Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
#96
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear mån 28 sep 2015, 14:37

Även en artikel om Lagace:

Under försäsongen bildade Jacob Lagacé en giftig kedja med Bill Sweatt och Jacob Micflikier.

Men den senaste tiden har det gått sämre 25-åringen som gjorde succé i Asplöven i fjol.

I lördagens match mot Skellefteå blev han bänkad efter första perioden och under måndagsmorgonen hade han ett möte med tränarna.

– Vi har haft ett möte med honom i morse och tanken är att han ska starta om och hitta energin. Han har en hård press på sig och det är inte så lätt att flytta upp från allsvenskan och tro att ska fungera. Han jobbar på jättebra och vi jobbar med allting just nu, säger tränaren Joakim Fagervall.

Under måndagens isträning fick Lagacé nöta bänken under större delen av spelövningarna. Centerplatsen i förstakedjan axlade istället Lucas Wallmark som är tillbaka i laget efter att ha testat slå sig in Carolina Hurricanes.

Men Luleåtränaren menar inte att Lagacé är utanför laget.

– Nej, absolut inte. Det är mer en plan vi har för att han ska få tillbaka självförtroendet, säger han och fortsätter:

– Han är inte heller nöjd men han är beredd att jobba. Det är en bra kille som kommer jobba kopiöst för att ta sig tillbaka.

Lagacé var en av spelarna som var kvar sist på isen och den ödmjuke kanadensaren är inte nöjd med vad han har presterat den senaste tiden. Han har känt en stor press vilket har gjort att det har låst sig.

Han försöker ändå vara positiv.

– Det är en ny vecka och förhoppningsvis kan vi börja få saker och ting att fungera. Vi måste höja energin. Det var en bra träning och vi fortsätter i morgon.

Du blev bänkad i lördags, hur ser du på det?

– Det var en tuff start för laget och mig. Tränarna gjorde det som är bäst för laget och det är bäst för mig. Jag ska jobba hårdare och försöka hjälpa laget så mycket jag kan när jag är ute på isen.

Hur var mötet med tränarna som du blev inkallad till?

– Det var ett bra möte. Det är bra att jag kan prata med "Jocke" om det. Jag har satt stor press på mig själv för att bli en bra förstacenter, men jag har bara spelat fyra SHL-matcher såhär långt och jag har en del att lära. Ibland blir man frustrerad för att saker inte går ens väg, säger han och fortsätter:

– Var de än kommer att använda mig nu ska jag vara redo och göra mitt bästa. Det kommer definitivt göra att satt pressen försvinner från mina axlar. Jag ska börja från början och inte tänka så mycket.

Hur ser du på att du inte tog plats i någon kedja under träningen?

– Nu är Wallmark tillbaka och jag tycker det är bra att de ger honom chansen med Sweatt och Micflikier. Vi spelade bra under försäsongen men nu måste vi testa något annat och jag är säker på att "Wallie" kan hjälpa laget. Jag får vänta på min chans och vara redo när den kommer.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 28 sep 2015, 23:55

Jag vet inte huruvida denna artikeln är låst för icke-prenumeranter eller ej, så delar denna här.

Vidare diskussion kring innehållet tas i Luleå Hockeys Lag.

http://www.nsd.se/sport/efter-fiaskostarten-sportchefen-med-pa-spelarmotet-9553791.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 29 sep 2015, 16:37

Vidare diskussion kring innehållet tas i tråden Luleå Hockeys Lag.

http://www.kuriren.nu/sport/forwarden-krockade-med-hedman-misstankt-hjarnskakning-8493405.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 29 sep 2015, 16:38

Vidare diskussion kring innehållet tas i tråden Luleå Hockeys Lag.

http://www.kuriren.nu/sport/har-ar-luleas-nya-powerplay-8493316.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear tis 29 sep 2015, 18:49

Pluslåst artikel på Kuriren: NHL-lagets modell ska lyfta Luleå Hockey.
Någon som kan lägga in den i tråden? Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn tis 29 sep 2015, 19:54

Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear tis 29 sep 2015, 20:14

Tack Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Wolfhunter ons 30 sep 2015, 09:49

Tack som fan för alla delade artiklar här Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn ons 30 sep 2015, 11:17

NSD
Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn ons 30 sep 2015, 11:21

Kuriren - Krönika, dock väldigt tunn. Landström förstås.

Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn ons 30 sep 2015, 11:22

Kuriren och Landström igen.

 
Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Slapshot ons 30 sep 2015, 12:55

Låna in Saiks fystränare i stället för våran verkar då helt bedrövlig. Laget ser ju alltid trött ut efter två perioder förutom 3 senaste matcherna då laget var trött redan vid nedsläpp.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear sön 04 okt 2015, 22:12

Uppgifter: Kukan vill stanna
21:52 | 15-10-04 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey räknar med att han återvänder – men backen vill inte tillbaka till Sverige.
Dela Tweeta
I den allra sista gallringen innan NHL-premiären blev Dean Kukan nedskickad till AHL-laget Lake Erie Monsters.
Men om han kommer spela där återstår att se.
Luleå Hockey räknar nämligen med att Columbus Blue Jackets ska låna ut honom till SHL-klubben och hänvisar till avtalet som finns mellan NHL och svenska ishockeyförbundet, där LHF:s tolkning är att då backen var 21 när NHL-kontraktet undertecknades, måste han spela i Sverige om han inte tar plats i NHL.
– Vi utgår ifrån att vi inte behöver strida och att alla är medvetna om vad som gäller, säger Luleå Hockeys sportdirektör Thor Stöckel.
Sent på söndagen kunde Luleå Hockey inte lämna något besked om hur Columbus Blue Jackets ställer sig i frågan.
– Återkom i morgon, skrev Stöckel i ett textmeddelande.
Enligt uppgifter till Kuriren vill Dean Kukan själv stanna i Nordamerika och hoppas via AHL få spela i NHL redan den här säsongen. Hans agent Louis Liesch vill inte kommentera påståendet utan säger att de avvaktar ett definitivt besked från Columbus.
– Dean kommer spela där de säger att han ska spela, säger Louis Liesch.
Kuriren har sökt Columbus general manager Jarmo Kekäläinen, men utan framgång.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar mån 05 okt 2015, 11:24

"Osten" om "Krisen"

LULEÅ/ISHOCKEY Här är sportchefens Lars "Osten" Bergströms förtäckta hot till krisande Luleå Hockeys spelare och ledare:
"Uppdraget är att vinna matcher och när vi inte gör det är ingenting säkert", säger han.

Storsatsande Luleå Hockey, med mängder av stjärnvärvningar och ett uttalat guldmål den här säsongen, är utan tvekan svensk hockeys stora snackis just nu.

Förlusterna har staplats på hög, prestationer har varit svaga och i dag ligger laget på en tolfte plats i SHL-tabellen.

Efter 0–4-förlusten mot Örebro i lördags fick tränaren Joakim Fagervall nog och valde att såga spelarnas inställning offentligt.

"Det är jättesvårt att säga exakt i detalj vad vi behöver göra men vi måste inse vad som krävs för att vinna på den här nivån, i SHL – i dag och i år. När var och en gör det har vi kommit långt", sa en uppretad Luleåtränare.

I dag plockar sportchefen Lars "Osten" Bergström också upp den tråden.

– Det handlar ofta om flera samverkande orsaker men jag kan tycka att vi i förlustmatcherna inte spelat med rätt intensitet och energinivå för att ge oss själva chansen att vinna.

Och det är väl 1A för en elitidrottare..?

– Ja, det är lite grand första sidan i manualen. Det är konstigt med tanke på att vi hittills har haft ett bra program med mycket luft mellan matcherna. Vi borde ha kunnat lägga rätt energinivå på bordet i alla matcher, säger han.

Hur agerar du som sportchef i det här läget?

– Vi utvärderar hela tiden för att sätta en nya bra verksamhet. Det handlar om att göra en bra träning i dag, en bra match i morgon – det är så ett lag kommer på rätt köl igen. Jag personligen har inte gått in och gjort något runt laget – vi har våra formella roller men jag träffar så klart våra tränare dagligen, säger Bergström.

LÄS MER: "Vi måste inse vad som krävs för att vinna"

Med tanke på det sportsliga läget – kommer det bli några förändringar i spelartruppen eller ledarstaben den närmaste tiden?

– Det är viktigt att leva här och nu men samtidigt ha tålamod och jobba med kontinuitet. Inte drabbas av stress och agera därefter. Men vi lever självfallet i en elitverksamhet med en stor kravbild och då ska man vara förberedd på att hantera det. Uppdraget är att vinna matcher och när vi inte gör det är ingenting säkert.

Finns det någon spelare i laget du är extra besviken på?

– Nä, jag tror alla inblandade är besvikna på sig själva och vad de levererat. Spelarna vill visa en annan bild och vi har en bra trupp. Det har vi visat i CHL där vi slagit ut Lukko Rauma, Friborg och hanterat Färjestad bra i den första matchen.

När det gäller backen Dean Kukans framtid har när detta skrivs inget nytt hänt. Men Lars "Osten" Bergström räknar helt kallt med honom i laget.

– Det är så vi tänker. Jag pratade med hans agent nyligen och han vet vad som gäller.

Men det kan väl vara så att Kukan inte vill spela i Luleå?

– Det finns förstås regler och avtal som alla måste förhålla sig till på ett proffsigt sätt. Janne Sandström kan inte i morgon komma in till mig och säga att han vill spela i Modo. Det fungerar inte så, säger Luleås sportchef.
Peter Lindvall

Peter Lindvall
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Mickeee mån 05 okt 2015, 12:15

Hahah älskar osten - janne kan inte imorgon komma å säga att han vill spela i modo de funkar inte så
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 14:42

Vad skrivs det om 'stjärnorna' som är på väg tillbaka? Antar att det är Cehlarik och Lassi som avses. Inkluderar man Masto och Ekarv?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 07 okt 2015, 11:21

Därför tänker LHF inte värva
10:41 | 15-10-07 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Stjärnor som underpresterar och ett spel som hackar. Men Luleå Hockey tänker inte värva sig ur krisen.
Dela Tweeta
Luleå Hockey spände bågen och siktade högt inför årets säsong.Tre guld skulle det bli. Serieseger, SM och CHL.
Men inledningen har inte blivit som de önskat och laget ligger i nedre delen av SHL-tabellen, samtidigt som de med nöd och näppe tog sig vidare i CHL-slutspelet med totalt 4–3, trots att de förlorade tisdagens match mot Färjestad med 1–3.
– Det har inte varit någon bra start för oss. Men vi är ändå med bland de lag som har tagit sig vidare i CHL, vår dröm lever där och även i SHL. Nu handlar det om att bli bättre, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström om inledningen.
Ni hade höga ambitioner inför säsongen och har spelare som inte har presterat som förväntat, hur tänker ni kring att förändra spelartruppen?
– Alla organisationer har tyngre tider under ett långt år. Det finns inga bortförklaringar, men man måste komma ihåg att vi har många nya spelare och alla har ledande roller. Allt sådant där måste gnuggas till och ofta görs inte det förrän det blir skarpt läge.
– Svaret på din fråga är att det är där som vårat fokus är. Det är klart, ishockey är en mobil marknad där det både är upp till vad spelaren och föreningen tycker. Men i nuläget planerar vi inte att göra några förändringar, utan fokuset ligger på att få full effektivitet i den nuvarande truppen.
NHL:s träningsläger har avslutats, finns det några intressanta namn på marknaden som ni följer?
– Det finns alltid en del rykten igång, men det är inte så stor rörelse ännu. I grund och botten tror inte vi på att en, eller någon spelare är vår lösning. Det är vårt gemensamma kollektiv som måste få det att fungera. Det finns ingen katalysator som kan komma utifrån och möjliggöra någonting.
Per Ledin har ett korttidskontrakt i Salzburg, har ni någon dialog med honom?
– Inte annat än att vi har koll på att han har ett provkontrakt där borta.
Kan det bli aktuellt med en återkomst när kontraktet går ut den 15 oktober?
– Vi har ju inte kunnat hitta en lösning tidigare utifrån hans syn på sig själv, längd på kontraktet, roll och även nivå. Det var så det var. Vi har gått vidare och han har gått vidare och där är vi i dag. Men som jag sa. Vi ser inte att en lösning ska komma utifrån, vi måste få de spelare vi har att prestera på sin maximala nivå och göra det bra tillsammans.
– Skulle vi plocka in fler spelare finns det en stor risk att det skapas ytterligare oro, det uppstår nya grupperingar och roller som ska identifieras. Något som skulle innebära att vår förbättring tar ännu längre tid.
Under tisdagens match mot Färjestad var Craig Schira placerad på läktaren.Kuriren var i kontakt med hans agent, Peter Wallén, under kvällen och han gav följande svar på att backen stod utanför laget.
– Säsongen har precis börjat och vi har inga funderingar kring hans situation. Självklart vill Craig spela och spela upp till sin standard, skriver Peter Wallén i ett textmeddelande.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno mån 12 okt 2015, 10:06

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockey-spelaren-reser-hem-utblottad-8514866.aspx

Spoiler:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno mån 12 okt 2015, 10:07

http://www.kuriren.nu/100-hockey/kronikan-for-de-flesta-damerna-handlar-det-om-att-overleva-8514945.aspx

Spoiler:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask mån 12 okt 2015, 10:36

Freno skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockey-spelaren-reser-hem-utblottad-8514866.aspx

Spoiler:
Ingen bra reklam för LHF:s satsning !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Davidoff mån 12 okt 2015, 10:43

Enligt Expressen stannar hon efter en vändning.. Vilken soppa

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Loop mån 12 okt 2015, 17:36

Ingen skräll att det är Jimmy Landström som skriver artikeln, han har under sista året varit otroligt negativ mot Luleå!
Inte alltid objektiv journalistik där!
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Slapshot tis 13 okt 2015, 07:22

Får väl gå på arbetsförmedlingen som alla andra. Ok att klubben fixar boende men att man också ska fixa jobb vid sidan av hockeyn.....?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tigerman tis 13 okt 2015, 09:11

Slapshot skrev:Får väl gå på arbetsförmedlingen som alla andra. Ok att klubben fixar boende men att man också ska fixa jobb vid sidan av hockeyn.....?
Om det var en del av dealen med att man skulle spela för klubben så är svaret på din fråga ett rungande Ja. Och även om det inte var en del av dealen så ska man ju som arbetsgivare ha koll på att ens spelare trivs och mår bra även utanför planen.

Det är många som blir rejält curlade i hockeyvärlden men damerna hör definitivt inte till den gruppen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear tis 13 okt 2015, 20:57

Jagar poängmaskinerna
20:44 | 15-10-13 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Ett fruktat radarpar som öst in poäng. Nu jagas de av SHL-klubbar.
Dela Tweeta
Duon gjorde 70 poäng i grundserien förra säsongen.
Den här säsongen har poängen fortsatt att trilla in. Niklas Olausson har svarat för åtta poäng (ett mål och sju assist) på elva matcher. Pär Arlbrandt har gjort sex poäng (fyra mål och två assist).
Båda har utgående kontrakt med schweiziska Biel och deras framfart har inte gått obemärkt förbi.
– Det finns SHL-klubbar som har visat intresse för både Niklas och Pär, men vi har inte fått något konkret att ta ställning till ännu, säger agenten Pontus Norén.
Har Luleå Hockey visat intresse för någon av spelarna?
– Vilka klubbar det handlar om kan jag inte svara på, den frågan får du ta med "Osten" (Lars Bergström, sportchef i Luleå Hockey).
Hur tänker spelarna kring nästa säsong?
– Det är ju två individer det handlar om. Jag ska resa till Schweiz om någon vecka och träffa både dem och klubben. Då ska vi prata mer om framtiden.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tor 15 okt 2015, 16:26

http://nsd.se/sport/lulea-hockeys-jattetalang-blir-borta-i-nastan-ett-ar-9595437.aspx

Diskussion kring artikeln tas i Einar Emanuelssons tråd.

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ tor 15 okt 2015, 16:27

Vad sägs under rubriken "Just nu - Ledin har bestämt sig", NSD?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tor 15 okt 2015, 16:30

http://kuriren.nu/100-hockey/beskedet-har-ar-ledins-klubbval-8523284.aspx

Beskedet:


Senast ändrad av Freno den tor 15 okt 2015, 16:33, ändrad totalt 1 gång

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tor 15 okt 2015, 16:31

JoakimJ skrev:Vad sägs under rubriken "Just nu - Ledin har bestämt sig", NSD?

http://nsd.se/sport/just-nu-ledin-har-bestamt-sig-9595654.aspx

Just nu:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ tor 15 okt 2015, 16:41

Danke Smile
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear lör 17 okt 2015, 14:47

Bra artikel måste jag säga, det förklarar en del saker...




Fick islossning – efter mötet: "Hjälpte mig"

12:55 | 15-10-17 Kommentera
LULEÅ/ISHOCKEY Först möte med tränaren – sen petad från förstakedjan.
Då lossnade det för centervärvningen Jacob Lagacé.
– Jag tvivlade på mig själv och tänkte för mycket, säger kanadensaren om inledningen på SHL-säsongen.
Dela Tweeta
Under försäsongen var det raka spåret för Asplövenförvärvet Jacob Lagacé och övriga i transatlantkedjan. Trion öste in poäng, oavsett om det var träningsmatcher eller CHL-spel.
Sen kom SHL-säsongen och den där blytunga Luleå Hockey-starten med tre förluster i de fyra första matcherna och där spelet lämnade en hel del att önska.
För Lagacé och förstaenheten blev det heller ingen SHL-succé direkt från start och sen Lucas Wallmark kom hem har centern spelat ytter i både andra- och tredjekedjan innan han i de senaste matcherna har tagit plats på hans naturliga position mellan Karl Fabricius och Johan Forsberg i den fjärde enheten.
Då har det också blivit islossning.
– Jag känner mig bättre och bättre och laget spelar också bättre och det tror jag gör att pressen släpper lite grann för alla. Nu kan vi fokusera mer på att spela än att tänka på hundramiljoner saker. Vi börjar hitta oss själva som lag och personligen börjar jag anpassa mig till SHL-nivån lite mer för varje match. Det enda jag kan göra där ute är att göra mitt bästa och jag försöker att inte lägga allt för stor press på mig själv, säger Jacob Lagacé innan han kommer in på att han har gjort mål i två raka matcher och att den brutna nollan i målkolumnen också har bidragit:
– Det har hjälpt mig. Efter det första kände jag att jag kan göra mål igen och nu efter det andra behöver jag inte fundera så mycket på att göra mål.
Han passar också på att hylla sina nya kedjekamrater, Johan Forsberg och Karl Fabricius.
– Det är två bra spelare så jag kommer få fler möjligheter att göra mål. De har varit med länge så det är skönt att spela med dem, säger Lagacé, som i sin tur hyllas av Fabricius:
– "Jake" har haft en otroligt fin utvecklingskurva de senaste matcherna och det är otroligt viktigt för oss att ha honom i superform. Han är het, säger assisterande kaptenen.
Men de viktigaste förändringarna för att få det att lossna är två andra saker: Mötet med tränaren och att han fick ta ett steg tillbaka och börja om på ny kula, vilket gjorde att kunde släppa pressen som han har haft som förstacenter i ett guldjagande lag.
– Det var svårt för mig att anpassa mig till SHL-nivån och jag klandrade mig själv och kände mig skyldig till att laget inte nådde framgång, men jag tror inte att någon presterade bra just då, säger Jacob Lagacé om inledningen av seriespelet.
Han tillägger:
– Det var en del omständigheter som gjorde att jag tvivlade på mig själv och jag tänkte för mycket i stället för att gå ut och spela och ha roligt och jobba hårt.
Innan han flyttades ner i kedjehierarkin kallades han in i tränarkabyssen.
Där hade han ett möte med Joakim Fagervall – ett snack som Jacob Lagacé mådde bra av.
– Det kändes skönt att få höra vad han hade att säga och för mig var det skönt att få berätta hur jag kände kring allting, att jag kände mig ansvarig för att vi inte presterade. Han hjälpte mig att inse att allt börjar med mig själv, att jobba hårt. Det startade där, sen har jag gjort resten själv.
Joakim Fagervall om centerns spel den senaste tiden:
– Jag tycker han har gjort det jättebra. Han gjorde det bra även som ytterforward och nu med "Foppa" och "Fabbe" känns det väldigt bra, säger tränaren om Lagacé.
Så med facit i hand var det ett klokt beslut att lyfta bort honom.
– Absolut. Så var det. Just där blir det en orimlig press på honom också när det inte funkar. Hade det funkat hade vi varit genier hela gänget. Men så blir det ibland.
Sen kommer Fagervall in på mötet.
– Det snacket vi hade när vi valde att inte spela honom var ett utvecklingssnack, att han skulle komma bort en sväng, släppa anspänningen och sen gå in igen – precis som vi har haft med Craig (Schira). Det är inga konstigheter alls.
Jacob Lagacé trivs med hockeylivet just nu – men bara för att han är i fjärdekedjan nu behöver det ju inte bli en permanent lösning.
– Jag är glad att vara här och just nu går det bra och jag kan inte klaga på något – men det behöver inte betyda att jag aldrig mer kommer att vara i toppkedjan igen. Fast just nu gör vi det bra och vi ska fortsätta på den inslagna vägen, säger kanadensaren, som har dagens mål klart för sig:
– Vi åker till Linköping för att försöka ta tre poäng.
Jimmy Stålnacke
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear lör 17 okt 2015, 18:58

Kuriren avslöjar: Han kan bli "Ostens" nästa värvning

17:23 | 15-10-17 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ "En spelskicklig powerplay back". Så beskrivs den 25-årige österrikaren som placeras i Luleå Hockey.
Dela Tweeta
Spelaren det handlar om är Red Bull Salzburgs Dominique Heinrich.
Enligt uppgifter ska österriska landslagsspelaren ha varit under Luleås radar under en lång tid. Så sent som i somras var det tal om att försvaren skulle erbjudas ett try out-kontrakt med klubben. Men det ska inte 25-åringen ha varit intresserad av.
Men Luleås intresse står kvar. Heinrich, som har 59 A-landskamper på sitt CV, har imponerat under inledningen av säsongen 2015/2016. I den inhemska ligan Erste Bank Eishockeyliga (EBEL) har han noterats för sju poäng på tolv matcher – tre mål och fyra assist. Han har även en stor roll i Red Bulls powerplay där han styr spelet från sin backplats.
Och i Champions Hockey League (CHL) har han producerat två assist på sex matcher.
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström har varit på plats i Österrike och kartlagt backen när Red Bull Salzburg besegrade Vienna Capitals med 3–0 i tisdags. Då var Heinrich inne på samtliga mål och gick +3 i plus/minus-statistiken.
Kuriren har sökt Luleå Hockeys sportchef Lars "Osten" Bergström för en kommentar.
Simon Jakobsson
0920-26 29 40
FAKTA
Landslagsspelaren
Namn: Dominique Heinrich
Ålder: 25 år.
Längd: 175 centimeter.
Vikt: 76 kilo.
Nationalitet: Österrikare.
Position: Back.
Klubbfattning: Vänsterskytt.
Moderklubb: Wiener EV (Österrike).
Klubb: Red Bull Salzburg (Österrike).
Landskamper: 59 A.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken sön 18 okt 2015, 12:23

http://www.nsd.se/sport/lulea-foll-efter-fiaskostart-vi-blir-totalt-overkorda-9600757.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Helge mån 19 okt 2015, 23:10

Någon vänlig själ som kan lägga upp kurirens "sparka Fagervall" artikel?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 23:11

Vad skriver Stålnacke på NSD? "Något måste hända" är rubriken.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 20 okt 2015, 06:33

Helge skrev:Någon vänlig själ som kan lägga upp kurirens "sparka Fagervall" artikel?

http://kuriren.nu/100-hockey/kronika-ser-ingen-annan-losning-an-nya-roster-8528875.aspx

Krönika: "Ser ingen annan lösning än nya röster":

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 20 okt 2015, 06:34

Rönken skrev:Vad skriver Stålnacke på NSD? "Något måste hända" är rubriken.

http://nsd.se/sport/stalnacke-nu-maste-nagot-handa-9605509.aspx

Stålnacke: Nu måste något hända:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar tis 20 okt 2015, 15:08

"Ostens" funderingar, vad tror vi?


ISHOCKEY/LULEÅ Kurirens krönikör Jimmy Landström tycker Luleå Hockey ska bryta med tränaren Joakim Fagervall. Nu talar sportchefen ut om den tunga tiden.
Dela Tweeta
Luleå Hockeys sportchef Lars "Osten" Bergström har befunnit sig på resande fot under förra veckan.
Bland annat har han besökt Salzburg för att studera deras träningsakademi, men som Kuriren också kunde berätta har han också studerat backen Dominique Heinrich.
– Jag kommenterar inte om det var någon speciell spelare som jag tittade på. Jag såg tre matcher och i de lagen fanns en massa spelare som jag tittade på då, säger Osten till Kuriren.
Hur var Dominique Heinrich då?
– Han var okej. Det är en före detta forward som har blivit back. Bra skridskoåkare, spelskicklig, ganska liten och rapp.
Stämmer det att ni var intresserad av honom inför den här säsongen och erbjöd honom ett provkontrakt?
– Nja, det var mer Asplöven som var intresserad av honom till sitt lagbygge. Men det gick inte att lösa.
Under hans resa har Luleå Hockey förlorat två matcher och efter måndagens 1–5-förlust mot Färjestad skrev Kurirens krönikör Jimmy Landström att det var dags att byta ut tränaren Joakim Fagervall.
Men den uppfattningen delar inte Luleå Hockeys sportchef.
– Jag har såklart fullt förtroende för tränarna, säger han.
Vad är din kommentar till det sportsliga läget med tanke på hur spelet har sett ut och poängutdelningen därefter?
– Vi är ju vidare i CHL. Det tycker jag är bra. I SHL har vi inte fått den start som vi hade velat. Vi är missnöjda med den poängutdelning som vi har fått och vi har inte hittat vår effektiva och optimala form som behövs för att vinna matcher. Det letar vi efter, säger "Osten" och tillägger:
– Vi var i ett liknande läge i november i fjol och lyckades att vända runt den dåliga trenden. Det ämnar vi att försöka göra nu också.
Vad beror det på som du ser det?
– Ja, om man visste det bara rakt av så tror jag man skulle bli geniförklarad. Det är ofta inte bara en enkel sak, utan många små detaljerande och samverkande faktorer som spelar in, antingen för eller emot. Just nu spelar de oss emot. Då gäller det att vara kylig, analytisk och prioritera rätt saker.
Vad är det för saker som går emot er anser du?
– I en match har vi förlorat för att vi har dragit på oss för många utvisningar och någon annan match har det varit något annat. Vi har inte hittat den vinnande, stabila effektiviteten och det är den vi letar.
Hur jobbar ni för att vända runt på ett sådant läge då?
– Alla måste bidra och alla måste försöka lägga upp det man har på bordet och göra det gemensamt.
Upplever du att laget har påverkats av det som skett inom klubbledningen den senaste veckan, där Thor Stöckel har blivit arbetsbefriad?
– Blir det oro så är det aldrig bra. Men det händer och det handlar om att kunna hantera det. Nu är det ändå någonting som sker inne på kontoret. Laget tränar ju och spelar matcher och vi förlorade matcher innan det hände också.
I din roll som sportchef, känner du dig pressad med tanke på laget inledning?
– Jag tror att oavsett om du jobbar på Kuriren eller på Luleå Hockey så ska du känna press. Det tror jag hjälper en att nå ett bra resultat.
Men känner du ett större tryck med tanke på klubbens höga målsättning och inledning?
– Jag har alltid, oavsett vad jag har jobbat som, om det har varit lärare, tränare eller sportchef, alltid haft en egen press på mig. Det har varit en drivkraft och någonting som jag ser som positivt.
André Samuelsson
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 21 okt 2015, 10:20

Listan i Kuriren på Ostens 125 värvningar hade varit kul att läsa!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LuleåWinston ons 21 okt 2015, 10:25

Lars "Ostens" Bergströms värvningar

Från egna leden markeras med junior inom parentes.

2008/2009: Anders Nilsson (junior), Kristofer Berglund, Pierre Johnsson, Radek Philipp, Fredrik Styrman (junior), Jonas Almtorp, Jonas Berglund (junior), Mats Fröshaug, Dieter Kalt (bilden i botten), Daniel Olofsson, Johannes Tornberg (junior). Totalt: 11 stycken.

2009/2010: Jesper Dahlroth (junior), Johan Fransson, Alexander Hellström, Robin Jonsson, Cam Abbott, Chris Abbott, Robin Andersson, Pär Arlbrandt, Paul-Allan Bamberg (junior), Karl Fabricius, Jonathan Hedström, Marcus Hurtig (junior), Daniel Mannberg (junior), Niklas Olausson, Thomas Raffl. Totalt: 15 stycken.

2010/2011: Joel Lassinantti (junior), David Rautio, Elias Fälth, Topi Jaakola, Philip Kemi (junior), Lars Lökken Östli, Janne Niinimaa (mittenbilden), Oskar Nilsson (junior), Viktor Rönnbäck (junior), Sebastian Enterfeldt, Simon Hjalmarsson, Ted Johansson (junior), Kim Karlsson, Konstantin Komarek (junior), Sebastian Meijer, Vili Sopanen (bilden högst upp), Joonas Vihko. Totalt: 13 stycken.

2011/2012: Alexander Berg, Johan Gustafsson, Gusten Törnqvist, Marcus Fagerudd (junior), Daniel Gunnarsson, Lukas Kilström, Dean Kukan (junior), Niclas Wallin, Damien Fleury, Michael Haga (junior), Toni Koivisto, Mattias Persson, Sami Sandell, Marcus Sandström (junior), Henri Snäll (junior), Kim Sunna, Ville Viitaluoma, Johan Harju. Totalt: 18 stycken.

2012/2013: Samuel Ward (junior), Gustaf Burström (junior), Robin Jacobsson, Markus Magnusson (junior), Marcus Oskarsson (junior), Pavel Skrbek, Fredrik Svensson, Raymond Bamberg (junior), Peter Cehlarik (junior), Niklas Fogström, Karl Fabricius, Anton Hedman, Kim Hirschovits, Jens Jakobs, Linus Klasen, Linus Persson, Johan Porsberger, Mika Pyörälä. Totalt: 18 stycken.

2013/2014: Daniel Bellissimo, Mark Owuya, Marcus Fagerudd, Andreas Hjelm, Jens Högbom (junior), Olov Lundqvist, Oskar Nilsson, David Selberg (junior), Emil Bejmo, Lars Bryggman, Einar Emanuelsson (junior), Anthon Eriksson (junior), Johan Forsberg, Per Ledin, Kim Lilja (junior), Patrik Näslund, Linus Omark, Vyacheslav Trukhno. Totalt: 18 stycken.

2014/2015: Filip Gustavsson (junior), Niko Hovinen, Daniel Larsson, Christoffer Rifalk (junior), Chad Billins, Christian Jaros (junior), Kristian Näkyvä, Per Savilahti-Nagander, Jonathan Sigalet, Stephen Dixon, Victor Ekarv, Jonathan Granström, Johan Harju, Kristian Jensen (junior), Oscar Nord (junior), Lennart Petrell, Malte Strömwall, Emil Sylvegård, Anton Toolanen (junior), Lucas Wallmark, Jesper Ylivainio (junior), Daniel Zaar. Totalt: 22 stycken.

2005/2016 (hittills): Ilari Melart, Brendan Mikkelson, Craig Schira, Pontus Själin (junior), Anton Hedman, Jacob Lagacé, Christopher Mastomäki, Jacob Micflikier, Toni Rajala, Bill Sweatt. Totalt: 10 stycken.

Summa: 125 nya namn, i snitt 15,6 spelare per säsong, på åtta upplagor av Luleå Hockey. Nuvarande säsong är som sagt i sin linda.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 21 okt 2015, 18:37

Petade stjärnan: "Tvivlade på mig själv"


17:29 | 15-10-21 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Petad och ifrågasatt. Nu talar Craig Schira ut om den tuffa inledningen i Luleå Hockey och hur han jobbar för att hitta sig själv igen.
Dela Tweeta
Craig Schira värvades till Luleå med idel lovord i bagaget.I finska ligan tillhörde han seriens bästa backar och förväntningarna var att han skulle vara en stöttespelare i Luleå Hockeys guldsatsning.Men kanadensaren har fått en mardrömsstart. Sämst plus/minus-statistik i laget (-6) och har varit inne på 12 av lagets 37 insläppta mål.
– Första matchen kändes riktigt bra, men efter det gick det bara utför. Jag förväntas vara en back som sätter fart på pucken, men fick inte alls spelet att stämma. Jag höll i pucken för mycket och ställde till det för laget, säger han.
Redan i den tredje SHL-matchen, mot Skellefteå, bänkades nyförvärvet av tränaren Joakim Fagervall och i majoriteten av matcherna har backen fått agera extraspelare.
– Det var tufft. Som spelare vill du vara med där ute på isen och att vara utanför laget är det värsta du kan vara med om som spelare. Framförallt när laget förlorar, då känner man sig väldigt maktlös och frustrerad.
Hur har du tänkt under den här tiden?
– Enda möjligheten att få tillbaka självförtroendet är att gå till sig själv. Tränaren kommer inte lösa det åt dig. Spelar jag inte bra, eller inte som tränaren vill att jag ska spela, då är det upp till mig att ta tillbaka platsen.
– Jag ska vara ärlig och säga att jag tvivlade på mig själv ett tag. Men jag har varit med ett tag nu och vet att jag måste försöka lägga det åt sidan och lita på min förmåga och det som har tagit mig hit.
Hur jobbar du för att få tillbaka självförtroendet?
– För mig handlar det om att försöka spela enkelt. Jag gillar att åka skridskor och jag gillar att passa pucken. Det är också några av mina styrkor, men ibland tenderar jag att göra det för komplicerat. Just nu handlar det om att försöka ta snabba beslut, slå en enkel passning och se att det fungerar. Det gör att jag känner mig bra. Gör jag det kommer mitt spel att växa allt eftersom.
Nu är backen tillbaka i laguppställningen och under onsdagens träning var han också med i en av powerplay-formationerna.
– De senaste matcherna har känts lite bättre. Jag känner mig mer bekväm ute på isen och tycker att jag tar bättre beslut, men jag är långt ifrån nöjd med mitt spel.
Vid sidan av Craig Schira har laget också haft en tung inledning och har två förluster i bagaget.
– Som lag måste vi verkligen jobba efter vårt spelsystem. Tränarna drar det för oss varje dag och vi vet alla vad vi ska göra, men de gånger som vi går bort oss där ute beror det på att vi inte gör som vi ska.
– Kärnan i vårt problem är i egen zon. Släpper vi in fem mål, måste vi göra sex för att vinna. Det fungerar inte. Vi måste hålla oss till vårt spelsystem hela tiden, hålla ihop som lag och ha kul tillsammans för när vi kommer ur den här tuffa perioden kommer det kännas bra och vi kommer vara ett starkt lag.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 21 okt 2015, 22:29

Försök gärna att hålla denna tråden fri från annat än artiklar - inlägg med förfrågningar av artiklar går bra.

Ett antal inlägg som avhandlar ovan länkade artikel som rör "Ostens" värvningar under sin tid som sportchef för Luleå hockey är flyttade till en egen, nyskapad, tråd:

https://www.luleahockeyforum.com/t1024-historiska-lag-spelare-varvningar-och-lagledare


Har ni frågor, synpunkter eller klagomål som ni inte vill vädra "offentligt" kan ni skicka PM till "Admin". Annars finns vår dedikerade tråd som ni finner nedan:

https://www.luleahockeyforum.com/t4-om-forumet-forbattringar-och-forslag
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ tis 27 okt 2015, 15:11

Artikel om Strömvall, kuriren?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 27 okt 2015, 16:19

JoakimJ skrev:Artikel om Strömvall, kuriren?

http://kuriren.nu/nyheter/stromwall-om-tuffa-tiden-i-lulea-hockey-8544809.aspx

Strömwall om tuffa tiden i Luleå Hockey:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 28 okt 2015, 20:42

"Miljonerna är inhämtade..." Kurirens artikel. Urken och Röde - sluta lata er nu bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken ons 28 okt 2015, 20:48

http://www.kuriren.nu/100-hockey/miljonerna-ar-inhamtade-lulea-hockeys-ekonomi-i-hamn-8547707.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 28 okt 2015, 20:49

Hittade artikeln på FB Wink

ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey saknade sex–åtta miljoner inför säsongen. Nu är de inkasserade – och klubben blickar framåt.
Dela Tweeta
På pressträffen inför säsongen meddelade Luleå Hockeys VD Stefan Enbom att klubben har som ambition att höja omsättningen från cirka 135 till 150 miljoner kronor den här säsongen.
Men då saknades sex–åtta miljoner kronor för att nå budget.
– Vi har ännu inte riktigt finansierat säsongen och behöver dra in sex–åtta miljoner kronor till, sa VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren i början av september.
Det skulle i alla fall inte påverka det sportsliga i unga, riksserien eller SHL.
– Ingenting får påverka sporten. Deras budget rör vi inte, sa Enbom.
Två månader senare har Luleå Hockey läget under kontroll – och behöver inte oroa sig för om herrlaget går till SHL-slutspel eller inte. Vanligtvis en kassako där varje hemmamatch inbringar cirka en miljoner kronor till klubbkassan.
– Vi budgeterar för ett resultat innan slutspelet. Ekonomin är fullständigt under kontroll. Allting vi hade bestämt oss för att göra har vi gjort. Vi vet att vi kommer att ha en intäktsökning på fem miljoner kronor på företagssidan och samtidigt sänker kostnaderna i klubben med tre miljoner kronor nästa år. Vi har säkrat upp vår sportsliga satsning och det känns väldigt bra, säger Enbom.
Då gör ni ett plus/minusresultat utan slutspel?
– Ja.
Så de här sex–åtta miljonerna är fixade?
– Ja, det är klart. Både unga, riksserien och vårt herrlag kan vi fortsätta vår satsning med. Vi behöver inte dra ned vår ambition.
Luleå Hockey gick inför säsongen ut med att klubben satsar på seger i CHL, SHL och riksserien.
– Skulle vi bara få lite flyt med herrlaget skulle det vara fantastiskt bra, säger Enbom
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 28 okt 2015, 22:35

Flyttat ett antal inlägg som rör Luleå hockeys ekonomi och det som nämns i artikeln länkad av Urken och Redbear ovan till https://www.luleahockeyforum.com/t1020-lulea-hockeys-ledning-ekonomi-del-2


Tänk på att hålla denna tråd fri från annat än artikel-förfrågningar eller artiklar.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Dentos lör 31 okt 2015, 22:02

Någon som kan dela Chris Abbotts monsterlön artikel från kuriren?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken lör 31 okt 2015, 22:06

http://www.kuriren.nu/100-hockey/abbotts-monsterlon-avstangd-nar-brodern-hyllas-8553450.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 10 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet