Oscar Sundh

+33
CKa
Zeth
Kallepedal
Urken
MRGHOST
amarule
tibet
Sundance Kid
Slapshot
Norlin
#96
Kagen
Ingemar
Rönken
NallePhu
Chris Hendrix
pingu
Tigerman
Purre
Zeb Macahan
Tony Moore
Lasse Proppmätt
mango
Lars158
Salle
barbapapi
Snikne Ville
knutten
LulefanGBG
Dalle
FruktHamster
Redbear
Hellcop
37 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av LulefanGBG tor 14 nov 2013, 17:28

Trist om det stämmer att Sundh inte trivdes men anledningarna till det kan ju vara lika många som det finns folk som spekulerar därom så lika bra att glömma och gå vidare och önska honom lycka till annorstädes om det blir så att han lämnar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken tor 14 nov 2013, 17:36

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article17844217.ab

Bulan säger att andra spelare har varit bättre än honom.. Pfft.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av pingu tor 14 nov 2013, 17:42

Har också tyckt han inte kommit in i spelet när han väl spelat!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Slapshot tor 14 nov 2013, 17:44

Bulan borde säga upp sig själv om han är allvarlig i det han säger.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Zeth tor 14 nov 2013, 17:52

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article17844217.ab

Bulan säger att andra spelare har varit bättre än honom.. Pfft.
Och Mannberg är en större talang än Chelarik *ironi*

Nu får tränar trojkan ta och ge sig, samma visa som föra året då de malde på fast ingenting fungerade men räddades i slutspelet att Klasen och Persson blixtrade till, jag tror det är dags att säga tack och adjö till Rönken och Bulan, dom har tagit oss till toppen av tabellen och det är jag mycket tacksam för, men nu börjar det bli dags för föreningens andra SM-guld och det klarar tyvärr inte tränarstaben av, med sitt fyrkantiga tänk och oförmåga att göra radikala förändringar för att ändra matchbilden.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2013, 18:01

Zeth skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article17844217.ab

Bulan säger att andra spelare har varit bättre än honom.. Pfft.
Och Mannberg är en större talang än Chelarik *ironi*

Nu får tränar trojkan ta och ge sig, samma visa som föra året då de malde på fast ingenting fungerade men räddades i slutspelet att Klasen och Persson blixtrade till, jag tror det är dags att säga tack och adjö till Rönken och Bulan, dom har tagit oss till toppen av tabellen och det är jag mycket tacksam för, men nu börjar det bli dags för föreningens andra SM-guld och det klarar tyvärr inte tränarstaben av, med sitt fyrkantiga tänk och oförmåga att göra radikala förändringar för att ändra matchbilden.
Rönken & Bulan har gjort sitt JA dem har tagit Luleå till en punkt men dem kommer inte ta sig över tröskeln och nypa guldet!
Håller med föregående talare till fullo!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 tor 14 nov 2013, 18:02

Zeth skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article17844217.ab

Bulan säger att andra spelare har varit bättre än honom.. Pfft.
Och Mannberg är en större talang än Chelarik *ironi*

Nu får tränar trojkan ta och ge sig, samma visa som föra året då de malde på fast ingenting fungerade men räddades i slutspelet att Klasen och Persson blixtrade till, jag tror det är dags att säga tack och adjö till Rönken och Bulan, dom har tagit oss till toppen av tabellen och det är jag mycket tacksam för, men nu börjar det bli dags för föreningens andra SM-guld och det klarar tyvärr inte tränarstaben av, med sitt fyrkantiga tänk och oförmåga att göra radikala förändringar för att ändra matchbilden.
Kan bara hålla med...ser gärna nya tränare i Luleå nästa säsong.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2013, 18:12

Osten somvanligt drar dimridåer fast Agenten säger annat till Aftonbladet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 tor 14 nov 2013, 18:18

NallePhu skrev:Osten somvanligt drar dimridåer fast Agenten säger annat till Aftonbladet!
Blir förbannad om Luleå slarvar bort Sundh...kicka nån av Fabbe,Trucken,Mannberg ist.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2013, 18:21

#96 skrev:
NallePhu skrev:Osten somvanligt drar dimridåer fast Agenten säger annat till Aftonbladet!
Blir förbannad om Luleå slarvar bort Sundh...kicka nån av Fabbe,Trucken,Mannberg ist.
Fabbe & Mannberg Luleå killar som gått genom egna led så inte kan vi kicka dem (socialverksamhet)
Trucken well han är bättre än Fabbe och Mannberg så nog FAN HAR SUNDH en plats i laget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 tor 14 nov 2013, 18:34

NallePhu skrev:
#96 skrev:
NallePhu skrev:Osten somvanligt drar dimridåer fast Agenten säger annat till Aftonbladet!
Blir förbannad om Luleå slarvar bort Sundh...kicka nån av Fabbe,Trucken,Mannberg ist.
Fabbe & Mannberg Luleå killar som gått genom egna led så inte kan vi kicka dem (socialverksamhet)
Trucken well han är bättre än Fabbe och Mannberg så nog FAN HAR SUNDH en plats i laget!
Ska det vara socialverksamhet så kan dom lägga ner verksamheten.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken tor 14 nov 2013, 18:36

Mycket märklig situation, knappt spelat något och så heter det att han inte platsat. Med tanke på hur det ser ut är det inte riktigt en godtagbar ursäkt tycker jag, undrar vad den egentligen orsaken är? Sundh trivs in med laget eller staden?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 tor 14 nov 2013, 18:37

Rönken skrev:Mycket märklig situation, knappt spelat något och så heter det att han inte platsat. Med tanke på hur det ser ut är det inte riktigt en godtagbar ursäkt tycker jag, undrar vad den egentligen orsaken är? Sundh trivs in med laget eller staden?
Tror att det har skurit sig med Rönken o Bulan.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2013, 18:39

#96 skrev:
Rönken skrev:Mycket märklig situation, knappt spelat något och så heter det att han inte platsat. Med tanke på hur det ser ut är det inte riktigt en godtagbar ursäkt tycker jag, undrar vad den egentligen orsaken är? Sundh trivs in med laget eller staden?
Tror att det har skurit sig med Rönken o Bulan.
Tror jag också!
Rönken är nog inte den enklaste att tas med!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 tor 14 nov 2013, 18:42

NallePhu skrev:
#96 skrev:
Rönken skrev:Mycket märklig situation, knappt spelat något och så heter det att han inte platsat. Med tanke på hur det ser ut är det inte riktigt en godtagbar ursäkt tycker jag, undrar vad den egentligen orsaken är? Sundh trivs in med laget eller staden?
Tror att det har skurit sig med Rönken o Bulan.
Tror jag också!
Rönken är nog inte den enklaste att tas med!
Cehlarik blir nästa spelare ska ni se.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken tor 14 nov 2013, 18:54

Blir spännande att se om han ens ersätts, är den enda "toppvärvningen" inför säsongen, detta trots att man då blev förnedrade i finalen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Slapshot tor 14 nov 2013, 19:05

Var väl redan förlängt med tränartrojkan eller?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Lars158 tor 14 nov 2013, 19:44

Sundh var ju verkligen usel på försäsongen, och sen dom matcher han spela inledningsvis i serien. Sundh lever på fart, men vars tog den vägen?
Jag har inte sett några träningar men om Sundh inte kunnat visa tempo där så helt rätt skeppa han. Man blir ju inte av med hela kostnaden men kan man få nån ta 75% så frigörs ju ändå en hel del utrymme.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av CKa tor 14 nov 2013, 20:26

Tigerman skrev:
Redbear skrev:Jag har hört ett rykte som säger att han inte mår så bra av en anledning, men det kan ju vara bullshit. Vill inte säga för mycket då det är privata saker.
Då är vi två som hört om (troligen) samma rykte. Därifrån jag fick det är normalt sett rätt väl underrättade om klubben. I övrigt säger inte jag mer än ovanstående, och jag kommer inte gräva vidare heller, han är värd bättre.

Däremot tror jag en av två saker kommer att hända inom två-tre veckor: Antingen spelar han match igen eller så lämnar han. Har svårt att se att detta läge ska fortgå mycket längre. För egen del hoppas jag att spel i LHF-tröjan är det som kommer att gälla eftersom det finns en grym potential där.
Är det också ryktet om barnet?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2013, 23:04

På Flashback går ryktet att det är Sundh:s sambo som vart och vänstrat och blitt på smällen, Skulle knäcka även den bästa men jag tror aldrig vi kommer få reda den verkliga sanningen kring Sundh och hans avsked från Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av amarule fre 15 nov 2013, 09:40

Är så jävla förbannad efter att ha läst Expressen där Bulan tydligen uttalat att "Sundh inte platsar och inte har skridskoåkningen som behövs" men herregud, platsar Mannberg, Persson, Wallmark, Trucken ja till och med Fabbe så VARFÖR platsar inte Sundh. Är det bara skridskoåkningen som gäller? Ska man inte kunna göra något annat? Då förstår man ju varför gullgossen Mannberg platsar jämt, han åker och åker och åker ...men inget mer. Konstig inställning våra tränare har..No Tycker inte Oskar ens fått en rejäl chans medan man har oändligt tålamod med andra..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av #96 fre 15 nov 2013, 11:03

#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Dalle fre 15 nov 2013, 11:31

Oavsett om han nu har blivit kickad eller att han själv velat avbryta kontraktet så är detta oerhört trist. Än hur man vrider på det så är kontentan att Luleå gjort en felprioritering att värva honom och jag tycker att Luleå definitivt saknar utrymme att göra sådana fel. Vi får utstå tillräckligt med förändringar mellan varje säsong. Trist!

Följdreaktionen av detta är troligast att man ska ut igen på spelarmarknaden och chansa vilket enbart innebär att man ger näring åt det kortsiktiga tänkandet. Halleluja.



Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av BodenSwe fre 15 nov 2013, 11:58

Sundh sänker Luleå med GWG imorgon då? Rolling Eyes 

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken fre 15 nov 2013, 12:15

Förstår inte riktigt de som tycker att han inte uträttat något på isen. Det har han ju visst det? Han kan inte göra 4 poäng per match. Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har han producerat 0.4 p/match med inte alltför stort förtroende från tränarna. Det måste anses vara okej med tanke på att LP snittade under det förra säsongen, fastän han fick MASSVIS med istid och fick spela PP.

Sundh kan vara nyttig i BP till exempel. Dessutom har han +3 i +/-. Om någon tycker att han ska lämna, så borde Trucken inte ens fått chansen. Så stor skillnad är det på spelarna.

Fyfan vad synd. Jag som hade stora förhoppningar i och med att vi värvade Sundh.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken fre 15 nov 2013, 13:19

Urken skrev:Förstår inte riktigt de som tycker att han inte uträttat något på isen. Det har han ju visst det? Han kan inte göra 4 poäng per match. Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har han producerat 0.4 p/match med inte alltför stort förtroende från tränarna. Det måste anses vara okej med tanke på att LP snittade under det förra säsongen, fastän han fick MASSVIS med istid och fick spela PP.

Sundh kan vara nyttig i BP till exempel. Dessutom har han +3 i +/-. Om någon tycker att han ska lämna, så borde Trucken inte ens fått chansen. Så stor skillnad är det på spelarna.

Fyfan vad synd. Jag som hade stora förhoppningar i och med att vi värvade Sundh.
Jo just boxplay har jag också varit inne på flera gånger, han är grymt bra i boxplay, hade förmodligen varit om inte bäste en av dom bästa i Luleå. Sedan är 0.4p/match ungefär vad man kan förvänta sig av Sundh på förhand, runt 25-30 pinnar per säsong är väl mer än rimligt från honom. Om man nu värvat honom för att utmana Klasen i poängtoppen internt så var det ju en hyfsad felscoutning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken fre 15 nov 2013, 14:19

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article17849095.ab

"Men framförallt ska Oscar Sundh redan från början aldrig passat in i tränaren Jonas Rönnqvists lagbygge. Istället ska prestigevärvningen gjorts på egen hand av Lars ”Osten” Bergström."

Lite underligt, tycker själv att han kändes som rätt perfekt för Luleå, förutsatt att huvudskadan inte spökar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken fre 15 nov 2013, 14:31

Så med andra ord så är det Rönken som bestämmer, får han inte som han vill så sätter han spelaren i frysboxen.

Både på gott och ont. Klart han bestämmer vilka som spelar, men när det finns spelare som är sämre så..?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Snikne Ville fre 15 nov 2013, 14:34

Det är Stöckel som bestämmer över sporten, om nu Rönken o Osten i något fall inte är synkade så är det han som går in o pekar med hela handen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Zeb Macahan fre 15 nov 2013, 14:36

Oddset på att Sundh sätter minst en imorrn måste vara försvinnande lågt.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken fre 15 nov 2013, 14:39

Zeb Macahan skrev:Oddset på att Sundh sätter minst en imorrn måste vara försvinnande lågt.
Sätta en 100ing på honom som målskytt imorgon då? Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Snikne Ville fre 15 nov 2013, 14:40

Satte ju 2 mot HV, så varför inte.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Zeth fre 15 nov 2013, 15:23

Om det är av personliga skäl han vill iväg så tycker jag föreningen gjort helt rätt och släppt honom, men är det någon prestige sak som det verkar vara med Chelarik då är det förjävligt, hur många poäng har till exempel Mannberg skrapat ihop på ett 20tal matcher som han har spelat, han vore den första de skulle ha skickat till Asplöven efter omg 15 för han är alldeles för vek och tappar puck hela tiden, lite av en Fabbe kopia.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken fre 15 nov 2013, 16:02

Aftonbladet må ha mindre bra skribenter inom hockey-sektionen jämfört med fotbollen, men det finns bra kontaktnät där och skulle inte tro att man bara diktat ihop det här med att Rönnqvist inte gillar Sundh.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av FruktHamster fre 15 nov 2013, 17:40

Urken skrev:Förstår inte riktigt de som tycker att han inte uträttat något på isen. Det har han ju visst det? Han kan inte göra 4 poäng per match. Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har han producerat 0.4 p/match med inte alltför stort förtroende från tränarna. Det måste anses vara okej med tanke på att LP snittade under det förra säsongen, fastän han fick MASSVIS med istid och fick spela PP.

Sundh kan vara nyttig i BP till exempel. Dessutom har han +3 i +/-. Om någon tycker att han ska lämna, så borde Trucken inte ens fått chansen. Så stor skillnad är det på spelarna.

Fyfan vad synd. Jag som hade stora förhoppningar i och med att vi värvade Sundh.
Han gjorde i mina ögon en bra match och det var mot HV. Var väl också då ha tog iaf 2 av de så 4 poängen som han har i protokollet.
Vet inte hur det sett ut på träningar, men de övriga nio matcherna som han spelade så var han faktiskt inte bra alls.
Sedan är det väl möjligt att han var bättre än tex Mannberg, men det kan vara värt att komma ihåg att han nog också har ett betydligt fetare lönekuvert.
Om det sedan ligger fler saker bakom avskedet än hans egna sunkiga spel i LHF-tröja, har bag ingen aning om. Men det räcker faktiskt för mig. Önskar honom all lycka, men LHF och Oscar var tyvärr ingen bra kombination.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av INXen fre 15 nov 2013, 19:58

Mycket underligt detta - man får verkligen hoppas att han inte sätter några mål på oss i morgon.
DÅ, kommer att börja snurra runt Rönken och Osten.
En spekulationsorkan av bibliska mått...

Coachningen är ju redan bedrövlig - vissa får hur mycket förtroende som helst trots att de inte presterar ett dugg, vecka efter vecka (efter vecka). Medan andra hamnar i frysboxen och får 26 sek i en match. Kanske efter att ha åkt några dm fel enligt the R.

Vår Rönnberg vann ju coachmatchen i veckan med 10-0. Grisspel i två perioder, tröttade ut oss och drog igång i tredje. Ett boxplay med nya dimensioner gjorde att vi inte ens kom in i zonen. Och the R. stod med öppen mun.

Det är nu, mitt i säsongen vi har chans att prova ut olika linor som fungerar bra tillsammans. Men det går såååå långsamt.
Efter två månader tas Hedman in med Abotts, det som läktaren velat i tre veckor.
I slutspelet (om vi tar oss dit) kommer vi att behöva mer än en producerande enhet à la Omark&Harju. Våra motståndare har redan nu visat att den nuvarande kan neutraliseras ganska lätt.

Hur bra är egentligen geniet the R.????
INXen
INXen

Antal inlägg : 57
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av knutten fre 15 nov 2013, 20:44

Istället för att Rönken ska få skit angående Sundh, så kan det ju vara att han har fingertoppskänsla om han insåg redan tidigt att Sundh inte skulle platsa i lagbygget. Låter dock ganska konstigt om "Osten" värvar en spelare inte Rönken tror på. Det känns lite osannolikt.

Sundh fick ju spela relativt mycket på försäsongen men var aldrig ens med i matchen.

Det fortsatte in på SHL sen, tillslut blev han satt åt sidan. Han har inte imponerat med några få undantag, så är det. Men visst har han fått chansen. Vi satt ju alla och undrade var Sundh höll hus i matcherna.

Vissa i laget får mer förtroende än andra, Persson är totalt borta i matcherna. Får inte ut något alls. Får alltid spela ändå.

Senaste matcherna har första och fjärdekedjan varit framstående, vilket är positivt inför fortsättningen.

Tycker laget spelat bra, snart kommer segrarna.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Hellcop fre 15 nov 2013, 22:07

Skrämmande att se hur mycket GNÄLL det är bara för att det har gått dåligt ett par matcher och att Sundh inte dög i laget.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Jag är fullt övertygad att Osten, Bulan och Rönken besitter mer hockeykunskap än hela samlade läktarexpertkåren i Coop Arena tillsammans. Duger inte Sundh så duger inte Sundh, ser tränartrion att Cehlarik inte ska få mer is än han får ska han inte ha det, just nu.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken fre 15 nov 2013, 22:18

Hellcop skrev:Skrämmande att se hur mycket GNÄLL det är bara för att det har gått dåligt ett par matcher och att Sundh inte dög i laget.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Jag är fullt övertygad att Osten, Bulan och Rönken besitter mer hockeykunskap än hela samlade läktarexpertkåren i Coop Arena tillsammans. Duger inte Sundh så duger inte Sundh, ser tränartrion att Cehlarik inte ska få mer is än han får ska han inte ha det, just nu.
Rent generellt så stämmer det säkerligen att es-tränare besitter en bättre kunskap om hockey än vi fans någonsin kommer att begripa, men ibland så undrar man.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Sundance Kid fre 15 nov 2013, 22:57

Hellcop skrev:Skrämmande att se hur mycket GNÄLL det är bara för att det har gått dåligt ett par matcher och att Sundh inte dög i laget.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Jag är fullt övertygad att Osten, Bulan och Rönken besitter mer hockeykunskap än hela samlade läktarexpertkåren i Coop Arena tillsammans. Duger inte Sundh så duger inte Sundh, ser tränartrion att Cehlarik inte ska få mer is än han får ska han inte ha det, just nu.
Håller med om att det är en hel del gnäll och en hel del osaklig kritik. Men håller man en bra nivå på det hela ska man ju självklart få kritisera tränare och sportchef och ifrågasätta vad dom tar för beslut. Det är ju liksom poängen med att ha ett hockeyforum, att diskutera vad som händer kring laget, både positiva och negativa saker. Tror inte så många här inne seriöst anser att dom har mer hockeykunskap än Osten, Bulan och Rönken men om det betyder att dom alltid har rätt och man inte får ifrågasätta när man tycker dom har fel så kan man ju lika gärna lägga ner forumet.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Lars158 fre 15 nov 2013, 23:06

Skicka Sundh var helt rätt om han inte åstadkommit bättring på träningarna. Helt oduglig på försäsongen och dom matcher i serien han spelade.
Nån som kollat träningarna?


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Urken fre 15 nov 2013, 23:35

Lars158 skrev:Skicka Sundh var helt rätt om han inte åstadkommit bättring på träningarna. Helt oduglig på försäsongen och dom matcher i serien han spelade.
Nån som kollat träningarna?

Det där är en konstig inställning. "Helt oduglig på försäsongen och dom matcher i serien han spelade." - okej, jag håller med om att han var rätt osynlig, men för att upprepa det jag tidigare skrev om hans poängsnitt, så är det bättre än LPs, +/- med, så han gör bevisligen inte bort sig på planen, även om han, precis som flertalet andra spelare, var osynlig.

Därav tycker jag att det är grymt orättvist att säga att han var oduglig när han har bättre stats än sina medspelare.
Visst ska man få kritisera spelaren, men, med risk för att bli tjatig, så lär man ju kunna se till övriga spelare i laget och inse att även om Sundh är rätt osynlig, så gör han mer nytta än andra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Rönken fre 15 nov 2013, 23:41

Känns som att han fick väldigt lite tid på sig, och om det nu är så att Rönnqvist på förhand hade bestämt att han inte var rätt man för jobbet så var det ju kört redan innan Sundh landat i Luleå. Niinimäki som var bedrövlig fick väl gå första säsong nummer två?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Norlin fre 15 nov 2013, 23:51

Rönken skrev:Känns som att han fick väldigt lite tid på sig, och om det nu är så att Rönnqvist på förhand hade bestämt att han inte var rätt man för jobbet så var det ju kört redan innan Sundh landat i Luleå. Niinimäki som var bedrövlig fick väl gå första säsong nummer två?
För att inte tala om LP.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 00:08

Sundh antar jag värvades för sin tidigare åtminstone riktigt snabba skridskoåkning. Han har ju aldrig varit nån jättetekniker eller målskytt. Men hans grymma skridskoåkning och att han inte hade stora brister på annat, även om han inte hade så mycket spets heller i andra saker, men sammantaget var det en värvning jag jubla högt över. Men Sundh har ju haft sirap under grillorna, och utan fart funkar inget för Sundh. Därför jag frågat om nån varit och sett på träningarna för att få veta om det fortsatt varit lika segt för Sundh?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av FruktHamster lör 16 nov 2013, 10:26

Det här med att Sundh inte fått chansen vet jag inte om jag kan hålla med om egentligen. Mellan ET och SHL så fick han väl lira 20-talet matcher och bildade väl initialt kedja med Olle och Per.
Utöver matchen mot HV så såg det aldrig bra ut och jag skulle gissa att det inte varit bättre på träningarna.
Sedan kan man inte bortse från att Oscar nog haft rätt saftigt betalt också och det gör en rätt stor skillnad mot spelare som tex Mannberg. Om man skäppar en kille som Oscar så lösgör det pengar att ersätta med. Att skäppa mannberg eller (gissar jag) Linus P, gör det inte. Iaf inte i den utsträckningen som skulle göra någon större skillnad.

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 10:52

Riktigt kul få se Oscar redan idag. Gör att man direkt kan få en uppfattning om det var rätt skicka han eller inte.

Allting hänger på i mina ögon om han fått upp nån fart. En Sundh som har fart under grillorna är en riktigt bra spelare, riktigt bra. Men en Sundh utan fart..

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av FruktHamster lör 16 nov 2013, 12:03

Skulle absolut tänka mig att han spelar bra idag. Revanschlusta ska inte underskattas. Hans enda riktigt bra match i LHF-tröjan var ju mot HV, så...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av FruktHamster lör 16 nov 2013, 12:45

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 12:51

Sundh verkar och har alltid verkat vara en bra kille. Han skyller inte situationen på nån annan än sig själv. Det funka helt enkelt bara inte.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Sundh - Sida 3 Empty Sv: Oscar Sundh

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet