Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

+61
Tackleberry
MrScout
Arminius
27 Öqvist
DonP
Taabe
amarule
ski3r
RSD555
Wolfhunter
Kagen
vanten90
Monco
GrodanBoll
KaptenBlodskelett
Björnpappa
Dentos
Lasse Proppmätt
wilmus2007
NeedforX
NilsOskar
Mr Bister
Diktatorn
Jokerman
Niinimaa
Sir Prozac
kamelbullen
Dundernisse
JoakimJ
Norlin
icemask
Donowitz
Tony Moore
Sundance Kid
pingu
Norrlandstoken
Tigerman
Sportchefen #2
Hedanders
Old Brooklyn
Pajala
Jonken
Lehto
Hellcop
Micke80
Dilox
Trötto
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
tibet
Urken
Puckad
Dustin
Bamsefar
LHF96
GustenA
NallePhu
kokostrollet
rasbiologen
farre
65 posters

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dentos tis 09 feb 2021, 08:21

Det börjar smyga sig på lite oro hos mig nu att man inte ska hinna lösa det. Inte många dagar kvar nu och man har inte hört något konkret namn egentligen, utöver Omark-långskottet. Undra om man har något på kroken?

Jag håller nån tumme för Malte Strömwall, hade varit kul att se honom i Luleå-dressen igen nu när han verkar ha tagit stora steg framåt. Men har ingen aning om hur hans kontraktsituation ser ut, kanske också är ett rejält långskott...
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av kokostrollet tis 09 feb 2021, 15:16

Dentos skrev:Det börjar smyga sig på lite oro hos mig nu att man inte ska hinna lösa det. Inte många dagar kvar nu och man har inte hört något konkret namn egentligen, utöver Omark-långskottet. Undra om man har något på kroken?

Jag håller nån tumme för Malte Strömwall, hade varit kul att se honom i Luleå-dressen igen nu när han verkar ha tagit stora steg framåt. Men har ingen aning om hur hans kontraktsituation ser ut, kanske också är ett rejält långskott...

Börjar tro att LHF ser om sitt hus inför nästa säsong redan nu och drar ner på pengakranen och kanske inte ens plockar in ngn ersättare öht.

Hur sannolikt är det med fulla läktare i september givet läget nu? Det är ju knappast så att vi kommer inleda nästa säsong normalt heller.

Denna intervju med Sylvegård i Malmö indikerar ju också att det är rätt dött på marknaden, så vad skulle vi i så fall plocka in? Någon från HA?

https://hockeynews.se/articles/18487/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Sir Prozac tis 09 feb 2021, 17:01

Ska man ta in nån ska det ju vara nån som är bättre än Ilomäki. Ingen medelmåtta, då är de bättre att låta nån från juniorerna spela.

Tror också man insett att man inte har chans på guldet och istället väljer att spara till kommande säsong.

Denna taktik är väl klok, men förbannat tråkig! Inte speciellt fans- och sponsorlockande. Rätt eller fel? Jag är då inte rätt person att bedöma. Är bara att lita på att ledningen som har hela bilden gör det som är bäst.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Björnpappa tis 09 feb 2021, 17:38

Sir Prozac skrev:Ska man ta in nån ska det ju vara nån som är bättre än Ilomäki. Ingen medelmåtta, då är de bättre att låta nån från juniorerna spela.

Tror också man insett att man inte har chans på guldet och istället väljer att spara till kommande säsong.

Denna taktik är väl klok, men förbannat tråkig! Inte speciellt fans- och sponsorlockande. Rätt eller fel? Jag är då inte rätt person att bedöma. Är bara att lita på att ledningen som har hela bilden gör det som är bäst.
Vadå inte chans på guldet? Vem har i så fall chans på guldet?

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tis 09 feb 2021, 17:54

Fast om man inte har något klart sedan innan och marknaden är svag och skral, samtidigt som man gör sig av med en positionsstark spelare. Hur tänker man då? Här tycker jag att Luleå är lite för snälla faktiskt.
Det är ju verkligen ingen idé att man kommer och presenterar en "Daniel Widing" typ nu på fredag.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn tis 09 feb 2021, 18:15

Frågan är väl också ifall vi "gjorde oss av" med Illomäki eller ifall HV var galet desperata för att undvika nedflyttning och gav oss halva Husqvarna för honom. Alla spelare har ju ett pris och vi vet ju inte vad priset för han blev. Troligtvis hela hans lönekostnad + hyra för resten av säsongen. Undrar bara vad han har för hyra?

Sen hoppas jag att de inte köper någon bara för att köpa. Hellre då plocka hem Tellan Jr från Boden.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 09 feb 2021, 20:20

Jokerman skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Puckad skrev:
Sportchefen #2 skrev:Leverans gäller under Bulan. Inbillning och FAKTA? Försök hålla uppe nivån nu.
Så om vi jämför stats med Tyrre:
Bägge har varit inne på 20 plus mål , Arttu har har varit inne på 14 bakåt, Tyrre 23.
Bägge har gjort 6 mål , Arttu har 11 assist, Tyrre har 12.
Tyrre totalt -3 Arttu +6.
Vid 5v5 är Artuu +8.
Arttu har 9 tvåminuters utv, Tyrre har 10 och därmed 'bäst' i laget.
Arttu har anförtrotts en straff, ingen för Tyrre.
Arttu vinner nästan 58% av tekningarna. Tyrre vinner 55%.
Artuu har rätt låg skott%, men där leder Fabbe internligan, så man ska vara försiktigt med var man önskar.

Tyrre tuggar 2 minuter mer per match. (Det skiljer 15 sek vid 5v5)
Tacklar mer och är en publikfavorit.

Stats är inte allt, men om det var ointressant skulle det inte vara stats.
Tycker du skulle tagit med pucktapp i anfallszonen i statsen också d.v.s turnovers som resulterat till motanfall
Ilomäki vann närkamper över hela banan och ville leda laget, precis som Tyrre så ville han inte ge bort initiativet när vi hade det utan behålla det och driva på istället. Det behövs mer av den varan.
Det var liksom inte det jag skrev
Jag säger att varenda spelare i LHF har den inställningen eller tror du motsatsen att alla utom Tyrre å Ilomäki vill ge bort initiativet?
Jag vet inte om han ville leda laget såg inte ut så direkt snarare tvärtom
Dock kämpade han förra säsongen och visade sin smartness ofta men han var ofta för självisk för att funka i Bulan hockeyn
Den här säsongen har han inte alls velat leda nåt lag
Han är inte tillräckligt bra för att göra genomåkningar och dribbla bort hela försvaret och komma in på mål utan han hamnade istället allt som oftast nere i hörnen och ofta ensam och tappade puck.
Till skillnad från en hel del andra spelare i andra lag som klarar av sånt.
Fuskar man på träningar och har allmän taskig inställning till systemet så drabbar det hela laget
Jag är tämligen övertygat att ledarna tagit upp detta men när man skiter i vad tränarna säger och kör sitt eget race då är man fort rökt.
Underligt att han inte sattes på läktaren i nån match.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av kokostrollet tis 09 feb 2021, 20:26

Lasse Proppmätt skrev:
Jokerman skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Puckad skrev:
Sportchefen #2 skrev:Leverans gäller under Bulan. Inbillning och FAKTA? Försök hålla uppe nivån nu.
Så om vi jämför stats med Tyrre:
Bägge har varit inne på 20 plus mål , Arttu har har varit inne på 14 bakåt, Tyrre 23.
Bägge har gjort 6 mål , Arttu har 11 assist, Tyrre har 12.
Tyrre totalt -3 Arttu +6.
Vid 5v5 är Artuu +8.
Arttu har 9 tvåminuters utv, Tyrre har 10 och därmed 'bäst' i laget.
Arttu har anförtrotts en straff, ingen för Tyrre.
Arttu vinner nästan 58% av tekningarna. Tyrre vinner 55%.
Artuu har rätt låg skott%, men där leder Fabbe internligan, så man ska vara försiktigt med var man önskar.

Tyrre tuggar 2 minuter mer per match. (Det skiljer 15 sek vid 5v5)
Tacklar mer och är en publikfavorit.

Stats är inte allt, men om det var ointressant skulle det inte vara stats.
Tycker du skulle tagit med pucktapp i anfallszonen i statsen också d.v.s turnovers som resulterat till motanfall
Ilomäki vann närkamper över hela banan och ville leda laget, precis som Tyrre så ville han inte ge bort initiativet när vi hade det utan behålla det och driva på istället. Det behövs mer av den varan.
Det var liksom inte det jag skrev
Jag säger att varenda spelare i LHF har den inställningen eller tror du motsatsen att alla utom Tyrre å Ilomäki vill ge bort initiativet?
Jag vet inte om han ville leda laget såg inte ut så direkt snarare tvärtom
Dock kämpade han förra säsongen och visade sin smartness ofta men han var ofta för självisk för att funka i Bulan hockeyn
Den här säsongen har han inte alls velat leda nåt lag
Han är inte tillräckligt bra för att göra genomåkningar och dribbla bort hela försvaret och komma in på mål utan han hamnade istället allt som oftast nere i hörnen och ofta ensam och tappade puck.
Till skillnad från en hel del andra spelare i andra lag som klarar av sånt.
Fuskar man på träningar och har allmän taskig inställning till systemet så drabbar det hela laget
Jag är tämligen övertygat att ledarna tagit upp detta men när man skiter i vad tränarna säger och kör sitt eget race då är man fort rökt.
Underligt att han inte sattes på läktaren i nån match.

Håller med där. Alldeles för puckkär tyvärr och osynkad med övriga spelare. Har sett HVs matcher nu och slås över att han får spela mer som han vill där. Han har ju enormt mycket hockey i sig, men det har ju aldrig kommit till sin rätt i Bulans sätt att spela, så det är bara att gå vidare för båda parter.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dentos ons 10 feb 2021, 12:31

På Skuggen låter det ändå som att det ska mycket till om det inte ska bli någon värvning alls. Några namn som tydligen cirkulerar enligt NSD i podden är:

Tim Söderlund
Michael Haga
Juuso Ikonen
Casey Wellman

Två namn som borde vara tillgängliga på marknaden utöver det är väl:

Josh Ho-Sang
Daniel Muzito Bagenda (Umekille)

Annars lät det som att det kanske lutar åt något från finska ligan. Vad har vi för lediga spelare där?

Edit: Såg att diskussionen pågår för fullt i en annan tråd och att jag är sen på bollen. Ber om ursäkt för det
https://podcasts.nu/avsnitt/ett-stenkast-fran-delfinen/e70-transferspecial-stefan-skuggan-nilsson-det-ar-en-tuff-vecka-vi-har-framfor-oss-voGqLHECye
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Sundance Kid ons 10 feb 2021, 13:11

Sökte på Muzito Bagendas namn på google och fick upp denna länk som en av första förslagen:

https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-1LnXtyOwH__daniel-muzito-bagenda/media

Är det något error för att SHL:s lag har liknande hemsidor som ligger på samma databas eller är det Luleå som håller på att lägga upp namnet på hemsidan för att han är klar?

När man söker på Michael Hagas namn på google så hamnar han på Oskarshamns hemsida:

https://www.ikoskarshamn.se/spelare/qRh-1LnW148tq6__michael-haga

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Blinders ons 10 feb 2021, 13:21

Sundance Kid skrev:Sökte på Muzito Bagendas namn på google och fick upp denna länk som en av första förslagen:

https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-1LnXtyOwH__daniel-muzito-bagenda/media

Är det något error för att SHL:s lag har liknande hemsidor som ligger på samma databas eller är det Luleå som håller på att lägga upp namnet på hemsidan för att han är klar?

När man söker på Michael Hagas namn på google så hamnar han på Oskarshamns hemsida:

https://www.ikoskarshamn.se/spelare/qRh-1LnW148tq6__michael-haga
Det är så för alla spelare och lag.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Sundance Kid ons 10 feb 2021, 13:39

Blinders88 skrev:
Sundance Kid skrev:Sökte på Muzito Bagendas namn på google och fick upp denna länk som en av första förslagen:

https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-1LnXtyOwH__daniel-muzito-bagenda/media

Är det något error för att SHL:s lag har liknande hemsidor som ligger på samma databas eller är det Luleå som håller på att lägga upp namnet på hemsidan för att han är klar?

När man söker på Michael Hagas namn på google så hamnar han på Oskarshamns hemsida:

https://www.ikoskarshamn.se/spelare/qRh-1LnW148tq6__michael-haga
Det är så för alla spelare och lag.

Du verkar ha rätt. Finns flera Lule-spelare också som ligger under länkar på andra lag.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Puckad ons 10 feb 2021, 14:16

Dentos skrev:På Skuggen låter det ändå som att det ska mycket till om det inte ska bli någon värvning alls. Några namn som tydligen cirkulerar enligt NSD i podden är:

Tim Söderlund
Michael Haga
Juuso Ikonen
Casey Wellman

Två namn som borde vara tillgängliga på marknaden utöver det är väl:

Josh Ho-Sang
Daniel Muzito Bagenda (Umekille)

Annars lät det som att det kanske lutar åt något från finska ligan. Vad har vi för lediga spelare där?

Edit: Såg att diskussionen pågår för fullt  i en annan tråd och att jag är sen på bollen. Ber om ursäkt för det
https://podcasts.nu/avsnitt/ett-stenkast-fran-delfinen/e70-transferspecial-stefan-skuggan-nilsson-det-ar-en-tuff-vecka-vi-har-framfor-oss-voGqLHECye
Casey gjorde 16p på 14 slutspelsmatcher i FHC, han känns som en möjlig och acceptabel spelare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken ons 10 feb 2021, 16:45

Casey's +/- går ju inte i en positiv trend direkt.
33 bast.
Tror det är mycket skavanker och åka runt på en grilla där alltså.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Puckad ons 10 feb 2021, 16:50

Norrlandstoken skrev:Casey's +/- går ju inte i en positiv trend direkt.
33 bast.
Tror det är mycket skavanker och åka runt på en grilla där alltså.
För ett längre kontrakt, absolut.
Men jag tror att han likt, Rakhshani, kopplar på i ett slutspel.
Rhett är förresten en spelare jag gärna sett för resten av året.
Hans förmåga att skina är lika stark som hans förmåga att vara osynlig,
och jag bryr mig inte om hur han är i serielunken.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken ons 10 feb 2021, 17:16

Mina 'fem' om dessa namn:

Tim Söderlund (Skellefteå kille; skall han lira i SHL; är det i SAIK.)
Michael Haga (Center som är en defensiv katastrof.)
Casey Wellman (33 bast. Ta i så fall in Hajen eller Ledda istället. Samma effekt.)
Josh Ho-Sang (Otränad flopp.)

Dom här två skulle faktiskt kunna tillföra nåt denna säsong:

Juuso Ikonen (Speedig högerskytt. Levererat förut under Bulan.)
Daniel Muzito-Bagenda (Tung, fysisk, rivig forward som även kan lira center.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 10 feb 2021, 18:23

Så så alla lugn i båten som Osten brukade säga!
Finns nog spelare som vill röra på sig även om dem sitter på kontrakt.....
Ngn fråga vart Minime finns i Adler Mannheim spelar han för närvarande!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dundernisse ons 10 feb 2021, 18:50

Vi gör oss av med en riktigt stark tekare som är bra i defensiven och stark med puck. Som ersättare ska alltså Ikonen eller Bagenda komma in. Vi behöver en målskytt som kan göra upp mot 20 mål inte en spelare som ska slåss med Muzik om speltid i fjärdelinan. Undra om Edmonton letar ersättare till McDavid I div 3.

Förlorarmentalitet sitter fan i väggarna.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 10 feb 2021, 20:01

Jonken skrev:Mina 'fem' om dessa namn:

Tim Söderlund (Skellefteå kille; skall han lira i SHL; är det i SAIK.)
Michael Haga (Center som är en defensiv katastrof.)
Casey Wellman (33 bast. Ta i så fall in Hajen eller Ledda istället. Samma effekt.)
Josh Ho-Sang (Otränad flopp.)

Dom här två skulle faktiskt kunna tillföra nåt denna säsong:

Juuso Ikonen (Speedig högerskytt. Levererat förut under Bulan.)
Daniel Muzito-Bagenda (Tung, fysisk, rivig forward som även kan lira center.)

Söderlund spela ju juniorhockey hos oss i 2 år men saknade mammas köttbullar och flyttade hem
Men nu har han väl kanske klippt navelsträngen och kan ju faktiskt köra hem om han nu tog körkort?
Å glöm inte att han lämna Skaik för Frölunda
Och det var Almtuna han spela för innan han drog över Atlanten inte Skaik så så Skaik trogen verkar han ju inte vara.
Ruskigt snabb på grillerna bra skott också men vi behöver nog en mer fysisk forward smurfar har vi ju redan

Och jag tror att han liksom Lill Lundas gärna vill ge det en chans over there och inte dra bara deppa ihop och åka hem till tryggheten i Sverige att man hamnar i AHL.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken ons 10 feb 2021, 20:25

Lasse Proppmätt skrev:

Söderlund spela ju juniorhockey hos oss i 2 år men saknade mammas köttbullar och flyttade hem
Men nu har han väl kanske klippt navelsträngen och kan ju faktiskt köra hem om han nu tog körkort?
Å glöm inte att han lämna Skaik för Frölunda
Och det var Almtuna han spela för innan han drog över Atlanten inte Skaik så så Skaik trogen verkar han ju inte vara.
Ruskigt snabb på grillerna bra skott också men vi behöver nog en mer fysisk forward smurfar har vi ju redan

Och jag tror att han liksom Lill Lundas gärna vill ge det en chans over there och inte dra bara deppa ihop och åka hem till tryggheten i Sverige att man hamnar i AHL.
Det var tillbaka till Skellefteå från Göteborg mitt under säsongen -när han inte längre var värd sitt större lönekuvert i VF. Efter halva sässen hemma; valde han att testa sin lycka 'över-där'. Som en polare en gång sa om honom: "-Hans +70 pannor gör att han definitivt hinner dit; men frågan är ju hur stor fördel samma +70 pannor väl ger honom när han hinner fram...?"

Tim Söderlund har väl hittills inte heller visat att han är någon notorisk målskytt på högre nivå.

Givetvis går det att utveckla honom under ett par sässar. Men sånt kan väl knappast vara aktuellt för LHF nu...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Urken ons 10 feb 2021, 20:41

Dundernisse skrev:Vi gör oss av med en riktigt stark tekare som är bra i defensiven och stark med puck. Som ersättare ska alltså Ikonen eller Bagenda komma in. Vi behöver en målskytt som kan göra upp mot 20 mål inte en spelare som ska slåss med Muzik om speltid i fjärdelinan. Undra om Edmonton letar ersättare till McDavid I div 3.

Förlorarmentalitet sitter fan i väggarna.

Antingen hittar vi en värdig ersättare till Ilomäki eller så kan vi tamejfan lägga ned skiten. Sådant duttande och daltande med allt och alla nuförtiden. Fuskade Ilomäki i sitt jobb (rykten om att han struntade i vissa moment på träning etc) så ska han inte ha någon lön. Om man fått till en bra deal med HV och släpper Ilo i med ömsesidig förståelse i form av Ilos önskan och Luleås cash flow så OK, men då ska en ersättare in. Allt annars stinker dålig mentalitet. Vi ligger bra till i tabellen och är inget dåligt lag, men när ska vi få fira något? Less.

Hoppas att på att Skuggan/Engman har en riktigt bra plan. För en junior/inget nyförvärv är inte acceptabelt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Redbear, Puckad, Blinders and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dilox ons 10 feb 2021, 20:49

Det som är lite oroande är att den här tiden på året så brukar det mesta sippra ut. Det är bara dagar kvar innan deadline och då hinner man inte med att smussla med det man håller på med. Man bara kör liksom i förhandlingarna.

Jag tror inte det blir något.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 10 feb 2021, 20:53

Skjuter  från halva plan - Patrick Cehlin! Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dundernisse ons 10 feb 2021, 21:12

Lasta hela Illomäkis lön + pengen man fick av hv på Linus Johansson/Strömwall så går vi för guldet.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 10 feb 2021, 21:51

Så pass man tror att vi kan få in Strömwall eller Linus Johansson då måste man ha en duktigt bra fantasi dessutom, Läge att förstå en liten sak Strömwall kommer inte komma igen till Luleå sedan Johansson det är mer troligt att Jultomten eller Elvis uppenbarar sig kan jag säga!

Försök förstå el liten sak nu det finns spelare som kan komma röra på sig från sina klubbar för ena eller andra anledningen och det är det Luleå och Skuggan & Uffe hoppas på just nu, Det som finns på marknaden just nu är nog inget ens dem tänker på och agenterna lusar ned dem med ev spelare som KAN komma lös men det är mycket om och men!

Sedan så lär det inte bli ngn dyrare pjäs för dem spelarna har INTE klubben ens råd med hur än jäkla mycket vi alla vill, Så fantasi spelare och annat tror jag ni kan sluta lyfta fram spelare som är utom räckhåll ur alla aspekter!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Puckad ons 10 feb 2021, 21:57

OCH!
Vi ska lägga mer pengar på bordet än något annat lag är berett att pynta för samma spelare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dustin ons 10 feb 2021, 22:04

NallePhu skrev:Så pass man tror att vi kan få in Strömwall eller Linus Johansson då måste man ha en duktigt bra fantasi dessutom, Läge att förstå en liten sak Strömwall kommer inte komma igen till Luleå sedan Johansson det är mer troligt att Jultomten eller Elvis uppenbarar sig kan jag säga!

Försök förstå el liten sak nu det finns spelare som kan komma röra på sig från sina klubbar för ena eller andra anledningen och det är det Luleå och Skuggan & Uffe hoppas på just nu, Det som finns på marknaden just nu är nog inget ens dem tänker på och agenterna lusar ned dem med ev spelare som KAN komma lös men det är mycket om och men!

Sedan så lär det inte bli ngn dyrare pjäs för dem spelarna har INTE klubben ens råd med hur än jäkla mycket vi alla vill, Så fantasi spelare och annat tror jag ni kan sluta lyfta fram spelare som är utom räckhåll ur alla aspekter!


Hej, det här är en Silly Season tråd.


Linus Johansson hade varit det perfekta nyförvärvet inför ett slutspel. Tyvärr är det nog föga troligt men får man chansen att vara med där ska man lasta in. Det är nog inga De Sousa löner vi pratar om bland potentiella nyförvärv just nu utan marknaden tillhör spelarna igen.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Björnpappa ons 10 feb 2021, 22:34

Googlade på Linus Johansson och detta dök upp.
https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-zQTf8aYP


Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Urken ons 10 feb 2021, 22:35

Björnpappa skrev:Googlade på Linus Johansson och detta dök upp.
https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-zQTf8aYP


bounce

Fast det gäller för alla lag, verkar det som. Exempel:

https://www.hv71.se/spelare/qRh-zQTf8aYP__linus-johansson
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Björnpappa ons 10 feb 2021, 22:38

Urken skrev:
Björnpappa skrev:Googlade på Linus Johansson och detta dök upp.
https://www.luleahockey.se/spelare/qRh-zQTf8aYP


bounce

Fast det gäller för alla lag, verkar det som. Exempel:

https://www.hv71.se/spelare/qRh-zQTf8aYP__linus-johansson
Till och med jag insåg att det var något lurt

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 10 feb 2021, 23:00

Määk skrev:
NallePhu skrev:Så pass man tror att vi kan få in Strömwall eller Linus Johansson då måste man ha en duktigt bra fantasi dessutom, Läge att förstå en liten sak Strömwall kommer inte komma igen till Luleå sedan Johansson det är mer troligt att Jultomten eller Elvis uppenbarar sig kan jag säga!

Försök förstå el liten sak nu det finns spelare som kan komma röra på sig från sina klubbar för ena eller andra anledningen och det är det Luleå och Skuggan & Uffe hoppas på just nu, Det som finns på marknaden just nu är nog inget ens dem tänker på och agenterna lusar ned dem med ev spelare som KAN komma lös men det är mycket om och men!

Sedan så lär det inte bli ngn dyrare pjäs för dem spelarna har INTE klubben ens råd med hur än jäkla mycket vi alla vill, Så fantasi spelare och annat tror jag ni kan sluta lyfta fram spelare som är utom räckhåll ur alla aspekter!


Hej, det här är en Silly Season tråd.


Linus Johansson hade varit det perfekta nyförvärvet inför ett slutspel. Tyvärr är det nog föga troligt men får man chansen att vara med där ska man lasta in. Det är nog inga De Sousa löner vi pratar om bland potentiella nyförvärv just nu utan marknaden tillhör spelarna igen.
Lite realism skulle nog vara på siin plats då och inte flyga i väg på spelare vi inte ens är nära!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Urken ons 10 feb 2021, 23:19

NallePhu skrev:
Määk skrev:
NallePhu skrev:Så pass man tror att vi kan få in Strömwall eller Linus Johansson då måste man ha en duktigt bra fantasi dessutom, Läge att förstå en liten sak Strömwall kommer inte komma igen till Luleå sedan Johansson det är mer troligt att Jultomten eller Elvis uppenbarar sig kan jag säga!

Försök förstå el liten sak nu det finns spelare som kan komma röra på sig från sina klubbar för ena eller andra anledningen och det är det Luleå och Skuggan & Uffe hoppas på just nu, Det som finns på marknaden just nu är nog inget ens dem tänker på och agenterna lusar ned dem med ev spelare som KAN komma lös men det är mycket om och men!

Sedan så lär det inte bli ngn dyrare pjäs för dem spelarna har INTE klubben ens råd med hur än jäkla mycket vi alla vill, Så fantasi spelare och annat tror jag ni kan sluta lyfta fram spelare som är utom räckhåll ur alla aspekter!


Hej, det här är en Silly Season tråd.


Linus Johansson hade varit det perfekta nyförvärvet inför ett slutspel. Tyvärr är det nog föga troligt men får man chansen att vara med där ska man lasta in. Det är nog inga De Sousa löner vi pratar om bland potentiella nyförvärv just nu utan marknaden tillhör spelarna igen.
Lite realism skulle nog vara på siin plats då och inte flyga i väg på spelare vi inte ens är nära!

Jag har hört att Leon är sugen på ett äventyr i världens bästa klubb. Tycker att man kan ge honom chansen, om man får honom för en OK peng.

https://www.eliteprospects.com/player/71913/leon-draisaitl
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 10 feb 2021, 23:30

NallePhu skrev:
Määk skrev:
NallePhu skrev:Så pass man tror att vi kan få in Strömwall eller Linus Johansson då måste man ha en duktigt bra fantasi dessutom, Läge att förstå en liten sak Strömwall kommer inte komma igen till Luleå sedan Johansson det är mer troligt att Jultomten eller Elvis uppenbarar sig kan jag säga!

Försök förstå el liten sak nu det finns spelare som kan komma röra på sig från sina klubbar för ena eller andra anledningen och det är det Luleå och Skuggan & Uffe hoppas på just nu, Det som finns på marknaden just nu är nog inget ens dem tänker på och agenterna lusar ned dem med ev spelare som KAN komma lös men det är mycket om och men!

Sedan så lär det inte bli ngn dyrare pjäs för dem spelarna har INTE klubben ens råd med hur än jäkla mycket vi alla vill, Så fantasi spelare och annat tror jag ni kan sluta lyfta fram spelare som är utom räckhåll ur alla aspekter!


Hej, det här är en Silly Season tråd.


Linus Johansson hade varit det perfekta nyförvärvet inför ett slutspel. Tyvärr är det nog föga troligt men får man chansen att vara med där ska man lasta in. Det är nog inga De Sousa löner vi pratar om bland potentiella nyförvärv just nu utan marknaden tillhör spelarna igen.
Lite realism skulle nog vara på siin plats då och inte flyga i väg på spelare vi inte ens är nära!

Vad är så farligt med att drömma, gissa, och önska?

Med all respekt Nalle, men varje år ser jag hur du har en oerhört nedlåtande ton mot folk som just spekulerar i sillytrådarna. Stora delar av trådutrymmet går åt till just detta, och det är inte särskilt kul läsning. Faktum är att jag, i sillytrådarna, hellre läser vanvettiga spekultioner än spaltmeter om hur dumma människor är. Och jag tror inte att jag är ensam om detta.

Även om du nu faktiskt vet bättre (där har jag ingen uppfattning), så är det inte nödvändigt att dumförklara alla andra som spekulerar. Kan vi inte bara låta silltrådarna vara just sillytrådar?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av GrodanBoll ons 10 feb 2021, 23:35

Instämmer med talarna ovanför. NallePhu klarar vi oss gott utan i Sillytrådarna, så sjukt dåligt attityd och sprider inget annat än dålig stämning.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 11 feb 2021, 09:15

Wellman ser ut att lämna Kunlun. Intresse finns från flera klubbar även i SHL. Hade gärna sett han bredvid Klasen och Tyrväinen. Rightare.

https://hockeynews.se/articles/18511/

https://www.eliteprospects.com/player/17844/casey-wellman
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dustin tor 11 feb 2021, 09:19

Hedanders skrev:Wellman ser ut att lämna Kunlun. Intresse finns från flera klubbar även i SHL. Hade gärna sett han bredvid Klasen och Tyrväinen. Rightare.

https://hockeynews.se/articles/18511/

https://www.eliteprospects.com/player/17844/casey-wellman

Frågan är hur motiverad Wellman är att spela till mitten på Maj om han redan nu saknar familjen. Det kanske finns möjlighet att ansluta till Sverige men han verkar dessutom ha skadebekymmer. Jag tror jag står över Wellman faktiskt även om han verkar vara en av de mer intressanta på marknaden just nu.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dentos tor 11 feb 2021, 10:04

Casey Wellman är nog ett av de bästa kortsiktiga alternativen på marknaden. Om Luleå vill ha en spelare för enbart resten av säsongen tror jag Wellman kan vara ett bra alternativ. Rutinerad och ett ganska säkert kort, han kommer att bidra.

Vill man signa en spelare som man kan tänkas bygga vidare på finns det nog bättre alternativ. Av de mer realistiska namnen som figurerat håller jag nog tummarna för Juuso Ikonen. Han har fin slutspelsstatistik genom åren, bra på skridskorna och verkar passa in i Bulans hockey.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 10:22

Dentos skrev:Casey Wellman är nog ett av de bästa kortsiktiga alternativen på marknaden. Om Luleå vill ha en spelare för enbart resten av säsongen tror jag Wellman kan vara ett bra alternativ. Rutinerad och ett ganska säkert kort, han kommer att bidra.

Vill man signa en spelare som man kan tänkas bygga vidare på finns det nog bättre alternativ. Av de mer realistiska namnen som figurerat håller jag nog tummarna för Juuso Ikonen. Han har fin slutspelsstatistik genom åren, bra på skridskorna och verkar passa in i Bulans hockey.
Jag håller inte med om att Casey Wellman är ett bra alternativ för Luleå Hockey. Detta inte ens för slutspurten av denna säsong. Sedan hjälper det så klart inte att han dessutom är skadad nu. Tror inte att Skuggan och Engman är så här desperata och dumma i huvet...
Däremot håller jag helt med dig gällande: Juuso Ikonen. Av namnen som figurerar; är han odiskutabelt den säkraste investeringen. Frågan är ju bara om Juuso själv vill i dessa Corona tider; samt om hans nuvarande SM-Liiga klubb: HPK; är villiga att släppa honom till oss utan 'vansinnes kompensationer'?
Sedan lär det ju finnas riktigt desperata SHL-klubbar med i bilden -som viftar med betydligt större penning buntar för ett korttidskontrakt....

Man måste även kunna se på detta ur Juusos sida: Vilka orsaker skulle göra att han skulle välja att komma till oss nu?
Och ur Luleå Hockeys sida: Är Skuggan/Engman villiga att skriva Ex; även nästa sässe med en ytterforward; när snålare tider väntar?

Mina fem: Skulle GÄRNA se Ikonen i LHF resten av denna sässe. Samtidigt som man skulle faktiskt må illa om Luleå Hockey spenderade dyrt på en till import ytter säsongen 21/22....


Senast ändrad av Jonken den tor 11 feb 2021, 10:35, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Dustin tor 11 feb 2021, 10:31

Jonken skrev:
Dentos skrev:Casey Wellman är nog ett av de bästa kortsiktiga alternativen på marknaden. Om Luleå vill ha en spelare för enbart resten av säsongen tror jag Wellman kan vara ett bra alternativ. Rutinerad och ett ganska säkert kort, han kommer att bidra.

Vill man signa en spelare som man kan tänkas bygga vidare på finns det nog bättre alternativ. Av de mer realistiska namnen som figurerat håller jag nog tummarna för Juuso Ikonen. Han har fin slutspelsstatistik genom åren, bra på skridskorna och verkar passa in i Bulans hockey.
Jag håller inte med om att Casey Wellman är ett bra alternativ för Luleå Hockey. Detta inte ens för slutspurten av denna säsong. Sedan hjälper det så klart inte att han dessutom är skadad nu. Tror inte att Skuggan och Engman är så här desperata och dumma i huvet...
Däremot håller jag helt med dig gällande: Juuso Ikonen. Av namnen som figurerar; är han odiskutabelt den säkraste investeringen. Frågan är ju bara om Juuso själv vill i dessa Corona tider; samt om hans nuvarande SM-Liiga klubb: HPK; är villiga att släppa honom till oss utan 'vansinnes kompensationer'?
Sedan lär det ju finnas riktigt desperata SHL-klubbar med i bilden -som viftar med betydligt större penning buntar för ett korttidskontrakt....

Jag tror att vi ligger bra till ifall HPK släpper Ikonen. Just för att han fungerat så pass bra under Bulan och annars faktiskt inte varit särskilt lyckad i SHL. Detta bör göra att både Ikonen överväger Luleå i första hand och Luleå kanske är mer intresserade av Ikonen än andra SHL-klubbar. Däremot anser jag Juuso Ikonen vara ett ganska kraftigt nedköp från Ilomäki om man ser spelare för spelare. Han kan ju dock smälta in bättre i gruppen och spelsystemet. En fördel med Juuso är att han pratar svenska.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 10:57

Määk skrev:
Jag tror att vi ligger bra till ifall HPK släpper Ikonen. Just för att han fungerat så pass bra under Bulan och annars faktiskt inte varit särskilt lyckad i SHL. Detta bör göra att både Ikonen överväger Luleå i första hand och Luleå kanske är mer intresserade av Ikonen än andra SHL-klubbar. Däremot anser jag Juuso Ikonen vara ett nedköp från Ilomäki om man ser spelare för spelare. Han kan ju dock smälta in bättre i gruppen och spelsystemet. En fördel med Juuso är att han pratar svenska.
Jag tror Sundlöv i Gävle nog är villig att bjuda på rätt bra på Juuso. Det var ju i Brynäs som Ikonen gjorde sitt bästa jobb i SHL hittills.
Jag håller inte med om att Ikonen skulle vara ett nedköp för Luleå Hockey -jämfört med Ilomäki. Juuso är i princip den spelaren som vi försökte forma R2 till att vara i LHF: En playmaker kantroll/avslutare på vänstersidan. Juusos passningsspel håller samma höga klass som Ilomäkis. Nackdelen är att Ikonen inte är lika stark på pucken längs sargerna. Fördelen är att han är extremt mycket snabbare och rörligare. Ikonen är inte heller över puck kär -och gillar att 'baka'. Hans passningsspel innehåller mycket mer give-and-go; när han inte serverar mackor på bladet till sina medspelare i full tempo. Juusos spel utan puck kan man fan spela in en instruktionsvideo i Bulan Hockeyn. För sättet som Luleå Hockey spelar ishockey idag + sett till spelartruppen; ÄR Juuso Ikonen definitivt en uppgradering från Ilomäki; iaf för återstående av denna säsong.

Här är lite rörliga bilder av Juuso från tiden JYP:Juuso Ikonen JYP
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av kokostrollet tor 11 feb 2021, 11:08

Jonken skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Söderlund spela ju juniorhockey hos oss i 2 år men saknade mammas köttbullar och flyttade hem
Men nu har han väl kanske klippt navelsträngen och kan ju faktiskt köra hem om han nu tog körkort?
Å glöm inte att han lämna Skaik för Frölunda
Och det var Almtuna han spela för innan han drog över Atlanten inte Skaik så så Skaik trogen verkar han ju inte vara.
Ruskigt snabb på grillerna bra skott också men vi behöver nog en mer fysisk forward smurfar har vi ju redan

Och jag tror att han liksom Lill Lundas gärna vill ge det en chans over there och inte dra bara deppa ihop och åka hem till tryggheten i Sverige att man hamnar i AHL.
Det var tillbaka till Skellefteå från Göteborg mitt under säsongen -när han inte längre var värd sitt större lönekuvert i VF. Efter halva sässen hemma; valde han att testa sin lycka 'över-där'. Som en polare en gång sa om honom: "-Hans +70 pannor gör att han definitivt hinner dit; men frågan är ju hur stor fördel samma +70 pannor väl ger honom när han hinner fram...?"

Tim Söderlund har väl hittills inte heller visat att han är någon notorisk målskytt på högre nivå.

Givetvis går det att utveckla honom under ett par sässar. Men sånt kan väl knappast vara aktuellt för LHF nu...?

Någon som har tillgång till detta och vet vilken spelare de syftar på? Söderlund?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/storklubben-har-lagt-ett-jattebud-pa-shl-stjarnan/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 11:15

kokostrollet skrev:

Någon som har tillgång till detta och vet vilken spelare de syftar på? Söderlund?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/storklubben-har-lagt-ett-jattebud-pa-shl-stjarnan/
Det är ju Dennis Everberg på bilden iaf... Surprised
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Lehto tor 11 feb 2021, 11:27

Jonken skrev:
kokostrollet skrev:

Någon som har tillgång till detta och vet vilken spelare de syftar på? Söderlund?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/storklubben-har-lagt-ett-jattebud-pa-shl-stjarnan/
Det är ju Dennis Everberg på bilden iaf... Surprised
Everberg ska, enligt säkra källor, ha blivit erbjuden ett stort kontrakt av schweiziska storklubben Davos.

Mina uppgifter säger att Luleå ställde en förfrågan till Tim Söderlund och hans agent i fredags. Men svaret ska ha blivit nej.

från expressen

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 11:29

Lehto skrev:
Everberg ska, enligt säkra källor, ha blivit erbjuden ett stort kontrakt av schweiziska storklubben Davos.

Mina uppgifter säger att Luleå ställde en förfrågan till Tim Söderlund och hans agent i fredags. Men svaret ska ha blivit nej.

från expressen
Told ya...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 11 feb 2021, 11:46

Jonken skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Söderlund spela ju juniorhockey hos oss i 2 år men saknade mammas köttbullar och flyttade hem
Men nu har han väl kanske klippt navelsträngen och kan ju faktiskt köra hem om han nu tog körkort?
Å glöm inte att han lämna Skaik för Frölunda
Och det var Almtuna han spela för innan han drog över Atlanten inte Skaik så så Skaik trogen verkar han ju inte vara.
Ruskigt snabb på grillerna bra skott också men vi behöver nog en mer fysisk forward smurfar har vi ju redan

Och jag tror att han liksom Lill Lundas gärna vill ge det en chans over there och inte dra bara deppa ihop och åka hem till tryggheten i Sverige att man hamnar i AHL.
Det var tillbaka till Skellefteå från Göteborg mitt under säsongen -när han inte längre var värd sitt större lönekuvert i VF. Efter halva sässen hemma; valde han att testa sin lycka 'över-där'. Som en polare en gång sa om honom: "-Hans +70 pannor gör att han definitivt hinner dit; men frågan är ju hur stor fördel samma +70 pannor väl ger honom när han hinner fram...?"

Tim Söderlund har väl hittills inte heller visat att han är någon notorisk målskytt på högre nivå.

Givetvis går det att utveckla honom under ett par sässar. Men sånt kan väl knappast vara aktuellt för LHF nu...?
Ja mena att det var i höstas som han spela för Almtuna innan han drog över pölen i dec fast han kanske ändå ville till Skaik who knows?
Precis som kanske Lill Lundas ville till oss men fick nöja sig med Timrå.
Varken Skaik eller LHF ville väl göra en FBK/ÖIK d.v.s låna en spelare ett kort tag som man vet skulle sticka så fort hockeyn i Nordamerika drog igång igen.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tor 11 feb 2021, 11:50

Luleå famnar i mörkret alltså. Illomäki affären börjar lukta riktigt mycket purrrjo. Vem svänger av E4:an med soppamätaren på 0 och hoppas på en mack inom 5 km

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 11 feb 2021, 12:04

Norrlandstoken skrev:Luleå famnar i mörkret alltså. Illomäki affären börjar lukta riktigt mycket purrrjo. Vem svänger av E4:an med soppamätaren på 0 och hoppas på en mack inom 5 km
Man behåller inte en spelare som man inte drar jämt med och som skapar dålig stämning i truppen
Finns många andra exempel på det Oscar Sundh t.e.x
Då går man skilda vägar helt enkelt bäst för båda parterna.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Blinders tor 11 feb 2021, 12:13

Lasse Proppmätt skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå famnar i mörkret alltså. Illomäki affären börjar lukta riktigt mycket purrrjo. Vem svänger av E4:an med soppamätaren på 0 och hoppas på en mack inom 5 km
Man behåller inte en spelare som man inte drar jämt med och som skapar dålig stämning i truppen
Finns många andra exempel på det Oscar Sundh t.e.x
Då går man skilda vägar helt enkelt bäst för båda parterna.
Men varför fick han spela tredje mest (16:47 min) av alla forwards i laget?
Dessutom sen Ilomäki blev utskickad på kanten så fick han spela näst mest (18:03 min).
Det var ju inte så att han var i någon frysbox direkt.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 12:17

Känns onekligen som att Nilsson & Engman tyvärr griper efter halmstrån denna gång.... Yawn
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Jonken tor 11 feb 2021, 12:19

Blinders88 skrev:
Men varför fick han spela tredje mest (16:47 min) av alla forwards i laget?
Dessutom sen Ilomäki blev utskickad på kanten så fick han spela näst mest (18:03 min).
Det var ju inte så att han var i någon frysbox direkt.
Det var för att man ville ge Arttu Ilomäki alla möjligheter som fanns tillgängliga för att lyckas. (Helt rätt av Bulan & Co.)
R2 var GRYM i bla BP. Men han såg sig själv som en kreativ, offensiv center spelare framåt. Och den platsen kunde inte LHF erbjuda honom...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet