Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

+77
kniba
MrA
#72
tibet
Mickeee
ollle
zacke08
barbapapi
Sundance Kid
Lulefan
MRGHOST
Lasse Proppmätt
NilsOskar
LubosC
Diktatorn
kokostrollet
Zeth
Trötto
Kallepedal
knutten
Kagen
rasbiologen
icemask
Limpan
Bullmamma
amarule
MiLu
JonasÅ
Pajala
Dentos
MickkeJ
Ivanhoe
Pentothal
Norlin
linus818
farre
Lajon
BodenSwe
Mr Bister
LuleåWinston
Hellcop
Högljudd
Urken
Luleafans89
Tigerman
UnSaccoDiSoldi
Jonken
Dalle
Myrman
FruktHamster
Rayko
delphi
Huselius1
CKa
JayDee
#96
Bamsefar
Rönken
Slapshot
Chris Hendrix
Redbear
Dave Rock
302
Zeb Macahan
Old Brooklyn
NallePhu
pingu
LulefanGBG
Johan__
hokkzorz
Lars158
Beast.
Salle
Tony Moore
Mange
Pickadoll
Snikne Ville
81 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle lör 20 apr 2013, 16:05

Backsidan är ju kanske klar!? Ev ska Fransson ut på äventyr. Isåfall måste han ju ersättas. För att verkligen spetsa till laget inför nästa säsong så borde ju Oskarsson bli "nionde" - lånas ut till Asplöven. Så vi kan värva en grym PP-back. Men den är också riktigt bra precis som den är i nuläget med dom som vi har på kontrakt!

Fransson-Gunnarsson
Sandström-Hjelm
Jonsson-Skrbek
Kukan-Oskarsson

Forwardssidan är också välfylld.

Två lines kommer troligtvis se ut så här ju.

Abbott-Abbott-Persson
Cehlarik-Fogström-Vihko

Sen är det två lines till som ska formeras. Två vassa sådana. Tror faktiskt att både Olausson o Klasen kan bli kvar och sikta på guld! För att dra sedan efter det.

En enhet vill jag se att Klasen bär med Hedman på andra kanten. Kemi finns där emellan.. och Hedman kan efter en hård träningsmässig sommar troligtvis ta en ännu större roll nästa år. Här vill man ju ha in en riktigt bra center (istället för Hirre/Pyrre). Förslagsvis ovan nämnde Buldoc.

Klasen-Buldoc-Hedman


Sedan ska en line byggas kring Olausson och där har vi i nuvarande trupp helt okej alternativ i form utav Koivisto (på kontrakt) och Sandell (utgående kontrakt)

Koivisto-Olausson-Sandell

MEN! Ska vi verkligen "satsa" o gå för guld så borde detta sällskap kryddas med lite tyngre pjäser. Sandell föredrar jag personligen framför Koivisto. Men pga sina skadebekymmer hänger Sandell verkligen löst hos Osten. Koivisto vek ner sig big time i slutspelet och är ingen jag tror "driver" oss till något guld. En bra poängplockare, helt klart! ..och lär ju bli kvar! Men!

Fatta o ta in ovan nämnde Hamilton (en Hedman-deluxe) med vassa målskytteskills samt en ettrig rivig Micflikier som "tekarn" nämnt ska vara under luppen hos Osten. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12031 Då snackar vi komplett line.

Således!

Hamilton-Olausson-Micflikier
Hedman-Buldoc-Klasen
Abbott-Abbott-Persson
Cehlarik-Fogström-Vihko
Fabbe! Trettonde
Porsberger? Mannberg? Eller yngre förmåga kan komplettera truppen.

Sedan ska ju såklart Fabbe vara kvar! Han gör inte bort sig i någon av dessa kedjor då han kan ta den roll han får. Perfekt som kompletterande trettonde forward i utgångsläget där han brunkar och gnuggar BP. Denna forwardsuppställning skulle ha allt!

BP-gnuggare i Fogis, Vihko, Fabbe, Persson, Chris, Olausson. Tre par!
Skulle även gå att sätta ihop grymma PP-lines.

Alltså;

Pyrre/Hirre -> Buldoc
Koivisto -> Micflikier
Sandell+Jakobs -> Hamilton

Tre vassa värvningar? Orimligt?
..och det behöver ju såklart inte vara dessa tre. Men gärna samma typer.
En tvåvägad centerkugge med attityd, en tung o tacklande naturlig bjässe till målskytt samt en rivig jävla liten skridskoåkare med poängproducerande förmåga.

Ett fantasi-inlägg, såklart. Kanske bitter efter finnarnas bleka slutspel.
För Koivisto lär ju knappast bryta sitt kontrakt och Olausson/Klasen kanske visst drar. Sen ska väl Osten fiska allsvenskt även på forwardsfronten också - såklart.

Men men! Silly season går ju för oss fans ut på att fantisera! Så Wink

Försvaret behöver inte de "stora" namnen för att vara grymt i Rönkens spelsystem. Det går ofta av sig själv om inte fokus tappas. Bra att i försvaret ha "inkörda" backar som vet vad det hela går ut på. Framåt skulle det dock behövas ett par etablerade namn! Om det görs en riktig jävla guldsatsning.


Tankar om mitt ihopsatta lag?

Helt orealistiskt? eller riktigt jävla vasst? Wink

Kanske både och.

Men skulle gärna ta vara på den chans den öppnade marknaden innebär.
Även om det såklart alltid medför större risk än att värva beprövat, gediget o billigt från Allsvenskan.

Fan vad många utlänningar kan man tänka då man ser laget.
Men det är tio - precis lika många som vi hade denna säsong som just tog slut.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Zeth sön 21 apr 2013, 13:06

Har börjat acceptera final förlusten, men kan inte acceptera att vissa spelare som skulle kliva fram inte gjorde det, tänker framförallt på finnarna,

Pyrre hade jag inga större förhoppningar om, visst han har varit hyfsad bakåt men det var inte därför han blev värvad, Kovisto var en grym besvikelse, det som etsade sig fast oss mig var i final match 4,när han hade 50/50 chans att nå pucken i anfallszon om han satsade järnet och därmed behållit pressen på skaik spelarna, men i stället vänder om och byter fast han inte varit inne värst länge, Vihko måste ha blivit skadad redan i kvarten match 1 för efter den var han totalt osynlig, om så var fallet så är det en tränartabbe att inte börja matcha in Porsberger eller Jakobs,
för de måste ha sett samma som vi alla andra såg.

Gunnarsson måste börja använda kroppen mer för att bli en komplett back han är alldeles för mjuk och framför allt börja träffa mål oftare.

Sen undrar jag varför man tog bort Hedman från klasens formation, det var ju på grund av han som klasen fick den tid han behövde för att kunna göra något magiskt med pucken, samt han är ju skicklig på att vinna tillbaka pucken vid sargen

Fransson vilken klippa han har blivit den här säsongen, han är den största positiva överraskningen, knappt ett fel på banan under slutspelet, det han behöver jobba på under sommaren är ju att träffa mål.

Janne Dragskott han gör en stabil insats som vanligt

och bröderna Abbott dom visar verkligen att dom vill vinna och är väll egentligen dom ända forwardarna tillsamans med Persson som får godkänt under final serien.

Tränar staben skulle behöva gå i en kurs i hur man tänker utanför lådan, det har sett bättre ut i år än förra, men man måste ju även våga bryta mönster även i båset, tycker inte om behandlingen av Kukan vid skaiks kvittering heller, visst han gjorde ett grovt misstag men att bänka han i nästan hela perioden efter det är inte rätt, vad skickar de för signaler, gör du en miss får du inte spela något mer, det lyfter ju verkligen fram den kreativa sidan oss de unga spelarna.

Vill till nästa säsong ha in 2st ordentliga powerforward och en pp back som får skotten på mål typ Chris Lee och att tränarna släpper lös det fysiska spelet framförallt i slutspel.

sammantaget en bra säsong med tanke på att man bara hoppades på att vi allafall tar oss förbi kvarten .


Senast ändrad av Zeth den sön 21 apr 2013, 13:20, ändrad totalt 1 gång
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 13:11

Målvakter



David Rautio

Daniel Bellissimo

Joel Lassinantti



Backar



Johan Fransson

Daniel Gunnarsson

Andreas Hjelm

Robin Jonsson

Dean Kukan

Jan Sandström

Pavel Skrbek

Marcus Oskarsson



Forwards



Chris Abbott

Cam Abbott

Jonas Berglund

Peter Cehlárik

Niklas Fogström

Anton Hedman

Linus Klasen

Toni Koivisto

Daniel Mannberg

Niklas Olausson

Linus Persson

Joonas Vihko

Johan Porsberger


Osäkra med utgående kontrakt


Fredrik Svensson (lämnar)

Jens Jakobs (lämnar)

Lukas Kilström (lämnar)

Johan Gustafsson (NHL)

Karl Fabricius

Sami Sandell

Mika Pyörälä
----------------------------------------------------------------------------------

Låna denna från nsd. Stålnacke har kommentarer till spelarna där.
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7618216#forum

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 13:34

3 MV, 8 backar, 13 forwards mer eller mindre på kontrakt är vad som finns.
.....................................................................................................................
Mannberg och Porsberger räknar jag till Asplöven spel. Oskarsson och Lassie samma. Känns inte det som det mest troliga?

Då är det 7 backar 11 forwards. Från dom utgångna kontrakten räknar jag nästan in Fabbe. Definitivt bort med Pyrre. Sandell verkar ju fått en sån där ihållande hjärnskakning och tveksam om LHF kommer förlänga.

Så då är det 7 backar 12 forwards som finns enligt mitt resonemang.
Varav 1 back +2 forwards känns osäkra med ev KHL spel. (Frallan, Olle, Klasen) Innan vilka datum ska sånt vara bestämt??
Olle känns väl som den som kommer lämna? Men är ju rena gissningar. Jag tänkte mest så att Frallan redan tjänat bra med pengar (KHL) Klasen samma (MIF Redhawks)

Då handlar det om 7 backar 11 forwards för tillfället i LHF trupp 13/14. Då om man inte räknar in dom jag satt som Asplöven lån alltså.

Kommer det ska värvas en lr två backar till då?
Och 3 forwards till in så man får 14?







Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Ivanhoe sön 21 apr 2013, 13:43

Kan bara hålla med Zeth.

Vi behöver en Powerplay back.. En back som kan skjuta hårt och framförallt träffa målet!

Sen ska 2 powerforwards in som kan hålla i pucken och vinna närkamper vid sargen/framför målet. *där var vi alldeles för dåliga mot skellefteå* - Ser gärna transatlanter värvas här.. Dom har det här spelet naturligt i sina gener.

Forwards som försvinner:
- M Pyörälä
- S Sandell
- J Jakobs *ersätts av "pite-foppa"?*


Sen finns det en klar risk att vi tappar någon av Klasen/Olausson..
- Då måste vi ju även ha in en playmaker i laget.

Mannberg och Porsberg bör lånas ut till Asplöven. Peter Celarek tar istället plats i truppen.


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Ivanhoe sön 21 apr 2013, 13:49

På backsidan tappar vi:
- Fredrik Svensson
- Lukas Kilström


In med
- Andreas Hjelm
?

Sen tycker jag personligen att vi bör byta ut P.Skrbek. Han börjar tyvärr vara för långsam (och skadebenägen).

Marcus Oskarsson lär väl sajnas och lånas ut till Asplöven.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 13:53

Lars158 skrev:3 MV, 8 backar, 13 forwards mer eller mindre på kontrakt är vad som finns.
.....................................................................................................................
Mannberg och Porsberger räknar jag till Asplöven spel. Oskarsson och Lassie samma. Känns inte det som det mest troliga?

Då är det 7 backar 11 forwards. Från dom utgångna kontrakten räknar jag nästan in Fabbe. Definitivt bort med Pyrre. Sandell verkar ju fått en sån där ihållande hjärnskakning och tveksam om LHF kommer förlänga.

Så då är det 7 backar 12 forwards som finns enligt mitt resonemang.
Varav 1 back +2 forwards känns osäkra med ev KHL spel. (Frallan, Olle, Klasen) Innan vilka datum ska sånt vara bestämt??
Olle känns väl som den som kommer lämna? Men är ju rena gissningar. Jag tänkte mest så att Frallan redan tjänat bra med pengar (KHL) Klasen samma (MIF Redhawks)

Då handlar det om 7 backar 11 forwards för tillfället i LHF trupp 13/14. Då om man inte räknar in dom jag satt som Asplöven lån alltså.

Kommer det ska värvas en lr två backar till då?
Och 3 forwards till in så man får 14?







Berglund missa jag helt. Ochså till Asplöven. 10 Forwards då enligt ovan resonemang.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 14:05

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:3 MV, 8 backar, 13 forwards mer eller mindre på kontrakt är vad som finns.
.....................................................................................................................
Mannberg och Porsberger räknar jag till Asplöven spel. Oskarsson och Lassie samma. Känns inte det som det mest troliga?

Då är det 7 backar 11 forwards. Från dom utgångna kontrakten räknar jag nästan in Fabbe. Definitivt bort med Pyrre. Sandell verkar ju fått en sån där ihållande hjärnskakning och tveksam om LHF kommer förlänga.

Så då är det 7 backar 12 forwards som finns enligt mitt resonemang.
Varav 1 back +2 forwards känns osäkra med ev KHL spel. (Frallan, Olle, Klasen) Innan vilka datum ska sånt vara bestämt??
Olle känns väl som den som kommer lämna? Men är ju rena gissningar. Jag tänkte mest så att Frallan redan tjänat bra med pengar (KHL) Klasen samma (MIF Redhawks)

Då handlar det om 7 backar 11 forwards för tillfället i LHF trupp 13/14. Då om man inte räknar in dom jag satt som Asplöven lån alltså.

Kommer det ska värvas en lr två backar till då?
Och 3 forwards till in så man får 14?







Berglund missa jag helt. Ochså till Asplöven. 10 Forwards då enligt ovan resonemang.

Forwardsformationer:

Abbott-Abbott-LP. Kan ju inte finnas nån som vill ändra den?

Hedman-Ny-Klasen. En Center med bra målskytte.

Cehlarik-Fogström-Vihko. Kan väl vara värt köra som formation?

Koivisto-Ny-Fabbe. En tvåvägs center med tyngd och fart.

Sen två rejäla powerforwards som när man vet vilka kan göra ändringar i kedjorna ovan?

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu sön 21 apr 2013, 14:31

Tyvärr kanske det blir som vanligt att när vi ska värva fysiska spelare så lågbudetarar vi medans när vi ska värva lirare så finns det pengar av någon jävla anledning.

Lirargruppen

Ola, Koivistio, Klasen, Pyörälä.

Powerforwards

Hedman och Sandell..

Så jag är lite pessimistisk pga lärdomar av tidigare års silly season tyvärr.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu sön 21 apr 2013, 14:37

Sen är det hur skumt som helst att Rönken inte gav Hedman mer istid i Klasens kedjan där han hela tiden skapade oro hos motståndarna i slutspelet och även finalspelet. Rönken tror jag vill ha ett knippe lirare som kan backchecka hårt och några billiga Fabbespelare att fylla ut med. Restultatet blir ett lag som är dåligt på att skapa ytor för lirargruppen utan det ska ske genom att bara åka skridskor mer än motståndarna! Fast när vi möter motståndare som är bättre på det och bättre på att parkera framför båda målen så är vi klart vingklippta.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 14:46

En "optimal" kedja ser jag i huvudsak som:

Murbräcka-Framspelare-Målskytt

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu sön 21 apr 2013, 14:53

Ja titta på Hedman och Brödernas inställning och krigarhjärta! sådana spelare vill jag fylla kedjorna med. Sen kan det kanske finnas någon enstaka spelare som Klasen men inte tvärtom.
Hoppas vi prioriterar powerforwardsgruppen i år!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 15:04

Japp pingu jag vill se satsning på powerforwardsgrupp.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 15:05

Det kommer skapa möjlighet för våra lirare att verkligen lira

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle sön 21 apr 2013, 15:48

Råkade slå över på Sverige-Tyskland (hyfsat dömatch) men kikade några minuter.

Jonas Andersson är ju förjävla bra!
Grym skridskoåkare och bra med power!
Osten har ju varit sugen förut och Jonas själv har öppnat för ES efter lite halvrasslig KHL-säsong.

Omark är ju en drömlirare att få tillbaka till LHF.
Men Jonas Andersson vore inte långt därifrån!

Han är ju dock så mkt som 32 - men det syns inte!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704

Snacka om Koivisto-deluxe.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 21 apr 2013, 17:45

pingu skrev:Tyvärr kanske det blir som vanligt att när vi ska värva fysiska spelare så lågbudetarar vi medans när vi ska värva lirare så finns det pengar av någon jävla anledning.

Lirargruppen

Ola, Koivistio, Klasen, Pyörälä.

Powerforwards

Hedman och Sandell..

Så jag är lite pessimistisk pga lärdomar av tidigare års silly season tyvärr.
Kan ju ha en viss betydelse att spelskickliga forwards generellt är beydlligt dyrare än s k powerforwards...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle sön 21 apr 2013, 18:09

Salle skrev:Hörde ett rykte att Leksand ska ha en spelare klar från något av finallagen som dom inte kan gå ut med än.

Vore oerhört tråkigt om det vore Sami..

Kom igen Osten!

Källan svek ej Wink Jakobs klar för Leksand!

Fick en känsla just då av att det var Sami när jag hörde detta. Men Det var alltså Dalmasen Jakobs!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014

Inlägg av Rönken sön 21 apr 2013, 18:15

Salle skrev:
Salle skrev:Hörde ett rykte att Leksand ska ha en spelare klar från något av finallagen som dom inte kan gå ut med än.

Vore oerhört tråkigt om det vore Sami..

Kom igen Osten!

Källan svek ej Wink Jakobs klar för Leksand!

Fick en känsla just då av att det var Sami när jag hörde detta. Men Det var alltså Dalmasen Jakobs!

Blir nog bra för Leksand, även om jag inte har direkt koll på vad det är för spelare som finns där just nu. Jakobs som en reservforward hade känts lite fel i Luleå. Tycker Cehlarik ska få en plats i tredje kedjan, samtidigt som jag förmodar att det blir lite tyngd som värvas in så hade nog inte funnits plats för Jens i någon av dom tre första kedjorna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 22 apr 2013, 11:41

Jag vet, jag har tjatat i 10 år nu. Men snälla Osten, bryt nu alla kontrakt o ta in Jarkko så löser sig allt! Smile
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3181&lang=swe
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 12:04

Snikne Ville skrev:Jag vet, jag har tjatat i 10 år nu. Men snälla Osten, bryt nu alla kontrakt o ta in Jarkko så löser sig allt! Smile
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3181&lang=swe

Ja jävlar det vore något det! Kom igen Osten!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST mån 22 apr 2013, 12:46

Ja det är ju bara att titta på vad som var det vinnande konceptet i år. Full fart och överbelasta motståndarna genom att vara så mycket starkare och snabbare än motståndarna.

Kolla på saik och tänk att för att guldet ska till Lule så krävs det att man är bättrre än vad de var i år. Dvs mer konditionsträning + styrke hela säsongen igenom. Inte trappa ner. Då kan man träna sig igenom svackor och undvika skador.

Värva in spelare som kan spela fysiskt och med fart. Men inte enbart. En bra balans ungefär som i år, men med mer spets framåt. Rensa lite i leden men behåll stommen.

Värva in lite kanadicker som åker till de spyr. Överbelasta motståndet genom forecheck och sjuk skridsskotempo. Fan om ändå de kunde spela lite osvenskt och köra med skott på mål när man kommer in i offensiv och med spelare som dyker på returer.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 22 apr 2013, 14:17

En till spelare som brukar dyka upp under silly, nåt för alla PF runkare att bita i.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8396
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 22 apr 2013, 14:21

Hur ser det ut för Mikko Lehtonen någon som vet? Han brukar ju vara hett villebråd un SS, skrev han något längre kontrakt i Schweiz eller hur var det?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 15:19

Silly-önskelista med spelare på utgående kontrakt:

En målvakt om nu inte Bellissimo faktiskt är klar;

Joni Ortio
Antti Raanta
Anders Nilsson (drömmen! låna in, trots kontrakt?)

En av dessa centrar;

Alexandre Bolduc
Paul Szczechura
Jarko Immonen


Två av desssa wings;

Linus Omark
Jonas Andersson
Juhamatti Aaltonen
Oskar Osala
Ryan Hamilton
Jakob Micflikier
Daniel Bång
Linus Videll

Backönskelista återkommer jag med he he.
Klart är ju att Obsut (som alltid i min värld) är med på den.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 15:32

Ska väl poängteras att detta är just en önskelista...

och att jag snarare tror det landar in i typ Alvarez eller liknande från AS.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 15:57

Tre till namn på center-önskelistan som enl AB kan vara aktuella för ES-spel

Petteri Nokelainen
Tom Wandell
Stephen Dixon
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 22 apr 2013, 16:29

Snikne Ville skrev:En till spelare som brukar dyka upp under silly, nåt för alla PF runkare att bita i.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8396

Kan inte göra annat än erkänna jag blev lite tänd Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 22 apr 2013, 16:55

Bartley var ju riktigt bra i Rögle.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9342
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 17:40

Beast. från forumet påminde på twitter om en annan "drömvärvning" som är free agent

Jesse Joensuu

Det vore något det också!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 22 apr 2013, 20:03

Inte många rykten ang spelare till Luleå......
Mycket spekulationer men men.......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lulefan mån 22 apr 2013, 21:57

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4858

Kim Karlsson på väg att blomma ut? Någon som sett honom spela i år?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 22 apr 2013, 21:58

Tycekr Silly season varit hur lugn som helst över lag. Är väl bara Fusklunda som öst på ordentligt?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle mån 22 apr 2013, 23:45

Luleå har visat intresse för Ted Brithén, enl honom själv.

Rivig o smart center som säkert skulle kunna ta en roll som tredje/fjärde center.

Känns ju som en tyyyypisk Osten-värvning.

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 22 apr 2013, 23:52

Salle skrev:Luleå har visat intresse för Ted Brithén, enl honom själv.

Rivig o smart center som säkert skulle kunna ta en roll som tredje/fjärde center.

Känns ju som en tyyyypisk Osten-värvning.

Måste säge att han iaf gjort större ntryck på mig än t ex Evan McGrath av det jag sett,
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 23 apr 2013, 00:03

Ted Brithén är bra. Ingen spelare för någon toppkedja i ES men en som mycket väl kan leda en tredje eller fjärde-kedja och göra en del poäng.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Huselius1 tis 23 apr 2013, 07:20

Salle skrev:Luleå har visat intresse för Ted Brithén, enl honom själv.

Rivig o smart center som säkert skulle kunna ta en roll som tredje/fjärde center.

Känns ju som en tyyyypisk Osten-värvning.

Han var nära oss redan förra säsongen innan han förlängde kontraktet med Rögle.

Så det är inget snack om att Osten har scoutat Ted.

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Jonken tis 23 apr 2013, 12:59

Mina drömvärvningar vore:

Ett längre papper till KUNG Jaakola.
Vet allvarligt inte viken typ av kontrakt han sitter på med sitt KHL lag.

Ett lockande papper med NHL-kausul åt Övertorneå sonen Linus Omark.
Alla vet vad Linus kan göra med en puck i Luleå Hockey. För första gången skulle han ha en likvärdig lek kamrat i Klasen.

Johan Forsberg. En riktig Norrbottnisk KRIGARE med målsinne! Ett bra papper åt honom!

Sedan att försöka behålla #16 och #86.

Utöver detta ta in lovande yngre spelare som brinner och vill någonting annat än pengar.
Här är centerforwarden Ted Brithén ett mycket bra exempel.

Jag tror inte på att värva nord amerikaner- förrän mycket senare ifall detta skulle visa sig behövas. Och då skall det vara riktiga spelare.

Den största och viktigaste grejen inför nästa säsong för Luleå Hockey kommer att bli ledarstabens utmaning: Att sy ihop en slutspelsoffensiv ifrån den solida defensiven i Rönken Hockeyn.

Man vinner inte mästerskap längre av att värva in stora namn. Mästerskap vinner man genom att få doldisar att lira sin drömhockey när det gäller som mest. Spelare med leverans press klarar inte av att leverera konstant en hel säsong. Det är de hungriga spelarna på väg uppåt i karriären, som har allt att vinna -som måste växla upp och gå och dra skutan. Inte bara stå i skuggan av andra. Och för att göra detta MÅSTE de lovande spelarna få bättre förtroende av ledningen under en hel säsong.

Om en spelare inte fixar sin bit- och blir bänkad; ser jag detta mer som ett scouting eller ett coachningsfel fel av föreningen. Här måste LHF som förening ta nästa steg för att lyckas fullt ut i framtiden.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6802
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST tis 23 apr 2013, 13:56

Lule måste ju ha x antal milj i kassan som de gått plug i år. Dessa bör användas till att förstärka truppen genom kanonvärvningar för att verkligen gå för guldet nästa säsong.

Inte sitta och spara på dem och snåla med värvningar som ingen hört talas om. Meriterade kraftpaket med speed, tack!
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 23 apr 2013, 14:28

MRGHOST skrev:Lule måste ju ha x antal milj i kassan som de gått plug i år. Dessa bör användas till att förstärka truppen genom kanonvärvningar för att verkligen gå för guldet nästa säsong.

Inte sitta och spara på dem och snåla med värvningar som ingen hört talas om. Meriterade kraftpaket med speed, tack!
OK, vi skall alltså ändra vår tidigre framgångrika strategi och köra f d Frölundamodellen? Känns spontant sådär fräscht...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST tis 23 apr 2013, 15:19

Titta på saik, de har inga mjäkiga lirare. Deras recept var full fart och köra slut på motståndarna genom intensiv forecheck och tufft tempo med fysik rakt igenom.

Det håller inte när folk snackar om att satsa på mannberg eller liknande. Inte som de bärande i laget.

Spets ska värvas, bredd är inte svårt.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Bamsefar tis 23 apr 2013, 16:12

Inga nametrackers tack, spelare med potential att "ta tillbaka" Rönnkenhockeyn, den som skellefteå så framgångsrikt adapterade mot oss, är vad som krävs. Ser gärna en Kanadensare till i laget, en som kan leda med exempel vad avser att ge allt när det gäller,och som gillar att gå in i smeten i full speed.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Beast. tis 23 apr 2013, 16:39

Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av farre tis 23 apr 2013, 21:00

Jag tycker man ska försöka få Pierre Johnssons namn på ett kontrakt med skadeklausul. Tycker han är hur stabil som helst när han är skadefri. Matcha in honom sakta och ge honom rollen som Fredrik Svensson haft i år och låt han växa i kostymen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av #96 ons 24 apr 2013, 09:47

Oskar Sundh skriver snart på för Luleå...gillar hans spelstil.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Redbear ons 24 apr 2013, 10:02

Enligt MrMadhawk verkar han vara överens med Luleå. Bra värvning i så fall.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 24 apr 2013, 10:45

#96 skrev:Oskar Sundh skriver snart på för Luleå...gillar hans spelstil.

Det vore en kanonvärvning, en spelare som kämpar hårt över hela plan och med offensiva kvaliteèr. Skulle passa alldeles utmärkt in i Luleås spelstil.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 24 apr 2013, 10:50

Lite märkligt, han har ju ändå A på bröstet. Men en spelare som borde passa bra i spelsystemet.

Betyg, low risk - medium/high reward.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Dalle ons 24 apr 2013, 11:12

Om det ligger någon sanning i Oscar Sundh-ryktet så hoppas jag verkligen att man har skrivit ett kontrakt som är på minst 3 år.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av MRGHOST ons 24 apr 2013, 12:27

Vem är det tänkt att Sundh ska ersätta isåfall tro? Dock kan det vara en bra värvning passande för Lule.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Ivanhoe ons 24 apr 2013, 13:58

Förmodligen är det Sami Sandell han ersätter..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet