Oliwer Sjöström

2 posters

Gå ner

Oliwer Sjöström Empty Oliwer Sjöström

Inlägg av Tony Moore tor feb 01, 2024 1:13 am

En hel SHL match mot regerande svenska mästaren, klart som tusan 16-årige talangen Oliwer Sjöström också ska ha en egen tråd. TV puckvinnare och landslagspelare U16 och U17, hittills vill säga Smile

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet, SatanicPanic and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oliwer Sjöström Empty Sv: Oliwer Sjöström

Inlägg av Tony Moore fre mar 08, 2024 11:17 am

16-åringen om hemmadebuten: "Jag var riktigt nervös"

"..Sjöström blev välkomnad till SHL med två riktigt tunga tacklingar av Carl Klingberg.
– Jo och det tar ganska hårt, men det handlar om att jag måste vara snabb med att spela iväg pucken och sedan ta smällen efter det.
Sjöström var inne på ett baklängesmål då Mikael Ruohomaa gjorde 2–1 för Frölunda.
– Själin hade sin kille vid sargen, men det såg ut som om att han vände ifrån Själin och då blev jag lite sugen att stöta. Jag borde ha stannat framför mål och tagit min kille istället, säger han och funderar på situationen innan han fortsätter:
– När jag kom tillbaka till båset så sa man att det gör inget det är bara att fortsätt spela mitt spel och att jag nästa gång väljer att ta killen framför mål istället för den andra bakom mål då han är ofarlig.

Helhetskänslan var ändå positiv för unge Sjöström.
– Det var riktigt roligt och häftigt att få känna hemmapublikens stöd, säger Sjöström efter matchen.
Sjöström hade några byten i SHL sedan tidigare och dessa kom i bortamatchen mot Växjö, men nu fick han en hel match och spelade 9.39 minuter..."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oliwer Sjöström Empty Kul men lite konstigt

Inlägg av Janne fre mar 08, 2024 4:09 pm

Jättekul att en duktig julle får chansen. Det jag tycker är konstigt är att när man kört med 6 backar låtit Jansson spela ett par byten i två första perioderna sedan snurrat på 5 backar. Inte kan man väl jämföra dessa två men ändå låtit junioren spela hela matchen mot Frölunda. Menar inte att han skulle spela men vilka konstiga signaler till Jansson.

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

Mr Bister, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oliwer Sjöström Empty Sv: Oliwer Sjöström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet