Om Forumet - förbättringar och förslag

+71
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
JoakimJ
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
#96
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
75 posters

Sida 7 av 15 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15  Nästa

Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken lör 22 mar 2014, 17:02

Detta får jag av någon anledning varje gång jag öppnar Chrome - oavsett sida jag går in på. Uppdaterar jag sidan så funkar det.

Med detta sagt så har jag alltid trott att det berodde på min webbläsare. Men så kanske fallet inte är, om det är fler som blir nekade tillträde första gången de öppnar sidan?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken lör 22 mar 2014, 17:12

Nu krånglar det ordentligt. Skrev precis ett inlägg där jag förklarade problemet, men det försvann eftersom: "Den här webbsidan är inte tillgänglig"

Fattar mig kort den här gången: tyvärr ingenting vi kan göra något åt i nuläget. Problem med servrarna som plattformen ligger på. Fler forum har samma problem. Tråkigt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Helge tor 10 apr 2014, 16:20

Vad är vitsen med rating-systemet av inlägg och vilka är det som röstar upp/ner inlägg?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar tor 10 apr 2014, 16:53

Helge skrev:Vad är vitsen med rating-systemet av inlägg och vilka är det som röstar upp/ner inlägg?

Skriver du ngt intressant och/eller spännande inlägg kan det "belönas" av andra forumister med ett "plus i kanten" s a s.. och vice versa, inlägg som upplevs som negativa d v s bara gnäll utan ngn substans så blir det ett minus. Men det är frivilligt huruvida man vill göra vad.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 10 apr 2014, 17:25

Precis som Bamsefar säger, så är det varenda forumist som har chansen att tycka till om ditt inlägg genom att enkelt ge det "tummen upp" eller "tummen ned". Hur seriöst du vill ta ratingsystemet är helt upp till dig, men för att dra ett exempel så tycker jag att LulefanGBG skriver oerhört mycket vettigt. Dels en hel del förklarande inlägg med substans där han ofta resonerar så att gemene man förstår, samt lyfter han fram många olika aspekter av de ämnen han ger sig in i.

Genom att då ha möjligheten att både visa att man uppskattar hans inlägg och samtidigt ge honom lite creds för det, så finns möjligheten att ge honom ett "plus i kanten", vilket detta system egentligen är. Dessutom kanske inte alla orkar svara på varenda inlägg, men läser du något roligt/intressant/whatever som berör dig antingen positivt eller negativt, så kan du snabbt ge det positiv/negativ kritik.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Helge tor 10 apr 2014, 19:05

Tack för det utförliga svaret "urken" då bör ju jag gilla ditt inlägg men jag ser inte var jag ska trycka.

Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken tor 10 apr 2014, 19:06

Helge skrev:Tack för det utförliga svaret "urken" då bör ju jag gilla ditt inlägg men jag ser inte var jag ska trycka.


Finns ett plus och ett minus ute till höger i varje inlägg. Annars kan du väl köpa plus-röster som Bamsefarsan gör enligt obekräftade källor  pig 
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar tor 10 apr 2014, 20:21

Rönken skrev:
Helge skrev:Tack för det utförliga svaret "urken" då bör ju jag gilla ditt inlägg men jag ser inte var jag ska trycka.


Finns ett plus och ett minus ute till höger i varje inlägg. Annars kan du väl köpa plus-röster som Bamsefarsan gör enligt obekräftade källor  pig 

Money well spent, , annars blir det ju inga + i kanten..... 🤡 
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin mån 21 jul 2014, 10:04

Funderade på om fler var intresserade av en chat på sidan där man kan skriva lite vad man vill.
Förutsatt att Urken orkar lägga till detta och att fler än jag vill ha det såklart.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin mån 21 jul 2014, 14:06

Norlin skrev:Funderade på om fler var intresserade av en chat på sidan där man kan skriva lite vad man vill.
Förutsatt att Urken orkar lägga till detta och att fler än jag vill ha det såklart.

Har lite snabbt tagit fram en chat som borde fungera, där de mest grundläggande av funktioner är inkluderade.

Något som däremot inte blev helt lyckat, är det lilla fält nere till höger där meddelandena skrivs. Ni får helt enkelt ändra färg på er text till vit (förslagsvis) för att se vad ni själva skrivit.

Lägger inte ned mer tid på det just nu, förrän jag ser att folk använder sig av det.

För att starta chatten så finns en liten spalt längst ned på vänster sida av forumets huvudsida. Prova gärna funktionaliteten och rapportera eventuella fel.

Edit: tilläggas bör, är att man mer än gärna får ta de hockeyrelaterade diskussionerna i det vanliga forumet, så att alla får ta del av diskussionerna, samtidigt som dessa arkiveras, medan chatten rensas med jämna mellanrum.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av LulefanGBG mån 21 jul 2014, 18:41

Bra förslag Norlin, snabbt kirrat Admin!

Verkar fungera rätt enkelt. Mer avancerat än så behöver det väl inte vara kan jag tycka. Kan tänka mig att den fyller sin funktion även om de mest relaterade hockeydiskussionerna bäst hålls i forumet såklart.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Micke80 mån 21 jul 2014, 21:09

snavket kring matcher kan ju ibland vara trevligare att ta i chattformat. Blir mer live samtalet flyter då

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken lör 27 sep 2014, 18:10

Forumet segt? Fler som har problem att ladda sidan?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken lör 27 sep 2014, 18:34

Ja det är grymt segt att ladda sidan när man byter mellan trådar eller skriver inlägg.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Pajala lör 27 sep 2014, 19:00

Ja, samma för mig
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lajon lör 27 sep 2014, 20:35

Samma här...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tis 30 sep 2014, 14:39

Idag (30e september) är det underhåll på servrarna, vilket kan medföra problem att använda forumet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken tor 02 okt 2014, 19:42

Kanske är fel tråd, men finns det något sätt att hoppa till sista sidan i en tråd när jag surfar via telefon/liten skärm? Ser bara en "nästa sida" men blir lite tungt att klicka sig fram en sida åt gången i vissa trådar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 02 okt 2014, 20:09

Hör absolut hit. "Om forumet".

Tyvärr finns inte den funktionen ännu. Vet själv att det är oerhört drygt att klicka "next page" hela tiden, men i dagsläget ser det tyvärr ut såhär.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Kallepedal tor 02 okt 2014, 20:19

Urken skrev:Hör absolut hit. "Om forumet".

Tyvärr finns inte den funktionen ännu. Vet själv att det är oerhört drygt att klicka "next page" hela tiden, men i dagsläget ser det tyvärr ut såhär.
Det enklaste är att byta till den klassiska versionen. Klicka högst upp på pilen på höger sida och välj klassisk version. Funkar i alla fall med Android. Kanske inte det optimala men det känns som att det är lättare att navigera där.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 02 okt 2014, 21:17

Kallepedal skrev:
Urken skrev:Hör absolut hit. "Om forumet".

Tyvärr finns inte den funktionen ännu. Vet själv att det är oerhört drygt att klicka "next page" hela tiden, men i dagsläget ser det tyvärr ut såhär.
Det enklaste är att byta till den klassiska versionen. Klicka högst upp på pilen på höger sida och välj klassisk version. Funkar i alla fall med Android. Kanske inte det optimala men det känns som att det är lättare att navigera där.  

Så är det helt klart.

Däremot så är den mobila versionen bra för mobiler med seg uppkoppling / om man har dålig täckning. Mindre data som behöver laddas.
Själv använder jag endast den klassiska vyn, har inte lagt någon större vikt på den mobila!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Grizzly fre 17 okt 2014, 01:42

Så man får inte upprepa negativa åsikter om Luleå Hockey? Men är man positiv så går det bra att upprepa åsikterna? Som många andra gör här. Förstår ingenting.

Brinner för Luleå Hockey och har så gjort i många år. Har följt laget sedan klubben bildades!

Bidragit med MINST 50 000 kr per år i ca 25 års tid, bl a via sponsring, souvenirer och medlemsskap.

För att inte tala om alla som jag övertalat att bl a köpa säsongskort och sponsra. Där har jag INDIREKT bidragit med fina pengar till Luleå Hockey.

Men nu börjar jag bli less. Luleå Hockey är på väg utför.

Trodde och hoppades att vi hade något stort på G efter SM-finalen 2013. Men därefter har det gått utför. Se bara på hur publiken agerar och bristen på spetskompetens.

Hur kan t ex man inte ens vara i närheten av att värva en etablerad poängmaskin som ersättare till Linus Klasen?

Spelare som Lucas Wallmark och Daniel Zaar gör det bra men är unga och fel att begära för mycket. Ingen är någon Linus Klasen och kommer inte vara det dom kommande 1-2 åren.

Och hur kan man ge Andreas Hjelm en ordinarie plats när man har guldmabitioner?

Och hur kan man locka endast 4600 pers till Coop som ett topplag mot Djurgården?

Vad i helvete sysslar marknadsavdelningen med egentligen?

Bara för att ta några exempel.

Nej inser att 1996 var Luleås storhetstid. Det var en annan tid då. Pengarna spelade inte lika stor roll, konkurrensen från KHL fanns inte etc.

Luleå Hockey riskerar att dö sotdöden och jag orkar snart inte längre.

Kommer nog sluta sponsra Luleå Hockey från och med nästa säsong. Tyvärr.

JAG VILL SE ETT LAG SOM ÄR ETT TOPPLAG ÅR EFTER ÅR. En uthållig satsning i toppen som utmanar om guldet på allvar varje år. Inte bara som gör det enstaka år.

Vi hade några år på 90-talet. Vi har haft några år på 2000-talet. Men nu verkar det vara slut med, kanske för gott. Eller vi får åtminstone vänta många år, befarar jag.

Varför kan inte Luleå Hockey bli ett Skellefteå sett till de senaste åren som är stabila i toppen, tar guld lite då och då och i sämsta fall tar sig till semifinal?

Konkurrensen blir inte mindre i framtiden. Tänk på att Djurgården får 7 miljoner mer nästa säsong när dom slipper betala bidragspengar till AIK. Tänk på deras publikunderlag etc.

Tänk även på att Örebro lär bygga ut arenan och har ett mycket större publikunderlag. För att inte tala om att Mikael Fahlander finns där i bakgrunden och pumpar in enorma pengar.

Tänk dessutom på att Malmö lär gå upp och utmana med deras enorma publikunderlag, superarena, Percy Nilsson/Hugo Stenbeck där i bakgrunden etc.

Finns fler exempel på andra klubbar som mest troligt kommer expandera oerhört mycket och har bättre förutsättningar än Luleå.

Luleå Hockey är på väg att halka efter ordentligt. Så himla trist!

Och här är det slutskrivet för min del pga att man inte får kritisera trots att man bara vill Luleå Hockey och alla fans väl.

Tack och hej! Nu orkar jag inte bry mig längre.

Grizzly

Antal inlägg : 40
Join date : 14-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Diktatorn fre 17 okt 2014, 02:06

Normaliseringen av negativa åsikter om laget bidrar mycket väl till t.ex. en sämre publiksiffra.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 610
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 17 okt 2014, 04:03

Nu är det ju så här också Mr Grizzly att man ska HITTA en sån spelare som Klasen också och dom växer fan inte på trän.
Speciellt inte när KHL finns.

Sen ska man locka hit honom få han att komma till ett MÖRKER i 4 månader -10-25 graders kyla i 4 månader inget uteliv bla bla (Lex Hjalmarsson)

Hade inte Klasen hejat på LHF sedan barnsben så hade han aldrig kommit hit.

Då är det bättre att försöka hitta en collage eller AHL lirare som t.e.x Saik gör vem fan hade hört talas om Holloway eller för den delan Callow innan dom kom till Saik?

Den tiden är förbi när vi kunde värva typer som Bartecko Surovy m.fl.

Helt klart då får man leva på det som finns under eliten och då gäller det att scouta rätt som t.e.x Kentää gjort i Asplöven.

Vad gäller publiken så är det ett aber som tyvärr gäller nästan alla klubbar utom Örebro HV och kanske DIF/LIF där får man jobba hårdare på vad det är som gör att folk går till Arenan.

Med Rönken vid rodret hade vi 5000+ i nästan varje match första 2 åren trots att vi kallades tråkiga av pöbeln.

Nu tycker pöbeln vi spelar roligt men folket uteblir varför?

Kanske pöbeln hade fel?

kanske det är pöbeln som aldrig besökt en match och bara suttit framför soffan och gnällt.

jag tycker inte vi spelar ett dugg roligare hockey visst jag kan tycka att anfallen blir lite mer "sevärda" med alla passen innan vi kommer in i anfallszonen och långa sidledspasset över till andra sidan.

Men kontra det mot DIF igår som kom till skott på 2-3 passningar med ett enkelt rakt spel utan krusiduller.

Kan LHF blanda mer i uppspelsfasen vara mer oförutsägbara rakt enkelt ibland och det6 v i kör med nu ibland så blir det nog bra.

Vi är ganska lättlästa ska ni veta.
Så kan vi nog vara topp 4 hela året.

Dock så är det som dem flesta sagt här i försvaret det brister mest kan vi få till försvarspelet även på hemmaplan blir vi farliga det kan jag garantera för vi spelar trots allt mycket enklare försvarspel på bortaplan sen får Fagervall säga vad han vill.

Dock tycker jag vi är lite för

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av LulefanGBG fre 17 okt 2014, 06:14

Grizzly skrev:...

Kommer nog sluta sponsra Luleå Hockey från och med nästa säsong. Tyvärr.

JAG VILL SE ETT LAG SOM ÄR ETT TOPPLAG ÅR EFTER ÅR. En uthållig satsning i toppen som utmanar om guldet på allvar varje år. Inte bara som gör det enstaka år...

Det där känns lite motsägelsefullt va?  Rolling Eyes  Ifrågasätter dock inte ditt engagemang för Luleå Hockey.

Nåväl, jag håller inte ofta med dig i mycket av det du skriver. Tycker det är mycket negativt. Har förståelse och respekt för din och vissa andras oro, men tycker ofta att ni målar fan på väggen så att säga. Därmed inte sagt att ni nödvändigtvis har fel, men jag tror och hoppas att ni har det. Tiden får utvisa det.

Jag håller emellertid med dig om att det borde vara alla forummedlemmars rätt att upprepa sina åsikter så ofta man vill, oavsett om de går stick i stäv med vad andra medlemmar tycker. Sedan kan jag tycka att man inte kan ställa för höga krav på medlemmars argumentationsteknik eller språkbruk. Alla kan inte vara retoriker. En del av oss skriver kort och koncist, andra breder på. En del utvecklar mer, andra mindre. Några upprepar sig mer än andra, (oavsett åsikt), medan andra varierar sig både åsiktsmässigt och språkligt. Det är som sagt mångfalden som gör ett forum om ni frågar mig.

Tycker de flesta som upprepar negativa ståndpunkter här ändock gör det på ett relativt konstruktivt sätt, även om det blir en del upprepningar, men det är ju få som verkligen bara skriver, 'Luleå suger' eller dylikt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lulefan fre 17 okt 2014, 07:23

Innan man börjar klaga allt för mycket och börjar jämföra med Skellefteå ska man ha i åtanke att Skellefteå haft väldigt bra utdelning på sina juniorer också. Sedan är det även idrott vi pratar om, i form av lagsport och ibland är det marginaler som låter lag springa iväg. Hur hade det sett ut idag om vi hade haft några studsar med oss och vunnit den där semifinal-serien mot Skellefteå för några år sedan? Jag misstänker att läget Luleå-Skellefteå sett lite annorlunda ut.

Men Skellefteå gör ju uppenbarligen många saker rätt, de har konstant blivit bättre sedan de gick upp i SHL så det finns mycket Luleå kan ta efter där, även om det tar emot att säga det.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Snikne Ville fre 17 okt 2014, 08:29

LulefanGBG skrev:
Grizzly skrev:...

Kommer nog sluta sponsra Luleå Hockey från och med nästa säsong. Tyvärr.

JAG VILL SE ETT LAG SOM ÄR ETT TOPPLAG ÅR EFTER ÅR. En uthållig satsning i toppen som utmanar om guldet på allvar varje år. Inte bara som gör det enstaka år...

Det där känns lite motsägelsefullt va?  Rolling Eyes  Ifrågasätter dock inte ditt engagemang för Luleå Hockey.

Nåväl, jag håller inte ofta med dig i mycket av det du skriver. Tycker det är mycket negativt. Har förståelse och respekt för din och vissa andras oro, men tycker ofta att ni målar fan på väggen så att säga. Därmed inte sagt att ni nödvändigtvis har fel, men jag tror och hoppas att ni har det. Tiden får utvisa det.

Jag håller emellertid med dig om att det borde vara alla forummedlemmars rätt att upprepa sina åsikter så ofta man vill, oavsett om de går stick i stäv med vad andra medlemmar tycker. Sedan kan jag tycka att man inte kan ställa för höga krav på medlemmars argumentationsteknik eller språkbruk. Alla kan inte vara retoriker. En del av oss skriver kort och koncist, andra breder på. En del utvecklar mer, andra mindre. Några upprepar sig mer än andra, (oavsett åsikt), medan andra varierar sig både åsiktsmässigt och språkligt. Det är som sagt mångfalden som gör ett forum om ni frågar mig.

Tycker de flesta som upprepar negativa ståndpunkter här ändock gör det på ett relativt konstruktivt sätt, även om det blir en del upprepningar, men det är ju få som verkligen bara skriver, 'Luleå suger' eller dylikt.
Mata inte trollen..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty rtrtrt

Inlägg av LulefanGBG fre 17 okt 2014, 14:31

Snikne Ville skrev:
LulefanGBG skrev:
Grizzly skrev:
...



Kommer nog sluta sponsra Luleå Hockey från och med nästa säsong. Tyvärr.

JAG VILL SE ETT LAG SOM ÄR ETT TOPPLAG ÅR EFTER ÅR. En uthållig satsning i toppen som utmanar om guldet på allvar varje år. Inte bara som gör det enstaka år...

Det där känns lite motsägelsefullt va?  Rolling Eyes  Ifrågasätter dock inte ditt engagemang för Luleå Hockey.

Nåväl, jag håller inte ofta med dig i mycket av det du skriver. Tycker det är mycket negativt. Har förståelse och respekt för din och vissa andras oro, men tycker ofta att ni målar fan på väggen så att säga. Därmed inte sagt att ni nödvändigtvis har fel, men jag tror och hoppas att ni har det. Tiden får utvisa det.

Jag håller emellertid med dig om att det borde vara alla forummedlemmars rätt att upprepa sina åsikter så ofta man vill, oavsett om de går stick i stäv med vad andra medlemmar tycker. Sedan kan jag tycka att man inte kan ställa för höga krav på medlemmars argumentationsteknik eller språkbruk. Alla kan inte vara retoriker. En del av oss skriver kort och koncist, andra breder på. En del utvecklar mer, andra mindre. Några upprepar sig mer än andra, (oavsett åsikt), medan andra varierar sig både åsiktsmässigt och språkligt. Det är som sagt mångfalden som gör ett forum om ni frågar mig.

Tycker de flesta som upprepar negativa ståndpunkter här ändock gör det på ett relativt konstruktivt sätt, även om det blir en del upprepningar, men det är ju få som verkligen bara skriver, 'Luleå suger' eller dylikt.
Nähä?
Mata inte trollen..
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ fre 17 okt 2014, 18:58

Grizzly skrev:Så man får inte upprepa negativa åsikter om Luleå Hockey? Men är man positiv så går det bra att upprepa åsikterna? Som många andra gör här. Förstår ingenting.
Du har tre åsikter som upprepas som ett manta gång på gång på gång på gång:
- Luleås ekonomi är urdålig fast vi ligger på övre halvan och har ett riktigt bra eget kapital. Här kommer konstanta jämförelser mot SkAIK (som inte ens är rikast i SHL) vilket är ett lag som får en hel del hjälp av både kommun och storsponsorn SkellefteåKraft.
- Luleå måste värva och det är akut!
- Luleå ligger farligt nära att åka ut i år. Detta trots att vi ligger i toppen och två lag från HA ska upp i år (tror inget SHL-lag åker ur i år faktiskt, inte ens Leksand).

Här är dina inlägg: https://www.luleahockeyforum.com/spa/Grizzly
de tre ovanstående punkterna är det enda som fyller din profil. Det är sjukt tröttsamt att lyssna på en skiva som hakat upp sig och som förmodligen har sitt ursprung 13 mil söder om Luleå.

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin sön 19 okt 2014, 01:25

Vet inte om jag bara är seg med att märka det eller om någon förändring gjorts i CSS eller webbläsarens hantering av CSS senaste dagarna men bakgrundsbilden stretchas ut/in om man ändrar storleken på webbläsarfönstret.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken sön 19 okt 2014, 11:34

Norlin skrev:Vet inte om jag bara är seg med att märka det eller om någon förändring gjorts i CSS eller webbläsarens hantering av CSS senaste dagarna men bakgrundsbilden stretchas ut/in om man ändrar storleken på webbläsarfönstret.

Helt rätt.

Denna ändring gjordes för några dagar sedan, för att få bakgrunden att passa alla olika upplösningar. Har provat allt från 800x600 -> 1080, och bilden ser bra ut. Så länge man har standardzoomen inställd i webbläsaren. Ändrar man på den, blir bilden förvrängd.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lulefan sön 19 okt 2014, 12:46

Urken skrev:
Norlin skrev:Vet inte om jag bara är seg med att märka det eller om någon förändring gjorts i CSS eller webbläsarens hantering av CSS senaste dagarna men bakgrundsbilden stretchas ut/in om man ändrar storleken på webbläsarfönstret.

Helt rätt.

Denna ändring gjordes för några dagar sedan, för att få bakgrunden att passa alla olika upplösningar. Har provat allt från 800x600 -> 1080, och bilden ser bra ut. Så länge man har standardzoomen inställd i webbläsaren. Ändrar man på den, blir bilden förvrängd.

Tyckte det var konstigt, helt plötsligt såg Ledin lite tjock ut Very Happy

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin sön 19 okt 2014, 13:06

Urken skrev:
Norlin skrev:Vet inte om jag bara är seg med att märka det eller om någon förändring gjorts i CSS eller webbläsarens hantering av CSS senaste dagarna men bakgrundsbilden stretchas ut/in om man ändrar storleken på webbläsarfönstret.

Helt rätt.

Denna ändring gjordes för några dagar sedan, för att få bakgrunden att passa alla olika upplösningar. Har provat allt från 800x600 -> 1080, och bilden ser bra ut. Så länge man har standardzoomen inställd i webbläsaren. Ändrar man på den, blir bilden förvrängd.

Jag har den väldigt vanliga standarden 1920x1080 och utan någon zoom och bilden är fortfarande stretchad.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken sön 19 okt 2014, 13:46

Lulefan skrev:
Urken skrev:
Norlin skrev:Vet inte om jag bara är seg med att märka det eller om någon förändring gjorts i CSS eller webbläsarens hantering av CSS senaste dagarna men bakgrundsbilden stretchas ut/in om man ändrar storleken på webbläsarfönstret.

Helt rätt.

Denna ändring gjordes för några dagar sedan, för att få bakgrunden att passa alla olika upplösningar. Har provat allt från 800x600 -> 1080, och bilden ser bra ut. Så länge man har standardzoomen inställd i webbläsaren. Ändrar man på den, blir bilden förvrängd.

Tyckte det var konstigt, helt plötsligt såg Ledin lite tjock ut Very Happy

Haha, ja. Han har väl varit hem till sina mor-/farföräldrar. Där brukar man kunna bygga på sig Wink

Skämt åsido, så ska bilden revideras. När det blir, låter jag vara osagt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ sön 19 okt 2014, 16:38

Okej, nu är bilden ändrad till 1920x1080 och i CSS:en står det att den ska fylla upp 100% på höjden och bredden.

Jag har aldrig egentligen sysslat med webbdesign och fick googla lite för att kunna ändra i CSS:en men jag tror det ska bli bättre så här.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av FruktHamster tor 23 okt 2014, 10:56

WOHOOO!! Jag ÄR inte galen ändå!

För en tid sedan (kanske en vecka?) satt jag och läste här på forumet och tyckte plötsligt att Ledin, till vänster på sajten, flirtade med mig. Alltså att han blinkade till.
Tänkte "vafaan..", stirrade på bilden ett tag, men utan att se något konstigt.
Några dagar sedan tyckte jag mig se det igen i periferin och fann mig själv i samma situation. Alltså att jag satt och stirrade på bilden ett tag för att se om det skulle hända igen.
Var nästan på väg att fråga här i tråden, men ville inte outa mig själv som galenpanna, så sket i det.
Så idag hände det igen! Och en minut senare, ytterligare en gång!
Nej nu jävlar, sade jag till mig själv, nu ska bildfaan bevakas!
Gjorde mig en kopp kaffe och satte mig tillrätta för att ha stirrtävling med vår #97.
Efter bara några minuters stirrande hände det igen, och denna gång inte i periferin, utan under mitt intensiva bevakande och då var det helt tydligt!

Ledin flirtar med oss. Jag är inte galen!

Hatten av till admins som höll på att driva mig till vansinne!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Myrman tor 23 okt 2014, 14:11

He he. Jag har också suttit och tokstirrat på bilden. Fast det ville jag inte skriva om Smile
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tor 23 okt 2014, 18:13

FruktHamster skrev:WOHOOO!! Jag ÄR inte galen ändå!

För en tid sedan (kanske en vecka?) satt jag och läste här på forumet och tyckte plötsligt att Ledin, till vänster på sajten, flirtade med mig. Alltså att han blinkade till.
Tänkte "vafaan..", stirrade på bilden ett tag, men utan att se något konstigt.
Några dagar sedan tyckte jag mig se det igen i periferin och fann mig själv i samma situation. Alltså att jag satt och stirrade på bilden ett tag för att se om det skulle hända igen.
Var nästan på väg att fråga här i tråden, men ville inte outa mig själv som galenpanna, så sket i det.
Så idag hände det igen! Och en minut senare, ytterligare en gång!
Nej nu jävlar, sade jag till mig själv, nu ska bildfaan bevakas!
Gjorde mig en kopp kaffe och satte mig tillrätta för att ha stirrtävling med vår #97.
Efter bara några minuters stirrande hände det igen, och denna gång inte i periferin, utan under mitt intensiva bevakande och då var det helt tydligt!

Ledin flirtar med oss. Jag är inte galen!

Hatten av till admins som höll på att driva mig till vansinne!
Haha, Äntligen Very Happy
Han har flirtat i ca 2 veckor men det är ingen som märkt nåt.
Jag upptäckte en ny funktion i photoshop där man kunde göra rörliga GIF:s och ville testa lite Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av LulefanGBG tor 23 okt 2014, 18:28

Haha jag har faktiskt märkt det vid några tillfällen, men inte heller tagit upp saken. Var tämligen säker på att jag inte var virrig i huvudet för precis som Fruktis så kontrollerade jag noga. Jag avstod dock från att ta upp min 'upptäckt' då jag utgick ifrån att Ledin alltid flörtat med oss, men att jag i vanlig ordning upptäckt allting flera år efter alla andra och därför skulle framstå som än mer korkad genom att nämna saken. Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av FruktHamster fre 24 okt 2014, 15:24

LulefanGBG skrev:Haha jag har faktiskt märkt det vid några tillfällen, men inte heller tagit upp saken. Var tämligen säker på at tjag inte var virrig i huvudet för precis som Fruktis så kontrollerade jag noga. Jag avstod dock från att ta upp min 'upptäckt' då jag utigick ifrån att Ledin alltid flörtat med oss, men att jag i vanlig ordning upptäckt allting flera år efter alla andra och därför skulle framstå som än mer korkad genom att nämna saken. Razz

Hahaha.. Jag förstår precis hur du tänkte där. Fan så fånig man är ändå.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin sön 26 okt 2014, 23:30

Testa en ny header för forumet.
Bättre eller sämre än den gamla?
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Ingemar mån 27 okt 2014, 09:12

Snygg den nya, så i mitt lilla huvud försvann den gamla i glömska Smile
Hur fan såg den ut nu igen Razz
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Ingemar mån 27 okt 2014, 09:13

Hahahahaha Very Happy
Nu flörta #97 med mig med Shocked
Kul Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Lulefan mån 17 nov 2014, 18:34

Tyckte mig se Chris dra av ett litet smile? Eller?

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av LulefanGBG mån 17 nov 2014, 19:33

Jajamen! Visst smilar vår kapten!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ mån 17 nov 2014, 20:22

Det gör han Very Happy
La in det för ca 3 veckor sen men det blev nog väl så diskret.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Bamsefar lör 22 nov 2014, 12:26

Vad har hänt med Ledin o Chris ? borta är dom och inte bara på isen s a s.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rönken lör 22 nov 2014, 13:07

Edit: Även jag har visst problem, bilden(-erna) låg i cachen 🤡
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Admin sön 23 nov 2014, 18:19

Servern som bilderna ligger på gick ned av någon outgrundlig anledning. Problemet är nu löst på annat sätt.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Norlin fre 05 dec 2014, 11:29

Stör mig på att Ledda och Abbott fortfarande blir fetare och smalare beroende på ens storlek på webbläsaren.
Ta bort "backgound-width: 100% 100%" eller sätt bara "backgound-width: 100%" så blir det bättre.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 8 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 15 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet