Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

+91
Kiruna
perfredrik
makkanmakkan
NallePhu
Hellcop
pingu
Urken
Bnerik
Haparanda
LubosC
Kingkeso
Helge
Sir Prozac
Janne
RedigKarl
Lars158
weHoo
Polyfemos
Sundance Kid
Nr10
GustenA
Xantaz1987
Kelkan
Jojjan
Danneja
Lasse_m
Lulefan
Kagen
Kneten
JoakimJ
Loop
Jonken
Bros!
Grimster
Bellissimo
ski3r
Metheuz
Flippass
farre
MrScout
Bamsefar
Lillwitte
Sigge75
Björnpappa
Braun
Lulejoe
#96
Jesper
JuniorX
Snikne Ville
RSD555
LHF90
Tobbebias88
storeken
icemask
Xinpei
keevvs
Dentos
Hedanders
Delfinenz
Hjalmar_Vuopio
Niinimaa
Langelevefabricius
LulefanGBG
Monco
Burskydd
kokostrollet
Hejsan
Jonsey78
CKa
Blitzwagen
Dundernisse
Pontaking
Mange
Lehto
Stålis16
Donowitz
Sportchefen #2
Puckad
Pajala
Lasse Proppmätt
lhffan
Tony Moore
Serkan122
JohanO
Mr Bister
Dustin
Hankburger
Småland
Björnkäften
Blinders
95 posters

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Björnkäften fre feb 16, 2024 3:22 pm

Det sorgliga är att ledningen kommer trolla med siffrorna och hävda att det inte finns så mycket pengar till nästa säsongs trupp som vi andra tror/hoppas/vet.

Björnkäften

Antal inlägg : 512
Join date : 15-05-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Braun fre feb 16, 2024 6:10 pm

Björnkäften skrev:Det sorgliga är att ledningen kommer trolla med siffrorna och hävda att det inte finns så mycket pengar till nästa säsongs trupp som vi andra tror/hoppas/vet.

Så är det. Kommer inte se röken av miljonerna vi ”sparade” genom att vaska den här säsongen. Tyvärr. Blir väl Fröberg plus någon allsvensk breddspelare in i sommar.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

pingu, Dustin and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Björnpappa fre feb 16, 2024 7:11 pm

Björnkäften skrev:Det sorgliga är att ledningen kommer trolla med siffrorna och hävda att det inte finns så mycket pengar till nästa säsongs trupp som vi andra tror/hoppas/vet.
Och varför skulle de göra det? Spekulationerna blir bara sjukare och sjukare. Luleå Hockey är en ideell förening där medlemmarna har tillgång till bokslutet. Alla siffror kan granskas och hur skulle man kunna "trolla" och framförallt, varför skulle man göra det.

Eller tror du att det förekommer förskingring?

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Bamsefar, Redbear and Totte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Dustin fre feb 16, 2024 7:17 pm

Björnpappa skrev:
Björnkäften skrev:Det sorgliga är att ledningen kommer trolla med siffrorna och hävda att det inte finns så mycket pengar till nästa säsongs trupp som vi andra tror/hoppas/vet.
Och varför skulle de göra det? Spekulationerna blir bara sjukare och sjukare. Luleå Hockey är en ideell förening där medlemmarna har tillgång till bokslutet. Alla siffror kan granskas och hur skulle man kunna "trolla" och framförallt, varför skulle man göra det.

Eller tror du att det förekommer förskingring?


Inte trolla med siffrorna kanske, däremot talar inget för att de pengar som sparades i år kommer användas på nästa säsongs spelarbudget.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Urken, pingu, Kneten, Braun and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Sigge75 fre feb 16, 2024 8:11 pm

Dustin skrev:
Björnpappa skrev:
Björnkäften skrev:Det sorgliga är att ledningen kommer trolla med siffrorna och hävda att det inte finns så mycket pengar till nästa säsongs trupp som vi andra tror/hoppas/vet.
Och varför skulle de göra det? Spekulationerna blir bara sjukare och sjukare. Luleå Hockey är en ideell förening där medlemmarna har tillgång till bokslutet. Alla siffror kan granskas och hur skulle man kunna "trolla" och framförallt, varför skulle man göra det.

Eller tror du att det förekommer förskingring?


Inte trolla med siffrorna kanske, däremot talar inget för att de pengar som sparades i år kommer användas på nästa säsongs spelarbudget.
Det är negativt synsätt, inte alls konstigt med tanke på säsonger tidigare kanske. Utan insyn i ekonomin så kan man ju hoppas på att pengar inte rinner iväg. Sparade pengar finns kvar, klen tröst (varje säsong), men årets säsong finns ju kvar att hoppas på. Det gör jag i alla fall.

Sigge75

Antal inlägg : 202
Join date : 23-09-13

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre feb 16, 2024 8:32 pm

Vet inte riktigt vart jag skall posta det här, men det har ju lagts fram sista tiden att vi här på fotumet är extremt negativa och håller en låg nivå som skrämmer bort folk osv.

Jo det är väl förvisso sant att nivån är låg här när vi skriver av oss i affekt, men jag tror faktiskt inte att vi är helt unika i det sammanhanget. Det finns fler forum där det låter lika illa, eller ännu värre. Nu ursäktar det på intet vis att man uppför sig illa bara för att andra också gör det men....

Jag rekommenderar er att läsa en matchtråd på Djurgårdens forum när de ligger under mot AIK, som just nu. Mycket svordomar, öknamn, avgå, könsord osv. För att få lite perspektiv bara. Här är ändå rätt mysigt för det mesta. 😜
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Pajala, Kneten, Kanellängd, Dundernisse, Braun and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Småland fre feb 16, 2024 9:38 pm

LulefanGBG skrev:Vet inte riktigt vart jag skall posta det här, men det har ju lagts fram sista tiden att vi här på fotumet är extremt negativa och håller en låg nivå som skrämmer bort folk osv.

Jo det är väl förvisso sant att nivån är låg här när vi skriver av oss i affekt, men jag tror faktiskt inte att vi är helt unika i det sammanhanget. Det finns fler forum där det låter lika illa, eller ännu värre. Nu ursäktar det på intet vis att man uppför sig illa bara för att andra också gör det men....

Jag rekommenderar er att läsa en matchtråd på Djurgårdens forum när de ligger under mot AIK, som just nu. Mycket svordomar, öknamn, avgå, könsord osv. För att få lite perspektiv bara. Här är ändå rätt mysigt för det mesta. 😜
Det enda forumet jag har kunnat hitta som håller högre nivå än oss är Växjös, men det är för att det aldrig är mer än tre personer som skriver där. Jag kan leva med att passionen går överstyr ibland, för alternativet är mycket värre.
Småland
Småland

Antal inlägg : 878
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

LulefanGBG and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Lillwitte lör feb 17, 2024 8:47 pm

Jag tror att styrelsen känner pressen nu Luleå har legat i elitserien sen -84 numera shl oxh man har endast sm guld. Det är rätt illa att klubbar som inte ens fanns då lhf vann guldet (Växjö) tex har mer än dubbelt så många guld. Skellefteå har lyckats bättre än luleå senaste åren det svider verkligen att säga det men vi bli omsprungna  av många lag vilket är tragiskt. Jag tycker att den här situationen kan liknas med början på 2000 talet då Ulf taavola och Mikael Andersson var tränare år efter år tog vi oss til slutspel men inte mycket mer än så. För bra för kval nedåt men för dåliga för att kunna utmana längre än Max semifinal. Vem var en av de ledande på isen då? Jo Stefan skuggan Nilsson och Tomas bulan Berglund !  Ungefär då den träbartrojkan försvann försvann också ovan nämnda spelare det var också runt 2005-2008 som shl förändrades rätt mycket med att lagen började rekrytera mer importer osv. Tanken är jättegod att ha egna produkter och spelare med anknytning till Norrbotten men i dagens SHL 2024 så går det inte i en
Småstad som Luleå. Då Taavola var  tränare pratade många att han fått vara kvar för länge och så kanske det är nu också denna gång tänker jag
Mer på våra GM än på bulan i första hand. Jag tycker man ska försöka få hit Rodrigo abols han har inte alls lyckats i Rögle men har kapaciteten han och kanske Max Veronaue det är 2 spelare med skills. Sen bryr med allard det borde man redan gjort dvs försökt trada bort han innan deadline men bryt där. Bryta med David lilja bör också finnas med i  siktet han passar inte för vilans hockey har ju spelat otroligt lite och synts väldigt lite hittills. Conolly har väl också fått vara kvar lite för länge skulle vilja att tyrre ersatte han genom att låte tyrre gå ned i lön och flytta ned han till en 3e femma för han gör my let nytta men inte som första center. Sen är det inte mycket mer som går att göra förutom att inte låta nikupeteri få förlängt och pensionera Olausson.

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Blinders lör feb 17, 2024 8:51 pm

Lillwitte skrev:Jag tror att styrelsen känner pressen nu Luleå har legat i elitserien sen -84 numera shl oxh man har endast sm guld. Det är rätt illa att klubbar som inte ens fanns då lhf vann guldet (Växjö) tex har mer än dubbelt så många guld. Skellefteå har lyckats bättre än luleå senaste åren det svider verkligen att säga det men vi bli omsprungna  av många lag vilket är tragiskt. Jag tycker att den här situationen kan liknas med början på 2000 talet då Ulf taavola och Mikael Andersson var tränare år efter år tog vi oss til slutspel men inte mycket mer än så. För bra för kval nedåt men för dåliga för att kunna utmana längre än Max semifinal. Vem var en av de ledande på isen då? Jo Stefan skuggan Nilsson och Tomas bulan Berglund !  Ungefär då den träbartrojkan försvann försvann också ovan nämnda spelare det var också runt 2005-2008 som shl förändrades rätt mycket med att lagen började rekrytera mer importer osv. Tanken är jättegod att ha egna produkter och spelare med anknytning till Norrbotten men i dagens SHL 2024 så går det inte i en
Småstad som Luleå. Då Taavola var  tränare pratade många att han fått vara kvar för länge och så kanske det är nu också denna gång tänker jag
Mer på våra GM än på bulan i första hand. Jag tycker man ska försöka få hit Rodrigo abols han har inte alls lyckats i Rögle men har kapaciteten han och kanske Max Veronaue det är 2 spelare med skills. Sen bryr med allard det borde man redan gjort dvs försökt trada bort han innan deadline men bryt där. Bryta med David lilja bör också finnas med i  siktet han passar inte för vilans hockey har ju spelat otroligt lite och synts väldigt lite hittills. Conolly har väl också fått vara kvar lite för länge skulle vilja att tyrre ersatte han genom att låte tyrre gå ned i lön och flytta ned han till en 3e femma för han gör my let nytta men inte som första center. Sen är det inte mycket mer som går att göra förutom att inte låta nikupeteri få förlängt och pensionera Olausson.
Både Abols och Veronneau har kontrakt.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör feb 17, 2024 9:22 pm

Ibland när man läser inlägg här, vad 17 , tror folk att det är bara att handplocka spelare efter vad man känner för och sedan kritisera gm:s för att man inte gör det 🙄
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Xinpei lör feb 17, 2024 9:35 pm

Lillwitte skrev:Jag tror att styrelsen känner pressen nu Luleå har legat i elitserien sen -84 numera shl oxh man har endast sm guld. Det är rätt illa att klubbar som inte ens fanns då lhf vann guldet (Växjö) tex har mer än dubbelt så många guld. Skellefteå har lyckats bättre än luleå senaste åren det svider verkligen att säga det men vi bli omsprungna  av många lag vilket är tragiskt. Jag tycker att den här situationen kan liknas med början på 2000 talet då Ulf taavola och Mikael Andersson var tränare år efter år tog vi oss til slutspel men inte mycket mer än så. För bra för kval nedåt men för dåliga för att kunna utmana längre än Max semifinal. Vem var en av de ledande på isen då? Jo Stefan skuggan Nilsson och Tomas bulan Berglund !  Ungefär då den träbartrojkan försvann försvann också ovan nämnda spelare det var också runt 2005-2008 som shl förändrades rätt mycket med att lagen började rekrytera mer importer osv. Tanken är jättegod att ha egna produkter och spelare med anknytning till Norrbotten men i dagens SHL 2024 så går det inte i en
Småstad som Luleå. Då Taavola var  tränare pratade många att han fått vara kvar för länge och så kanske det är nu också denna gång tänker jag
Mer på våra GM än på bulan i första hand. Jag tycker man ska försöka få hit Rodrigo abols han har inte alls lyckats i Rögle men har kapaciteten han och kanske Max Veronaue det är 2 spelare med skills. Sen bryr med allard det borde man redan gjort dvs försökt trada bort han innan deadline men bryt där. Bryta med David lilja bör också finnas med i  siktet han passar inte för vilans hockey har ju spelat otroligt lite och synts väldigt lite hittills. Conolly har väl också fått vara kvar lite för länge skulle vilja att tyrre ersatte han genom att låte tyrre gå ned i lön och flytta ned han till en 3e femma för han gör my let nytta men inte som första center. Sen är det inte mycket mer som går att göra förutom att inte låta nikupeteri få förlängt och pensionera Olausson.

Både Abols och Véronneau sitter på kontrakt.. Véronneau till 26/27+1.

Bamsefar skrev:Ibland när man läser inlägg här, vad 17 , tror folk att det är bara att handplocka spelare efter vad man känner för och sedan kritisera gm:s för att man inte gör det 🙄

Ibland undrar man verkligen hur det står till med vissas verklighetsuppfattning.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Björnpappa and Flippass like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av MrScout lör feb 17, 2024 9:55 pm

Luleå Hockey visar intresse för denna herre till nästa säsong får jag till mig.

https://www.eliteprospects.com/player/24429/robin-hanzl

Vad säger ni om det?
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 148
Join date : 14-09-30

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Serkan122 lör feb 17, 2024 9:56 pm

MrScout skrev:Luleå Hockey visar intresse för denna herre till nästa säsong får jag till mig.

https://www.eliteprospects.com/player/24429/robin-hanzl

Vad säger ni om det?
Nej tack!

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Blinders lör feb 17, 2024 10:01 pm

MrScout skrev:Luleå Hockey visar intresse för denna herre till nästa säsong får jag till mig.

https://www.eliteprospects.com/player/24429/robin-hanzl

Vad säger ni om det?
Han är bra, men vi behöver inte en till 35 åring!!!

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kokostrollet and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Blinders lör feb 17, 2024 10:04 pm



Senast ändrad av Blinders den lör feb 17, 2024 10:07 pm, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Dustin lör feb 17, 2024 10:05 pm

MrScout skrev:Luleå Hockey visar intresse för denna herre till nästa säsong får jag till mig.

https://www.eliteprospects.com/player/24429/robin-hanzl

Vad säger ni om det?


Frågetecken för åldern. Ser gärna en yngre center som vi kan bygga runt en längre tid. Annars har jag en förkärlek för tjeckiska centrar så ut med Jack och in med Hanzl kan jag ta, men endast på 1-årskontrakt. Isf vill jag se en yngre center med potential att växa in och bli en förstacenter för oss.

Ny Center
Hanzl
Tyrväinen
Berglund



Viktiga önskemål inför 2024/2025. En bred centersida med åtminstone en toppcenter. Sen behöver vi den ersättare till Engsund vi aldrig fick se 23/24.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu, Hedanders, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Xinpei lör feb 17, 2024 10:16 pm

Blinders skrev:Wallmark förlänger med klubben i Schweiz till 2027!

https://hockeysverige.se/2024/02/17/sorensen-de-la-rose-och-wallmark-forlanger-till-2027

Väntat. Wallmark snittar 1p per match i NLA och är på toppen av sin karriär. Så det är inte så förvånande att han förlänger.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Braun lör feb 17, 2024 10:17 pm

Xinpei skrev:
Blinders skrev:Wallmark förlänger med klubben i Schweiz till 2027!

https://hockeysverige.se/2024/02/17/sorensen-de-la-rose-och-wallmark-forlanger-till-2027

Väntat. Wallmark snittar 1p per match i NLA och är på toppen av sin karriär. Så det är inte så förvånande att han förlänger.
Skulle precis skriva samma sak. Han är väl dessutom ”bara” 28 år så hade varit högst oväntat om han vände hem till Sverige redan nu.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av JuniorX lör feb 17, 2024 10:23 pm

Blinders skrev:Wallmark förlänger med klubben i Schweiz till 2027!

https://hockeysverige.se/2024/02/17/sorensen-de-la-rose-och-wallmark-forlanger-till-2027

Man fattar ju att det är nice när det rasslar på bankkontot. Men ändå. Vem bryr sig? Säkert bekvämt att glida omkring i schweiziska ligan och göra sin bågar. Men det andra då. Snålblåsten över grusplanen utanför Delfinen. Isvinden som packar ihop snödrivorna en becksvart decemberdag. De ensamma ropen upp mot vinterhimlarna när kylan rasar ner över skogarna. Längtan som darrar som en febersjuk pajalabo's böner vid torneälvens strand någon vindpinad höstdag 2025. Ingenting kan väl ändå vara större än det?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Björnkäften lör feb 17, 2024 10:40 pm

Visst Wallmark förlänger och kanske inte så mycket vi kunnat gjort åt det. Intressant hur tex Skellefteå kan få både Lindberg och Lindholm (centrarna) att spela SHL när dom är i bra ålder osv osv. Vilken relation bygger skuggan med Lundeström och Wallmark? Hur mycket kontakt finns varje år? Wallmark borde kunna spela hos oss inom 1-2 år om rätt behandling har funnits där så dom vill komma hem och spela innan dom är 37.

Björnkäften

Antal inlägg : 512
Join date : 15-05-29

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör feb 17, 2024 10:51 pm

Björnkäften skrev:Visst Wallmark förlänger och kanske inte så mycket vi kunnat gjort åt det. Intressant hur tex Skellefteå kan få både Lindberg och Lindholm (centrarna) att spela SHL när dom är i bra ålder osv osv. Vilken relation bygger skuggan med Lundeström och Wallmark? Hur mycket kontakt finns varje år? Wallmark borde kunna spela hos oss inom 1-2 år om rätt behandling har funnits där så dom vill komma hem och spela innan dom är 37.
Du anser att Wallmark skulle släppa en tio mille på grund av " rätt behandling" , det låter som ett rejält önsketänkande faktiskt, föga förankrat i verkligheten
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Xinpei lör feb 17, 2024 10:58 pm

Björnkäften skrev:Visst Wallmark förlänger och kanske inte så mycket vi kunnat gjort åt det. Intressant hur tex Skellefteå kan få både Lindberg och Lindholm (centrarna) att spela SHL när dom är i bra ålder osv osv. Vilken relation bygger skuggan med Lundeström och Wallmark? Hur mycket kontakt finns varje år? Wallmark borde kunna spela hos oss inom 1-2 år om rätt behandling har funnits där så dom vill komma hem och spela innan dom är 37.

Både Lindholm och Lindberg är fyra år äldre än Wallmark. Så det spelar nog in faktiskt deras beslut att återvända till Skellefteå. Lundeström är 24 år och är ordinarie i Anaheim. Så där har du orsaken varför Luleå inte lyckats locka hem honom.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Björnkäften lör feb 17, 2024 11:06 pm

Jag säger inte att varken Lundeström eller Wallmark ska vända hem nu utan om 1-2 är så han närmar sig 30 sträcket. 28 år nu så strax efter 30 borde vara rimligt.

Björnkäften

Antal inlägg : 512
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Delfinenz sön feb 18, 2024 12:14 am

Att skuggan ska avgå är väl drömmen men om han sitter i ett år till är det här kanske lösningen
Skulle en annan sportchef komma in t.ex Kenttä skulle lagbygget säkert blivit lika bra utan samma läder spenderat.
Men sitter skuggan kvar så måste han lägga allt krut på den säsongen både "Fröberg besparingarna", "Kempe lösningen samt kanske gå ut med en extra sponsring likt Lassi dealen när kan kom hem.
Ett lagbygge med spets och att vi redan innan säsongen har värvat en trupp som tål skador samt ha 8 backar ombytta.

Omark                      Manninen         Hartikainen
Harju/L.Andersson       Jasek             Andreasson
Eklind                   Ölund/Tyrväinen    Shinimin
Hedqvist                    Berglund            Pasic
                               Granberg        Ihs Wozniak

D'Astous/Nässen      Hardegård
Sellgren                  Laaksonen
Gustafsson              Tornberg/Grahn
Själlin                     Jansson



Manninen/Hartikainen: Är skuggan bara kapabel att locka hem storspelare med hjälp av agent Omark så gör det helhjärtat isåfall. Återförena den här superkedjan. Båda har utgående kontrakt och Manninen har dessutom erfarenhet av shl.

Harju/L,Andersson: Här är väl värvingen som kan dra ner på det stora spenderingarna samt att det hade kunnat ske en utblomning likt Eklind i år. Båda är norrbottingspojkar och bådas kontrakt går ut efter säsongen. Bara att välja den som ser ut att passa bäst in i lhf.

Jasek: Otrolig spelare i ett lidande oskarshamn och säkert på många läppar om eller snarare när iko åker ut. Är man bara där tidigt och för kontakt med han kanske man kan vara före Schweiz

Ölund/Tyrväinen: Om Tyrre är villig att gå ner i hierarkin och sänka sin lön så kör hårt. Annars va på Ölund som bulan känner sen innan och även hans kontrakt går ut efter säsongen

D'Astous/Nässen: D'Astous skulle vara en klassvärvning men skulle kunna bli dyr och finns även risk för att Sverige inte passar hans ibland farliga hockey och skulle kunna bli en bråkstake. Nässen har spelat i luleå förut och har tagit stora steg i Jukurit förmodlgiare en billigare spelare att ta in och kanske även en mindre risk. Båda har gjort det bra i finland och bådas kontrakt går ut i år.

Tornberg/Grahn: Tornberg känns som det smartare och säkrare alternativt när han nu har varit en komplett och bra rollspelare. Grahn är lite mer High risk High reward, han har varit i shl förut och visat att han inte är redo men har i år tagit stora kliv i SSK. Båda är född i Norrbotten och har en koppling till Luleå. Även att vi kliver in i säsongen med 8 ombytta backar Luleå börjar vara ensam med att oftast rulla på 6 backar.

Målvaktern: Lassi/Ward: Tycker det är ett bra partnerskap och om lassi håller sig frisk och håller förstaspaden får dem gärna behålla det.


Som sagt denna trupp hade kostat en hel del och med en mer begåvad sportchef hade detta kanske inte behövts men ska Skuggan ge Omark en ärlig chans att ta hem SM-guldet behövs det kruta på tills nästa säsong.
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 79
Join date : 24-01-06

Kelkan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön feb 18, 2024 10:32 am

Manninen och Hartikainen vore såklart en dröm men stannsr nog dessvärre vid att vara just en dröm.

Ett billigare alternativ:

Omark - Hanzl - Troock
Eklind - Tyrväinen - Shinnimin
Pacis - Granberg - Andreasson
Hedqvist - Berglund - Brodecki
Ihs Wozniak

Billigt, ungt, fräscht men ändå med rutin i Omark, Shinnimin, Tyrväinen, Berglund och Hanzl. Troock är 30 bast och har också rutin, dock ej från SHL.

Branden Troock, om AIK. Inte går upp, ( vilket de mycket väl kan göra), har iallafall utgående kontrakt och är både framspelare och målgörare. Verksr vara en genuin öagspelare dessutom. Sist men inte minst är han RIGHTARE. Borde vara hett villebråd bland SHL-klubbarna men känns inte omöjlig iallafall.

https://www.eliteprospects.com/player/51702/branden-troock

Hanzl behöver väl ingen närmare motivering. En av seriens bästa centrar och med utgående kontrakt.

Sedan lägg resten av krutet på att stärka backsidan. Försök gärna med Engsund. Annars behövs en eller två stabila defensiva backar. Laaksonen, Hardegård och Sellgren kan stå för fiolerna framåt. EG och Själlin är allround och har bra förstapass också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Lulejoe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Delfinenz sön feb 18, 2024 11:55 am

LulefanGBG skrev:Manninen och Hartikainen vore såklart en dröm men stannsr nog dessvärre vid att vara just en dröm.

Ett billigare alternativ:

Omark - Hanzl - Troock
Eklind - Tyrväinen - Shinnimin
Pacis - Granberg - Andreasson
Hedqvist - Berglund - Brodecki
Ihs Wozniak

Billigt, ungt, fräscht men ändå med rutin i Omark, Shinnimin, Tyrväinen, Berglund och Hanzl. Troock är 30 bast och har också rutin, dock ej från SHL.

Branden Troock, om AIK. Inte går upp, ( vilket de mycket väl kan göra), har iallafall utgående kontrakt och är både framspelare och målgörare. Verksr vara en genuin öagspelare dessutom. Sist men inte minst är han RIGHTARE. Borde vara hett villebråd bland SHL-klubbarna men känns inte omöjlig iallafall.

https://www.eliteprospects.com/player/51702/branden-troock

Hanzl behöver väl ingen närmare motivering. En av seriens bästa centrar och med utgående kontrakt.  

Sedan lägg resten av krutet på att stärka backsidan. Försök gärna med Engsund. Annars behövs en eller två stabila defensiva backar. Laaksonen, Hardegård och Sellgren kan stå för fiolerna framåt. EG och Själlin är allround och har bra förstapass också.

Skulle de här vara våran trupp inför nästa säsong skulle jag rent av bli besviken. Det här ser ut som ett lag som ett nykomling lag skulle kunna värva ihop om man inte räknar med Omark. Det är ändå en förening som har varit ett etablerat top lag i shl och varit i shl sen man kom upp. Det kan inte fortsätta att lag som Leksand och Timrå kan värva starkare än oss med en svagare ekonomi.
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 79
Join date : 24-01-06

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av storeken sön feb 18, 2024 12:16 pm

En spelare jag tycker man borde fundera på är Lars Bryggman. Har haft sin livs säsong poängmässigt i finska ligan i år. Kanske inte en klassisk bulan-spelare men bulan var ändå i klubben då man plockade in Bryggman 13/14, men helt annan spelare då såklart. Laget behöver tyngd och spelare som är bra framför mål, speciellt nu när Eklind kanske försvinner.

storeken

Antal inlägg : 139
Join date : 22-02-28

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Dundernisse sön feb 18, 2024 3:08 pm

Prio ett måste ändå vara en toppcenter och en defensiv general, båda under 30 år. Sedan ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt i PP. Efter det kan vi köra på med gnuggare och ge någon lovande fjunis chansen.

Tycker fortfarande det var fel att vi inte tog in Jaros när han kom tillbaka till Europa för något år sedan. Nu är han dock bränd pga blodspengar.

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

pingu, Serkan122 and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Blinders sön feb 18, 2024 3:40 pm

Dundernisse skrev:Prio ett måste ändå vara en toppcenter och en defensiv general, båda under 30 år. Sedan ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt i PP. Efter det kan vi köra på med gnuggare och ge någon lovande fjunis chansen.

Tycker fortfarande det var fel att vi inte tog in Jaros när han kom tillbaka till Europa för något år sedan. Nu är han dock bränd pga blodspengar.
Jaros hade redan hunnit bränna lite broar med det han ryktas gjort utanför isen.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Donowitz sön feb 18, 2024 6:21 pm

Blinders skrev:
Dundernisse skrev:Prio ett måste ändå vara en toppcenter och en defensiv general, båda under 30 år. Sedan ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt i PP. Efter det kan vi köra på med gnuggare och ge någon lovande fjunis chansen.

Tycker fortfarande det var fel att vi inte tog in Jaros när han kom tillbaka till Europa för något år sedan. Nu är han dock bränd pga blodspengar.
Jaros hade redan hunnit bränna lite broar med det han ryktas gjort utanför isen.

Anders N*lsson har väl i princip gjort detsamma men var fortfarande ett namn man uppcaktade vid flertalet tillfällen och försökt locka hem.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Xinpei sön feb 18, 2024 7:52 pm

Donowitz skrev:
Blinders skrev:
Dundernisse skrev:Prio ett måste ändå vara en toppcenter och en defensiv general, båda under 30 år. Sedan ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt i PP. Efter det kan vi köra på med gnuggare och ge någon lovande fjunis chansen.

Tycker fortfarande det var fel att vi inte tog in Jaros när han kom tillbaka till Europa för något år sedan. Nu är han dock bränd pga blodspengar.
Jaros hade redan hunnit bränna lite broar med det han ryktas gjort utanför isen.

Anders N*lsson har väl i princip gjort detsamma men var fortfarande ett namn man uppcaktade vid flertalet tillfällen och försökt locka hem.

Skillnaden är väl att Anders Nilsson aldrig spelade i Ryssland kring eller efter invasionen av Ukraina utan han spelade en säsong i KHL under säsongen 14/15 och ville lämna redan efter en säsong. Går inte riktigt att jämföra med Jaros som dels valde att gå till KHL sedan invasionen och dessutom valt att stanna i ligan efteråt. Vilket är synd eftersom jag tror att Jaros kunnat vara en extremt viktig kugge i Luleå om han inte valt att mer eller mindre sabotera sin karriär genom att skriva på en klubb som dessutom har en ägare som står under sanktioner från EU pga. hans nära kopplingar till Putin.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Dustin sön feb 18, 2024 8:07 pm

Xinpei skrev:
Donowitz skrev:
Blinders skrev:
Dundernisse skrev:Prio ett måste ändå vara en toppcenter och en defensiv general, båda under 30 år. Sedan ett etablerat högerblad som kan skjuta direkt i PP. Efter det kan vi köra på med gnuggare och ge någon lovande fjunis chansen.

Tycker fortfarande det var fel att vi inte tog in Jaros när han kom tillbaka till Europa för något år sedan. Nu är han dock bränd pga blodspengar.
Jaros hade redan hunnit bränna lite broar med det han ryktas gjort utanför isen.

Anders N*lsson har väl i princip gjort detsamma men var fortfarande ett namn man uppcaktade vid flertalet tillfällen och försökt locka hem.

Skillnaden är väl att Anders Nilsson aldrig spelade i Ryssland kring eller efter invasionen av Ukraina utan han spelade en säsong i KHL under säsongen 14/15 och ville lämna redan efter en säsong. Går inte riktigt att jämföra med Jaros som dels valde att gå till KHL sedan invasionen och dessutom valt att stanna i ligan efteråt. Vilket är synd eftersom jag tror att Jaros kunnat vara en extremt viktig kugge i Luleå om han inte valt att mer eller mindre sabotera sin karriär genom att skriva på en klubb som dessutom har en ägare som står under sanktioner från EU pga. hans nära kopplingar till Putin.


Nu får du jobba med läsförståelsen igen. Handlar inte om att Nilsson spelat i KHL.


De saker som åsyftas, hos både AN och CJ, är enbart illasinnade rykten och ingenting som bekräftats i någon rättsväsende och därav är de också oskyldiga. Viktigt att påpeka när sådant här dyker upp i dessa forum.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Lehto sön feb 18, 2024 11:44 pm

Det börjar bli dax för ledningen att ta lite tuffa beslut.
Det kan inte vara rimligt att ha så här trubbig trupp år ut å år in.
Enda gången var final året när Ponta fick nå flipp å satt varenda läge han fick.

Ut med spelarna som inte levererar ens 10p per säsong...
Ut: Niku, Einar, Connoly och EVENTUELLT Lilja också.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Delfinenz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Delfinenz sön feb 18, 2024 11:48 pm

Lehto skrev:Det börjar bli dax för ledningen att ta lite tuffa beslut.
Det kan inte vara rimligt att ha så här trubbig trupp år ut å år in.
Enda gången var final året när Ponta fick nå flipp å satt varenda läge han fick.

Ut med spelarna som inte levererar ens 10p per säsong...
Ut: Niku, Einar, Connoly och EVENTUELLT Lilja också.

Mitt i prick alltså. Till nästa säsong behövs det 4 kedjor som alla ska kunna bidra och producera regelbundet
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 79
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Lehto sön feb 18, 2024 11:59 pm

Delfinenz skrev:
Lehto skrev:Det börjar bli dax för ledningen att ta lite tuffa beslut.
Det kan inte vara rimligt att ha så här trubbig trupp år ut å år in.
Enda gången var final året när Ponta fick nå flipp å satt varenda läge han fick.

Ut med spelarna som inte levererar ens 10p per säsong...
Ut: Niku, Einar, Connoly och EVENTUELLT Lilja också.

Mitt i prick alltså. Till nästa säsong behövs det 4 kedjor som alla ska kunna bidra och producera regelbundet
Ja antingen det eller så får man satsa mer på kedja 1-2 med lite mer krut i bössorna och en billigare 3-4 (brunkar lina på riktigt)

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Delfinenz mån feb 19, 2024 12:02 am

Lehto skrev:
Delfinenz skrev:
Lehto skrev:Det börjar bli dax för ledningen att ta lite tuffa beslut.
Det kan inte vara rimligt att ha så här trubbig trupp år ut å år in.
Enda gången var final året när Ponta fick nå flipp å satt varenda läge han fick.

Ut med spelarna som inte levererar ens 10p per säsong...
Ut: Niku, Einar, Connoly och EVENTUELLT Lilja också.

Mitt i prick alltså. Till nästa säsong behövs det 4 kedjor som alla ska kunna bidra och producera regelbundet
Ja antingen det eller så får man satsa mer på kedja 1-2 med lite mer krut i bössorna och en billigare 3-4 (brunkar lina på riktigt)

Hade även velat sett en stark förstapass back likt Nygren i FBK som får laget att kunna kliva in i zon på en pass och inte som EG som slår bort 9/10 pass i uppspelet
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 79
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Serkan122 mån feb 19, 2024 12:06 am

Lehto skrev:Det börjar bli dax för ledningen att ta lite tuffa beslut.
Det kan inte vara rimligt att ha så här trubbig trupp år ut å år in.
Enda gången var final året när Ponta fick nå flipp å satt varenda läge han fick.

Ut med spelarna som inte levererar ens 10p per säsong...
Ut: Niku, Einar, Connoly och EVENTUELLT Lilja också.
Einar behöver nog vara kvar med hans långa kontrakt…

Omark - Ny - Ny
Ny - Ny - Shinnimin
Pasic - Andreasson - Hedqvist
Lilja - Berglund - Einar

Om Tyrväinen och Eklind lämnar och Andreasson fortsätter som center.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av farre mån feb 19, 2024 12:45 am

Ser hellre olli än Einar kvar då Olli bidrar med kvalitet till fjärdekedjan och tillsammans med Berglund varit smått sensationellt bra vissa matcher. Viktig även i PK.
Så de obekväma besluten som egentligen är självklar är:
Ut med Allard, Einar och Connolly.
Kluven om Tyrre är värd att behålla oxå. Beror helt på vad alternativet är och till vilket pris. Ett par bra matcher per år är inte bra nog om man ska vara en ledande spelare. Ska han behållas så är det som andra center och ingenting annat. Då ska han ha betalt som en andre center oxå så att man för en gångs skull kan landa en förstecenter värd namnet.
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, kokostrollet, Serkan122 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Flippass mån feb 19, 2024 10:19 am

Vi måste väl ha minst 5 kedjor och 4 backpar annars saknar vi ju djuuupet?

Flippass

Antal inlägg : 433
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av kokostrollet mån feb 19, 2024 12:03 pm

farre skrev:Ser hellre olli än Einar kvar då Olli bidrar med kvalitet till fjärdekedjan och tillsammans med Berglund varit smått sensationellt bra vissa matcher. Viktig även i PK.
Så de obekväma besluten som egentligen är självklar är:
Ut med Allard, Einar och Connolly.
Kluven om Tyrre är värd att behålla oxå. Beror helt på vad alternativet är och till vilket pris. Ett par bra matcher per år är inte bra nog om man ska vara en ledande spelare. Ska han behållas så är det som andra center och ingenting annat. Då ska han ha betalt som en andre center oxå så att man för en gångs skull kan landa en förstecenter värd namnet.

Håller helt med. Niku och Lilja lär vi kunna få utväxling på, Einar och Connolly har redan fått sina chanser och kommer ej ta steg, Allard är för kass i grunden och lär dessutom vara dyr.

Men fokus på nästa säsong hoppas jag ligger på bärande säkra toppspelare på långa papper, hellre få och riktigt bra med erfarenhet från SHL än fler och lägre hylla. Vi har många lovande juniorer nu och dom behöver beredas plats och komma in i laget bredvid säkra toppspelare.

En sån som Jesper Boqvist eller Isac Lundeström hade varit mumma.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Pontaking mån feb 19, 2024 1:49 pm

Har Josh Dickinson förlängt sitt kontrakt? Hade gärna haft han i Luleås tröja till nästa säsong

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Hedanders mån feb 19, 2024 4:35 pm

Pontaking skrev:Har Josh Dickinson förlängt sitt kontrakt? Hade gärna haft han i Luleås tröja till nästa säsong

Känns som en spelare som skulle.passa in i Luleå. Däremot är det väl inte den spetscenter som vi behöver.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Metheuz tis feb 20, 2024 8:20 am

https://www.vk.se/2024-02-19/wallmark-skriver-nytt-avtal-fb95b
Wallmark ser ut att bli klar i Schweiz en längre tid
"Umeåsonen Lucas Wallmark stannar i Schweiz och Fribourg-Gottéron till 2027, det meddelar klubben på sin hemsida."
42poäng på 46 matcher i år.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 718
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av ski3r tis feb 20, 2024 9:56 am

Stefan Nilsson ångrar inte att de släppte Patrik Zdrahal, eller att de valde att valde inleda säsongen med 14 forwards. Planen är att göra det även nästa säsong.

Om någon nu trodde att vi har lärt oss någonting och att det skulle blir annorlunda nästa säsong....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av CKa tis feb 20, 2024 9:59 am


CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Lulejoe tis feb 20, 2024 10:41 am

ski3r skrev:
Stefan Nilsson ångrar inte att de släppte Patrik Zdrahal, eller att de valde att valde inleda säsongen med 14 forwards. Planen är att göra det även nästa säsong.

Om någon nu trodde att vi har lärt oss någonting och att det skulle blir annorlunda nästa säsong....


Fast nästa säsong har vi säkert en del juniorer som knackar på dörren både på back och forward sidan så det är nog inte fel.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Serkan122 tis feb 20, 2024 11:04 am

ski3r skrev:
Stefan Nilsson ångrar inte att de släppte Patrik Zdrahal, eller att de valde att valde inleda säsongen med 14 forwards. Planen är att göra det även nästa säsong.

Om någon nu trodde att vi har lärt oss någonting och att det skulle blir annorlunda nästa säsong....
Och

Kan de miljoner som inte utnyttjades i budgeten för den här säsongen komma att läggas på nästa?
– Det är en fråga för vår styrelse och klubbdirektör, men jag har inte fått några sådana indikationer. Det här har ju varit en ekonomiskt ansträngande säsong för föreningen.”

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av ski3r tis feb 20, 2024 11:15 am

Lulejoe skrev:
ski3r skrev:
Stefan Nilsson ångrar inte att de släppte Patrik Zdrahal, eller att de valde att valde inleda säsongen med 14 forwards. Planen är att göra det även nästa säsong.

Om någon nu trodde att vi har lärt oss någonting och att det skulle blir annorlunda nästa säsong....


Fast nästa säsong har vi säkert en del juniorer som knackar på dörren både på back och forward sidan så det är nog inte fel.
Fast det är väl ingen motsats att ha en bredare trupp och samtidigt satsa på juniorer? Vi vet ju att det under varje säsong faller bort ett par spelare av olika anledningar och att det är nästintill omöjligt att hitta ersättare. Känns det rimligt att vi återigen går in i ett slutspel med för tunn trupp?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Lulejoe tis feb 20, 2024 11:56 am

ski3r skrev:
Lulejoe skrev:
ski3r skrev:
Stefan Nilsson ångrar inte att de släppte Patrik Zdrahal, eller att de valde att valde inleda säsongen med 14 forwards. Planen är att göra det även nästa säsong.

Om någon nu trodde att vi har lärt oss någonting och att det skulle blir annorlunda nästa säsong....


Fast nästa säsong har vi säkert en del juniorer som knackar på dörren både på back och forward sidan så det är nog inte fel.
Fast det är väl ingen motsats att ha en bredare trupp och samtidigt satsa på juniorer? Vi vet ju att det under varje säsong faller bort ett par spelare av olika anledningar och att det är nästintill omöjligt att hitta ersättare. Känns det rimligt att vi återigen går in i ett slutspel med för tunn trupp?

Jag hör dig men vad jag menar är att vi har några riktigt bra juniorer som snart bör ta steget upp och bli typ åttonde back, dom måste få speltid för att bli bra. Förhoppningen är ju att vi kan få upp juniorer som blommar ut och blir riktigt bra, då kan vi satsa mer pengar på dom få spelare vi väl värvar. Min känsla är att det är våran väg till framgång.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis feb 20, 2024 1:51 pm

Kan köpa att man startar med plats åt juniorerna, i synnerhet som de tagit för sig i år när de fått chansen. Lite andra förutsättningar inför nästa säsong när man nu sett att både Granberg och Hedqvist håller och dessutom ser jävligt lovandeut, samtidigt som det finns flera som knacksr på dörren.

MEN skall man starta med 14 forwards, då får man ju se till att ha landat spetsspelarna bland de 14 inräknade så att de kompletteringsvärvningar som eventuellt behövs senare blir just breddvärvningar och inte en jakt på en frälsare som uteblir för tredje året i rad.

Man kan ju inte ett tredje år starta utan en förstacenter och ytterligare en spetsspelare utöver Omark, det blir att förvänta sig på tok för mycket av våra unga killar även om de räknas som ordinarie. De måste få växa in långsamt i en välfungerande lagmaskin där de kan växa under vingarna av andran om bär laget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Mr Bister, Kneten, Lulejoe, Serkan122, StålVrak1 and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet