TV-pucken 2012
+8
Tony Moore
kralle
Man of Steel
chiII
MrA
Lars158
Snikne Ville
Zeb Macahan
12 posters
Sida 1 av 1
TV-pucken 2012
Hittade ingen topic om TV-pucken så slänger in här att man kan se Norrbottens match mot Stockholm Nord här http://www.livearena.com/Content/Index/1261 kl 09:15.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Sv: TV-pucken 2012
Fan, kvart mot Marklundarna...hem o knäpp på SVT!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6514
Jag missa 10 första minuterna av matchen men det har varit bra match det jag sett.
Lars158- Antal inlägg : 9803
Synd att Emanuelsson gick till Skellefteå..
MrA- Antal inlägg : 401
Yep, där var man rätt ute...*självgod*MrA skrev:Synd att Emanuelsson gick till Skellefteå..
" Sv: U16-Serien 2012/2013
av Snikne Ville i sön apr 29, 2012 11:00 am
.Verkar som att Einar går i sin brors fotspår och väljer "svarta hotet". Riktigt trist för han är verkligen något utöver det vanliga.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147279."
Grafiken säger ju 2a period men dom pratar om att ta ut MV?????
Bara 2 perioder i tv-pucken.
Svt-play sändningen dog nu. Uppdateringar tack.
chiII- Antal inlägg : 1038
4-2 i öppen kasse. Emanuelsson direkt på tekning.chiII skrev:Bara 2 perioder i tv-pucken.
Man of Steel- Antal inlägg : 54
Man spelar bara 2 perioden i Tv-pucken antar jag.
Jag skrev utan att jag uppdaterat alla era svar
Grymt!
Surt att han skulle dra till schtan, som tidigare nämnts.
Blir det vinnaren Värmland-Gästrikland i semi?
Tv-puckssidan var lite svårtolkad.
Surt att han skulle dra till schtan, som tidigare nämnts.
Blir det vinnaren Värmland-Gästrikland i semi?
Tv-puckssidan var lite svårtolkad.
Jag är positivt förvånad av kvaliteten på matchen
Lars158 skrev:Jag är positivt förvånad av kvaliteten på matchen
Samma här. Riktigt rolig hockey att titta på.
Antar det är semi imorgon? Vilken tid?
Hur kan det komma sig att vi som är nordligare än dom kan kallas Norrbotten när dom som är mkt sämre på allt kallas Västerbotten och ligger längre ned i landet och vi högst upp.vi borde heta norrtoppen!!
kralle- Antal inlägg : 164
Just nu kläckte den (mindre) gode Sanny ur sej: "I den förra 1/4-finalen mellan Västerbotten och Norrland"...
Chris försöker förtvivlat reparera skadan med att konstatera "...men Norrbotten vann matchen"
Det visar lite på hur vår skola funkar gällande infon om vårt fina lands viktigaste län för allas våras väl och ve
Ooooppss just nu, Värmlands gullgossar - Gästrikland 0-1 och tvärtyst i LLA...
Chris försöker förtvivlat reparera skadan med att konstatera "...men Norrbotten vann matchen"
Det visar lite på hur vår skola funkar gällande infon om vårt fina lands viktigaste län för allas våras väl och ve
Ooooppss just nu, Värmlands gullgossar - Gästrikland 0-1 och tvärtyst i LLA...
Och Ekström på Norrans blogg försöker iaf med att Emanuelsson minsann spelar i SAIK. Sant, från i somras.. Gäller att hitta ljuspunkter.
..Och förklena motståndare, speciellt LHF inför dom andra BD-läns klubbarna, tasksparkar kallas det.
Tror vi tar Gästrikland. Bra defensiv men tycker inte dom var så vassa framåt. Blir spännande imorgon
Kass bevakning från loklalblskorna, Pelle Cervenka hade väl iofs fått ihop en enspaltare. Fan, det berör dessutom hela länet o inte bara oss som har en "krypskytt" i hjärtat.
2-1 till Norrbotten efter 25 minuter. Som precis blev 2-2.
Könsorgan oxo...
- KOM IGEN NU Norrbotten!!!!
- KÖR!!!!!
- KOM IGEN NU Norrbotten!!!!
- KÖR!!!!!
Jonken- Antal inlägg : 7023
4-2 kan bli tungt att hämta upp...
Frågan om Time outen norrbotten nu tar hjälper?
- Hlet klart måste man chansa mer nu.
Frågan om Time outen norrbotten nu tar hjälper?
- Hlet klart måste man chansa mer nu.
Jämn match. Gästriklands målvakt är hetare och backarna slarvar mindre
#20 Ylivainio, vilken skön lirare. Hoppas han kan utvecklas fint i Luleå och stannar i klubben. Kan bli riktigt bra
#20 Ylivainio, vilken skön lirare. Hoppas han kan utvecklas fint i Luleå och stannar i klubben. Kan bli riktigt bra
Beast.- Antal inlägg : 2040
Och nu börjar Renberg snacka om rättvisa igen...
Beast.- Antal inlägg : 2040
För mycket individuella rajder i Norrbotten. Låt pucken göra jobbet istället. Passningsspel..
Ja men det är väl en ganska rättvis seger till Gästrikland. Vi har haft för dåligt passningsspel i den här matchen.
Jag tycker framförallt; Jäkligt plottrigt försvarsspel av Norrbotten... -Tyvärr...
-Ja-ja: Grattis Gästrikland...
-Ja-ja: Grattis Gästrikland...
Norrbotten har en hel del att lära av Gästriklands försvarsspel. Jag kan tycka att en sån som headcoach Lasse Lindgren borde kunnat få bättre styrsel på Norrbottens försvarsspel. Detta med tanke på hans egna historik som spelare. Det är inte alls fel att spela enkelt, sarg ut, emellanåt.
Nåväl, Luleå hade med hela 11 spelare i turneringen (det skulle egentligen varit 12, men en var skadad). Detta bådar förstås gott.
Av de spelare som spelar i andra klubbar så hoppas jag i första hand att man lyckas knyta till sig Alfons Malmström Ötå, som även är TV-puckare nästa år. Hardegård och John Eriksson från Piteå är också intressant.
Vad gäller Einar Emanuelsson så känns det som att det är första gången en norrbottning går till SSaik utan att vara en underordnad "sparring"-spelare. Om det är någon norrbottnisk back däremot i årets upplaga som funderar på att börja hockeygym i Skellefteå nästa år så är deras Philip Berglund nr 1.
Nåväl, Luleå hade med hela 11 spelare i turneringen (det skulle egentligen varit 12, men en var skadad). Detta bådar förstås gott.
Av de spelare som spelar i andra klubbar så hoppas jag i första hand att man lyckas knyta till sig Alfons Malmström Ötå, som även är TV-puckare nästa år. Hardegård och John Eriksson från Piteå är också intressant.
Vad gäller Einar Emanuelsson så känns det som att det är första gången en norrbottning går till SSaik utan att vara en underordnad "sparring"-spelare. Om det är någon norrbottnisk back däremot i årets upplaga som funderar på att börja hockeygym i Skellefteå nästa år så är deras Philip Berglund nr 1.
Dalle- Antal inlägg : 449
Som tidigare skrivits, Norrbotten havererade i defensiv zon i andra perren.
Brons till Norrbotten i TV-pucken!
Lär väl vara bra många LHF spelare i det laget kan tänkas? Ni som har koll på sånt får gärna dela med er av vilka vassa LHF talanger som finns i de åldrarna.
Alexander Stridsman som avgjorde matchen till Norrbottens fördel spelade då i LHF u16 förra året.
Lär väl vara bra många LHF spelare i det laget kan tänkas? Ni som har koll på sånt får gärna dela med er av vilka vassa LHF talanger som finns i de åldrarna.
Alexander Stridsman som avgjorde matchen till Norrbottens fördel spelade då i LHF u16 förra året.
Salle- Antal inlägg : 3370
Einar Emanuelsson, tydligen Luleåspelare? Blev utsedd till att få utmärkelsen "turneringen bäste forward"
Grattis! Hoppas karriären fortsätter uppåt o så småningom kanske till a-laget.
Salle skrev:Einar Emanuelsson, tydligen Luleåspelare? Blev utsedd till att få utmärkelsen "turneringen bäste forward"
Mnja, han har dock följt sin storebrors fotspår och gått till SSaik. Rapp på skrillerna men nästan lite för puckkär.
Dalle skrev:Salle skrev:Einar Emanuelsson, tydligen Luleåspelare? Blev utsedd till att få utmärkelsen "turneringen bäste forward"
Mnja, han har dock följt sin storebrors fotspår och gått till SSaik. Rapp på skrillerna men nästan lite för puckkär.
Jahaja, kände igen namnet. Tråkigt att han gått dit han med då..
Dalle skrev:
...Av de spelare som spelar i andra klubbar så hoppas jag i första hand att man lyckas knyta till sig Alfons Malmström Ötå, som även är TV-puckare nästa år. Hardegård och John Eriksson från Piteå är också intressant...
Se där, Skuggan twittrade under gårdagen att John Eriksson från Piteå är klar för Luleås J16-lag.
De här små små stegen i rätt riktning som sker numera i Luleås ungdoms- och juniorverksamhet tilltalar mig väldigt mycket.
Dalle skrev:Av de spelare som spelar i andra klubbar så hoppas jag i första hand att man lyckas knyta till sig Alfons Malmström Ötå, som även är TV-puckare nästa år. Hardegård och John Eriksson från Piteå är också intressant.
Ser att det är klart med första norrbottningen från -97 kullen som lämnar länet inför kommande säsong. Tydligen så blir det Timrå för Hardegård: http://timraik.se/artikel/33574/
Undrar f ö om Luleå någonsin kommer att lägga upp något sådant på sin hemsida??
När vi bytt ut skuggan och Benny W i "ungdomstoppen" mot bl.a den ödmjuke burra, först då kommer det märkas på hemsan och framförallt ute i länet att LHF förändrat synsätt I-N-I-F-R-Å-N och ut.. Till det bättre...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet