Matteus Ward
Sida 1 av 2 • 1, 2
Matteus Ward
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Redbear and Erik13 like this post
Sv: Matteus Ward
Bamsefar- Antal inlägg : 12295
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
Matteus Ward
Ingen som säger att sportcheferna gjort ett bra jobb i scoutingen av Ward ...
Visst att alla har olika tankar och åsikter .
Säsongen har knappt börjat å för mig är det merparten som redan gnäller .
Jag gissar att sportcheferna är mest angelägna om att hitta bra spelare till Luleå.
Sportchefen har gjort det bra å i mitt tycke är det fel att misstro dom .
Å Känttä....lägg ner det !!!!!
/ En Luleå supporter
Titan 4020- Antal inlägg : 199
Titan 4020 skrev:Enligt mig gjorde Ward en riktigt bra match mot Jukurit!
Jag gissar att sportcheferna är mest angelägna om att hitta bra spelare till Luleå.
/ En Luleå supporter
Efter en match ska vi utvärdera och berömma sportcheferna för en allsvensk målvaktsvärvning? Vi törs ha högre krav än så.
Dustin- Antal inlägg : 7279
Dustin skrev:Titan 4020 skrev:Enligt mig gjorde Ward en riktigt bra match mot Jukurit!
/ En Luleå supporter
Efter en match ska vi utvärdera och berömma sportcheferna för en allsvensk målvaktsvärvning? Vi törs ha högre krav än så.
Jag håller med dig !
Men vill man ha bra spelare så kan det ta tid .
Å som du säger Allsvensk...
Lägg ner Känntä
Titan 4020- Antal inlägg : 199
När jag är piggare slår jag ihop dessa inlägg med rätt tråd.
Puckad- Antal inlägg : 11414
Jokerman ll likes this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6551
Puckad and Serkan122 like this post
Nej, Matteus kan stå när Luleå har cementerat sig bland topp 4.Snikne Ville skrev:Tätt på given med matcher nu, känns somm ett ypperligt tillfälle att lufta Matteus mot Tmrå i övermorgon o avlasta Lassi lite.
Blinders- Antal inlägg : 5278
Eftersom serien brukar sätta sig först efter jul skulle det vara ett korkat risktagande. Inte minst om det värsta skulle inträffa, dvs en skada på Lassi.Blinders88 skrev:Nej, Matteus kan stå när Luleå har cementerat sig bland topp 4.Snikne Ville skrev:Tätt på given med matcher nu, känns somm ett ypperligt tillfälle att lufta Matteus mot Tmrå i övermorgon o avlasta Lassi lite.
Men helt klart dags att ge honom chansen att känna på SHL matcher.
Han är en viktig kugge i vårt lagbygge och ska vara redo att ta spaden om det behövs, det är tränarnas ansvar att se till.
Puckad likes this post
Med det sagt: Lassi är ju sanslöst bra nu. Men som sagt var så måste vi ju ha två spelande målvakter om Lassi blir skadad. Nu när vi vunnit några matcher kan vi väl gott sätta in Ward mellan stolparna!
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Tänk om vi spelat Matteus mot t.ex Oskarshamn och Linköping och det slutat med att vi inte fick med oss 6p från dom matcherna då hade vi legat på en 10-12 plats i tabellen och pressen från sponsorer och supportrar hade ökat enormt.
Nu när vi ändå ligger på 3e plats så ger det arbetsro till sportcheferna som INTE behöver panikvärva något
Lehto- Antal inlägg : 783
Dustin, Hedanders and SatanicPanic like this post
Spana in de här returerna:
https://www.instagram.com/reel/CmeQ4sghW-n/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Donowitz likes this post
farre, LulefanGBG and Puckad like this post
kokostrollet, Puckad and Blitzwagen like this post
Monco- Antal inlägg : 345
Speakern sa Wård , det lät väl så där.Monco skrev:Är det någon som vet hur man egentligen ska uttala hans efternamn? Man hör ju olika varje gång. Varrd, vaard, oård(engelskt) eller något annat?
JuniorX- Antal inlägg : 4220
Blitzwagen likes this post
Lägg ut samma info och länk på andra sociala medier så pojken får lite uppskattningJuniorX skrev:In och rösta på Ward som MVP! https://www.championshockeyleague.com/en/fans/mvpvoting
Burskydd- Antal inlägg : 591
Jonken- Antal inlägg : 7154
Tony Moore, Kneten and Bros! like this post
Långt ifrån imponerad och anser att vi fortfarande behöver en bättre reserv.
Björnkäften- Antal inlägg : 590
Sen hittade han "fokuset" och blev cool-lugn och spika igen. Jag tycker det var riktigt starkt av honom att komma tillbaka så under straffarna.
Det är inte vem som helst han hade emot sig på andra sidan heller, Lasse Johansson liksom, och nog ska Frölunda ha bättre spets i straffar äv vad vi har.
Sen räddar han faktiskt oss kvar i förlängningen också, Frölunda ägde oss i förlängningen och sista minuten kom dom väl 2-1 samt att dom hade PP 4 mot 3.
Nä jag tycker insatserna han gjort mot Frölunda i CHL har varit stabila.
farre, Hedanders, Kneten, Dundernisse and Blitzwagen like this post
Det är ingen som ifrågasätter att Lassi är solklar etta, det vet alla, men vi är ju många som ifrågasatt varför Ward inte får stå alls, och då har killen av somliga också fått väldigt mycket kritik.
Jag har inte kritiserat hans spel, (hur skulle man kunna göra det), men däremot känt att det nästan måste vara så att lagledningen inte litar på honom eftersom man spelat Lassi till den gräns att han nästan går sönder och därför ocksånvarit en av dem som hävdat att vi nog behöver en målvakt till.
Som Ward har spelat de här två matcherna mot Frölunda i CHL, och i matchen på Växjö så är jag inte lika säker i sak längre. Ward har sett bra och stabil ut. Snabba reflexer. En bra puckstoppare. Får han spela lite mer så kommer också backarna att börja lita mer och mer på honom. Samtidigt får Lassi sib välbehövliga vila.
Vidare på straffarna igår gör han inga bra ingripanden på första två straffarna, framförallt inte på andra straffen men efter det reser han sig och är iskall sommväntarbut skyttarna och läser dem 100% .
Tycker man skall hylla den som hyllas bör.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
pingu, farre, Donowitz, Hedanders, Kneten, Lehto, Dundernisse and Blitzwagen like this post
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Kneten likes this post
LulefanGBG skrev:Håller med. Ward gör en kanonmatch. Flera avgörande räddningar på bra lägen under ordinarie tid. Målen han släpper är absolut inget att orda om. Skolboksexempel på bra skymningar från Frölunda -spelarna. Håller med om att han släpper lite väl mycket returer, men det var också ett par som kompåmvöldogt plötsliga avslut från konstiga lägen så det får man ha lite överseende med. Sedan är grabben ung, visst måste det finnas grejer som man kan jobba på att förbättra, annars vore det märkligt.
Det är ingen som ifrågasätter att Lassi är solklar etta, det vet alla, men vi är ju många som ifrågasatt varför Ward inte får stå alls, och då har killen av somliga också fått väldigt mycket kritik.
Jag har inte kritiserat hans spel, (hur skulle man kunna göra det), men däremot känt att det nästan måste vara så att lagledningen inte litar på honom eftersom man spelat Lassi till den gräns att han nästan går sönder och därför ocksånvarit en av dem som hävdat att vi nog behöver en målvakt till.
Som Ward har spelat de här två matcherna mot Frölunda i CHL, och i matchen på Växjö så är jag inte lika säker i sak längre. Ward har sett bra och stabil ut. Snabba reflexer. En bra puckstoppare. Får han spela lite mer så kommer också backarna att börja lita mer och mer på honom. Samtidigt får Lassi sib välbehövliga vila.
Vidare på straffarna igår gör han inga bra ingripanden på första två straffarna, framförallt inte på andra straffen men efter det reser han sig och är iskall sommväntarbut skyttarna och läser dem 100% .
Tycker man skall hylla den som hyllas bör.
Bra skrivet!
Som det påtalats tidigare om Ward tycker jag att man spelar honom mot lag som är längre upp i tabellen och Lassi mot de lag vi "ska" ta poäng mot i första hand. Har Ward en dag som igår och backarna hjälper honom kan vi sno poäng av vilket lag som helst i SHL.
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Blitzwagen likes this post
Blitzwagen, SatanicPanic and Bros! like this post
Det 'rinner' ju bara nollor nu!
Jonken- Antal inlägg : 7154
pingu, Redbear, Donowitz, Kneten and Bros! like this post
Kommer ihåg den panik man hade när vi likt en mardröm fick bevittna Lassis förfall match efter match (om än det troligen är tillfälligt). Vi behövde verkligen värva en toppmålvakt genast, för att kunna rädda säsongen och föreningen från kvalspel. Tror inte att många här inne eller någon över huvud taget kunde fantisera om att Ward då skulle kliva fram och spela på det sätt han nu gjort under en lång tid.
Utan tvivel den viktigaste händelse så långt på säsongen.
Gusten och Linda ska även ha kredd för ett gediget arbete och scouting.
Donowitz- Antal inlägg : 4351
farre, Redbear, LulefanGBG, Kneten and Blitzwagen like this post
Japp, lite Jordan Binnington känsla över Matteus.Donowitz skrev:Tål att skrivas igen. Vilken guldklimp vi har hittat i Matteus. Han spelar redan nu på en hög SHL-mässig nivå samtidigt som han fortfarande är väldigt ung och utvecklas. Och vem vet hur hög potential han har.
Kommer ihåg den panik man hade när vi likt en mardröm fick bevittna Lassis förfall match efter match (om än det troligen är tillfälligt). Vi behövde verkligen värva en toppmålvakt genast, för att kunna rädda säsongen och föreningen från kvalspel. Tror inte att många här inne eller någon över huvud taget kunde fantisera om att Ward då skulle kliva fram och spela på det sätt han nu gjort under en lång tid.
Utan tvivel den viktigaste händelse så långt på säsongen.
Gusten och Linda ska även ha kredd för ett gediget arbete och scouting.
Komma fram från ingenstans och ta förstaspaden från en etablerad målvakt.
Redbear likes this post
Visst, det finns en del detaljer att jobba på i Wards målvaktspel, men jag är så sjukt imponerad av hans mentala spel, ren elitnivå. Hans pannben och kyla under straffläggningen i CHL-semin var början på vändningen, och igår var han tryggheten själv när vi stängde ned matchen efter att för första gången på säsongen vänt ett underläge. Han har bud på att bli säsongens MVP för LHF i min bok.
JohanO- Antal inlägg : 814
farre, LulefanGBG, Puckad, Kneten, Lehto and Hjalmar_Vuopio like this post
Björnkäften- Antal inlägg : 590
Inte första målet, där gör han en mycket bra räddning och styr ut pucken mot hörnet. Timrå har tur att pucken tar på baksidan av benet på en spelare så att den stannar kvar framför mål.Björnkäften skrev:Inte lika positivt överraskad av Ward, visst han har spelat upp sig men igår får han ta på sig båda målen, det andra målet måste Connolly lobba ur men Ward måste flytta över snabbare och stänga första
Donowitz likes this post
Vet inte Lassinanttis fysiska status men det är verkligen dags för honom att steppa upp och försöka vinna tillbaka förstaspaden. Skulle fortfarande välja att gå med Lassi i en slutspelsrunda så länge han är 100% frisk.
Senast ändrad av Dustin den ons 15 feb 2023, 14:21, ändrad totalt 1 gång
Björnkäften skrev:Inte lika positivt överraskad av Ward, visst han har spelat upp sig men igår får han ta på sig båda målen, det andra målet måste Connolly lobba ur men Ward måste flytta över snabbare och stänga första
De allra bästa i ligan släpper in tveksamma mål titt som tätt. Vet inte riktigt vad du har för krav. Tråkigt att du inte är så positivt överraskad av Ward. Tror du är ganska ensam om det.
Oavsett vad så förtar det noll från hur viktig han varit för LHF i år. Ska man utvärdera spelare i laget efter förväntan kontra prestation så är Ward lätt vår mest överraskande spelare. Resten av laget har levererat enligt förväntan eller under. Ward var aldrig tänkt att ta en förstaspade men blev tvungen, och levererade (hitills).
21 år gammal, och 91.95 sv% senaste 8 matcherna. Startade 7 av dem och har vunnit 5, hållit 2 nollor. Och då har jag inte räknat in hans CHL-matcher.
Definitionen av en positiv överraskning.
JohanO- Antal inlägg : 814
Tony Moore, Dustin, Donowitz, Kanellängd and Serkan122 like this post
(Iofs har de gjort mycket bra jobb med unga målvakter under flera år nu.)
Snikne Ville likes this post
JohanO skrev:Visst, man kan ju hävda att Ward slappnar av lite väl mycket efter räddningen på första skottet igår att han blir ställd av returen.
Oavsett vad så förtar det noll från hur viktig han varit för LHF i år. Ska man utvärdera spelare i laget efter förväntan kontra prestation så är Ward lätt vår mest överraskande spelare. Resten av laget har levererat enligt förväntan eller under. Ward var aldrig tänkt att ta en förstaspade men blev tvungen, och levererade (hitills).
21 år gammal, och 91.95 sv% senaste 8 matcherna. Startade 7 av dem och har vunnit 5, hållit 2 nollor. Och då har jag inte räknat in hans CHL-matcher.
Definitionen av en positiv överraskning.
Man kan väl otvetydigt säga att Matteus är den som gett mest bang för slanten i årets upplaga av Luleå Hockey. Varit rätt dåligt bang överlag i den här truppen men ändå.
Senast ändrad av Dustin den ons 15 feb 2023, 15:38, ändrad totalt 1 gång
¨Tony Moore skrev:Bra scoutat och värvat av GMarna.
Snarare Gusten och Linda
Ser det som snarare både GM och tränarnas förtjänst. Skuggan och Engman såg talangen och valde att satsa på den medan Linda och Gusten jobbat med och förädlat den talangen.Donowitz skrev:¨Tony Moore skrev:Bra scoutat och värvat av GMarna.
Snarare Gusten och Linda
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bamsefar and Tony Moore like this post
Hankburger skrev:Ser det som snarare både GM och tränarnas förtjänst. Skuggan och Engman såg talangen och valde att satsa på den medan Linda och Gusten jobbat med och förädlat den talangen.Donowitz skrev:¨Tony Moore skrev:Bra scoutat och värvat av GMarna.
Snarare Gusten och Linda
Lyssna på intervjuer med Gusten & Linda förstår du hur dem jobbar. De sköter till största delen all rekrytering, från J-18 till A-lag.
Dustin likes this post
Man måste låta spelare visa upp sig för att man ska kunna ge dom ett omdöme, det vore roligt att även några av våra J-20 fick en ordentlig chans
Mr Bister- Antal inlägg : 1524
Puckad likes this post
Donowitz skrev:Hankburger skrev:Ser det som snarare både GM och tränarnas förtjänst. Skuggan och Engman såg talangen och valde att satsa på den medan Linda och Gusten jobbat med och förädlat den talangen.Donowitz skrev:¨Tony Moore skrev:Bra scoutat och värvat av GMarna.
Snarare Gusten och Linda
Lyssna på intervjuer med Gusten & Linda förstår du hur dem jobbar. De sköter till största delen all rekrytering, från J-18 till A-lag.
Kan vara så att de har stort inflytande på värvningen men i slutändan är det Skuggan och Engman som ger sitt godkännande och löser det. Ser det mer som att de agerar scout om sänder.
Tony Moore likes this post
Mr Bister skrev:Intressant att alla rosar Ward nu. I höstas menade många att vi skulle byta bort honom.
Man måste låta spelare visa upp sig för att man ska kunna ge dom ett omdöme, det vore roligt att även några av våra J-20 fick en ordentlig chans
Har varit så i flera år på detta forum men även bland Luleåsupportrar generellt. Och det är oftast samma personer som är kritiska för att Luleå inte ger juniorer tid att utvecklas.. vilket är lite lustigt.
Bamsefar likes this post
Hankburger skrev:Mr Bister skrev:Intressant att alla rosar Ward nu. I höstas menade många att vi skulle byta bort honom.
Har varit så i flera år på detta forum men även bland Luleåsupportrar generellt. Och det är oftast samma personer som är kritiska för att Luleå inte ger juniorer tid att utvecklas.. vilket är lite lustigt.
Vore det bättre om folk var så pass trångsynta så man inte kunde ändra sin ståndpunkt efter att ha blivit motbevisad?
Kalla mig gärna kappvändare, hellre det än en inskränkt idiot som vägrar ändra sig.
Donowitz and Kneten like this post
Sida 1 av 2 • 1, 2