Filip Hållander

+17
CKa
Puckad
Tony Moore
Jokerman
Lule00
Redbear
Hankburger
icemask
Wolfhunter
Jonken
Blinders
Snikne Ville
Ferros
Donowitz
ski3r
KaptenBlodskelett
LHF96
21 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Filip Hållander Empty Filip Hållander

Inlägg av LHF96 mån 29 apr 2019, 10:03

Bekräftat av Skuggan. Grym värvning, välkommen Filip!
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 29 apr 2019, 10:27

Välkommen! Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman mån 29 apr 2019, 10:40

Välkommen till Luleå! Very Happy

Filip Hållander gjorde 7 mål och 14 assist under sin första SHL-säsong och var därefter näst bäste poängplockare för Timrå i deras kvalspel med 5 mål och 3 assist på 7 matcher.

Stefan ”Skuggan” Nilsson
– Det känns jättebra att en supertalang som Filip ser Luleå Hockey som ett bra ställe för sin fortsatta utveckling. Han har potentialen att bli en mycket bra hockeyspelare, är bra på skridskorna, tar raka vägen mot mål och besitter en hög arbetskapacitet som gör att han kommer passa in väl i vårt sätt att spela hockey.

Filip Hållander
– Det känns jättebra att fortsätta min utveckling som hockeyspelare tillsammans med Luleå Hockey. Jag såg dom mycket under den gångna säsongen och blev imponerad av deras sätt att spela som ett kollektiv under ledning av Bulan – något som jag tror kommer passa mig riktigt bra.

– För den som inte har koll på mig som spelare så är jag en skridskostark forward som jobbar hårt och som gillar att ta pucken mot mål och gärna petar in några puckar när jag tagit mig dit.

Filip Hållander kommer spela för Luleå Hockey i tröja 51.

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av ski3r mån 29 apr 2019, 11:18

Bästa värvningen vi har gjort denna silly.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Donowitz mån 29 apr 2019, 12:11

Grymt, välkommen Filip!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Ferros mån 29 apr 2019, 13:11

Spelar han på samma sätt som i Timrå så är han en publikfavorit några matcher in på säsongen. Grym värvning!

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville mån 29 apr 2019, 15:31

Måste göra ett tillfälligt inhopp.

Hade inte superkoll på Hållander i SHL men såg allt i direktkvalserien, mest för att jag ville kolla in Wedin. Tyckte Hållander var vassare och som klippt o skuren för Bulans hockey. Trots den ringa åldern.
Har alla förutsättningar att bli en Sellgren fast på forwardsposition.

Over and out.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Blinders mån 29 apr 2019, 15:34

Mimmi Åkerlund skrev:Därför valde Hållander Luleå: "Jag gillar honom"
ISHOCKEY Flera SHL-klubbar var ute efter hans namnteckning, men för Filip Hållander var valet inte så svårt. "Jag tror jag kan få en bra utveckling i Luleå och att ha "Bulan" (Thomas Berglund) som tränare", säger han.

Mimmi Åkerlund12:42 | 2019-04-29
Under måndagen blev värvningen offentlig.

Forwarden Filip Hållander har kritat på ett ettårskontrakt med Luleå Hockey. 18-åringen är född i Sundsvall och har hela sin karriär spelat med Timrå IK.

Nu ser han fram emot att testa vingarna.

– Det känns jättebra. Jag har följt Luleå under säsongen och när de började visa intresse var jag direkt på och ville komma upp. Det känns jättekul att det är klart, säger Hållander som var på besök i Luleå under förra veckan.

– Jag var uppe i trakterna och fiskade, så då svängde jag förbi och träffade sportcheferna och såg hur det såg ut. Jag fick en jättebra känsla.

När fick du veta om Luleås intresse?

– Vi åkte ut på måndagen och i slutet av veckan fick jag höra av agenten att Luleå var intresserade. Jag kände snabbt att det kändes intressant.

Varför föll valet på Luleå?

– Jag tror att min spelstil passar bra i Luleå med hårt jobb, mycket fart och kollektivet som gör det. Jag tror jag kan få en bra utveckling i Luleå och att ha "Bulan" (Thomas Berglund) som tränare. Jag gillar honom och hans sätt att spela.

Jag har hört att många SHL-klubbar ville ha dig.

– Ja, det har varit en ovanlig situation för mig. Jag har spelat i Timrå i hela mitt liv och inte varit med om att byta klubb. Det var en konstig men ändå rolig känsla att vara eftertraktad. Det är ett tecken på att man gjort något rätt under säsongen.

Stefan "Skuggan" Nilsson jämför dig med Mikael Renberg. Hur känns det?

– Ska jag vara ärlig så har jag inte superduperbra koll på Micke Renberg. Jag har sett lite, men det är inte den spelaren jag kollat mest på. Men han var en jättebra spelare och det är jättekul att han jämför mig med honom. Renberg har haft en jättebra karriär, så jag är stolt över det såklart, men samtidigt ska jag försöka att spela mitt spel.

Du känner ingen press?

– Nejdå, det är lugnt.

Hållander draftades av Pittsburgh Penguins i den andra rundan av fjolårets draft. Som det ser ut blir det en säsong till i Sverige.

– Jag har inte hört så jättemycket. Jag ska åka över på deras camp i sommar och prata lite, men de brukar bara säga åt mig att fokusera på säsongen som kommer och om det skulle vara något får vi ta det efter säsongen. Nu är mitt fokus på Luleå och göra mitt bästa där, så får vi ta Pittsburgh sen.

Du räknar med att bli kvar i Luleå under hela säsongen?

– Ja, det är det jag vill. Jag vill vara i Luleå hela säsongen.

Hållander känner Nils Lundkvist och assisterande tränaren Henrik Stridh sedan tidigare.

– "Nisse" har pratat gott om Luleå sedan innan. Vi är jättebra kompisar och det är skönt att ha honom där uppe. Jag har också pratat en del med Stridh, som tidigare var i Timrå, vilket känns bra.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/darfor-valde-hallander-lulea-jag-gillar-honom-nm5092897.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Blinders mån 29 apr 2019, 17:15

Storlöftet valde Luleå:
http://www.hockeysverige.se/2019/04/29/filip-hallander-om-lulea/

Det här kommer bli hur bra som helst, verkar ha fötterna på jorden och kommer kriga varje dag för en plats i laget.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av ski3r mån 29 apr 2019, 17:45

Blinders88 skrev:
Storlöftet valde Luleå:
http://www.hockeysverige.se/2019/04/29/filip-hallander-om-lulea/

Det här kommer bli hur bra som helst, verkar ha fötterna på jorden och kommer kriga varje dag för en plats i laget.
Man blir tårögd av inställningen.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jonken mån 29 apr 2019, 18:06

-YES!
-YES!
-YES!

Härligt! HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN till Luleå Hockey Filip!

Räkna med att det kommer att bli ett jäkla drag på försäsongsträningen. (Petter Pettersson gnuggar nog redan förväntansfullt på sina händer.) Att torska sin plats i Luleå Hockey säsongen 19/20 -lär nog inte bero på att man är dåligt tränad.
Väntar ivrigt på de första intervjuerna med; Filip Hållander och Isac Brännström -som gör sina debuter på LHF:s boot camp. (Bättre och noggrannare säsongsförberedelser får man nog söka efter.)

Bara att gå in med huvet före och MOSA -som Jesper Sellgren gjorde gångna säsongen!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Wolfhunter tis 02 jul 2019, 08:22

Vad står det om honom i NSD nu? Nåt om att stanna i Luleå.....

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av icemask tis 02 jul 2019, 09:53

Supertalangen återvänder till Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå Hockeys nyförvärv Filip Hållander stannar i Luleå Hockey efter att han under söndagen återvänt från NHL-lagets development camp. "Så kommer det bli", säger den 19-årige talangen.


Victor Tjärnberg06:00 | 2019-07-02
Som Sporten tidigare har skrivit om har Filip Hållander åkt över Atlanten och gjort fystester med NHL-laget Pittsburgh Penguins. Nu kommer beskedet att han stannar i Luleå Hockey.

– Mitt mål är att spela med Luleå. Pittsburgh har varit ganska tydliga med det från början, att det är vad jag ska göra den här säsongen. Så kommer det bli.

Hur har dialogen sett ut med Pittsburgh?

Artikelbild
BILD: Erik Simander/TT | Filip Hållander.

– Det är väl mest att det kommer bli mycket resor över Atlanten, nu när jag redan varit dit och ska tillbaka med landslaget. Man missar ganska mycket tid som man kan lägga på annat när man ska resa mycket. De tycker att det är bättre om jag stannar hemma och är med Luleå än att åka över på rookie campen. Det har väl kanske inte kommit något riktigt beslut men det är det sista de sade till mig.

Förutom Hållander var även bland annat Austin Lemieux på Pittsburghs development camp, son till den tidigare storstjärnan Mario Lemieux.


– Vi gjorde fystester, träffade alla igen och pratade lite om säsongen som har varit. Att få vara där och se hur de arbetar där i den miljön, få känna på lite hur det är att vara i Pittsburgh, säger 19-åringen.

Hållander tror att ytterligare ett år i Sverige kommer göra honom gott och på så sätt, nästa säsong vara mer redo att ta steget över Atlanten.

– Det tror jag verkligen. Jag tycker att det gick bra förra året, men att det är bra att ha så mycket kött på benen som möjligt innan man tar steget över. När man väl ska försöka ta steget så vill man verkligen känna sig redo, så jag tror att det kommer bli perfekt med en säsong i Luleå, så jag ser fram emot det.

FILIP HÅLLANDER
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Wolfhunter tis 02 jul 2019, 10:35

Tack Icemask (y)

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Hankburger fre 05 jul 2019, 15:58

icemask skrev:Supertalangen återvänder till Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå Hockeys nyförvärv Filip Hållander stannar i Luleå Hockey efter att han under söndagen återvänt från NHL-lagets development camp. "Så kommer det bli", säger den 19-årige talangen.


Victor Tjärnberg06:00 | 2019-07-02
Som Sporten tidigare har skrivit om har Filip Hållander åkt över Atlanten och gjort fystester med NHL-laget Pittsburgh Penguins. Nu kommer beskedet att han stannar i Luleå Hockey.

– Mitt mål är att spela med Luleå. Pittsburgh har varit ganska tydliga med det från början, att det är vad jag ska göra den här säsongen. Så kommer det bli.

Hur har dialogen sett ut med Pittsburgh?

Artikelbild
BILD: Erik Simander/TT | Filip Hållander.

– Det är väl mest att det kommer bli mycket resor över Atlanten, nu när jag redan varit dit och ska tillbaka med landslaget. Man missar ganska mycket tid som man kan lägga på annat när man ska resa mycket. De tycker att det är bättre om jag stannar hemma och är med Luleå än att åka över på rookie campen. Det har väl kanske inte kommit något riktigt beslut men det är det sista de sade till mig.

Förutom Hållander var även bland annat Austin Lemieux på Pittsburghs development camp, son till den tidigare storstjärnan Mario Lemieux.


– Vi gjorde fystester, träffade alla igen och pratade lite om säsongen som har varit. Att få vara där och se hur de arbetar där i den miljön, få känna på lite hur det är att vara i Pittsburgh, säger 19-åringen.

Hållander tror att ytterligare ett år i Sverige kommer göra honom gott och på så sätt, nästa säsong vara mer redo att ta steget över Atlanten.

– Det tror jag verkligen. Jag tycker att det gick bra förra året, men att det är bra att ha så mycket kött på benen som möjligt innan man tar steget över. När man väl ska försöka ta steget så vill man verkligen känna sig redo, så jag tror att det kommer bli perfekt med en säsong i Luleå, så jag ser fram emot det.

FILIP HÅLLANDER

Trevligt. Då är ju frågan. När? Kommer han i Oktober? Eller får han göra en försäsong med Luleå?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Redbear fre 05 jul 2019, 17:03

Hankburger skrev:
icemask skrev:Supertalangen återvänder till Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå Hockeys nyförvärv Filip Hållander stannar i Luleå Hockey efter att han under söndagen återvänt från NHL-lagets development camp. "Så kommer det bli", säger den 19-årige talangen.


Victor Tjärnberg06:00 | 2019-07-02
Som Sporten tidigare har skrivit om har Filip Hållander åkt över Atlanten och gjort fystester med NHL-laget Pittsburgh Penguins. Nu kommer beskedet att han stannar i Luleå Hockey.

– Mitt mål är att spela med Luleå. Pittsburgh har varit ganska tydliga med det från början, att det är vad jag ska göra den här säsongen. Så kommer det bli.

Hur har dialogen sett ut med Pittsburgh?

Artikelbild
BILD: Erik Simander/TT | Filip Hållander.

– Det är väl mest att det kommer bli mycket resor över Atlanten, nu när jag redan varit dit och ska tillbaka med landslaget. Man missar ganska mycket tid som man kan lägga på annat när man ska resa mycket. De tycker att det är bättre om jag stannar hemma och är med Luleå än att åka över på rookie campen. Det har väl kanske inte kommit något riktigt beslut men det är det sista de sade till mig.

Förutom Hållander var även bland annat Austin Lemieux på Pittsburghs development camp, son till den tidigare storstjärnan Mario Lemieux.


– Vi gjorde fystester, träffade alla igen och pratade lite om säsongen som har varit. Att få vara där och se hur de arbetar där i den miljön, få känna på lite hur det är att vara i Pittsburgh, säger 19-åringen.

Hållander tror att ytterligare ett år i Sverige kommer göra honom gott och på så sätt, nästa säsong vara mer redo att ta steget över Atlanten.

– Det tror jag verkligen. Jag tycker att det gick bra förra året, men att det är bra att ha så mycket kött på benen som möjligt innan man tar steget över. När man väl ska försöka ta steget så vill man verkligen känna sig redo, så jag tror att det kommer bli perfekt med en säsong i Luleå, så jag ser fram emot det.

FILIP HÅLLANDER

Trevligt. Då är ju frågan. När? Kommer han i Oktober? Eller får han göra en försäsong med Luleå?

Han har försäsongstränat hela våren med Luleå Hockey.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Hankburger fre 05 jul 2019, 17:10

Redbear skrev:
Hankburger skrev:
icemask skrev:Supertalangen återvänder till Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå Hockeys nyförvärv Filip Hållander stannar i Luleå Hockey efter att han under söndagen återvänt från NHL-lagets development camp. "Så kommer det bli", säger den 19-årige talangen.


Victor Tjärnberg06:00 | 2019-07-02
Som Sporten tidigare har skrivit om har Filip Hållander åkt över Atlanten och gjort fystester med NHL-laget Pittsburgh Penguins. Nu kommer beskedet att han stannar i Luleå Hockey.

– Mitt mål är att spela med Luleå. Pittsburgh har varit ganska tydliga med det från början, att det är vad jag ska göra den här säsongen. Så kommer det bli.

Hur har dialogen sett ut med Pittsburgh?

Artikelbild
BILD: Erik Simander/TT | Filip Hållander.

– Det är väl mest att det kommer bli mycket resor över Atlanten, nu när jag redan varit dit och ska tillbaka med landslaget. Man missar ganska mycket tid som man kan lägga på annat när man ska resa mycket. De tycker att det är bättre om jag stannar hemma och är med Luleå än att åka över på rookie campen. Det har väl kanske inte kommit något riktigt beslut men det är det sista de sade till mig.

Förutom Hållander var även bland annat Austin Lemieux på Pittsburghs development camp, son till den tidigare storstjärnan Mario Lemieux.


– Vi gjorde fystester, träffade alla igen och pratade lite om säsongen som har varit. Att få vara där och se hur de arbetar där i den miljön, få känna på lite hur det är att vara i Pittsburgh, säger 19-åringen.

Hållander tror att ytterligare ett år i Sverige kommer göra honom gott och på så sätt, nästa säsong vara mer redo att ta steget över Atlanten.

– Det tror jag verkligen. Jag tycker att det gick bra förra året, men att det är bra att ha så mycket kött på benen som möjligt innan man tar steget över. När man väl ska försöka ta steget så vill man verkligen känna sig redo, så jag tror att det kommer bli perfekt med en säsong i Luleå, så jag ser fram emot det.

FILIP HÅLLANDER

Trevligt. Då är ju frågan. När? Kommer han i Oktober? Eller får han göra en försäsong med Luleå?

Han har försäsongstränat hela våren med Luleå Hockey.

Beror väl på definition av "försäsongsträning". Jag menade träningsmatcher inkluderat. Hade gärna sett honom vara med i laget under större delen av sommaren därav min fråga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av icemask mån 08 jul 2019, 08:45

Han har tränat med laget från början av maj med 1 veckas avbrott för pittsburgs camp veckan efter midsommar sen kommer en landslagsturnering i USA månadsskiftet juli/aug i övrigt full träning/matcher med LHF
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Lule00 tis 09 jul 2019, 11:47

icemask skrev:Han har tränat med laget från början av maj med 1 veckas avbrott för pittsburgs camp veckan efter midsommar sen kommer en landslagsturnering i USA månadsskiftet juli/aug i övrigt full träning/matcher med LHF

Det stämmer. Ska bli sjukt intressant att följa Filip i Luleå, han hade lekstuga i kvalet mot Oskarshamn. Överlag gjorde han en riktigt fin säsong.

Lule00

Antal inlägg : 7
Join date : 19-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jonken tis 09 jul 2019, 12:25

Filip har definitivt tänkt/grundat rätt inför den kommande säsongen. Väldigt förvånande om han inte slår igenom med dunder och brak på SHL-nivå. Den kommande säsongen kommer nog att överglänsa hans gångna -med råge!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Donowitz tis 30 jul 2019, 00:27


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman ons 21 aug 2019, 08:25

Filip Hållander 1959a310
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Filip Hållanders första poäng i LHF, två assist i 3-2 segern borta mot Kärpät.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman fre 23 aug 2019, 08:38

Filip Hållanders första mål i LHF!  cheers

Hade en assist i matchen innan han rakade in pucken i öppen kasse, efter bra forecheck av Petter Emanuelsson, och fastställde slutresultatet mot SAIK till 3–1.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman ons 18 sep 2019, 15:09

Filip Hållander 248a9410
Bild: Pavel Koubek / TT | Luleå Hockeys Filip Hållander kunde inte lämna isen för egen maskin utan fick ta sig till omklädningsrummet hjälpligt.

Det blev en tuff förlust för Luleå borta mot Örebro. Förlusten skrevs till 1–2 och Hållander utgick skadad.

Han fick ledas av isen efter en otäck smäll mot kortsargen. Enligt Luleåtränaren Thomas ”Bulan” Berglund kommer han inte att spela mer den här veckan.

Det var i den tredje periodens inledning som olyckan var framme för 19-åringen. I boxplay ryckte han sig loss och skrinnade mot kassen. Han fick iväg ett skott men tappade därefter balansen efter viss kontakt med en hemmaförsvarare och brakade med full fart in i kortsargen och viker knäet på ett onaturligt sätt och fick hjälpas av isen med vad som verkade vara en befarad knä-eller fotskada.

— Det ser inget bra ut för honom. Foten har fått sig en smäll. Jag ska inte säga alltför mycket, men han kommer inte spela nästa match och inte matchen därefter heller, kommenterar ”Bulan” Berglund situationen och bekräftar att han inte kommer att ha tillgång till nyförvärvet i veckans kommande matcher, först hemma mot HV71 på torsdag och därefter bortamatchen mot Malmö på lördag.

Hållander fick ledas av isen och det syntes på långt håll att han grinade rejält illa och inte kunde stödja på vänster fot.

— Jag tycker det är en solklar straff. Klubban är uppe på handsken högt upp och han tappar balansen på det slaget. Det kommer i så hög fart och det är lätt att man skadar sig då.

— Men jag vill inte sitta här och kasta skit på domarna. Vi har inte fått någon förklaring, men skit samma det är så det är. Vi får räkna med att vi får en del domslut med oss också. Det var ett viktigt läge. I det läget vi hade gärna tagit en utvisning och straff tycker jag nog att det är, avslutar Thomas ”Bulan” Berglund.

Johan Weichselbraun
Sportjournalist som kånkar runt södra Sverige.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Redbear ons 18 sep 2019, 15:37

Ishockey Besked om hur länge Filip Hållander blir borta dröjer. ”Men vi räknar bort honom en längre tid”, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan ”Skuggan” Nilsson.


Det var en och en halv minut in på den tredje perioden i tisdagens match mot Örebro det hände. Filip Hållander hade åkt sig fri, men tappade balansen efter att ha mottagit ett klubbslag från Aaron Irving, och brakade sedan hjälplöst in i sargen bakom Dominik Furch i hemmakassen. Efteråt fick Pontus Själin och massören Mattias Waarenperä hjälpa honom av isen.

På onsdagseftermiddagen var det fortfarande oklart hur länge Filip Hållander kommer bli borta.

– Det ska göras en ny röntgen, och jag kan inte säga så mycket innan vi har fått besked från läkaren, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

– Men vi räknar bort honom en längre tid.

Hur länge är ”en längre tid”?



– Vi pratar inte om dagar, utan om veckor.

Han lider med Filip Hållander.

­– Det är alltid tråkigt när sådana här saker händer, och han har ju varit bra under försäsongen och här under inledningen av säsongen, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

– Fast det är förstås bättre att det händer nu än i slutet av säsongen.

Det är inte på forwardssidan Luleå Hockey har störst problem just nu.

I tisdags saknades både Daniel Sondell och Joonas Jalvanti, båda på grund av hjärnskakning, och Thomas Berglund hade bara fem av de ordinarie backarna till sitt förfogande.

Daniel Sondell och Joonas Jalvanti kommer inte heller att vara spelklara till torsdagens hemmamatch mot HV71.

– Det är alltid svårt att veta när det gäller hjärnskakningar. De ska ju vara symptomfria ett visst antal dagar innan de kan börja träna och spela igen, och ibland måste man backa ett steg. Men vår förhoppning är att de ska kunna spela på lördag, säger Stefan Nilsson.

Det låter inte som det är aktuellt med någon backförstärkning.

– Inte i dagsläget. Joonas Jalvanti och Daniel Sondell ser ju ut att vara tillbaka inom kort. Tillsvidare fyller vi ut med juniorer.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville ons 18 sep 2019, 17:54

Borta till jul, verkar vara liknande skada som Foppa åkte på.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Donowitz ons 18 sep 2019, 18:20

Enormt trist. Kämpa på Filip!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Hankburger ons 18 sep 2019, 18:27

Snikne Ville skrev:Borta till jul, verkar vara liknande skada som Foppa åkte på.

Det som talar för Filip är att han är ung. Vilket innebär bättre läkkött. Förhoppningsvis så skyndar det på hans läkande.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman ons 18 sep 2019, 19:20

Mardrömsbeskedet: Benbrott för Luleåforwarden

Efter röntgenundersökningen kom den slutgiltiga domen för Luleå Hockeys Filip Hållander. Talangen har drabbats av ett benbrott och nu väntar en lång rehabilitering.

Det var i tisdagens match mot Örebro som olyckan var framme. En bit in i den tredje perioden kom Hållander fri med målvakten men tappade balansen, efter kontakt med Aaron Irving i Örebro, brakade Hållander in i sargen. Han blev liggande och fick hjälp av Pontus Själin med att lämna isen.

Luleå Hockeys hemsida meddelar nu att skadan på Hållander är allvarlig. Efter en andra röntgenundersökning visar det sig att det handlar om ett benbrott för Filip Hållander.

– Vi lider så klart med Filip som efter en bra inledning på säsongen nu drabbats av denna skada. Han kommer att tas väl omhand av vårt medicinska team och vi hoppas att allt går så bra och snabbt som möjligt med hans rehabilitering, säger Stefan Nilsson, GM i Luleå Hockey, till klubbens hemsida.

Enligt uppgifter på hemsidan kommer nu Hållander ha gips i sex veckor följt av en återuppbyggnadsfas som kommer ta tid. Han beräknas inte vara tillbaka i spel före jul.

Sedan tidigare är forwarden Emil Larsson långtidsskadad och nu tillkommer alltså Filip Hållander på skadelistan. Men Luleå hockey väljer inte att agera och leta något eventuellt nyförvärv.

–  Utifrån att vi har en bra bredd på forwardssidan är det inte aktuellt med någon rekrytering med anledning av detta skadebesked, säger Stefan Nilsson till hemsidan.

Jesper Sandberg norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Tony Moore ons 18 sep 2019, 20:16

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Donowitz fre 01 nov 2019, 12:19

På måndag ryker gipset och dags för rehab.
https://hockeynews.se/articles/11164/

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Blinders tis 26 nov 2019, 15:58


Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville tis 26 nov 2019, 16:13

Satan vad gott att höra!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville lör 28 dec 2019, 19:30

Poäng direkt. Starkt!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Tony Moore lör 28 dec 2019, 19:30

"Bulan" om talangen: "Inte tilltänkt att spela"
ISHOCKEY Han var påtänkt att göra comeback efter fotskadan först efter nyår. Men skadebekymmer gjorde att Filip Hållander var tillbaka tidigare än tänkt.
Johan Weichselbraun19:11 | 2019-12-28
Med fyra ordinarie forwards borta i form av Niklas Olausson, Austin Farley, Petter Emanuelsson och Carl Mattsson fick Filip Hållander göra comeback efter mer än tre månaders skadefrånvaro.
— Han var egentligen inte tilltänkt att spela, men vi har ganska mycket skador nu. Läkarna gav klartecken och han kom in och gjorde ett kanonjobb, berömmer LHF-tränaren ”Bulan” Berglund sin 19-åriga adept."
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/bulan-om-talangen-inte-tilltankt-att-spela-nm5273600.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Puckad lör 28 dec 2019, 19:35

Tony Moore skrev:"Bulan" om talangen: "Inte tilltänkt att spela"
ISHOCKEY Han var påtänkt att göra comeback efter fotskadan först efter nyår. Men skadebekymmer gjorde att Filip Hållander var tillbaka tidigare än tänkt.
Johan Weichselbraun19:11 | 2019-12-28
Med fyra ordinarie forwards borta i form av Niklas Olausson, Austin Farley, Petter Emanuelsson och Carl Mattsson fick Filip Hållander göra comeback efter mer än tre månaders skadefrånvaro.
— Han var egentligen inte tilltänkt att spela, men vi har ganska mycket skador nu. Läkarna gav klartecken och han kom in och gjorde ett kanonjobb, berömmer LHF-tränaren ”Bulan” Berglund sin 19-åriga adept."
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/bulan-om-talangen-inte-tilltankt-att-spela-nm5273600.aspx
OT , absolut.
Men om tidningarna ska driva copyright frågor och hota med åtal så luktar det lite unket när de citerar PK'n och låtsas att de intervjuat någon.
Och dessutom vill att man betalar för den grävande journalistiken...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av CKa lör 28 dec 2019, 23:34

Puckad skrev:
Tony Moore skrev:"Bulan" om talangen: "Inte tilltänkt att spela"
ISHOCKEY Han var påtänkt att göra comeback efter fotskadan först efter nyår. Men skadebekymmer gjorde att Filip Hållander var tillbaka tidigare än tänkt.
Johan Weichselbraun19:11 | 2019-12-28
Med fyra ordinarie forwards borta i form av Niklas Olausson, Austin Farley, Petter Emanuelsson och Carl Mattsson fick Filip Hållander göra comeback efter mer än tre månaders skadefrånvaro.
— Han var egentligen inte tilltänkt att spela, men vi har ganska mycket skador nu. Läkarna gav klartecken och han kom in och gjorde ett kanonjobb, berömmer LHF-tränaren ”Bulan” Berglund sin 19-åriga adept."
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/bulan-om-talangen-inte-tilltankt-att-spela-nm5273600.aspx
OT , absolut.
Men om tidningarna ska driva copyright frågor och hota med åtal så luktar det lite unket när de citerar PK'n och låtsas att de intervjuat någon.
Och dessutom vill att man betalar för den grävande journalistiken...

Det har inte slagit dig varför det heter just presskonferens?
Vart står det att det är Kuriren själva som hållit i mikrofonen?

CKa

Antal inlägg : 1275
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Puckad lör 28 dec 2019, 23:52

CKa skrev:
Puckad skrev:
Tony Moore skrev:"Bulan" om talangen: "Inte tilltänkt att spela"
ISHOCKEY Han var påtänkt att göra comeback efter fotskadan först efter nyår. Men skadebekymmer gjorde att Filip Hållander var tillbaka tidigare än tänkt.
Johan Weichselbraun19:11 | 2019-12-28
Med fyra ordinarie forwards borta i form av Niklas Olausson, Austin Farley, Petter Emanuelsson och Carl Mattsson fick Filip Hållander göra comeback efter mer än tre månaders skadefrånvaro.
— Han var egentligen inte tilltänkt att spela, men vi har ganska mycket skador nu. Läkarna gav klartecken och han kom in och gjorde ett kanonjobb, berömmer LHF-tränaren ”Bulan” Berglund sin 19-åriga adept."
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/bulan-om-talangen-inte-tilltankt-att-spela-nm5273600.aspx
OT , absolut.
Men om tidningarna ska driva copyright frågor och hota med åtal så luktar det lite unket när de citerar PK'n och låtsas att de intervjuat någon.
Och dessutom vill att man betalar för den grävande journalistiken...

Det har inte slagit dig varför det heter just presskonferens?
Vart står det att det är Kuriren själva som hållit i mikrofonen?
Det är klart att den är för pressen. Men likaväl som man ber personer länka och inte ta åt sig äran så kan man föregå med gott exempel.
Speciellt när de inte själva har varit på PK'n utan bara sett videon på shl.se.
Jag lyfte inte att de nyttjade materialet från PK'n ( som de inte var med på) ,
utan jag lyfte att de nyttjade material som de på intet sätt varit med att skapa och skriver
på ett sätt som får de att se ut som om de själva bidragit.
- Och den dubbla standarden de verkar trivas med.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Jokerman fre 10 jan 2020, 16:48

Coffee Skulle vi kunna behålla Hållander över säsong 20/21 också skulle det rent ut sagt vara

UNDERBART

bounce
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Lule00 tor 05 mar 2020, 07:54

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4q87rV/jag-fick-lara-mig-att-ga-igen

Starkt utav Fille att ha kommit tillbaka efter skadan och hållit en så pass hög nivå! Very Happy

Lule00

Antal inlägg : 7
Join date : 19-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville tis 04 aug 2020, 11:19

Enligt intervjun med Skuggan nu i samband med ispremiären säger han att möjligheterna är goda att vi har Filip på rostern även denna sässe. Känns grymt bra, han och Einar ser jag som de som verkligen kan hitta en ny nivå.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Donowitz tis 04 aug 2020, 17:56

NHL eller SHL verkar uppgörelsen med Penguins vara. Dock camp i Pittsburgh under November med möjlighet att slå sig in direkt i NHL-truppen.

https://nsd.se/sport/artikel/wjvqkvpr

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Simon90 tis 25 aug 2020, 18:57

Hållander trajdad till Toronto alltså. Hoppas detta inte kommer påverka utlåningen till stundande säsong

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av NallePhu tis 25 aug 2020, 19:08

Trade till Leafs för Fille större möjligheter att få en plats där på sikt, Gissar att dem kommer låna ut han kommande säsong till Luleå men osvuret ät bäst
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Blinders tis 25 aug 2020, 19:22

Utan Hållander så är forwardssidan tunn.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Snikne Ville tis 25 aug 2020, 19:45

Timashov? Hoppas o tror dock att Filip kvar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Hankburger ons 26 aug 2020, 02:05

Simon90 skrev:Hållander trajdad till Toronto alltså. Hoppas detta inte kommer påverka utlåningen till stundande säsong

Känns dock inte som att det kommer förändra något. Toronto har rejält med uppbackning på positionen så det känns inte som Hållander kommer slå sig in där redan i år.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av LHF96 ons 26 aug 2020, 07:41

Of fucking course. Vet inte vad det är med den här klubben, för varje god nyhet får vi tio dåliga nyheter Puke
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Blinders ons 26 aug 2020, 10:34


Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Lule00 mån 14 sep 2020, 10:05


Lule00

Antal inlägg : 7
Join date : 19-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Filip Hållander Empty Sv: Filip Hållander

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet