guld



Håller med dig till fullo. Jag hoppas målsättningen inom klubben är guld och ingenting annat.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av NallePhu tor 07 aug 2014, 15:36

hokkzorz skrev:Fy fan, det är kört, vi torska mot ett AS lag. Torskar man mot AS lag så kommer man spela i AS nästa säsong. Vi har inga målskyttar, Försvarsspelet håller div 1 klass, målvakterna silar.

glaset är halvtomt

näää det finns inget glas ens.

PS. förstår ni inte denna posten så har jag som förslag på att ni googlar på 'sarkasm' och 'ironi'
Vad fan dvala sedan urtåpget från slutspelet = abstines
Då vill man testa känslorna och hur formen är på en själv..
Gav mig själv en svag 2 känner mig ringrostig och allmänt mjuk  Very Happy 
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18180
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 07 aug 2014, 16:41

MRGHOST skrev:Det är ju ingen vidare målsättning att ta sig till slutspel...målet ska vara guld

Men givetvis.

Man måste dock ta sig till slutspel för att ha chans på guld.
Det jag menade är att bara vi tar oss till slutspel på en underhållande/fysisk hockey, är SÄSONGEN (seriespelet) något att vara glad och nöjd över.

Således är jag glad om det uppfylls. Vi behöver inte hamna på en andra eller tredje-plats för att jag ska vara nöjd.

Väl i slutspelet kan allt hända. Då börjar kriget.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 07 aug 2014, 16:45

Att börja lipa över en första träningsmatch, några dagar efter ispremiären är dock patetiskt. Folk må vara svart-vita men någon form av rimlighet i all pessimism får det vara.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Pajala tor 07 aug 2014, 17:05

fast jag är super pes ...öhh realist så är det vara att vänta och se hur det går mot DIF imorgon, förlust igen känns ju inte bra iaf, fast just nu känns det för tidigt för att måla fan på väggen ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Jonken tor 07 aug 2014, 18:29

...Hur hade matchen sett ut om Luleå hade haft en bra match i benen -och Asplöven gjort sin första för säsongen...?

Det är nu flera de tyngre killarna ska se slöare ut -jämfört med de "lättare" killarna. Man kan lugnt vänta med att bli orolig ifall farten & tanken succesivt inte blir bättre ju mer matcher som killarna lirar.

Måste säga att jag gillar idén med den här nya -mer fysiska hockeyn som LHF kör. Tungt & hårt! Denna stil gjorde ju LA Kings till ett långsiktigt vinnande lag. Så vem vet: Kanske även LHF framöver.

- Granström kommer att gå så rakt in i hjärtat på oss alla i vinter!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av GMG tor 07 aug 2014, 19:02

Höjdpunkterna från matchen: https://www.youtube.com/watch?v=iZYqJRgybFU
GMG
GMG

Antal inlägg : 1204
Join date : 12-07-20
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av MickkeJ tor 07 aug 2014, 21:15

Slapshot skrev:Nej Luleå är inte bra den här säsongen (på papperet) men vem fan är det egentligen i dagens SHL? Bara 3-4 lag som känns guldmässiga. Hela SHL är på kraftig nedgång och jag tror enda räddningen är KHL....money talks. Publiken vill se bra spelare spela rolig hockey. Nu få dom varken det ena eller det andra.
Ditt vanliga standardinlägg. Tröttsamt...
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av dubstep tor 07 aug 2014, 22:58

bearjew skrev:Luleås trupp känns bra mycket mer intressant, än vad den gjort på flera år. Tar dom sig till slutspel, om det så är på sista direkta (6) platsen, med en underhållande hockey, så är jag mer än nöjd.

Kvalserien behöver nog inte ens nämnas.
Bättre? Sure...

Johan Gustafsson VS Daniel Larsson
Abbott - Abott - Vihko VS Abbott - Abbott - Granström
Koivisto - Olausson - Klasen VS Zaar - Dixon - Petrell
Sandell - Pyörälä - Jakobs VS Cehlarik - Wallmark - Ledin
Fabricius - Fogström - Hedman VS Bryggman - Fogström - Forsberg

Enligt mig den bästa truppen Luleå haft de senaste åren.

Eller jämför med säsongen vi hade Arlbrandt, Hjalmarsson, Olausson, Abbott, Abbott, Harju, Enterfeldt, Vihko och Niinimaa, Jaakola, Fälth och ena säsongen Fransson på backen?

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av dubstep tor 07 aug 2014, 23:01

Jag brukar ha rätt så vi får se hur det här slutar. På återseende.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 07 aug 2014, 23:27

dubstep skrev:
bearjew skrev:Luleås trupp känns bra mycket mer intressant, än vad den gjort på flera år. Tar dom sig till slutspel, om det så är på sista direkta (6) platsen, med en underhållande hockey, så är jag mer än nöjd.

Kvalserien behöver nog inte ens nämnas.
Bättre? Sure...

Johan Gustafsson VS Daniel Larsson
Abbott - Abott - Vihko VS Abbott - Abbott - Granström
Koivisto - Olausson - Klasen VS Zaar - Dixon - Petrell
Sandell - Pyörälä - Jakobs VS Cehlarik - Wallmark - Ledin
Fabricius - Fogström - Hedman VS Bryggman - Fogström - Forsberg

Enligt mig den bästa truppen Luleå haft de senaste åren.

Eller jämför med säsongen vi hade Arlbrandt, Hjalmarsson, Olausson, Abbott, Abbott, Harju, Enterfeldt, Vihko och Niinimaa, Jaakola, Fälth och ena säsongen Fransson på backen?

Dags skaffa glasögon? Vart skriver jag bättre?

Jag skrev mer intressant än på många år. Vi spelar en helt annan hockey än Rönken-hockeyn och har många nya typer utav spelare än vad Rönnqvist brukar köra med. Har vart samma visa de senaste åren om än det vart framgångsrikt, så har publiken till stora delar inte gillat det. Tar vi oss till slutspel på en underhållande hockey lär det bli en rolig säsong. Sen som jag skrev. Väl i slutspel kan allt hända. Det känns som att vi är bra rustade för den typen utav spel åtminstone.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 07 aug 2014, 23:33

GMG skrev:Höjdpunkterna från matchen: https://www.youtube.com/watch?v=iZYqJRgybFU

Tack för highlights förresten.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Micke80 fre 08 aug 2014, 15:17

dubstep skrev:
bearjew skrev:Luleås trupp känns bra mycket mer intressant, än vad den gjort på flera år. Tar dom sig till slutspel, om det så är på sista direkta (6) platsen, med en underhållande hockey, så är jag mer än nöjd.

Kvalserien behöver nog inte ens nämnas.
Bättre? Sure...

Johan Gustafsson VS Daniel Larsson
Abbott - Abott - Vihko VS Abbott - Abbott - Granström
Koivisto - Olausson - Klasen VS Zaar - Dixon - Petrell
Sandell - Pyörälä - Jakobs VS Cehlarik - Wallmark - Ledin
Fabricius - Fogström - Hedman VS Bryggman - Fogström - Forsberg

Enligt mig den bästa truppen Luleå haft de senaste åren.

Eller jämför med säsongen vi hade Arlbrandt, Hjalmarsson, Olausson, Abbott, Abbott, Harju, Enterfeldt, Vihko och Niinimaa, Jaakola, Fälth och ena säsongen Fransson på backen?

Glöm inte bort att Arlbrandt och Olasusson mer eller mindre sågades innan eftersom ingen av dem visat mer än att de höll i allsvenskan. För att inte tala om Enterfeldt som fick ett try-out och folk tyckte man kunde köra på egna juniorer istället., Eller ifrågasättandet av Jaakola innan han anlände och Fälth som var för gammal för att göra debut i högsta ligan.
Varje år är det frågetecken om spelaran som kommer underifrn, ibland visar det säg att farhågan var rätt och ibland var spelaren bra mycke bättre än så. Varje år blir det orimliga förväntningar på stjärnan, ibland blir man besviken och ibland jättenöjd.
Överlag har ju vi som håller på denna klubb lite svårt att se nyktert på truppen och antingen hör vi till dem som frozar och överdriver förväntningarna eller så hör vi till den pessimistiska skaran som målar fan på väggen.

Vad gäller årets trupp har vi inte den mest talangfulla truppen, men vi har den mest oömma truppen på riktigt länge. Vad det sen leder till får vi se när det drar igång. Risken är att det blir halva matcherna i BP och förhoppningen blir att motståndarbackarna blir stressade och slänger iväg sitt första pass med icing som följd istället för att spela kreativt.
Däremot håller jag med om att den är intressant, men jag pendlar mellan en skrämmande känsla och en förväntansfull känsla. Frågan är vilken sida av mig som får rätt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Snikne Ville fre 08 aug 2014, 15:22

Hävstången är främst Walle, Zaar o Pistol Pete.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Slapshot fre 08 aug 2014, 16:23

MickkeJ skrev:
Slapshot skrev:Nej Luleå är inte bra den här säsongen (på papperet) men vem fan är det egentligen i dagens SHL? Bara 3-4 lag som känns guldmässiga. Hela SHL är på kraftig nedgång och jag tror enda räddningen är KHL....money talks. Publiken vill se bra spelare spela rolig hockey. Nu få dom varken det ena eller det andra.
Ditt vanliga standardinlägg. Tröttsamt...



Ingen tvingar dig att läsa...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Lajon fre 08 aug 2014, 16:33

Nya ledare och många nya spelare... en kombination som kan bli väldigt bra eller väldigt väldigt dåligt.

Det troliga och vanliga är väl att det blir något mitt emellan.

Mitt tips/tro är att det kommer att gå jäkligt tungt före jul för att lyfta ganska ordentligt efter framåt slutspelet, men knappast så att det räcker till en final. Det gäller bara att hålla sig lugn och fortsätta tro på det även om vi ligger 11:a efter 22 omgångar.


Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av nummer 17 fre 08 aug 2014, 16:49

Swhy skrev:
Slapshot skrev:Hur så Näkyvä ut då? Det står ingenting om honom nånstans....spelade han?

Han spelade, jag tyckte han såg bra ut. Gjorde inget större misstag och fick puckar på mål, enligt min mening gjorde han inget större avtryck den här matchen, men jag har höga förhoppningar efter dagens match att han kommer komma in i spelet allt mer - Tror han kommer bli nyttig. Hela laget såg ju lite "valpigt" ut så här i första matchen.
Jag tycker Näkyvä såg riktigt lovande ut. Tror och hoppas vi får mycket nytta av honom i vinter. Enligt mig var han och Dixon bäst på isen!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av nummer 17 fre 08 aug 2014, 16:57

Mina personliga plus och minus efter Asplöven matchen som jag såg på plats. Savva och Näkyvä får plus bland backarna. Hjelm minus , och övriga ungefär som förväntat. Bland forwards plus för Dixon, Zaar, Petrell, Granström och Mampe. minus för Sylvegård, Bryggan och Foppa. Övriga stack inte ut varken positivt eller negativt. Lassi får plus för första halvan av matchen men tyvärr stort minus för andra halvan.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Bilderberg fre 08 aug 2014, 20:54

Micke80 skrev:
Risken är att det blir halva matcherna i BP och förhoppningen blir att motståndarbackarna blir stressade och slänger iväg sitt första pass med icing som följd istället för att spela kreativt.

Tänker spontant att större isytor samt mer generösa icing-regler kan komma att försvåra "LA-kingandet" en aning. Tyngre spelare är som bekant oftast lite trögare och således ökar riksen för att bli överspelade på stor rink - speciellt nu när anfallszonerna t.o.m. blivit ännu större(!) AHL-spelare är igenomsnitt lite större än KHL-spelare för att ta ett exempel. Men jag misstänker att KHL-killarna generellt sett är lite skickligare ändå vilket gör dem mer anpassade för spel på stor rink - oavsett "storleks-handikappet".

Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå - Sida 2 Empty Sv: 2014-08-06, Vardia Cup, Asplöven - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet