Niklas Olausson

+151
storeken
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
JoakimJ
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
#96
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
155 posters

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kagen ons 13 sep 2023, 20:37

Ja som läget är nu känns Ola lite som en skänk från ovan även om han inte på långa vägar är lika snabb på.. förresten, har Ola någonsin varit snabb på rören!?
Det finns en hel del frågetecken över truppen och Berglund har tidigare visat med bravur att han kan ta en backplats i väntan på att någon ska läka eller en spelare ska adderas.

Det är ändå viktigt att få en bra start på serien, att poängen trillar in så inte en stress uppstår. Ola har rutin, han hittar både passningar och mål och han är en kär spelare hos många fans.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dustin ons 13 sep 2023, 21:14

Från Kurirens artikel med Erik Gustafsson idag:


Och för att återkomma till spelare som är bra på att läsa spelet och analysera motståndarna säger Gustafsson spontant:

– Niklas Olausson är kanske den bäste jag har spelat med. Han har ett enormt hockey-IQ och kan se lösningar åt båda håll. Och är jätteduktig på det, tycker jag.

Han är en blivande tränare?

– Det beror på vad han vill. Det är väl andra saker som styr det också. Men han är en jäkla taktiker i alla fall. ”

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Serkan122 ons 13 sep 2023, 21:28

Kagen skrev:Ja som läget är nu känns Ola lite som en skänk från ovan även om han inte på långa vägar är lika snabb på.. förresten, har Ola någonsin varit snabb på rören!?
Det finns en hel del frågetecken över truppen och Berglund har tidigare visat med bravur att han kan ta en backplats i väntan på att någon ska läka eller en spelare ska adderas.

Det är ändå viktigt att få en bra start på serien, att poängen trillar in så inte en stress uppstår. Ola har rutin, han hittar både passningar och mål och han är en kär spelare hos många fans.

Bara inte Lilja hamnar ännu längre ifrån att spela på 4 kedjor, tycker jag att vi kan ta in Olausson.

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Diktatorn ons 13 sep 2023, 22:30

Jag ser gärna att man väntar med Ola. JA han hade funkat jättebra inga tvivel, men det skickar också en signal till Kant, Lilja och övriga som hoppas slå sig in i laget. Om det är kaos efter tio omgångar och spelarmarknaden ser skral ut även när camperna stänger, då kan han komma in och ge lite luft i bygget. Om inte linköping och Arla väger nog tungt för att vara borta från familjen har han ändå inte så många andra alternativ om man ska vara krass.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 606
Join date : 13-03-30

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Pontaking ons 13 sep 2023, 23:01

Lägg ner snacket om Ola nu. Han hänger inte med vilket syntes mycket väl ifjol. Varför ska vi låta han ta en plats för en eventuell junior? Dessutom ta lön, om än liten, från en eventuell spetsvärcning på centerplats. Dags att tänka längre än näsan räcker. Ola var en king, VAR.

Pontaking

Antal inlägg : 1162
Join date : 14-03-16

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kagen tor 14 sep 2023, 03:36

Pontaking skrev:Lägg ner snacket om Ola nu. Han hänger inte med vilket syntes mycket väl ifjol. Varför ska vi låta han ta en plats för en eventuell junior? Dessutom ta lön, om än liten, från en eventuell spetsvärcning på centerplats. Dags att tänka längre än näsan räcker. Ola var en king, VAR.

Är det så ger jag mig. Har många gånger skrivit här att jag inte kan något om hockey. Men om nu Ola inte alls håller längre varför hade han färskt kontrakt med LHC så sent som igår?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dustin tor 14 sep 2023, 07:59

Kagen skrev:
Pontaking skrev:Lägg ner snacket om Ola nu. Han hänger inte med vilket syntes mycket väl ifjol. Varför ska vi låta han ta en plats för en eventuell junior? Dessutom ta lön, om än liten, från en eventuell spetsvärcning på centerplats. Dags att tänka längre än näsan räcker. Ola var en king, VAR.

Är det så ger jag mig. Har många gånger skrivit här att jag inte kan något om hockey. Men om nu Ola inte alls håller längre varför hade han färskt kontrakt med LHC så sent som igår?


Med all respekt, att få kontrakt med Luleå Hockey bör vara högre krav än ett notoriskt bottenlag som Linköping. Dessutom var han tänkt allra lägst i hierarkin även där. Men kan absolut köpa ett korttidskontrakt med Olle tills vi hittar förstärkning. Tror inte vi blir sämre av att ha honom i truppen, om vi blir bättre är väl också rätt tveksamt. Lite kluven trots allt.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Norlin tor 14 sep 2023, 13:40

Pontaking skrev:Lägg ner snacket om Ola nu. Han hänger inte med vilket syntes mycket väl ifjol. Varför ska vi låta han ta en plats för en eventuell junior? Dessutom ta lön, om än liten, från en eventuell spetsvärcning på centerplats. Dags att tänka längre än näsan räcker. Ola var en king, VAR.

Håller inte med.
Han är väl inte samma spelare som för 10 år sen men nog tyckte jag han hängde med rätt bra i våras ändå. Han fick kanske mer speltid än han borde fått med tanke på de skador och avstängningar vi hade. 5 pinnar på 6 matcher i grundserien och +5. Ytterligare 3 pinnar på 10 matcher i slutspelet och +4. Det är inte siffror som pekar på att man är helt slut som spelare. Jag tar mer än gärna in Ola som extraspelare säsongen ut.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Småland tor 14 sep 2023, 14:04

Norlin skrev:
Pontaking skrev:Lägg ner snacket om Ola nu. Han hänger inte med vilket syntes mycket väl ifjol. Varför ska vi låta han ta en plats för en eventuell junior? Dessutom ta lön, om än liten, från en eventuell spetsvärcning på centerplats. Dags att tänka längre än näsan räcker. Ola var en king, VAR.

Håller inte med.
Han är väl inte samma spelare som för 10 år sen men nog tyckte jag han hängde med rätt bra i våras ändå. Han fick kanske mer speltid än han borde fått med tanke på de skador och avstängningar vi hade. 5 pinnar på 6 matcher i grundserien och +5. Ytterligare 3 pinnar på 10 matcher i slutspelet och +4. Det är inte siffror som pekar på att man är helt slut som spelare. Jag tar mer än gärna in Ola som extraspelare säsongen ut.

Håller med. Han var inte mycket långsammare på rören än vad Berglund är. Poängen var en glad överraskning men framförallt +/- visar ju att han gör det han ska.
Småland
Småland

Antal inlägg : 873
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

farre, kokostrollet and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mantz tor 14 sep 2023, 16:29

Håller med!
Jag tror dessutom att där han kommer göra mest nytta är på träningar, båset och i omklädningsrummet. Han är värd varenda krona för att få juniorerna / unga spelarna att verkligen förstå vad stålmannen betyder och representerar.

Mantz

Antal inlägg : 35
Join date : 21-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Burskydd fre 15 sep 2023, 12:35

Olle for President
Ta tillbaka han omgående nu när chansen finns.
Punkt slut.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mr Bister fre 15 sep 2023, 13:13

Vi ska inte ta in Olausson, vi ska plocka upp juniorer dom är ju framtiden

Mr Bister

Antal inlägg : 1418
Join date : 12-02-11

NallePhu, LulefanGBG, Pontaking and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Urken fre 15 sep 2023, 14:53

Mr Bister skrev:Vi ska inte ta in Olausson, vi ska plocka upp juniorer dom är ju framtiden

Väl talat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Pajala fre 15 sep 2023, 15:17

Glöm olle, vi måste gå vidare.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hankburger fre 15 sep 2023, 15:42

Mr Bister skrev:Vi ska inte ta in Olausson, vi ska plocka upp juniorer dom är ju framtiden

Håller helt med. Olausson är dåtiden.. bättre att låta juniorer få chansen alt. värva in en spetscenter.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

pingu and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan sön 17 sep 2023, 09:55

Mantz skrev:Håller med!
Jag tror dessutom att där han kommer göra mest nytta är på träningar, båset och i omklädningsrummet. Han är värd varenda krona för att få juniorerna / unga spelarna att verkligen förstå vad stålmannen betyder och representerar.

Aldrig i livet att Olausson ska in i laget, sen tror jag att några andra är minst lika bra i omklädningsrummet som denna ovan nämnda.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dustin mån 27 nov 2023, 09:21

https://fb.watch/oA2J0OjyJd/?mibextid=WC7FNe


Kritat på. För hur länge framgår inte. Men välkommen tillbaka, Olle.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Småland mån 27 nov 2023, 09:37

Dustin skrev:https://fb.watch/oA2J0OjyJd/?mibextid=WC7FNe


Kritat på. För hur länge framgår inte. Men välkommen tillbaka, Olle.
Resten av säsongen står det på hemsidan!

Välkommen tillbaka Ola!
Småland
Småland

Antal inlägg : 873
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan mån 27 nov 2023, 09:50



Blir aldrig något guld med Olausson på isen.



Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kagen mån 27 nov 2023, 09:50

HV och Oskarshamn ligger djupt förankrade i botten. Luleå ligger i toppen.

Jag tycker det är helt rätt att plocka in Olle som kan bjuda på hockeygodis till en i sammanhanget väldigt billig peng. Vi kommer kunna ställa seriens bästa power-play formationer på isen.

Hade vi varit nere i botten och geggat med Oskarshamn hade vi såklart skrikit efter dyra nyförvärv. Men i läget vi befinner oss i nu är det här perfekt, en riktigt bra person och förebild för yngre både på och utanför isen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Högljudd, Lehto, Bros! and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan mån 27 nov 2023, 10:09

Kagen skrev:HV och Oskarshamn ligger djupt förankrade i botten. Luleå ligger i toppen.

Jag tycker det är helt rätt att plocka in Olle som kan bjuda på hockeygodis till en i sammanhanget väldigt billig peng. Vi kommer kunna ställa seriens bästa power-play formationer på isen.

Hade vi varit nere i botten och geggat med Oskarshamn hade vi såklart skrikit efter dyra nyförvärv. Men i läget vi befinner oss i nu är det här perfekt, en riktigt bra person och förebild för yngre både på och utanför isen.

Vem säger att han ska spela PP? Han är tänkt som en utfyllnadsspelare nu när David Lilja blev skadad sen skriver dom själv att det kommer att ta tid innan han är matchtränad.
Det känns mest som att Skuggan plockar in han för gammal vänskaps skull.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hellcop mån 27 nov 2023, 11:22

Välkommen tillbaka!
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Puckad, Jokerman ll, Bros! and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av CKa mån 27 nov 2023, 11:30

Hejsan skrev:
Kagen skrev:HV och Oskarshamn ligger djupt förankrade i botten. Luleå ligger i toppen.

Jag tycker det är helt rätt att plocka in Olle som kan bjuda på hockeygodis till en i sammanhanget väldigt billig peng. Vi kommer kunna ställa seriens bästa power-play formationer på isen.

Hade vi varit nere i botten och geggat med Oskarshamn hade vi såklart skrikit efter dyra nyförvärv. Men i läget vi befinner oss i nu är det här perfekt, en riktigt bra person och förebild för yngre både på och utanför isen.

Vem säger att han ska spela PP? Han är tänkt som en utfyllnadsspelare nu när David Lilja blev skadad sen skriver dom själv att det kommer att ta tid innan han är matchtränad.
Det känns mest som att Skuggan plockar in han för gammal vänskaps skull.

Visst skämtar du nu?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Serkan122 mån 27 nov 2023, 12:06

Låter inte som att han varit speciellt dyr:
”– Det var inte någon speciellt tuff förhandling, utan jag skrev på direkt jag fick ett kontrakt framför mig, säger Niklas Olausson och ler.”

”Pengarna som Stjernen erbjöd honom var större än de han kommer att spela för i Luleå Hockey.

– Ja, herregud, ja. Jag är nöjd med det jag fick, men pengarna är inte väsentliga, säger Niklas Olausson.”

”Har ni pratat något om vilken typ av roll du kommer få?

– Nej. Jag fattar att Linus kommer gå före mig i powerplay, och bryr mig inte om jag får spela tre eller 18 minuter per match, jag hoppar in när "Bulan" säger mitt namn. Men jag kommer ge allt jag har i varenda byte.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/olausson-ar-tillbaka-i-lulea-hockey-for-att-avsluta-karriaren/r9wv6pmj

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Puckad and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Jokerman ll mån 27 nov 2023, 12:48

Vikta och värdera. Klart Olle ska tebaks. En no-brainer.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av ezz mån 27 nov 2023, 13:46

Välkommen hem!
Rätt och bra signaler från Olle om sin roll. Är juniorerna bättre kommer de att få sin speltid. Olle passar perfekt som utfyllnad i enstaka matcher när det är hål i truppen.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Danneja mån 27 nov 2023, 14:11

"Jag är beredd göra allt som står i min makt för att vi ska ta det där guldet, jag skiter i om det är jag som avgör finalen eller om min enda uppgift är att se till att Linus (Omark) får i sig ordentligt med vätska mellan bytena, jag kan till och med tänka mig att hacka gurka om det är vad de vill", säger Niklas Olausson.

Älskar inställningen

Hade inte funnits någon vettigare och bättre breddvärvning än denna!

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Högljudd and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask mån 27 nov 2023, 14:23

Tack och hej, lika bra att lägga ner j18 och j20, finns nog inte mycket som talar för att LHF lockar juniorer längre, ingen behöver lägga någon större tankemöda för att förstå varför man väljer lag söderut
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

pingu, Mr Bister and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kneten mån 27 nov 2023, 15:13



Väldigt blandade känslor. Riktigt nyttig i bp och med sin spelförståelse men vettefan om det var rätt att ta in Olle nu. Hoppas han kan motbevisa mig. Bra inställning, hoppas han får igång laget som sett lite lojt ut ibland.

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av BulanFanClub mån 27 nov 2023, 15:26

Välkommen tillbaka!
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 532
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Braun mån 27 nov 2023, 16:39

Såg någon på ett annat Luleåforum som skrev ”Underbart för honom!”. Och ja, det är väl en bra sammanfattning.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1090
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Stålis16 mån 27 nov 2023, 16:51

Hejsan skrev:

Blir aldrig något guld med Olausson på isen.

För att?


Stålis16

Antal inlägg : 18
Join date : 23-11-15

Björnkäften likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Urken mån 27 nov 2023, 17:26

Jag älskar Ola, men vad händer här? Tappar hoppet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu, PM and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Pajala mån 27 nov 2023, 17:26

Fördelen med olle förutom att han i princip spelar gratis är att han kan spelsystemet och trots att det går lite sakta och att han är skadebenägen så har han ett otroligt spelsinne och gör sina mål lite då och då, hoppas bara dom andra kan ta tillvara hans passningar.

Fast han rakt ut ersätter Lilja så tror jag han blir den sista forwarden som värvas, det är kostnadseffektivt och skuggan kommer att säga att han är nöjd med laget, vi kanske inte får en toppspelare men det räknas ändå som ett nyförvärv så att alla blir nöjda.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Puckad mån 27 nov 2023, 18:32

Vad är det för skada som Lilja har åkt på?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kanellängd mån 27 nov 2023, 18:42

Puckad skrev:Vad är det för skada som Lilja har åkt på?
Skadad axel, röntgas på fredag. Förhoppningsvis ett uttänjt ledband, men blir borta minst ett par veckor oavsett.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 853
Join date : 20-02-22

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan mån 27 nov 2023, 19:06

Stålis16 skrev:
Hejsan skrev:

Blir aldrig något guld med Olausson på isen.

För att?


Hittills har han aldrig vunnit, något förutom CHL om jag inte missminner mig?

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan mån 27 nov 2023, 19:07

Pajala skrev:Fördelen med olle förutom att han i princip spelar gratis är att han kan spelsystemet och trots att det går lite sakta och att han är skadebenägen så har han ett otroligt spelsinne och gör sina mål lite då och då, hoppas bara dom andra kan ta tillvara hans passningar.

Fast han rakt ut ersätter Lilja så tror jag han blir den sista forwarden som värvas, det är kostnadseffektivt och skuggan kommer att säga att han är nöjd med laget, vi kanske inte får en toppspelare men det räknas ändå som ett nyförvärv så att alla blir nöjda.

Vilka "alla"? Wink

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

pingu and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av CKa mån 27 nov 2023, 19:08

Hejsan skrev:
Stålis16 skrev:
Hejsan skrev:

Blir aldrig något guld med Olausson på isen.

För att?


Hittills har han aldrig vunnit, något förutom CHL om jag inte missminner mig?

Med den logiken får du skicka en jävla massa spelare från dagens trupp.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Serkan122 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hejsan mån 27 nov 2023, 19:24

CKa skrev:
Hejsan skrev:
Stålis16 skrev:
Hejsan skrev:

Blir aldrig något guld med Olausson på isen.

För att?


Hittills har han aldrig vunnit, något förutom CHL om jag inte missminner mig?

Med den logiken får du skicka en jävla massa spelare från dagens trupp.

Japp så är det.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Donowitz mån 27 nov 2023, 19:29

Säga vad man vill men han kommer nog att göra sina 20 poäng.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av storeken mån 27 nov 2023, 22:50

Luleå vinner SM-guld i match 6 mot Färjestad i vår. Niklas Olausson avgör i förlängning. Ni hörde det först här Wink

storeken

Antal inlägg : 94
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Stålis16 tis 28 nov 2023, 00:19

Hejsan skrev:
CKa skrev:
Hejsan skrev:
Stålis16 skrev:
Hejsan skrev:

Blir aldrig något guld med Olausson på isen.

För att?


Hittills har han aldrig vunnit, något förutom CHL om jag inte missminner mig?

Med den logiken får du skicka en jävla massa spelare från dagens trupp.


Japp så är det.

Jäkla tur du inte är våran lagbyggare då. Nu har du chansen att lägga ut ett realistisk lag med bara tidigare vinnare. Lycka till!

Stålis16

Antal inlägg : 18
Join date : 23-11-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av trallgöken tis 28 nov 2023, 06:03

Ja ni...
Intrigen tätnar...

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lulejoe tis 28 nov 2023, 10:28

Vi lär ju inte bli sämre med Olle i laget, det är jag säker på. Sen förväntar jag mig minst en spetsvärvning inom en snar framtid.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Jojjan tis 28 nov 2023, 11:07

Olle var ju trots allt en av våra bättre spelare förra säsongen då han kom in, fattar inte hatet...

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Småland and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Hankburger tis 28 nov 2023, 11:10

Jojjan skrev:Olle var ju trots allt en av våra bättre spelare förra säsongen då han kom in, fattar inte hatet...

Tror nog de flesta som är kritiska antagligen förväntat sig en spetsforward redan nu och tar ut sin besvikelse på detta forum när det visade sig vara Olausson och inte spetsforwarden som anlände först. Antagligen grundar det sig i en rädsla att Olausson blir det enda nyförvärvet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Jojjan and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av kokostrollet tis 28 nov 2023, 11:13

Hankburger skrev:
Jojjan skrev:Olle var ju trots allt en av våra bättre spelare förra säsongen då han kom in, fattar inte hatet...

Tror nog de flesta som är kritiska antagligen förväntat sig en spetsforward redan nu och tar ut sin besvikelse på detta forum när det visade sig vara Olausson och inte spetsforwarden som anlände först. Antagligen grundar det sig i en rädsla att Olausson blir det enda nyförvärvet.

Du är inte kritisk alltså? Hade själv hellre sett juniorer ta den speltiden.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lulejoe tis 28 nov 2023, 11:44

kokostrollet skrev:
Hankburger skrev:
Jojjan skrev:Olle var ju trots allt en av våra bättre spelare förra säsongen då han kom in, fattar inte hatet...

Tror nog de flesta som är kritiska antagligen förväntat sig en spetsforward redan nu och tar ut sin besvikelse på detta forum när det visade sig vara Olausson och inte spetsforwarden som anlände först. Antagligen grundar det sig i en rädsla att Olausson blir det enda nyförvärvet.

Du är inte kritisk alltså? Hade själv hellre sett juniorer ta den speltiden.
Vi har ju inte direkt ett överflöd på spelare truppen är ju otroligt tunn så fort det blir någon skada. Jag tror att det finns både plats för Olle + någon junior även när vi gör nån spetsvärvning. Det är bra med någon extra spelare i stället för att ha för få om vi ska gå långt. Jag tycker det var smart att värva Olle.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Jojjan and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av ski3r tis 28 nov 2023, 12:20

Jag tror tyvärr inte att vi kommer att få se någon spetsvärvning, historien talar sitt tydliga språk. Samma gamla ursäkter kommer att levereras i media och vi kommer att få fortsätta vänta på det där guldet. Men vi kommer att göra ett plus-resultat, det får man ge dom.

Med det sagt så är värvningen av Ola bra, oavsett om det kommer in spets eller ej. Svårt att få mer kompetens för pengarna och dessutom någon som kommer att vara nöjd med den speltid som erbjuds.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

pingu and Dustin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 21 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet