JVM 2013
+12
pingu
Rönken
Tony Moore
Myrman
JayDee
Urken
GMG
Zeb Macahan
Snikne Ville
LulefanGBG
Bamsefar
Beast.
16 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: JVM 2013
Våra tre bästa backar samt Mika Zibanejad skadade. Ändå final.
Sverige går nog en bra framtid tillmötes
Sverige går nog en bra framtid tillmötes

GMG- Antal inlägg : 1204
Puhuu, ett till delmål avklarat
Bara finalen kvar
Vi behöver inte vara favoriter i den sista matchen i alla fall, får hoppas på mirakel!
Hejja Sverige friskt humör, det är de som susen gör, Sverige-Sverige-Sverigeee

Hejja Sverige friskt humör, det är de som susen gör, Sverige-Sverige-Sverigeee

Nånting som verkligen slagit mig är hur jävulskt mycket roligare det är att se JVM på dom små NHL rinkarna. Inte alls samma intensitet nu på stora rinkar.
Lars158- Antal inlägg : 9039
Ojoj, 1-0 för Sverige. Kanske inte helt rättvist, men skönt som fan 

Redbear- Antal inlägg : 6548
Matcherna på stor rink nu är ju inte ens 1/10 del så roliga se som tidigare år på dom små NHL rinkarna. Inte ens nu final matchen är ju särskilt rolig se.
Jaha, blev som jag trodde. Förlust, men bra jobbat ändå av Småkronorna 

Redbear- Antal inlägg : 6548
Ja silver är ju näst bäst. Vi är definitivt bland de bästa lagen i världen, (om inte det bästa just nu?) på att plocka fram blivande stjärnor.
LulefanGBG- Antal inlägg : 11615
Berodde väl mest på att båda lagen var rädda för kontring emot sej, jag var mest förvånad över hur defensiv USA var jmf. deras kvart-/semifinal då dom öppnade alla spjäll i offensiven! Sverige var beredd på denna anstormning och safade mittzon, vilket blev en taktiskt miss, Sverige borde kört full fart framåt då man märkte att USA var tveksamma hur man skulle göra, menmen... Inte var det pga stor plan, kolla bara matcherna innan, vilken intensitet och chansrika matcher det var! Tycker fortfarande det räcker med att flytta blålinjerna 1,5m mot rödlinjen så får vi garanterat fler mål-/chanser.Lars158 skrev:Matcherna på stor rink nu är ju inte ens 1/10 del så roliga se som tidigare år på dom små NHL rinkarna. Inte ens nu final matchen är ju särskilt rolig se.
Tony Moore skrev:Berodde väl mest på att båda lagen var rädda för kontring emot sej, jag var mest förvånad över hur defensiv USA var jmf. deras kvart-/semifinal då dom öppnade alla spjäll i offensiven! Sverige var beredd på denna anstormning och safade mittzon, vilket blev en taktiskt miss, Sverige borde kört full fart framåt då man märkte att USA var tveksamma hur man skulle göra, menmen... Inte var det pga stor plan, kolla bara matcherna innan, vilken intensitet och chansrika matcher det var! Tycker fortfarande det räcker med att flytta blålinjerna 1,5m mot rödlinjen så får vi garanterat fler mål-/chanser.Lars158 skrev:Matcherna på stor rink nu är ju inte ens 1/10 del så roliga se som tidigare år på dom små NHL rinkarna. Inte ens nu final matchen är ju särskilt rolig se.
Jag tyckte jag upplevde hela totala JVM som mindre attraktiva matcher än jag brukar. Men bara skillnaden att det spelats mitt på dagen eller förmiddag istället som när det är i nordamerika på natten påverkar mig också. Gillar verkligen sitta uppe om natten och se.
Sen att minska mitt zonen skulle jag vilja pröva. Borde premiera lag som vill spela offensivt.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|