2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

+21
Myrman
PM
kokostrollet
Hankburger
NallePhu
Donowitz
Bamsefar
GustenA
Jonken
Old Brooklyn
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Blinders
Puckad
Dentos
Redbear
Micke80
Urken
Jokerman
MickkeJ
25 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av MickkeJ tor jan 30, 2020 8:30 pm

Datum: Torsdag 3:e Oktober
Tid: 19.00
Var: Coop Arena




Inbördes möten:
Inga möten hittills denna säsong.







Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jokerman fre okt 02, 2020 1:37 pm

Ny hemmamatch lördag 15:15. Berglund borta pga hjärnskakning (hoppas hoppas det inte är allvarligt men huvudtacklingen kan ha tagit illa. Helvetes jävla skit!)

Förändring:
In med Styrman.

Mattsson går in med Klasen och Tyrre.

Själin, Fabbe (hoppas han kan vara tebaks! Very Happy ) och Ola.

Målvakt:
Rautio i kassen

Nu går vi för 4:e raka!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken fre okt 02, 2020 2:44 pm

Kom ihåg att köpa era stödbiljetter! Femtio kronor finns det många som kan undvara :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Micke80 fre okt 02, 2020 3:20 pm

Jokerman skrev:Ny hemmamatch lördag 15:15. Berglund borta pga hjärnskakning (hoppas hoppas det inte är allvarligt men huvudtacklingen kan ha tagit illa. Helvetes jävla skit!)

Förändring:
In med Styrman.

Mattsson går in med Klasen och Tyrre.

Själin, Fabbe (hoppas han kan vara tebaks! Very Happy ) och Ola.

Målvakt:
Rautio i kassen

Nu går vi för 4:e raka!

Den typen av laguttag förstår jag inte riktigt. Varför inte låta Music (eller annan junis) ta en plats när det finns en ledig. Var ju så man pratade inför säsongen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear fre okt 02, 2020 4:15 pm

Man ser kanske en möjlighet att få igång Styrman? Han har ju inte spelat en tävlingsmatch på bra länge.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jokerman fre okt 02, 2020 4:27 pm

Micke80 skrev:
Jokerman skrev:Ny hemmamatch lördag 15:15. Berglund borta pga hjärnskakning (hoppas hoppas det inte är allvarligt men huvudtacklingen kan ha tagit illa. Helvetes jävla skit!)

Förändring:
In med Styrman.

Mattsson går in med Klasen och Tyrre.

Själin, Fabbe (hoppas han kan vara tebaks! Very Happy ) och Ola.

Målvakt:
Rautio i kassen

Nu går vi för 4:e raka!

Den typen av laguttag förstår jag inte riktigt. Varför inte låta Music (eller annan junis) ta en plats när det finns en ledig. Var ju så man pratade inför säsongen.
Vi behöver tajta till defens, inte ge motståndaren lika fritt spelrum som senast, Muzik som extra forward - absolut. Luleå - Växjö 3-0
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Dentos fre okt 02, 2020 6:08 pm

Ovanstående om laguttagningen var bara spekulationer va? Jag hoppas man ställer upp på följande vis om Jonas blir borta:

Hållander-Connolly-Petter
Klasen-Tyrväinen-Gunler
Brännström-Ilomäki-Einar
Mattsson-Olausson-Fabbe
Muzik

Eventuellt utifrån hur de spelade efter Jonas skada igår kan det väl bli
Hållander-Connolly-Petter
Klasen-Tyrväinen-Olausson
Brännström-Ilomäki-Einar
Fabbe-Mattsson-Gunler
Muzik

Tror och hoppas det ska mer till för att börja kasta in Själin på forwardspositionen igen än en skada.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad fre okt 02, 2020 7:22 pm

Om Jonas vilar så borde Olle centra.
Det öppnar för att skapa en annan arbetsmiljö för Klasen, kanske är det Gunler, men kanske är det Brännström och ev. Ilomäki.
Jag kan inte minnas att sett Brännström bättre än igår.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Blinders fre okt 02, 2020 9:16 pm

Hoppas inte Luleå slänger iväg en talang som Gunler. Dags att ge han förtroende i en lugn miljö och inte slänga runt han mellan trettonde forward och fjärdelinan. Jag vet att Gunler är ojämn i spelet utan puck men det är inte så lätt att spela mellan 4-8 minuter per match och bli bänkad för minsta lilla misstag. Ge han förtroende i PP och i en lina med duktiga spelare så kommer Noel prestera bättre.
I PP hade jag velat se:
Olausson

Gunler Tyrväinen Klasen

Lundkvist

Blinders

Antal inlägg : 5169
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tony Moore and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore fre okt 02, 2020 9:48 pm

Bulan inför:
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7627
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore fre okt 02, 2020 10:13 pm

Blinders88 skrev:Hoppas inte Luleå slänger iväg en talang som Gunler. Dags att ge han förtroende i en lugn miljö och inte slänga runt han mellan trettonde forward och fjärdelinan. Jag vet att Gunler är ojämn i spelet utan puck men det är inte så lätt att spela mellan 4-8 minuter per match och bli bänkad för minsta lilla misstag. Ge han förtroende i PP och i en lina med duktiga spelare så kommer Noel prestera bättre.
I PP hade jag velat se:
                     Olausson      

Gunler          Tyrväinen           Klasen

                     Lundkvist
Det var det finaste jag hört sedan... Att slå sej fram som en sniper i eliten är nog det svåraste tillsammans med målvakt i dagens hockey. Jag tror stenhårt på Noel, men han behöver både trygghet att få misslyckas OCH krav på sitt spel över hela banan samt uppförande i gruppen. Tror stenhårt på Noel (tillsammans med pappa Jakob https://www.eliteprospects.com/player/989/jakob-gunler som jag har med på läktarn idag) och bulans förmåga att förklara kraven och utveckla talang.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7627
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt fre okt 02, 2020 10:58 pm

Tony Moore skrev:
Blinders88 skrev:Hoppas inte Luleå slänger iväg en talang som Gunler. Dags att ge han förtroende i en lugn miljö och inte slänga runt han mellan trettonde forward och fjärdelinan. Jag vet att Gunler är ojämn i spelet utan puck men det är inte så lätt att spela mellan 4-8 minuter per match och bli bänkad för minsta lilla misstag. Ge han förtroende i PP och i en lina med duktiga spelare så kommer Noel prestera bättre.
I PP hade jag velat se:
                     Olausson      

Gunler          Tyrväinen           Klasen

                     Lundkvist
Det var det finaste jag hört sedan... Att slå sej fram som en sniper i eliten är nog det svåraste tillsammans med målvakt i dagens hockey. Jag tror stenhårt på Noel, men han behöver både trygghet att få misslyckas OCH krav på sitt spel över hela banan samt uppförande i gruppen. Tror stenhårt på Noel (tillsammans med pappa Jakob https://www.eliteprospects.com/player/989/jakob-gunler som jag har med på läktarn idag) och bulans förmåga att förklara kraven och utveckla talang.

Jodå han lär få chanser i nån av toppkedjorna och mer speltid var så säker han fick ju va i första kedjan nån gång ifjol om jag minns rätt?.

Men speltid ska man också FÖRTJÄNA inte bara få för att man är talang

Ja tycker han har tagit ett kliv till i år av det lilla jag sett men han behöver fortfarande jobba på spelat utan puck och såklart även spelet i egen zon.

Han skulle behöva göra något skitmål samt även nån stänkare i krysset så han kan sänka axlarna och få lite självförtroende så kommer det lossna.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville fre okt 02, 2020 11:07 pm

Ruggig potential i Gunler vilket han själv är ytterst medveten om. Gäller att ge Bulan det han vill ha o jag tror inte krvdpecifikationen i första hand är produktion när han lirar i fjärde... tror att det främst gäller att klara av grundjobbet o visa rätt attityd som det handlar om för tillfället.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt fre okt 02, 2020 11:09 pm

Ska bli intressant å se om vi kan få det att funka i 60 min och om vi kuggar i det har vart väl mycket slarv i egen zon och om vi leder med 3 puckar vill ja inte se att vi slutar pressa som vi gjorde mot FBK och HV utan ligger på deras backar hela tiden när dom har puck i egen zon
Mot HV försvann pressen helt efter 3-5 målet
Sen vore det ju skoj om vi nån gång INTE spelar en ledning utan öser på hela matchen.
Kul att PP funkar så bra för Connolly's PP lina hoppas att Klasens PP lina kommer igång imorgon.
In med Gunler eller Einar istället för Olle.
Men när PP börjar funka så har BP blivit lite sämre endast Fabbe/Berglund å kaptenen går att känna igen

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

PM likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Old Brooklyn lör okt 03, 2020 10:24 am

Alla matcherna hittills har visat att vi har lite problem när spelet blir mer chansartat. Både Färjestad och HV började chansa i sista perioden då de låg under och Oskarshamn spelar ju på chans mest hela tiden. Tanken är ju då att vi ska kunna hålla strukturen och skapa lägen då de öppnar sig bakåt. Problemet har väl varit att deras chanshockey fått några puckar att trilla in lite väl enkelt på grund av misstag från backar och inte helt övertygande målvaktsspel. Vi tappar fokus lite när puckarna trillar in så pass enkelt för motståndarna.

Backarna måste minimera misstagen i egen zon, som ofta kommit när vi har haft pucken i uppspelsfasen. Rautio lämnar väl mycket nät öppet på plocksidan när motståndarna kommer från hans höger och han tar första stolpen. Samarbete mellan målvakt och backar samt lite putsande på detaljer borde kunna minska dessa chanser och mål.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken lör okt 03, 2020 11:03 am

Jag håller med. Vårat lir har helt klart varit oroväckande o tryggt; när utskällda motståndarspelare har kommit ut och typ; lirat med ett geting stick i baken. På något sätt att många av de våra inte fysiskt och mentalt kunnat matcha upp -när detta skett. Att Berglund fortfarande måste lära sig att läsa när motståndare "går för livet" -och då kanske lira BETYDLIGT ENKLARE (mindre kreativt) -köper jag. Men när spelare som varit med längre inte fixar slå om switchen; känns ju lite "så där"...

Om det kommer till punkten att skiten i princip havererar; måste fler än kaptenen fatta hur mycket MER man måste vara beredd att offra -för att vinna.

Sedan börjar jag känna lite (bara lite) oro gällande vår målvaktsverkstad. Jag tycker att de seglat förbi några billigare på rad nu. Gusten behöver nog slänga en lapp på det där; för det håller inte i längden. Tycker att backarnas lir framför vår kasse mestadels varit riktigt bra.

Vill se fulla 60 idag av Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6796
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av GustenA lör okt 03, 2020 11:23 am

Hoppas vi får se Wallstedt idag!

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken lör okt 03, 2020 12:19 pm

Framåt hoppas jag på lite mer sprätt i benen av Linus Klasen. Han är en fenomenal passningsspelare; men det är också allt i nuläget. Linus adelsmärke är ju hans teknik med pucken. För att han skall vara ett individuellt hot -måste han kunna utmana motståndare en-mot-en. Men han måste kunna göra "sina grejer" i mer än planterare skenor i styrfart. Saknar; tempoväxlingarna, start och stopp, frekvensen i överstegsåkningen. Linus söker sig just nu bara ren isyta varje gång -utan att variera detta med att gå in i hetluften -där han får stora fördelar med sin teknik. Egentligen precis samma sak som under Rönken; när han kom första gången till Luleå Hockey. Han effektivitet exploderade i LHF; när han lärde sig gå in där det händer.

Linus lirar i samma kedja med Olle -som inte har ryggen att vara först in i sargduellerna. Och det håller inte i längden att ha två killar i samma kedja som inte kan lira insida utan puck.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6796
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad lör okt 03, 2020 1:16 pm

Jonken skrev:Framåt hoppas jag på lite mer sprätt i benen av Linus Klasen. Han är en fenomenal passningsspelare; men det är också allt i nuläget. Linus adelsmärke är ju hans teknik med pucken. För att han skall vara ett individuellt hot -måste han kunna utmana motståndare en-mot-en. Men han måste kunna göra "sina grejer" i mer än planterare skenor i styrfart. Saknar; tempoväxlingarna, start och stopp, frekvensen i överstegsåkningen. Linus söker sig just nu bara ren isyta varje gång -utan att variera detta med att gå in i hetluften -där han får stora fördelar med sin teknik. Egentligen precis samma sak som under Rönken; när han kom första gången till Luleå Hockey. Han effektivitet exploderade i LHF; när han lärde sig gå in där det händer.

Linus lirar i samma kedja med Olle -som inte har ryggen att vara först in i sargduellerna. Och det håller inte i längden att ha två killar i samma kedja som inte kan lira insida utan puck.
Klasen är helt klart ett sparkapital.
För mig är Olles mål ett exempel på de du beskriver. Kalaspassning, men sen ... glider i styrfart in bakom mål i stället för att driva på mot mål och ge Olle ett alternativ.
Med annan åkning där så kunde han gjort sitt första mål för säsongen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar lör okt 03, 2020 1:16 pm

Wallstedt i mål idag enligt laguppställningen, intressant.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad lör okt 03, 2020 1:20 pm

Bamsefar skrev:Wallstedt i mål idag enligt laguppställningen, intressant.
Kul! Då får försvaret se till att det blir en bra upplevelse för honom i sin första SHL start.

Edit:
Och Mattsson som center.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar lör okt 03, 2020 2:21 pm

Hmmm Muzik före Gunler, den är lite spännande och förhoppningsvis kommer Gunler att få några offensiva byten
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Donowitz lör okt 03, 2020 2:27 pm

Jonken skrev:
Sedan börjar jag känna lite (bara lite) oro gällande vår målvaktsverkstad. Jag tycker att de seglat förbi några billigare på rad nu. Gusten behöver nog slänga en lapp på det där; för det håller inte i längden. Tycker att backarnas lir framför vår kasse mestadels varit riktigt bra.

Vill se fulla 60 idag av Luleå Hockey.

Jag tror att Wallstedt och Rautio kommer få chansen att övertyga fram till årsskiftet. Ser det dåligt eller bara ok ut, så lär Wallstedt lånas ut samtidigt som vi får en ny första målvakt för slutracet och slutspel.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu lör okt 03, 2020 2:36 pm

bearjew skrev:
Jonken skrev:
Sedan börjar jag känna lite (bara lite) oro gällande vår målvaktsverkstad. Jag tycker att de seglat förbi några billigare på rad nu. Gusten behöver nog slänga en lapp på det där; för det håller inte i längden. Tycker att backarnas lir framför vår kasse mestadels varit riktigt bra.

Vill se fulla 60 idag av Luleå Hockey.

Jag tror att Wallstedt och Rautio kommer få chansen att övertyga fram till årsskiftet. Ser det dåligt eller bara ok ut, så lär Wallstedt lånas ut samtidigt som vi får en ny första målvakt för slutracet och slutspel.
Gissar det kan gå snabbare än så.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18178
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken lör okt 03, 2020 2:39 pm

Skall bli intressant och se Växjös unge center Jack Drury idag. En värvning som jag på förhand; gärna sett hamnat hos oss. Han verkar inte utmärkt sig än i SHL. Men det finns en hel låda med potential i den killen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6796
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Donowitz lör okt 03, 2020 2:49 pm

Kronwall/Wikegård tycker alltså att tacklingen från Lias inte träffar Berglunds huvud Shocked Följt av att avstängningen är på tok för lång.

Kronwall flinar samtidigt när Dick Axelssons situation dyker upp men tycker att det är förkastligt. Verkligen?

Redan börjat störa mig på denna herre som "expert". Kommentatorinsatsen under Luleå - Färjestad var horribel.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:15 pm

Nu kör vi!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:22 pm

Där borde Ola satt den.

Vidare: bra aktien av Brännström.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:23 pm

Bra pucktempo av Luleå hittills. Tycker man stundtals spelar ut Växjö.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:26 pm

Hankburger skrev:Bra pucktempo av Luleå hittills. Tycker man stundtals spelar ut Växjö.

Stundtals bara? Suspect
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad lör okt 03, 2020 3:27 pm

Bra, intensiv, start av Klasen och Olle.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Old Brooklyn lör okt 03, 2020 3:33 pm

Lägre tempo nu.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:34 pm

Urken skrev:
Hankburger skrev:Bra pucktempo av Luleå hittills. Tycker man stundtals spelar ut Växjö.

Stundtals bara? Suspect

Ja. PP:et var inte great och vissa sekvenser är det mest hafsspel. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:34 pm

Ilomäki med Klasen och Ola. Tokigt byte eller har det hänt nått med Tyrre?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:35 pm

Hankburger skrev:
Urken skrev:
Hankburger skrev:Bra pucktempo av Luleå hittills. Tycker man stundtals spelar ut Växjö.

Stundtals bara? Suspect

Ja. PP:et var inte great och vissa sekvenser är det mest hafsspel. Smile

Luleeeeeååå! bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:35 pm

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:
Hankburger skrev:Bra pucktempo av Luleå hittills. Tycker man stundtals spelar ut Växjö.

Stundtals bara? Suspect

Ja. PP:et var inte great och vissa sekvenser är det mest hafsspel. Smile

Luleeeeeååå! bounce

BSTL!
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:37 pm

Urken skrev:Ilomäki med Klasen och Ola. Tokigt byte eller har det hänt nått med Tyrre?

Tillfälligt vad det verkar.. cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:39 pm

Men Ilomäki. Du vet att domarna ser stenhårt på crosscheckingar (minsta lilla) denna säsong men du väljer ändå att göra en typ en halv meter från en stirrande domare. Hur tänker du?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av kokostrollet lör okt 03, 2020 3:40 pm

Hankburger skrev:Men Ilomäki. Du vet att domarna ser stenhårt på crosscheckingar (minsta lilla) denna säsong men du väljer ändå att göra en typ en halv meter från en stirrande domare. Hur tänker du?

Ja, den var riktigt onödig. I anfallszon dessutom.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Hankburger likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:40 pm

Wallstedt är på hugget iaf. Skönt att se med tanke på att han inte haft mycket att göra hittills.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad lör okt 03, 2020 3:47 pm

Grymt bra start, men det stannade av efter PP't.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 3:50 pm

Puckad skrev:Grymt bra start, men det stannade av efter PP't.

Tycker personligen att Luleå visade klara intentioner i slutet av perioden. Mer rörlighet, bättre pucktempo och framförallt.. mer skott än vi såg majoriteten av förra säsongen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:57 pm

Synd att Klasen inte klaffade rakt av. Inte helt inne i det än.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 3:59 pm

Granström vill ha raka svar av Lind. Han är skicklig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av MickkeJ lör okt 03, 2020 4:09 pm

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar lör okt 03, 2020 4:10 pm

Jaaa
Kung Oscar
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear lör okt 03, 2020 4:10 pm

Engsund Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken lör okt 03, 2020 4:10 pm

Enkelt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Hankburger lör okt 03, 2020 4:10 pm

Såå välförtjänt!
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu lör okt 03, 2020 4:10 pm

Fladderpuckar tar sig igenom 1-0 kan det lossna nu då?
Fille styr in den med arslet Smile


Senast ändrad av NallePhu den lör okt 03, 2020 4:11 pm, ändrad totalt 1 gång
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18178
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö Empty Sv: 2020-10-03, SHL-match 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet