Chris Abbott, Del 1

+100
Kapten Haddock
Dilox
ollle
Pontaking
Lasse Proppmätt
Scouten
nummer 17
Hajlimpan
Pickadoll
ski3r
Pajala
Neurofunk20
Simon90
Kagen
eklunden
NilsOskar
Högljudd
JayDee
Mr Bister
JohanO
makkanmakkan
Ivanhoe
Ulfstrk
kniba
Patrik82
BodenSwe
tibet
Urken
Rikky
Obsut
Puckad
ezz
Jaguaren
Kraftkung
JuniorX
GustenA
LHF96
Helge
Qirren
johan74
Myrman
Mickeee
zamboni
JoakimJ
Hellcop
miker
KaptenBlodskelett
Luleåfan
Sundance Kid
icemask
Ingemar
Dentos
Micke80
Old Brooklyn
dubstep
hokkzorz
Lulefan
tronic
Dalle
Slapshot
Donowitz
Chris Hendrix
Mange
pingu
Norlin
Rönken
JahNT
Lars158
kokostrollet
kralle
Zeth
LuleåWinston
NallePhu
CKa
MiCCe
Redbear
FruktHamster
Johan__
LulefanGBG
M32012
LubosC
#96
DonP
storraggarn
Zeb Macahan
Salle
farre
PM
Sven Savage
Rayko
Bamsefar
amarule
tvåplustvå
Dave Rock
Tigerman
Tony Moore
Lajon
Beast.
MickkeJ
Snikne Ville
104 posters

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken tis 31 mar 2015, 22:48

Snikne Ville skrev:Chris har aldrig visat negativa +/- siffror under sina 7 sässar i ES/SHL. Mer än vad t ex Jimmie Ericsson kan ståta med. Ligans kung i tekningscirklen. Fruktansvärt genomtränad, alltid på jobbet, sällan skadad. STORT Luleåhjärta. Nuf said.

Luleås motor, kort och gott. Given kapten och han är en som jag verkligen vill se lyfta bucklan. Självklart i rätt tröja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 31 mar 2015, 22:59

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Chris har aldrig visat negativa +/- siffror under sina 7 sässar i ES/SHL. Mer än vad t ex Jimmie Ericsson kan ståta med. Ligans kung i tekningscirklen. Fruktansvärt genomtränad, alltid på jobbet, sällan skadad. STORT Luleåhjärta. Nuf said.

Luleås motor, kort och gott. Given kapten och han är en som jag verkligen vill se lyfta bucklan. Självklart i rätt tröja.
"If the machine breaks down, we break down. And I won't let that happen."

Sgt Barnes, Plutonen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 31 mar 2015, 23:13

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 01 apr 2015, 00:27

http://www.expressen.se/kvp/sport/rogle-utmanar-lulea-om-broderna-abbott/

Inget speciellet egentligen men tänkte det kunde vara av intresse ändå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 01 apr 2015, 00:33

Så är det ju självklart att Abbotts får bud på den nuvarande och kanske högre nivå än dom redan har. På det sättet har dom ju ingen anledning sänka från nuvarande nivå.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 01 apr 2015, 14:56


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 ons 01 apr 2015, 15:01

Får hålla tummarna att det är ett 3 års kontrakt han fått. Då är han väll 35 när det går ut, om jag nu inte missminner mig att han är född -83

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 01 apr 2015, 15:05

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston ons 01 apr 2015, 15:06

KaptenBlodskelett skrev:
Vad står det?
Många har väntat på vad som sker. Nu kan Norrbottens-Kuriren ge svaret.
Stanna eller lämna.

Det har varit den ständiga frågan de senaste dagarna vad gäller Luleå Hockeys lagkapten Chris Abbott, 31 år.

Och nu bekräftar Luleå Hockey att centern fått ett skriftligt förslag under onsdagen att ta ställning till.

– Han har fått det i dag, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.

Har ni pratat med Cam?

– Inte än. Det var lite mer stressigt med Chris som ska resa hem strax. Cam har nyligen blivit pappa och är kvar en tid till i Luleå, säger "Osten".
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 01 apr 2015, 15:08

LuleåWinston skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Vad står det?
Många har väntat på vad som sker. Nu kan Norrbottens-Kuriren ge svaret.
Stanna eller lämna.

Det har varit den ständiga frågan de senaste dagarna vad gäller Luleå Hockeys lagkapten Chris Abbott, 31 år.

Och nu bekräftar Luleå Hockey att centern fått ett skriftligt förslag under onsdagen att ta ställning till.

– Han har fått det i dag, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.

Har ni pratat med Cam?

– Inte än. Det var lite mer stressigt med Chris som ska resa hem strax. Cam har nyligen blivit pappa och är kvar en tid till i Luleå, säger "Osten".
Tack! Ja... Det är väl bara att vänta och se...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee ons 01 apr 2015, 21:25

Såklart kommer Chris skriva på, hans lulehjärta är stort. Men så klart han tjurar när han får sämre kontrakt än de han hade vilket jag kan tycka är ynkligt av osten. Däremot skulle jag vilja veta kontraktslängden. Hoppas han inte blivit erbjudet 1 år och lönesänkning vilket signalerar att man inte tror på honom.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken ons 01 apr 2015, 21:31

Lite längre kontrakt och lägre månadslön är väl inte så illa om det stämmer. Fast när Chris öppet säger att det är lägre lön än tidigare så undrar jag hur mycket lägre vi pratar om. Är nog inte bara enstaka tusenlappar direkt. Hoppas han blir kvar nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av ski3r ons 01 apr 2015, 21:32

Lönesänkning känns lite märkligt faktiskt. Sumpa inte det här nu Osten, Abbott måste få lyfta bucklan ju!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Luleåfan ons 01 apr 2015, 22:53

Brutalt kontrakstförslag för vår kapten. Han har visat hjärta för klubben samt spelat på en nivå som är minst lika bra som tidigare. Så här stor sänkning borde han inte ens för som ett förslag. För hans del finns det många andra klubbar som står och är beredda att betala samma lön. han vill stanna men till vilket pris?

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 01 apr 2015, 22:56

Luleåfan skrev:Brutalt kontrakstförslag för vår kapten. Han har visat hjärta för klubben samt spelat på en nivå som är minst lika bra som tidigare. Så här stor sänkning borde han inte ens för som ett förslag. För hans del finns det många andra klubbar som står och är beredda att betala samma lön. han vill stanna men till vilket pris?
Vilka siffror pratar vi om?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Luleåfan ons 01 apr 2015, 23:09

Det vill jag inte säga. Det är mycket mera än vad folk tror. Jag vet att Chris vill stanna och kanske även kan ta en liten sänkning men inte på den här nivå.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 01 apr 2015, 23:16

Luleåfan skrev:Det vill jag inte säga. Det är mycket mera än vad folk tror. Jag vet att Chris vill stanna och kanske även kan ta en liten sänkning men inte på den här nivå.
OK, då är det väl så. Hoppas de kan komma överens bara.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av CKa ons 01 apr 2015, 23:17

Luleåfan skrev:Det vill jag inte säga. Det är mycket mera än vad folk tror. Jag vet att Chris vill stanna och kanske även kan ta en liten sänkning men inte på den här nivå.

Så det är mycket mer pengar än vad folk tror, men ändå en sänkning?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av GustenA ons 01 apr 2015, 23:22

Det är sänkning som är större än vad folk tror.

Vet inte vad jag tycker om det. På ett sätt är jag glad att LHF erbjuder kontrakt. På ett annat sätt tycker jag inte att Chris förtjänar detta.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mange ons 01 apr 2015, 23:39

GustenA skrev:Det är sänkning som är större än vad folk tror.

Vet inte vad jag tycker om det. På ett sätt är jag glad att LHF erbjuder kontrakt. På ett annat sätt tycker jag inte att Chris förtjänar detta.

Om det nu handlar "större lönesänkning" så är det nog inte tänk att man ska använda honom som center i en första kedja utan snarare i en tredje kedja, vilket Chris så klart ser som en otrolig nedgradering, även fast vi vet att han har hjärtat för Luleå Hockey så är det väl inget som lockar honom. Låter ju mest logiskt enligt mig iaf...måste vara en jobbig situation för Chris
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee tor 02 apr 2015, 01:15

Dave Rock skrev:Läste sportbladet lilla artikel om förlängningen med Chris.
Där finns med ett citat som han sa efter att han kritat på för yttligare 2 år...

"– Jag ser verkligen fram emot att stanna i Luleå även de kommande två säsongerna. Jag älskar att bo och spela för Luleå Hockey och bär klubbmärket med stolthet, säger Abbott i ett pressmeddelande."

Läs det där sista extra noga, underbar läsning.

Citat från 2012

Drock vänder sig i graven.
nä men nu håller våran kapten på att bli misshandlad av osten, vi måste göra våra röster hörda nu! Läste efter matchen idag hur melin tyckte att det inte brann i jeff taffes ögon under matcherna. Tänkte genast på Chris och hur ögonen nästan går upp i flammor när han spelar, urtypen av kapten och tycker han är ovärderlig för oss. Vad tror ni joel lundqvist tjänar i frölunda? Jävligt bra det kan jag lova och Chris är minst lika bra, hans egenskaper hittar vi aldrig på spelarmarknaden
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Pickadoll tor 02 apr 2015, 01:42

Jag tror bara Herr Ost försöker få ner priset på han.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Bamsefar tor 02 apr 2015, 01:47

Dumheter, ge kaptenen vad kaptenen vill ha, det är lätt att köpa ihop skicklighet men väldigt svårt att köpa ett hjärta.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av FruktHamster tor 02 apr 2015, 03:36

Jag är faktiskt inte orolig. Tror absolut LHF vill behålla Chris. Cam kan nog vara ett frågetecken iom hjärnskakningen och kanske är det just det som gjort att det dragit ut lite på tiden.

Skulle inte förvåna mig om det blir en LHF-live med meddelande om vår capitano ainom några dagar.
Inget jag vet på något sätt, men känns som en rimlig gissning.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 tor 02 apr 2015, 04:39

Att första kontraktsförslaget är lägre än han vill ha är ju inga konstigheter. Klart man vill få ner lönen på han så man har råd att addera andra spetsspelare.
Däremot hoppas jag att man inte gett ett kontraktsförslag som känns som ett slag i pungen utan att det ändå känns som ett seriöst förslag.
Men men, vat vet jag, mer än att om både spelare och lag vill fortsätta sammarbeta bruakr det bli så. Detta gör att åtminstone jag känner mig ganska tillfreds med att det löser sig bara man låter dom spela spelet klart.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston tor 02 apr 2015, 06:22

Bamsefar skrev:Dumheter, ge kaptenen vad kaptenen vill ha,  det är lätt att köpa ihop skicklighet men väldigt svårt att köpa ett hjärta.

Jag håller med. Jag räknar Chris, tillsammans med Lassi, som Luleås viktigaste spelare. Och tycker han förtjänar lön därefter. Han har statistik som bevisar det. Under sina 3 år som lagkapten har han:

- Tagit Luleå till slutspelet varje år -- både i ligan och Europaspelet.

- Vunnit European Trophy.

- Vunnit Champions hockey league.

- SM-silvermedalj.

- Aldrig varit sämre än 3:a i tekningsstatistiken i hela SHL.

- Alltid positiv +/-

Och sin enda säsong som assisterande hade han Most Game Winning Goals (10 stycken), och klev även fram i avgörande 7-matchen mot Djurgården och var dominant, med 3 assist (tror jag).

Med ärlighetens namn har allt detta skett med ganska medioker trupp -- och många spelare som floppat.

Ser man till vad han uträttat på enbart 3 år som lagkapten så vill jag hävda att han är en av Luleås framgångsrikaste lagkaptener någonsin. Det är egentligen enbart Skuggan som kan mäta sig med Abbott, och då ska vi komma ihåg att Luleå var SHL:s rikaste klubb när Skuggan var lagkapten. Under Abbotts år har vi varit i det ekonomiska mellanskiktet.

Han har gjort ett extremt bra jobb och förtjänar sin lön. Och skulle känns väldigt surt om han inte är med på resan nu när vi ska storsatsa nästa säsong och eventuellt har den största chansen vi haft sedan 90-talet att vinna guld. Utan Abbott tror jag inte den är lika stor...

Spelare som Chris växer inte på träd, och vi ska vara glad att vi har honom och att han vill spela i Luleå. Tror tyvärr att Luleås ledning drabbats lite av gräset är grönare på andra sidan-syndromet... vilket det oftast inte är.


Senast ändrad av LuleåWinston den tor 02 apr 2015, 06:34, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 02 apr 2015, 06:34

Lugn alla fan vad det kommer domedagsprofetior så för han ylade ut att det var ett sämre förslag än väntat, DET är just vad det är ett kontraktsförslag det innebär att man förhandlar om något!

Jag räknar ISKALLT att dem kommer komma överens och det är #lhflive nyförvärv + förlängning!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 09:54

Bra tvåvägscenter, gör mål, gör assist, seriens bästa tekare, bra kapten vad jag förstår det. Är den som sätter nivån för energi och inställning, ovärderlig i slutspelstider. Är verkligen 200-230 tkr eller vad det är han har nu så mycket för detta? Hur kul är det att betala ännu mer för Taffe och Micflikier som inte levererar i slutspel t.ex.?

Dags att börja tänka slutspel mer än seriespel vid värvningar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Kagen tor 02 apr 2015, 10:16

Rönken skrev:Dags att börja tänka slutspel mer än seriespel vid värvningar.

Det tycker jag årets uppsättning av spelare har gjort. Det lag vi nyss avslutat säsongen med var ett lag för de stora matcherna snarare än för serielunken. Det gav ett CHL-guld och tog oss nästan, nästan, nästan, till semifinal. Sen att laget saknade ett par ingredienser är en annan sak men med samma lönebudget vill det nog mycket till för att vi skulle vunnit mer av det som räknas.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 apr 2015, 10:39

Kagen skrev:
Rönken skrev:Dags att börja tänka slutspel mer än seriespel vid värvningar.

Det tycker jag årets uppsättning av spelare har gjort. Det lag vi nyss avslutat säsongen med var ett lag för de stora matcherna snarare än för serielunken. Det gav ett CHL-guld och tog oss nästan, nästan, nästan, till semifinal. Sen att laget saknade ett par ingredienser är en annan sak men med samma lönebudget vill det nog mycket till för att vi skulle vunnit mer av det som räknas.
Ja, säsongen får nog verkligen räknas som bra pang för pengarna. Så gick föreningen plus också, vad det verkar.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Hajlimpan tor 02 apr 2015, 10:48

Personligen vill jag ha kvar Chris Abbott mer än något annat! Han och hans brorsa är symboler för klubben och de visar att man inte bara behöver vara född i Luleå för att ha ett Lulehjärta! Om ryktena stämmer att hans nya kontrakförslag är lågt tycker jag det är pinsamt, som sagt finns det något vi kan göra? En slags namninsamling eller nått liknande? Quotear något som jag läst tidigare på forumet "när vi kan spela Abbotts i en tredjekedja blir det guld till Luleå"

Situationen med Cam är svår men den går helt klart att lösa, låt den nyblivna pappan ta ledigt ett tag och se hur han känner med hockeyn och ge han sedan ett kontrakt om han själv tror att det är de rätta. Om detta blir en omöjlighet erbjud han nått jobb inom klubben, som U-16 assisterande coach eller något liknande!

Hajlimpan

Antal inlägg : 3
Join date : 15-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 apr 2015, 10:59

Hajlimpan skrev:Personligen vill jag ha kvar Chris Abbott mer än något annat! Han och hans brorsa är symboler för klubben och de visar att man inte bara behöver vara född i Luleå för att ha ett Lulehjärta! Om ryktena stämmer att hans nya kontrakförslag är lågt tycker jag det är pinsamt, som sagt finns det något vi kan göra? En slags namninsamling eller nått liknande? Quotear något som jag läst tidigare på forumet "när vi kan spela Abbotts i en tredjekedja blir det guld till Luleå"

Situationen med Cam är svår men den går helt klart att lösa, låt den nyblivna pappan ta ledigt ett tag och se hur han känner med hockeyn och ge han sedan ett kontrakt om han själv tror att det är de rätta. Om detta blir en omöjlighet erbjud han nått jobb inom klubben, som U-16 assisterande coach eller något liknande!
Jag är på!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee tor 02 apr 2015, 12:12

Som en liten riktlinje. Joel lundqvist hade 300 000:- i månaden innan han förnyade iår. Säkert fått en liten sänkning på det nya men inte nämnvärt mkt
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 02 apr 2015, 12:32

Mickeee skrev:Som en liten riktlinje. Joel lundqvist hade 300 000:- i månaden innan han förnyade iår. Säkert fått en liten sänkning på det nya men inte nämnvärt mkt
Egen produkt, landslagsman o lirat NHL.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 02 apr 2015, 12:52

Luleåfan skrev:Brutalt kontrakstförslag för vår kapten. Han har visat hjärta för klubben samt spelat på en nivå som är minst lika bra som tidigare. Så här stor sänkning borde han inte ens för som ett förslag. För hans del finns det många andra klubbar som står och är beredda att betala samma lön. han vill stanna men till vilket pris?

Hur stor sänkning procentuellt kan du väl svara på?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Luleåfan tor 02 apr 2015, 12:56

Ja, det var rättvist. 25% netto lite mera brutto

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 13:49

25 % netto är lite svårt att få grepp om när det är stora summor. Låter väldigt högt är min spontana tanke. Stämmer 25 % netto så är frågan om man vill ha kvar Chris eller gör som med Rautio och ger skitkontrakt med tanke att göra sig av med spelare men ändå erbjudit kontrakt i fall spelaren accepterar?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 apr 2015, 13:51

Rönken skrev:25 % netto är lite svårt att få grepp om när det är stora summor. Låter väldigt högt är min spontana tanke. Stämmer 25 % netto så är frågan om man vill ha kvar Chris eller gör som med Rautio och ger skitkontrakt med tanke att göra sig av med spelare men ändå erbjudit kontrakt i fall spelaren accepterar?
Ja, det är snudd på en förolämpning mot Chris i mina öron, om det nu stämmer.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 tor 02 apr 2015, 13:54

Luleåfan skrev:Ja, det var rättvist. 25% netto lite mera brutto
25% på 200000 är ju 50000 i månaden. Det är en rätt stor sänkning men fortfarande inte så stor att den inte går att leva med om man tittar på andra asekter som eventuellt betyder nått.
Men då dett var första budet så kanske den totala sänkningen hamnar på 25000 när förhandlingarna är klara.
Sen tycker ju jag att vi borde köra mer på sign-on bonusar så spelarna får mindre bötesbelopp då de blir avstängda. Är ju inte klokt att som Chris få 100000 för en rätt ful grej och en olycka.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 02 apr 2015, 20:59


Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Tony Moore tor 02 apr 2015, 21:18

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 02 apr 2015, 21:50

Micke80 skrev:
Luleåfan skrev:Ja, det var rättvist. 25% netto lite mera brutto
25% på 200000 är ju 50000 i månaden. Det är en rätt stor sänkning men fortfarande inte så stor att den inte går att leva med om man tittar på andra asekter som eventuellt betyder nått.
Men då dett var första budet så kanske den totala sänkningen hamnar på 25000 när förhandlingarna är klara.
Sen tycker ju jag att vi borde köra mer på sign-on bonusar så spelarna får mindre bötesbelopp då de blir avstängda. Är ju inte klokt att som Chris få 100000 för en rätt ful grej och en olycka.

Jo väldigt stor sänkning skulle jag kalla det med tanke på att han säkert kan få 300+ om han tar alternativ från hela Europa.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 22:00

Lars158 skrev:
Micke80 skrev:
Luleåfan skrev:Ja, det var rättvist. 25% netto lite mera brutto
25% på 200000 är ju 50000 i månaden. Det är en rätt stor sänkning men fortfarande inte så stor att den inte går att leva med om man tittar på andra asekter som eventuellt betyder nått.
Men då dett var första budet så kanske den totala sänkningen hamnar på 25000 när förhandlingarna är klara.
Sen tycker ju jag att vi borde köra mer på sign-on bonusar så spelarna får mindre bötesbelopp då de blir avstängda. Är ju inte klokt att som Chris få 100000 för en rätt ful grej och en olycka.

Jo väldigt stor sänkning skulle jag kalla det med tanke på att han säkert kan få 300+ om han tar alternativ från hela Europa.

Hultström sägs ju vara klar för Djurgården och ska få en lön på 180 tkr... Sätt in Chris lön i det sammanhanget så blir det skambud att lägga sig under det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken fre 03 apr 2015, 12:22

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lagkaptenen-jag-aker-hem-pa-tisdag-8216611.aspx

"Hur långt är kontraktsförslaget?

– De har bara erbjudigt mig ett år till.

Har Cam varit inkluderad i era diskussioner?

– Nej, det här handlar bara om mig och Luleå, säger 31-åringen.

Vad var det sista ni kom överens om?

– Ingenting egentligen. Jag hade ett kort samtal med "Osten" (Lars Bergström, sportchef) i onsdags när jag fick det skrivna kontraktsförslaget, men sedan har jag inte hört något, säger Chris Abbott.

– Jag är besviken på processen, men det är väl nödvändigt. Jag förstår inte riktigt varför det har dragit ut så på tiden. Tränarna vill att jag stannar. Jag tycker att jag förtjänar lite mer respekt när jag spelat sex år i klubben, tidigt visat vad jag vill och dessutom är kapten för laget."


Ett år och sänkt lön, får se om han blir kvar Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 03 apr 2015, 12:26

Fan vad oseriöst.
Hade ju varit bättre bara skiljas åt än sådan här sorts förnedring.
Tror Osten bara skicka fram ett kontrakt för att värja sig mot fansen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 03 apr 2015, 12:30

Den här visan hörs allt för ofta från spelare som lämnar. Och jag tror inte Chris är den som grinar i första taget. Skärpning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rikky fre 03 apr 2015, 12:32

Fast slutklämmen i samma artikel ger hopp.

Finns det fler intressenter?
– Jag är övertygad om det och ska stämma av med min agent. Men alla vet nog vid det här laget att Luleå är min första prio. Jag vill vara en del av det här laget och fortsätta resan mot att vinna titeln med klubben.

Ett år var ju lite kort som kontrakt men å andra sidan är många spelare som bäst den säsongen kontraktet går ut.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken fre 03 apr 2015, 12:34

Lars158 skrev:Fan vad oseriöst.
Hade ju varit bättre bara skiljas åt än sådan här sorts förnedring.
Tror Osten bara skicka fram ett kontrakt för att värja sig mot fansen.

Kanske ska man avvakta tills något beslut är taget, men det känns som förnedring ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Scouten fre 03 apr 2015, 12:44

Allt har sin tid, bra att Osten inte blandar in känslor i förhandlingar.
Uppenbarligen har vi nån vassare center på G och Chris erbjuds en lön för att centra 3-4 lina.
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Pajala fre 03 apr 2015, 12:45

Scouten skrev:Allt har sin tid, bra att Osten inte blandar in känslor i förhandlingar.
Uppenbarligen har vi nån vassare center på G och Chris erbjuds en lön för att centra 3-4 lina.

Det hoppas jag med, att Chris stannar kvar i en tredje lina
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet