Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

+80
miker
Ivanhoe
Mange
Fred Herbert
KaptenBlodskelett
Urken
HollywoodFATS
Dilox
MiCCe
ollle
kjell
Högljudd
Suorra
Tony Moore
Lulefan
Sir Prozac
#96
Hellcop
JuniorX
kralle
kniba
Sundance Kid
Pajala
Luleåfan
Dalle
amarule
stormvägen
Beast.
LuleåWinston
MickkeJ
Lajon
Grizzly
Respected Gentleman
Lasse Proppmätt
Dentos
Jimmy_Vegas
MRGHOST
nummer 17
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Rikky
farre
Rakapuckar
LubosC
Swhy
rumpztr
glitch
KUCERA
JoakimJ
Tigerman
Kagen
Redbear
CKa
Diktatorn
Pontaking
Bamsefar
NallePhu
Mr Bister
Purre
pingu
tibet
FruktHamster
Donowitz
dubstep
hokkzorz
Wirbelwind
Rönken
LulefanGBG
Ingemar
Snikne Ville
Lars158
Micke80
Norlin
Bjärven
Old Brooklyn
knutten
Slapshot
Mighty Duck
Admin
84 posters

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 tor 22 maj 2014, 21:45

dubstep skrev:
Micke80 skrev:Forwardssidan är ju inte klar så den är svår att bedöma, men om vi förutsätter att den där centern är en bra och spelskicklig center som man har pratat om så kommer vi atngaligen kunna få ihop 3 kedjor som kan skapa målchanser. Kanske inte 3 kedjor som skapar genom fina flippmackor men som skapar genom antingen fint passningsspel eller hårt jobb. I min bok räknas båda typen av mål lika mycket oavsett om det är en retur nära mål eller en flippmacka tvärs över zon och direktskott.
Vi har efter den där centern 15 fowards i truuppen och antagligen komemr 2 spelare få lira med Asplöven. Jag serSylvergård som given för den rollen och den andra spelaren kommer nog vara någon av Mannberg, Bryggman, Chelarik eller Wallamrk beroende på dessas utveckling. Jag tror Bryggman lever farligast där då man kommer ge Wallmark och Chelarik en ordentlig chans och Mannberg är bra som extra forward då han kan köra både ytter och center. Foppa tror jag har för hög status för att vara aktuell för en utlåning dit.

Forwardssidan har tappat lite skicklighet i jämförelse mot förra året men fått mer jävlar anamma. Nu får vi då se hur spelstilen kommer se ut om den satsningen slår väl ut eller om det blir fiasko. Jag ser forwardssidan (förutsatt att centern verkligen är bra och inte en pappersprodukt) som likvärdig med förra årets, om än med en annorlunda framtoning.
3 produktiva femmor? I vilken verklighet lever du?! En femma ska alltså ledas av Cehlarik och Wallmark, en annan ska ledas av Ledin+centern+Zaar och den tredje av Abottarna+Petrell (som inte är särskilt kreativa). Ingen av dessa femmor är produktiva! Snarare jävligt trubbiga och icke-produktiva skulle jag vilja säga.

Byt ut Petrell och Zaar mot liknande spelartyper/kvalite, t.ex. Hedman och Fleury, så ser laget ut så här:

Cam Abbott - Chris Abbott - Anton Hedman
Per Ledin - Center - Damien Fleury
Peter Cehlarik - Lucas Wallmrk - Jonathan Granström
Karl Fabricius - Niklas Fogström - Daniel Mannberg

Detta är du nöjd med? För det är tyvärr något liknande vi har i dagsläget. Kan inte minnas när vi hade sämre trupp.

Fleury var ju en katastrof sist han var här och skapade ingenting och de han fick levererat till sig klarade han inte av att göra nått vettigt av. Hedman kan man väll knapast kalla produktiv eller skciklig. Jag förstår därför inte din liknelse till att jag skulle vara nöjd med det ovanstående.
Båda Abbottsarna har väll legat kring 30 sina år här. Ledin har legat däromkring de gånger han fått spela i en kedja som ska göra annat än jävlas med motståndarna. Om Granström används i en sådan omgivning kan även han producera och hjälpa sin medspelare att produccera. Petrell har jag för dålig koll på men den spelartypen brukar kunna göra 20-30 i en omgivning där man tar tillvara på hans spelstil.
Vad gäller playmakers så har jag tolkat att den nya centerna ska vara en sådan och man hoppas att Wallmark ska ta nästa kliv och kunna vara en playmaker även i elitserien. Om han inte lyckas ser jag ett problem i PP då vi i såna fall bara har en sådan, och är inte den nya centern en playmaker så har vi ingen. Då har vi ett problem men inte förrän vi är där.

När jag skriver produktiv så menar jag inte att det är 3 kedjor som ska klara av att göra 50 poäng utan jag tror att det är 3 kedjor som kan växeldra där 3 kedjor är kapabla att göra mål. Abbotts har väll inte spelat med en playmaker eller sniper de åren de varit här men har ändå haft en stadig poängproduktion. ALlt är inte avhängt att man har en sniper och playmaker i kedjan utan man kan göra mål på fler sätt.
Jag känner mig som sagt inte nöjd men ändå rätt lugn eftersom man mest troligt kommer värva en ny spetsspelare om någon av de tilltänkta ungdomarna misslyckas.

Däremot ser jag inte i dagsläget en enda spelare som vinner matcher på egen hand till oss, men jag gillar inte heller att man bygger på det sättet eftersom den typen av lag ofta får bakslag.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep tor 22 maj 2014, 23:19

Petrell = Hedman, Zaar = Fleury. Det var därför jag gjorde jämförelsen. Petrell och Hedman smäller på bra men de är ju knappast produktiva. Zaar är likt Fleury intetsägande i spelet men har hyfsat skott. Jag tror att Zaar kommer att gå samma öde till mötes, dvs floppa. Ledin kommer inte att upprepa sina 27 poäng utan Klasen och Olausson. Jag har inget dåligt att säga om Abbottarna egentligen, de är klockrena i sina roller, men de är ju inte heller några stora poängplockare. Jag ser helt enkelt inte hur de här kedjorna ska kunna skapa ett tryck framåt som genererar i målchanser. Det är för många trubbiga spelare och för få skickliga speluppläggare och målskyttar. Tyvärr.

Mattias Janmark - Förstacenter - Broc Little
Cam Abbott - Chris Abbott - Robin Alvarez
Steve Saviano - Lukas Wallmark - Peter Cehlarik
Per Ledin - Niklas Fogström - Daniel Mannberg

Något liknande i slagstyrka hade jag förväntat mig, så jag är oerhört besviken när jag ser den nuvarande truppen.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 23 maj 2014, 13:29

dubstep skrev:Petrell = Hedman, Zaar = Fleury. Det var därför jag gjorde jämförelsen. Petrell och Hedman smäller på bra men de är ju knappast produktiva. Zaar är likt Fleury intetsägande i spelet men har hyfsat skott. Jag tror att Zaar kommer att gå samma öde till mötes, dvs floppa. Ledin kommer inte att upprepa sina 27 poäng utan Klasen och Olausson. Jag har inget dåligt att säga om Abbottarna egentligen, de är klockrena i sina roller, men de är ju inte heller några stora poängplockare. Jag ser helt enkelt inte hur de här kedjorna ska kunna skapa ett tryck framåt som genererar i målchanser. Det är för många trubbiga spelare och för få skickliga speluppläggare och målskyttar. Tyvärr.

Mattias Janmark - Förstacenter - Broc Little
Cam Abbott - Chris Abbott - Robin Alvarez
Steve Saviano - Lukas Wallmark - Peter Cehlarik
Per Ledin - Niklas Fogström - Daniel Mannberg

Något liknande i slagstyrka hade jag förväntat mig, så jag är oerhört besviken när jag ser den nuvarande truppen.

Ja då förstår jag din liknelse. Zaar ska man så klart inte räkna med 30 poäng ifrån. Hans första år på denna nivå blir så klart tuff men har man tur lyckas han åtminstone med 20. Alla kan ju inte göra som Olausson och Arlbrandt då de kom upp från Alllsvenskan.
Robin Alvarez är ju samma sak där. Man kan inte räkna med några 30 poäng där heller. Steve Saviano har ju provat men inte klarat det så där ska man inte heller räkna några 30 poäng.

Anledningen till att jag inte är direkt orolig för att det inte finns speluppläggare i alla kedjor är att spelet kanske inte kräver det. Tittar vi på hur FBK såg ut i fjol så hade de absolut inga poängkungar och speluppläggare i varje kedja men det räckte till final. Där man kommer känna av det mest om inte centern är en speluppläggare och Wallmark tar klivet är i PP. Där är det viktigt att man har nån som kan styra spelet men i 5/5 är det inte av samma vikt då spelet rullar mer och man har uttalat att man vill komma till tidiga avslut och trycka folk på mål.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 23 maj 2014, 20:25

dubstep:
Jag kan iofs tycka att din oro inte är helt obefogad (och att du får märkligt många minus för rätt befogade frågor), men kom ihåg detta:

1) Inför starten av fjolårssäsongen hade vi på pappret det bästa laget på jagvetintehuuuur länge. Det slutade med en sjätte plats och torsk i kvarten. Min poäng är att "på pappret" säger rätt lite. Var tex inte Linkping tippade som topp3-lag?

2) scouting på eliteprospects säger rätt lite

3) Truppen är inte spikad ännu

Om inte annat, så betänk punkt 3.
Det som för mig känns som den stora svagheten just nu är PP-spelet. Vi behöver någon som kan styra PP. Men samtidigt saknar vi fortfarande - med största sannolikhet iaf - vår första center. Får vi en sådan av klass så ser det genast mycket ljusare ut.
Vi får vänta och se. Tålamod är tydligen en dygd...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep fre 23 maj 2014, 22:33

Micke80 skrev:
dubstep skrev:Petrell = Hedman, Zaar = Fleury. Det var därför jag gjorde jämförelsen. Petrell och Hedman smäller på bra men de är ju knappast produktiva. Zaar är likt Fleury intetsägande i spelet men har hyfsat skott. Jag tror att Zaar kommer att gå samma öde till mötes, dvs floppa. Ledin kommer inte att upprepa sina 27 poäng utan Klasen och Olausson. Jag har inget dåligt att säga om Abbottarna egentligen, de är klockrena i sina roller, men de är ju inte heller några stora poängplockare. Jag ser helt enkelt inte hur de här kedjorna ska kunna skapa ett tryck framåt som genererar i målchanser. Det är för många trubbiga spelare och för få skickliga speluppläggare och målskyttar. Tyvärr.

Mattias Janmark - Förstacenter - Broc Little
Cam Abbott - Chris Abbott - Robin Alvarez
Steve Saviano - Lukas Wallmark - Peter Cehlarik
Per Ledin - Niklas Fogström - Daniel Mannberg

Något liknande i slagstyrka hade jag förväntat mig, så jag är oerhört besviken när jag ser den nuvarande truppen.

Ja då förstår jag din liknelse. Zaar ska man så klart inte räkna med 30 poäng ifrån. Hans första år på denna nivå blir så klart tuff men har man tur lyckas han åtminstone med 20. Alla kan ju inte göra som Olausson och Arlbrandt då de kom upp från Alllsvenskan.
Robin Alvarez är ju samma sak där. Man kan inte räkna med några 30 poäng där heller. Steve Saviano har ju provat men inte klarat det så där ska man inte heller räkna några 30 poäng.

Anledningen till att jag inte är direkt orolig för att det inte finns speluppläggare i alla kedjor är att spelet kanske inte kräver det. Tittar vi på hur FBK såg ut i fjol så hade de absolut inga poängkungar och speluppläggare i varje kedja men det räckte till final. Där man kommer känna av det mest om inte centern är en speluppläggare och Wallmark tar klivet är i PP. Där är det viktigt att man har nån som kan styra spelet men i 5/5 är det inte av samma vikt då spelet rullar mer och man har uttalat att man vill komma till tidiga avslut och trycka folk på mål.
Skillnaden var att FBK hade många kreativa och spelskickliga forwards med mycket mer SHL-rutin. Luleå känns trubbiga i jämförelse och det är just det som oroar mig och får mig att tro att vi kommer att få svårt att skapa målchanser och göra mål med spelarna vi förfogar över. Man skulle behöva värva 3 spetsforwards i nuläget som är spelskickliga och antingen speluppläggare eller målskyttar, en center räcker inte.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre 23 maj 2014, 22:51

Stackars dubstep
Jag måste säga att Saviano och Alvarez är knappast några kioskvältare, då ingen av de båda har SHL kvalite.
Jämför med Granström och Petrell så är ju de oceaner bättre, jag kan inte förstå att man kan föreslå 2 så usla spelare.
Kollar du inte på någon hockey?

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep fre 23 maj 2014, 22:52

FruktHamster skrev:dubstep:
Jag kan iofs tycka att din oro inte är helt obefogad (och att du får märkligt många minus för rätt befogade frågor), men kom ihåg detta:

1) Inför starten av fjolårssäsongen hade vi på pappret det bästa laget på jagvetintehuuuur länge. Det slutade med en sjätte plats och torsk i kvarten. Min poäng är att "på pappret" säger rätt lite. Var tex inte Linkping tippade som topp3-lag?

2) scouting på eliteprospects säger rätt lite

3) Truppen är inte spikad ännu

Om inte annat, så betänk punkt 3.
Det som för mig känns som den stora svagheten just nu är PP-spelet. Vi behöver någon som kan styra PP. Men samtidigt saknar vi fortfarande - med största sannolikhet iaf - vår första center. Får vi en sådan av klass så ser det genast mycket ljusare ut.
Vi får vänta och se. Tålamod är tydligen en dygd...
Ja, men är det verkligen något vi bör trösta oss med? Jag hade kunnat förstå situationen om vi hade haft en usel ekonomi eller om vi precis hade gått upp i elitserien och inte var så attraktiva. Truppen är inte spikad, men att bara en center ska in gör mig orolig. Vi kommer ju helt att sakna offensiv talang. Vi har i dagsläget ingen naturlig speluppläggare och ingen renodlad målskytt som bevisligen håller SHL-klass. Vi kommer att sakna spelskicklighet, kreativitet och målfarlighet. Det finns ingen röd tråd i femmorna, det ser mest ut som ett hopplock av trubbiga spelartyper som kämpar men får inte mycket uträttat. Jag vet att jag låter gnällig, men jag gör det för att jag bryr mig och jag är orolig för nästa säsong. En annan sak som gör mig orolig är att senast jag hade den här känslan om en trupp så slog den in skrämmande likt det jag förutspådde. Osten har förstått att det behövs fysik in i laget, det han inte verkar ha förstått är att det INTE får ske på bekostnad av offensiv skicklighet. Vi har en bra och stabil ekonomi så det finns egentligen inga ursäkter. Broc Little var t.ex. ruggigt bra i sin senaste säsong i SHL, försökte vi ens värva honom?

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep fre 23 maj 2014, 22:55

Mr Bister skrev:Stackars dubstep
Jag måste säga att Saviano och Alvarez är knappast några kioskvältare, då ingen av de båda har SHL kvalite.
Jämför med Granström och Petrell så är ju de oceaner bättre, jag kan inte förstå att man kan föreslå 2 så usla spelare.
Kollar du inte på någon hockey?
Kioskvältarna är Mattias Janmark, Förstacentern och Broc Little. Jag hade gärna bytt ut Saviano och Alvarez mot två stjärnspelare, men tror du att ekonomin skulle hålla för det? Jösses. Saviano är f.ö en riktigt bra spelare att ha i en tredjefemma, och Alvarez hade nog inte gjort bort sig med Abbottarna. Det är i alla fall en röd tråd i min trupp, som jag bara plockade ihop lite snabbt. Men visst, vi kan ju drömma och byta ut Saviano och Alvarez mot Anton Lander och Juhamatti Aaltonen.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep fre 23 maj 2014, 23:00

Mattias Janmark - Anton Lander - Broc Little
Cam Abbott - Chris Abbott - Robin Alvarez
Steve Saviano - Lukas Wallmark - Peter Cehlarik
Per Ledin - Niklas Fogström - Daniel Mannberg

Inga kioskvältare enligt Mr Bister hehehe

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre 23 maj 2014, 23:00

Vi kan ju inte värva usla spelare som Saviano och Alvarez, vi har ju bättre spelare redan i truppen, ska vi värva så skall det vara till 1:a och 2:a linan

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av dubstep fre 23 maj 2014, 23:04

Mr Bister skrev:Vi kan ju inte värva usla spelare som Saviano och Alvarez, vi har ju bättre spelare redan i truppen, ska vi värva så skall det vara till 1:a och 2:a linan
Vi har ingen i dagsläget som är bättre än Saviano i en tredjefemma, han är vindsnabb och bra både offensivt och defensivt. Vem passar bättre med Abbottarna än Alvarez/Viksten menar du, Bryggman? Mannberg? Vakna lilla gubben. Saviano och Alvarez/Viksten är inte särskilt dyra och är tänkta att bredda laget. Men du anser väl att varje värvning måste vara en kioskvältare. Så enligt dig har vi inte värvat en enda kioskvältare hittills Wink

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre 23 maj 2014, 23:10

Vi ska ge Bryggman, Wallmark och Cehlarik ordentligt med speltid och de har visat mycket mer än Viksten, Alvarez och Saviano dessutom är de redan i klubben.

Nu ska vi ha in en center och en bra Winge till 1.a linan

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 23 maj 2014, 23:21

Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 24 maj 2014, 06:24

NallePhu skrev:Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!

Den här diskussionen har vart förut, Cehlarik är ingen fysisk spelare, ingen sargkrossare, däremot så är han mycket bra på att förvalta puck, återta puck och passa puck. Hans spelförståelse och intelligens är klart bättre än de allra flesta i årets trupp oh han har en "quickrelease" i tighta situationer, så , ja, sammantaget är han kanske den spelaren med högst potential att bli det "pulver" alla vill ha in,  vi har i Luleå idag. MEN naturligtvis har han gjort misstag i def zon, misstag som enligt mig bestraffats betydligt hårdare av dåvarande tränarkonstellation än någon annan i Luleå hockey. Så hans självförtroende är nog naggat i kanten. Han måste få chansen på längre sikt än bara en-två matcher med ett par minuters istid. Ge han förtroende och jag är övertygad om att han kommer svara positivt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 24 maj 2014, 12:27

dubstep skrev:
Mr Bister skrev:Vi kan ju inte värva usla spelare som Saviano och Alvarez, vi har ju bättre spelare redan i truppen, ska vi värva så skall det vara till 1:a och 2:a linan
Vi har ingen i dagsläget som är bättre än Saviano i en tredjefemma, han är vindsnabb och bra både offensivt och defensivt. Vem passar bättre med Abbottarna än Alvarez/Viksten menar du, Bryggman? Mannberg? Vakna lilla gubben. Saviano och Alvarez/Viksten är inte särskilt dyra och är tänkta att bredda laget. Men du anser väl att varje värvning måste vara en kioskvältare. Så enligt dig har vi inte värvat en enda kioskvältare hittills Wink
Det beror ju på vad man menar med "dyr". 32-åriga (33 när serien drar igång) Saviano lär kosta betydligt mer än Mannberg och Bryggman tillsammans. Jag håller med om vissa av dina poänger men inte när det kommer till att just Saviano och Alvarez skulle vara något att satsa på.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Pontaking lör 24 maj 2014, 12:53

NallePhu skrev:Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!

Du kan berätta för mig vilken junior som är komplett när han kliver upp i A-laget. Det klagas år på år att vi inte får fram några juniorer men när det väl ska ges chansen till dem är det alltid pulver som vill köpa in halvdana spelare från allsvenskan istället. Inse att juniorer måste få förtroende och speltid för att det ska bli en ny Omark eller dylikt. Om du var nog gammal för att komma ihåg det så borde du minnas vilket förtroende alla juniorer fick under Slavomir Lener och vilket fantastiskt resultat han fick.

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 24 maj 2014, 13:54

Saha skrev:
NallePhu skrev:Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!

Du kan berätta för mig vilken junior som är komplett när han kliver upp i A-laget. Det klagas år på år att vi inte får fram några juniorer men när det väl ska ges chansen till dem är det alltid pulver som vill köpa in halvdana spelare från allsvenskan istället. Inse att juniorer måste få förtroende och speltid för att det ska bli en ny Omark eller dylikt. Om du var nog gammal för att komma ihåg det så borde du minnas vilket förtroende alla juniorer fick under Slavomir Lener och vilket fantastiskt resultat han fick.
Ja, men det är samtidigt en balansgång - om man nu inte konstant producerar juniorer av Skellefteås kvalité. Lener lyckade aldrig komma bättre en 5:a i tabellen och nådde aldrig längre en kvartsfinal i slutspelet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Diktatorn sön 25 maj 2014, 14:29

Känns som att många som skriker på värvningar inte räknar med att Mannberg/Cehlarik/Wallmark/Bryggman inte tar några kliv frammåt i karriären. Själv tycker jag det vore roligt för lite spelare och tränare att etablera sig bättre i SHL med ett "Mellan-år" utan allt för stora krav. Chanserna att åka ur serien när den ska utökas med två extralag känns minimala så varför inte gambla lite på talangerna
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 25 maj 2014, 15:20

Saha skrev:
NallePhu skrev:Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!

Du kan berätta för mig vilken junior som är komplett när han kliver upp i A-laget. Det klagas år på år att vi inte får fram några juniorer men när det väl ska ges chansen till dem är det alltid pulver som vill köpa in halvdana spelare från allsvenskan istället. Inse att juniorer måste få förtroende och speltid för att det ska bli en ny Omark eller dylikt. Om du var nog gammal för att komma ihåg det så borde du minnas vilket förtroende alla juniorer fick under Slavomir Lener och vilket fantastiskt resultat han fick.
Han har fått sin a chanser och BTW junior är han inte mer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 25 maj 2014, 16:22

Cehlarik är 18 år. Det finns 10 stycken spelare i J-20 som är äldre än honom. Hur är han inte junior?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 25 maj 2014, 16:23

NallePhu skrev:
Saha skrev:
NallePhu skrev:Chelarik kommer få lika lite speltid denna säsong som förra, Varför ju han är för vek i kroppen samt defensiven sviktar rejält!
Killen har så jäkla mycket att bygga på så det är fruktansvärt för bli komplett, Hjälper inte med offensiven då det andra är obefintlig!

Du kan berätta för mig vilken junior som är komplett när han kliver upp i A-laget. Det klagas år på år att vi inte får fram några juniorer men när det väl ska ges chansen till dem är det alltid pulver som vill köpa in halvdana spelare från allsvenskan istället. Inse att juniorer måste få förtroende och speltid för att det ska bli en ny Omark eller dylikt. Om du var nog gammal för att komma ihåg det så borde du minnas vilket förtroende alla juniorer fick under Slavomir Lener och vilket fantastiskt resultat han fick.
Han har fått sin a chanser och BTW junior är han  inte mer!


Finns få andra i laget som hittar nätet lika bra som Cehlarik så han lär få chansen och kommer ta den. Sluta svamla Phu!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 25 maj 2014, 17:36

Precis, i vanlig ordning okunnigt svammel.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 25 maj 2014, 19:25

Snikne Ville skrev:Precis, i vanlig ordning okunnigt svammel.
Japp allt somvanligt med dig också! lol! 
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Admin mån 26 maj 2014, 02:27

Man behöver inte hålla med men håll er ifrån påhopp och ha en god ton.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 26 maj 2014, 06:05

NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:Precis, i vanlig ordning okunnigt svammel.
Japp allt somvanligt med dig också! lol! 

Nå, så kan man svara oxo men frågan kvarstår? varför anser du att en 18-åring inte är en junior längre?.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av CKa mån 26 maj 2014, 16:36

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:Precis, i vanlig ordning okunnigt svammel.
Japp allt somvanligt med dig också! lol! 

Nå, så kan man svara oxo men frågan kvarstår? varför anser du att en 18-åring inte är en junior längre?.

För att han är och har alltid varit ett troll som inte kan något som helst om hockey. Nalle blandar ihop junior/senior med omyndig/myndig.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 26 maj 2014, 17:21

Så så, även om en skribent går en på nerverna behöver man inte gå till personangrepp.

För jämförelse. Cehlarik kommer denna säsong att vara lika gammal (ett halvt år yngre, men skit samma) som Omark var när han gjorde sin första hela säsong i LHF. Då gjorde Omark 17 poäng på 50 matcher.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 26 maj 2014, 21:01

Old Brooklyn skrev:Så så, även om en skribent går en på nerverna behöver man inte gå till personangrepp.

För jämförelse. Cehlarik kommer denna säsong att vara lika gammal (ett halvt år yngre, men skit samma) som Omark var när han gjorde sin första hela säsong i LHF. Då gjorde Omark 17 poäng på 50 matcher.

klokt talat

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tis 27 maj 2014, 09:28

Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Så så, även om en skribent går en på nerverna behöver man inte gå till personangrepp.

För jämförelse. Cehlarik kommer denna säsong att vara lika gammal (ett halvt år yngre, men skit samma) som Omark var när han gjorde sin första hela säsong i LHF. Då gjorde Omark 17 poäng på 50 matcher.

klokt talat
Snarare efterklokt. Har inte själv lyckats hålla mig till detta alla gånger, men försöker att undvika och bättra mig.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av hokkzorz tis 27 maj 2014, 10:29

vem fan e Omark Very Happy

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av pingu tis 27 maj 2014, 21:04

Old Brooklyn skrev:
Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Så så, även om en skribent går en på nerverna behöver man inte gå till personangrepp.

För jämförelse. Cehlarik kommer denna säsong att vara lika gammal (ett halvt år yngre, men skit samma) som Omark var när han gjorde sin första hela säsong i LHF. Då gjorde Omark 17 poäng på 50 matcher.

klokt talat
Snarare efterklokt. Har inte själv lyckats hålla mig till detta alla gånger, men försöker att undvika och bättra mig.

Klokt talat!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 04 jun 2014, 17:35

Innebandy match idag mot IBK Luleå. Har för mig det är i Luleå energi arena, står inte vilken tid dock.

http://www.kuriren.nu/100/savilahti-det-kommer-smalla-7662909.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Redbear ons 04 jun 2014, 18:22

Lars158 skrev:Innebandy match idag mot IBK Luleå. Har för mig det är i Luleå energi arena, står inte vilken tid dock.

http://www.kuriren.nu/100/savilahti-det-kommer-smalla-7662909.aspx
Gn

Ganska säker på att det är 19.00
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 05 jun 2014, 13:09

Lars158 skrev:Innebandy match idag mot IBK Luleå. Har för mig det är i Luleå energi arena, står inte vilken tid dock.

http://www.kuriren.nu/100/savilahti-det-kommer-smalla-7662909.aspx

Är idag det är innebandy.

http://www.luleahockey.se/artikel/55615/

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 05 jun 2014, 22:37

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Innebandy match idag mot IBK Luleå. Har för mig det är i Luleå energi arena, står inte vilken tid dock.

http://www.kuriren.nu/100/savilahti-det-kommer-smalla-7662909.aspx

Är idag det är innebandy.

http://www.luleahockey.se/artikel/55615/

Var riktigt bra med folk och såg. Första gången jag var in i Luleå energi arena, men jag tänkte innan jag for dit att kanske 200 kommer vara och kolla. Men nog var det mycket mycket mer än så. Svårt att bedöma antal i en arena jag inte varit i tidigare. Men kan kanske ha varit 7-800 nånting, kanske mer än så. När det är innebandy som har mycket större plan än basket så kan man dra in stolsrader, vid basket kör man ut läktaren och kommer nära planen.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 05 jun 2014, 22:38

Jag skulle ju lägga in den här i förra inlägget:

http://www.nsd.se/sport/bildextra-lulea-hockey-fick-stryk-8533111.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 05 jun 2014, 22:43

http://www.kuriren.nu/100/hv-supportern-sankte-lulea-hockey-7665468.aspx

Ja just det Ledin var en av coacherna för LHF. När matchen var över och lagen gick och tacka varandra såg det ut som att en av IBK spelarna var irriterad på Ledin och dom stod och diskutera nån minut och det såg ut som att dom andra IBK killarna ville få sin spelare att släppa diskusionen och gå där ifrån Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 05 jun 2014, 22:49

Robin Jonsson var på bänken också och var väl med och coacha. Kan säga att när han rörde sig så var det med största försiktighet. Säkert en hel del ömt och känsligt det där att dom gick genom/mellan magmusklerna eller vad du nu var när han opererades.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 09 jun 2014, 16:56


Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 09 jun 2014, 17:40

Han har ju helt rätt. Sett till helheten är ju backsidan försvagad. I jämförelse med Topi Jaakolas sista säsong i Luleå är backsidan rejält försvagad t.o.m. Nya finnen är intressant men allt som allt inte nån imponerande lagdel. Det gäller att nån eller några yngre kliver upp ett par snäpp och att Hjelm kan lyfta sig rejält.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken mån 09 jun 2014, 17:42

Backsidan ser visserligen svagare ut, men är ju så för alla lag. Känns mer rätt att jämföra med andra lags uppställningar i så fall, är det något lag som stärkt sin backsida?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 09 jun 2014, 17:50

Jag tycker den ser mindre rutinerad ut, men samtidigt mer spännande.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 09 jun 2014, 18:55

Laget just nu:

Larsson/Lassinantti/Owuya

Sandstdröm - Kukan
Nagander - Näkyvä
Oskarsson - Hjelm
Lundqvist - Fagerudd
Högbom - Jonsson
(Fransson)

Abbott - Abbott - Mannberg
Zaar - Wallmark - Ledin
Petrell - Granström - Bryggman
Cehlarik - Fogström - Fabricius

Extra: Forsberg, Sylvegård

Ser härligt tungt ut, framförallt på forwardssidan. Men innan en ny center anslutit (och kanske även efter detta) så går det inte att komma ifrån att jag tycker vi ser svagare ut på pappret jämfört med de två senaste säsongerna. Rätt ordentligt. Hoppas pappret visar sig värdelöst.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 09 jun 2014, 19:18

om vi snackar backsidan som verkar klar och lämnar forwardssidan så tycker jag det ser helt ok ut jämfört med i fjol.
Gunnasson var en kattastrof största delen av förra året och sörjs inte av mig.
Skrbek var en helt ok back, gjorde vad han skulle men var samtidigt rätt begränsad.
Fransson kommer att saknas.

Ska man jämföra backarna som kommer in så tror jag man ska jämföra Savalahti med Skrbek och där går det på ett ut enligt mig.
Jag har inte koll på Näkymä men enligt det man läser kan det nog gå jämt upp med Frallan.
Sen har vi då denna Gunnarsson som drog och då får vi väll välja om vi ska jämföra honom med Fagerudd som värvades för denna säsong men anslöt tidigare eller om vi jämför honom med Olov Lundqvist eller Jens Högbom. På den offensiva sidan så ser jag Fagerudd som ett större hot än Gunnarsson, i uppspelsfasen tror jag samtliga kan vara ett större hot än Gunnarsson och i Possitionsspelet i egen zon är ju frågan om inte alla tre är bättre än Gunnarsson även om jag nu sett få matcher med alla tre.

Jag tycker absolut inte att backsidan ser sämre ut än i fjol, däremot var det vår svagaste sida i fjol så jag hade hoppats på att den skulle förstärkas. Min förhoppning är att Sandström inte blir så mycket sämre trots sin ålder. Men också att framförallt Oskarsson som jag tror mycket på och Kukan fortsätter ta sina kliv och bli bättre än i fjol. Kan dessa tre spelare göra detta har vi en bättre backsia än i fjol rent spelmässigt.
Om man ska tro det man läser om Näkyvä så har han ett bra passningsspel, även Oskarsson har otroligt bra blick för spelet och ser de öppna ytorna. Kan dessa båda herrar/pojkar leverera långa hårda pass på bladet på forwards kommer vi få bättre flygande anfall än i fjol. I fjol hade vi ingen back som slog dessa passningar utan det var bara för forwards att hämta puck eller få pucken snett bakifrån i så kallade "mördar passningar"

Vad vi tappat utanför isen är en annan sak man ska ta hänsyn till men som ajg inte kan uttala mig om. Om alla dessa tre var killar oms drev på och kunde lätta upp stämningen i laget är det klart att det är ett stort tapp om inte våra nya kan axla den manteln.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Urken mån 09 jun 2014, 19:28

Tror att vi kommer att bli väldigt jobbiga att möta, men kanske på ett annat sätt än tidigare år. Disciplinen kanske inte blir lika stenhård, men vi får in mer fysiskt spel. Kan bli roligt att se på, bortsett från tabellpositionen. Lite så känner jag i nuläget, men det är låångt kvar Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 09 jun 2014, 19:38

Tror faktiskt finnen är bättre än Fransson i PP tex. Men däremot inte lika bra defensivt. Fransson har varit riktigt bra defensivt sista säsongerna och det visade han också i VM. Men sett till vad laget är i behov av i nuläget, dvs passningar på bladet till forwards och göra nytta i PP så tror jag inte tappet av Frallan gör så mycket med den nya finnen. Men problemet för Luleå är ju de andra backarna. Man hade behövt bli av med Hjelm tex. Och Savilahti är oprövad. Är inte alls säkert att han hänger med på stor is. Spelare som Sandström måste lyfta sig och Kukan, Oskarsson och Fagerudd måste blomma ut ordentligt. Då kan det ju bli trevligt men vad är oddsen på att allt detta ska hända?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 09 jun 2014, 19:41

Tog mig lite tid att kika lite snabbt på de andra lagens backuppsättningar som de ser ut just nu. Dock bör tilläggas att jag inte har koll på vilka som är nöjda och vilka som fortfarande jagar namn.

Brynäs ser ok ut, inte mer. Av de namnen som finns där är det 3 spelare jag skulle kunna tänka mig i Luleå.
Djurgården ser rätt dåliga ut och skulle inte välja in någon i Luleås trupp.
Frölunda ser ok ut men även där är det bara 3-4 som jag skulle kuna tänka mig i Luleå.
Färjestad ser bra ut och där är det nog 4 spelare jag skulle kunna se här.
HV ser ok ut och det är 3 backar jag kan tänka mig här.
Linköping ser bra ut och där är det 4 som kan få komma hit vid tillfälle.
Leksand är väll ok om de har tur och där är det 1-2 som ajg kunde tänkamig här.
Modo ser bra ut och där är det 4 som jag kunda ta emot.
Skellefteå har lite att jobba på men får ett ok ändå, där är det 2 och eventuellt 3 spelare jag kunde ta emot.
Växjö ser riktigt starka ut och där kunde jag ta emot 6 stycken.
Örebor ser väll ok ut och där är det 2-3 jag kunde se här.

Lägger man i hop allt så der jag egentligen bara 4 lag som har bra backupssättningar i dagens läge resten har ok så när som på Djurgården. Var man ska placera Luleå är dock svårt då alla dessa "ok lag" har en del unga spelare som vi får var utvecklingen landar.

Som jag skrev i det tidigare inlägget så tycker jag inte det ser dåligt ut, däremot är det så klart ett orosmoment att inte veta hur det blir med Robin, men om han faller bort så förutsätter jag att han ersätts under säsongen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Purre mån 09 jun 2014, 20:04

Växjö, HV och Färjestad sticker enligt mig ut som de främsta på backsidan och då ska väl tilläggas att båda smålandslagen kommer plocka in i alla fall varsin försteback. HV ska ersätta Salmela som tjänade skapligt.

Brynäs snäppet efter men deras tapp av Gunderson kommer innebära ett genombrott av större skala för att offensiven inte ska försämras kraftigt.

Luleå då? Ja det ser spännande ut men helt klart ingen Guld-back-trupp på någe vis. Kan inget om nya finnen men känns som en back som snarare än klassen efter frallan än tvärtom. Tufft på marknaden eller sparas det kosing?

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Ingemar mån 09 jun 2014, 20:59

Laget just nu om man får leka lite:

Larsson/Lassinantti

Sandstdröm - Kukan
Nagander - Näkyvä
Oskarsson - Fagerudd
Lundqvist - Hjelm
Högbom - (Jonsson in på sju backar i november)

Petrell - ny- Zaar
Bryggman - Wallmark - Cehlarik
Abbott - Abbott - Granström
Ledin - Fogström - Fabricius

Extra: Mannberg, Forsberg, Sylvegård

Tror att förhoppningen är att youngguns ska blomma. Läste om Fagervalls förhoppningar på Wallmark. Dom delar jag med han. Värvar man en ny center lär det vara till första eller andra linan.
Den trolig uppställningen blir väl inte sådan som jag skissat. Skulle dock önska att man vågade en sån ungdomskedja Smile
Jaja vad gör man inte för att tiden ska gå så den jävla sommaren tar slut nån gång Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Kagen mån 09 jun 2014, 21:33

Ingemar skrev:Tror att förhoppningen är att youngguns ska blomma.

Det tror jag med och det finns alla möjligheter att Cehlarik, Mannberg, Zaar, Sylvegård, Wallmark, Kukan, Näkuvä, Oskarsson, Lundqvist och Bryggman lyfter sig. En sommar till med bra träning och uppbyggning (slut på dumheterna nu Mannberg) sen kan vi ha många unga spelare som verkligen besitter alla egenskaper för att gå riktigt långt.
Det finns ändå rutin i laget på alla positioner så mixen känns bra.

En lite äldre spelare som ska bli kul att följa är Per S-Nagander. Han har gått den långa vägen och är nu tillbaka i Luleå och bör ha de verktyg som saknades förra gången för att nu bli en leading player. Lite MMA-träning för att tuffa till sig, diciplinerat försvarsspel och sedan våga lossa bössan så kan detta bli kul.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet