Silly/spekulationer inför SHL 19/20

5 posters

Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Donowitz lör 29 jun 2019, 15:06

Dammar av en ny tråd - då vi verkar sakna en inför kommande säsong.

Kikade igenom hockeysveriges sammanställning för samtliga lags värvningar så långt. Vilket fick mig att börja klura på hur lagen står sig.
http://www.hockeysverige.se/2019/06/29/sammanstallning-sa-ar-laget-i-ditt-shl-lag-infor-nasta-sasong

Utan att göra exakta tabellplaceringar, tycker jag lagen bör ligga under följande spann (så långt). Hur tänker ni?

1-3
Frölunda
Luleå
Brynäs

4-7
Färjestad
Hv71
Växjö
Skellefteå

8-10
Rögle
Malmö
Djurgården/Leksand

11-14
Djurgården/Leksand
Linköping
Örebro
Oskarshamn

Tycker att Djurgården, Leksand och Linköping känns mest svårplacerade.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av LulefanGBG sön 30 jun 2019, 11:42

Vågar mig knte på att tippa än, men tycker att din ungefärliga tabell överensstämmer med mina tankegångar.

Möjligtvis kan Rögle och Djurgården båda hamna högre.

Brynäs tror jag på. Ser väldigt starka ut och verkar ha en bra harmoni i klubben.

Allt annat än att Oskarshamn hamnar sist ser jag som en bragd från deras sida. Ser inte ner på dem på något vis utan tycker att de gjort ett så bra jobb de kan göra utifrån förutsättningarna men de skall helt enkelt inte hålla i längden. I synnerhet inte som det känns som om att väldigt många lag stärkt sina trupper ordentligt inför kommande säsong. Måste vara extremt tufft att vara nybörjare just kommande säsong. Ett lag som inte spelat SHL tidigare heller.

Troligtvis tar de en del poäng i början när motivation slår klass och motståndet inte tar dem på allvar men så småningom kommer verkligheten att hinna ifatt dem.

Skellefteå vet man inte riktigt var man har, kan bli flopp eller topp.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av GustenA fre 05 jul 2019, 23:14

Jag tycker nog att många lag har förstärkt bra och jag ser det inte som en självklarhet att LHF tar sig till slutspel. Linköping, Örebro och Oskarshamn och Leksand känns som dom svagaste lagen. Finns en viss risk att Leksand ändå kan gå ganska bra med Zachrisson, Abbott osv. Inte helt oväntat om dom har bättre PP statistik än LHF. Resterande lag känns ganska jämna med Frölunda som dom som sticker ut lite extra. Men skulle jag tippa skulle jag tro på plats 3-7 någonstans.

Jag tycker att LHF har värvat klokt men fortfarande saknas det riktig spets. Connolly kommer förmodligen inte ha en liknande säsong som förra, och om Sellgren inte kommer tillbaka. Det tillsammans med att andra lag kanske har hunnit studera och hitta vägar mot LHF oroar lite.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Norrlandstoken lör 06 jul 2019, 15:54

Det enda som talar för Luleå kommande säsong är väl att man har grundstommen kvar. Många lag känns betydligt vassare på pappret men det ska ner i isen också. Tror att Bulans hockey är svår att försvara sig mot så länge laget åker mer skridskor än motståndarna. Mot Frölunda i semin blev det soppatorsk och du funkar inte Bulans spelidé särskilt bra.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Lehto lör 06 jul 2019, 23:16

Tidigt under sillyn var jag väldigt positiv och tänkte att shit detta kommer bli bra.
Men när jag sett andra lags värvningar känns vi som mediokra. Men vi får väl se när vi drar igång.

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Donowitz ons 24 jul 2019, 23:28

Kikade igenom SAIK:arnas lagupställning just. Känns väldigt tam. Svagaste truppen på hela 2010-talet?

https://www.eliteprospects.com/team/22/skelleftea-aik

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Norrlandstoken tor 25 jul 2019, 10:07

SAIK har helt ok backlina. Däremot lämnar offensiven en del att önska. Vissa lag känns däremot givna i toppen och då tänker jag inte på Luleå tyvärr

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Donowitz tor 25 jul 2019, 18:07

Norrlandstoken skrev:SAIK har helt ok backlina. Däremot lämnar offensiven en del att önska. Vissa lag känns däremot givna i toppen och då tänker jag inte på Luleå tyvärr

Gillar att dem spelar många spelare skolade i föreningen och som dessutom är rätt unga.

Men varken Lundberg eller Burström var speciellt framgångsrika i Växjö förra säsongen. Både Broberg och Jacob Andersson (frånsett 2 matcher på prov 14/15 ) debuterar för första gången i SHL. Petter Granberg hade det stundtals väldigt tufft att hänga med och var inte direkt omtyckt av fansen under kvartsfinalen. Patrik Norén har bara en, om än ok SHL-säsong i ryggsäcken. Hade det dock tufft i slutspelet. Adam Wilsby spelade bara 9 matcher förra säsongen. Så, Pudas är den enda riktiga spetsback eller trygga backen jag ser i deras uppställning.

Tycker det finns en hel del frågetecken.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly/spekulationer inför SHL 19/20 Empty Sv: Silly/spekulationer inför SHL 19/20

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet