Minatsu Murase

+27
Snikne Ville
Sundance Kid
Lehto
Myrman
farre
Norlin
Donowitz
Högljudd
Dustin
ezz
BodenSwe
Lulefan
NallePhu
icemask
Old Brooklyn
Diktatorn
Sportchefen #2
Blinders
Urken
Jokerman
Kagen
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Jonken
Puckad
kokostrollet
Bamsefar
31 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Lulefan fre 17 jan 2020, 05:05

Skönt bli av med henne också. Men håller med Urken, det borde sluta daltas. Här verkar det ju vara som att hon kan göra precis som hon vill, oavsett om hon har gällande kontrakt eller ej. Om damhockeyn vill tas seriöst får de väl ta och bete sig professionellt också.

Faktiskt riktigt pinsamt av henne.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av farre fre 17 jan 2020, 12:35

Urken skrev:
farre skrev:
Urken skrev:
Jokerman skrev:Är helt övertygad om att Luleå Hockey och Minatsu kommer komma överens, det skulle vara bedrövligt annars.

Tråkigt för Minatsu som har gjort det bra ändå. Nu missar hon det göttaste - Slutspelet - Festen - där föreningen och staden återigen går för Guld.

Jag tycker man ska sluta dalta med allt och alla. Kovacs fular sig och får gå. Nu vill Murase gå. Då kan de, som par, gott betala för det också.


Är nog första gången jag inte håller med dig Wink

Folk som skall bryta kontrakt hur som helst, klubben har inga som helst rättigheter verkar det som. Vill klubben däremot bryta, då skall spelare/tränaren ha fortsatt lön. Märkligt, inte sant?

Helt enig MEN i det här fallet har de en liten bebis 100+mil från släkten. Även om hon fixar barnvakt till vissa träningar så kommer det inte funka i det långa loppet med långa matchdagar och framförallt bortamatcherna.
Det är faktiskt för mycket begärt i det här specifika fallet att kräva att hon ska hedra kontraktet.
Jag ser inte att hon har något val överhuvudtaget. Det är faktiskt så att det är hon som hamnat mest i kläm av den här soppan. Inget lag att spela i samt adjö till en ev landslagsplats.


Senast ändrad av farre den fre 17 jan 2020, 12:38, ändrad totalt 1 gång
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av ezz fre 17 jan 2020, 12:36

https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/akerlund-bryr-ni-er-ens-lulea-hockey-nm5283960.aspx

Och nu är det LHF's fel enligt krönikören... Suck! Hade det varit omvända könsförhållanden i den här situationen så hade det låtit annorlunda! Det är väl ändå upp till var och en att hålla ingångna avtal. Kan man inte det får man vara beredd att ta en konsekvens eller helt enkelt låta bli att skriva under avtal.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av farre fre 17 jan 2020, 12:39

ezz skrev:https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/akerlund-bryr-ni-er-ens-lulea-hockey-nm5283960.aspx

Och nu är det LHF's fel enligt krönikören... Suck! Hade det varit omvända könsförhållanden i den här situationen så hade det låtit annorlunda! Det är väl ändå upp till var och en att hålla ingångna avtal. Kan man inte det får man vara beredd att ta en konsekvens eller helt enkelt låta bli att skriva under avtal.

Vad står det?
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Myrman fre 17 jan 2020, 12:42

ezz skrev:https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/akerlund-bryr-ni-er-ens-lulea-hockey-nm5283960.aspx

Och nu är det LHF's fel enligt krönikören... Suck! Hade det varit omvända könsförhållanden i den här situationen så hade det låtit annorlunda! Det är väl ändå upp till var och en att hålla ingångna avtal. Kan man inte det får man vara beredd att ta en konsekvens eller helt enkelt låta bli att skriva under avtal.
Mycket märklig vinkel på den krönikan. Ett desperat försök till politisk korrekthet? Hos mig har krönikören förlorat all trovärdighet.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Urken fre 17 jan 2020, 12:56

farre skrev:
Urken skrev:
farre skrev:
Urken skrev:
Jokerman skrev:Är helt övertygad om att Luleå Hockey och Minatsu kommer komma överens, det skulle vara bedrövligt annars.

Tråkigt för Minatsu som har gjort det bra ändå. Nu missar hon det göttaste - Slutspelet - Festen - där föreningen och staden återigen går för Guld.

Jag tycker man ska sluta dalta med allt och alla. Kovacs fular sig och får gå. Nu vill Murase gå. Då kan de, som par, gott betala för det också.


Är nog första gången jag inte håller med dig Wink

Folk som skall bryta kontrakt hur som helst, klubben har inga som helst rättigheter verkar det som. Vill klubben däremot bryta, då skall spelare/tränaren ha fortsatt lön. Märkligt, inte sant?

Helt enig MEN i det här fallet har de en liten bebis 100+mil från släkten. Även om hon fixar barnvakt till vissa träningar så kommer det inte funka i det långa loppet med långa matchdagar och framförallt bortamatcherna.
Det är faktiskt för mycket begärt i det här specifika fallet att kräva att hon ska hedra kontraktet.
Jag ser inte att hon har något val överhuvudtaget. Det är faktiskt så att det är hon som hamnat mest i kläm av den här soppan. Inget lag att spela i samt adjö till en ev landslagsplats.

Förstår vad du menar. Därför jag skrev att de som par gott kunde löst det. (Läs, de får ta från sin gemensamma ekonomi, Robins lön) och stå för kostnaden som det innebär att bryta kontraktet. Spelar ingen roll om det är en skitsumma. Någonstans måste man göra ett statement.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av ezz fre 17 jan 2020, 15:22

farre skrev:
ezz skrev:https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/akerlund-bryr-ni-er-ens-lulea-hockey-nm5283960.aspx

Och nu är det LHF's fel enligt krönikören... Suck! Hade det varit omvända könsförhållanden i den här situationen så hade det låtit annorlunda! Det är väl ändå upp till var och en att hålla ingångna avtal. Kan man inte det får man vara beredd att ta en konsekvens eller helt enkelt låta bli att skriva under avtal.

Vad står det?

Åkerlund: Bryr ni er ens, Luleå Hockey?

Luleå Hockey skryter gärna som sin flick- och damverksamhet. Men Kovacsaffären visar hur lite man faktiskt bryr sig om sitt damlag.

Mimmi Åkerlund
10:21 | 2020-01-17

Att Robin Kovacs och Luleå Hockey gick skilda vägar till slut var helt rätt och kommer mest troligt gynna laget i längden. Man har dessutom fått in en spännande ersättare i Konstantin Komarek som jag tror kommer lyfta igen under Thomas "Bulan" Berglunds vingar.

Men Kovacs flytt innebär fler saker.

Det innebär att Mintasu Murase, hans sambo, också lämnar Luleå Hockey/MSSK  – vilket är en tyngre smäll då SDHL-fönstret stängde i onsdags och gör det omöjligt för sportchefen och tränaren Mikael Forsberg att värva in en värdig ersättare.

– Jag förväntar jag mig givetvis att hon är kvar och krigar för oss ända in i kaklet, sa Forsberg någon timme efter att uppgifterna om Kovacs kom.

Men så blir det alltså inte.

Paret har en liten son tillsammans och Minatsu menar att det blir omöjligt för henne att stanna på grund av familjesituationen.

Ingen skugga ska falla över henne, däremot funderar jag på hur Luleå Hockey har resonerat inne på kansliet?

Jag kan bara tyda Forsbergs svar i intervjun på ett sätt, att klubben inte pratat ihop sig om den invecklade situationen och att han inte fått en förvarning om att Kovacs skulle säljas. Herrlagets sportchefsduo Stefan "Skuggan" Nilsson och Ulf Engman har kört sitt race och förmodligen aldrig ägnat en tanke på hur det här kommer påverka damlaget.

För det kommer det att göra.

Det kan få tråkiga konsekvenser i jakten på ett nytt guld.

Nu står man med en målvakt, Sara Grahn. Hon har hela tiden varit förstavalet och laget kan luta sig mot henne. Hon kommer mycket troligt vara den där väggen som leder till ett långt slutspel – men om hon går sönder är det kört.

Inget ont om Caroline Karlsson som kan hoppa in från division 1-laget, men det är en enorm skillnad på andradivisionen och högsta.

Luleå Hockey har de senaste åren gjort många bra saker och lyft damhockeyn, men den här säsongen har jag flera gånger funderat på om man medvetet valt att sätta verksamheten längre ned på prioriteringslistan.

Det känns som att klubben den senaste tiden gjort mer reklam för sitt E-sportlag än sitt damlag, man har dessutom väntat i flera månader på att värva in en forward trots att laget varit i stort behov av det och nu tappar man en av sina målvakter, precis efter att fönstret stängt.

Luleå Hockey har själva ägt situationerna och valt att agera därefter.

Att man sedan vill slå sig på bröstet för sin damverksamhet rimmar illa.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Urken fre 17 jan 2020, 15:25

Inte lätt.. Mimmi vill väl se en månadslön om 250k per damspelare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Lehto fre 17 jan 2020, 15:33

Fast en liten poäng har hon kanske? De var väl inte så att Skuggan å Engman inte visste detta redan i början på veckan.
Varför flaggade man inte till Mikael Forsberg så han hade kunnat ta in en decent båsöppnare före torsdag?

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Sundance Kid fre 17 jan 2020, 18:27

Bedrövlig krönika.

"Ingen skugga ska falla över Murase" skriver Åkerlund.

Det är ju Kovacs och Murase som har det största ansvaret här. Finns ju inte en chans att hon har varit totalt omedveten om att Kovacs är på väg att flytta. Låter inte så sannolikt att Kovacs skulle ha sagt till henne först igår att "nu ska vi till Örebro packa väskorna".

Det har skvallrats på Örebros forum redan för två veckor sedan att detta varit på gång så denna övergång kommer nog inte som nån större överraskning för dom inblandade.

Antagligen har Murase vetat om detta en längre tid. Och även bestämt sig att hon flyttar när Kovacs flyttar. Varför meddelar hon inte sin egen sportchef då att hon är på väg bort? Hur seriöst är det att berätta det 1 dag efter fönstret stängt? Eller är det Skuggan eller Engmans ansvar att ringa upp henne och fråga hur hon tänkt göra och sedan föra vidare informationen till Forsberg?

Att döma av sportchef Forsbergs citat så verkar han ju inte ens fått en hint om att hon är på väg bort. Forsberg är övertygad om att hon ska vara kvar.

Om man vill lämna klubben så meddelar man väl det själv i god tid till sin egen sportchef, speciellt viktigt att göra detta innan transferfönstret stänger.

Men tydligen har Murase inget eget ansvar enligt krönikören.

Lägger ingen värdering i det faktum att hon vill lämna utan det köper jag men största kommunikationsmissen här har Kovacs och Murase själva stått för.

Till sist har Luleå ett e-sportlag? Det har jag inte läst om någonstans. Däremot dyker det upp information om damlaget regelbundet.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av ezz fre 17 jan 2020, 18:29

https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-nara-att-sakra-murases-ersattare-nm5284243.aspx

Fast i ljuset av att samma tidning nu skriver att Maria Omberg är på väg in då kanske Luleå faktiskt visste vad de höll på med... Någon som tror att vi får se krönikören göra avbön...?
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Puckad fre 17 jan 2020, 18:57

Sundance Kid skrev:Bedrövlig krönika.

"Ingen skugga ska falla över Murase" skriver Åkerlund.

Det är ju Kovacs och Murase som har det största ansvaret här. Finns ju inte en chans att hon har varit totalt omedveten om att Kovacs är på väg att flytta. Låter inte så sannolikt att Kovacs skulle ha sagt till henne först igår att "nu ska vi till Örebro packa väskorna".

Det har skvallrats på Örebros forum redan för två veckor sedan att detta varit på gång så denna övergång kommer nog inte som nån större överraskning för dom inblandade.

Antagligen har Murase vetat om detta en längre tid. Och även bestämt sig att hon flyttar när Kovacs flyttar. Varför meddelar hon inte sin egen sportchef då att hon är på väg bort? Hur seriöst är det att berätta det 1 dag efter fönstret stängt? Eller är det Skuggan eller Engmans ansvar att ringa upp henne och fråga hur hon tänkt göra och sedan föra vidare informationen till Forsberg?

Att döma av sportchef Forsbergs citat så verkar han ju inte ens fått en hint om att hon är på väg bort. Forsberg är övertygad om att hon ska vara kvar.

Om man vill lämna klubben så meddelar man väl det själv i god tid till sin egen sportchef, speciellt viktigt att göra detta innan transferfönstret stänger.

Men tydligen har Murase inget eget ansvar enligt krönikören.

Lägger ingen värdering i det faktum att hon vill lämna utan det köper jag men största kommunikationsmissen här har Kovacs och Murase själva stått för.

Till sist har Luleå ett e-sportlag? Det har jag inte läst om någonstans. Däremot dyker det upp information om damlaget regelbundet.    
Var har Luleå Hockey sagt att de inte kände till deras planer?
Bara för att vi inte fått veta betyder ju inte att att dessa har en öppen dialog med klubben.
LHF kunde ju inte gärna gått ut i pressen och sagt att de skrivit kontrakt med en målvakt, innan Kovacs meddelat att han lämnar.
T o m ordförande i trögfattarföreningen hade ju klarat av att koppla ihop ett o två.

Att Mimmi skriver den texten är bara klickbait. Hon borde vara väl medveten om att det när som helst kommer mer info från LHF om hur man löser målvaktssituationen, så artikeln måste ut innan dess.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Lulefan fre 17 jan 2020, 19:52

Väldigt dålig krönika. Man har som sagt lite eget ansvar som spelare, nu tror jag säkert att Luleå löser det om hon vill spela med ett annat lag resten av säsongen. Det är lite konstigt att konstant dra upp att hon är småbarnsmamma som att det skulle vara en godtagbar anledning till att bara bryta kontraktet och dra. Jag kan förstå att det blir en knepig situation, men nu verkar det ju som att hon bara gått till laget och sagt att hon inte kommer mer, utan att ens ha en dialog med Luleå.'

Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna ta lite ansvar också.

Och ja, damlaget ligger längre ned på priolistan, precis som det ska vara. Huvudverksamheten är herrlaget och har så varit sedan föreningen startades och är den verksamhet som drar in mest pengar och har störst intresse, så det är verkligen inget konstigt.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Snikne Ville fre 17 jan 2020, 20:57

Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Sundance Kid fre 17 jan 2020, 22:33

Puckad skrev:
Sundance Kid skrev:Bedrövlig krönika.

"Ingen skugga ska falla över Murase" skriver Åkerlund.

Det är ju Kovacs och Murase som har det största ansvaret här. Finns ju inte en chans att hon har varit totalt omedveten om att Kovacs är på väg att flytta. Låter inte så sannolikt att Kovacs skulle ha sagt till henne först igår att "nu ska vi till Örebro packa väskorna".

Det har skvallrats på Örebros forum redan för två veckor sedan att detta varit på gång så denna övergång kommer nog inte som nån större överraskning för dom inblandade.

Antagligen har Murase vetat om detta en längre tid. Och även bestämt sig att hon flyttar när Kovacs flyttar. Varför meddelar hon inte sin egen sportchef då att hon är på väg bort? Hur seriöst är det att berätta det 1 dag efter fönstret stängt? Eller är det Skuggan eller Engmans ansvar att ringa upp henne och fråga hur hon tänkt göra och sedan föra vidare informationen till Forsberg?

Att döma av sportchef Forsbergs citat så verkar han ju inte ens fått en hint om att hon är på väg bort. Forsberg är övertygad om att hon ska vara kvar.

Om man vill lämna klubben så meddelar man väl det själv i god tid till sin egen sportchef, speciellt viktigt att göra detta innan transferfönstret stänger.

Men tydligen har Murase inget eget ansvar enligt krönikören.

Lägger ingen värdering i det faktum att hon vill lämna utan det köper jag men största kommunikationsmissen här har Kovacs och Murase själva stått för.

Till sist har Luleå ett e-sportlag? Det har jag inte läst om någonstans. Däremot dyker det upp information om damlaget regelbundet.    
Var har Luleå Hockey sagt att de inte kände till deras planer?
Bara för att vi inte fått veta betyder ju inte att att dessa har en öppen dialog med klubben.
LHF kunde ju inte gärna gått ut i pressen och sagt att de skrivit kontrakt med en målvakt, innan Kovacs meddelat att han lämnar.
T o m ordförande i trögfattarföreningen hade ju klarat av att koppla ihop ett o två.

Att Mimmi skriver den texten är bara klickbait. Hon borde vara väl medveten om att det när som helst kommer mer info från LHF om hur man löser målvaktssituationen, så artikeln måste ut innan dess.

Efter att Kovacs-övergången var klar så frågade lokalmedia Mikael Forsberg om Murases framtid. Han sa då:

"Den här säsongen förväntar jag mig givetvis att hon är kvar och krigar för oss ända in i kaklet"

Skulle vara en väldigt märklig kommentar från Forsbergs sida om han redan varit medveten i flera dagars tid att Murase skulle lämna.

Om valet står mellan att signa upp en ny målvakt för damlaget innan Kovacs-övergången är offentlig och därmed riskera att indirekt göra den offentlig eller att vänta och stå där med endast en ordinarie målvakt efter att transferfönstret är stängt så tycker då jag att det hade varit ett enkelt val att välja det förstnämnda. Att inte låta damlaget signa en ny målvakt för att man inte vill att Kovacs-övergången skulle hamna i pressen skulle vara riktigt respektlöst mot damlaget.

Visst man kan argumentera för att Luleås damlag har haft en dialog med Omberg i flera veckors tid och bara väntat på att få offentliggöra henne som värvning. Men det framstår då inte som det. Det skulle vara ganska våghalsigt att medvetet vänta till fönstret stängt innan man registrerar henne om det skulle blir så att några regler sätter stopp.

Läser man kommentarerna i tidningen så låter det inte så välplanerat heller, utan snarare att man fått panik och kontaktat henne efter Murase lämnat:

"– Vi har pratat med Maria och hon är jätteintresserad så det känns bra. Kan vi bara komma överens om det praktiska så hoppas vi på henne från och med nästa vecka", säger tränaren Mikael Forsberg.

Vad menar du med det praktiska?

–" Det handlar om hennes arbetsgivare och att hon kan ta sig lös och träna med oss under vissa tider, förklarar Forsberg."







Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Lulefan lör 18 jan 2020, 02:11

Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?

Erik avstår för att hans son är sjuk. Minatsu avstår inte av den anledningen. Nämn ett annat jobb där man kan avstå att jobba med motiveringen att man har barn, det är inte en ursäkt. Det är de själva som försatt sig i situationen och av vad jag kan se har de inte fört någon dialog med Luleå om det och därmed har inte Luleå ens fått en chans att försöka hjälpa på något sätt heller.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av LHF96 lör 18 jan 2020, 10:07

Lulefan skrev:
Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?

Erik avstår för att hans son är sjuk. Minatsu avstår inte av den anledningen. Nämn ett annat jobb där man kan avstå att jobba med motiveringen att man har barn, det är inte en ursäkt. Det är de själva som försatt sig i situationen och av vad jag kan se har de inte fört någon dialog med Luleå om det och därmed har inte Luleå ens fått en chans att försöka hjälpa på något sätt heller.

Hört talas om föräldraledighet? Det där lilla lagstadgade påhittet. Du kan inte ha barn själv om du inte kan förstå svårigheten i deras situation.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Norrlandstoken lör 18 jan 2020, 10:43

Jag tror de precis som alla andra vabbar när de inte kan jobba = träna samt spela matcher. Detta på samma sätt som att Försäkringskassan kliver in och betalar sjukpenning vid skador etc. Sedan så beror det ju också på vilken deal man har med Skuggan och vad kontraktet säger. I vissa fall kliver kanske arbetsgivaren in och fyller på inkomstbortfallet.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Puckad lör 18 jan 2020, 11:26

Är det någon här som har koll på vilka lönekostnader vi pratar om för Minatsu?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av MrA lör 18 jan 2020, 12:27

LHF96 skrev:
Lulefan skrev:
Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?

Erik avstår för att hans son är sjuk. Minatsu avstår inte av den anledningen. Nämn ett annat jobb där man kan avstå att jobba med motiveringen att man har barn, det är inte en ursäkt. Det är de själva som försatt sig i situationen och av vad jag kan se har de inte fört någon dialog med Luleå om det och därmed har inte Luleå ens fått en chans att försöka hjälpa på något sätt heller.

Hört talas om föräldraledighet? Det där lilla lagstadgade påhittet. Du kan inte ha barn själv om du inte kan förstå svårigheten i deras situation.

Vet för lite om själva situationen med Minatsu för att säga ngt om den.

Däremot om föräldraledighet, ansöker man om föräldraledighet med kortare framförhållning än 2 månader är det upp till arbetsgivaren om denna vill bevilja det eller inte. Söker man däremot 2 månader före så har man rätt att ta ut dem oavsett vad arbetsgivaren säger..

Är barnet sjuk, har man rätt att ta ut VAB.
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Puckad lör 18 jan 2020, 12:37

Sant, men i den verkliga världen så är nog acceptansen rätt låg för att Robin skulle vabbat varje gång palten var förkyld eller hade feber.
Vi kan kalla oss hur jämställda som helst, men jag tror vi hade tyckt att det var bättre om Minatsu tog vabbandet.
Att i det perspektivet oja sig över att hon lämnar är värt att ... reflektera över.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av LHF96 lör 18 jan 2020, 13:07

MrA skrev:
LHF96 skrev:
Lulefan skrev:
Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?


Erik avstår för att hans son är sjuk. Minatsu avstår inte av den anledningen. Nämn ett annat jobb där man kan avstå att jobba med motiveringen att man har barn, det är inte en ursäkt. Det är de själva som försatt sig i situationen och av vad jag kan se har de inte fört någon dialog med Luleå om det och därmed har inte Luleå ens fått en chans att försöka hjälpa på något sätt heller.

Hört talas om föräldraledighet? Det där lilla lagstadgade påhittet. Du kan inte ha barn själv om du inte kan förstå svårigheten i deras situation.

Vet för lite om själva situationen med Minatsu för att säga ngt om den.

Däremot om föräldraledighet, ansöker man om föräldraledighet med kortare framförhållning än 2 månader är det upp till arbetsgivaren om denna vill bevilja det eller inte. Söker man däremot 2 månader före så har man rätt att ta ut dem oavsett vad arbetsgivaren säger..

Är barnet sjuk, har man rätt att ta ut VAB.

Tyckte kommentaren "Nämn ett annat jobb där man kan avstå att jobba med motiveringen att man har barn" var lite småkul så jag slängde ur mig ett exempel frikopplat från denna situation. Hade kunnat svara 'i princip alla' istället.

Men tack för upplysningen Försäkringskassan, mycket informativt  Laughing
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Lars158 lör 18 jan 2020, 23:07

Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:
Sedan, hur tror ni en herrspelare under kontrakt hade behandlats om han kom in en dag och bara sade att han inte kommer något mer och sen bara flyttat? Man behandlar Minatsu som ett barn här, hon är en vuxen människa, då borde man kunna .
Skall Erik Gustavsson ha löneavdrag när han avstår matcher pga familjeskäl ?
Ja det tror jag nog att han har. Någon som vet svaret i frågan?

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Minatsu Murase - Sida 2 Empty Sv: Minatsu Murase

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet