Johan Fransson

+85
Hostak straffar
Norrlandstoken
Dustin
Daddeh4724
Kapten Haddock
Wolfhunter
NilsOskar
Jaguaren
Rocksolid
Calle
LHF96
Puckad
Luleåfan
KaptenBlodskelett
Qirren
ski3r
Boost
Swhy
MRGHOST
Ingemar
Mr Bister
Lulefan
Myrman
Bamsefar
LubosC
nummer 17
farre
Donowitz
JoakimJ
Micke80
amarule
Högljudd
Kallepedal
Jompen
makkanmakkan
icemask
Chris Hendrix
Pajala
tibet
Hellcop
Admin
Kagen
rumpztr
Diktatorn
Mickeee
Zeth
Old Brooklyn
#96
Ivanhoe
UnSaccoDiSoldi
Redbear
Slapshot
Norlin
BodenSwe
Purre
Dalle
Rönken
kokostrollet
knutten
delphi
LuleåWinston
Lajon
NallePhu
Dentos
pingu
FruktHamster
Urken
MrA
Lars158
Snikne Ville
CKa
Rikky
Jonken
hokkzorz
JahNT
LulefanGBG
Mange
Salle
Dave Rock
Rayko
ezz
Tigerman
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
89 posters

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Old Brooklyn fre 07 jun 2013, 12:21

#96 skrev:
Old Brooklyn skrev:
#96 skrev:Även om Luleå får ett skambud för Fransson så borde dom ta det, hur bra vore det med en omotiverad Fransson hela säsongen.
Tycker tvärt om. I det långa loppet är det bättre att sätta honom på bänken än att ge efter för skambud. Nu tror jag i och för sig att det kommer lösa sig och att Frallan spelar i KHL nästa säsong, men till LHF ska man inte komma och tro att kontrakt går att bryta hur som helst.

Ska man ha en back som bär upp en hög lön o som kanske hindrar Luleå från att värva en ny back??
Nu tror jag oxå att det kommer lösa sig...men bättre att få lite för han än inget alls.
Bättre kortsiktigt, sämre långsiktigt. Förbunden och ligan har precis börjat försöka morska upp sig mot NHL så då ska vi inte böja oss framåt för KHL. Vi ska inte satsa pengar på killar som tror att de kan bryta kontrakt hur som helst med "motiveringsproblematik" som ursäkt.

Nu hade ju Frallan en out-klausul så jag har förtvivlat svårt att förstå varför han (eller Omsk) inte utnyttjade den när de verkar vara så förtvivlat säkra på varandra. Kanske drog han ut på förhandlingarna för att ge LHF stålar?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Mickeee ons 12 jun 2013, 07:59

Förstår inte detta med att han skulle bli omotiverad om han tvingas kvar. Spelar varje match inför familj släkt vänner och omsk vill ju knappast ha han nästa år om han åker runt på en skridsko..
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Slapshot ons 12 jun 2013, 18:50

Fransson kommer lämna Luleå hur som helst. Tror det redan är klart faktiskt. Hoppas bara Olausson stannar, annars känns det dåligt, riktigt dåligt. Luleås värvningar har inte imponerat så här långt. Den jag tror på mest av de nya är backen Hjelm och Wallmark.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av LulefanGBG ons 12 jun 2013, 19:41

Tycker den här ovissheten är förjävlig. Går varje dag och undrar hur det skall bli. Är saken klar så hoppas man att det bara blir officiellt så snart som möjligt så man slipper gå och undra åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Zeb Macahan ons 12 jun 2013, 19:46

LulefanGBG skrev:Tycker den här ovissheten är förjävlig. Går varje dag och undrar hur det skall bli. Är saken klar så hoppas man att det bara blir officiellt så snart som möjligt så man slipper gå och undra åtminstone.
Håller med men du kan sannolikt räkna bort honom, jag har gjort det iaf, han vill till Omsk och Omsk vill ha han, tror nog att klubbarna kommer överens om summan som rimligen borde ligga runt 5 millar.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 62
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av LulefanGBG ons 12 jun 2013, 19:50

JO jag har så gott som räknat bort honom redan. Vill bara få det bekräftat så man kan bearbeta sorgen sedan och gå vidare! Rolling Eyes 

Tror faktiskt inte att Fransson är den som är svårast att ersätta och tror som sagt mycket på Hjelm. Kan visa sig vara en ny Fälth enligt mig, men Franssons försvinnande borde ju rimligtvis innebära någon ny spelare till truppen ändå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av BodenSwe tor 20 jun 2013, 16:00

Agenten går nu ut och säger att Fransson kommer spela i Luleå kommande säsong. Känns ju i så fall inte bra att ha en Fransson som hellre vill spela någon annanstans. 


– Han kommer att spela där nästa säsong. Han har kontrakt med Luleå, klubben har sagt nej till KHL-budet och då är det bara att rätta in sig i ledet. Några diskussioner finns inte längre, säger Franssons agent, Joakim Persson, till Sportbladet.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre tor 20 jun 2013, 16:35

Lite tvådelad av det beskedet faktiskt, han vill ju uppenbarligen spela i KHL ganska mycket..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 tor 20 jun 2013, 17:20

Vill inte KHL betala för det så då spelar han i LHF. Helt rätt.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 tor 20 jun 2013, 17:33

Undrar vars LHF gräns var för att släppa Frallan? Måste ju ha haft en rätt högt pris när inte Omsk tog det. Men helt rätt av LHF.
Ni som oroar er för att Frallan skulle spela skit kommande säsong, då kommer ju inte Frallan vara het på KHL marknaden framöver.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Zeb Macahan tor 20 jun 2013, 17:36

Lars158 skrev:Undrar vars LHF gräns var för att släppa Frallan? Måste ju ha haft en rätt högt pris när inte Omsk tog det. Men helt rätt av LHF.
Ni som oroar er för att Frallan skulle spela skit kommande säsong, då kommer ju inte Frallan vara het på KHL marknaden framöver.

Exakt Lasse, han kommer göra en bättre säsong än senast, tro mig!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 62
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Diktatorn tor 20 jun 2013, 18:41

Tycker inte alls man ska vara orolig, herregud, Frallan brinner nog tillräckligt för både Luleå och Hockey i stort sett för att göra en kanonsäsong. Tror nästan snarare att hans självförtroende växer en aning med en VM-medalj runt halsen och kunskapen om att andra större klubbar är och drar i han. Bättre säsong än senast garanterat!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Snikne Ville tor 20 jun 2013, 18:51

Zeb Macahan skrev:
Lars158 skrev:Undrar vars LHF gräns var för att släppa Frallan? Måste ju ha haft en rätt högt pris när inte Omsk tog det. Men helt rätt av LHF.
Ni som oroar er för att Frallan skulle spela skit kommande säsong, då kommer ju inte Frallan vara het på KHL marknaden framöver.

Exakt Lasse, han kommer göra en bättre säsong än senast, tro mig!
Är det ens möjligt att göra en SÄMRE grundserie? Fan, vilken annan spelare som helst hade fått nöta bänk big time.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av rumpztr tor 20 jun 2013, 21:12

Var det inte samma situation för bara något år sedan? Frallan var påväg till KHL men lule ville inte släppa han, och om jag inte minns fel så gjorde han en bra säsong även fast han var "omotiverad"? Jag kan vara ute och cyckla helt men jag har något vagt minne av detta.

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 sön 23 jun 2013, 23:17


Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre sön 23 jun 2013, 23:21

Precis det jag fasade över... Sällan bra att tvinga kvar spelare och det kan säkert skrämma andra spelare i framtida förhandlingar, knappast positivt för Luleå Hockey..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av MickkeJ sön 23 jun 2013, 23:43

Äh, ser inget problem med att inte sälja Fransson. Om Luleå vill ha han kvar för att de inte hittar en värdig ersättare eller om budet var för dåligt så får de väl säga nej, han har faktiskt kontrakt med Luleå. Han säger själv att han inte kommer att ha något problem med att göra sitt yttersta så vad är det att gnälla om. Jag tycker redan att svenska klubbar blir överkörda av KHL och NHL. Man ska inte vara rädd för att säga emot, det hade satt Luleå i en dålig sits att låta han dra och jag är övertygad att Fransson är professionell nog att göra sitt jobb.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 sön 23 jun 2013, 23:44

Spelarna måste lära sig skriva kontrakt. Frallan har ju haft "out" i kontraktet. Han skulle ha använt den i den tidsrymd som den gällde. Jag tycker det är helt rätt från LHF kräva en bra deal nu när spelaren inte fattade göra det.

Fransson är 28år och vill han spela i KHL i framtiden så kan han inte göra nån dålig säsong. Tycker situationen är helt ofarlig.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 sön 23 jun 2013, 23:51

MickkeJ skrev:Äh, ser inget problem med att inte sälja Fransson. Om Luleå vill ha han kvar för att de inte hittar en värdig ersättare eller om budet var för dåligt så får de väl säga nej, han har faktiskt kontrakt med Luleå. Han säger själv att han inte kommer att ha något problem med att göra sitt yttersta så vad är det att gnälla om. Jag tycker redan att svenska klubbar blir överkörda av KHL och NHL. Man ska inte vara rädd för att säga emot, det hade satt Luleå i en dålig sits att låta han dra och jag är övertygad att Fransson är professionell nog att göra sitt jobb.
Franssons situation nu är ju att göra en bra säsong så KHL är intresserade för där nästkommande säsong. Då out klausulen förmodligen är återkommande mellan samma datum varje år så, göra en bra säsong och använda out nästa sommar ser jag som Franssons enda alternativ. Gör Frallan en dålig säsong så är ju KHL bye bye.
Skulle snarare tro att Frallan kommer vara mer motiverad än nånsin att spela bra och då efter den här säsongen få nytt KHL erbjudande och utnyttja sin out.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre sön 23 jun 2013, 23:53

Att han säger att han inte kommer ha några motivationsproblem.. Va skulle han säga?
"Jag är förbannad på Luleå och kommer inte göra mitt yttersta".. Knappast va.

Han kommer säkert göra en bra säsong men att tvinga kvar spelare är aldrig bra (både i detta fallet och i framtida fall) även om jag är lite delad, klart det är positivt att han inte släpps för en struntsumma..

Spelare som har Luleå som alternativ i framtiden kan säkert ha det i beaktning, att inte släppa en spelare som vill lämna för bättre ligor..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 sön 23 jun 2013, 23:55

Purre skrev:Precis det jag fasade över... Sällan bra att tvinga kvar spelare och det kan säkert skrämma andra spelare i framtida förhandlingar, knappast positivt för Luleå Hockey..
Tror kontraktet är väldigt tydligt. Finns datum för out. Men datumet passerades och då är det en öppen förhandling.
Kan inte se att situationen skulle vara skrämmande för andra spelare komma till LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 sön 23 jun 2013, 23:58

Purre skrev:Att han säger att han inte kommer ha några motivationsproblem.. Va skulle han säga?
"Jag är förbannad på Luleå och kommer inte göra mitt yttersta".. Knappast va.

Han kommer säkert göra en bra säsong men att tvinga kvar spelare är aldrig bra (både i detta fallet och i framtida fall) även om jag är lite delad, klart det är positivt att han inte släpps för en struntsumma..

Spelare som har Luleå som alternativ i framtiden kan säkert ha det i beaktning, att inte släppa en spelare som vill lämna för bättre ligor..
Finns datum och fast summa för att få gå till KHL. Det har LHF-Frallan-Agent kommit överens om vid kontraktsskrivande. Frallan är inte ett dugg tvingad. Hade han och Omsk kommit överens i tid hade det inte varit några problem.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 mån 24 jun 2013, 00:25

Haha vilket resonemang alltså:

"Enligt Fransson kommer inga fler diskussioner föras mellan Luleå Hockey och Omsk angående honom, i allafall inte just nu, men den ryska klubben var inte överlyckliga över Luleå Hockeys beslut.
- De accepterar läget, men är samtidigt besvikna därifrån också, säger Fransson."
-------------------------------------------------------------------------
Accepterar läget... Haha som Omsk själva bara släpper en spelare för att ett annat lag vill ha en av deras spelare.

De enda som Omsk och Frallan ska vara besvikna på är ju sig själva! Varför gjorde dom inte affären inom Frallans out-tid så hade ju inte LHF haft nånting säga till om. Den övergångssumma som gällt för det är ju fast. Inskriven i kontrakt.

Märks hur ovan hockeyvärlden är vid övergångar/spelarköp under gällande kontrakt. Gällande både spelare och klubbar.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre mån 24 jun 2013, 00:36

Knappast positivt i alla fall att man inte släpper en spelare som vill gå till en annan liga och att han senare går ut i media och berättar hur besviken han är. Det behöver inte, men det kan påverka vissa spelare i framtiden.

Anledningen att dealen inte blev av under tiden för hans out-klausul kan inte ha att göra med att han ville att Luleå skulle få lite pengar för han?

Nåt skumt är det iaf, annars vore det märkligt att gå ut i media med det. Kan tycka att dem borde kunnat lösa det internt, Luleå är knappast nöjda över ett sådant uttalande.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 mån 24 jun 2013, 00:58

Purre skrev:Knappast positivt i alla fall att man inte släpper en spelare som vill gå till en annan liga och att han senare går ut i media och berättar hur besviken han är. Det behöver inte, men det kan påverka vissa spelare i framtiden.

Anledningen att dealen inte blev av under tiden för hans out-klausul kan inte ha att göra med att han ville att Luleå skulle få lite pengar för han?

Nåt skumt är det iaf, annars vore det märkligt att gå ut i media med det. Kan tycka att dem borde kunnat lösa det internt, Luleå är knappast nöjda över ett sådant uttalande.
Är ju en tanke förståss. Men tycker det är ett härligt befriande uttalande bara. KHL är ju en högre rankad liga än SHL och Frallan visar han siktar uppåt. Situationen är ju ny inom svensk hockey. Tidigare har ju den enda liga som spelare gått till varit NHL. Och där har ju alltid varit övergripande avtal hur dom övergångarna ska se ut.
Med nu med KHL så kommer dom här situationerna bli vanligare. Jag tror andra svenska klubbar kommer följa LHF agerande i situationen och släppa kontrakterade spelare utan vidare mot KHL kommer inte längre ske. Både spelare/agent och klubbar kommer bli mer vana vid hur utköps-klausuler ska skrivas/brukas i kontrakten framöver.

Som sagt för Frallan är nu bara göra en bra säsong så kan han gå till KHL vid nästa års out period. Eller vara nog bra under säsong så Omsk tycker han är värd det pris LHF begär så kan han ju kanske få spela del av säsongen i KHL.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre mån 24 jun 2013, 01:04

Ja för mig spelar uttalandet ingen som helst roll, kan tycker att det är härligt att han säger vad han känner rätt ut. Är dock inte så säkra på att Luleå som förening gillar det, men strunt samma.. Kul att han stannar och hoppas han gör en bättre säsong än förra.

Nu iom att frallan stannar så borde truppen vara spikad om ingen annan lämnar?

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 mån 24 jun 2013, 01:29


Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Kagen mån 24 jun 2013, 10:37

Jag tycker det är helt okej skött av Fransson, han är besviken över att inte få spela i KHL något som han såklart vill göra och något alla känner till att han vill göra. Det hade bara blivit fånigt att i det läget säga annat.

Spelare blir besvikna hela tiden, en J20 spelare som anser sig ska få chansen i a-laget. En spelare på bänken som inte får plats på isen o.s.v.
I detta fallet är det nog mer konstruktivt för Fransson att säga att han är besviken på Luleå som inte sålde honom än att säga att han är besviken på Omsk som inte bjöd högre. Det senare skulle sänka honom något, nu är han den där spelare som är lite för bra för Elitserien och får därmed lite stjärnstatus och bäddar för nästa vår / sommar när Omsk kanske pratar med Osten igen. Då med mer rubel vid bordet.

Ang truppen är det en diskussion för annan tråd - men jag tycker inte det behövs värvas mer om inte Olle försvinner. För denna tråd gäller väl att allt inte är klart ännu - Omsk kan väl fortfarande höja budet på Fransson och få honom, eller har något sista datum även för sådant passerats..?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Admin mån 24 jun 2013, 12:01

Flyttade ett flertal inlägg som handlade om Luleås backar överlag till Silly Season-tråden. Fortsätt gärna diskussionen där men notera att denna tråd handlar om just Johan Fransson.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Hellcop mån 24 jun 2013, 13:25

Helt rätt av Luleå.

Om nu Omsk och Fransson var så jävla ivriga så hade dom ENKELT löst det under Franssons out i rådande kontrakt.

Nu velades det fram och tillbaka och nya förhandlingar är nya förhandlingar.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av tibet ons 26 jun 2013, 01:46

Inom 3 säsonger lirar Fransson i Nhl.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av FruktHamster ons 26 jun 2013, 08:17

tibet skrev:Inom 3 säsonger lirar Fransson i Nhl.

Skulle nog kunna tänka mig sätta en slant på att du har fel. Too little, too late.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Slapshot ons 26 jun 2013, 18:49

tibet skrev:Inom 3 säsonger lirar Fransson i Nhl.


Tror jag knappast. Hans spelstil funkar inte där borta. En spelare som är bättre på stor isyta

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Rönken ons 31 jul 2013, 11:52

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-till-mangmiljonbud-pa-johan-fransson/ - Luleå blev erbjudna 3.5 miljoner för Frallan enligt artikeln. Vet inte vad det blir i månadslön för ev. ersättare (inkl alla sociala avgifter etc), men låter som ett hyggligt bud ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 13:01

Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-till-mangmiljonbud-pa-johan-fransson/ - Luleå blev erbjudna 3.5 miljoner för Frallan enligt artikeln. Vet inte vad det blir i månadslön för ev. ersättare (inkl alla sociala avgifter etc), men låter som ett hyggligt bud ändå.

3,5 mille/ 12månader=291K. Alltså skulle räcka till total spelarkostnad om 291,000kr per månad under ett år. Men då ska ju sociala och annat räknas bort så detta enbart räcker ju inte till en riktig stjärnvärvning. Men Franssons nuvarande lön blir ju också frigjord vid en sån affär och det löneutrymmet + då dom 3,5 blir ju en hel del.

Men tycker det var helt rätt av LHF säga nej. Skicka en signal som Osten uttrycker sig. Ryssarna ska inte tro det bara är hämta spelare utan vidare. En miljon dollar annars får det vara.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 13:12

Beror ju på vilket sätt LHF kontraktet mellan LHF och Fransson påverkas av det hela också. Finns ju olika alternativ vad som man får betalt för.

Var tanken att kontraktet skulle upphävas helt?
Att kontraktet pausas ett år och Fransson utlånas ett år och kontraktet mot LHF återupptas efter det året igen?
Det spelar ju in på hur man ska värdera summan?

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Rönken ons 31 jul 2013, 13:13

Lars158 skrev:
Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-till-mangmiljonbud-pa-johan-fransson/ - Luleå blev erbjudna 3.5 miljoner för Frallan enligt artikeln. Vet inte vad det blir i månadslön för ev. ersättare (inkl alla sociala avgifter etc), men låter som ett hyggligt bud ändå.

3,5 mille/ 12månader=291K. Alltså skulle räcka till total spelarkostnad om 291,000kr per månad under ett år. Men då ska ju sociala och annat räknas bort så detta enbart räcker ju inte till en riktig stjärnvärvning. Men Franssons nuvarande lön blir ju också frigjord vid en sån affär och det löneutrymmet + då dom 3,5 blir ju en hel del.

Men tycker det var helt rätt av LHF säga nej. Skicka en signal som Osten uttrycker sig. Ryssarna ska inte tro det bara är hämta spelare utan vidare. En miljon dollar annars får det vara.

Ja nej jag kanske var otydlig men tänkte också att Franssons lön går till ersättare, sedan skulle man kanske fått ta av övergångssumman plus att ev. skatter säker äter upp lite av "köpessumman"? Men känns betryggande att Luleå har råd att tacka nej till detta. Fast undrar om man gjort på liknande sätt om det varit en utlänning med andra sociala förutsättningar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 13:18

Vet inte men gissningsvis är det säkert nån skatt på försäljningssumman. En utländsk spelare tror jag nog man sålt lättare än fallet Frallan.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Purre ons 31 jul 2013, 16:56

En del gnäll på Fransson förra året (befogat många gånger) så vi får hoppas han kommer igång från start och träffar mål lite bättre - då kan han vara en back på övre skiktet i ES.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 17:15

Purre skrev:En del gnäll på Fransson förra året (befogat många gånger) så vi får hoppas han kommer igång från start och träffar mål lite bättre - då kan han vara en back på övre skiktet i ES.
Definitivt. Fransson är en mycket bättre back defensivt nu än han var "succe" säsongen 09/10. Hittar han tillbaka till den offensiven från då så är han nu en riktigt komplett back av yttersta SHL klass.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Salle mån 12 aug 2013, 11:38

För er som nyfikna på Frallans taxerade förvärvsinkomst https://i.imgur.com/OmhrLM5.png

Femtonde plats bland samtliga i Sverige under 30 år

Rosén, Möller samt IFK-Gbg floppen Gerzic är andra namn på listan
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av LulefanGBG tor 17 okt 2013, 11:27

"Det kändes, det gjorde det. Men man får vara positiv och hoppas på att jag är tillbaka snart igen. Det behöver inte vara så allvarligt." - Fransson

"Vi ska ta bilder på det, för att se så att det inte är någon större grej. Men jag är positiv." - Fransson

Vågar man hoppas lite grann? Nåväl, dumt att dra slutsatser innan magnetröntgen men skönt att Frallan själv verkar positiv åtminstone.

Källa:
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=7932785
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Urken tor 17 okt 2013, 11:28

Hoppas verkligen att han är tillbaka snarast möjligt! Han som spelat så bra nu.. Firma Fransson-Klasen
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Norlin tor 17 okt 2013, 11:36

Reuter skrev:Enligt en bekant med väldigt god insyn i de inre kretsarna av LHF blir Frallan borta länge, kanske hela säsongen och Osten har redan agerat.
I går kväll tog han kontakt med Salmelas agent och ser ut att blåsa HV och MoDo på finländaren.
Luleås idag urstarka ekonomi ser ut att fira triumfer någonting vi inte sett på många, många år.
Att blåsa HV på Salmela är inte mer än rätt då HVs trääpple orsakade Franssons skada och MoDo får bluffa till sig mer museiepengar för att förstärka truppen.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/hv71/ar-det-dags-att-ga-hem-nu-490972.aspx

En kommentar på HV's SF-sida. Känns ganska taget ut luften dock när man hör från Fransson själv att det känns bättre idag och att han inte gjort sin magnetrönken än.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Urken tor 17 okt 2013, 12:20

"Tacklingen var ful men det såg inte ut som att Holzapfel otvetydligt satsade på att knätackla - men han gjorde inte heller något för att mildra situationen. Fransson utgick skadade."




Taget ur samma text som Norlin precis länkade till. Är beredd att hålla med i den bedömningen av situationen. Fransson vände som på en femöring och det blev som det blev, ganska olyckligt ändå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Slapshot tor 17 okt 2013, 16:59

Fransson borta länge. Allt enligt mamma Monika.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Redbear tor 17 okt 2013, 17:11

Låter ju inget vidare Sad Antar att det handlar om månader då?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Rönken tor 17 okt 2013, 17:15

Trist, nog för att Luleå ska klara en serie utan Frallan men slutspelet är ju värre om det är riktigt illa Sad

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av NallePhu tor 17 okt 2013, 17:29

Då ger jag detta innan måndag har Osten en ersättare till Frallan!
man såg DIREKT att smällen skulle rendera en svår knäskada!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Redbear tor 17 okt 2013, 17:35

Fransson gör röntgen först imorgon, så då får vi veta hur länge det blir:

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2013/10/inget-besked-for-fransson-men/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Fransson - Sida 3 Empty Sv: Johan Fransson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet