Niklas Olausson

Sida 17 av 17 Föregående  1 ... 10 ... 15, 16, 17

Gå ner

Niklas Olausson - Sida 17 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dundernisse tor 18 feb 2021, 21:36

För 80 tkr kan han få lira en säsong till men mer än så tycker jag inte bör erbjudas.

Dundernisse

Antal inlägg : 120

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Määk tor 18 feb 2021, 21:40

Jag tror vi kan få Corona-rabatt på ålderns höst för att Olle ska få chansen att spela en säsong till i Luleå Hockey. Vad det i slutändan blir för summor vet jag ej men självklart ska vi inte förlänga till vilket pris som helst.

Määk

Antal inlägg : 2426

Inlägg av Old Brooklyn fre 19 feb 2021, 08:38

Ola spelar näst mest av alla forwards. Gör i princip lika mycket poäng som Connolly och Tyrväinen trotts att han inte får lira lika mycket PP i år. Även väldigt användbar i boxplay. Troligtvis bäst spelsinne i truppen. Assisterande kapten. Nackdelarna brukar ju vara att han är långsam och ofta skadad, men i år så är han bara långsam. Verkar inte ha problem att acceptera de roller som ges av Bulan. Sen kan han ju faktiskt sätta pucken i mål ibland till skillnad från många andra av våra forwards, exempelvis Ilomäki som många hyllade när han lämnade. Rollen han har i år tycker jag verkar perfekt för honom. För mig får han gärna lira med oss tills han lägger av. Givetvis till rätt pris, men det gäller ju alla spelare.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5444

Inlägg av Blinders88 fre 19 feb 2021, 08:46

Jag tycker Olausson är en bromskloss för att Luleå ska kunna ta nästa steg och bli 100% Bulan-hockey. Jag tar hellre en 20-25 årig svensk spelare som är på väg uppåt i karriären och som passar in i Bulans spelsätt.
Men om han ska vara kvar så vill jag max se ett ettårskontrakt.

Blinders88

Antal inlägg : 2107

bearjew likes this post

Inlägg av ski3r fre 19 feb 2021, 15:31

@Blinders88 skrev:Jag tycker Olausson är en bromskloss för att Luleå ska kunna ta nästa steg och bli 100% Bulan-hockey. Jag tar hellre en 20-25 årig svensk spelare som är på väg uppåt i karriären och som passar in i Bulans spelsätt.
Med tanke på att han spelar näst mest av alla forwards borde Bulan rimligtvis tycka att han passar in i Bulan-hockey....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1567

Inlägg av Blinders88 fre 19 feb 2021, 15:46

@ski3r skrev:
@Blinders88 skrev:Jag tycker Olausson är en bromskloss för att Luleå ska kunna ta nästa steg och bli 100% Bulan-hockey. Jag tar hellre en 20-25 årig svensk spelare som är på väg uppåt i karriären och som passar in i Bulans spelsätt.
Med tanke på att han spelar näst mest av alla forwards borde Bulan rimligtvis tycka att han passar in i Bulan-hockey....
Spelar sjunde mest vid lika styrka, där farten är högre.

Blinders88

Antal inlägg : 2107

Inlägg av Lehto fre 19 feb 2021, 16:33

Alltså ärligt talat, han är inte den snabbaste på grillorna men han bidrar med poäng och smartness i vårat spel. Kolla förra säsongen, han levererade bra, kändes som han ofta var framme å tröck dit puckar.
Visst lite mindre produktion i år kanske, men han har näsa för att hitta målet.
Så länge han känner att ryggen pallar så förläng 1 år till! Han är riktigt bra i BP också!

Lehto

Antal inlägg : 289

Inlägg av pingu fre 19 feb 2021, 19:35

@Blinders88 skrev:
@ski3r skrev:
Spelar sjunde mest vid lika styrka, där farten är högre.
Och farten kommer inte bli lägre i slutspelet. Hoppas vi inte förlänger med Ola och istället satsar på en yngre och snabbare förmåga inför nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2261

bearjew likes this post

Inlägg av Dilox mån 22 feb 2021, 13:46

Olle är en legend som ska stanna. Han har ett hjärta för föreningen som nog bara Fabbe kan matcha i dagens trupp. Han har rutin och han har spetskompetens.

Ser hellre att man förlänger med Olle än Fabbe. Jag fattar inte att vissa spelare ska vara kvar på sina namn, medans andra inte. Spelmässigt håller jag Olle klart högre än Fabbe. När det kommer till hur viktiga båda är för laget och gruppen så är det samma nivå. Olle beskrivs som den som lättar på stämningen i laget mest hela tiden.

Att skeppa han nu är idioti.

Dilox

Antal inlägg : 449

Inlägg av Dentos mån 22 feb 2021, 14:52

Jag ser inte heller någon som helst anledning att inte förlänga med Olle såvida hans lön inte är alldeles för hög. Tycker han ska erbjudas möjligheten att spela klart sin karriär i Luleå hockey, han gör det fortfarande riktigt bra i alla roller han tilldelas och poängen fortsätter ändå att rulla in i godkänd takt.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 729

Lehto likes this post

Sida 17 av 17 Föregående  1 ... 10 ... 15, 16, 17

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet