Brian O'Neill

+15
Metheuz
skuggansfru
Kneten
Jojjan
KaptenBlodskelett
LHF90
Donowitz
Tony Moore
Wolfhunter
MickkeJ
Dustin
NallePhu
Bros!
BulanFanClub
Redbear
19 posters

Gå ner

Brian O'Neill Empty Brian O'Neill

Inlägg av Redbear ons 15 maj 2024, 18:05

Welcome bounce
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av BulanFanClub ons 15 maj 2024, 18:06

Välkommen!
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 538
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Bros! ons 15 maj 2024, 18:48

Välkommen. Kul som fan ska vi ha i vinter😍

Bros!

Antal inlägg : 32
Join date : 22-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av NallePhu ons 15 maj 2024, 19:20

När vi når Brian O'Neill på onsdagen är han hemma i Florida och laddar inför säsongen.

Den spelskicklige centern slog aldrig igenom i NHL på allvar. I stället hittade han helt rätt när han som 26-åring hamnade i finska Jokerit.

Ganska snabbt förstod han att den större europeiska rinken passade honom.

– Ironiskt nog tog det mig 15 till 20 matcher att vänja mig vid det när jag kom över första gången. Men efter det är storleken på rinken en fördel för mig. Jag förlitar mig så mycket på min skridskoåkning så ju större rinken är desto bättre för mig, säger Brian O'Neill.

Linus Omark har varit väldigt inblandad i värvningen av O'Neill. De känner inte varandra jättebra sedan tidigare, men nu talar förstås allt för att de kommer att få spela tillsammans i höst.

– Han är en spelare som jag verkligen har respekt för. Jag har inte fått spela med honom, men jag har spelat mot honom ganska mycket de senaste fem-sex åren. Jag beundrar honom och han var en av orsakerna till att jag valde Luleå. Jag tror att alla vill ha en sån kille i samma lag. Det var fint att han hörde av sig och det gjorde att jag kände mig eftertraktad, säger O'Neill.

Tror du att din spelstil och Omarks spelstil passar ihop?

– Jag tror att alla som spelar med Linus passar ihop med honom. Hans sätt att skydda pucken är väldigt bra för hans kedjekamrater. Jag har kanske ett mer rakare spel, mer nord-syd, än han har. Det är en liten skillnad, men jag tror att vi ser spelet på samma sätt. Det fina med honom är att han är så bra att han skapar kemi med vem han än spelar med.

Är det en ren målskytt ni behöver bredvid er?

– Rena målskyttar är inte så lätt att hitta. I en perfekt värld skulle du ha någon som tänker skjut först. Det är något jag har gjort tidigare när jag har spelat med en ytterforward som är spelskicklig. Alla behöver anpassa sig lite, om coachen vill spela oss ihop. Men som jag sa: toppspelare som Linus är så bra på att anpassa sig. Jag är säker på att han kommer att få det att fungera.

Med O'Neill i laget har Luleå fått sin centerstjärna och amerikanen gillar snacket om att gå för guld.

– Det var ett de stora skälen till att jag signade med Luleå. Det är deras mål och där jag är i min karriär är det viktigt när jag tar beslutet. Jag pratade med Sami Lepistö som var i Luleå senast de spelade final. Han sa att den upplevelsen var speciell och en av hans roligaste säsonger, säger han och fortsätter:

– Jag tycker att förväntningar är en bra sak och med det kommer press. Men det är det du vill ha som hockeyspelare. Förväntningar betyder också att människor bryr sig och är passionerade. Det var nog den största grej när jag tog beslutet. Om du ska satsa allt och offra det du kan, då vill du att fansen i staden verkligen bryr sig om laget. Det jag har fått till mig är att det är en av de bästa publikatmosfärerna i Europa.

Centern drog på sig en nackskada förra säsongen i Zug och var borta i tre och en halv månad. Men han säger att han är fullt återställd.

– Jag kom tillbaka och spelade de två sista slutspelsmatcherna. Det kändes inte så bra i första matchen, men i den andra kände jag mig som mig själv. Och jag har inte haft några problem sedan dess.

O'Neill tror att han kommer till Luleå redan i juli för att förbereda sig inför säsongen.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

kokostrollet, Puckad, lhffan, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dustin ons 15 maj 2024, 19:39

Welcome Mr Oneill.

Do something, shoot or dangle.

Regards from me and coach ”Bump on the forehead”

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av MickkeJ ons 15 maj 2024, 20:01

Känns bra! Längtar till nästa säsong Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Wolfhunter ons 15 maj 2024, 22:58

Feeling good Very Happy
Welcome !!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Tony Moore tor 16 maj 2024, 12:04

Very welcome to Luleå and Stålmannen Brian!

".. – När det blev aktuellt med en flytt så kollade jag med spelare som känner till klubben väl och fick bara positiva svar, oavsett det handlade om hockeyn eller hur man tar hand om sina spelares familjer, så det kändes som att det kommer passa oss bra."

".. Brian O'Neill berättar att hans fru är finska och kommer från en plats som ligger bara några timmar från Luleå".
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Donowitz tor 16 maj 2024, 12:58

När man ser honom spela ser han ut som Broc Little 2.0 fast center.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av LHF90 tor 16 maj 2024, 17:50

Kanon värvning!

LHF90

Antal inlägg : 265
Join date : 23-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 19 maj 2024, 13:24

Välkommen! Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Jojjan sön 19 maj 2024, 14:41

Grattis i förskott på 36-års dagen, låt oss hoppas att inte åldern blir en negativ faktor 😅

Jojjan

Antal inlägg : 334
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Tony Moore mån 20 maj 2024, 14:15



SHL-lagets General Manager, Thomas Fröberg, om nye centern Brian O´Neill.
Inspelat 20 maj.
Programledare: Robert Hedlund
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Kneten tis 28 maj 2024, 19:00

Wallmark om O´Neill i NSD:

"Vad säger du om hans och Ulf Engmans senaste värvning – Brian O'Neill – som du har mött både i KHL och NL?

– Det är en fin värvning. Han är jäkligt bra. Han är ganska liten, men använder sin kropp, jobbar hårt, är bra på rören, skicklig med pucken, har bra spelsinne, och kan både sätta upp andra och göra mål själv. Han kommer bli nyttig. Det är en sådan där center de har saknat de senaste säsongerna och det skulle inte förvåna mig om de flesta rankar honom som topp fem i ligan efter säsongen."

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

pingu, LulefanGBG and Xerzocx like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av NallePhu sön 02 jun 2024, 11:52

Någon som sitter med Aftonbladet plus och kan fixa så man kan läsa vad O'Neill säger...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av skuggansfru sön 02 jun 2024, 12:31

NallePhu skrev:Någon som sitter med Aftonbladet plus och kan fixa så man kan läsa vad O'Neill säger...


Googla Brian O’Neill och du får upp två professionella amerikanska idrottare.

– Ja, den där stora killen i Minnesota också, säger Luleå Hockeys 35-årige nyförvärv om den drygt två meter långa och 141 kilo tunge NFL-spelaren i Minnesota Vikings.

Amerikansk fotboll följer han måttligt nu för tiden eftersom han har bott i Europa de senaste åtta åren och han väger lätt jämfört med sin namne. Med sina 175 centimeter och 78 kilo är han till och med liten för att vara hockeyspelare.

Men vi återkommer till hur storleken har format honom som spelare och lär känna honom först.

När vi når Brian O’Neill på telefon befinner han sig i Florida, där han spenderar sommaren för åttonde året i rad. Tillsammans med ett par andra amerikaner som också spelar sin klubblagshockey i Europa drillas han av en personlig tränare som bor i området.

Brian är uppväxt en bra bit norrut efter samma östkust. Han föddes i Yardley, en liten stad strax utanför Philadelphia. Hans far, Brian O’Neill senior, hade själv inte råd att spela hockey men fastnade för sporten och Philadelphia Flyers under ”Broad Street Bullies”-eran som resulterade i två raka Stanley Cup 1974 och 1975.

– De ”mobbade” sig i princip fram till två Stanley Cup. De har försökt återskapa det laget i 50 år nu, utan att lyckas. Men det känns som att de har gått i en bättre riktning nu, säger Brian.

Examen från toppuniversitetet
Själv började han spela som sjuåring tillsammans med sin tvillingbror. Förutsättningarna för hockey var inte de bästa i området, men han tog sig till USHL, landets högsta juniorliga.

– Jag spelade för Chicago Steel innan jag pluggade och spelade på Yale University i fyra år där jag tog min examen och sedan skrev på för LA Kings.


Yale är ett prestigefyllt universitet, ett av USA:s allra främsta tillsammans med bland andra Princeton och Harvard.

– Ja, om det inte vore för hockeyn hade det varit svårt för mig att bli antagen. Men de söker efter bra elever som är bra på hockey och tar vanligtvis in sju–åtta sådana per år. Det är ganska hård konkurrens. Men om du har nog bra betyg och är en nog bra hockeyspelare så hjälper de dig med antagningen.

Vad läste du?

– Jag studerade statsvetenskap och ekonomi.

Skönt att ha en utbildning att kunna falla tillbaka på?

– Ja, från början hade jag ingen ambition att bli hockeyproffs. Där jag växte upp fanns det inte riktigt på kartan. Planen var att skaffa mig en bra utbildning, men efter mitt andra år på skolan väcktes det NHL-intresse för mig. Jag tänkte jaga den drömmen, men när jag fick erbjudandet valde jag att stanna ett extra år och skriva på för dem efter det.

Mellan 2012 och 2015 tillhörde han Los Angeles Kings organisation. Det blev bara spel i AHL för farmarlaget Manchester Monarchs, men han lärde sig framförallt att använda fysiken trots sin blygsamma storlek.

– Jag tycker att LA Kings är bland de bästa i NHL på att utveckla spelare. På den tiden var Darryl Sutter huvudtränare och de lade stor vikt vid att skydda pucken. För mig, som är en mindre kille, är det så klart svårare att göra det. Men titta på killar som Patrick Kane eller varför inte Linus Omark – de gör det grymt bra med tanke på sin storlek. Det är inte alla som kan göra det, men att att fokusera så mycket på att skydda pucken med kroppen har definitivt hjälpt mig tidigt i karriären.


Samtalet från legendaren
2015 vann han Calder Cup tillsammans med bland andra Adrian Kempe efter att ha snittat över en poäng i både grundserien och slutspelet. O’Neill hade bäst plus/minus-statistik, flest assist och blev utsedd till MVP i AHL.

Succén resulterade i en trejd till New Jersey Devils, där han fick göra NHL-debut. Men det blev bara 22 matcher och två poäng från O’Neills klubba. Han hade fyllt 27 år och ville inte fortsätta harva mellan NHL och AHL de kommande åren.

Då ringde telefonen.

Rösten i andra änden tillhörde Jari Kurri, NHL-legendaren som var general manager för Jokerit på den tiden.

– Jag gjorde min hemläxa och det kändes som ett bra ställe för mig att ta nästa steg. Jag är riktigt glad för det eftersom jag hade några av karriärens bästa år hittills där.

När Jari Kurri ringer, då lyssnar man?

– Ja! Han inger så klart omedelbar respekt. Jag är full av beundran för honom som spelare och person. Det är svårt att säga nej till honom.

Rädd för att få sparken
Det blev hela sex säsonger i den finska KHL-klubben, men äventyret hade kunnat vara över innan det knappt hade börjat. Han inledde med 15 mållösa matcher och blott två poäng.

– Där och då försökte jag bara hålla mig från att bli utköpt från mitt kontrakt, om jag ska vara ärlig. Jag hade ett tvåårskontrakt och i KHL betyder det egentligen ingenting eftersom de kan köpa ut dig riktigt billigt. Det var ingen ideal start, men i match 16 gjorde jag två mål och efter det producerade jag kontinuerligt.

Under sina år i Helsingfors blev han uppskattad av både lagkamrater och supportrar, och kärleken besvarades av Brian O’Neill som gick under smeknamnet ”Mr. Helsinki”.

– Historien bakom det? Jag njöt nog bara av Finland, framförallt Helsingfors. Både hockeykulturen och det finländska kynnet i vardagen. Det tog fram det bästa av mig som hockeyspelare och – vad som är ännu viktigare – som person. Det är något jag alltid har beundrat finländarna för och jag tror att svenskarna delar samma värderingar i ett kulturellt perspektiv.

Jag läste att dina föräldrar installerade en bastu hemma i USA efter att ha besökt dig i Finland?!

– Ja. Jag hade bara bastat två–tre gånger innan jag kom till Jokerit. Från början var det ett sätt att smälta in och lära känna lagkamraterna. Men efter ett år hade jag typ blivit beroende av det. Jag tror att det finns över tre miljoner bastur i Finland med en befolkning på fem och en halv miljoner människor. Var du än går har du tillgång till en bastu och det har verkligen hjälpt mig fysiskt i min återhämtning. Min familj använder den inte varje dag, men då och då.

Bastu är nästan ett måste för dig nu?

– Ja, speciellt nu för tiden. Det är svårt att hitta riktigt egentid med familjen, utan telefoner och andra distraktioner. Det är ett grymt sätt att komma ihop tillsammans.

Jag har varit i Luleås omklädningsrum och de har en riktigt stor bastu där, men det vet du säkert redan?

– Ja, jag tror de flesta lagen har det nu. Det är bra både för fysiken och att slappna av efter match och träning.

FAKTA
Brian O’Neills poängfacit
Liga, poängsnitt, poäng/antal matcher

CHL: 1.42 (17/12)

NCAA: 1.18 (163/138)

KHL: 0.86 (268/311)

NL: 0.80 (63/79)

AHL: 0.75 (176/234)

NHL: 0.09 (2/22)


Därför valde han Luleå
Jokerit drog sig ur KHL efter den ryska invasionen 2022 och de två senaste åren har han spelat i schweiziska Zug. Men nu blir det alltså en återkomst i Norden och spel i Luleå Hockey, som utöver värvningen av O’Neill har värvat en finländsk forwardstrio och siktar högt.

– Jag och min fru övervägde det länge, vi ville inte stressa fram ett beslut. Från början funderade vi på att stanna i Schweiz, men ju längre tiden gick så tänkte vi mer ur ett hockeyperspektiv. Då kändes Luleå som det bästa alternativet för mig. Och för min fru, som har sin familj i Oulainen fyra timmars bilväg från Luleå, så var det klockrent.

Brian tystnar en sekund och fortsätter:

– Några tänker säkert ”varför stannar ni inte i Schweiz?”, men med tanke på det jag har hört om Luleå som lag och organisation, kombinerat med min frus hemlängtan så var det en ”home run” för oss.

Luleå har dessutom en lång och framgångsrik tradition av finska spelare i laget.

– Ja. Många pratar om resorna och vintern, men jag vet en del om det. Min fru växte ju upp i den delen av världen och vi ser faktiskt fram emot det.

Linus Omark och Sami Lepistö har båda bidragit till att Brian O’Neill valde att skriva på för Luleå.


Omarks kampanj – och Lepistös varning
I en intervju med NSD berättar Luleåstjärnan Linus Omark att det var han som föreslog O’Neill som förstecenter för sportcheferna och han kallar amerikanen för ”en riktig superspelare”.

– Vi får se om vi spelar tillsammans i samma kedja och det hade varit en fantastisk möjlighet för mig. Jag har massvis med respekt för Linus. Jag har sett honom på håll i över åtta år nu och mött honom en del de senaste fyra–fem åren. Han är en speciell spelare och när du väl får chansen att spela med en sådan spelare, oavsett om det är i samma kedja eller i samma lag, så är det svårt att tacka nej. Jag ser verkligen fram emot det. Även i min ålder, jag fyller 36 snart, så drivs jag av att utvecklas och lära mig nya saker. Han är grym kille att lära av eftersom vi har en liknande storlek och spelar en liknande hockey. Jag är säker på att jag kan lära mig mycket av honom.

Tror du att ni passar bra ihop som spelartyper?

– Ja, det underbara med Linus är att han kan skapa kemi med vem han än spelar med. Det är bara att titta på hans karriär. Många av de som har spelat honom har spelat bättre än vanligt jämfört med karriären i övrigt. Så det kommer inte bli något problem. Vi ser det överallt i hockeyvärlden, hur toppspelare får det att fungera mellan varandra.

Han ringde dig innan du bestämde dig för Luleå?

– Ja, han hörde av sig och jag uppskattar det. Vi känner inte varandra personligen, men vi har spelat mot varandra och har flugit tillsammans när jag spelade i Jokerit. Jag har bara hört bra saker om honom som person och spelare. Det jag tänker på främst, efter att ha pratat med Sami Lepistö och några svenskar, är att allt handlar om att vinna för honom. Det är något jag också prioriterar i det här skedet av min karriär.

På tal om Sami Lepistö. Han sa i en annan intervju med NSD att han har pratat med dig och bara hade bra saker att säga om Luleå – förutom en sak: resorna.

– I Schweiz är det helt annorlunda. Vi bor inte på hotell alls förutom när vi spelar i CHL. Men jämfört med KHL är det inte alls så illa. Och det finns fördelar och nackdelar, eller hur? På en road trip fokuserar du på hockey till hundra procent, vilket kan vara en fördel ibland. Sami talade väldigt, väldigt varmt om Luleå som klubb och jag litar på honom. Jag har stor respekt för det han har uppnått och året i Luleå var en av hans favoritsäsonger som proffs. Visst, de gick till final och det gör ju sitt, men att han sa så betydde mycket för oss och det var definitivt en anledning till att vi valde Luleå.

Var de passionerade supportrarna också en faktor?

– Till hundra procent. Jag har spelat i Jokerit som har en lång historia av hängivna supportrar, det var utsålt i varenda match. Stundom, om du inte levererar, så kommer det att innebära en hel del press. Men det är så du vill ha det som spelare, så ser jag i alla fall på det, säger O’Neill och fortsätter:

– De senaste, säg tio åren, har varit otroliga i Luleå. Titta på supporterstödet de har, de säljer ju ut nästan varenda match. Som spelare är du lyckligt lottad om du får spela för sådana lag och Luleå är ett av dem.

Du tackade nej till erbjudanden från andra lag i Sverige för att välja Luleå?

– Ja, lyckligtvis hade jag många alternativ. Första valet var att stanna i Schweiz eller gå till Sverige. När vi bestämde oss för Sverige toppade Luleå listan från start och det ändrades inte under beslutstiden, vilket var ungefär en månad. Som jag sa så passade det här bäst för mig som spelare och för oss som familj.

”Tuff fråga att svara på”
Brian O'Neill tycker själv att hans skridskostarka åkstil lämpar sig bättre på stor rink. Att SHL anses vara en väldigt taktisk liga kommer inte som någon överraskning för honom.

– Jag har spelat i Finland och vet nog vad jag kan förvänta mig sett till struktur och taktik. Men det första jag hör från andra spelare, tränare eller materialförvaltare är hur professionell ligan är. Kanske den proffsigaste utanför NHL. Förhoppningsvis tar det fram det bästa av mig som hockeyspelare.

Vad kan supportrarna förvänta sig av dig på isen? På vilket sätt vill du bidra mest?

– Det är alltid en tuff fråga att svara på, men jag kommer ge hundra procent varje kväll. Det har tagit mig rätt långt och det är någonting jag tar stolthet i. Att komma till jobbet varje dag och vara konsekvent. Jag tycker att min spelstil är underhållande, samtidigt försöker jag bidra över hela rinken och vinna tränarnas förtroende. Så får vi se vad det leder till.

Brian O’Neill har spelat två OS-turneringar för USA och hade inför den senaste säsongen gjort över 40 poäng i fem raka säsonger. 2022/2023 kom han tvåa i CHL:s poängliga, endast slagen av Frölundas Ryan Lasch. Men i vintras blev det bara 21 poäng, vilket kan härledas till en nackskada som gjorde att han var borta i tre och en halv månad.

Någon oro för det?

– Nej, jag blev spelklar i slutet av mars och spelade de två sista matcherna i slutspelet. Jag har inte haft några problem sedan skadan. Jag har lagt det bakom mig och inte tänkt på det speciellt mycket. Jag har varit lyckligt lottad sett till hur skadan har läkt och hur rehabiliteringen har gått. Det enda positiva med frånvaron är att jag har fått mer tid att fokusera på min fysik, vilket förhoppningsvis kommer hjälpa mig i år.

Du fyller 36 och har skrivit på ett tvåårskontrakt. Hur är din fysiska status överlag och hur är det med motivationen?

– Min teori är att åldrandet självklart inte hjälper dig fysiskt, men du kan kompensera en del av det med erfarenhet. Jag tycker att den fysiska aspekten av att bli äldre är lite överdriven så länge du har motivationen och drivet att bli bättre. Och det har jag fortfarande. Det hade varit lätt att säga ”det här får räcka, jag vill inte fortsätta längre” efter min skada, men jag har kvar passionen och vill bli bättre. Det är det viktigaste för mig. När den försvinner är hockeyn över för mig. Men just nu känner jag mig riktigt motiverad. Jag har mycket kvar att ge.

2015 fick du smaka på segerns sötma när ni vann Calder Cup. Jag antar att du längtar efter att få uppleva den känslan igen tio år senare.

– Ja, det är omöjligt att förklara hur roligt det är att vinna ett mästerskap. Vissa spelar en hel karriär utan att vinna något. Men jag har jagat den känslan igen ända sedan 2015. För egen del försöker jag alltid hitta bästa möjliga chans att vinna och nästa säsong kommer alla så klart säga att de har chansen. Men du måste tro på det. Det gör jag och det var en stor anledning till att jag valde Luleå, säger Brian O’Neill.

Fem snabba med Brian O’Neill

Det bästa med Skandinavien?

– Kulturen. Jag kommer från USA och uppskattar hur folket här älskar sitt land, värnar om det och följer reglerna. En annan sak är att många skandinaver tänker innan de pratar. En del av min kultur är att man säger lite för mycket utan att tänka efter. Det har hjälpt mig att växa som person.

Okänd talang?

– Jag är en ganska bra kock. Jag har tränat mycket på det eftersom jag flyttade hemifrån som 19-åring och har bott mycket själv fram till de fem senaste åren.

Favoriträtt?

– Jag gillar en bra köttbit. Entrecote med sötpotatis och grönsaker eller någon slags fisk är mina två favoriträtter.

När har du blivit som mest starstruck?

– Förmodligen när jag kom upp i NHL, nu när jag ser tillbaka på det. Jag vet inte om du har hört om ”imposter syndrome” (bluffsyndromet)? Jag kände att jag inte var bra nog, att jag inte hörde hemma där. Det var förmodligen en stor anledning till att jag inte lyckades så bra. Trots att jag var 27 år gammal var jag starstruck i sex månader, hela den perioden, och det stärkte definitivt inte mitt självförtroende.

Bästa spelaren du mött?

– En jättebra fråga. Förmodligen Leonardo Genoni, målvakten. Han har blivit schweizisk mästare sju gånger och tog sitt andra VM-silver nu. Han är 36 år men spelar på sin högsta nivå. Han är väldigt jämn och är en fenomenal målvakt.

skuggansfru

Antal inlägg : 20
Join date : 22-12-06

NallePhu, Puckad, Metheuz, Kanellängd, Serkan122 and Delfinenz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Metheuz sön 02 jun 2024, 12:42

Han verkar dedikerad och kul att Lule var prio ett direkt när det lutade åt SHL.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 718
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Delfinenz sön 02 jun 2024, 13:28

Konstigt att Luleå helt plötsligt är prio ett jämfört med andra klubbar i Sverige men under skuggans tid hade vi tydligen ingen chans??
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 79
Join date : 24-01-06

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Tony Moore tis 16 jul 2024, 13:29

Tisdag fm anlände Brian O'Neill, med familjen till Luleå.
Han säger ungefär i artikeln att det inte har varit några problem under sommaren, sugen på att komma igång.

"..Trots att det är tre veckor tills dess att Luleå Hockey återsamlas valde Brian O'Neill att boka resan till Norrbotten tidigt. – Egentligen bara för att hinna bli bekväm här. "

"..Det är mycket lättare att komma hit några veckor tidigare, och sen blir det förhoppningsvis en rivstart."..

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/stjarnans-struliga-resa-darfor-ar-han-forst-pa-plats/j8ezg41j
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad and Sportchefen #2 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dentos tis 16 jul 2024, 16:32

Jag kanske gör en optimistisk höna av en fjäder här, men känns så sjukt proffsigt att han på eget bevåg kommer upp redan nu för att acklimatisera sig och inte förlora någon dyrbar tid vid uppstarten. Hör inte till vanligheterna. Bådar gott! Brian O'Neill 1f60d
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Redbear, Jonken, kokostrollet, Puckad, Metheuz, Lehto and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Puckad tis 16 jul 2024, 17:10

Det sänder bra signaler, helt klart. Älska
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Sportchefen #2 tis 16 jul 2024, 20:37

Tony Moore skrev:Tisdag fm anlände Brian O'Neill, med familjen till Luleå.
Han säger ungefär i artikeln att det inte har varit några problem under sommaren, sugen på att komma igång.

"..Trots att det är tre veckor tills dess att Luleå Hockey återsamlas valde Brian O'Neill att boka resan till Norrbotten tidigt. – Egentligen bara för att hinna bli bekväm här. "

"..Det är mycket lättare att komma hit några veckor tidigare, och sen blir det förhoppningsvis en rivstart."..

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/stjarnans-struliga-resa-darfor-ar-han-forst-pa-plats/j8ezg41j

Klockrent, Tony.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Dustin tis 16 jul 2024, 21:37

Osar verkligen superproffs över Brian, hoppas han levererar på isen också.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

kokostrollet and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brian O'Neill Empty Sv: Brian O'Neill

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet