Radek Muzik
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Radek Muzik
Blinders- Antal inlägg : 5192
LulefanGBG likes this post
En liten bonuskommentar från Radek: pic.twitter.com/6Ybk8Wwkxm
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) March 18, 2022
Norlin- Antal inlägg : 4512
Pajala and Wolfhunter like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12079
LHF96- Antal inlägg : 3527
Wolfhunter likes this post
Skål (Troccadero naturligtvis) Radek
Wolfhunter- Antal inlägg : 1205
Lars158- Antal inlägg : 9730
Wolfhunter likes this post
Märks ju att det finns stor potential i honom och gillar verkligen hans klubbhjärta och härliga personlighet. Kommer få kämpa för att ta en plats högre i hierarkin, men vill han själv och lägger ner jobbet kommer han att nå dit lätt, så pass stor talang har han.
kokostrollet- Antal inlägg : 2676
I en tidigare intervju med Radek, då han skrev på förra gången, så svarade han ikoniskt att han älskade Trocadero. "Jag gillaaaar,.. snow.. Trocadero, de e bra!" Se själv!Lars158 skrev:Vad är den här Trocadero grejen?
https://www.luleahockey.se/artikel/m2r9aklj6-30c4d/muzik-forlanger-intervju-pa-svenska?fbclid=IwAR0x5UKUchPxRzE3fU9HPshR5WBzfMxw_7ljBg2JB2QekpaNyhivwSWVK14
-Twentysix Trocaderos!
Jonken- Antal inlägg : 6879
pingu and Dundernisse like this post
LulefanGBG- Antal inlägg : 12235
Bamsefar, Wolfhunter and Dundernisse like this post
-Pound 'em up and score!
Redbear likes this post
Tycker de syns på honom att han är både oöm och även bra fart på skridskorna. Skulle kunna bli lite poäng från hans klubba iår.
Lehto- Antal inlägg : 764
pingu likes this post
1-0 Radek Muzik #lhfgifs #luleahockey #våratgäng
— Luleå Hockey GIFs (@LHFGIFs) September 17, 2022
C More pic.twitter.com/GUdqAYdKH0
Jokerman ll- Antal inlägg : 1366
Absolut. Men man måste ju bara ÄLSKA Jonas Berglunds agerande i situationen -som gör hela grejen möjlig.Jokerman ll skrev:Grymt att se han vandra in slottet så där. Mer sånt!!
Tobbebias88 likes this post
Vi borde skramla och köpa hela sortimentet år Radek: Shopadero
-You just gotta love 26!
Blitzwagen likes this post
Dundernisse- Antal inlägg : 2764
https://twitter.com/MrMadhawk/status/1600451829824774144?s=20&t=XyZziMzHEIt9SLgbYt1ytwDundernisse skrev:Radek till Örebro enligt Höken. Då får vi tacka för denna tid och önska lycka till.
SatanicPanic- Antal inlägg : 638
Kan vara så att Luleå & Örebro byter spelare dvs Muzik till Öret & Emil till Luleå...
NallePhu- Antal inlägg : 18358
Ett byte jag hade tagit varje dag i veckan. Tyvärr tror jag det är långsökt, även om Emil får jobba ett tag för att komma i form efter skadan, så ör han för bra och viktig för Örebro. Skulle det vara ral om att byta spelare så ör väll Petrus närmare till hands då han inte ens får träna med a-laget nå mer.NallePhu skrev:Återstår att se hur den affären är eg..
Kan vara så att Luleå & Örebro byter spelare dvs Muzik till Öret & Emil till Luleå...
Micke80- Antal inlägg : 3038
NallePhu skrev:Återstår att se hur den affären är eg..
Ser ju inte ut att vara någon trade om man ska tro galne höken.Madhawk skrev:Det ska handla om en ren övergång enligt uppgifter till Expressen.
Norlin- Antal inlägg : 4512
Får vi nästan hoppas då det betyder att övriga gått ner sig ordentligt.SatanicPanic skrev:Nu ska ni få se att Muzik kommer vara örebros bäste poäng görare
Micke80 skrev:Får vi nästan hoppas då det betyder att övriga gått ner sig ordentligt.SatanicPanic skrev:Nu ska ni få se att Muzik kommer vara örebros bäste poäng görare
Jag skrattade onödigt mycket åt den kommentaren medans jag samtidigt tycker synd om Muzik.
Hans bästa polare är Tyrre och han har verkligen ett Lule/Trocadero hjärta all heder till Muzik.
Redbear and Dundernisse like this post
Skön kille verkar det vara så bara att önska honom lycka till i framtiden om det här stämmer, men har svårt att se att Höken skulle ha fel om en sådan sak just nu.
Vågar man hoppas att detta ändå öppnar upp en plats för senare värvning?
"Hur känns det?
– Det känns väl ok, men jag vet inte helt säkert. Det känns lite som om att jag inte vill prata om det just nu."
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/bekraftat-radek-muzik-lamnar-lulea-hockey-i-dag-jag-har-varit-har-i-sex-ar-och-nu-maste-jag-lamna-det-ar-trakigt/r005519r
Ja men nan får säga lycka till och hoppas hans hjärta för staden och laget håller i så han kan vara en god ambassadör för oss inför andra, och vem vet, kanske komma tillbaka im gan får den utvecklingen vi hoppades på.
Jag tror han är en fruktansvärt härlig person. Dock får man ju inse att han är alldeles för valpig för att spela i Bulans spelsystem...
All lycka till!
Hedanders- Antal inlägg : 2076
LulefanGBG and Pajala like this post
Kneten- Antal inlägg : 224
Kagen- Antal inlägg : 1746
pingu likes this post
Har varit ljuvligt att se din glädje och skratt på isen under dessa år.
Hoppas på återseende.
farre- Antal inlägg : 2104
pingu, Tony Moore, Redbear, LulefanGBG and JohanO like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12079
pingu, Tony Moore, Redbear, JohanO, Lehto, Dundernisse and Serkan122 like this post
En del av mig tror fortfarande att Muzik kan bli riktigt jävla bra.
pingu, Tony Moore and JohanO like this post
Dustin- Antal inlägg : 7023
Lulefan- Antal inlägg : 2246
Bamsefar, Lars158, Puckad, Kneten and Lehto like this post
Serkan122 skrev:Muzik utanför truppen i Örebro nu.
Blev inget lyft för honom utan kurvan pekar spikrakt nedåt.
Pajala- Antal inlägg : 18283
https://www.tappara.fi/fi-fi/article/uutiset/kokoa-ja-nakoa-kentalle-mattias-backman-ja-radek-muzik-yksivuotisilla-sopimuksilla-kirvesrintoihin/5583/
Gillar såklart personen Muzik men på planen gick det väl sådär i SHL kan man konstatera. 15 poäng över 4 säsonger och 133 matcher.
Metheuz- Antal inlägg : 734
Dubbla skador i vintras och operation efter säsongen. Nu är Radek Muzik tillbaka på isen och ska ta en plats hos årets CHL-vinnare Tappara. "Jag hoppas på en stor roll – men då behöver jag vara bra", säger han.
Radek Muzik hann bli en stor publikfavorit under sina fem säsonger i Norrbotten. Därför blev det ett känslomässigt avsked när han lämnade Luleå för seriekonkurrenten Örebro i början av december. Men forwardens tid i Närke blev inte vad han hade hoppats på.
22-åringen åkte på dubbla skador och hade svårt att komma tillbaka in i truppen.
– Jag tycker jag började ganska bra i Luleå och sedan byter jag klubb. Jag hinner spela en match med Örebro, sedan skadar jag mig. Jag kommer ändå tillbaka ganska snabbt. Sedan spelar vi uppe i Luleå faktiskt. Så skadar jag mig igen. Det var en ganska tuff tid för mig. Riktigt jobbigt mentalt, säger Muzik.
Tidigt under sommaren opererade han sin skadade arm och i dagarna har han kunnat börja träna på is igen.
– Just nu är jag 100 procent redo. Men för ett par månader sedan var jag inte det. Nu har jag varit på is för första gången och det känns bra. Jag har kört hårt med rehaben.
Kontraktet med den 19-faldiga finska mästarklubben är skrivet i fyra månader.
– Jag vill verkligen fortsätta i Tappara nästa år. Det känns som ett väldigt bra steg. Så jag kommer göra allt för att få förlängt efter tryouten. Om jag är bra under de här månaderna så blir jag kvar i 1+1 år. Jag hoppas på en större roll, men då behöver jag vara bra. Är jag dålig så blir det typ som i Luleå.
– Jag har pratat med Komarov, Tyrväinen, Rask och de säger att Tammerfors också ska vara en väldigt fin stad.
I videoklippet när Muzik presenterades av finska Tappara så bar han ett Luleå Hockey-armband runt sin handled. Han hymlar inte med sina känslor för klubben som han lämnade för ett drygt halvår sedan.
– Luleå är i mitt hjärta och alla vet att älskar Luleå. Det kommer jag göra i resten av livet. Jag hoppas att jag får två, tre bra säsonger nu. Kanske i Finland eller i Tjeckien. Sen hoppas jag att jag kommer tillbaka till Luleå. Det är min dröm.
Ett av Luleås mer oskrivna kort bland nyförvärven är tjeckiska forwarden Patrik Zdráhal. Muzik har ganska bra koll på honom. Säsongen 2019/20 spelade 28-åringen med Muziks ungdomslag HC Plzeň.
– Han är riktigt bra. Bra skridskoåkning och stark på pucken. Jag hoppas att han blir riktigt bra. Men det kommer bli riktigt jobbigt för honom i början att ställa om till tempot i svenska ligan. Men Luleå kommer ha ett väldigt bra lag.
håkke- Antal inlägg : 52
pingu, Redbear and Metheuz like this post
Den biten gillar man att höra.
pingu and Redbear like this post
Radek fortsätter med de fina orden. Men i slutänden är det också ett jättebetyg till klubben att man lyckats få någon att trivas så bra i omgivningen, speciellt när man inte har modersmålet
Diktatorn- Antal inlägg : 662
Tony Moore, Metheuz and Schladden like this post
Tony Moore, kokostrollet, Kneten, Lehto, Blitzwagen and Stålis16 like this post
Metheuz skrev:Går inte att ogilla Muzik, jättehärlig person. Synd att han inte var lite bättre för då hade han gärna fått återkomma på långt kontrakt.
Verkar sikta på HA vilket är helt rätt. Får han ordning på grejerna så har han ju potentialen.
https://hockeynews.se/nyheter/frre-luleforwarden-vill-till-sverige-sagt-till-min-agent
kokostrollet- Antal inlägg : 2676
Blitzwagen and Serkan122 like this post
Pajala- Antal inlägg : 18283
Tony Moore and LHF96 like this post
Sida 2 av 2 • 1, 2
|
|