Skellefteå

+28
Lars158
PM
Björnpappa
Hedanders
LulefanGBG
Redbear
Diktatorn
Burskydd
Donowitz
Pontaking
Puckad
Monco
kokostrollet
Urken
Snikne Ville
Metheuz
Sundance Kid
Lehto
Lasse Proppmätt
Pajala
Blinders
Jokerman ll
Bamsefar
Tony Moore
Kanellängd
Hankburger
LHF96
Dustin
32 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av kokostrollet lör 11 feb 2023, 15:03

Donowitz skrev:Mår illa i förväg av att detta lag troligen kommer att vinna hela skiten.

Slutspel är en annan idrott än grundserie.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Donowitz lör 11 feb 2023, 15:09

kokostrollet skrev:
Donowitz skrev:Mår illa i förväg av att detta lag troligen kommer att vinna hela skiten.

Slutspel är en annan idrott än grundserie.

Tack för de uppmuntrande orden men har tyvärr svårt se något lag vinna en hel serie mot dem.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Blinders lör 11 feb 2023, 15:11

Donowitz skrev:
kokostrollet skrev:
Donowitz skrev:Mår illa i förväg av att detta lag troligen kommer att vinna hela skiten.

Slutspel är en annan idrott än grundserie.

Tack för de uppmuntrande orden men har tyvärr svårt se något lag vinna en hel serie mot dem.
Jag tycker Färjestad har högre högsta nivå.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore lör 11 feb 2023, 15:59

Räkna inte bort VLHC..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad mån 27 feb 2023, 21:24

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger mån 27 feb 2023, 22:25


Vilken stjärna. Skiter i hela serien bara för att ansluta till slutspelet. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll fre 07 apr 2023, 20:05

Inget plast. Ingen dynga. Inga bedragare.

Vill se Jocke Lindström lyfta bucklan.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Blinders fre 07 apr 2023, 20:11

Jokerman ll skrev:Inget plast. Ingen dynga. Inga bedragare.

Vill se Jocke Lindström lyfta bucklan.
Skellefteå Hockey Club, grundad 1985.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Björnpappa likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville fre 07 apr 2023, 21:48

Säga vad man vill, de fortsätter spela grymt bra hockey.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

DaVoc likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll lör 22 apr 2023, 10:12

Från 2015 fram till idag har SKE enligt Norran nio raka förluster på hemmaplan i SM-finaler med 11–32 i målskillnad. 10:e raka idag? Coffee
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll fre 28 apr 2023, 10:57

Skellefteå - Sida 2 Img_2621
Ryktet säger Kühnhackl till Tyskland, Sundsvik och Hellnemo till Rögle,
Wingerli till Zug.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Burskydd tis 25 jul 2023, 03:52

Oskar Möller borta på obestämd tid pga utmattningssyndrom uppger Mordors läkare. Är utmattningssyndrom ett annat och finare ord för depression eller ?

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad tis 25 jul 2023, 08:24

Burskydd skrev:Oskar Möller borta på obestämd tid pga utmattningssyndrom uppger Mordors läkare. Är utmattningssyndrom ett annat och finare ord för depression eller ?
Utbränd är väl vad vi kallat det senaste åren. samma som Kyrö.
Slutspel och finalserie är tuffare än gemene man förstår.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Donowitz tis 25 jul 2023, 13:32

Tråkigt. Vet inte vad som hänt men förstått att han har mycket på hemmaplan och det som hänt med hans sambo. Kan vara svårt att få ihop livspusslet med barn, sömn etc och samtidigt vara elitidrottare. Hoppas att han blir bättre.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Diktatorn tis 25 jul 2023, 14:09

Blev utbränd förra året verkligen ingen lek. Tar du tag i grejerna tidigt kan det räcka med sjukskrivning i två veckor och sen gradvis upptrappning av arbete. Går du helt in i väggen kan det ta upp mot ett år att återhämta sig, med risk att du aldrig riktigt blir samma person igen. Stresskänslighet, sömnbrist, kroniska mag- och tarmsjukdomar osv osv gör ingen gott.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Burskydd ons 26 jul 2023, 12:36

Donowitz skrev:Tråkigt. Vet inte vad som hänt men förstått att han har mycket på hemmaplan och det som hänt med hans sambo. Kan vara svårt att få ihop livspusslet med barn, sömn etc och samtidigt vara elitidrottare. Hoppas att han blir bättre.
Vad har hänt med Oskars sambo ?

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala ons 26 jul 2023, 15:30

Burskydd skrev:
Donowitz skrev:Tråkigt. Vet inte vad som hänt men förstått att han har mycket på hemmaplan och det som hänt med hans sambo. Kan vara svårt att få ihop livspusslet med barn, sömn etc och samtidigt vara elitidrottare. Hoppas att han blir bättre.
Vad har hänt med Oskars sambo ?

Hjärntumör.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18157
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear tor 27 jul 2023, 20:24

Oskar Lindberg klar... inte officiellt, men rätt troligt. Bra värvning av SAIK...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xgpLAp/uppgifter-oscar-lindberg-klar-for-skelleftea
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dustin tor 27 jul 2023, 23:58

Redbear skrev:Oskar Lindberg klar... inte officiellt, men rätt troligt. Bra värvning av SAIK...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xgpLAp/uppgifter-oscar-lindberg-klar-for-skelleftea

Oerhört bra värvning. Men fortfarande rätt tuffa hål på forwardssidan, särskilt med Möller borta. Men känns ändå som att Skellefteå for ihop det där i slutändan, som vanligt.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger fre 28 jul 2023, 00:28

Redbear skrev:Oskar Lindberg klar... inte officiellt, men rätt troligt. Bra värvning av SAIK...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xgpLAp/uppgifter-oscar-lindberg-klar-for-skelleftea

Riktigt bra värvning men det är fortfarande stora hål i truppen. Lindström har inte bestämt sig än och i och med Möllers time out så har man minst två forwardsplatser att fylla och dessa skall direkt in i förstafemman mer eller mindre. Och klockan tickar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll tis 01 aug 2023, 12:04

Skellefteå - Sida 2 Img_2650

Tack Leifby
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dustin tis 01 aug 2023, 20:59

Ligans tveklöst bästa center- och målvaktssida, kryddat med en välbalanserad backuppsättning med stor potential. Forwardssidan är väl endast 2 av 5 med Möller ute ur leken men där är väl möjligheterna också störst att fortfarande kunna hitta spets. Ger mig fan på att Lindström dessutom spelar ytterligare en säsong.

Tråkigt att säga det men en solklar guldfavorit i mina ögon.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av kokostrollet fre 04 aug 2023, 10:20

Dustin skrev:Ligans tveklöst bästa center- och målvaktssida, kryddat med en välbalanserad backuppsättning med stor potential. Forwardssidan är väl endast 2 av 5 med Möller ute ur leken men där är väl möjligheterna också störst att fortfarande kunna hitta spets. Ger mig fan på att Lindström dessutom spelar ytterligare en säsong.

Tråkigt att säga det men en solklar guldfavorit i mina ögon.

Såg att Jocke Lindström verkar sluta, så två av deras bästa forwards är ändå borta vad det verkar om Möller nu är indisponibel ett tag.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-ikonen-joakim-lindstrom-lagger-av/

Verkar ha värvat en Lettisk landslagsman, känns som en udda värvning för att vara dem men deras forwardssida ser ju inte helt solid ut just nu så det kanske är så marknaden ser ut?

Med det sagt, så tycker jag också att de har den bästa centersidan i serien helt klart. Målvaktssidan är jag mer tveksam till om den toppar. Larmi/Åhman känns bättre och mindre skadekänslig och tycker många lag i SHL har bra målvaktspar, så ser inte heller att något lag sticker ut som "tveklöst bäst" på just den positionen.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Hankburger and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG fre 04 aug 2023, 11:52

kokostrollet skrev:
Dustin skrev:Ligans tveklöst bästa center- och målvaktssida, kryddat med en välbalanserad backuppsättning med stor potential. Forwardssidan är väl endast 2 av 5 med Möller ute ur leken men där är väl möjligheterna också störst att fortfarande kunna hitta spets. Ger mig fan på att Lindström dessutom spelar ytterligare en säsong.

Tråkigt att säga det men en solklar guldfavorit i mina ögon.

Såg att Jocke Lindström verkar sluta, så två av deras bästa forwards är ändå borta vad det verkar om Möller nu är indisponibel ett tag.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-ikonen-joakim-lindstrom-lagger-av/

Verkar ha värvat en Lettisk landslagsman, känns som en udda värvning för att vara dem men deras forwardssida ser ju inte helt solid ut just nu så det kanske är så marknaden ser ut?

Med det sagt, så tycker jag också att de har den bästa centersidan i serien helt klart. Målvaktssidan är jag mer tveksam till om den toppar. Larmi/Åhman känns bättre och mindre skadekänslig och tycker många lag i SHL har bra målvaktspar, så ser inte heller att något lag sticker ut som "tveklöst bäst" på just den positionen.
Delar den här analysen. Centersidan klart bäst. Målvaktssidan absolut bland de bästa men inte självklart den absolut bästa. Forwardsidan betydligt svagare men här brukar ju alltid ett eller två namn överraska positivt hos dem också så Saik blir nog att räkna med även i år. Backsidan har jag ingen riktig koll på i skrivande stund. Kollade deras trupp för några veckor sedan men minns inte riktigt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dustin mån 21 aug 2023, 16:12

Skellefteå värvar alltså från KHL


Kenny Agostino
Inga imponerande siffror från den gångna säsongen i ett KHL som kanske var den sämsta upplagan någonsin.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hedanders mån 21 aug 2023, 19:07

Dammluckorna har öppnats. Nu kommer fler KHL-spelare komma till SHL. I värsta fall kommer lag komma med förklaringen att "om alla lag utom vi tar in KHL-spelare måste vi också göra det, annars blir vi sist."

Jag är lite förvånad över att SAIK var de första som tog detta steg. Hade nog tänkt det skulle bli Malmö, HV eller typ Linköping...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Metheuz mån 21 aug 2023, 19:13

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O8Ja5V/beklammande-med-kenny-agostino-till-skelleftea-abrahamsson

"Skellefteå!? Nej, men inte Skellefteå.
En av Sveriges mest respekterade klubbar och tyngsta flaggskepp väljer alltså att solka ner sig för…
Ja, för vadå? Att få in ytterligare en forward."

"Redan i slutet av förra veckan fick vi information om att Modo tackat nej till en KHL-spelare på grund av den moraliska aspekten. Det var Kenny Agostino.
På ett sportsligt plan hade nykomlingen Modo definitivt behövt Agostino för att spetsa till sitt lag och förbättra möjligheten att undvika ett kvalspel.
Modos styrelse följde sin moraliska kompass och valde bort den möjligheten.
Det gjorde inte Skellefteå.
Jag hade så mycket högre tankar om Skellefteå AIK. "

Abrahamsson sparar inte på kritiken. Visst så är det annorlunda än om vi skulle ha skrivit kontrakt med t.ex. Jaros som gick till KHL under pågående krig men signalvärdet i sig är inte det bästa särskilt eftersom dom hade tagit upp på nått årsmöte i somras att man minsann inte ska värva spelare som har signat kontrakt i KHL (vilket teoretiskt Agostino inte hade gjort sedan kriget började).
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Burskydd mån 21 aug 2023, 20:05

Vilken slampa har tagit in Kenny Agostino till Sexfingers ??
Vidrig landsförrädare
Så typiskt asen i 0910
Slava Ukraina 🇺🇦

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Björnpappa mån 21 aug 2023, 20:11

Förbannat tondövt av Skellefteås ledning. Personligen tror jag att Agostino inte ens kommer att vara kvar till SHL-premiären. Alla i ledningen borde förstå vilket ramaskri det kommer att bli. Det här är en enorm Badwill för hela föreningen. Några sponsorer kommer säkert att få kalla fötter och utvärdera om de vill förknippas med Skaik. I det här fallet har sakfrågan ingen betydelse utan allt hänger på vilket håll drevet tar.

Kanske vi får höra växelramsor mellan hemma- och bortaklacken med "Fuck - Skellefteå" under säsongen

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Pontaking and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG mån 21 aug 2023, 20:45

Oj den såg man inte komma....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad mån 21 aug 2023, 21:41

Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger mån 21 aug 2023, 21:48

Puckad skrev:Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.

"If excluding Zhafyarov, Kenny Agostino was Torpedo’s top scorer last season (20+20 in 46 games). The contract with the American was extended by the club back in the winter, but in the current circumstances Torpedo fans couldn’t help but worry – will Kenny return this summer? He did. And he is ready to rock again in the blue jersey."

https://en.khl.ru/news/2022/08/18/501107.html

Han förlängde mitt under konflikten. Så han spelade inte bara klart kontraktet utan valde att förlänga dessutom. Så det skall inte jämföras med spelare som inte kom lös pga. klubben vägrade riva deras kontrakt eller de inte valde att köpa lös sig.

Det är riktigt tondövt av Skellefteå AIK att värva spelare direkt från KHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dustin mån 21 aug 2023, 21:51

Puckad skrev:Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.


Nej, men den första att spela i KHL 22/23. Enligt mig så är det stor skillnad på att vara fast i Ryssland feb-mars 2022, när invasionen precis genomförts, och man är kvar i landet. I det läget är det nog svårare att ”arbetsvägra” av rädsla för vad som skulle kunna ske då. Agostino åkte hem till USA och gjorde ett aktivt val att återvända hösten 2022. Man kan snacka mycket om att man ville bryta avtalet men en lösning hade ju varit att inte åka tillbaka?

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av kokostrollet mån 21 aug 2023, 21:57

LulefanGBG skrev:Oj den såg man inte komma....

Verkligen. Letten, Rautio och nu detta. Very Happy

Verkar ha lastat allt de kan på Lindberg och verkar lite desperata. Hade kanske innerst inne redan räknat in både Lindström och Möller i truppen?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad mån 21 aug 2023, 22:59

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.

"If excluding Zhafyarov, Kenny Agostino was Torpedo’s top scorer last season (20+20 in 46 games). The contract with the American was extended by the club back in the winter, but in the current circumstances Torpedo fans couldn’t help but worry – will Kenny return this summer? He did. And he is ready to rock again in the blue jersey."

https://en.khl.ru/news/2022/08/18/501107.html

Han förlängde mitt under konflikten. Så han spelade inte bara klart kontraktet utan valde att förlänga dessutom. Så det skall inte jämföras med spelare som inte kom lös pga. klubben vägrade riva deras kontrakt eller de inte valde att köpa lös sig.

Det är riktigt tondövt av Skellefteå AIK att värva spelare direkt från KHL.

Dustin skrev:
Puckad skrev:Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.


Nej, men den första att spela i KHL 22/23. Enligt mig så är det stor skillnad på att vara fast i Ryssland feb-mars 2022, när invasionen precis genomförts, och man är kvar i landet. I det läget är det nog svårare att ”arbetsvägra” av rädsla för vad som skulle kunna ske då. Agostino åkte hem till USA och gjorde ett aktivt val att återvända hösten 2022. Man kan snacka mycket om att man ville bryta avtalet men en lösning hade ju varit att inte åka tillbaka?

Om han förlängde under konflikten så är ursäkterna slut.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pontaking tis 22 aug 2023, 00:14

Puckad skrev:Jag vill inte försvara SAIK, men Agostino är inte den första i SHL som spelat klart sitt kontrakt i KHL, som signades innan kriget bröt ut.

Säg någon annan? Lasse Johansson hade redan skrivit på för Frölunda innan kriget bröt ut.

Pontaking

Antal inlägg : 1187
Join date : 14-03-16

Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av PM tis 22 aug 2023, 00:52

Det här stör mig nått djävulsk Skellefteå - Sida 2 1f47f

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll tis 22 aug 2023, 04:50

SAIK slickar aset Putin i röven och pissar på Ukrainarna.

Kan man inte bara skicka dem här jävlarna åt helvete.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av PM tis 22 aug 2023, 10:35


PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 tis 22 aug 2023, 20:36

Agostino är tyvärr en bra värvning.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tis 22 aug 2023, 21:12

Skit samma om han är bäst i världen. Sånt skit kommer åtminstone inte Luleå hålla på med
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 189
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av NallePhu tis 22 aug 2023, 21:21

Tror inte han kommer vara kvar då serien startar det är lite för mycket som står på spel, Gissar nog vissa sponsorer redan yppat och sagt sitt åt ledningen typ Ske Kraft...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18217
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman ll tis 22 aug 2023, 21:32

Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hedanders ons 23 aug 2023, 10:46

Agostino kunde bryta avtal – valde ryska pengarna
https://www.aftonbladet.se/a/XbL3on

SAIK har skitit i det blå skåpet. REJÄLT!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Redbear, LulefanGBG, Hankburger, Lehto, Blitzwagen, SatanicPanic and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Björnpappa ons 23 aug 2023, 12:18

Hedanders skrev:Agostino kunde bryta avtal – valde ryska pengarna
https://www.aftonbladet.se/a/XbL3on

SAIK har skitit i det blå skåpet. REJÄLT!
Vilken tur för Skellefteå, nu kan de sparka Agostino med en halvhyfsad motivering. Otroligt nog hade de inte räknat med uppståndelsen som kom efter värvningen.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av SatanicPanic ons 23 aug 2023, 12:29

Björnpappa skrev:
Hedanders skrev:Agostino kunde bryta avtal – valde ryska pengarna
https://www.aftonbladet.se/a/XbL3on

SAIK har skitit i det blå skåpet. REJÄLT!
Vilken tur för Skellefteå, nu kan de sparka Agostino med en halvhyfsad motivering. Otroligt nog hade de inte räknat med uppståndelsen som kom efter värvningen.

Men har det blivit nog med uppståndelse? Med tanke på att ingen av de stora sponsorerna har uttalat sig än om saken det här kan ju bli så illa att ingen bryr sig och det blir fritt fram att värva khl spelare... 😑
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Metheuz ons 23 aug 2023, 12:59

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/5BzedE/skelleftea-aik-gor-sig-till-atloje-i-idrotts-sverige-leifby

I Norrbottens-Kuriren läste jag att Linus Omark – som spelat professionell ishockey i snart 20 år – uttalat sig om värvningen.

– Jag tycker det är fel av dem att ta in honom. De (i Skellefteå) har försökt vrida och vända på det. Men det där med att det inte går att ta sig ur kontrakt är bara skitsnack.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

LHF96 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Serkan122 ons 23 aug 2023, 13:40

Hitta någon som länkat till detta på X men lyckas inte kopiera in det.

Men det hade varit intressant att veta vad som sades i denna video:
https://m.youtube.com/watch?v=LELp80PKnvA (2 Augusti 2022).

Känns ju inte som att man gör något sånt här för en spelare som kommer tillbaka för att spela andra året på sitt kontakt.

Titeln på svenska: Kenny Agostino i Nizhny!
Beskrivningen under videon på svenska: Vänner, fånga historien om Kennys återkomst! 🤩
Prenumerera 👇🏻
https://beacons.page/hctorpedo

+ detta: ”Some North Americans chose to terminate their contracts instead of competing in the KHL playoffs, including Kenny Agostino (Nizhny Novgorod Torpedo), Geoff Platt (Salavat Yulaev Ufa) and Nick Shore (Novosirisk Sibir). Contract values dipped as the ruble was pounded in currency markets.”

https://www.sportsnet.ca/nhl/32-thoughts-as-sports-world-restricts-russia-fallout-in-hockey-still-unfolding/sn-amp/ (2 Mars 2022)

Känns som att det ligger något i att han skrev på ett nytt kontrakt efter krigsutbrottet. Om jag inte missar något.

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger ons 23 aug 2023, 13:46

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Redbear, LulefanGBG and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG ons 23 aug 2023, 14:04

Härligt om Omark får rätt i sin kommentar att det är skitsnack att kontraktet inte gick att bryta. Kommentaren kom ju innan artiklarna om att han varit överrens med Växjö förra säsongen osv.

Är ju flertalet av spelare som lyckats. Två svenskar från samma lag som den här tjommen spelade i så att det inte skulle gå är förstås löjligt.

Att det skulle kosta och vara tufft, det är en annan sak men ingen har tvingat honom att stanna.

Fruktansvört osannolikt att Saik inte skulle ha vetat om det här. Man kommer såklart spela ovetandes och skylla allt på Agostino och hans agent, men även här är det ju så att Saik till syvende och sist ändå valt att krita på med någon som aktivt valt att inte lämna Ryssland trots kriget.

Utan att lägga några moraliska värderingar i det beslutet så är det ju inte utan att man undrar hur fan de tänkt. Förstod de inte att den här reaktionen skulle komma?

Jämförelsevis så valde Modo att tacka nej och kan gå med huvudena högt. Saik har skitit i det blå skåpet och det enda de kan göra är att bryta kontraktet, hävda att det sker p.g.a ny information som tillkommit och sedan be sina supportrar och sponsorer om ursäkt.

Konstigt att man inte hört mer från sponsorer ännu.förresten? (Iallafall har jag inget hört).
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Redbear and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 2 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet