Om Forumet - förbättringar och förslag

+71
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
JoakimJ
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
#96
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
75 posters

Sida 12 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Redbear ons 14 okt 2015, 17:22

Urken skrev:
Redbear skrev:Jag vet inte om frågan varit på tapeten tidigare, men går det att lägga in omröstningar på forumet?

Exempelvis: Tycker du att Luleå ska värva Per Ledin?

-Ja
-Nej
-Vet inte

Själv tycker jag det hade varit en kul grej Smile

När du skapar en ny tråd, så skall du ha fler alternativ längst ned, där det står "Lägg till omröstning". Ser du inte det, så kan det bero på behörighet. Kolla upp det lite snabbt!

Stämmer. Jag hade helt missat att det fanns som alternativ. Tack! Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lajon lör 17 okt 2015, 19:55

Vad kan det på denna site vara som gör att min webbläsare på iPaden kraschar allt som ofta.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Myrman lör 17 okt 2015, 20:01

Min med! Den låser sig nästan alltid när jag försöker skriva inlägg. Får hålla mig till min gamla, stabila stationära burk.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken lör 17 okt 2015, 20:15

Vilken iPad och webbläsare använder ni? Jag kör med Air 2 och ios 9. Samt Safari. Har inte kraschat en enda gång vad jag kan minnas.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken lör 17 okt 2015, 22:52

Det kan bero på att cacheminnet fylls upp på grund av bakgrundsbilderna här på forumet. Ta detta inte för sanning, men bilderna kanske inte är optimala för mobila besökare, då det inte är samma bakgrund som laddas vid varje besök. Några uppdateringar av forumet resulterar således i ett överfyllt minne.

Det är åtminstone min tes. Nu får någon kunnig gärna dyka upp och läxa upp mig och samtidigt ge ett mer riktigt svar på frågan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Trötto tor 05 nov 2015, 08:03

Hej! Har märkt ett fel när jag ska gå in via safari i min iPhone. När jag trycker på "sista sidan" i en tråd så hoppar den istället till en sida som är ungefär mitt i tråden. Jag måste därefter ta nästa sida istället för att komma till slutet av tråden. Har någon lyft fram detta fel tidigare?
Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Kallepedal tor 05 nov 2015, 08:29

Trötto skrev:Hej! Har märkt ett fel när jag ska gå in via safari i min iPhone. När jag trycker på "sista sidan" i en tråd så hoppar den istället till en sida som är ungefär mitt i tråden. Jag måste därefter ta nästa sida istället för att komma till slutet av tråden. Har någon lyft fram detta fel tidigare?
Samma problem för mig. Och det spelar ingen roll vilken webbläsare jag använder. Har övergått till den klassiska vyn.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin tor 05 nov 2015, 18:31

Fungerar det bättre nu? Ping #Kallepedal & #Trötto
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Kallepedal tor 05 nov 2015, 19:23

Admin skrev:Fungerar det bättre nu? Ping #Kallepedal & #Trötto
Jodå, nu funkar det som det ska. Very Happy
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Puckad fre 11 dec 2015, 14:16

Mer av en fråga:
när jag går in på forumet via telefon ( desktop varsionen av sidan) så redirectas jag ibland till
wsback-redirect.presage.io ... och någon reklambild i fullscreen.

Se mer här:
http://researchcenter.paloaltonetworks.com/2015/07/new-android-malware-family-evades-antivirus-detection-by-using-popular-ad-libraries/
samt
http://www.themarysue.com/ios-android-app-redirects/

Jag kommer att leta mer på min android för att se vad detta kommer från.
Men  kanske ser flera samma sak? Eller att det kommer från servern?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken lör 12 dec 2015, 13:49

@Puckad, jag hade samma problem för något år sedan men har sedan dess inte stött på reklamen igen. Själv upplever jag inget problem just nu, vilket gör det svårt att svara på.

Om fler stöter på samma problem, skriv det gärna här.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar lör 27 feb 2016, 19:47

monumentalt trögt forum nu.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av JuniorX tis 01 mar 2016, 19:39

Det ser ut som om forumsidan ligger och försöker hämta grejer från google-analytics mest hela tiden utan att lyckas. Är det hos mig eller nåt annat?

Edit: Det såg ut att vara nåt hos mig. Jag rensade cache och startade om så blev det bättre.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av JayDee ons 06 apr 2016, 22:51

Är det bara för mig som forumklockan varit två timmar efter vid vissa besök idag (som ickeinloggad)?
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken lör 09 apr 2016, 00:27

Har ordnat med forum-klockan - Urken som klantat sig. Ska vara korrekt nu med UTC+2 som tidszon.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Redbear tor 12 maj 2016, 12:13

Rönken skrev:Har ordnat med forum-klockan - Urken som klantat sig. Ska vara korrekt nu med UTC+2 som tidszon.

Min klocka i forumet går fortfarande två timmar fel. Är det samma för andra?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken tor 12 maj 2016, 12:50

Redbear skrev:
Rönken skrev:Har ordnat med forum-klockan - Urken som klantat sig. Ska vara korrekt nu med UTC+2 som tidszon.

Min klocka i forumet går fortfarande två timmar fel. Är det samma för andra?

Det ska vara korrekt, är det både som inloggad och utloggad hemma och på jobbet. Har du kollat dina egna inställningar för profilen?

Profil -> Inställningar -> Tidszon -> Stockholm UTC+2
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Redbear tor 12 maj 2016, 12:57

Rönken skrev:
Redbear skrev:
Rönken skrev:Har ordnat med forum-klockan - Urken som klantat sig. Ska vara korrekt nu med UTC+2 som tidszon.

Min klocka i forumet går fortfarande två timmar fel. Är det samma för andra?

Det ska vara korrekt, är det både som inloggad och utloggad hemma och på jobbet. Har du kollat dina egna inställningar för profilen?

Profil -> Inställningar -> Tidszon -> Stockholm UTC+2
Jag hade fel i mina inställningar, tackar @Rönken Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken tor 12 maj 2016, 13:22

Redbear skrev:
Rönken skrev:
Redbear skrev:
Rönken skrev:Har ordnat med forum-klockan - Urken som klantat sig. Ska vara korrekt nu med UTC+2 som tidszon.

Min klocka i forumet går fortfarande två timmar fel. Är det samma för andra?

Det ska vara korrekt, är det både som inloggad och utloggad hemma och på jobbet. Har du kollat dina egna inställningar för profilen?

Profil -> Inställningar -> Tidszon -> Stockholm UTC+2
Jag hade fel i mina inställningar, tackar @Rönken Smile

drunken
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tor 12 maj 2016, 22:00

Har +2 att göra med sommartid? För sverige är ju egentligen i tidszon +1.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin mån 16 maj 2016, 11:02

MickkeJ skrev:Har +2 att göra med sommartid? För sverige är ju egentligen i tidszon +1.

Japp. GMT är en universell tid som inte omfattas av sommartid. I vanliga fall är vi alltså i tidszon GMT +1 men under sommartid är vi GMT+2 Smile
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin sön 17 jul 2016, 15:37

Användaren "Indoc" avstängd permanent pga allmänt trollande.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin sön 17 jul 2016, 16:01

Skriver samma meddelande som i SS-tråden:

Har nu suttit och läst igenom senaste sidorna i denna tråd och andra. Helt ärligt är det ovanligt dålig stämningen och en hel del personangrepp och generaliseringar kring andra användare. Detta även EFTER den förra tillsägningen för någon dag sen.
Detta forum har alltid haft en bra ton och stämning och det är dags att återta det.
Följande fem användare är avstängda till den 25:e Juli:
pajala , cka, farre, xinpei samt hokkzorz pga otrevlig ton, personangrepp och nedlåtande kommentarer.
Indoc är avstängd permanent pga trollande.
Några fler ligger i farozonen så håll er för fan till att diskutera hockey och inte analysera andra personers allmänna hockeykunnande, intelligens eller vad "de alltid tycker".
Om någon avstängd användare försöker skapa nya konton under denna tid innebär det permanent avstängning på alla dennes mailadresser och IP-nummer.

Vidare måste nämnas att folk måste sluta missbruka plus och minus statistiken. Många har nämnt att deras stat har sjunkit drastiskt efter att de hamnat i diskussion med vissa här. Denna stat är bara till för att man ska kunna hylla eller dissa individuella inlägg och inte tänkt för att man ska kunna sänka allt vad en viss användare säger. Vi kommer att hålla betydligt bättre kolla på detta framöver.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lars158 sön 17 jul 2016, 17:43

Crying or Very sad vad jag kommer sakna Pajala. Börjar alltid le då jag läser Pajalas inlägg då jag gillar lättsam ironi och sarkasm. Dock inte att vi har så många gemensamma tankar i innehållet i inläggen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lars158 sön 17 jul 2016, 17:47

How come nr1 i härskarteknik, nummer17 klarade sig från avstängning?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Puckad sön 17 jul 2016, 19:31

Lars158 skrev:Crying or Very sad  vad jag kommer sakna Pajala. Börjar alltid le då jag läser Pajalas inlägg då jag gillar lättsam ironi och sarkasm. Dock inte att vi har så många gemensamma tankar i innehållet i inläggen.
Pajala tar en liten utvisning med ro, och kommer tillbaka surare än någonsin.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin ons 27 jul 2016, 13:25

Vi vill nu meddela att det var ett tekniskt fel som orsakat att de fem personer, som blev avstängda senast, inte kunde komma åt sina konton, trots att avstängningstiden löpt ut. Detta är nu åtgärdat och alla är välkomna tillbaka. Vi ber om ursäkt för detta.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Puckad ons 27 jul 2016, 13:52

Härligt, fler ögon som kan syna vår kompletta trupp!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Redbear fre 29 jul 2016, 21:15

Vart är vin-smileysen @Rönken ? Snart matchdax igen bounce
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken lör 06 aug 2016, 00:05

Redbear skrev:Vart är vin-smileysen @Rönken ?  Snart matchdax igen bounce

Wine

Visst är det rött du dricker? rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Redbear lör 06 aug 2016, 10:02

Rönken skrev:
Redbear skrev:Vart är vin-smileysen @Rönken ?  Snart matchdax igen bounce

Wine

Visst är det rött du dricker? rabbit

Yes, bra jobbat @rönken cheers Wine
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tibet ons 24 aug 2016, 12:39

Från ett riktigt trevligt forum till något helt annat på ganska kort tid. Fortsätter det som det gör nu så finns ingen mening att spendera tid här. Jävligt surt..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar ons 24 aug 2016, 13:31

tibet skrev:Från ett riktigt trevligt forum till något helt annat på ganska kort tid. Fortsätter det som det gör nu så finns ingen mening att spendera tid här. Jävligt surt..
Tyvärr benägen att hålla med dig,  trist
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin ons 24 aug 2016, 13:33

@tibet och @Bamsefar, kom gärna med synpunkter på vad ni tycker har försämrats.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Puckad ons 24 aug 2016, 13:53

nummer 17 skrev:Detta handlar absolut inte bara om pajala men ibland ser det nästan ut som att man besöker ett saik forum när man är här! Väldigt mycket negativt och smutskastning om Luleå och dom inläggen får ofta plus men skriver man nåt positivt om Luleå får man minus. Precis som på saik forum, skandal tycker jag!
Jag delar inte din åsikt.
Men det är egentligen OK för mig.
Men ibland blir jag, och andra pådyvlad din åsikt, och varje menings- och erfarenhetsutbyte blir det tävling, där den andra har fel.
Det är inte OK för mig.

Notera hur noga jag är ovan med att inte framför min åsikt som absolut sanning. Jag vill ge plats för andras åsikter. Det är andras åsikter som gör forumet värt att komma till.

Jag är övertygad om att alla på forumet vill LHF's bästa.
Så om man uttrycker brister, så är det för att man vill att saker skall bli bättre.
- Ingen gör det för att jävlas.
När jag tar upp det som jag ser som en brist, så är det just så.
Jag ser det som en brist.
Men alla har kanske inte 100% samma bild, och om det kommer fram så kan vi alla lära oss av varandras syn.
Men jag känner inte att jag skall behöva ha en lösning innan jag lyfter ett problem.
Det kan någon annan bidra med. Eller inte. Life goes on.

När jag skrev ett inlägg i stil med:
"Näe, det är inte Osten det är rektyreringsgruppen."
Så fick jag tillbaka "Bra, du lär dig nåt!"

Jag tycker det är rätt nedvärderande. Dels att agera (och anses kunna vara) domare för vad som är rätt och fel. Men sen så står det ju att jag var okunnig (eller en idiot)

Notera:
Jag hintade egentligen om att du hela tiden lyfter Osten till skyarna, men lägger de mindre bra händelserna på en grupp och"det är inte Osten" som gjort fel.
Den hinten verkade passera helt obemärkt.
För att vara tydlig, jag kunde detta innan.

Däremot har jag lärt mig  massor om olika saker på forumet, i alla de meningsutbyten som skett och sker.

Och jag vill se allas åsikter och få vara myndig nog att sålla själv bland dom.
- Det klarar jag.

Ett annat exempel som kom nyss var:
"Inget av det! Blir 13+7."
För mig sänder denna signalen (speciellt med !-tecknet) att "du har fel, jag har rätt svar."
Men för mig är inte 7 backar självklart, varken idag eller ännu mindre om Bouramman ansluter. Men som du valde att skriva så fanns det inget intresse från mig att gå in i den polemiken.

Som medlemmar på forumet så är vi alla med och styr dess framtid, det är inte bara en sak för admin's.

För er som orkat läsa ända hit så inser de flesta att jag allvarligt funderar på att dra mig tillbaka och se hur forumet utvecklar sig.

Over and Out.

(Denna var på väg in i matchtråden, men städningen av Admin gör att jag lägger den här.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Ferros ons 24 aug 2016, 14:07

Admin skrev:@tibet och @Bamsefar, kom gärna med synpunkter på vad ni tycker har försämrats.

Förvisso inte mig du frågar men jag tycker att forumet har blivit mycket sämre av en väldigt specifik anledning, vilken Puckad klart och tydligt redogör för i inlägget ovan detta. Eftersom du nu ber om att få höra vad folk tycker är problem med forumet så antar jag att det är okej att göra ett inlägg om detta, även om det verkar vara en infekterad fråga.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar ons 24 aug 2016, 14:23

Jag kan inte annat än hålla med @puckad, det har blivit "trängre" på forumet , där åsikter, just åsikter , skall bemötas som vore det rätt eller fel och är det fel skall det tryckas till till varje pris, gärna med personliga omdömen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av hokkzorz ons 24 aug 2016, 14:48

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 13686756_748718338563943_5853603684326696067_n

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin ons 24 aug 2016, 15:19

Jag +1:ar alla inlägg ovan. Stämningen inne på forumet har gått från ett stort kompisgäng som skoj-tjafsar med varandra till ett ställningskrig där några ser sig stå över andra. Ex. känner vi alla till Pajalas bittra framtoning och vet att det är skrivet med enorm dos sarkasm och ironi och det behöver inte bemötas med högsta seriositet.
Ett liknande scenario vore att gå i klinch med alla som postar "Avgå alla" eller vi lägger ner skiten-videon vilket sker ett par 3-4 gånger varje match vilket vore absurt då det så självklart är ironiska inlägg.

Det måste vara tillåtet ibland att få hata Luleå hockey och även uttrycka detta utan att bli sågad med fotknölarna och granskad i sömmarna.
Med kärlek kommer även ilska och irritation.
Folk behöver få ge utlopp för känslor och matchtrådarna är ett jättebra ställe för detta. Jag själv har flera gånger sågat spelare, ledare och annat löst folk i matchtrådar för att senare göra en kovändning så fort vi tar ledningen, det är ju charmen med trådarna.
Jag ser inga problem med att vi rättar varandras fel eller till och med säger till någon som konstant är negativ men då kritiserar man inläggen, inte personen, och gör även så med god ton istället för att använda härskartekniker och von oben-perpektiv.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av tibet ons 24 aug 2016, 15:36

Kan bara instämma i Puckads inlägg. Den satt som en fläskläpp på nåt sätt. Jag önskar en god stämmning på forumet där folk repekterar varandra. Det känns inget vidare bra att kritisera så "hårt" men alternativet att sluta hänga här är värre.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 16:07

Puckad skrev:
nummer 17 skrev:Detta handlar absolut inte bara om pajala men ibland ser det nästan ut som att man besöker ett saik forum när man är här! Väldigt mycket negativt och smutskastning om Luleå och dom inläggen får ofta plus men skriver man nåt positivt om Luleå får man minus. Precis som på saik forum, skandal tycker jag!
Jag delar inte din åsikt.
Men det är egentligen OK för mig.
Men ibland blir jag, och andra pådyvlad din åsikt, och varje menings- och erfarenhetsutbyte blir det tävling, där den andra har fel.
Det är inte OK för mig.

Notera hur noga jag är ovan med att inte framför min åsikt som absolut sanning. Jag vill ge plats för andras åsikter. Det är andras åsikter som gör forumet värt att komma till.

Jag är övertygad om att alla på forumet vill LHF's bästa.
Så om man uttrycker brister, så är det för att man vill att saker skall bli bättre.
- Ingen gör det för att jävlas.
När jag tar upp det som jag ser som en brist, så är det just så.
Jag ser det som en brist.
Men alla har kanske inte 100% samma bild, och om det kommer fram så kan vi alla lära oss av varandras syn.
Men jag känner inte att jag skall behöva ha en lösning innan jag lyfter ett problem.
Det kan någon annan bidra med. Eller inte. Life goes on.

När jag skrev ett inlägg i stil med:
"Näe, det är inte Osten det är rektyreringsgruppen."
Så fick jag tillbaka "Bra, du lär dig nåt!"

Jag tycker det är rätt nedvärderande. Dels att agera (och anses kunna vara) domare för vad som är rätt och fel. Men sen så står det ju att jag var okunnig (eller en idiot)

Notera:
Jag hintade egentligen om att du hela tiden lyfter Osten till skyarna, men lägger de mindre bra händelserna på en grupp och"det är inte Osten" som gjort fel.
Den hinten verkade passera helt obemärkt.
För att vara tydlig, jag kunde detta innan.

Däremot har jag lärt mig  massor om olika saker på forumet, i alla de meningsutbyten som skett och sker.

Och jag vill se allas åsikter och få vara myndig nog att sålla själv bland dom.
- Det klarar jag.

Ett annat exempel som kom nyss var:
"Inget av det! Blir 13+7."
För mig sänder denna signalen (speciellt med !-tecknet) att "du har fel, jag har rätt svar."
Men för mig är inte 7 backar självklart, varken idag eller ännu mindre om Bouramman ansluter. Men som du valde att skriva så fanns det inget intresse från mig att gå in i den polemiken.

Som medlemmar på forumet så är vi alla med och styr dess framtid, det är inte bara en sak för admin's.

För er som orkat läsa ända hit så inser de flesta att jag allvarligt funderar på att dra mig tillbaka och se hur forumet utvecklar sig.

Over and Out.

(Denna var på väg in i matchtråden, men städningen av Admin gör att jag lägger den här.)

Min största brist är helt klart att jag fortsätter och fortsätter att diskutera och försöka tvinga på andra det jag tycker, gillar inte när jag gör så men i stridens hetta får jag inte stopp på mig själv varje gång, bara ibland. Helt onödigt beteende från min sida och varken motparten eller jag mår bra av det, my bad!! Försöker tänka på det och minska ner det beteendet.
Och apropå "bra du lär dig" tror jag du missuppfattade mig. Jag förstod att det var en pik men samtidigt blev jag glad av att du lyssnat på mig å verkar förstå att det faktiskt är ett team. Jag blev uppriktigt glad av att du citerade mig, var absolut ingen pik utan det var genuin glädje över det du skrev!
13+7 handlade i första hand om att vi kommer att använda 20 utespelare i truppen, inte 19 som du föreslog. Onödigt ordmärkande från min sida, det är även så att Skuggan sagt att vi kommer gå på 13+7 och även ge extraspelarna istid. Var absolut inte tänkt som nedvärderande, jag som uttryckte mig oklart, ledsen om jag på nåt sätt fått dig att må dåligt av dessa exempel, var absolut inte min mening.
Annars är det mest när folk bara kastar ur sig: "det blir kval", "Osten är dålig", "felvärvning" o.sv. utan att lägga hållbara argument som jag reagerar och ibland reagerar för hårt. T.ex var det nån som nyligt skrev att Todd är skadebenägen och jag tycker att man kan ganska enkelt underbygga det med fakta genom att googla på han. Jag bad även om fakta och då kom nån annan med fakta och då visade det sig att Todd inte alls är skadebenägen, han har en normal skadehistorik. Ser gärna att folk kommer med lite underbyggande saker i diskussionerna.
Återigen är jag ledsen om jag trampat dig på tårna i ovanstående exempel, absolut inte min mening. Går på lite för hårt och för mycket ibland och det ber jag om ursäkt för å ska försöka bättra mig!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 17:45

nummer 17 skrev:
Puckad skrev:
nummer 17 skrev:Detta handlar absolut inte bara om pajala men ibland ser det nästan ut som att man besöker ett saik forum när man är här! Väldigt mycket negativt och smutskastning om Luleå och dom inläggen får ofta plus men skriver man nåt positivt om Luleå får man minus. Precis som på saik forum, skandal tycker jag!
Jag delar inte din åsikt.
Men det är egentligen OK för mig.
Men ibland blir jag, och andra pådyvlad din åsikt, och varje menings- och erfarenhetsutbyte blir det tävling, där den andra har fel.
Det är inte OK för mig.

Notera hur noga jag är ovan med att inte framför min åsikt som absolut sanning. Jag vill ge plats för andras åsikter. Det är andras åsikter som gör forumet värt att komma till.

Jag är övertygad om att alla på forumet vill LHF's bästa.
Så om man uttrycker brister, så är det för att man vill att saker skall bli bättre.
- Ingen gör det för att jävlas.
När jag tar upp det som jag ser som en brist, så är det just så.
Jag ser det som en brist.
Men alla har kanske inte 100% samma bild, och om det kommer fram så kan vi alla lära oss av varandras syn.
Men jag känner inte att jag skall behöva ha en lösning innan jag lyfter ett problem.
Det kan någon annan bidra med. Eller inte. Life goes on.

När jag skrev ett inlägg i stil med:
"Näe, det är inte Osten det är rektyreringsgruppen."
Så fick jag tillbaka "Bra, du lär dig nåt!"

Jag tycker det är rätt nedvärderande. Dels att agera (och anses kunna vara) domare för vad som är rätt och fel. Men sen så står det ju att jag var okunnig (eller en idiot)

Notera:
Jag hintade egentligen om att du hela tiden lyfter Osten till skyarna, men lägger de mindre bra händelserna på en grupp och"det är inte Osten" som gjort fel.
Den hinten verkade passera helt obemärkt.
För att vara tydlig, jag kunde detta innan.

Däremot har jag lärt mig  massor om olika saker på forumet, i alla de meningsutbyten som skett och sker.

Och jag vill se allas åsikter och få vara myndig nog att sålla själv bland dom.
- Det klarar jag.

Ett annat exempel som kom nyss var:
"Inget av det! Blir 13+7."
För mig sänder denna signalen (speciellt med !-tecknet) att "du har fel, jag har rätt svar."
Men för mig är inte 7 backar självklart, varken idag eller ännu mindre om Bouramman ansluter. Men som du valde att skriva så fanns det inget intresse från mig att gå in i den polemiken.

Som medlemmar på forumet så är vi alla med och styr dess framtid, det är inte bara en sak för admin's.

För er som orkat läsa ända hit så inser de flesta att jag allvarligt funderar på att dra mig tillbaka och se hur forumet utvecklar sig.

Over and Out.

(Denna var på väg in i matchtråden, men städningen av Admin gör att jag lägger den här.)

Min största brist är helt klart att jag fortsätter och fortsätter att diskutera och försöka tvinga på andra det jag tycker, gillar inte när jag gör så men i stridens hetta får jag inte stopp på mig själv varje gång, bara ibland. Helt onödigt beteende från min sida och varken motparten eller jag mår bra av det, my bad!! Försöker tänka på det och minska ner det beteendet.
Och apropå "bra du lär dig" tror jag du missuppfattade mig. Jag förstod att det var en pik men samtidigt blev jag glad av att du lyssnat på mig å verkar förstå att det faktiskt är ett team. Jag blev uppriktigt glad av att du citerade mig, var absolut ingen pik utan det var genuin glädje över det du skrev!
13+7 handlade i första hand om att vi kommer att använda 20 utespelare i truppen, inte 19 som du föreslog. Onödigt ordmärkande från min sida, det är även så att Skuggan sagt att vi kommer gå på 13+7 och även ge extraspelarna istid. Var absolut inte tänkt som nedvärderande, jag som uttryckte mig oklart, ledsen om jag på nåt sätt fått dig att må dåligt av dessa exempel, var absolut inte min mening.
Annars är det mest när folk bara kastar ur sig: "det blir kval", "Osten är dålig", "felvärvning" o.sv. utan att lägga hållbara argument som jag reagerar och ibland reagerar för hårt. T.ex var det nån som nyligt skrev att Todd är skadebenägen och jag tycker att man kan ganska enkelt underbygga det med fakta genom att googla på han. Jag bad även om fakta och då kom nån annan med fakta och då visade det sig att Todd inte alls är skadebenägen, han har en normal skadehistorik. Ser gärna att folk kommer med lite underbyggande saker i diskussionerna.
Återigen är jag ledsen om jag trampat dig på tårna i ovanstående exempel, absolut inte min mening. Går på lite för hårt och för mycket ibland och det ber jag om ursäkt för å ska försöka bättra mig!
Ursäkten är allmän, inte min mening att såra! Blir bara för het ibland, fel av mig!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin ons 24 aug 2016, 18:34

Det har varit turbulent i matchtrådarna senaste veckan, nästa matchtråd ska hålla en bättre ton annars måste ban-verktyget tyvärr användas. Några generella funderingar från Admin-gruppens håll följer nedan:

-En åsikt är en åsikt, argumentera gärna sinsemellan men tänk på att försöka använda jag-form; "jag tycker..." eller "jag tror..." - dock behöver det inte skrivas ut varenda gång, så klart. Lyft gärna fram fakta och statistik men påtvinga inte er egna åsikt som fakta på andra.

-Matchtrådarna är till för att diskutera matchen, inte andra användare eller påtvinga sin åsikt som fakta som tidigare nämnts.

-Eventuella synpunkter rörande användare som bör eller ska stängas av ska ALDRIG tas offentligt utan alltid i ett PM till användaren "Admin". Vi uppskattar funderingar och synpunkter. När det rör enskilda användare ska detta alltid tas i PM till Admin, aldrig offentligt i forumet. Detta kommer att stävjas hårdare framöver.

-Plus- och minussystemet missbrukas till och från där somliga användare hamrar på minus-knappen. Det är inte syftet med denna funktion, detta kommer att stävjas om det inte sker en förbättring på denna punkt.

-Ironi och sarkasm i lagom dos är inga problem, somliga använder dessa verktyg mer, somliga mindre. Håll en god ton och det går att sätta användare på "ignore" om man så önskar.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av JayDee ons 24 aug 2016, 19:20

Admin skrev:Plus- och minussystemet missbrukas till och från där somliga användare hamrar på minus-knappen. Det är inte syftet med denna funktion, detta kommer att stävjas om det inte sker en förbättring på denna punkt.

Ni har inga funderingar på att kanske skrota plus- och minussystemet? Dels p.g.a. det börjat missbrukas, men också för jag tror att vissa kanske drar sig för att komma med åsikter som går mot strömmen i syfte att inte sabba sitt rykte. Något som i sådana fall hade varit väldigt synd med tanke på diskussionerna som hade kunnat uppstå (så länge de inte spårar som senaste tiden, såklart).

Nu har jag såklart inget bevis för att vissa på forumet inte vågar p.g.a. risken för minus, men det händer ju då och då att man ser någon börja sitt inlägg med: "Nu kommer jag säkert få en massa minus, men..." och det är väl synd om plus- och minussystemet gör så att alla inte vågar uttrycka sina åsikter ordentligt?

Tanken med plus- och minussystemet är egentligen god, även om jag själv inte är ett stort fan utav det, men jag tror att en allmän "håller med"-knapp eller bara en plusknapp hade varit bättre, om man nu måste ha något alls dvs.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken ons 24 aug 2016, 19:27

JayDee skrev:
Admin skrev:Plus- och minussystemet missbrukas till och från där somliga användare hamrar på minus-knappen. Det är inte syftet med denna funktion, detta kommer att stävjas om det inte sker en förbättring på denna punkt.

Ni har inga funderingar på att kanske skrota plus- och minussystemet? Dels p.g.a. det börjat missbrukas, men också för jag tror att vissa kanske drar sig för att komma med åsikter som går mot strömmen i syfte att inte sabba sitt rykte. Något som i sådana fall hade varit väldigt synd med tanke på diskussionerna som hade kunnat uppstå (så länge de inte spårar som senaste tiden, såklart).

Nu har jag såklart inget bevis för att vissa på forumet inte vågar p.g.a. risken för minus, men det händer ju då och då att man ser någon börja sitt inlägg med: "Nu kommer jag säkert få en massa minus, men..." och det är väl synd om plus- och minussystemet gör så att alla inte vågar uttrycka sina åsikter ordentligt?

Tanken med plus- och minussystemet är egentligen god, även om jag själv inte är ett stort fan utav det, men jag tror att en allmän "håller med"-knapp eller bara en plusknapp hade varit bättre, om man nu måste ha något alls dvs.

Endast plusknapp likt gamla Facebook-tiden är nog en bra variant.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 20:29

Admin skrev:Det har varit turbulent i matchtrådarna senaste veckan, nästa matchtråd ska hålla en bättre ton annars måste ban-verktyget tyvärr användas. Några generella funderingar från Admin-gruppens håll följer nedan:

-En åsikt är en åsikt, argumentera gärna sinsemellan men tänk på att försöka använda jag-form; "jag tycker..." eller "jag tror..." - dock behöver det inte skrivas ut varenda gång, så klart. Lyft gärna fram fakta och statistik men påtvinga inte er egna åsikt som fakta på andra.

-Matchtrådarna är till för att diskutera matchen, inte andra användare eller påtvinga sin åsikt som fakta som tidigare nämnts.

-Eventuella synpunkter rörande användare som bör eller ska stängas av ska ALDRIG tas offentligt utan alltid i ett PM till användaren "Admin". Vi uppskattar funderingar och synpunkter. När det rör enskilda användare ska detta alltid tas i PM till Admin, aldrig offentligt i forumet. Detta kommer att stävjas hårdare framöver.

-Plus- och minussystemet missbrukas till och från där somliga användare hamrar på minus-knappen. Det är inte syftet med denna funktion, detta kommer att stävjas om det inte sker en förbättring på denna punkt.

-Ironi och sarkasm i lagom dos är inga problem, somliga använder dessa verktyg mer, somliga mindre. Håll en god ton och det går att sätta användare på "ignore" om man så önskar.

Huvudet på spiken Admin! En åsikt föregås av "jag tycker , tror, anser... . Om man däremot skriver t ex. Todd är skadebenägen. Så är det ett påstående och sånt får man faktiskt vara beredd att backa upp! Det är hela skillnaden!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin ons 24 aug 2016, 20:40

nummer 17 skrev:
Admin skrev:Det har varit turbulent i matchtrådarna senaste veckan, nästa matchtråd ska hålla en bättre ton annars måste ban-verktyget tyvärr användas. Några generella funderingar från Admin-gruppens håll följer nedan:

-En åsikt är en åsikt, argumentera gärna sinsemellan men tänk på att försöka använda jag-form; "jag tycker..." eller "jag tror..." - dock behöver det inte skrivas ut varenda gång, så klart. Lyft gärna fram fakta och statistik men påtvinga inte er egna åsikt som fakta på andra.

-Matchtrådarna är till för att diskutera matchen, inte andra användare eller påtvinga sin åsikt som fakta som tidigare nämnts.

-Eventuella synpunkter rörande användare som bör eller ska stängas av ska ALDRIG tas offentligt utan alltid i ett PM till användaren "Admin". Vi uppskattar funderingar och synpunkter. När det rör enskilda användare ska detta alltid tas i PM till Admin, aldrig offentligt i forumet. Detta kommer att stävjas hårdare framöver.

-Plus- och minussystemet missbrukas till och från där somliga användare hamrar på minus-knappen. Det är inte syftet med denna funktion, detta kommer att stävjas om det inte sker en förbättring på denna punkt.

-Ironi och sarkasm i lagom dos är inga problem, somliga använder dessa verktyg mer, somliga mindre. Håll en god ton och det går att sätta användare på "ignore" om man så önskar.

Huvudet på spiken Admin! En åsikt föregås av "jag tycker ,  tror, anser... . Om man däremot skriver t ex. Todd är skadebenägen. Så är det ett påstående och sånt får man faktiskt vara beredd att backa upp! Det är hela skillnaden!!

Det finns dock två sidor av ett mynt, behandla andras inlägg som denne användares personliga uppfattning och inte som någon absolut fakta. Besvara andra användares inlägg med ett välformulerat inlägg och håll en artig ton. Inlägg av typen "du har fel, du måste bevisa att du ha rätt, nu per omgående!" finns det inget utrymme för.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 tor 25 aug 2016, 12:53

Ferros skrev:
Admin skrev:@tibet och @Bamsefar, kom gärna med synpunkter på vad ni tycker har försämrats.

Förvisso inte mig du frågar men jag tycker att forumet har blivit mycket sämre av en väldigt specifik anledning, vilken Puckad klart och tydligt redogör för i inlägget ovan detta. Eftersom du nu ber om att få höra vad folk tycker är problem med forumet så antar jag att det är okej att göra ett inlägg om detta, även om det verkar vara en infekterad fråga.

Jag ser att du håller med Puckad. Jag försöker tagga ner lite då det är tydligt att jag blir lite för mycket ibland. Ledsen för det.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 tor 25 aug 2016, 13:09

Bamsefar skrev:Jag kan inte annat än hålla med @puckad, det har blivit "trängre" på forumet , där åsikter, just åsikter , skall bemötas som vore det rätt eller fel och är det fel skall det tryckas till till varje pris, gärna med personliga omdömen.

Det du kallar åsikter uttrycks på ett sådant sätt så att det faktiskt är påståenden, som jag uppfattar det iallafall. Och påståenden får man faktiskt vara beredd att förklara m.m. Som t.ex "Todd är skadebenägen" är ett påstående och då tycker jag att vi har rätten att be om källa, statistik eller liknande då det faktiskt uttrycks som en sanning. Om man däremot skriver "jag tror att Todd är skadebenägen" så är det en åsikt och en åsikt behöver inte vara sann, det handlar ju bara om hur jag personligen uppfattar nåt.
Hursomhelst är jag ledsen att jag gjort din upplevelse av denna sida sämre. Jag går på alldeles för hårt ibland, helt i onödan. Hoppas på bättring!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av nummer 17 tor 25 aug 2016, 13:16

Norlin skrev:Jag +1:ar alla inlägg ovan. Stämningen inne på forumet har gått från ett stort kompisgäng som skoj-tjafsar med varandra till ett ställningskrig där några ser sig stå över andra. Ex. känner vi alla till Pajalas bittra framtoning och vet att det är skrivet med enorm dos sarkasm och ironi och det behöver inte bemötas med högsta seriositet.
Ett liknande scenario vore att gå i klinch med alla som postar "Avgå alla" eller vi lägger ner skiten-videon vilket sker ett par 3-4 gånger varje match vilket vore absurt då det så självklart är ironiska inlägg.

Det måste vara tillåtet ibland att få hata Luleå hockey och även uttrycka detta utan att bli sågad med fotknölarna och granskad i sömmarna.
Med kärlek kommer även ilska och irritation.
Folk behöver få ge utlopp för känslor och matchtrådarna är ett jättebra ställe för detta. Jag själv har flera gånger sågat spelare, ledare och annat löst folk i matchtrådar för att senare göra en kovändning så fort vi tar ledningen, det är ju charmen med trådarna.
Jag ser inga problem med att vi rättar varandras fel eller till och med säger till någon som konstant är negativ men då kritiserar man inläggen, inte personen, och gör även så med god ton istället för att använda härskartekniker och von oben-perpektiv.

Tråkigt att du uppfattar mig på det sättet, mitt mål är oftast att hjälpa folk att börja se saker på ett annat sätt. Lite mindre känslobyggda påståenden och mer åt det analytiska hållet, tyvärr verkar jag ha misslyckats kapitalt med några av er. Ledsen att jag gjort detta forum till en mindre attraktiv miljö för dig, ska försöka tona ner mig!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 12 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet