Ludvig Jansson
+24
Puckad
Dundernisse
Lehto
Björnkäften
Janne
Diktatorn
Metheuz
KaptenBlodskelett
Jokerman ll
MickkeJ
Panikvärvning
Serkan122
Donowitz
Jonken
Björnpappa
trallgöken
Kneten
Tony Moore
Bamsefar
Dustin
Hankburger
Pajala
Redbear
Blinders
28 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Ludvig Jansson
Ser till helheten och i min hockeyvärld har spelare både en defensiv och en offensiv roll! Kul att vi tycker olika och vad trist om alla tyckter lika! Stå på dig
Janne- Antal inlägg : 19
OM LHF tror på Ludvig tycker jag man redan nu skriver ett nytt 2-års kontrakt med utlandsklausul. Annars riskerar vi återigen att när en kille från sörland slår igenom år 2 så tappar vi honom år 3 när han verkligen kommer bidra..
Vi ska inte bara vara plantskola åt storlagen söderut.
Citat från NK idag:
"Ludvig Jansson har fått stå tillbaka för Frederic Allard. Fast det är inget den unge Luleåbacken låter sig i nedslås av. "Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut", säger han.
– Jag har lite blandade känslor. Jag vill så klart spela mycket, men det här är ett fantastiskt lag att vara en del av, och nu när jag inte får spela så mycket lutar jag mig mycket mot de andra, säger Ludvig Jansson.
Sedan fortsätter han: – Det var inte heller som att jag tog något för givet när jag bestämde mig för att flytta upp hit, utan jag var medveten om att jag skulle behöva kämpa för att få spela, och jag har aldrig tvivlat. Jag tror fortfarande på det.
Det har gått rykten om att du kan komma att lämna föreningen efter säsongen – på grund av den på begränsade speltiden – men det låter inte som något du överväger att göra.
– Nej, det har inte ens varit på tal. Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut. De som står mig nära vet att jag inte är typen som ger upp, och det här har bara motiverat mig ännu mer.
Det var hans offensiva kvaliteter Luleå Hockeys ledning fastnade för när de började titta närmare på honom i samband med fjolårets juniorvärldsmästerskap, och det är framför allt detaljer i spelet utan puck som han och Henrik Stridh har arbetat med sedan han anslöt från Södertälje inför den här säsongen.
– Vi har ägnat mycket tid åt det. Jag vill de ska känna att jag är pålitlig, men samtidigt inte tappa mig själv, utan fortsätta göra det jag är bra på, säger Ludvig Jansson.
Känner du att du utvecklas även om du inte får spela så mycket?
– Absolut, säger han och tillägger: – Vi har extremt bra träningsmöjligheter. Jag tränar en del med juniorerna också. Det händer även att jag tränar själv, med (Sebastian) Fuchs, Antti (Alamäki), eller någon av de andra tränarna. Någon gång har jag dragit med mig vår ena materialare. Jag älskar hockey och tycker bara det är kul att träna."
Vi ska inte bara vara plantskola åt storlagen söderut.
Citat från NK idag:
"Ludvig Jansson har fått stå tillbaka för Frederic Allard. Fast det är inget den unge Luleåbacken låter sig i nedslås av. "Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut", säger han.
– Jag har lite blandade känslor. Jag vill så klart spela mycket, men det här är ett fantastiskt lag att vara en del av, och nu när jag inte får spela så mycket lutar jag mig mycket mot de andra, säger Ludvig Jansson.
Sedan fortsätter han: – Det var inte heller som att jag tog något för givet när jag bestämde mig för att flytta upp hit, utan jag var medveten om att jag skulle behöva kämpa för att få spela, och jag har aldrig tvivlat. Jag tror fortfarande på det.
Det har gått rykten om att du kan komma att lämna föreningen efter säsongen – på grund av den på begränsade speltiden – men det låter inte som något du överväger att göra.
– Nej, det har inte ens varit på tal. Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut. De som står mig nära vet att jag inte är typen som ger upp, och det här har bara motiverat mig ännu mer.
Det var hans offensiva kvaliteter Luleå Hockeys ledning fastnade för när de började titta närmare på honom i samband med fjolårets juniorvärldsmästerskap, och det är framför allt detaljer i spelet utan puck som han och Henrik Stridh har arbetat med sedan han anslöt från Södertälje inför den här säsongen.
– Vi har ägnat mycket tid åt det. Jag vill de ska känna att jag är pålitlig, men samtidigt inte tappa mig själv, utan fortsätta göra det jag är bra på, säger Ludvig Jansson.
Känner du att du utvecklas även om du inte får spela så mycket?
– Absolut, säger han och tillägger: – Vi har extremt bra träningsmöjligheter. Jag tränar en del med juniorerna också. Det händer även att jag tränar själv, med (Sebastian) Fuchs, Antti (Alamäki), eller någon av de andra tränarna. Någon gång har jag dragit med mig vår ena materialare. Jag älskar hockey och tycker bara det är kul att träna."
Jonken, kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Kneten and Blitzwagen like this post
Skuggan och Engman får se till att det blir förlängt med LJ. Hans skills och orädda attityd behövs i den här upplagan. Att han hamnat på mellis några tillfällen ändrar inte min uppfattning.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1493
Har väll kontrakt år till va? Såg att han var med på bilden för Aftonbladet 1 timmes podd (?) om Leksand, vill Leksand ha han?Jokerman ll skrev:Skuggan och Engman får se till att det blir förlängt med LJ. Hans skills och orädda attityd behövs i den här upplagan. Att han hamnat på mellis några tillfällen ändrar inte min uppfattning.
Serkan122- Antal inlägg : 3334
Ludvig Jansson: Håller ju som bäst på att bli 'Bulans' nya multi-tool. Får ju förtroende både som back och forward nu. -Kul!
-Har Jonas i hemlighet lånat ut sin Schweiziska fällkniv åt Ludvig?
Jonken- Antal inlägg : 7154
Ser absolut inget positivt med att lyfta upp en back som forward bara för att han är för dålig som back och vi inte har någon annan forward.Jonken skrev:Ludvig Jansson: Håller ju som bäst på att bli 'Bulans' nya multi-tool. Får ju förtroende både som back och forward nu. -Kul!
Dundernisse- Antal inlägg : 2930
Urken, pingu, Kneten, Serkan122, Kelkan and Stålis16 like this post
Erik Gustafsson peppar Ludvig Jansson under fystesterna och det märks att den unge backen har byggt på sig[/url] en del
muskler den senaste tiden.
– Nu har jag gått upp 2-3 kilo och mitt mål är att gå upp ytterligare 3-4 kilo till under sommaren.
Bli starkare, snabbare, explosivare.
Jansson tycker att hans första SHL-säsong var nyttig för honom och nu vill han framåt.
– Jag fick chansen att träna extremt mycket och nu gäller det att anamma verktygen jag samlat på mig under säsongen.
Jag fick mycket förtroende i slutet av säsongen och det gjorde gott för mig självförtroende.
Nu ska jag försöka bygga vidare på det. Ha det som en lägstanivå och försöka hålla mig över den. Då kommer det att gå bra.
muskler den senaste tiden.
– Nu har jag gått upp 2-3 kilo och mitt mål är att gå upp ytterligare 3-4 kilo till under sommaren.
Bli starkare, snabbare, explosivare.
Jansson tycker att hans första SHL-säsong var nyttig för honom och nu vill han framåt.
– Jag fick chansen att träna extremt mycket och nu gäller det att anamma verktygen jag samlat på mig under säsongen.
Jag fick mycket förtroende i slutet av säsongen och det gjorde gott för mig självförtroende.
Nu ska jag försöka bygga vidare på det. Ha det som en lägstanivå och försöka hålla mig över den. Då kommer det att gå bra.
Metheuz and Kneten like this post
För ett år sen så fanns det 'brister' i defensiv zon, snällt uttryckt.
Men tunn trupp gav honom chansen och i slutspelet syntes det att året gjort honom gott.
Och det jag sett i år (inte mycket) så syns det att Ludwig börjar på en ny nivå.
Det här blir året han etablerar sig i SHL.
Men tunn trupp gav honom chansen och i slutspelet syntes det att året gjort honom gott.
Och det jag sett i år (inte mycket) så syns det att Ludwig börjar på en ny nivå.
Det här blir året han etablerar sig i SHL.
Puckad- Antal inlägg : 11417
Jonken, LulefanGBG and Meyhem like this post
Hoppas och tror också han har ett genombrott i sig i år. Sett rappare och hårdare ut under försäsongen. Men när han klev bort sig så brutalt på ett av målen mot Modo blir man genast lite lite orolig igen.
Men han måste fortfarande få göra några misstag, såklart. Det ingår. Hoppas bara han lyckas minimera dessa i början här så han får en rejäl chans. Börjar det kosta för mycket är väl inte Bulan o co kända för att låta det rulla på som om inget hänt...
Men han måste fortfarande få göra några misstag, såklart. Det ingår. Hoppas bara han lyckas minimera dessa i början här så han får en rejäl chans. Börjar det kosta för mycket är väl inte Bulan o co kända för att låta det rulla på som om inget hänt...
Dentos- Antal inlägg : 894
Då får Du får nog kolla lite bättre. Jag antar -att du syftar på Riley Woods 5-3 mål här. Det är vår kapten som är högt uppe och leker offensiv back. Han tappar pucken och hinner inte med hem i MoDos spelvändning. LHF kör dessutom ett byte där; vilket gör att True kan flyga över mittzonen + medför att 'Limpan' blir tvungen att leka back. Det är centerns (Berglunds) jobb att täcka upp för sånt här.Dentos skrev:Hoppas och tror också han har ett genombrott i sig i år. Sett rappare och hårdare ut under försäsongen. Men när han klev bort sig så brutalt på ett av målen mot Modo blir man genast lite lite orolig igen.
Men jag håller med dig. Jag tror också att 'Ludde' kommer att få sitt SHL-genombrott denna säsong. Istiden -samt förtroendet lär ju inte direkt minska -nu med 'Laxen' i skadestugan...
Jonken skrev:Då får Du får nog kolla lite bättre. Jag antar -att du syftar på Riley Woods 5-3 mål här. Det är vår kapten som är högt uppe och leker offensiv back. Han tappar pucken och hinner inte med hem i MoDos spelvändning. LHF kör dessutom ett byte där; vilket gör att True kan flyga över mittzonen + medför att 'Limpan' blir tvungen att leka back. Det är centerns (Berglunds) jobb att täcka upp för sånt här.Dentos skrev:Hoppas och tror också han har ett genombrott i sig i år. Sett rappare och hårdare ut under försäsongen. Men när han klev bort sig så brutalt på ett av målen mot Modo blir man genast lite lite orolig igen.
Men jag håller med dig. Jag tror också att 'Ludde' kommer att få sitt SHL-genombrott denna säsong. Istiden -samt förtroendet lär ju inte direkt minska -nu med 'Laxen' i skadestugan...
Haha va? Det är väl ändå helt uppenbart att Ludde borde agerat annorlunda i den 2 mot 2an/ 1 mot 2an som siste man och gott om tid att räkna in situationen, oavsett vad Gustafsson gjort för klantigheter i anfallszon? Ser inte riktigt vad Gustafssons svaga agerande i anfallszon har med agerandet i 1 mot 2an att göra.
Men min intention var aldrig att börja analysera det agerandet i detalj, så jag släpper det där. Är fortfarande optimistisk och tycker som sagt det måste finnas utrymme för att agera fel i en 1 mot 2a också. Inte minst på försäsongen.
Jag konstaterar bara -att Du har synnerligen ett annorlunda sätt: Att se på ishockey min vän...Dentos skrev:
Haha va? Det är väl ändå helt uppenbart att Ludde borde agerat annorlunda i den 2 mot 2an/ 1 mot 2an som siste man och gott om tid att räkna in situationen, oavsett vad Gustafsson gjort för klantigheter i anfallszon? Ser inte riktigt vad Gustafssons svaga agerande i anfallszon har med agerandet i 1 mot 2an att göra.
Men min intention var aldrig att börja analysera det agerandet i detalj, så jag släpper det där. Är fortfarande optimistisk och tycker som sagt det måste finnas utrymme för att agera fel i en 1 mot 2a också. Inte minst på försäsongen.
Jonken skrev:Jag konstaterar bara -att Du har synnerligen ett annorlunda sätt: Att se på ishockey min vän...Dentos skrev:
Haha, vilken låg häst du sätter dig själv på här!
Proffsig.
https://youtu.be/cTMxN8-KIZ0
https://youtu.be/cTMxN8-KIZ0
Snikne Ville- Antal inlägg : 6553
Jonken and Puckad like this post
Om inte någon redan skrivit det, så verkar han spela tillsammans med Själin på träningarna.
Donowitz- Antal inlägg : 4353
Konstigt att ingen skrivit här? Det jag såg av Jansson ikväll var verkligen ett steg upp.
Nu är det bara en match å förmodligen ganska mkt urladdning men väldigt stabil insats, det kan bli bra det här.
Nu är det bara en match å förmodligen ganska mkt urladdning men väldigt stabil insats, det kan bli bra det här.
Lehto- Antal inlägg : 783
Mr Bister, Jonken, Puckad, Metheuz, Kanellängd, storeken and Haparanda like this post
Äx Sax
SÅ DET VÄRMER och se 'Ludde' ränta -ifrån sitt målmedvetna slit.
Jansson har verkligen betalat fullt pris för att etablera sig som back i SHL.
SÅ DET VÄRMER och se 'Ludde' ränta -ifrån sitt målmedvetna slit.
Jansson har verkligen betalat fullt pris för att etablera sig som back i SHL.
Puckad and Kiruna like this post
Att vara bra offensiv mot ett svagt Leksand, för all del.
Defensivt mot Färjestad, Skellefteå, Frölunda, Växjö etc, där bevisar han om han är SHL klass eller ej, vi behöver fortfarande ta in en back, Vi är alldeles för svaga om någon av dom 6 backarna nu behöver vila säg 2 veckor för en överansträngning eller liknande.
Defensivt mot Färjestad, Skellefteå, Frölunda, Växjö etc, där bevisar han om han är SHL klass eller ej, vi behöver fortfarande ta in en back, Vi är alldeles för svaga om någon av dom 6 backarna nu behöver vila säg 2 veckor för en överansträngning eller liknande.
Björnkäften- Antal inlägg : 593
Bra inledning av denna säsong av Jansson. Verkar starkare och mer bekväm över hela isen.
Meyhem- Antal inlägg : 101
Puckad and Hjalmar_Vuopio like this post
Meyhem skrev:Bra inledning av denna säsong av Jansson. Verkar starkare och mer bekväm över hela isen.
Betydligt starkare i närkampsspelet i egen zon, ivrar ibland bort sig fortfarande i markeringsspelet i egen zon men all in all en väldigt bra start. Hoppas det lossnar även offensivt, haft några chanser nu att få göra första SHL-målet.
Dustin- Antal inlägg : 7286
En helt ny spelare i år. Ge han mer istid!
Rayko- Antal inlägg : 742
Puckad and lhffan like this post
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet