Mathias Bromé

+14
Wolfhunter
Puckad
LetsGoLuleå
Kneten
Tony Moore
Snikne Ville
Dustin
Serkan122
Diktatorn
Redbear
Lehto
Dentos
Jonken
BulanFanClub
18 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Mathias Bromé Empty Mathias Bromé

Inlägg av BulanFanClub mån 10 jun 2024, 19:05

Välkommen till Sveriges finaste klubb! Skrivit på för klubben till 27/28. Detta kommer förmodligen bli en riktigt rolig höst! "hoppas jag"
Mathias Bromé 44809610
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 538
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

NallePhu, Tony Moore, kokostrollet, Pajala, Kagen, Puckad, Metheuz and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Jonken mån 10 jun 2024, 19:55

Underbart!
VARMT VÄLKOMNA till Norrbotten familjen Bromé/Östlund.

-Kommer att bli riktigt, riktigt bra detta...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dentos mån 10 jun 2024, 20:33

Väldigt häftigt att Bromé uppenbarligen vill ha ett längre kontrakt. Svenska toppspelare utan koppling till staden som skrivit ett längre kontrakt med Luleå går väl att räkna på en hand. Jag tror detta kan bli riktigt riktigt bra.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Lehto mån 10 jun 2024, 20:42

Kan de inte va att han känner att han kan få fokusera på hockeyn genom att flytta upp, lite som när han drog upp till Aslöven för några år sedan.
Sen faktumet att han egentligen var klar för Luleå då när Mora gick upp till SHL så han visste nog från start vad Luleå tycker om honom.

Hoppas han lyckas leverera bara, kanske är lite stukad men vore kul om han verkligen går bra för att strö salt i såren hos Örebro som stökat till det ordentligt hos oss med sitt fulspel

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Haparanda likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Redbear mån 10 jun 2024, 20:47

Äntligen. Välkommen Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Diktatorn mån 10 jun 2024, 22:09

Ja alltså såhär - i Bulanhockeyn vet du att poäng inte spelar någon roll, det är arbetet du lägger ned på isen som räknas. Sen hör det ju till att vi på sidan kommer tycka att spelarna ska fundera lite mindre på åkvägar och lite mer på målgörandet. Bromé kommer direkt från SHL. Han har inte varit iväg och glassat i nån offensiv hittepå-liga utan kval senaste 10 åren och tänker han är kingen själv. Han vet definitivt vem Bulan är och vilken hockey som spelas i Luleå. Han vet till och med vad det innebär att bo här uppe. Vem vet, han kanske drömt varje natt sen den där säsongen han skrev på för Luleå att en dag ska han få åka genom gapet själv.

Sen är det också så att om man lämnar en klubb på det sättet som Bromé lämnat Örebro finns det bara ett sätt att bevisa att man hade rätt, och det är genom att spela jävligt bra. Vet inte men det hade iallafall gjort mig motiverad.

En sista sak. Oavsett vad han nu kostade så är jag rätt säker på att majoriteten av resterande shl-klubbar hade tagit den dealen på direkten. Nu kan vi förhoppningsvis bygga på Bromé och Andreasson över en längre tid, speciellt när Omark-eran snart tar slut.

Lustiga är att jag aldrig vart särskilt stort fan av karln utan räknat in han i kategorin ”överskattad”. Men blir säkert bra detta. Fuck Örebro!


Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 mån 10 jun 2024, 22:13

Tror Brome blir bra om han får bättre förutsättningar än i Örebro. I premiären förra säsongen ställde man upp med:

Brome - Ludvig Larsson - Glenn Gustafsson som första kedja.

Ludvig Larsson slutade på 8+9 och Glenn Gustafsson på 10+3.

Och senare under säsongen i mars hamnade han i en tredjekedja med Robert Leino (10+7) och Glenn Gustafsson.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dustin mån 10 jun 2024, 22:45

Bromés fyra senaste säsonger

19/20 gör han 43 poäng på 52 matcher i SHL

20/21 inleds i SHL med 20 poäng på 23 matcher, fortsätter sedan med 26 matcher i världens bästa liga.

21/22 spelar Bromé i Schweiz och gör hela 49 poäng på 41 matcher. Topp 10 i poängsnitt av alla svenskar i den ligan någonsin. Spelar sedan både VM och OS, i OS tillhör han dessutom Tre Kronors förstakedja. Totalt 14 poäng på 21 matcher i landslaget under säsongen 21/22 som hittills måste vara hans bästa i karriären.


22/23 Återkomst till SHL med 39 poäng, helt klart en bra säsong.


23/24 kommer den stora plumpen. Endast 26 poäng och bänkad på slutet av säsongen.

Att Luleå Hockey värvar en svensk spelare av den här digniteten hör inte till vanligheterna. Bromé är dessutom bara 30 år och bör ha många fina år kvar i kroppen. Lär komma upp hit rejält revanschsugen. Orosmolnet för mig är att han aldrig har presterat i slutspel.


Bra jobbat Fröberg och framförallt Engman, som jobbat på detta under en lång tid.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Snikne Ville mån 10 jun 2024, 22:56

Dentos skrev:Väldigt häftigt att Bromé uppenbarligen vill ha ett längre kontrakt. Svenska toppspelare utan koppling till staden som skrivit ett längre kontrakt med Luleå går väl att räkna på en hand. Jag tror detta kan bli riktigt riktigt bra.
Handlar nog mindre om vad Brome vill än det faktum att Luleå tar över befintligt kontrakt o Örebro pyntar en slant för att lösa den uppkomna situationen. Ingen slump att avtalet löper med samma slutdatum som det förra. Oavsett så har vi en potentiell 40-poängsspelare i Brome och han är en av ovanligt många i truppen med den potentialen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Tony Moore mån 10 jun 2024, 23:33

"..Varför blev det Luleå Hockey för dig?
– Jag fick en bra känsla under mina samtal med sportcheferna och (Thomas) ”Bulan” (Berglund) och tror att deras sätt att spela kommer passa mig bra. Sedan känner jag Marcus Hardegård och några av de andra spelarna i laget.
En av mina bästa vänner, Pontus Fromell, är dessutom materialförvaltare för deras ena juniorlag.
Luleå Hockey har ju också ambitioner om att vinna. Det i kombination med att de har sålt många säsongskort och det verkar bli ett jäkla drag nästa säsong gör det bara ännu roligare."

"..forwarden meddelade i ett tidigt skede Örebro att det var den klubb han kunde tänka sig att spela för och att han ville bli utköpt från sitt kontrakt."

"..Ulf Engman hade hört av sig till agenten Johan Finnström och meddelat att de var intresserade."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dentos mån 10 jun 2024, 23:33

Snikne Ville skrev:
Dentos skrev:Väldigt häftigt att Bromé uppenbarligen vill ha ett längre kontrakt. Svenska toppspelare utan koppling till staden som skrivit ett längre kontrakt med Luleå går väl att räkna på en hand. Jag tror detta kan bli riktigt riktigt bra.
Handlar nog mindre om vad Brome vill än det faktum att Luleå tar över befintligt kontrakt o Örebro pyntar en slant för att lösa den uppkomna situationen. Ingen slump att avtalet löper med samma slutdatum som det förra. Oavsett så har vi en potentiell 40-poängsspelare i Brome och han är en av ovanligt många i truppen med den potentialen.

Jag tolkar det som att Bromé var fri att skriva precis vilket avtal som helst med Luleå. Men absolut ingen slump att han fortsatt får behålla sina fyra år om han så önskar, såklart väldigt naturligt att det är vad som förhandlats fram.

"Varför blev det ett fyraårskontrakt?

– Det handlar väl lite om att vi är en familj som ska flytta dit. Min dotter är ett år och det blir en liten trygghet för oss. Sen ska det bli jävligt roligt att bara lira."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/253wda/shl-mathias-brome-lamnar-orebro-ohallbar-situation
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Snikne Ville mån 10 jun 2024, 23:57

I grova drag ser jag nåt liknande framför mig.
Ö: Vi vill inte ha kvar Brome.
B: Jag vill inte vara kvar i ÖIK
LHF: Vi vill ha Brome, men inte för 300k/mån. Men 225 kan han få.
B: 225 finns inte, men 275 kan jag köpa.
LHF: Hej ÖIK, vi är beredda att ta 83% av er kostnad för B:s kontrakt resten av kontraktsängden.
Ö: OK.

Brome får betala 25 k i form av löneavstående, ÖIK 50 k för att lösa problemet o Luleå 225 k för en kompetent forward. Per månad.



Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kneten tis 11 jun 2024, 11:25

Vad tror ni att Niklas Persson menar? Låter som att han antyder att Bromé inte kommit in i laget, är en ensamvarg? Vad tror ni? Om detta stämmer har jag ingen aning om.

– "Man tittar väl djupare också på andra delar som jag inte vill gå in djupare på, vad man bidrar med varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men vi har en team-identitet som vi ska följa och vår uppgift är hela tiden att se till att vår verksamhet är bra och att vi har en trovärdighet mot laget. Det är väldigt viktigt för oss. Den här team-identiteten är något vi hela tiden tittat på och gjort bedömningar ifrån. Den vill vi inte släppa.

NA: Passar han inte in i den då, eller vad menar du?

– Vi tycker att det bidragits för lite på det dagliga, så att säga."

/ Mattias Persson, Hockeynews.se

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av LetsGoLuleå tis 11 jun 2024, 11:43

Kneten skrev:Vad tror ni att Niklas Persson menar? Låter som att han antyder att Bromé inte kommit in i laget, är en ensamvarg? Vad tror ni? Om detta stämmer har jag ingen aning om.

– "Man tittar väl djupare också på andra delar som jag inte vill gå in djupare på, vad man bidrar med varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men vi har en team-identitet som vi ska följa och vår uppgift är hela tiden att se till att vår verksamhet är bra och att vi har en trovärdighet mot laget. Det är väldigt viktigt för oss. Den här team-identiteten är något vi hela tiden tittat på och gjort bedömningar ifrån. Den vill vi inte släppa.

NA: Passar han inte in i den då, eller vad menar du?

– Vi tycker att det bidragits för lite på det dagliga, så att säga."

/ Mattias Persson, Hockeynews.se

Och folk klagar på Bulans krav att man skall underställa sig systemet.. good damn..

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 251
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Lehto tis 11 jun 2024, 11:54

Kneten skrev:Vad tror ni att Niklas Persson menar? Låter som att han antyder att Bromé inte kommit in i laget, är en ensamvarg? Vad tror ni? Om detta stämmer har jag ingen aning om.

– "Man tittar väl djupare också på andra delar som jag inte vill gå in djupare på, vad man bidrar med varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men vi har en team-identitet som vi ska följa och vår uppgift är hela tiden att se till att vår verksamhet är bra och att vi har en trovärdighet mot laget. Det är väldigt viktigt för oss. Den här team-identiteten är något vi hela tiden tittat på och gjort bedömningar ifrån. Den vill vi inte släppa.

NA: Passar han inte in i den då, eller vad menar du?

– Vi tycker att det bidragits för lite på det dagliga, så att säga."

/ Mattias Persson, Hockeynews.se
Blev väldigt förvirrad av din text. Tänkte vem fan bryr sig om Niklas Perssons tankar. Men insåg nu det är Niklas ERIKSSON

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Puckad tis 11 jun 2024, 12:02

Niklas ger lite Andreas Johansson vibbar. "My way or the highway" gäller och saknar fömågan att göra annat än ställa krav, och saknar totalt acceptans för andra sätt än sitt eget. Det fullkomligen skriker bokstavskombinatioer.
Och vi ser det tydligare i slutet av säsongerna när saker ställs på sin spets och stressnivån ökar.

Han får gärna vara kvar i Örebro länge.

Fel tråd men, men ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kneten tis 11 jun 2024, 12:07

Lehto skrev:
Kneten skrev:Vad tror ni att Niklas Persson menar? Låter som att han antyder att Bromé inte kommit in i laget, är en ensamvarg? Vad tror ni? Om detta stämmer har jag ingen aning om.

– "Man tittar väl djupare också på andra delar som jag inte vill gå in djupare på, vad man bidrar med varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men vi har en team-identitet som vi ska följa och vår uppgift är hela tiden att se till att vår verksamhet är bra och att vi har en trovärdighet mot laget. Det är väldigt viktigt för oss. Den här team-identiteten är något vi hela tiden tittat på och gjort bedömningar ifrån. Den vill vi inte släppa.

NA: Passar han inte in i den då, eller vad menar du?

– Vi tycker att det bidragits för lite på det dagliga, så att säga."

/ Mattias Persson, Hockeynews.se
Blev väldigt förvirrad av din text. Tänkte vem fan bryr sig om Niklas Perssons tankar. Men insåg nu det är Niklas ERIKSSON

Alla dessa sson-namn! Beklagar!  Mathias Bromé 1f600 Eriksson var det såklart.

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 12:17


Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Wolfhunter tis 11 jun 2024, 12:50

Välkommen Bromme Very Happy
Det blir bra detta!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dentos tis 11 jun 2024, 13:34


Man blev väldigt nyfiken på vad som står i den artikeln
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Wolfhunter tis 11 jun 2024, 13:36

Dentos skrev:

Man blev väldigt nyfiken på vad som står i den artikeln

Hmmmm.....
29 spänn för artikeln om nån inte delar innehållet här eller på X/Fb. Men NÅN har väl abbonemang?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 13:39

Wolfhunter skrev:
Dentos skrev:

Man blev väldigt nyfiken på vad som står i den artikeln

Hmmmm.....
29 spänn för artikeln om nån inte delar innehållet här eller på X/Fb. Men NÅN har väl abbonemang?
Hittade detta angående artikeln från Linköpings forum iallafall:

”17 månadslöner av 48 betalar Örebro och 31 betalar Luleå a 310 000, ger väl cirka 200 i månaden i snitt över 48 månader som kontraktet med Luleå gäller.

Räknar snabbt nu men där ungefär.”

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Wolfhunter tis 11 jun 2024, 13:46


Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dentos tis 11 jun 2024, 13:46

Jag köpte en sommarprenumeration. De verkar ju faktiskt producera innehåll som är värt att betala för. Kommer inte dela hela artikeln men några intressanta citat är:

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månaden i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro."

"Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro och att han får en lön på omkring 250 000 kronor på sitt nya fyraårsavtal med Luleå."

Den största vinnaren här verkar definitivt vara Bromé själv. Inga småpengar direkt, varken från Örebro eller från Luleå. Personligen hade jag nog hoppats att Luleå skulle komma undan lite billigare än 250 000 om det stämmer. Men tror oavsett Luleå gjort en bra deal.

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-brom-affren-en-bra-deal-fr-oss
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 13:49

Dentos skrev:Jag köpte en sommarprenumeration. De verkar ju faktiskt producera innehåll som är värt att betala för. Kommer inte dela hela artikeln men några intressanta citat är:

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månaden i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro."

"Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro och att han får en lön på omkring 250 000 kronor på sitt nya fyraårsavtal med Luleå."

Den största vinnaren här verkar definitivt vara Bromé själv. Inga småpengar direkt, varken från Örebro eller från Luleå. Personligen hade jag nog hoppats att Luleå skulle komma undan lite billigare än 250 000 om det stämmer. Men tror oavsett Luleå gjort en bra deal.

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-brom-affren-en-bra-deal-fr-oss
”17 månadslöner av 48 betalar Örebro och 31 betalar Luleå a 310 000”

Det står inget som likar detta? Undra vad Linköpings forum fick detta ifrån då.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dentos tis 11 jun 2024, 13:53

Serkan122 skrev:
Dentos skrev:Jag köpte en sommarprenumeration. De verkar ju faktiskt producera innehåll som är värt att betala för. Kommer inte dela hela artikeln men några intressanta citat är:

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månaden i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro."

"Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro och att han får en lön på omkring 250 000 kronor på sitt nya fyraårsavtal med Luleå."

Den största vinnaren här verkar definitivt vara Bromé själv. Inga småpengar direkt, varken från Örebro eller från Luleå. Personligen hade jag nog hoppats att Luleå skulle komma undan lite billigare än 250 000 om det stämmer. Men tror oavsett Luleå gjort en bra deal.

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-brom-affren-en-bra-deal-fr-oss
”17 månadslöner av 48 betalar Örebro och 31 betalar Luleå a 310 000”

Det står inget som likar detta? Undra vad Linköpings forum fick detta ifrån då.

Nää det som står om det ekonomiska är de två citaten ovan. Det från Linköpings forum lät ju betydligt trevligare i både Luleå och Örebro-öron.

Fan jag har nästan svårt att tro på Hockeynews uppgifter dock. 10,5 miljoner i kostnad för Örebro låter ju helt galet? Även om det fördelas på fyra år.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Lehto tis 11 jun 2024, 13:57

Fast någonstans får man ju sätta i relation till hur mkt hans kontrakt var värt.
Om vi räknar på 305'000kr per månad gånger 48 det blir drygt 14,5 miljoner. Så för att bli av med honom så äre dom pengarna som ska hostas upp, nu kom dom överrens om 170'000kr per månad vilket är 8 miljoner "bara". Ett kontrakt är ju ett kontrakt, Örebro är fast med det liksom och dom måste komma överrens med Mathias om en deal å han vet såklart sitt värde.

Sen alla tomtar i linköping som tror att Örebro betalar X å Luleå betalar Y det stämmer inte, Örebro har KÖPT ut honom från avtalet. Och Luleå har skrivit ett NYTT avtal med honom, där är Örebro inte onvolverade alls. Luleå betalar 100% av det avtalet dom skrivit, om de nu är 225'000 eller 250'000 det får vi väl reda på vid nästa avstängning Razz

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Dentos and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 14:09

Wolfhunter skrev:
Engman håller med mig iallafall, att vi borde skippa finntrion och köra

Omark - O’Neill - Andreasson/Brome
Levtchi - Koivistoinen - Andreasson/Brome
Shinnimin - Lundin - Nurmi

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Redbear, Dustin and lhffan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 14:57

”Hockeynews uppgifter om att han har fått en månadslön på 250 000 kronor förnekas av Thomas Fröberg som utan att vilja gå in på några siffror hävdar att den är lägre än så.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/uppgifter-orebro-ska-betala-ut-atta-miljoner-kronor-till-brome/rgx0m7mj

Dessutom har Niklas Eriksson fått en varning samt fått be om ursäkt till Brome efter att han uttalade sig om vad som föranledde klubbytet efter att de kommit överens att inte göra det.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 15:06

Dentos skrev:
Serkan122 skrev:
Dentos skrev:Jag köpte en sommarprenumeration. De verkar ju faktiskt producera innehåll som är värt att betala för. Kommer inte dela hela artikeln men några intressanta citat är:

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månaden i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro."

"Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro och att han får en lön på omkring 250 000 kronor på sitt nya fyraårsavtal med Luleå."

Den största vinnaren här verkar definitivt vara Bromé själv. Inga småpengar direkt, varken från Örebro eller från Luleå. Personligen hade jag nog hoppats att Luleå skulle komma undan lite billigare än 250 000 om det stämmer. Men tror oavsett Luleå gjort en bra deal.

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-brom-affren-en-bra-deal-fr-oss
”17 månadslöner av 48 betalar Örebro och 31 betalar Luleå a 310 000”

Det står inget som likar detta? Undra vad Linköpings forum fick detta ifrån då.

Nää det som står om det ekonomiska är de två citaten ovan. Det från Linköpings forum lät ju betydligt trevligare i både Luleå och Örebro-öron.

Fan jag har nästan svårt att tro på Hockeynews uppgifter dock. 10,5 miljoner i kostnad för Örebro låter ju helt galet? Även om det fördelas på fyra år.

Har de ändrat vad de skrev angående vad Luleå ger för lön i artikeln? såg detta kopierar och ser ut att vara samma stycke men andra uppgifter om lönen:

”Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro, men att månadslönen är betydligt mindre på det nya kontraktet i Luleå."”

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av LetsGoLuleå tis 11 jun 2024, 17:46

Serkan122 skrev:
Dentos skrev:
Serkan122 skrev:
Dentos skrev:Jag köpte en sommarprenumeration. De verkar ju faktiskt producera innehåll som är värt att betala för. Kommer inte dela hela artikeln men några intressanta citat är:

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månaden i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro."

"Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro och att han får en lön på omkring 250 000 kronor på sitt nya fyraårsavtal med Luleå."

Den största vinnaren här verkar definitivt vara Bromé själv. Inga småpengar direkt, varken från Örebro eller från Luleå. Personligen hade jag nog hoppats att Luleå skulle komma undan lite billigare än 250 000 om det stämmer. Men tror oavsett Luleå gjort en bra deal.

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-brom-affren-en-bra-deal-fr-oss
”17 månadslöner av 48 betalar Örebro och 31 betalar Luleå a 310 000”

Det står inget som likar detta? Undra vad Linköpings forum fick detta ifrån då.

Nää det som står om det ekonomiska är de två citaten ovan. Det från Linköpings forum lät ju betydligt trevligare i både Luleå och Örebro-öron.

Fan jag har nästan svårt att tro på Hockeynews uppgifter dock. 10,5 miljoner i kostnad för Örebro låter ju helt galet? Även om det fördelas på fyra år.

Har de ändrat vad de skrev angående vad Luleå ger för lön i artikeln? såg detta kopierar och ser ut att vara samma stycke men andra uppgifter om lönen:

”Uppgiftslämnare gör gällande att Mathias Bromé haft en månadslön på strax över 300 000 kronor i månaden i Örebro, men att månadslönen är betydligt mindre på det nya kontraktet i Luleå."”

De verkar ha backat på de siffrorna ja. Artikeln säger ursprungligen emot sig själv. Om Örebro köper ut Bromé så finns det inget kontrakt för Luleå att betala delar av. Med andra ord kan tekniskt sett Luleå betala 0 kr och Bromé leva på Örebros utköpssummor i 48 månader..

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 251
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Dustin ons 12 jun 2024, 00:10


Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Wolfhunter, Kanellängd and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Diktatorn ons 12 jun 2024, 07:55


Lyssnade också på det. Take awaysen är väl att:
1: De känns rätt eniga om att ansvaret ligger på Örebro som inte kunnat förvalta sin största investering (Bromé) av olika anledningar. De lägger egentligen noll skuld på Bromé själv.
2: De tror på Bromé i Luleå, kanske främst för att han kommer få snacka skit på isen bäst han vill. I Örebro var han beordrad att hålla käft och de ska ha hämmat han spel menar de. I podden med Fröberg och Engman säger Fröberg att de vill få tillbaka retstickan (ej citat) så det tycks ju ligga något i det.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Dustin, Wolfhunter, Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kanellängd ons 12 jun 2024, 08:50

Det finns två fantastiskt positiva saker att hämta ur den här affären, dels som Lulesupporter (1.) men även för den som följer SHL rent generellt (2.):

1. Vi har landat en beprövad poängspelare som både breddar och spetsar till vår trupp. 

2. Örebro försvagar både sin trupp och varumärke ytterligare, vilket förhoppningsvis kommer att vara bidragande till att de äntligen rasar i seriesystemet och aldrig kommer tillbaka. Jävla skitklubb.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 858
Join date : 20-02-22

Redbear, Dustin, Diktatorn, Donowitz, Wolfhunter, Kneten, Hjalmar_Vuopio and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Wolfhunter ons 12 jun 2024, 08:56

Diktatorn skrev:

Lyssnade också på det. Take awaysen är väl att:
1: De känns rätt eniga om att ansvaret ligger på Örebro som inte kunnat förvalta sin största investering (Bromé) av olika anledningar. De lägger egentligen noll skuld på Bromé själv.
2: De tror på Bromé i Luleå, kanske främst för att han kommer få snacka skit på isen bäst han vill. I Örebro var han beordrad att hålla käft och de ska ha hämmat han spel menar de. I podden med Fröberg och Engman säger Fröberg att de vill få tillbaka retstickan (ej citat) så det tycks ju ligga något i det.

Sitter och lyssnar. Läser man örebrofans och hör detta så märker man att besvikelsen är enorm. Inte på Bromme utan på tränarna/NE och hur detta skötts. Han ska ju tom ha belagts med förbud emot att tjafsa med motståndare på isen Very Happy
Kritiken emot Örebro-klubben och tränarna får ju grisbonden Johansson att verka som en lite tjurig småpojk.
Deras dom emot klubben för minskat anseende, förlorade pengar, mm är ju j-igt hård.
Finns säkert dom som undrar m Bromme kommer funka under Bulan. Det tror jag. Bulan är ju krävande, men har han sagt sin åsikt släpper han det sen och går vidare. NE verkar ju vara en j-a tjurskalle som inte kan släppa saker. Helt otroligt ju mer man tänker på detta. Men vi som sitter på vinnarsidan kan ju le åt skitstormen kring öret.
Jag är övertygad om att det kommer gå förbannat bra i de finaste färgerna för Mathias.
Tänk: Utköpt stjärna med nr 86. Måste ju bli bra detta!!
För öret känns det ju som att man får vara glada om man slipper kvala i år. Lite skadeglädje kryper fram kan jag erkänna. Lite payback för Kovacs och Emil Larsson Basher
"Top 10 är en framgång" avslutar dom Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Redbear, keevvs, Kneten, Lehto, Serkan122 and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 ons 12 jun 2024, 17:54

”Madhawk bekräftar. Runt 100k/månad är rätt. Fortfarande lite dyrt men betydligt enklare att acceptera då det frigörs 210k istället för 140k.

Det kan man få en riktigt bra spelare för om man har rätt scouter.”

Och någon frågade var han hade fått det ifrån:
”DM från Svensson på Twitter.”

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 12 jun 2024, 23:51

Välkommen! 😀
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tor 13 jun 2024, 09:17

https://hockeynews.se/nyheter/mps-silly-bryns-undersker-mlvakt--klubbchefen-hnger-lst
”► Bromés löneupplägg i Luleå – så mycket får han”
Hur mycket?

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Tony Moore tor 13 jun 2024, 10:10

Enl en person på X: 230 000 för Bromé kommande säsong. Ungefär där man tänkte sig ändå. 240 000 de tre efterföljande säsongerna. Enligt Hockeynews.

Plus 170k/månad i 48 månader från ÖHK, jojo man tackar Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Lehto tor 13 jun 2024, 13:20

Skaplig årslön då med andra ord.
2 mille från Örebro
2,75 mille från Luleå

Som dom sa i Örebro podden, den STORA vinnaren är Bromé, sen såklart Luleå och Örebro är totalt blåsta.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Serkan122 tor 13 jun 2024, 13:21

Lehto skrev:Skaplig årslön då med andra ord.
2 mille från Örebro
2,75 mille från Luleå

Som dom sa i Örebro podden, den STORA vinnaren är Bromé, sen såklart Luleå och Örebro är totalt blåsta.
Fast 170 ska inte stämma enligt MrMadHawk

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kneten tor 13 jun 2024, 13:35

Lehto skrev:Skaplig årslön då med andra ord.
2 mille från Örebro
2,75 mille från Luleå

Som dom sa i Örebro podden, den STORA vinnaren är Bromé, sen såklart Luleå och Örebro är totalt blåsta.

Vad menar du med att Luleå har blivit blåsta? 230~240k för en svensk, skicklig poängspelare i bra ålder är måhända dyrt men med mer eller mindre garanti att Bromé kommer prestera bra. Han ville till LHF, han har ett bra läge att visa Örebro vilket misstag det gjort vilket ger extra motivation, han kommer till en satsande klubb som ser ut att ha något spännande på gång.

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Lehto tor 13 jun 2024, 14:12

Serkan122 skrev:
Lehto skrev:Skaplig årslön då med andra ord.
2 mille från Örebro
2,75 mille från Luleå

Som dom sa i Örebro podden, den STORA vinnaren är Bromé, sen såklart Luleå och Örebro är totalt blåsta.
Fast 170 ska inte stämma enligt MrMadHawk
Oavsett, han ligger nånstans mellan 1,5 - 2,0 mille från Örebro.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av LetsGoLuleå tor 13 jun 2024, 18:20

Lehto skrev:Skaplig årslön då med andra ord.
2 mille från Örebro
2,75 mille från Luleå

Som dom sa i Örebro podden, den STORA vinnaren är Bromé, sen såklart Luleå och Örebro är totalt blåsta.

Huh? Bromé har en marknadsenlig lön. Hur exakt gör det Luleå "blåsta"?

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 251
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

LulefanGBG, Kneten and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Tony Moore tor 13 jun 2024, 20:02

Tolkar @Lehtos text som att både Bromé OCH Luleå är vinnare..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Blitzwagen, Sigge75 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kneten tor 13 jun 2024, 20:17

Tony Moore skrev:Tolkar @Lehtos text som att både Bromé OCH Luleå är vinnare..

Hm, efter att ha läst meningen många gånger så har du kanske rätt! Då är det en beklagligt dåligt formulerad mening. 😅 Då det står "Luleå och Örebro är totalt blåsta" tror man ju att det gäller båda klubbarna.

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Mantz tor 13 jun 2024, 22:29

Kneten skrev:
Tony Moore skrev:Tolkar @Lehtos text som att både Bromé OCH Luleå är vinnare..

Hm, efter att ha läst meningen många gånger så har du kanske rätt! Då är det en beklagligt dåligt formulerad mening. 😅 Då det står "Luleå och Örebro är totalt blåsta" tror man ju att det gäller båda klubbarna.

Dåligt formulerad mening, ja.

Att behöva läsa den flera gånger för att förstå när kontexten är solklar, woops… 📚

Mantz

Antal inlägg : 41
Join date : 21-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av LetsGoLuleå fre 14 jun 2024, 01:26

Tony Moore skrev:Tolkar @Lehtos text som att både Bromé OCH Luleå är vinnare..

Känns som en punkt efter Luleå hade ändrat helt meningens innebörd. Håller dock med om att Örebro är den stora förloraren i detta. De får stå med en miljonnota och samtidigt tappar en av deras stjärnspelare utan några som helst ekonomiska muskler att ersätta honom.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 251
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Burskydd fre 14 jun 2024, 05:41

Lyssna på podden Nedsläpp Örebro på Spotify. Jävligt frustrerade journalister på lokalblaskan som lägger i princip all skuld på tränarna med Niklas Eriksson i spetsen. Dom konstaterar att Luleå och Brome är vinnarna och Örebro är förlorarna big time. Härlig lyssning efter turerna med Emil Larsson & Kovax.

Burskydd

Antal inlägg : 559
Join date : 22-02-17

Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, Puckad, Kneten, Sigge75 and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Kneten fre 14 jun 2024, 11:20

Mantz skrev:
Kneten skrev:
Tony Moore skrev:Tolkar @Lehtos text som att både Bromé OCH Luleå är vinnare..

Hm, efter att ha läst meningen många gånger så har du kanske rätt! Då är det en beklagligt dåligt formulerad mening. 😅 Då det står "Luleå och Örebro är totalt blåsta" tror man ju att det gäller båda klubbarna.

Dåligt formulerad mening, ja.

Att behöva läsa den flera gånger för att förstå när kontexten är solklar, woops… 📚

Jag var inte den enda som tolkade den så. Det var nog därmed inte så solklart som du vill få det till. clown

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Diktatorn and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mathias Bromé Empty Sv: Mathias Bromé

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet