Jakob Ihs Wozniak

+11
Lasse Proppmätt
LHF96
Xinpei
Blinders
Lulefan
Puckad
Serkan122
MickkeJ
Kneten
LulefanGBG
Tony Moore
15 posters

Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore tis 30 jan 2024, 23:21

Det är dags nu, en egen tråd när man gjort debut i SHL som 16 åring och spelat en hel match på bortaplan mot regerande svenska mästarna och nuvarande serieledarna dessutom vunnit (0-2) under ordinarie tid!

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, LHF96, Kagen, Norlin and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av LulefanGBG ons 31 jan 2024, 14:41

Hoppas det blir fler matcher....helst redan i morgon.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Kneten ons 31 jan 2024, 14:55

Kul med 10 minuter för Jakob och att det gick såpass bra. Det här var ju ändå debuten, tänk er 5-10 matcher in när han blivit mer "varm i kläderna". Kan bli riktigt bra. Frågan är dock hur mycket speltid det blir fortsättningsvis med tanke på att Berglund, Brodecki och Olausson är på väg tillbaka?

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av MickkeJ ons 31 jan 2024, 18:56

LulefanGBG skrev:Hoppas det blir fler matcher....helst redan i morgon.
Klart grabben ska få spela när det ändå är hans sjuttonårsdag! Very Happy

https://www.eliteprospects.com/player/866571/jakob-ihs-wozniak
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Serkan122 ons 31 jan 2024, 19:49

MickkeJ skrev:
LulefanGBG skrev:Hoppas det blir fler matcher....helst redan i morgon.
Klart grabben ska få spela när det ändå är hans sjuttonårsdag! Very Happy

https://www.eliteprospects.com/player/866571/jakob-ihs-wozniak
Kommer nog inte spela imorgon med Bordecki och Olausson mest troligt tillbaka. Då har vi redan en fjärde med 

Hedqvist - Olausson - Lilja

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Puckad ons 31 jan 2024, 19:56

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore tor 01 feb 2024, 11:05

Faan, jag blir tårögd (glädje/jävligt hoppfull/påminner mig om några andra LHF spelare som gått långt) när jag läser detta:

"..Snacket kring Jakob Ihs Wozniaks talang har gått ganska länge, trots att han ännu bara är 16 år.
Inte minst efter succén i Tv-pucken förra säsongen har forwarden hållits fram som en av landets största begåvningar för sin ålder.
– Det har absolut varit en grej som vi har pratat om mycket hemma. Hans mamma är väldigt grundad som människa och det har varit viktigt för oss att se till att han behåller sin personlighet, att vara ödmjuk och jobba hårt, säger Adam Wozniak och fortsätter: – Vi visste att han kom i puberteten tidigt och blev stor i växten snabbt. Många kan gå om honom fort om han slappnar av. Vi har alltid tryckt på det hemma, att han är långt ifrån färdig och att det här är en lång resa. Det finns inget annat än hårt jobb.

Jakob Ihs Wozniak själv: – Det har varit en stor diskussion hemma. Får man vattenskalle och börjar tro att man är bäst kommer det inte sluta bra i längden. Det har varit snack om att fortsätta träna hårt och göra det där lilla extra för att det ska bli bra i längden, säger 16-åringen.

Och det kan bli mer hajp nu efter SHL-debuten.
– Jag ska försöka stanna med fötterna på jorden och gå ner i J20, vara ödmjuk och fortsätta jobba hårt.

Pappa Adam igen:
– Det är lätt att börja tro att man är något. Men den här resan har ju bara börjat och det hårda jobbet måste göras varje dag och det är jag stolt över att han gör. Han har tagit in allt med träning, kost och sömn. Han måste ge upp mycket för det, men har ändå ett jättefint kompisgäng som han har växt upp med i hockeyn och fotbollen."


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"..Tv-kamerorna fångade Adam Wozniak tillsammans med nära vännen Chris Abbott på läktaren. De såg Jakobs debut i SHL.
– Det är en otroligt stor stolthet och glädje. Efter allt jobb som har lagts ned från Jakob och alla runtomkring honom så var det häftigt. De bokade resan så fort de fick veta att han skulle spela.
– Chris och även Anna (Jakobs mamma) tyckte att det där var "once in a lifetime" och att vi måste åka om vi har möjligheten. Och det var verkligen värt det. Det var en väldigt speciell kväll med mycket känslor av stolthet och glädje.
Adam Wozniak är själv mer känd som en golfprofil i länet. Han har varit en duktig golfare i Australien och är nu vd och klubbchef för Luleå Golf AB. Hade Jakob kunnat bli golfare också? – Nej, jag tror att han passar bättre i lagidrott. Han är på rätt plats nu."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Serkan122 tor 08 feb 2024, 01:33

Ihs Wozniak med hattrick mot Tjeckiens U18
https://x.com/trekronorse/status/1755365076196868231?s=46

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Tony Moore, Kneten, Lulejoe and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av LulefanGBG tor 08 feb 2024, 09:40

In med killen i A-laget nu för resten av säsongen!

Han kan spela några juniormatcher också. Killen är ung för bövelen!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore fre 09 feb 2024, 00:41

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, LulefanGBG and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Lulefan fre 09 feb 2024, 16:04

LulefanGBG skrev:In med killen i A-laget nu för resten av säsongen!

Han kan spela några juniormatcher också. Killen är ung för bövelen!

Vila är viktigt.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Blinders tor 22 feb 2024, 15:42

Tredje bästa säsongen poängmässigt någonsin i J20 för U17 spelare.

https://www.eliteprospects.com/league/j20-nationell/stats/all-time-season?age=u17

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Redbear, LulefanGBG and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Xinpei tor 22 feb 2024, 17:00

Blinders skrev:Tredje bästa säsongen poängmässigt någonsin i J20 för U17 spelare.

https://www.eliteprospects.com/league/j20-nationell/stats/all-time-season?age=u17

Holtz 30 mål på 39 matcher som 16-åring är dock ganska sinnessjukt. Inte för att det tar bort något från Wozniaks insatser som är extremt imponerande.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av LHF96 tor 22 feb 2024, 17:34

Xinpei skrev:
Blinders skrev:Tredje bästa säsongen poängmässigt någonsin i J20 för U17 spelare.

https://www.eliteprospects.com/league/j20-nationell/stats/all-time-season?age=u17

Holtz 30 mål på 39 matcher som 16-åring är dock ganska sinnessjukt. Inte för att det tar bort något från Wozniaks insatser som är extremt imponerande.

Båda dom har dock sämre poängsnitt. Ska till typ Nylander och Sedin för ett högre poängsnitt än Isak, inte kattpiss Smile
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 22 feb 2024, 18:37

Blinders skrev:Tredje bästa säsongen poängmässigt någonsin i J20 för U17 spelare.

https://www.eliteprospects.com/league/j20-nationell/stats/all-time-season?age=u17
7 matcher kvar av serien dock så missar han lördagens match då han lär spela med A-laget mot Leksand

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Blitzwagen fre 23 feb 2024, 06:13

Ajaj hoppas han inte blir borta allt för länge pga axelskadan..

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore fre 23 feb 2024, 11:33

Källa:
"Första hemmamatchen i SHL tråkigt slut för Jakob Ihs Wozniak, som tvingades kliva av efter att ha blivit intacklad i Oskarshamns bås.
– Tyvärr landade jag lite olyckligt, och fick min ena arm under kroppen, så axeln hoppade ur led, fortsätter han.
Han förstod genast att något var fel och gick mot Luleå Hockeys omklädningsrum efter att ha tagit sig upp.
– Jag fick lite panik, för jag har aldrig upplevt den där känslan förut. Det gjort svinont. Jag känner fortfarande av axeln, men det är mycket bättre än i går, säger 17-åringen och berättar att axeln drogs tillbaka i rätt läge av Luleå Hockeys läkare bara några minuter efter händelsen.

Hur många matcher Jakob Ihs Wozniak kommer att missa är oklart.
– Jag har inte fått något tydligt besked, men jag kommer att behöva rehabilitera axeln, och blir nog borta i någon vecka, säger Jakob Ihs Wozniak."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Xinpei fre 23 feb 2024, 13:21

Tony Moore skrev:Källa:
"Första hemmamatchen i SHL tråkigt slut för Jakob Ihs Wozniak, som tvingades kliva av efter att ha blivit intacklad i Oskarshamns bås.
– Tyvärr landade jag lite olyckligt, och fick min ena arm under kroppen, så axeln hoppade ur led, fortsätter han.
Han förstod genast att något var fel och gick mot Luleå Hockeys omklädningsrum efter att ha tagit sig upp.
– Jag fick lite panik, för jag har aldrig upplevt den där känslan förut. Det gjort svinont. Jag känner fortfarande av axeln, men det är mycket bättre än i går, säger 17-åringen och berättar att axeln drogs tillbaka i rätt läge av Luleå Hockeys läkare bara några minuter efter händelsen.

Hur många matcher Jakob Ihs Wozniak kommer att missa är oklart.
– Jag har inte fått något tydligt besked, men jag kommer att behöva rehabilitera axeln, och blir nog borta i någon vecka, säger Jakob Ihs Wozniak."

Så bekräftat att axel är ur led alltså. Någon vecka säger han men enligt google så är rehabtiden för en axel ur led i snitt 2-3 månader.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Lulefan fre 23 feb 2024, 14:10

Läktiden brukar vara lite snabbare för tonåringar, får hoppas han har bra läkkött.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Xinpei fre 23 feb 2024, 20:51

Lulefan skrev:Läktiden brukar vara lite snabbare för tonåringar, får hoppas han har bra läkkött.

Det är den absolut.. däremot att det skulle skilja en vecka gentemot snitter på 2-3 månader hade ju varit väldigt märkvärdigt.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore mån 18 mar 2024, 10:46

Fortsätt så Jakob så kan detta bli fantastiskt bra Very Happy

Jakob Ihs Wozniak GI8Tg5sWEAEJd90?format=jpg&name=large
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu, Kneten and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av storeken mån 18 mar 2024, 13:19

Man är ju väldigt sugen på att se vad han kan åstadkomma ifall han får chansen i A-laget nästa säsong. Har inte sett honom spela nog mycket för att bedöma ifall han är redo eller inte, men blir det inte denna säsong han slår sig in så blir det säsongen efter. Vi ska komma ihåg att Isac Lundeström blev ordinarie i A-laget då han var 17, även om han inte var en ledande spelare hans första säsong. Wozniak ska ju dock besitta en högre offensiv kapacitet än Lundeström, men sämre defensivt då möjligen. Omark känns ju som den perfekta mentorn för Wozniak, hade varit spännande att se dem i en kedja tillsammans.

storeken

Antal inlägg : 109
Join date : 22-02-28

pingu, Redbear, Dustin, Lulejoe and Kelkan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Redbear mån 18 mar 2024, 15:46

Rekord:

Facit på 36 matcher: 49 poäng (22 mål och 27 assist).

Galet bra Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av LulefanGBG mån 18 mar 2024, 16:00

Samtidigt måste man ju chansa lite med en sådan supertalang. Får han inte chansen så tar han den någon annanstans.

Vill se honom i nästa års A-lagstrupp. Precis som ni säger är det super för en sådan talang stt få spela med Omark, (även om man inte nödvändigtvis spelar i samma kedja varje byte).
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

pingu, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Serkan122 mån 18 mar 2024, 16:05

LulefanGBG skrev:Samtidigt måste man ju chansa lite med en sådan supertalang. Får han inte chansen så tar han den någon annanstans.

Vill se honom i nästa års A-lagstrupp. Precis som ni säger är det super för en sådan talang stt få spela med Omark, (även om man inte nödvändigtvis spelar i samma kedja varje byte).
Tror bara vi kommer få se han i A-laget om vi har skador nästa säsong, om han ens är kvar. Möjligt att han tar chansen i något annat SHL lag.

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Lehto mån 18 mar 2024, 16:15

Hoppas bara vi inte är för snabba att kalla upp honom eller att föräldrarna/han är otåliga.
Jag tror en producerande spelare mår bra av att få producera, visst klart han ska få känna på SHL men låt han få PRODUCERA och träna på det tills det sitter i ryggmärgen.

Jag tror att det finns en anledning till att nord amerikaner får fram mycket spetsigare spelare än oss, dom spelar mot jämnåriga och får lära sig producera under lång tid.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore sön 31 mar 2024, 17:32

".. Agenten Claes Elefalk tror att en kombination av junior- och seniorhockey är det optimala.
– Det vore roligt om Jakob får spela lite seniorhockey nästa säsong, men spelare som han kan behöva lite mer tid och det är ingen stress, säger han och fortsätter: – Det viktigaste för hans personliga utveckling är att han spelar mycket och får chansen i en liknande roll den dag han flyttas upp.
– Det är roligt för honom, och meriterande – och spelare som honom finns det inte så många av inom svensk hockey, så vi måste vara rädda om dem, säger Claes Elefalk – och konstaterar att det finns en enorm potential i Jakob Ihs Wozniak – men att han kommer att behöva fortsätta jobba hårt för att ta sig dit Lucas Raymond är.

Senare i år kommer Jakob Ihs Wozniak att åka till Los Angeles och delta i ett läger som agenturen han jobbar för arrangerar.
Det är tränare från NHL som kommer att leda ispassen och han kommer bland annat att få mäta sig med Mack Celebrini som många tror kan gå som nummer ett i årets draft.
– Det är nyttigt för killarna att få känna på hur de som spelar i NHL tränar och de inspireras mycket av varandra, säger han och fortsätter: – Så vi är glada att klubbarna släpper iväg dem.
Han tillägger sedan: – Att vara med på det ger också spelarna en chans att bygga egna nätverk. Lucas Wallmark blev till exempel kompis med Nathan Mackinnon året han var med. Sådant är roligt att se.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore ons 03 apr 2024, 22:16

Luleå Hockeys gamle guldhjälte Johan Rosén, som numera är förbundskapten för Småkronorna, tog ut tre underåriga spelare till världsmästerskapet i Espoo och Vaanta. Två av dem spelar för hans gamla klubb. "Det finns stor potential i dem", säger han.
Jakob Ihs Wozniak Redirect

"..turneringen i USA i februari. Det var då jag fick bekanta mig med Jakob för första gången, och han gjorde fyra mål, kedjan han spelade i var också vår bästa, säger Johan Rosén och konstaterar att Jakob Ihs Wozniak – dessutom – gjorde det bra när Thomas Berglund gav honom chansen i en match mot Växjö.

Han är tror den 17-årige forwarden går en spännande framtid till mötes.
– Det är en häftig spelare, som känns osvensk i sitt sätt att hantera och skydda pucken och har en förmåga att hitta lägen,
säger Johan Rosén.
– Samtidigt som han är ansvarsfull i spelet utan puck, tillägger han."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu, Kneten and Kenneth H like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Tony Moore fre 05 apr 2024, 13:41

Nu är Luleå Hockeys jättetalang historiskt bra
Fyra poäng räckte. Nu är Luleå Hockeys jättetalang Jakob Ihs Wozniak bäst genom alla tider. "Det är superkul", säger han.
Jakob Ihs Wozniak Redirect
Luleåtalangen Jakob Ihs Wozniak är historisk. I helgen (16-17 mars) snodde han J20-poängrekordet från NHL-spelaren Lucas Raymond. Daniel Sedin har han passerat sedan länge.

Det var i helgen (16-17 mars) som den långa jakten tog slut för den 17-årige forwardstalangen. När Luleå Hockeys J20-lag vann dubbelt noterades han för fyra poäng, 3 mål och 1 assist, och det innebar att han slog alla tiders rekord för förstaårsjuniorer i J20-nationell.

Facit på 36 matcher: 49 poäng (22 mål och 27 assist).
– Superkul. Det har snackats en del om rekordet och jag har haft koll på det ett tag. Men det är inget som påverkat mitt spel, jag har kört på precis som vanligt, säger han.

Men bara för att få lite perspektiv på Jakob Ihs Wozniaks prestation den här säsongen: I och med helgens poängskörd passerade han Detroit Red Wingsspelaren Lucas Raymond som satt på rekordet 48 poäng från säsongen 2018/19.
– Häftigt. Lucas Raymond är en förebild som spelare för mig och någon jag tittat mycket på, säger Luleåtalangen.

Men det finns flera stora namn som Jakob Ihs Wozniak med råge åkte förbi under sin succéfyllda säsong. Bland annat stora stjärnor som William Nylander, Daniel Sedin, Lucas Wallmark och Filip Forsberg. Bara för att nämna några.
– Jag har utvecklats mycket den här säsongen och fått stort förtroende av tränarna. Jag har fått chansen att spela center och driva spelet i fem mot fem, säger Jakob Ihs Wozniak som närmast ser fram emot J20-slutspelet som startar på onsdag mot Modo

Karl Fabricius, utvecklingschef i Luleå Hockey:
– En fjäder i hatten för Jakob och vår förening. Han är en fantastisk kille att jobba med. Ödmjuk, träningsvillig och vill hela tiden framåt för att bli bättre som hockeyspelare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jakob Ihs Wozniak Empty Sv: Jakob Ihs Wozniak

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet