Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

+61
Redbear
#72
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
#96
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 16:09

Sno från Brynäs Wink. Har inte sett så mycket av Nordqvist men håller han fortfarande?
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 16:16

Nordqvist håller nog OM han får vara hel, har väl varit borta en hel del senaste säsongerna.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 28 feb 2012, 16:36

Nordqvist o Rönnkens hockey känns väl sådär kompatibla...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6381
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av #96 tis 28 feb 2012, 16:42

Snikne Ville skrev:Nordqvist o Rönnkens hockey känns väl sådär kompatibla...

Passar Olausson så passar nog Nordqvist oxå...men frågan är om han vill centra en tredje kedja.
#96
#96

Antal inlägg : 2176
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 29 feb 2012, 10:25

Som det ser ut just nu.

? (Abbott) - Abbott - ?
Sandell - ? (Olausson) - Koivisto
Vihko - Viitaluoma - Persson
Karlsson - ? - ?
(Femte lina)

Sandström - Fransson
Wallin - Kilström
Jonsson - Gunnarsson
Jacobsson - ? (Kukan, Fagerudd)

Med tanke på att det är många forwards som ska in så tycker jag vi ska behålla Mannberg, Meijer och Harju (om det går). Då får vi följande uppställning (lämnar backar och målvakter då jag anser dessa i princip klara).

Abbott - Abbott - Harju
Sandell - Olausson - Koivisto
Vihko - Viitaluoma - Persson
Mannberg - ? - Meijer
Karlsson - ? - ?

Vi saknar då en fjädecenter och två spelare som inte kommer få allt för mycket speltid (juniorer?). Enligt rykten är vi ute efter Aulin i Örebro. Lite handlar väl om Cam blir frisk och om han i så fall blir svensk medborgare. Problemet som jag ser det är att Aulin är center. Ska han centra fjädelinan, eller ska vi peta ner Viitaluoma dit? Det känns även viktigt att den center som får ta sig an fjärdelinan är duktig i boxplay.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Ulfstrk ons 29 feb 2012, 10:48

Det absolut bästa hade varit att i samförstånd bryta Viitaloumas kontrakt. Eller en utlåning. Ingen Rönken-försäsong i världen kan rädda honom, tyvärr.
Vill han tillbaka till finland så tycker jag att vi ska hjälpa honom..

Som Meijer spelar nu kan han absolut centra en 3:e kedja lika bra som Viitalouma. Om vi nu inte får tag i någon klippa från AS.
Ulfstrk
Ulfstrk

Antal inlägg : 91
Join date : 12-01-21
Age : 36
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av amarule ons 29 feb 2012, 14:08

Meijer, Karlsson, Komarek , Berglund kvar till bra peng. Det behövs för tusan kontinuitet. Det räcker med att bli av med Sebbe O Hjlmar av forwards. Gärna Harju kvar också, han har ju skärpt till sig nu..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko ons 29 feb 2012, 14:30

Jag gillar Karlsson och Komarek, dem kan snurra upp motståndarna lite hur dem vill. Karlsson bevisade i alla fall igår vilken grym trollgubbe han är. Mer speltid till Karlsson tack.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle ons 29 feb 2012, 16:09

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Fans-Corner-Harju-och-Falth/

Barnen frågar Fälth om han vill stanna... Han blir helt ställd. Genomskinligt att han är förlorad. Fast det visste vi väl alla redan. Synd, men väntat.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Mr Bister ons 29 feb 2012, 18:13

Rayko: ingen Karlsson eller Komarek i laget tack, det räcker inte med att snurra runt runt, maken till ofarliga spelare var det länge sedan jag såg.


Mr Bister

Antal inlägg : 1418
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Chris Hendrix ons 29 feb 2012, 18:15

Kim Karlsson har ju kontrakt över nästa sässe. Komarek provar nog lyckan i sitt hemland.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av amarule tor 01 mar 2012, 09:26

Okay Karlsson kvar då. Men tycker ändå man ska förlänga med både Komarek och Berglund= billiga komplementspelare med utvecklingspotential. För att inte tala om Mannberg, vet inte om han har kontrakt eller inte. Men stanna absolut!! Och så Mejer, trots att jag många gånger önskat honom bort.Men nu är han bra, nyttig och viktig i boxplay också. Harju gärna kvar , är ju en sk.kuturbärare och såna behövs. och med tanke på Sebbe o Hjalmar så är det väl bra att nån från först formationen ( ja förutom Chris då) stannar. Som sagt jag gillar inte detta eviga flöde av spelare som kommer o går varje år.. Wink
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock tor 01 mar 2012, 19:43

Angående Komarek så tycker jag man ska förlänga två år men låna ut honom nästa säsong till AS.
I AS skulle han få spela i någon av första kedjorna och vara given i PP. Tror det skulle vara bra för hans utveckling.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 01 mar 2012, 21:22

Kollade igenom lite utgående kontrakt, hade någon av dessa vart något för oss nästa säsong?

Pontus Petterström : Bra i BP, ger alltid till 100%

Eliteprospects:A grinding winger with good forward speed. Has a high work rate, and is a good fit on a checking line and the penalty kill.
Can improve all offense-related skills


Ilkka Heikkinen: Lär ju försvinna möjligtvis till KHL. Men tappar vi Jaakola, så kan man göra ett försök. Heikkinen förtjänar "landslagsmässig" lön. Men han skulle ersätta både Fälth och Jaakola


Kristofer Berglund: Blev väl aldrig som han hade tänkt sig i FBK, endast 25 poäng på 98 matcher till skillnad vad han gjorde hos oss 47 poäng på 107 matcher. frågan är om Berglund saknar hem till norr? för offensiv potential har han och frågan är om han hade passat bra i Rönken hockey? Tror inte han kräver någon multi lön heller

Mario Kempe: Har inte blommat ut som man trodde, i Luleå hade han säkert ordentligt med speltid och utvecklats

Eliteprospects: Kempe is very good skater with good acceleration and top speed. He plays with plenty of intensity and his technical skills are of high calibre, making him a flashy player. Pretty aggressive and able to deliver a decent hit once in a while. A good goal scorer, but the same time a very hardworking player that skates hard and gives his best

Jonas Nordqvist: Ja, kan han prestera som han gjorde hos engång i tiden så hade det varit en tillgång. 3-5 år till håller han i Elitserien
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle tor 01 mar 2012, 21:28

Av dom där fem är nog Kempe den jag helst skulle se. Heikkinen lär bli sjuuuuuuuukt dyr. Dom andra tre klarar vi oss utan tkr jag.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Tigerman tor 01 mar 2012, 21:46

Salle skrev:Av dom där fem är nog Kempe den jag helst skulle se. Heikkinen lär bli sjuuuuuuuukt dyr. Dom andra tre klarar vi oss utan tkr jag.
Jag hade Kempe och Hjalle som önskespelare från Rögle, vi fick ju en av dem och det skulle passa bra att ta den andra om ni Hjalle försvinner.

Annars skulle jag inte tacka nej till Petterström heller.
Och inte till Berglund, riktigt bra puckbehandlare i PP, det visade han inte minst senast mot oss.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle tor 01 mar 2012, 21:51

Tigerman skrev:
Salle skrev:Av dom där fem är nog Kempe den jag helst skulle se. Heikkinen lär bli sjuuuuuuuukt dyr. Dom andra tre klarar vi oss utan tkr jag.
Jag hade Kempe och Hjalle som önskespelare från Rögle, vi fick ju en av dem och det skulle passa bra att ta den andra om ni Hjalle försvinner.

Annars skulle jag inte tacka nej till Petterström heller.
Och inte till Berglund, riktigt bra puckbehandlare i PP, det visade han inte minst senast mot oss.

Petterström är ju såklart okej och skulle helt klart platsa. Men han fyller samtidigt snart 30 och är ju ingen som sticker ut betänkligt.. Ser hellre spelare som Mannberg & c/o i vårt gängs tredje/fjärde kedja.

K.Berglund är såklart också intressant.. Men vi har ju redan sex etablerade backar på kontrakt.. Dessutom blir/är väl troligen Jacobsson den sjunde. Sen kaaanske Jaakola blir den åttonde? Sen vill man ju kanske se Fagerudd få chansen? Det börjar liksom bli fullt. Men K.Berglund ser jag gärna i LHF i framtiden, helt klart. Han har troligen många år som tillförande tvåvägsback med offensiva spetskvaliteter i elitserien framför sig.

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 01 mar 2012, 22:10

Håller med angående Heikkinen, försvinner han inte så är jag förvånad. För inte kan Växjö behålla honom för den delen heller.
Men vill han stanna i Elitserien så visst fan vill han spela för Elitseriens bästa lag?? Wink Tror vi har en fin budget till nästa säsong.

Såg just på hockeykväll, måste bara säga vilken hjälte Heikkinen är, både offensivt och defensivt.

Petterström kan vara intressant, rutinerad också. 2-3 år kunde han vara lite av en BP kung.

Jag tycker vi ska visa ett intresse för Berglund, försvinner annars till SAIK eller Modo
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. tor 01 mar 2012, 22:27

Luleå har visat intresse för Malmös supertalang André Burakovsky
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38705

Son till den gamle Elitserielegendaren Robert Burakovsky
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av amarule fre 02 mar 2012, 09:47

Kempe ja men Petterström , nä. Tycker vi ska satsa påa t behålla så många som möjligt(=kontinuitet) och inte värva in så många.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock fre 02 mar 2012, 13:44

makkanmakkan skrev:Kollade igenom lite utgående kontrakt, hade någon av dessa vart något för oss nästa säsong?

Pontus Petterström : Bra i BP, ger alltid till 100%

Eliteprospects:A grinding winger with good forward speed. Has a high work rate, and is a good fit on a checking line and the penalty kill.
Can improve all offense-related skills


Ilkka Heikkinen: Lär ju försvinna möjligtvis till KHL. Men tappar vi Jaakola, så kan man göra ett försök. Heikkinen förtjänar "landslagsmässig" lön. Men han skulle ersätta både Fälth och Jaakola


Kristofer Berglund: Blev väl aldrig som han hade tänkt sig i FBK, endast 25 poäng på 98 matcher till skillnad vad han gjorde hos oss 47 poäng på 107 matcher. frågan är om Berglund saknar hem till norr? för offensiv potential har han och frågan är om han hade passat bra i Rönken hockey? Tror inte han kräver någon multi lön heller

Mario Kempe: Har inte blommat ut som man trodde, i Luleå hade han säkert ordentligt med speltid och utvecklats

Eliteprospects: Kempe is very good skater with good acceleration and top speed. He plays with plenty of intensity and his technical skills are of high calibre, making him a flashy player. Pretty aggressive and able to deliver a decent hit once in a while. A good goal scorer, but the same time a very hardworking player that skates hard and gives his best

Jonas Nordqvist: Ja, kan han prestera som han gjorde hos engång i tiden så hade det varit en tillgång. 3-5 år till håller han i Elitserien
Heikkinen vore ju en dröm, precis den powerplay back vi behöver, träffar nästan alltid mål när han skjuter. Men lär väl inte spela i ES nästa säsong.

Av dom övriga så är det väl framförallt Kempe som skulle kunna vara intressant.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko fre 02 mar 2012, 14:06

Vi behöver en powerplay back. Någon som kan skjuta från blå. Niinimaa saknas verkligen i detta lag.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. fre 02 mar 2012, 15:52

Nu när Fälth sticker så har vi bara en enda offensiv back i lagupställningen

Visst Gunnarsson kan spela PP men vi måste ha in en till iaf
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Ulfstrk fre 02 mar 2012, 16:14

Beast. skrev:Nu när Fälth sticker så har vi bara en enda offensiv back i lagupställningen

Visst Gunnarsson kan spela PP men vi måste ha in en till iaf

Antar dock och hoppas att Fagerudd kommer få större förtroende nästa säsong!
Ulfstrk
Ulfstrk

Antal inlägg : 91
Join date : 12-01-21
Age : 36
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Black Prince lör 03 mar 2012, 01:37

Hur tänker ni som ersätter tongivande backar som Fälth och Jaakola med juniorer som knappt spelat i A-laget i år. Fälth ska ersättas av en offensiv klassback och Jaakolas ersättare ska helst också värvas. Ser hellre att våra juniorer petar Sandström, Jonsson t.ex. Annars kommer backuppsättningen vara medioker.

Fälth - en offensiv klassback ska värvas som ersättare
Jaakola - Jacobsson om han är så duktig som ryktet säger, annars värva nytt
Fagerudd och Gunnarsson bör få mer förtroende samtidigt som Sandström och Jonsson bör få mindre

Johan Fransson - Robin Jacobsson
Offensiv klassback - Niclas Wallin
Marcus Fagerudd - Lukas Kilström

Cam Abbott - Chris Abbott - Broc Little
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Jonas Nordquist - Joonas Vihko
Mattias Persson - Ted Brithen - Konstantin Komarek

Ge Viitaluoma till Brynäs i utbyte mot Nordquist. Värva succemannen Broc Little från Västerås. Han är snabb på rören, teknisk och har näsa för mål. Värva Mike Iggulden som Harjus ersättare. Skulle gissa att de kostar ungefär lika mycket. Sen kan man ta in Ted Brithen som är dominant i allsvenskan som Enterfeldts ersättare.


Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Johan__ lör 03 mar 2012, 04:34

Broc Little? Var det inte han som ville fly ifrån Sverige så fort som möjligt för att det är så kallt och mörkt?
Då lutar nog inte mycket att det blir Luleå direkt.

Tänkte själv mest på Jared Aulin i Örebro. Tror han har utgående kontrakt.
Han kommer i så fall garanterat spela i Elitserien kommande säsong.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 12:05

Ja Broc Little har redan sagt att han kommer lämna Sverige

Och Black Prince kan sluta med ditt korståg att få Viitaluoma att lämna. Han kommer vara kvar nästa säsong. I övrigt så är den där laguppställningen ganska orealistisk och förmodligen också för dyr för Ostens smak
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 12:14

Jag misstänker & har mina aningar om att Osten är ganska överens med min absoluta favoritspelare i SAIK: Johan Forsberg.

Denna Pitekille var riktigt nära att hamna i Luleå tidigare. Istället blev det Skellefteå för Johan då. (Något som jag VET att LHF verkligen har fått ångra för sig själv i efterhand.)

Johan är ju TOTALT klippt & skuren ända in i monekyl -nivå för Rönken Hockey: Fysisk, aggresiv, viljestark, högerskytt, målskytt, laglojal, lokal (rötterna i Norrobotten) & besitter en ENORM vinnarskalle!
Om man skall gnälla på någonting i dagens framgångsrika Luleå hockey, så är det väl att för få spelare vågar köra riktig "Homer" framför motståndarkassen. Johan är en spelare som definitivt besitter hela registret för att trycka in sig själv tillsammans med motståndarmålvakten + motståndarbacken in i mål tillsammans med pucken. Foppa har gjort ENORMA framsteg med sin skridskoåkning på senare år + att hans högerbössa är riktigt läcker.
Om detta stämmer: Välkommen hem till Norrbotten Johan! (Det var på tiden!)

- Off course You will ROCK HOCKEY again!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6806
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 12:24

Omark-Harju-Reddox
Koivisto-Olausson-Sandell
Abbott(?!)/Meijer-Abbott-Mannberg
Persson-Viitalouma-Vihko
Berglund/Karlsson

Om jag vore Osten.. Så skulle jag satsa aaallt på att ersätta Hjalle/Enterfeldt med Linus Omark.. Hur skulle jag då lyckas? Jag skulle strunta i att värva halvbra chansningar och istället låta Berglund Meijer, Mannberg mfl få fortsätta att göra sitt hårda arbete, dels en sparåtgärd men även för att skapa kontuinitet. Vi lär dessutom göra ett jävla bra resultat i och med närmare en miljon per hemmamatch i slutspelet o dessutom seriesegern. Jag skulle då satsa en stor slant på Omark! Sänka Harju's lön till hälften av årets saftiga dito men locka med att han får en säsong med Omark.. Som kan öka hans marknadsvärde o efterfrågan betänkligt. Dessutom skulle jag försööka värva Reddox.. För att ytterligare skapa en anledning för Omark att komma hem en säsong i sin vidare satsning mot NHL i och med att dom är bra polare. Här skulle alla dessa tre verkligen se möjligheterna i att göra en kanooonsäsong med varandra och sedan kunna bli erbjudna kontrakt i NHL. Reddox har inte alls fått stora rubriker i förhållande till hur nyttiga han är för Växjö. Tror faktiskt inte att han skulle vara alltför dyr. Ingen utpräglad center i den lajnen i och för sig men både Reddox och Harju har centrat tidigare och skulle nog passa bra som centrar i Rönkens spelsystem.

Kanske inte så troligt, men vad fan.. Det är ju en spekulations/fantasitråd utan dess like det här Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 12:25

Jonken skrev:Jag misstänker & har mina aningar om att Osten är ganska överens med min absoluta favoritspelare i SAIK: Johan Forsberg.

Denna Pitekille var riktigt nära att hamna i Luleå tidigare. Istället blev det Skellefteå för Johan då. (Något som jag VET att LHF verkligen har fått ångra för sig själv i efterhand.)

Johan är ju TOTALT klippt & skuren ända in i monekyl -nivå för Rönken Hockey: Fysisk, aggresiv, viljestark, högerskytt, målskytt, laglojal, lokal (rötterna i Norrobotten) & besitter en ENORM vinnarskalle!
Om man skall gnälla på någonting i dagens framgångsrika Luleå hockey, så är det väl att för få spelare vågar köra riktig "Homer" framför motståndarkassen. Johan är en spelare som definitivt besitter hela registret för att trycka in sig själv tillsammans med motståndarmålvakten + motståndarbacken in i mål tillsammans med pucken. Foppa har gjort ENORMA framsteg med sin skridskoåkning på senare år + att hans högerbössa är riktigt läcker.
Om detta stämmer: Välkommen hem till Norrbotten Johan! (Det var på tiden!)

- Off course You will ROCK HOCKEY again!

Han har ju kontrakt med Saik nästa säsong väl?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 12:28

Är det bara jag som INTE vill ha bort hela våran fjärdelina med Meijer-Berglund-Mannberg? De har ju gjort en strålande säsong som gnuggande fjärdelina, skulle inte byta ut dem mot någon annan fjärdelina i hela ES. Det funkar ju inte att ha ett helt lag med spelare som Niklas Olausson.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 12:30

Mannberg, Meijer, Komarek är spelare jag gärna behåller. Berglund kan också få vara kvar för en billig peng.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 13:06

Salle skrev:
Jonken skrev:

Han har ju kontrakt med Saik nästa säsong väl?
Det råder faktiskt lite oklarheter just på den punkten.
Tränaren Forsberg har ju bänkat Johan liiiite för mycket på sistone i SAIK.
Och som Johan själv skriver på sin blogg: "This is the end" över en svart katt som går över vägen....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6806
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 13:16

Jaha! Ja, då kanske han är på väg att röra på sig då..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 13:20

Jonken: Är detta bara spekulationer från din sida eller har du något mer att gå på? Att han är bänkad och skrivit ett blogginlägg är knappast något som indikerar på att han skulle värvas till just LULEÅ?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 13:40

Beast. skrev:Jonken: Är detta bara spekulationer från din sida eller har du något mer att gå på? Att han är bänkad och skrivit ett blogginlägg är knappast något som indikerar på att han skulle värvas till just LULEÅ?
Helt rätt. Men skulle han sitta på ett iron-clad -kontrakt med SAIK, -skulle han väl knappast vara aktuell att sticka någonstans.
Johans produktion & speltid i SAIK har dalat REJÄLT ett tag nu. Tror definitivt att JF vill söka nya utmaningar till att hitta tillbaks till den spelare de flesta vet att han egentligen är. Att LHF mer än GÄRNA vill ha Johan tillbaka till Norrbotten igen, att föreningen/ledarstaben/spelsystemet är bra & duktiga på att få ut max ur spelare som verkligen vill något, -är knappast en hemlighet längre.

Vad skulle det smartaste draget för Pitekillen Johan Forsberg vara i dagsläget: I Anders Forsbergs frysskåp & hans skralare poängproduktion de två senaste säsongerna?

Tror att han vill ha den bästa möjliga miljön till att hitta tillbaka till det han gjorde säsongen 2008/2009 först, innan han ens överväger utlandsspel...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6806
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 13:43

"Att LHF mer än GÄRNA vill ha Johan tillbaka till Norrbotten igen - är knappast en hemlighet längre"

Nehe? och det är du säker på?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 14:33

Luleå intensifierar jakten på supertalangen André Burakovsky. Grabben har fått ett kontraktsförslag och skall ha ett möte med Osten i dagarna.

Saxat från Hockeysverige.se
"- Luleå är en fantastisk hockeystad. När jag har varit där med J20-laget så har jag tyckt att det har verkat riktigt bra. Det är nära mellan stan och arenan, de har flera olika hallar också. Det finns bra möjligheter att utvecklas där, Luleå är absolut intressant, säger han."

Det här är en intressant spelare måste jag säga. Han är 17 år (född 1995) och öser in poäng i J20 och juniorkronorna samt har spelat en del för Malmö i AS. Kommer med all säkerhet spela J18 VM om en månad för Sverige
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 14:40

Johan Forsberg skulle passa in i Rönken hockey så jäkla bra.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Ulfstrk lör 03 mar 2012, 14:59

Kanske ska slänga iväg en fråga till Fahlman på twitter och höra om han vet något om Forsberg?
Ulfstrk
Ulfstrk

Antal inlägg : 91
Join date : 12-01-21
Age : 36
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 15:00

Salle skrev:"Att LHF mer än GÄRNA vill ha Johan tillbaka till Norrbotten igen - är knappast en hemlighet längre"

Nehe? och det är du säker på?
Ja, det är jag säker på.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6806
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av HerrFontanell__ lör 03 mar 2012, 15:05

Anledning till "Pite-Foppas" svarta katt i bloggen är väl mer att han slutat blogga än att han lämnar Skellefte? Inlägget är ju skrivet i Oktober.

HerrFontanell__

Antal inlägg : 1
Join date : 12-03-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 15:08

HerrFontanell__ skrev:Anledning till "Pite-Foppas" svarta katt i bloggen är väl mer att han slutat blogga än att han lämnar Skellefte? Inlägget är ju skrivet i Oktober.
OK. Då har inte den svarta katten något med detta att göra. (Miss av mig.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6806
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 03 mar 2012, 15:25

För helvete, Foppa kan ju knappt åka skridskor...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6381
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av tvåplustvå lör 03 mar 2012, 15:49

Fan, vad fint det skulle vara om LHC åkte ur och Arla kom ut efter säsongen med att säga: "fan, grabbar, jag ljög. Det var inte närheten till familjen som lockade, utan pengar. Förlåter ni mig? Jag saknar Luleå så".

Och så kritar han på för 3 år tillsammans med Ola.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 16:37

Arla sa idag i en intervju att Skellefteå är elitseriens bästa lag, inte Luleå.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av makkanmakkan lör 03 mar 2012, 22:13

Arlbrandt, nej tack!

Johan Forsberg kunde vart intressant, 26 år dessutom, och som många nämner har han inte fått ut så mycket efter att Anders Forsberg tog över.
Klippt och skuren för Rönken hockey, vågar nästan garantera att det hade blivit 10-15 mål. Gjorde ett grymt slutspel 2009/2010

Angående Linus Omark, Silly Season är Silly Season och kan inte påstå att det inte finns en chans att Linus återvänder till Luleå, han har en pågående säsong och när säsongen är över så tror jag han vill ha klara besked om kommande säsong.
Efter 3 års äventyr i Ryssland, Kanada och USA utan att det riktigt gett någonting, så kan nog tankarna börja gå mot att söka trygghet och sakna sitt riktiga hem. Menar självklart inte att han ger upp hoppet, men göra en Renberg ( 2000-2001 ) Komma hem och göra en stark säsong här, och prova på igen. Tror nog Linus hade mått bra av det
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 22:17

Tror inte vi kommer se Omark i Luleå nästa säsong, det vore en dröm...men ser det som ganska osannolikt...

Han vill spela i NHL och han kommer ge NHL chansen även nästa säsong...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Tony Moore lör 03 mar 2012, 23:18

Två intressanta Stockholms/Brynäskillar som var otroligt duktiga i J20 för 2-3 sässar sedan:
Anton Rödin
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7084&lang=swe
Henrik Thegel
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6564&lang=swe

Tillsammans med Järnkrok och Silfverberg hade dom ofta lekstuga (dock INTE mot vårt LHF..) i motståndarzon. Skulle inte vara fel om rönkken/bulan får dom att åka grillor "the Luleway"..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7659
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 23:21

Jag hoppas man får svenskt pass till Abbotts och sedan kan värva två nya kanadensare. I stortsett alla kanadensare skulle passa bra in i "Rönken Hockey"...
Den är väldigt lik den transatlantiska hockeyn fast mindre tacklingar, och att det är mindre tacklingar beror nog mest på att det är stor is, man tappar för mycket fart och energi på stora isar för att kunna åka runt och tackla.

Helst två kanadensare som har ett riktigt målsinne, samt är stora, starka och bra på rören...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet