Matchtråd 21/22 övriga SDHL

3 posters

Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Jokerman ll fre 24 sep 2021, 21:56

Linköping ångar på, övertidsvinst 4-3 över favoriterna Brynäs på bortaplan, därmed är LHC fortfarande obesegrade.

Amerikanskan Justine Reyes tvåmålsskytt, norskan Madelen Haug Hansen och amerikanskan Olivia Zafuto satte varsin för LHC.

LHC har en kanadensiska som målis i Stephanie Neatby, amerikanskan Sydney Brodt (F), amerikansk-tjeckiskan Lenka Serdar (F), schweiziskan Shannon Sigrist (D) samt norskorna Lene Tendenes (D), Ingrid Morset (D), Marthe Pabsdorff Brunvold (C) och Andrea Dalen (LW) som tidigare spelat i djurgårn i sex säsonger.

LHC har 11 importer, vi har 7.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst lör 25 sep 2021, 14:48

Jokerman ll skrev:Linköping ångar på, övertidsvinst 4-3 över favoriterna Brynäs på bortaplan, därmed är LHC fortfarande obesegrade.

Amerikanskan Justine Reyes tvåmålsskytt, norskan Madelen Haug Hansen och amerikanskan Olivia Zafuto satte varsin för LHC.

LHC har en kanadensiska som målis i Stephanie Neatby, amerikanskan Sydney Brodt (F), amerikansk-tjeckiskan Lenka Serdar (F), schweiziskan Shannon Sigrist (D) samt norskorna Lene Tendenes (D), Ingrid Morset (D), Marthe Pabsdorff Brunvold (C) och Andrea Dalen (LW) som tidigare spelat i djurgårn i sex säsonger.

LHC har 11 importer, vi har 7.

Men vi skulle behöva några till det är ett som är säkert, orsaken är att det inte finns nog bra svenska spelare tillgängliga, dom är för få till antalet totalt sett.
Blir bättre med tiden men lär ta 7-10 år.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Jokerman ll lör 25 sep 2021, 15:05

9. Raunio, Jenna
15. Andersson, Linnéa

33. Jungåker, Mira
10. Berglund, Ebba

..apropå tunn trupp, HV71 har intressant lag på gång men ställde bara upp med två backpar idag, ledde mot Modo med 3-1 men torskade 3-6.

Vi möter HV imorgon



Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst lör 25 sep 2021, 22:05

Jokerman ll skrev:9. Raunio, Jenna
15. Andersson, Linnéa

33. Jungåker, Mira
10. Berglund, Ebba

..apropå tunn trupp, HV71 har intressant lag på gång men ställde bara upp med två backpar idag, ledde mot Modo med 3-1 men torskade 3-6.

Vi möter HV imorgon




Jo jag har reagerat på doms tunna backbesättning redan innan säsongen drog igång. Att det inte finns nog med bra spelare i landet är den enkla förklaringen helt enkelt att dom flesta lag i SDHL har tunna trupper, men det kommer att bli fler spelare i framtiden men det tar tid.
Det är inte heller antalet utländska spelare i SDHL som är bekymret utan att allt för många spelare lägger av i relativt ung ålder på grund av att dom inte kan leva på hockeyn. (Där håller jag med Forsberg fullt ut)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Jokerman ll tor 30 sep 2021, 13:36

Lisa Johansson i AIK är en härlig spelare. Hon var riktigt bra igår mot Brynäs men bl.a schabbel på offensiv blå (dock ej av Lisa!) gjorde att AIK tappade matchen.

Vid ställningen 1-0 till Brynäs  så sträckte domaren upp armen för en utvisning för Brynäs OCH det var en utvisning som det såg ut men ändrade sig sen (?!) och Brynäs gör 2-0 i nästa anfall…
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst tis 19 okt 2021, 13:06

Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av pingu tis 19 okt 2021, 16:35

Ny skrev:Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Ja Guldet är nästan klart för Brynäs. Men man hoppas på mirakel och att vi kan addera två toppforwards innan fönstret stänger.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av pingu tis 19 okt 2021, 16:43

Och en toppback till!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Micke80 ons 20 okt 2021, 05:34

Ny skrev:Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Och det vet du hur då? Vad är det som säger att Luleå inte var där lika snabbt eller snabbare? Vill minnas att det var fler klubbar som var intresserade, men till slut landar det i att moden ville ha en ersättning som klubbarna måste vara villiga att betala, samt att Mina väljer klubb självbutifrån sina förutsättningar och sin vilja.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst ons 20 okt 2021, 06:24

Micke80 skrev:
Ny skrev:Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Och det vet du hur då? Vad är det som säger att Luleå inte var där lika snabbt eller snabbare? Vill minnas att det var fler klubbar som var intresserade, men till slut landar det i att moden ville ha en ersättning som klubbarna måste vara villiga att betala, samt att Mina väljer klubb självbutifrån sina förutsättningar och sin vilja.

För det första så är det sant att Brynäs är snabbare att hitta spelare än Luleå, Rosa Lindstedt skadade sig i fredags och fem dagar senare var Mina
klar och även för nästa säsong. (Jag skrev ingenting om att Luleå har varit ute efter Mina). HV lär ha försökt då dom har Savine Wielenga långtidsskadad.

Har inte Luleå sökt spelare sen i våras i stort sett? vi fick tag i Ryhner men det efter tips från Michelle och sen blev det (panikvärvning) lån av Aino och Jenna.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Jokerman ll ons 20 okt 2021, 14:42

Norrmedia: Fortfarande öppna för att plocka in en forward innan fönstret stänger?
”Absolut. Vi hoppas att Emma Nordin blir frisk och kan spela med oss. Sedan hoppas vi kunna ta in en eller två spelare någon gång fram mot årsskiftet. Truppen är för tunn men så är det också i vårt SHL-lag, där det nästan är ännu värre då vi får använda en forward som back. Men det är en lång säsong och vi njuter av att juniorerna får extremt mycket erfarenhet, nästan för mycket speltid”, säger Enbom.

Bortamatch 26/9 mot HV71 (vinst 6-5), laguppställning:

3rd Line
25. Hjelm, Wilma - 19 år
20. Kenttälä, Klara - 17 år
17. Skriver, Sofia - 18 år (1:a säsongen i a-lagssammanhang, dvs rookie)

5. Fällman, Johanna
23. Aneborn, Fanny - 18 år (rookie)

2nd Line
42. Vainikka, Viivi - överlägset bästa 19-åringen i sdhl. Bouveng får ursäkta.
40. Tulus, Noora
14. Sjölund, Wilma - 18 år

71. Kjellbin, Anna
7. Sjödin, Tilde - 17 år (rookie)

1st Line
11. Persson, Josefine
16. Nieminen, Petra
19. Östman, Lisa - 18 år (rookie)

6. Hiirikoski, Jenni
21. Lindeberg, Astrid - 16 år (gjort drygt 60 matcher i SDE, 13 i LHF)

Goalies
52. Grahn, Sara

Notera att i sdhl-laget har man ingen 4:e kedja, man har sedan exempelvis ingen möjlighet att plocka ner en erfaren center till en backplats, inte i den här matchen och inte i några andra matcher heller, istället sätts juniorer in, ibland helt oprövade som i matchen mot HV71, det hade varit en lyx att kunna sätta ner en erfaren center som typ Melinda Olsson på backplats men vi har inte truppen för det. Det är en mycket stor skillnad jämfört med shl-laget samtidigt är jag helt på det klara med att herrlaget är det stora loket när det gäller fortlevandet av föreningen men att säga att herrlaget har ”nästan en tunnare trupp” håller jag inte alls med om. Undra vad Mikael Forsberg egentligen tycker om det uttalandet? Jag skulle inte ha varit nöjd om jag var Forsberg.

Sen den här matchen mot HV71 har vi gjort klart med två helt nödvändiga förstärkningar i Aino och Jenna och så är Pernilla och Ronja blivit spelklara.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Micke80 ons 20 okt 2021, 16:01

Ny skrev:
Micke80 skrev:
Ny skrev:Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Och det vet du hur då? Vad är det som säger att Luleå inte var där lika snabbt eller snabbare? Vill minnas att det var fler klubbar som var intresserade, men till slut landar det i att moden ville ha en ersättning som klubbarna måste vara villiga att betala, samt att Mina väljer klubb självbutifrån sina förutsättningar och sin vilja.

För det första så är det sant att Brynäs är snabbare att hitta spelare än Luleå, Rosa Lindstedt skadade sig i fredags och fem dagar senare var Mina
klar och även för nästa säsong. (Jag skrev ingenting om att Luleå har varit ute efter Mina). HV lär ha försökt då dom har Savine Wielenga långtidsskadad.

Har inte Luleå sökt spelare sen i våras i stort sett? vi  fick tag i Ryhner men det efter tips från Michelle och sen blev det (panikvärvning) lån av Aino och Jenna.

Det jag vänder mig mot ör att framföra spekulationer som fakta. Ingen vet vem som var först ut att visa intresse och ingen vet varför hon valde brynäs före andra intressenter. Om nån mot all förmodan vet detta är det bra att förklara hur man vet, utan att röja eventuella källor.

Det andra påståendet om att bi sökt spelare hela sommaren och nu på hösten stämmer bra, men det är så vitt jag vet forwards som dessutom ska vara spets medan Mina är en back.

Som sagt jag köper att man kan vilja ha henne hon är en ung och spännande spelare, men är det den spelaren Luleå behöver lägga sina pengar på? Och att påstå att vi var för långsamna utan att vi veta om vi över huvudtaget var intresserade, eller för den delen hur vårt eventuella intresse visades och hur snabbt blir tunt då detta mer låter som spekulation

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst ons 20 okt 2021, 16:16

Jokerman ll skrev:Norrmedia: Fortfarande öppna för att plocka in en forward innan fönstret stänger?
”Absolut. Vi hoppas att Emma Nordin blir frisk och kan spela med oss. Sedan hoppas vi kunna ta in en eller två spelare någon gång fram mot årsskiftet. Truppen är för tunn men så är det också i vårt SHL-lag, där det nästan är ännu värre då vi får använda en forward som back. Men det är en lång säsong och vi njuter av att juniorerna får extremt mycket erfarenhet, nästan för mycket speltid”, säger Enbom.

Bortamatch 26/9 mot HV71 (vinst 6-5), laguppställning:

3rd Line
25. Hjelm, Wilma - 19 år
20. Kenttälä, Klara - 17 år
17. Skriver, Sofia - 18 år (1:a säsongen i a-lagssammanhang, dvs rookie)

5. Fällman, Johanna
23. Aneborn, Fanny - 18 år (rookie)

2nd Line
42. Vainikka, Viivi - överlägset bästa 19-åringen i sdhl. Bouveng får ursäkta.
40. Tulus, Noora
14. Sjölund, Wilma - 18 år

71. Kjellbin, Anna
7. Sjödin, Tilde - 17 år (rookie)

1st Line
11. Persson, Josefine
16. Nieminen, Petra
19. Östman, Lisa - 18 år (rookie)

6. Hiirikoski, Jenni
21. Lindeberg, Astrid - 16 år (gjort drygt 60 matcher i SDE, 13 i LHF)

Goalies
52. Grahn, Sara

Notera att i sdhl-laget har man ingen 4:e kedja, man har sedan exempelvis ingen möjlighet att plocka ner en erfaren center till en backplats, inte i den här matchen och inte i några andra matcher heller, istället sätts juniorer in, ibland helt oprövade som i matchen mot HV71, det hade varit en lyx att kunna sätta ner en erfaren center som typ Melinda Olsson på backplats men vi har inte truppen för det. Det är en mycket stor skillnad jämfört med shl-laget samtidigt är jag helt på det klara med att herrlaget är det stora loket när det gäller fortlevandet av föreningen men att säga att herrlaget har ”nästan en tunnare trupp” håller jag inte alls med om. Undra vad Mikael Forsberg egentligen tycker om det uttalandet? Jag skulle inte ha varit nöjd om jag var Forsberg.

Sen den här matchen mot HV71 har vi gjort klart med två helt nödvändiga förstärkningar i Aino och Jenna och så är Pernilla och Ronja blivit spelklara.

Hmm värva två spetsforwards vid årsskiftet lär nog kosta en hel del då dom måste lösa spelarna från gällande kontrakt?

Men pengar finns då det inte blev någonting av Emma, Michelle och Michela. Men jag förstår Luleås agerande ändå men kanske man väntade lite för länge? Hade det löst sig med dom tre hade vi haft seriens bästa kedja på isen så det var nog värt att vänta men tyvärr gick det inte att lösa. Men det säger en del om vad för spelare dom söker och varför det är så svårt att hitta.

Vidare står det: – Nu jobbar vi med lagbygget för kommande säsong och har kommit ganska långt.

Att förlänga med Ronja, Petra, Noora och Jenni måste ju vara prio nummer ett ändå?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst ons 20 okt 2021, 16:19

Micke80 skrev:
Ny skrev:
Micke80 skrev:
Ny skrev:Brynäs förstärker backbesättningen med Mina Waxin, där var dom snabb till skillnad mot för Luleå.

Och det vet du hur då? Vad är det som säger att Luleå inte var där lika snabbt eller snabbare? Vill minnas att det var fler klubbar som var intresserade, men till slut landar det i att moden ville ha en ersättning som klubbarna måste vara villiga att betala, samt att Mina väljer klubb självbutifrån sina förutsättningar och sin vilja.

För det första så är det sant att Brynäs är snabbare att hitta spelare än Luleå, Rosa Lindstedt skadade sig i fredags och fem dagar senare var Mina
klar och även för nästa säsong. (Jag skrev ingenting om att Luleå har varit ute efter Mina). HV lär ha försökt då dom har Savine Wielenga långtidsskadad.

Har inte Luleå sökt spelare sen i våras i stort sett? vi  fick tag i Ryhner men det efter tips från Michelle och sen blev det (panikvärvning) lån av Aino och Jenna.

Det jag vänder mig mot ör att framföra spekulationer som fakta. Ingen vet vem som var först ut att visa intresse och ingen vet varför hon valde brynäs före andra intressenter. Om nån mot all förmodan vet detta är det bra att förklara hur man vet, utan att röja eventuella källor.

Det andra påståendet om att bi sökt spelare hela sommaren och nu på hösten stämmer bra, men det är så vitt jag vet forwards som dessutom ska vara spets medan Mina är en back.

Som sagt jag köper att man kan vilja ha henne  hon är en ung och spännande spelare, men är det den spelaren Luleå behöver lägga sina pengar på? Och att påstå att vi var för långsamna utan att vi veta om vi över huvudtaget var intresserade, eller för den delen hur vårt eventuella intresse visades och hur snabbt blir tunt då detta mer låter som spekulation

Jag förstår hur du menar, kan vara en strategi att försöka få Svenska unga spelare genom den nya regeln med hemmafostrade spelare.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Gäst fre 22 okt 2021, 11:17

Ny skrev:
Jokerman ll skrev:Norrmedia: Fortfarande öppna för att plocka in en forward innan fönstret stänger?
”Absolut. Vi hoppas att Emma Nordin blir frisk och kan spela med oss. Sedan hoppas vi kunna ta in en eller två spelare någon gång fram mot årsskiftet. Truppen är för tunn men så är det också i vårt SHL-lag, där det nästan är ännu värre då vi får använda en forward som back. Men det är en lång säsong och vi njuter av att juniorerna får extremt mycket erfarenhet, nästan för mycket speltid”, säger Enbom.

Bortamatch 26/9 mot HV71 (vinst 6-5), laguppställning:

3rd Line
25. Hjelm, Wilma - 19 år
20. Kenttälä, Klara - 17 år
17. Skriver, Sofia - 18 år (1:a säsongen i a-lagssammanhang, dvs rookie)

5. Fällman, Johanna
23. Aneborn, Fanny - 18 år (rookie)

2nd Line
42. Vainikka, Viivi - överlägset bästa 19-åringen i sdhl. Bouveng får ursäkta.
40. Tulus, Noora
14. Sjölund, Wilma - 18 år

71. Kjellbin, Anna
7. Sjödin, Tilde - 17 år (rookie)

1st Line
11. Persson, Josefine
16. Nieminen, Petra
19. Östman, Lisa - 18 år (rookie)

6. Hiirikoski, Jenni
21. Lindeberg, Astrid - 16 år (gjort drygt 60 matcher i SDE, 13 i LHF)

Goalies
52. Grahn, Sara

Notera att i sdhl-laget har man ingen 4:e kedja, man har sedan exempelvis ingen möjlighet att plocka ner en erfaren center till en backplats, inte i den här matchen och inte i några andra matcher heller, istället sätts juniorer in, ibland helt oprövade som i matchen mot HV71, det hade varit en lyx att kunna sätta ner en erfaren center som typ Melinda Olsson på backplats men vi har inte truppen för det. Det är en mycket stor skillnad jämfört med shl-laget samtidigt är jag helt på det klara med att herrlaget är det stora loket när det gäller fortlevandet av föreningen men att säga att herrlaget har ”nästan en tunnare trupp” håller jag inte alls med om. Undra vad Mikael Forsberg egentligen tycker om det uttalandet? Jag skulle inte ha varit nöjd om jag var Forsberg.

Sen den här matchen mot HV71 har vi gjort klart med två helt nödvändiga förstärkningar i Aino och Jenna och så är Pernilla och Ronja blivit spelklara.

Hmm värva två spetsforwards vid årsskiftet lär nog kosta en hel del då dom måste lösa spelarna från gällande kontrakt?

Men pengar finns då det inte blev någonting av Emma, Michelle och Michela. Men jag förstår Luleås agerande ändå men kanske man väntade lite för länge? Hade det löst sig med dom tre hade vi haft seriens bästa kedja på isen så det var nog värt att vänta men tyvärr gick det inte att lösa. Men det säger en del om vad för spelare dom söker och varför det är så svårt att hitta.

Vidare står det: – Nu jobbar vi med lagbygget för kommande säsong och har kommit ganska långt.

Att förlänga med Ronja, Petra, Noora och Jenni måste ju vara prio nummer ett ändå?

Då har tre stycken förlängt av dom här fyra jag nämnde :-)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Jokerman ll fre 22 okt 2021, 21:49

Linköping slog Brynäs efter straffavgörande, det innebär att vi har samma poäng som Brynäs, 30 p, men vi har en match mindre spelad.

Rosa Lindstedt var skadad, Josefin Bouveng var sjuk och Lara Stalder saknades av personliga skäl.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd 21/22 övriga SDHL Empty Sv: Matchtråd 21/22 övriga SDHL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet