2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

+49
trallgöken
JuniorX
Flippass
Snikne Ville
Meyhem
ezz
Hedanders
delphi
Lajon
Panikvärvning
Sir Prozac
Polyfemos
Dustin
LHF96
Donowitz
chiII
Donten_
Lars158
rasbiologen
Dundernisse
BulanFanClub
Norlin
Serkan122
SatanicPanic
GustenA
Mange
Trocadero
Urken
Bamsefar
Småland
Kanellängd
Kneten
Sundance Kid
Tony Moore
Mr Bister
Pajala
DaVoc
Taabe
Pontaking
Redbear
NallePhu
Hankburger
Blinders
kokostrollet
farre
Puckad
Joope
Jonken
Admin
53 posters

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Admin ons 15 mar 2023, 19:58

Datum: Onsdag 22:a Mars
Tid: 19.00
Var: Coop Arena




Inbördes möten:
20230320:
20230318:
20230317:
20230225:
20230114:
20221203:
20221001:
Växjö - Luleå
Luleå - Växjö:
Växjö - Luleå
Växjö - Luleå
Luleå - Växjö:
Växjö - Luleå
Luleå - Växjö:
7-2
1-0
2-0
4-0
1-3
7-2
1-2
(Kvartsfinal)
(Kvartsfinal)
(Kvartsfinal)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 10:37

Back at it again...

Jag måste säga; att det nästan varit befriande att se annan hockey mellan våra egna matcher. Syftar givetvis på 'normalare' domarinsatser -där de dömer efter situation; och inte efter föreningsloggan och namnen på spelartröjorna.

Intressant och se ifall det är' fjärdegången gillt' -i våran matchserie; för domarna: Att lyckas vara mer professionella och osynliga i matchen?

För får vi tävla om det här på lika villkor; är vi definitivt att räkna med i den här matchserien. Detta trots att vi tuggar runt på ren vilja -och löjligt lite folk.

Hoppas hela Coop Arena gör det fruktansvärt klart för domarna; att de HAR blickarna på sig från HELA Norrbotten nu.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear, Kneten and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Joope ons 22 mar 2023, 10:39

Ikväll skapar vi drag och tryck i arenan. Vi gör det tillsammans, ståplats, sittplats och laget..

Joope

Antal inlägg : 8
Join date : 23-02-19

Tony Moore, Redbear, Jonken, Pontaking and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad ons 22 mar 2023, 10:50

Jonken skrev:Back at it again...

Jag måste säga; att det nästan varit befriande att se annan hockey mellan våra egna matcher. Syftar givetvis på 'normalare' domarinsatser -där de dömer efter situation; och inte efter föreningsloggan och namnen på spelartröjorna.

Intressant och se ifall det är' fjärdegången gillt' -i våran matchserie; för domarna: Att lyckas vara mer professionella och osynliga i matchen?

För får vi tävla om det här på lika villkor; är vi definitivt att räkna med i den här matchserien. Detta trots att vi tuggar runt på ren vilja -och löjligt lite folk.

Hoppas hela Coop Arena gör det fruktansvärt klart för domarna; att de HAR blickarna på sig från HELA Norrbotten nu.
Jag kommer inte att nöja mig med att de nu börjar döma rätt, jag vill ha tillbaka allt som stulits från också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av farre ons 22 mar 2023, 11:09

Jag förstår frustrationen men jag hoppas verkligen spelarna kan hålla fokus på sin egen prestation ikväll.
Måste bara flika in med Emil Sylvegård och hans inställning till det avgörande målet igår som troligen var offside.
"Emil Sylvegård var inte speciellt sugen på att prata om det efteråt.

– Om det är offside eller inte det skiter jag i fullständigt. De kan ändå inte ändra det nu. Det är ny match på torsdag, bara att ladda om, säger han."

Det är den inställningen jag önskar från våra spelare. Fullt fokus på det man kan påverka helt enkelt.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 11:14

Puckad skrev:Jag kommer inte att nöja mig med att de nu börjar döma rätt, jag vill ha tillbaka allt som stulits från också.
Förstår dig. Lite extra kompensation ikväll -speciellt med tanke på botten nappet domarkvartetten bjöd på i måndags; skulle man ju mer än väl kunna förstå.
För publiken i Coop gäller det att ge Luleå Hockey förutsättningarna att bara foka på att vinna matchen på isen. Att publiken i Arenan verkligen tar till sig HELA uppdraget -att stävja eventuella domar-fadäser i matchen.

-Med publiken i ryggen blir det i värsta fall 'jämnt skägg' ikväll: Två -mot två. (Inte fegvarianten: Alla mot oss -som senast...)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 11:26

Tycker 'Shinni' själv var totalt klockren i C more senast; när han sa:
"We have to give ourselves credit -for playing two teams out there".
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 11:34

Jag hoppas att våra killar hämtar tändvätska från VL-spelar kommentarer; som Ex den här: "Dom får de utvisningar -som de förtjänar". Och lämnar HELT över domar 'foket' till 6:e spelaren i Coop Arena....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av kokostrollet ons 22 mar 2023, 11:47

Det bästa med CHL brukar ju vara att även om domarnivån är svår att förutse, så är den ofta förbluffande rättvis mellan lagen…
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Blinders ons 22 mar 2023, 11:48

Efter kaoset i Växjö – SHL byter domare i kvartsfinalen

Uppgifter till Sporten gör gällande att det kommer ske ett byte av domare inför Luleå Hockeys kvartsfinalmatch på onsdagkvällen. Detta ska vara till följd av händelserna i måndagens match.

I måndagens kvartsfinalmatch mellan Växjö Lakers och Luleå Hockey fick domarinsatsen stor kritik från Luleå som hade 61 utvisningsminuter. Speciellt uppmärksammad blev sekvensen i tredje perioden där två spelare plus Luleås tränare Thomas "Bulan" Berglund blev utvisade på grund av snack med domarna Marcus Linde och Andreas Harnebring.

I samma situation uppger även Luleå-backen Oscar Engsund att han blev kallad "dum i huvudet" av en av domarna.

– Jag förstår att domarna blir irriterade på oss till slut men sånt språk ska man ändå inte använda, berättade Engsund.

Sent under tisdagskvällen nåddes Sporten av uppgifter som gjorde gällande att det, till följd av händelserna i måndagens match, kommer ske ett domarbyte till onsdagens kvartsfinal i Luleå. En av huvuddomarna som dömde i måndags, Marcus Linde, var planerad att bilda duo med Johan Nordlöf, men detta ändrades under runt 13-tiden på tisdagen.

SHL:s domarchef Tomas Thorsbrink vill inte kommentera uppgifterna.

– Vi kommenterar aldrig domartillsättningar förrän de offentliggörs två timmar innan matchstart. Vi har tagit ut tolv domare till slutspelet och vi rullar runt på domarteam hela tiden.

Mikael Nord ska vara Lindes ersättare, vilket innebär att samma domarteam som dömde tisdagens kvartsfinal mellan Färjestad och Frölunda, nu även dömer i Luleå dagen efter. Ett ovanligt drag, men Thorsbrink dementerar att något beslut ska ha tagits till följd av händelserna i Växjö.

Det var inget som dök upp från matchen i måndags?

– Absolut inte.

https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/efter-kaoset-i-vaxjo-shl-byter-domare-i-kvartsfinalen/jp38606l


Vi får dras med Skellefteå-Nordlöf och Mikael Nord istället.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 11:55

Det kan fan knappast bli sämre med Nordlöf och Nord -sett till hur det sett ut för deras SOP-kollegor hittills i serien...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger ons 22 mar 2023, 11:58

Det andra domarbytet i en kvartsfinalserie som involverar Luleå på tre år. Detta börjar likna en trend..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 12:02

Hankburger skrev:Det andra domarbytet i en kvartsfinalserie som involverar Luleå på tre år. Detta börjar likna en trend..
Precis. Att det skall behöva vara så krångligt för professionella SHL-domare att vara neutrala när de dömer oss...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu ons 22 mar 2023, 12:17

Nord är den som kommer hålla upp Skellefte supportern på isen man är god less hur dem håller på, Fan kan man inte få in kompetens före inkompetens som domarteam!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear ons 22 mar 2023, 12:22

Bra med domarbyte. Kan inte bli sämre.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu ons 22 mar 2023, 12:27

Redbear skrev:Bra med domarbyte. Kan inte bli sämre.
Jo du vänta bara Skellefte domaren är lika dålig om inte sämre än Linde medans Nord är den som kommer få städa upp skiten den andre gör!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Pontaking ons 22 mar 2023, 12:38

Nord är nog den enda domare jag tycker är bra i ligan. Hade alla varit som Nord hade mitt missnöje bara varit tillfälligt under matcherna. Nu sitter man och konstant kokar över att Linde t.ex får betalt för att döma matcher…så fruktansvärt dålig

Pontaking

Antal inlägg : 1096
Join date : 14-03-16

Redbear, Jonken and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 12:39

NallePhu skrev:Jo du vänta bara Skellefte domaren är lika dålig om inte sämre än Linde medans Nord är den som kommer få städa upp skiten den andre gör!
I så fall är detta ändå ett uppköp. Harnebring stod ju som en jävla 'parlyserad höna' -när Linde hallucinerade på som värst...
Sjunk inte ner på Lindes och Harnebrings nivå; och börja för-döma med förutfattade meningar.

-Den här nya domar duon förtjänar en chans att visa vad de går för.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Taabe ons 22 mar 2023, 12:45

Haha, känns som dom flesta domarna börjar bli less på oss. Nord/Harnebring var ju helt värdelösa när dom dom dömde oss  i åttondelen. Jag får känslan av att vi till skillnad från andra lag/ledare inte är så kompis med domarna utanför isen. Ta Roger som exempel, klagar mycket men är ju bästa polare med domarna utanför isen. Ska ju såklart inte påverka men jag tror det gör det, dom är människor också.
Taabe
Taabe

Antal inlägg : 280
Join date : 15-09-07

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 12:52

Taabe skrev:Haha, känns som dom flesta domarna börjar bli less på oss. Nord/Harnebring var ju helt värdelösa när dom dom dömde oss  i åttondelen. Jag får känslan av att vi till skillnad från andra lag/ledare inte är så kompis med domarna utanför isen. Ta Roger som exempel, klagar mycket men är ju bästa polare med domarna utanför isen. Ska ju såklart inte påverka men jag tror det gör det, dom är människor också.
Jag tycker det endast är bra -att ge dessa herrar en ny chans. Dom är nog inte allt för nöjda med flera av sina bedömningar i matchserien mot IKO. Bla: TOK-crosscheckingen på Engsund framför mål -som resulterade i mål. Sedan att kollegorna skickar ut våra killar för i princip fotokopior av samma förseelse.

-Chans på revansch ikväll för domarna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av DaVoc ons 22 mar 2023, 13:14

Jonken skrev:
Taabe skrev:Haha, känns som dom flesta domarna börjar bli less på oss. Nord/Harnebring var ju helt värdelösa när dom dom dömde oss  i åttondelen. Jag får känslan av att vi till skillnad från andra lag/ledare inte är så kompis med domarna utanför isen. Ta Roger som exempel, klagar mycket men är ju bästa polare med domarna utanför isen. Ska ju såklart inte påverka men jag tror det gör det, dom är människor också.
Jag tycker det endast är bra -att ge dessa herrar en ny chans. Dom är nog inte allt för nöjda med flera av sina bedömningar i matchserien mot IKO. Bla: TOK-crosscheckingen på Engsund framför mål -som resulterade i mål. Sedan att kollegorna skickar ut våra killar för i princip fotokopior av samma förseelse.

-Chans på revansch ikväll för domarna.

Bulan beter sig tyvärr som ofta som en treåring i båset... Men samtidigt är ju Roger Rönnberg värre mer sarkastisk och gnällig.  Räckte dessutom ut tungan till domarna efter senaste kvartsfinalen . Abott är ju också "aggresiv" i båset. Känns ändå som att Luleå fått överlägset mest domslut emot detta slutspel


Senast ändrad av DaVoc den ons 22 mar 2023, 13:31, ändrad totalt 1 gång

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu ons 22 mar 2023, 13:15

Jonken skrev:
NallePhu skrev:Jo du vänta bara Skellefte domaren är lika dålig om inte sämre än Linde medans Nord är den som kommer få städa upp skiten den andre gör!
I så fall är detta ändå ett uppköp. Harnebring stod ju som en jävla 'parlyserad höna' -när Linde hallucinerade på som värst...
Sjunk inte ner på Lindes och Harnebrings nivå; och börja för-döma med förutfattade meningar.

-Den här nya domar duon förtjänar en chans att visa vad de går för.
Nord är den som ha klass i sällskapet, Nordlöf är konstant mot oss knappt han tar en utvisning..
Nu har det väl blivit uppmärksammat så kanske Växjö får VIP kort ini utvisningsbåset för skiten dem håller på med, Känslan är tu delad tyvärr och så kommer det vara på gott och ont!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 13:25

DaVoc skrev:
Bulan beter sig tyvärr som ofta som en treåring i båset... Men samtidigt är ju Roger Rönnberg är nästan värre mer sarkastisk och gnällig.  Räckte dessutom ut tungan till domarna efter senaste kvartsfinalen Laughing . Abott är ju också "aggresiv" i båset. Känns ändå som att Luleå fått överlägset mest domslut emot detta slutspel
Håller absolut inte med om detta. Jag tycker att 'Bulan' i princip är klockren bakom bänken. Är imponerad av hur 'Bulan' kunde lägga band på sig -så länge senast i Vida. Gillar även Cam Abbotts ledarskap i Rögle.

...Men 'Red Rog' är på en HELT EGEN nivå i VF-båset. -Ha-ha... Falsk hockey-politiker DELUXE, DELUXE, DELUXE! Som en liten snor-unge som kärvar -för att saker inte går som han vill. Denna personifierade falskhet -stolt stående bakom VF-loggan; är ju helt fuckin' jävla UNDERBAR! -Ha-ha! -Vore hur najs som helst om VF-fansen kunde rita in chefen som så känslosamt går i bräschen för föreningen -på deras lopptäcke! -Ha-ha! DET hade varit något extraordinärt i hockey Sverige! -Ha-ha!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar, grottmannen and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala ons 22 mar 2023, 13:27

Jag gissar att om vi förlorar så kommer domarna att få skäll igen. lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Mr Bister ons 22 mar 2023, 13:45

Tyvärr tror jag inte detta kommer att gynna oss, dom domare som dömer ikväll kommer nog inte att vid situationer som är gränsfall att döma i våran favör.
I ett långt perspektiv så ger detta dåliga vibbar för våran klubb, jag vill inte att LHF får ett rykte som domargnällande
lag, liknande som Savonen i Norra Västerbotten har att varje gång SAIK förlorar så är det domarens fel.


Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av DaVoc ons 22 mar 2023, 14:11

Inget fel på "bulan"s ledarskap men samtidigt kommer det aldrig gynna en klubb att gnälla på domarna. Det är vad jag intalar mig iaf.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Pontaking ons 22 mar 2023, 14:13

Mr Bister skrev:Tyvärr tror jag inte detta kommer att gynna oss, dom domare som dömer ikväll kommer nog inte att vid situationer som är gränsfall att döma i våran favör.
I ett långt perspektiv så ger detta dåliga vibbar för våran klubb, jag vill inte att LHF får ett rykte som domargnällande
lag, liknande som  Savonen i Norra Västerbotten har att varje gång SAIK förlorar så är det domarens fel.


Tror nog det skeppet gick för flera år sedan. Vi luleåsupportrar har väl alltid gnällt på domarna och i mina ögon har det också varit befogat för helt ärligt känns det som att andra lag fått dra fördel av att möta oss. Jag kanske är jävligt partisk men känner inte så med någon av mina favoritlag i andra sporter.

Pontaking

Antal inlägg : 1096
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Blinders ons 22 mar 2023, 14:15

Saha skrev:
Mr Bister skrev:Tyvärr tror jag inte detta kommer att gynna oss, dom domare som dömer ikväll kommer nog inte att vid situationer som är gränsfall att döma i våran favör.
I ett långt perspektiv så ger detta dåliga vibbar för våran klubb, jag vill inte att LHF får ett rykte som domargnällande
lag, liknande som  Savonen i Norra Västerbotten har att varje gång SAIK förlorar så är det domarens fel.


Tror nog det skeppet gick för flera år sedan. Vi luleåsupportrar har väl alltid gnällt på domarna och i mina ögon har det också varit befogat för helt ärligt känns det som att andra lag fått dra fördel av att möta oss. Jag kanske är jävligt partisk men känner inte så med någon av mina favoritlag i andra sporter.
Dina favoritlag i de andra sporterna kanske brukar vinna mästerskap?

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 14:19

DaVoc skrev:Inget fel på "bulan"s ledarskap men samtidigt kommer det aldrig gynna en klubb att gnälla på domarna. Det är vad jag intalar mig iaf.
Tvärtom. Jag tror att det hade nog varit 'tampong': Linde och 'första statisten': Harnebring; som åter lommat ut på isen i Coop ikväll: Detta ifall våra coacher tillsammans med spelarna inte markerat någonting i förra matchen.

-Överhängande risk att scenariot hade slutat i ett polisärende innan kvällen var över....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore and Redbear like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu ons 22 mar 2023, 14:24

Saxat från NSD:
På frågan om Luleå ska byta tränare + lite annat, svarar Svartvadet så här:
– Jag har ju spelat mot "Bulan" och han grinade och tjurade och tjafsade vid varje tekning för att vinna millimetrar hela tiden. Han har gjort en jättebra resa och fått sina lag att alltid tävla, alltid vara tjuriga och alltid vara griniga, så jag uppskattar det han gjort som tränare, men jag är lite förvånad ändå att han tappade humöret och fokus litegrann. Det där är inte likt Bulan. Han är definitivt ur balans, säger Svartvadet i podden.

– Jag tror Luleå har fastnat i någon vinkelvolt. Man håller kvar vid Erik Gustafsson, man tar hem Jesper Sellgren, man håller kvar i Shinnimin och håller kvar i Bulan Berglund som tränare. Jag älskar alla de här spelarna och ledarna vi pratat om, men det känns som att den här säsongen har man verkligen visat att nu verkar bensinen vara slut i den där Bulan-tanken.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad ons 22 mar 2023, 14:27

Pajala skrev:Jag gissar att om vi förlorar så kommer domarna att få skäll igen. lol!
Tja,
Engsund fick en crosschecking i ryggen så han stöp.
Vi ger en liknande crosschecking senast.

Är det utvisning eller inte ?
just nu är svaret "Det beror på ..."  spelare, lag, arena, domare

Jag lyfter de här händelserna som exempel för att de skedde på öppen is utan någon trafik
och mycket lätta att se för de om inte har en blindkäpp.

Och klarar man inte av detta så ger jag upp på svårare situationer med mer trafik.


Senast ändrad av Puckad den ons 22 mar 2023, 14:28, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Tony Moore and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 14:27

NallePhu skrev:Saxat från NSD:
På frågan om Luleå ska byta tränare + lite annat, svarar Svartvadet så här:
– Jag har ju spelat mot "Bulan" och han grinade och tjurade och tjafsade vid varje tekning för att vinna millimetrar hela tiden. Han har gjort en jättebra resa och fått sina lag att alltid tävla, alltid vara tjuriga och alltid vara griniga, så jag uppskattar det han gjort som tränare, men jag är lite förvånad ändå att han tappade humöret och fokus litegrann. Det där är inte likt Bulan. Han är definitivt ur balans, säger Svartvadet i podden.

– Jag tror Luleå har fastnat i någon vinkelvolt. Man håller kvar vid Erik Gustafsson, man tar hem Jesper Sellgren, man håller kvar i Shinnimin och håller kvar i Bulan Berglund som tränare. Jag älskar alla de här spelarna och ledarna vi pratat om, men det känns som att den här säsongen har man verkligen visat att nu verkar bensinen vara slut i den där Bulan-tanken.
Ja; vaffan säger man åt denna fantastiska analys...? -Heja MoDo...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av DaVoc ons 22 mar 2023, 14:31

Jonken skrev:
NallePhu skrev:Saxat från NSD:
– Jag tror Luleå har fastnat i någon vinkelvolt. Man håller kvar vid Erik Gustafsson, man tar hem Jesper Sellgren, man håller kvar i Shinnimin och håller kvar i Bulan Berglund som tränare. Jag älskar alla de här spelarna och ledarna vi pratat om, men det känns som att den här säsongen har man verkligen visat att nu verkar bensinen vara slut i den där Bulan-tanken.
Ja; vaffan säger man åt denna fantastiska analys...? -Heja MoDo...?


Jösses vi ska alltså sparka våra bästa spelare och kicka tränaren. 1 dålig säsong av senaste 5 ...... dessutom har han kontrakt till 23/24. Svartvadet ute och cyklar.

Vad var dåligt med att ta "hem" jesper sellgren? ska man sparka lagets kapten? Nej jag ger skuggan och alla andra säsongen 23/24 innan det ska göras nå stora förändringar


Senast ändrad av DaVoc den ons 22 mar 2023, 14:34, ändrad totalt 1 gång

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore ons 22 mar 2023, 14:33

Det är bara konstatera, de "stora" lagen har alltid och kommer alltid ha fördelar gentemot de små. Gäller alla lagidrotter såväl nationellt som internationellt.
Nu vet jag iofs inte om VLHC är större än LHF men ibland verkar det så. De har 3 guld men vi har SHL- och CHL final senare än deras guld + alla år på raken i högsta ligan som bara VLHC kan drömma om.

I svensk hockey är det helt klart att lag som DIF, AIK, FHC, FBK, LIF, BIF (kommer SSK upp i SHL hamnar dom också här) har favörer som andra lag inte har. Om det sitter i domarnas DNA vet jag inte, men påverkade är de flesta helt klart.

/Cyklopögat
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 14:37

DaVoc skrev:Nej jag ger skuggan och alla andra säsongen 23/24 innan det ska göras nå stora förändringar
-Eehhh...? -What...?!! (Jag var nog lite för snabb -med att 'gilla' här...) Doh
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Sundance Kid ons 22 mar 2023, 14:53

Lite OT men en väldigt intressant artikel angående domare.

En före detta NBA-domare berättar om hur han lyckades tippa rätt på 75 % av NBA-matcherna han bettade på. En anledning till det var att han visste vilka domare som ogillade vissa spelare och tränare osv.

https://www.cbsnews.com/news/ex-nba-ref-tim-donaghys-personal-foul/

"You told the FBI, this is a quote, 'You don't realize how easy this was for me knowing what I knew,'" Simon said. "What exactly did you know?"

"I knew that there were certain relationships that existed between referees and players, referees and coaches, and referees and owners that influence the point spreads in games," Donaghy explained.

"You say that certain refs like or dislike certain players? Certain coaches? Certain general managers?" Simon asked.

"And certain owners," Donaghy added.

"You told us 'I knew these guys. Knew who they liked, who they despised and who they would help or screw over,'" Simon said.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Bamsefar, Redbear and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Kneten ons 22 mar 2023, 14:55

NallePhu skrev:Saxat från NSD:
På frågan om Luleå ska byta tränare + lite annat, svarar Svartvadet så här:
– Jag har ju spelat mot "Bulan" och han grinade och tjurade och tjafsade vid varje tekning för att vinna millimetrar hela tiden. Han har gjort en jättebra resa och fått sina lag att alltid tävla, alltid vara tjuriga och alltid vara griniga, så jag uppskattar det han gjort som tränare, men jag är lite förvånad ändå att han tappade humöret och fokus litegrann. Det där är inte likt Bulan. Han är definitivt ur balans, säger Svartvadet i podden.

– Jag tror Luleå har fastnat i någon vinkelvolt. Man håller kvar vid Erik Gustafsson, man tar hem Jesper Sellgren, man håller kvar i Shinnimin och håller kvar i Bulan Berglund som tränare. Jag älskar alla de här spelarna och ledarna vi pratat om, men det känns som att den här säsongen har man verkligen visat att nu verkar bensinen vara slut i den där Bulan-tanken.

Grattis, du uppfyllde härmed ditt dagliga gnäll på Bulan. Lysande.

Kneten

Antal inlägg : 177
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu ons 22 mar 2023, 15:03

Kneten skrev:
NallePhu skrev:Saxat från NSD:
På frågan om Luleå ska byta tränare + lite annat, svarar Svartvadet så här:
– Jag har ju spelat mot "Bulan" och han grinade och tjurade och tjafsade vid varje tekning för att vinna millimetrar hela tiden. Han har gjort en jättebra resa och fått sina lag att alltid tävla, alltid vara tjuriga och alltid vara griniga, så jag uppskattar det han gjort som tränare, men jag är lite förvånad ändå att han tappade humöret och fokus litegrann. Det där är inte likt Bulan. Han är definitivt ur balans, säger Svartvadet i podden.

– Jag tror Luleå har fastnat i någon vinkelvolt. Man håller kvar vid Erik Gustafsson, man tar hem Jesper Sellgren, man håller kvar i Shinnimin och håller kvar i Bulan Berglund som tränare. Jag älskar alla de här spelarna och ledarna vi pratat om, men det känns som att den här säsongen har man verkligen visat att nu verkar bensinen vara slut i den där Bulan-tanken.

Grattis, du uppfyllde härmed ditt dagliga gnäll på Bulan. Lysande.  
Not me bara saxade vad som kom från NSD..
Personligen skiter jag i Bulan nu mer så den bet inte på mig!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 15:26

Sundance Kid skrev:Lite OT men en väldigt intressant artikel angående domare.

En före detta NBA-domare berättar om hur han lyckades tippa rätt på 75 % av NBA-matcherna han bettade på. En anledning till det var att han visste vilka domare som ogillade vissa spelare och tränare osv.

https://www.cbsnews.com/news/ex-nba-ref-tim-donaghys-personal-foul/

"You told the FBI, this is a quote, 'You don't realize how easy this was for me knowing what I knew,'" Simon said. "What exactly did you know?"

"I knew that there were certain relationships that existed between referees and players, referees and coaches, and referees and owners that influence the point spreads in games," Donaghy explained.

"You say that certain refs like or dislike certain players? Certain coaches? Certain general managers?" Simon asked.

"And certain owners," Donaghy added.

"You told us 'I knew these guys. Knew who they liked, who they despised and who they would help or screw over,'" Simon said.
Det trista här är ju tyvärr; att detta inte hamnar alls långt ifrån sanningen. Men vad som är ännu tråkigare -när sånt här verkligen skiner igenom i matcher: Är ju att det är i närmaste riskfritt beteende -beträffande konsekvenser för dem som håller på med sånt här. Det finns INGA konsekvenser -för sånt här. Och där ligger ju problemet.

Tar vi detta till våra aktuella situation; är det väl i det närmaste konkreta bevis; när en professionell domare kallar spelare på isen för 'idiot'. Inte fan behöver man ha ett diplom på väggen -för att fatta; att domaren som person inte är neutral i sin personliga bedömning då. Låt oss titta lite på konsekvenser och påverkan av vad detta medför:

- Domaren ifråga är på ett annat förtroende uppdrag.
- Vi fick över 60 minuter i utvisningsminuter i matchen; som givetvis kostade oss matchen.

Jag frågar/undrar: Var är är konsekvens-tänket inom SHL? -Hur mycket kan vi acceptera denna typ av påverkan i en prestationsbaserad miljonapparat som SHL är? Ska vi VARJE GÅNG bara se mellan fingrarna? -Går sånt här att kompensera för de som drabbas av detta...?

-Att snacka om individer i utsatta situationer är ju REN SKROCK här. Här sätter sig personerna SJÄLVA sig i utsatta situationer -pga av en egen agenda. Spelarna blir OERHÖRT HÅRT straffade för sånt här! -Vilka är konsekvenserna för domare -som BEVISLIGEN fördelar vissa -före andra; när deras uppgift är att skipa rättvisavara neutrala och skipa/skapa rättvisa förutsättningar rättvisa mellan två parter som tävlar med enorma insatser?

-Är det överhuvudtaget möjligt för domare att bli fällda för sånt här -på något sätt...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 15:56

Personligen anser jag; att det är väldigt märkligt: Hur vi kan få ut all statistik -samt grafer på allt inom ishockey; men ingen vill ta fram -eller presentera sådant på enskilda domarprestationer...?

-För känsligt -och för graverande för personer i utsatta situationer...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 15:59

fel post.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Blinders ons 22 mar 2023, 16:06

Jonken skrev:Personligen anser jag; att det är väldigt märkligt: Hur vi kan få ut all statistik -samt grafer på allt inom ishockey; men ingen vill ta fram -eller presentera sådant på enskilda domarprestationer...?

-För känsligt -och för graverande för personer i utsatta situationer...?
Sven Savage har tagit fram lite statistik om domarna https://www.hockeysnack.com/lulea-hf/permalink/2442623

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 16:19

Blinders skrev:Sven Savage har tagit fram lite statistik om domarna https://www.hockeysnack.com/lulea-hf/permalink/2442623
Jag pratar mer detaljrikt:

-Var på isen domaren blåst för utvisning?
-Vad domaren blåst för utvisning?
-På vilken spelare blåst utvisning?

-Fördelat på perioder 1, 2, 3 osv: Hur många utvisningar tar domaren i snitt. (Kan förklara arbetsmetod.)
-Ändrade blåsta beslut?
-Matchavgörande domslut?

Nu kommer vi tlll det intressantaste:
-Friade situationer; där det skulle/kunde enligt regelboken varit utvisning?

Det finns mer; men bara i detta finns det ett berg av info till underlag hur rättvist -eller förutfattat domarna i SHL egentligen jobbar.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Kanellängd ons 22 mar 2023, 16:20

Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Blinders ons 22 mar 2023, 16:22

Jonken skrev:
Blinders skrev:Sven Savage har tagit fram lite statistik om domarna https://www.hockeysnack.com/lulea-hf/permalink/2442623
Jag pratar mer detaljrikt:

-Var på isen domaren blåst för utvisning?
-Vad domaren blåst för utvisning?
-På vilken spelare blåst utvisning?

-Fördelat på perioder 1, 2, 3 osv: Hur många utvisningar tar domaren i snitt. (Kan förklara arbetsmetod.)
-Ändrade blåsta beslut?
-Matchavgörande domslut?

Nu kommer vi tlll det intressantaste:
-Friade situationer; där det skulle/kunde enligt regelboken varit utvisning?

Det finns mer; men bara i detta finns det ett berg av info till underlag hur rättvist -eller förutfattat domarna i SHL egentligen jobbar.
Ring och fråga Sportlogic som sköter om den avancerade statistiken i SHL. Deras "computer vision" teknik kan nog också spåra vad domarna gör på isen.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 16:26

Laughing Laughing Laughing Laughing
Just när man tror att de ansvariga ligan kanske skulle kunna visa lite professionalism och eventuell karisma...
Nej; då skall man straffa en enskild spelare -för att denna har karisman att säga saker -som ingen annan vågar göra.

-NU är det vara att dra åt slipsarna betydligt hårdare; och stänga av Brendan resten av livet i SHL.... (Deras egna kanaler... -Ha-ha!!)


Senast ändrad av Jonken den ons 22 mar 2023, 16:40, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Småland ons 22 mar 2023, 16:31

Att SHL väljer att byta ut Linde tyder ju på att SHL heller inte var nöjda med zebrorna senast. De skulle aldrig byta domare bara för att vi gnäller.

Som många här skriver kan domarinsatsen knappast bli sämre än senast. Bra att vi markerade.
Småland
Småland

Antal inlägg : 865
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken ons 22 mar 2023, 16:33

Blinders skrev:
Ring och fråga Sportlogic som sköter om den avancerade statistiken i SHL. Deras "computer vision" teknik kan nog också spåra vad domarna gör på isen.
Laughing
-Tja! Jag har tjackat en kvart på söder; å diggar stockholmshokkyn: Bajen, Djurgårn å Gnaget.... Kanske ni kan berätta åt mig varför domarna missgynnar Luleå Hockey.... (På min bästa Mälardalsdialekt...)

Laughing Laughing Laughing Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av kokostrollet ons 22 mar 2023, 17:04

Pajala skrev:Jag gissar att om vi förlorar så kommer domarna att få skäll igen. lol!

Jag gissar att oavsett hur domarna presterar kommer du alltid att tycka att de gör ett utmärkt jobb så länge det är Luleå som missgynnas.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Bamsefar, Meyhem, Kneten, Hankburger and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar ons 22 mar 2023, 17:21

Komarek tillbaks, bra cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Puckad, Kneten and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2023-03-22, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet