Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

+65
Rikky
Kagen
KaptenBlodskelett
Diktatorn
LubosC
PM
Kanellängd
JohanO
Helge
ski3r
delphi
Samson06
Mange
rasbiologen
kamelbullen
LulefanGBG
GustenA
Hellcop
pingu
Niinimaa
Jonsey78
Qirren
Xerzocx
RSD555
Sir Prozac
keevvs
CKa
Metheuz
amarule
Högljudd
GrodanBoll
Pontaking
Dilox
Björnpappa
Pajala
Hedanders
Bamsefar
ezz
Redbear
Lehto
Puckad
Tigerman
Dundernisse
Dentos
Norlin
icemask
Urken
Sportchefen #2
Norrlandstoken
Donowitz
Sundance Kid
Old Brooklyn
farre
Jonken
Tony Moore
NallePhu
LHF96
Dustin
kokostrollet
Micke80
Wolfhunter
Mr Bister
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
69 posters

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 29 apr 2021, 11:23

Dilox skrev:Kan inte annat än tolka Skuggan som att man vill ha kvar Olle och skeppa Connolly men att Olles skadebild oroar. Sen är det nog krångel om uppgifterna med att Connolly redan egentligen förlängt stämmer.

Förstår att han avvaktar med att säga nåt där isf Very Happy

Är inte en förlängning med Jack bara hörsägen? Är ganska säker på att de hade bekräftat det idag om han verkligen var klar.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tor 29 apr 2021, 11:27

Jag ser inte Lysell i truppen nästa år. Han spelade väl där för att det inte fanns någon juniorverksamhet.
Så flytta upp centrarna och gissa på en ny center och en vinge av klass.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tor 29 apr 2021, 11:28

Om fyra platser ska fyllas och man redan har klart med Connolly och Andreasson så blir man ju inte mer slagkraftigt. Skuggan hade ganska stora ord i sändningen idag.

Man var för tunna, måste bli slagkraftigare. Ska utmana i absoluta toppen. Säsongen var en besvikelse om än inte katastrofal. Men ett missnöje.

Jämförde med att andra lag som också hade det jobbigt som Frölunda, Färjestad och HV71. Stora starka ord som vittnar om att man VERKLIGEN vill bli bättre.

Om det inte bara är ord utan också verklighet så VETTIFAN hur man ska få till det med Connolly och Andreasson som isf utgör 50% av de tomma platser vi har.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 29 apr 2021, 11:29

Puckad skrev:Jag ser inte Lysell i truppen nästa år. Han spelade väl där för att det inte fanns någon juniorverksamhet.
Så flytta upp centrarna och gissa på en ny center och en vinge av klass.
Så Luleå ska inte spela en av världens största talanger?

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tor 29 apr 2021, 11:29

kokostrollet skrev:
Dilox skrev:Kan inte annat än tolka Skuggan som att man vill ha kvar Olle och skeppa Connolly men att Olles skadebild oroar. Sen är det nog krångel om uppgifterna med att Connolly redan egentligen förlängt stämmer.

Förstår att han avvaktar med att säga nåt där isf Very Happy

Är inte en förlängning med Jack bara hörsägen? Är ganska säker på att de hade bekräftat det idag om han verkligen var klar.

Jo än så länge är det ju bara det. Men kan också vara så att man dröjer på det för att man insett sitt misstag och försöker bryta sig ur det.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 11:32

Tre av de fyra platserna kvar går till Andreasson, Rask och Connolly (Olausson). Det innebär att det bör vara En potentiell poängligavinnare på den sista forwardsplatsen om vi ska gå från kvartsfinaldelegering till guldkandidat. Dessutom har vi en enorm svår uppgift att ersätta Nisse på backsidan. Jag tror vi kommer ha ett liknande lag som fjolåret med kanske en lite bredare forwardsuppsättningen.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Urken tor 29 apr 2021, 11:42

Puckad skrev:Jag ser inte Lysell i truppen nästa år. Han spelade väl där för att det inte fanns någon juniorverksamhet.
Så flytta upp centrarna och gissa på en ny center och en vinge av klass.

Hm.. här hänger jag inte riktigt med Shocked
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 11:50

Jag kanske är lite väl optimistisk men räknar in/tolkar det så här.

Klasen/NY - NY - NY
Galló - Tyrväinen - Rask
Brännström - Andreasson (mest troligt) - Einar
Mattsson - Berglund - Lysell
Olausson (möjligen sen kontraktsskrivning om man kan komma överens)

Muzik (utlåning till AS med möjlighet att återkalla)
Tellström (utlåning med möjlighet att återkalla)

Potentiella namn just nu att fylla de vakanta platserna: Komarek, Petter

Det känns även oklart om Klasen kommer att bli kvar och då har vi ytterligare likvida medel samt en topposition att fylla.

Vill och vågar inte tänka på Connolly för kommande års bygge.
Man ska också ha i åtanke att en värvning av Komarek innebär en viss risk, kopplat till skada och långvarig frånvaro.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Urken tor 29 apr 2021, 11:58

Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tor 29 apr 2021, 12:00

Urken skrev:
Puckad skrev:Jag ser inte Lysell i truppen nästa år. Han spelade väl där för att det inte fanns någon juniorverksamhet.
Så flytta upp centrarna och gissa på en ny center och en vinge av klass.
Hm.. här hänger jag inte riktigt med Shocked

Med en juniorverksamhet i fullgång så tror jag inte att Lysell kommer att husera i representationslaget.
- Det är bättre för hans utveckling att få spela 20 minuter per match. Just för att han är en sån talang.
Om det sedan innebär J20 + 13.e i SHL, eller lån, får vi se. Lite det som Snikne varit inne på.
(Jämför med Radek som snittade 3-4 minuter per match förra året.)

Det innebär att vi är en vinge kort på den uppställning som Blinders88 skissade på.


Senast ändrad av Puckad den tor 29 apr 2021, 12:02, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 29 apr 2021, 12:01

En helt rätt analys om gångna säsongen från 'Skuggan': Vi var lite för tunna. Även SÅ GLÄDJANDE och höra att man verkligen ser till att göra plats för ungdomarna i A-laget. Perfekt!

Höjdpunkten i sändningen var givetvis 2 års förlängningen på Pontus Själin. Och källarnivån var givetvis Komarek -deja vu:n; där 'Skuggan' var tvingad att åter hatta runt denna samma jävla sandlåda.

Förstår att centersidan fortfarande är öppen eftersom man inte vet säkert hur det blir med Andreasson än. Löven har ju stora möjligheter att spela sig upp till SHL nu; och då blir det ju Kenttäs papper med Andreasson som gäller. Jag tror att det är här som Olle och Jack står lite på back up.

Kul också med Kim tillbaka. Läser man mellan raderna; är Kim en bredd back: Och det upp till honom själv att ta plats i backbesättningen.

Allt detta får mig givetvis att hoppas på att 'pulvret' läggs där det behövs som mest: På backbesättningen. Att ersätta 'Nisse' KOMMER ATT KOSTA! Med detta sagt är jag minst sagt förvånad över matchningen av Berglund gångna säsongen. Inte att detta skall nödvändigtvis behöver vara en katastrof; då det såg ut exakt samma som med 'Nisse' -innan det verkligen lossnade för honom i SHL.

Vi har inte ännu adderat in den mängd 'grit' vi behöver få in. inte på långa vägar. Men Galló är helt klart ett steg i rätt riktning. (Rask är ju även en sådan spelare.) Men då skall vi ha i åtanke att det troligen är 'Fille' och Petter de är tänkta och ersätta.

Det känns onekligen som att en spets center är på G in. Och jag hoppas innerligen att detta i så fall inte är en offensivt lagd poängcenter -eller en fossil på +30 bast som skall jaga sina poäng. Utan istället en till 'Tyrre' -som kan bära genom att visa vägen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 29 apr 2021, 12:15

Komarek kanske istället för Connolly och sedan in med en förstacenter och Petter. Då är jag nöjd med forwardssidan.

Klasen - Ny - Petter
Brännström - Tyrväinen - Rask
Gallo - Komarek - Einar
Muzik - Berglund  - Andreasson
Mattsson - Lysell

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tor 29 apr 2021, 12:21

På kontrakt:

Målvakter
Joel Lassinantti
Jesper Wallstedt

Backar
Daniel Sondell
Erik Gustafsson
Eddie Larsson
Oscar Engsund
Pontus Själin (ny)
Fredrik Styrman
Victor Berglund
Kim Johansson (ny)


Forwards
Juhani Tyrväinen
Einar Emanuelsson
Fabian Lysell
Linus Klasen
Oscar Tellström
Isak Brännström
Jonas Berglund
Radek Muzik
Vilmos Galló (ny)
Carl Mattsson (ny)
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 12:58

Urken skrev:Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?

Saxat från NSD, 21 April.

"Senare under veckan åker han tillbaka till Lugano.
– Planen var att vi skulle träffas fem eller sex gånger under säsongen. Men jag har bara kunnat träffat familjen en gång de senaste åtta månaderna, säger Linus Klasen.

Det måste ha varit tufft?  
– Ja. Jag älskar den här klubben och det här laget. Vi har haft roligt ihop. Om jag inte hade haft det så bra som jag har haft det här så hade det aldrig gått.

Hur ser du på din framtid?  
– Jag har ett kontrakt, och kontrakt ska fullföljas. Och det är klart att jag vill komma tillbaka hit till Luleå och vinna ett guld. Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll.

Du måste kanske prata med familjen också?  
– Ja."

Sen sker och sägs såklart det mesta bakom kulisserna, som inte media får ta del av. Men bara utifrån texten känns det ju inte hundraprocentigt.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse tor 29 apr 2021, 12:59

Puckad skrev:
Angående Komarek, han har verkligen blivit en symbol för vad som gick snett i o m Covid-19. Jag ser gärna honom hos oss, men tror inte att han är någon Jesus, eller McJesus heller för den delen. Kommer han till oss så får vi ha sunda förväntningar.

Förväntningarna jag har är att han gör det defensiva jobbet men fortfarande landar in på 25-35 poäng. Skulle även krydda vårt powerplay ytterligare.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tor 29 apr 2021, 13:12

Dundernisse skrev:
Puckad skrev:
Angående Komarek, han har verkligen blivit en symbol för vad som gick snett i o m Covid-19. Jag ser gärna honom hos oss, men tror inte att han är någon Jesus, eller McJesus heller för den delen. Kommer han till oss så får vi ha sunda förväntningar.

Förväntningarna jag har är att han gör det defensiva jobbet men fortfarande landar in på 25-35 poäng. Skulle även krydda vårt powerplay ytterligare.
Då har du har vi ganska lika förväntningar.
Skuggan är rätt tydlig på att det kan vara så att den roll vi vill erbjuda (och som är kopplad till ett värde) inte stämmer med den roll som Komarek känner att han får ut mest av sin kompetens (och som också är kopplad till ett värde). Så det känns inte som att det blir något där.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 29 apr 2021, 13:14

Nu hoppas jag Luleå bryter med Eddie och lånar ut Styrman till Allsvenskan och tar in en bra topp 4 back.

Gustafsson - Berglund (Eventuellt)
Andersson - Ny
Engsund - Sondell
Johansson - Själin

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av PM tor 29 apr 2021, 13:21

Gillade vad jag såg av kedja Lysell-Matsson-Muzik denna säsong.
Vissa matcher var dessa behållningen på isen att beskåda!
Skulle bli väldigt besviken om LHF slarvade bort chansen av att ha en ung fräsch rivig "ungdomskedja"
tror ju inte dessa spelare är sämre nästa säsong.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Jonken, kokostrollet, Donowitz and Sportchefen #2 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tor 29 apr 2021, 13:32

PM skrev:Gillade vad jag såg av kedja Lysell-Matsson-Muzik denna säsong.
Vissa matcher var dessa behållningen på isen att beskåda!
Skulle bli väldigt besviken om LHF slarvade bort chansen av att ha en ung fräsch rivig "ungdomskedja"
tror ju inte dessa spelare är sämre nästa säsong.
Japp, de var riktigt kul att se. Men de fick speltiden för att Gunler och Ilomäki försvann. Och Petter.
(DeSousa spelade inte alla matcher.)
Men dessa ska ersättas, och alla behöver få speltid o utveckling.

Personligen så kan jag tycka att det vore intressant att göra en Växjö: Fylla på rejält med spets i Februari.
- Då kan de yngre gardet få speltid o utveckling under nästan hela grundserien, och sen lyfter vi laget ett snäpp om vi ser att det tillför.
Men om vi ska ha hela laget på plats vid samlingen i Augusti så blir det annorlunda.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 tor 29 apr 2021, 13:33

Puckad skrev:
Dundernisse skrev:
Puckad skrev:
Angående Komarek, han har verkligen blivit en symbol för vad som gick snett i o m Covid-19. Jag ser gärna honom hos oss, men tror inte att han är någon Jesus, eller McJesus heller för den delen. Kommer han till oss så får vi ha sunda förväntningar.

Förväntningarna jag har är att han gör det defensiva jobbet men fortfarande landar in på 25-35 poäng. Skulle även krydda vårt powerplay ytterligare.
Då har du har vi ganska lika förväntningar.
Skuggan är rätt tydlig på att det kan vara så att den roll vi vill erbjuda (och som är kopplad till ett värde) inte stämmer med den roll som Komarek känner att han får ut mest av sin kompetens (och som också är kopplad till ett värde). Så det känns inte som att det blir något där.
'

Om vi ska uppgradera Connolly med en vass förstecenter så är inte Komarek tillräcklig. Men jag gillade det jag såg senaste svängen i LHF. Knepigt.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 29 apr 2021, 14:00

På tal om diskussionen kring det här med klubbhjärta... Sånt här är ju enormt kul att läsa.

https://hockeysverige.se/2021/04/29/kim-johansson-hade-nekat-oavsett-vad-de-hade-betalat
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

LHF96 and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 14:05

Puckad skrev:
PM skrev:Gillade vad jag såg av kedja Lysell-Matsson-Muzik denna säsong.
Vissa matcher var dessa behållningen på isen att beskåda!
Skulle bli väldigt besviken om LHF slarvade bort chansen av att ha en ung fräsch rivig "ungdomskedja"
tror ju inte dessa spelare är sämre nästa säsong.
Japp, de var riktigt kul att se. Men de fick speltiden för att Gunler och Ilomäki försvann. Och Petter.
(DeSousa spelade inte alla matcher.)
Men dessa ska ersättas, och alla behöver få speltid o utveckling.

Personligen så kan jag tycka att det vore intressant att göra en Växjö: Fylla på rejält med spets i Februari.
- Då kan de yngre gardet få speltid o utveckling under nästan hela grundserien, och sen lyfter vi laget ett snäpp om vi ser att det tillför.
Men om vi ska ha hela laget på plats vid samlingen i Augusti så blir det annorlunda.

Jag håller helt klart med.

Samtidigt som det är en balansgång, att våga satsa och ge utrymme för de yngre och utvecklingsbara samtidigt som man inte får sakna tillräcklig kvalité för att kunna avgöra jämna matcher. Om än man såklart inte kommer segra alla gånger. Vidare har man en utvärdering av truppen under den första delen av säsongen, där någon troligen kommer att få lämna innan den 15 februari. Samtidigt som man kan rusta och addera spets inför slutspurt samt slutspel, med extra hävstång i form av sparat kapital.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 15:06

Utifrån den kunskap man har idag om backsidan hade jag nog valt att ställa upp enligt följande.

Erik Gustafsson - Kim Johansson
Kim är rätt spelare att satsa på långsiktigt och i rätt miljö, för att ge en god start, självförtroende och goda förutsättningar. Är i en utvecklingsbar ålder och Erik kan hjälpa honom rejält att kliva ytterligare. En chansning jag tycker är värd att ta.

Jonathan Andersson - Victor Berglund/Ny värvning
En stabil, klok och erfaren tvåvägs-back i form av Andersson för Berglund att stötta sig till. Känns dock väldigt oklart om Bruins ser Victor kommande säsong i Luleå. Ser ett potentiellt break för honom i SHL. Alternativet är att hitta en ersättare.

Oscar Engsund - Pontus Själin
Har spelat stabilt tidigare och avslutade väldigt starkt. Får indikationer om att de kommer fortsätta tillsammans och tror att just samspelet är en bidragande anledning till kontraktsförlängningen med Själin. Han är fortfarande ung och man vill se honom ta det där extra klivet nu. Framförallt offensivt för att kunna bli en bra tvåvägs-back i SHL. Tycker bland annat att potentialen till ett farligt skott finns där.

Daniel Sondell
Startade och började starkt men tycker totalt sett att han börjat se allt långsammare ut och inte hänga med i vissa situationer. Sondell blir 38 år under kommande säsong och bör ge plats samt istid åt spelare som istället har framtiden framför sig. Kommer oavsett att fylla en roll i special teams, logga minuter i 5 mot 5 och ha en avlastande funktion. Inte minst vid skador. Kommer ändå att fortsatt vara en viktig pusselbit för oss.

Fredrik Styrman
Om han fortsatt går med på att fylla en funktion som 7:e eller 8:e back är han en väldigt stabil lösning. Optimalt vore att startade säsongen som utlånad. Har dock förstått att livspusslet är viktigt och att pendling till Ö-vik under säsongen inte var optimalt. Har bara svårt att se honom fortsatt acceptera sporadiska inhopp och i princip enbart träningstid.

Backar från J-20
Ska alltid finnas plats för speltid och avlastning från J-20. Thyni Johansson om han får förlängt kontrakt? Man lär oavsett göra en upprustning av J-20-truppen med någon intressant förstärkning, som kan vara av intresse för speltid och träning med A-laget.

Eddie Larsson
Är kluven. Tror att han skulle göra en bättre kommande säsong och fortsätta på den avslutning han hade, samt med både lärdom av förra säsongen och vårt spelsystem. Men han har gissningsvis bränt sina chanser och sitt förtroende. Känns som att det lutar mot en fortsättning någon annanstans.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 29 apr 2021, 17:14

Urken skrev:Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?

Det är rent och skärt negativa tolkningar av yttranden från Klasen där han menar att, pga. COVID-19 med största sannolikhet han inte varit i kontakt med familjen så ofta han velat och det faktum att han inte analyserat denna säsong ännu. Detta har folk tolkat som att han inte trivs i staden och därför vill bort. En tolkning jag har svårt att se några belägg för. Framförallt när han i samma artikel säger att kontrakt skall slutföras.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 29 apr 2021, 17:17

bearjew skrev:
Urken skrev:Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?

Saxat från NSD, 21 April.

"Senare under veckan åker han tillbaka till Lugano.
– Planen var att vi skulle träffas fem eller sex gånger under säsongen. Men jag har bara kunnat träffat familjen en gång de senaste åtta månaderna, säger Linus Klasen.

Det måste ha varit tufft?  
– Ja. Jag älskar den här klubben och det här laget. Vi har haft roligt ihop. Om jag inte hade haft det så bra som jag har haft det här så hade det aldrig gått.

Hur ser du på din framtid?  
– Jag har ett kontrakt, och kontrakt ska fullföljas. Och det är klart att jag vill komma tillbaka hit till Luleå och vinna ett guld. Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll.

Du måste kanske prata med familjen också?  
– Ja."

Sen sker och sägs såklart det mesta bakom kulisserna, som inte media får ta del av. Men bara utifrån texten känns det ju inte hundraprocentigt.

Man ser det man vill se helt enkelt. Framförallt när Klasen bokstavligen säger att han trivs i laget och att han vill fullfölja kontraktet. Familjen skall ju självfallet vara med på ett hörn men jag tvivlar att de skulle dra sig ut vid det här laget.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 18:00

Ge oss Hardegård och skeppa Eddie.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 18:02

Hankburger skrev:
Urken skrev:Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?

Det är rent och skärt negativa tolkningar av yttranden från Klasen där han menar att, pga. COVID-19 med största sannolikhet han inte varit i kontakt med familjen så ofta han velat och det faktum att han inte analyserat denna säsong ännu. Detta har folk tolkat som att han inte trivs i staden och därför vill bort. En tolkning jag har svårt att se några belägg för. Framförallt när han i samma artikel säger att kontrakt skall slutföras.

Innan den här artikeln har det uppkommit rykten (även på detta forum tror jag?) att Klasen saknar familjen som finns kvar i Schweiz. Förhoppningsvis öppnar Europa upp sig mer kommande vinter och det ges större möjligheter för Klasen att träffa familjen.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter tor 29 apr 2021, 18:20

Angående Olas vara eller inte. Det KAN ju vara så att axeln är ett svepskäl och att Skuggan sitter och väntar in ifall Andreasson kommer eller går upp med Löven. I så fall står Olas vara eller inte vara och hänger på den detaljen.
Eftersom det behövs fler än fyra kedjor en lång säsong brukar vi ha en femte lina på pappret från start. Det tror jag borgar för att de junisar vi sett spela i vinter/vår får chansen från start. Kanske tom Tellan jr. Då ska alltså Ola/Andreasson in, Rask (?) plus två hyfsat vassa forvards till. Conolly tror jag att man ev kan ha som tredje alternativ efter Andreasson och Ola. Nämndes han inte på "liven" har de i alla fall inte förlängt. Inte heller meddelat att han är avskriven (vad jag sett i alla fall):
Så tänker jag.
Men det gör ju inte alla här i världen Shocked
Sen har man ju vant sig vid att det som sägs och gäller nu, kan ändras senare i vår, i sommar, i augusti eller senare.
Minns nåt år då vi i augusti plockade in en bunt nygamla spelare. Fabbe från Poprad och ett gäng andra. Vi har ju ett par backar man säkerligen utvärderar lite extra (Berglund/Larsson) där den förstnämnde ju också kan spela på annan ort om hans NHL-klubb vill det.
Har en bra känsla efter sillyns första LHFLive.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 18:22

Hankburger skrev:
bearjew skrev:
Urken skrev:Hm.. vadan detta att Klasen inte skulle bli kvar?

Saxat från NSD, 21 April.

"Senare under veckan åker han tillbaka till Lugano.
– Planen var att vi skulle träffas fem eller sex gånger under säsongen. Men jag har bara kunnat träffat familjen en gång de senaste åtta månaderna, säger Linus Klasen.

Det måste ha varit tufft?  
– Ja. Jag älskar den här klubben och det här laget. Vi har haft roligt ihop. Om jag inte hade haft det så bra som jag har haft det här så hade det aldrig gått.

Hur ser du på din framtid?  
– Jag har ett kontrakt, och kontrakt ska fullföljas. Och det är klart att jag vill komma tillbaka hit till Luleå och vinna ett guld. Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll.

Du måste kanske prata med familjen också?  
– Ja."

Sen sker och sägs såklart det mesta bakom kulisserna, som inte media får ta del av. Men bara utifrån texten känns det ju inte hundraprocentigt.

Man ser det man vill se helt enkelt. Framförallt när Klasen bokstavligen säger att han trivs i laget och att han vill fullfölja kontraktet. Familjen skall ju självfallet vara med på ett hörn men jag tvivlar att de skulle dra sig ut vid det här laget.

Då har du nog tyvärr lite problem med läsförståelsen, då det även i artikeln framgår följande:

"Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll"

"Du måste kanske prata med familjen också? – Ja."

Som han har träffat 1 (!) gång på 8 månader. Han har väl tre eller fyra småbarn, bara en sån sak.
Utifrån detta kan man knappast säga att det är 100 procent och att man "ser det man väljer att se". Rolling Eyes

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter tor 29 apr 2021, 18:45

Jag tänkte direkt när jag läste artikeln om Klasen att jaha det KAN bli så att frugan och ungarnas ord gör att han väljer att bryta kontraktet. Själv vill han ju slutföra, framgår det. Har man varit förälder till småungar fattar man ju rätt enkelt att det är en påfrestning om farsan drar i åtta månader, rent mänskligt.
Det är väl solklart att Klasens vara i Luleå Hockey är helt avhängigt familjerådets beslut. Har full förståelse för om han bryter men hur det blir kan vi inte påverka här inne Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 19:27

Så här då:

Gallo - Komarek - Snajp(R)
Klasen - Berglund - Einar
Brännström - Tyrväinen - Rask
Muzik - Andreasson - Lysell
Mattsson-Olausson

EG - Kim Johansson
Andersson - Hardegård
Engsund - Själin
Sondell - Berglund

Sen bör man vara beredd att värva under säsongen, särskilt på backsidan, beroende på hur nyförvärven slår.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Urken tor 29 apr 2021, 19:37

I den uppställning som du droppar så saknar jag en toppcenter och en grym back. Tappet av Nisse kommer att kännas. Speciellt med tanke på att Victor Berglund inte verkar få chansen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 29 apr 2021, 20:46

Kul. jag kör också en:

Gallo - Jiri Kucera - Hans Huczkowski (R) (Snaiper)
Klasen - Berglund - Einar
Brännström - Tyrväinen - Lars-Göran Niemi (R) (Daiper)
Muzik - Roger Mikko - Lysell
Mattsson - Stefan Nilsson

EG - Kim Johansson
Andersson - Petter Nilsson (R)
Engsund - Själin
Sondell -  Berglund

Länge sedan vi haft en center som kan ensam utmana med sin grymma teknik och rinna igenom i mitten. Jiri ÄR ju GRYM på detta! Grym, rutinerad ledartyp; som gör sina medspelare bättre. Hasse H: PANG sa det bara; och den satt uppe i nättaket! Vilken FANTASTISK skytt! L-G Niemi: Jag undrar blir det kan ens bli mer kult än så här?! Mikko och "Skuggan" behöver knappast någon presentation som centrar. "Skuggan" passar pucken under veckorna och är sportchef på helgerna. Borde logiskt bli billig i sin dubbelroll: Mer 'bang-4-thö-buck' här! Dessutom har han ju Engman som kan vicka. Petter mördade tillsammans med Mertzig från blå i PP. Föffan: Bara att damm av träklubban nu! Meao: Att 'Nisse' nu testar lyckan i New York är fan INGA PROBLEM! -We got that shit covered!

Lite viagra i sportdryckerna; så rätar detta garanterat upp ryggen på herrarna igen. -Inga problem! ROCK ON!
ÄSS-ÄMM-GUUULD,,,ÄSS-ÄMM-GULD,,,ÄSS-ÄMM-GUUUULD!
Cha-la-laa-laa....
VI VILL SE.... (-Nä; vinka inte med den....)
TNT! Haj-haj-haj TNT! jaws-jaws-jaws....
Muskler utav svål,,, (nej; stål va de ju....)

-Vi lägger ner..... Eller så värvar vi Grätsky: OCH DÅ JÄVLAR SKA NI FÅ SE!!!

cheers  bounce  Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 809714025  Rock
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Kagen tor 29 apr 2021, 22:36

Gillar värvningarna. De sticker inte ut på något vis så som Ejendahls tjecker som får fastigheter vid siljanssjön men de har hjärta för föreningen och en jädra vilja att visa att de kan bidra.

Vilmos och Kim har naturligtvis inte bara hjärta och energi utan de har såklart klass och kunnande men inte på samma nivå som mer namnkunniga värvningar. Men inställningen finns nog där för att båda ska växa och bli ännu bättre.

Finns god chans att Luleå kommer bli svinjobbiga att möta kommande säsong och det här är spelare som inte bara kan jaga ikapp puck utan också hitta nätet bakom målvakten.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 29 apr 2021, 22:49

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 29 apr 2021, 22:51

Skull passa perfekt in i Luleås spelsätt men chicken Shinnimin haha.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Pajala tor 29 apr 2021, 22:54

Shinnimin Puke
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 29 apr 2021, 22:55

Lauri Pajuniemi i TPS är en spelare jag tycker ser riktigt spännande ut.
Grym högerbössa, går på kasse och inget onödigt kladd.

https://www.eliteprospects.com/player/285894/lauri-pajuniemi

Highlights från 20/21:

https://www.youtube.com/watch?v=KpIE2hZ0GVk
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 22:56

Gallo-Tyrväinen-Shinnimin, helvete vad motståndarna hade hatat oss. Jag gillar tanken.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Högljudd, Redbear, Jonken, Puckad, Wolfhunter and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Tony Moore tor 29 apr 2021, 23:00

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 29 apr 2021, 23:04

Shiniminiminiminimin... Well, förutsatt att han gått i terapi med tunga elchocker för att sluta försöka mörda folk, filma, och tappa huvudet i fel läge... Varför inte?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 29 apr 2021, 23:12

Om Bulan har lyckats "tygla" Tyrväinen varför skulle han inte kunna göra det med Shinnimin är frågan?

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 29 apr 2021, 23:21

Hockey ska vara känslor och Shinnimin skapar känslor. Sen undrar jag hur mkt substans det finns i ryktet. Känns så långsökt med Bulan som coach på något sätt.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Urken tor 29 apr 2021, 23:26

Pajala skrev:Shinnimin Puke

Ja, men hellre Shinnimin i laget och vinna något än att bara förkasta honom .. bara för att bounce Både Tyrre och Chicken man.. well.. cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Rikky tor 29 apr 2021, 23:26

Määk skrev:Gallo-Tyrväinen-Shinnimin, helvete vad motståndarna hade hatat oss. Jag gillar tanken.
Visst, det gör jag också. Vet inte om det finns något slags sanning om Shinnimin till Luleå. Men jag gillar också sådana spelare (när dom spelar i Luleå).
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 29 apr 2021, 23:27

Tony Moore skrev:

NSD fabulerar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 29 apr 2021, 23:36

Vi kommer att vara ligans mest hatade lag kommande säsong.

Spoiler:

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse tor 29 apr 2021, 23:37

Vet inte vad vi ska göra med en nordamerikan som gjort två dåliga säsonger (åtminstone poängmässigt) och har en historik med filmningar och allmänt dåligt psyke. Vi ska fylla på med spets nu inte ta in en kille som riskerar att hamna på läktaren. Hoppas aldrig jag får se den fege Shinnimin i Luleås kläder.


Senast ändrad av Dundernisse den tor 29 apr 2021, 23:46, ändrad totalt 1 gång

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av GustenA tor 29 apr 2021, 23:44

Försiktigt positiv till Shinnimin i Luleå. Kan bli hur bra som helst eller rätt så dåligt. Tycker överlag att dom flesta av dagens spelare i SHL är lite väl lugna. Bara Shinnimim inte kör pungkrossar och skadar motståndare medvetet blir det bra tror jag.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Rikky tor 29 apr 2021, 23:48

GustenA skrev:Försiktigt positiv till Shinnimin i Luleå. Kan bli hur bra som helst eller rätt så dåligt. Tycker överlag att dom flesta av dagens spelare i SHL är lite väl lugna. Bara Shinnimim inte kör pungkrossar och skadar motståndare medvetet blir det bra tror jag.
Bara Luleå inte förlorar matcher pga. utvisningar menar du väl. Smile
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet