Oscar Eklind

+36
LetsGoLuleå
CKa
Dundernisse
Tmyrg
LHF90
farre
Björnkäften
Burskydd
Polyfemos
Danneja
Urken
Småland
Tobbebias88
Hankburger
LHF96
Jojjan
Haparanda
Blinders
LulefanGBG
Metheuz
kokostrollet
LubosC
Lehto
Serkan122
LinusFröbergsMustasch
Puckad
JuniorX
Diktatorn
Dustin
Snikne Ville
Kneten
Pajala
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Jonken
Redbear
40 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Kneten lör 18 nov 2023, 11:25

Manner är efterklok. Han fick inte alls ut det bästa ur Eklind, det kan vi lugnt konstatera. Laughing

"Mikko Manner ångrar att han inte gav den i Luleå Hockey så lyckade Oscar Eklind en större roll när han tränade Brynäs. "Han har visat att han är en spelare motståndarna ska vara rädd för", säger finländaren.

Han uppskattade att ha Oscar Eklind i sitt lag, men använde honom på ett annat sätt än vad Thomas Berglund gör.

– Han hade spelat seniorhockey i ett par säsonger när han kom till oss, men det tog honom lite tid att anpassa sig till nivån, säger Mikko Manner och fortsätter:

– Jag kommer ihåg att vi testade honom i förstakedjan i några matcher under hans första säsong, men det gick inte lika bra för honom som när han spelade med Linus Ölund i tredjekedjan, och vi hade inte tid att vänta på att han skulle börja producera.

– Fast han jobbade hårt, lyssnade och utvecklades hela tiden. Han gjorde det också bra i boxplay, tillägger han.

Er ofta rätt passiva hockey passade väl samtidigt inte honom särskilt bra?

– Jag håller med, många gånger blev vi också alldeles för passiva, men jag hoppas att den erfarenheten kan hjälpa honom längre fram i hans karriär. Ifall man vill ha en lång karriär så gäller det att kunna anpassa sig och om han någon gång i framtiden som spelar under någon annan tränare som har ett system som påminner om det vi använde så kommer det att göra det lättare för honom.

Han konstaterar sedan att Oscar Eklind valde rätt klubb när han lämnade Brynäs, efter de hade åkt ur SHL.

– Det var perfekt för honom, och han har fått en bra roll där, säger Mikko Manner och fortsätter:

– Jag kan tänka mig att han rätt kul för honom just nu, och om han får fortsätta spela med en så skicklig passningsspelare som Linus Omark i powerplay så kommer det att bli ännu fler mål, för han har visat att han är en spelare motståndarna ska vara rädd för.

– Det är kul att se när det går bra för ens gamla spelare, och jag hoppas det fortsätter göra det. Om jag kunnat gå tillbaka i tiden så hade jag gett honom en större roll och mer tid framför mål i powerplay, tillägger han.

Det ryktas att New York Rangers och några andra klubbar i NHL följer honom, hur ser du på hans möjligheter?

– Han har kunskaperna och tekniken för det. Vi får se hur han hanterar sina framgångar, det mentala är en stor del av hockeyn, och dina och andras förväntningar förändras när det går så bra som det har gjort för honom. Men jag upplever honom som mentalt stark. Han har inte fått någonting gratis, han var ju ingen stjärna i yngre år, utan har fått jobba hårt för att ta sig dit han är. Jag tycker han är ett bra exempel på vad ödmjukhet utanför isen och karaktär på isen kan betyda."

/ Jiglund

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Tony Moore, PM, Jonken, kokostrollet, Pajala and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Polyfemos tis 19 dec 2023, 12:46

Oscar antyder i Hockeymorgon att det finns konkret intresse från NHL. Så ska det antagligen scoutas ersättare till nästa år.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd lör 06 jan 2024, 21:03

Tragiskt att se hur lite han tar för sig med sin fysik om man jämför med lille Isak Hedkvist. Dags att börja skita ner sig nu Oscar !!

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Tony Moore tis 23 jan 2024, 17:30

"..Har blivit pappa för första gången
För lite mer än en månad sedan blev Oscar Eklind pappa för första gången.
Gymnasieflörten Alva, som kommit att bli hans sambo, har varit med under hela resan från Malmö till Luleå. Med ett par uppehåll i Mora och Gävle. – Hon har nog haft väldigt kul på vägen. Vi har skaffat många vänner i både Mora och Gävle.
Men trivs väldigt bra i Luleå."..

Kul att höra fam.Eklind trivs i Luleå Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Björnkäften lör 02 mar 2024, 16:09

Visst han har gjort jävligt mycket mål men övrigt i spelet tycker jag inte att han alls levererar längre.

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Serkan122 lör 02 mar 2024, 16:11

Björnkäften skrev:Visst han har gjort jävligt mycket mål men övrigt i spelet tycker jag inte att han alls levererar längre.
Inte levererat i mål eller på senaste tiden, Har väll gjort 2 mål senaste 20? Förvånad om han får NHL kontrakt.

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

LHF90 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av farre lör 02 mar 2024, 17:08

Det är bara naivt att tro att han med den klubbtekniken och puckbehandlingen ens skulle vara påtänkt ett NHL kontrakt
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dundernisse and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd fre 15 mar 2024, 07:57

Eklind !!
Om du mot all förmodan skulle läsa vad vi fans tycker om din insats mot Örebro igår så skulle du med all rätt behöva skämmas.

Sluta lufsa runt på isen,ta för dig fysiskt och låt inte motspelare som väger 20 kg mindre än dig få flytta på dig, visa hjärta och jävlaranamma..TA I FÖR H*LV*T* !!

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

pingu and Mantz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Lehto fre 15 mar 2024, 08:34

Kan faktiskt hålla med lite, med den sizen måste han ställa lite frågor till motståndarna! Bli lite elakare, kliv på!
Motståndarna tvekade inte alls och dom hade väl det som uttalat mål att spela fysiskt på oss i VARJE situation vilket det syntes att dom gjorde.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Puckad and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd mån 25 mar 2024, 19:32

Såg ni vad Keegan Lowe skrek till Eklind efter avblåsning vid 00:33-”you are fucking soft”..Eklind sänkte huvudet och åkte därifrån.
Bort med han. Något är fel i huvudet på han.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av LHF90 mån 25 mar 2024, 19:35

Burskydd skrev:Såg ni vad Keegan Lowe skrek till Eklind efter avblåsning vid 00:33-”you are fucking soft”..Eklind sänkte huvudet och åkte därifrån.
Bort med han. Något är fel i huvudet på han.

Stämmer ju dock rätt bra på Eklind, han är extremt soft för att ha den storleken han har, Lowe ska inte kunna puckla på han och skratta han i ansiktet på det där sättet utan att känna, fan gjorde jag ett misstag här.

LHF90

Antal inlägg : 260
Join date : 23-03-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd mån 25 mar 2024, 19:46

Eklind…hoppas du läser detta i efterhand.
Säg upp ditt kontrakt och flytta. Du är vek och ingen stålman.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Tmyrg mån 08 apr 2024, 22:44

Nu har Philadelphia bekräftat att Oscar Eklind är klar för dem. Kontraktet är på ett år och värt motsvarande 9,5 miljoner kronor.

Det som fick dem att fastna för den 25-årige forwarden är enligt uppgifter hans storlek och boxplayspel.

Luleå Hockey har rätt till en fjärdedel av den ersättning som kommer utbetalas under nästa säsong. Det betyder att de kommer få ett tillskott på ungefär 900 000 kronor.

Tmyrg

Antal inlägg : 2
Join date : 21-06-03

pingu, Dundernisse, Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Björnkäften mån 08 apr 2024, 22:56

Bra för oss att han lämnar plats åt något bättre. 
Många mål men fullkomligt oduglig stora delar, 0 fysik, använder inte sin kropp, bra att få utrymme att få in något bättre, visst han är säkert jävligt billig men med ett tillskott på strax under miljonen för honom längre fram är bra utdelning

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

pingu, Dundernisse, Kelkan and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Dundernisse mån 08 apr 2024, 23:09

Björnkäften skrev:Bra för oss att han lämnar plats åt något bättre. 
Många mål men fullkomligt oduglig stora delar, 0 fysik, använder inte sin kropp, bra att få utrymme att få in något bättre, visst han är säkert jävligt billig men med ett tillskott på strax under miljonen för honom längre fram är bra utdelning
Instämmer. Rätt fullt i vår tredje- och fjärdelina. På tok för ojämn för topp 2 om vi ska utmana. Hoppas detta gör att vi kan få två centrar istället för en från översta hyllan.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av CKa mån 08 apr 2024, 23:14

Ifall Luleå nu hade varit en förening som vill vara offensiv och göra en seriös satsning kommande säsong så skulle man ta pengarna som aldrig användes i årets budget plus Kempepengarna plus Eklindpengarna och lagt in dessa i kommande års spelarbudget.

Men vi vet ju alla att det ej kommer ske. Dom kommer istället gå till att minska minusresultatet i år samt till att betala Skuggans lön medans han golfar i Marbella.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Lars158, Kneten, Serkan122, Kelkan and Suomipoika like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av LetsGoLuleå tis 09 apr 2024, 01:50

CKa skrev:Ifall Luleå nu hade varit en förening som vill vara offensiv och göra en seriös satsning kommande säsong så skulle man ta pengarna som aldrig användes i årets budget plus Kempepengarna plus Eklindpengarna och lagt in dessa i kommande års spelarbudget.

Men vi vet ju alla att det ej kommer ske. Dom kommer istället gå till att minska minusresultatet i år samt till att betala Skuggans lön medans han golfar i Marbella.

Sa inte folk något liknande efter förra säsongen och resultatet blev det omvända? Det blir att se om de ökar eller håller samma budget nästa säsong men det blir väl först klart i slutet av maj då man får det svart på vitt. Vill även minnas att Enbom vid två tillfällen menat att man inte kommer sänka budgeten till nästa säsong och de orsaker som du nämner plus pengar man fått för Sandis Vilmanis som ändå indikerar att så kommer nog att vara fallet. Det är även samma budget som man inte utnyttjade fullt ut till att börja med.

https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/beskedet-satsningen-fortsatter-sa-ska-den-finansieras/r5v3xznj

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 153
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av icemask tis 09 apr 2024, 08:38

icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Puckad tis 09 apr 2024, 08:39

Grattis och lycka till Oscar!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Zeth tis 09 apr 2024, 08:44

Synd att vår egen junior Elias Callgren hunnit skriva på för College hockey, han hade varit en klockren ersättare för Eklind.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 09:23

Uttalande från SHL:s VD Johan Hemlin i Aftonbladet:
– Om vi har ett ”normalt utfall” i sommarens NHL-draft på cirka 20–25 svenska spelare som blir valda och vi når maximalt bonusutfall i NHL, det vill säga att det ser ut ungefär som den gångna säsongen, så kommer varje NHL-övergång att vara värd ungefär 360 000 dollar för klubbarna, fördelat på fyra år.

Stämmer det så blir det "bara" ca 225 000 kr/år 2025-->2028 (för Eklind). Hursom, inga NHL pengar att använda redan 24/25, förutom Eklinds lönepost i LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av JuniorX tis 09 apr 2024, 10:11

Då har vi väl förklaringen till varför han var så oerhört blek i slutspelet.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Lehto tis 09 apr 2024, 10:43

Tony Moore skrev:Uttalande från SHL:s VD Johan Hemlin i Aftonbladet:
– Om vi har ett ”normalt utfall” i sommarens NHL-draft på cirka 20–25 svenska spelare som blir valda och vi når maximalt bonusutfall i NHL, det vill säga att det ser ut ungefär som den gångna säsongen, så kommer varje NHL-övergång att vara värd ungefär 360 000 dollar för klubbarna, fördelat på fyra år.

Stämmer det så blir det "bara" ca 225 000 kr/år 2025-->2028 (för Eklind). Hursom, inga NHL pengar att använda redan 24/25, förutom Eklinds lönepost i LHF.
Nu ska jag inte komma å peka fingrar här eller låtsas vara någon som har koll för det har jag inte.
Men det där "fördelat på fyra år" är ävl lite dåligt uttryckt, det jag tror dom menar är att det blir 360 000 dollar fördelat på dom klubbarna han varit verksam i det senaste 4 åren. I detta fall Mora 1år, Brynäs 2år & Luleå 1år.
360 000 / 4 = 90 000 dollar. Så Mora 90000, Brynäs 180000 & Luleå 90000.

Så har jag förstått det.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Tony Moore, Loop, Kneten, Tobbebias88 and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av CKa tis 09 apr 2024, 10:57

Tony Moore skrev:Uttalande från SHL:s VD Johan Hemlin i Aftonbladet:
– Om vi har ett ”normalt utfall” i sommarens NHL-draft på cirka 20–25 svenska spelare som blir valda och vi når maximalt bonusutfall i NHL, det vill säga att det ser ut ungefär som den gångna säsongen, så kommer varje NHL-övergång att vara värd ungefär 360 000 dollar för klubbarna, fördelat på fyra år.

Stämmer det så blir det "bara" ca 225 000 kr/år 2025-->2028 (för Eklind). Hursom, inga NHL pengar att använda redan 24/25, förutom Eklinds lönepost i LHF.

Hur räknar du nu? Det är 360 000 dollar som fördelas på klubbarna där han spelat dom senaste fyra säsongerna. Dvs hade han spelat i LHF senaste fyra åren hade dom fått hela summan, nu får man istället endast en fjärdedel.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 11:00

Ok, jag tolkade nog inlägget från Hemlin fel, låter bättre det ni skriver här ovan Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd tis 09 apr 2024, 16:58

Ok,, där fick man svaret på varför han inte gick in i närkamperna och tacklingar med sin storlek och fysik..han var helt enkelt rädd för att bli skadad 🤮🤮🤮
Ajö med dig. Eller som han uttalar sig i tidningen:” Är Luleå Hockey en klubb du kan tänka dig att återvända till när du känner dig färdig i Nordamerika?

– Vem vet. Att jag ska ta en plats i NHL är det enda som finns i mitt huvud nu, och går det bra för mig kommer jag kanske aldrig tillbaka till SHL. Men det kan förstås skita sig totalt (skratt).”

Och skita sig kommer det att göra för han. Vänta och se. Samma brist på ryggrad som Kempe.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Blinders tis 09 apr 2024, 17:00

Burskydd skrev:Ok,, där fick man svaret på varför han inte gick in i närkamperna och tacklingar med sin storlek och fysik..han var helt enkelt rädd för att bli skadad 🤮🤮🤮
Ajö med dig. Eller som han uttalar sig i tidningen:” Är Luleå Hockey en klubb du kan tänka dig att återvända till när du känner dig färdig i Nordamerika?

– Vem vet. Att jag ska ta en plats i NHL är det enda som finns i mitt huvud nu, och går det bra för mig kommer jag kanske aldrig tillbaka till SHL. Men det kan förstås skita sig totalt (skratt).”

Och skita sig kommer det att göra för han. Vänta och se. Samma brist på ryggrad som Kempe.
Skärp dig, du är nästan värre än @hejsan angående Andreasson.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Serkan122 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Burskydd tis 09 apr 2024, 17:10

Blinders skrev:
Burskydd skrev:Ok,, där fick man svaret på varför han inte gick in i närkamperna och tacklingar med sin storlek och fysik..han var helt enkelt rädd för att bli skadad 🤮🤮🤮
Ajö med dig. Eller som han uttalar sig i tidningen:” Är Luleå Hockey en klubb du kan tänka dig att återvända till när du känner dig färdig i Nordamerika?

– Vem vet. Att jag ska ta en plats i NHL är det enda som finns i mitt huvud nu, och går det bra för mig kommer jag kanske aldrig tillbaka till SHL. Men det kan förstås skita sig totalt (skratt).”

Och skita sig kommer det att göra för han. Vänta och se. Samma brist på ryggrad som Kempe.
Skärp dig, du är nästan värre än @hejsan angående Andreasson.

Ååå helletutanes då !! Tar mycket lätt på ditt gnäll. Du låter som dom som gnällde då när jag var ut tidigt och kritiserade Kempes jvligt dåliga moral. Låååångt före Kempegate. Han(Eklind) var rädd att skada sig. Punkt.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Tackleberry tis 09 apr 2024, 18:36

Grattis till kontraktet, kul och hoppas du kommer tillbaka med mer erfarenhet!
Alltid kul att luleåspelare uppmärksammas på andra sidan pölen.
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 62
Join date : 15-04-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Donowitz tis 09 apr 2024, 18:50

Tycker också att Eklind var ett monster i BP, något jag inte anser att Luleå utnyttjade tillräckligt. Smart och oerhört lång räckvidd för att täcka av och bryta skottlinjen/passningsvägar. Farlig för kontringar.

Kanske inte utnyttjar/utnyttjat sin potenital och storlek fullt ut men han kommer saknas. Viktig rollspelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Pajala tis 09 apr 2024, 19:26

Tillförde ingenting i slutspelet, samma tendenser som i Brynäs, lite tråkigt efter en fin start i serien, sen föll han bort, tror hans tid över pölen blir kort, mycket kort.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18157
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Eklind - Sida 2 Empty Sv: Oscar Eklind

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet