Juhani Tyrväinen
Sida 10 av 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12
Sv: Juhani Tyrväinen
Blinders skrev:140 tkr - Ja
210 som nu - Nej
Någonstans där mitt emellan om han visar sig varva upp i de viktiga matcherna. Mot Skellefteå var det riktiga Tyrväinen på isen och spelar han som i slutspelet ifjol när det drar ihop sig till våren så är han trots allt värd det. Även om man så klart önskar högre och jämnare nivå under grundserien också.
Vill absolut inte se han i en annan SHL klubb iaf.
Dustin- Antal inlägg : 7289
Serkan122 likes this post
Jokerman ll- Antal inlägg : 1494
Hankburger- Antal inlägg : 7433
pingu and Donowitz like this post
Som en tredje center så absolut men då ska han ha lön för en sådan oxå.
Vi behöver lägga krut på en producerande center och det är han inte
farre- Antal inlägg : 2146
pingu and Donowitz like this post
farre skrev:Han håller inte för någon toppkedja i ett lag som aspirerar på guld.
Som en tredje center så absolut men då ska han ha lön för en sådan oxå.
Vi behöver lägga krut på en producerande center och det är han inte
Jag tror ju att Bulans filosofi i stort bygger på att centern ska vara ett stöd allra främst. Av den anledningen har var vi aldrig sett och kommer aldrig att se en producerande center i hans lagbygge. Connolly och Tyrväinen är perfekta i Bulans ögon. Och Berglund också antar jag. Och jag är i stort böjd att hålla med. Connolly har utvecklats till en balansspelare av episka mått och jag skulle aldrig byta bort honom. Tyrväinen spelar ett mycket svårare spel än Connolly och när det lyckas så blir han briljant. Tyvärr så sker det inte så ofta. Men uppsidan på Tyrväinen är enorm. Kan man vänta på det och har man råd med det? Jag svarar ja på den frågan.
Men. Nu finns ju Kempe. Och han skulle kunna vara en producerande center. Man ser dock tydligt att han tar ett stort defensivt ansvar. Och för att locka fram mer ur honom så tror jag att det är viktigt att kompositionen av hans lina är väldigt uttänkt. Det kanske är det enskilt viktigaste som Bulan måste lyckas med. Och om det lyckas så har vi redan den producerande center som vi skulle behöva.Men jag är inte helt säker att Bulan ser det på samma sätt.
JuniorX- Antal inlägg : 4220
Skulle bli oerhört förvånad om han vill vara kvar här uppe och harva fler säsonger i ett tokdefensivt lag.
Lehto and Serkan122 like this post
Bulans go-to-spelare nr. 1
I’m with Bulan
Jävlart bra tryck i grejerna har han också Tyrre….åsså är han vinterbadare….och vi har vinter och bad så det räcker och blir över.
BulanFanClub- Antal inlägg : 671
Finns absolut INGET ANNAT ens på kartan; att 'Tyrre' inte kommer att fläska upp REJÄLT; när väl matcherna börjar betyda lite mer. Jag ser fortsatt Juhani Tyrväinen som en absolut toppcenter i SHL.
Smart av honom att spara lite nu; så att han inte behöver dras med skavanker -tills domarnivån åter tillåter honom att 'mangla' motståndare där ute.
-'Tyrre' ÄR fan en ren naturkraft; när han tänder sin SISU-panna!
Jonken- Antal inlägg : 7154
Så vi ska alltså betala monsterlön för en spelare som kanske tänder till i 4-12 matcher per år?
Eller betala en slö finne ca 300k i månaden för att han gillar att bada isbad?
Eller när han känner för att tända sin SISU-Panna? om han nu gör det?
Man kan bli mörkrädd för mindre!
Stålis16- Antal inlägg : 20
Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Man borde väl ha som mål att ens ledande center skall producera både under seriespel och slutspel eller?
Tony Moore, farre and Kneten like this post
Stålis16 skrev:Såklart det bästa men skiter fullständigt i om Juhani och Kempe dominerar och vrålproducerar under grundserien och sen viker ner sig när det gäller. Juhani är då en av de första från de senaste årets trupper jag skulle vilja ha vid min sida i ett slutspel. Inte du?
Nej? Inte om en spelare har betalt att producera under säsongens gång. Lite som att ge Einar Tyrres lön bara för att han var bra mot FBK för två säsonger sedan..
Jag tycker hans lön och roll(förstacenter) kan ifrågasättas men man bör göra vad man kan för att hitta en lösning för att behålla honom.
Blinders and Stålis16 like this post
Dustin skrev:Nu ska man ju ha ett så pass bra lag i grundserien för att få så goda förutsättningar inför slutspelet som möjligt, man måste dessutom ta sig dit. Men med det sagt bör prestation i viktiga matcher och slutspel värderas väldigt mycket högre än t.ex en poängstreak i Oktober när det kommer till kontraktsförhandlingar. Dessutom är Tyrväinen viktig för det här laget i tekningscirkeln, boxplay och omklädningsrummet trots att prestationen offensivt och fysiskt sviktar en aning.
Jag tycker hans lön och roll(förstacenter) kan ifrågasättas men man bör göra vad man kan för att hitta en lösning för att behålla honom.
Absolut men man vill ju att en ledande center skall producera både under grundserie (utöver en streak i oktober) och slutspel där denne skrapar ihop helt okej med poäng och ser engagerad ut under grundserien och som steppar upp under slutspelet. Tyrväinen har stundtals inte gjort det denna säsong utan under vissa matcher har han renutav sett loj ut. Om det beror på dåligt självförtroende eller helt enkelt ålder skall jag inte spekulera i men tyvärr har han inte gjort sig förtjänt av en stjärnlön eller en lön högt upp i hierarkin i årets trupp och det har även Bulan noterat när han flyttat bort honom från Omarks kedja.
Sedan har vi ju detta med att Luleå behöver se över sin centersida till nästa säsong och då går det inte att förnya med alla de centrar man har.
Dustin likes this post
Hankburger skrev:Dustin skrev:Nu ska man ju ha ett så pass bra lag i grundserien för att få så goda förutsättningar inför slutspelet som möjligt, man måste dessutom ta sig dit. Men med det sagt bör prestation i viktiga matcher och slutspel värderas väldigt mycket högre än t.ex en poängstreak i Oktober när det kommer till kontraktsförhandlingar. Dessutom är Tyrväinen viktig för det här laget i tekningscirkeln, boxplay och omklädningsrummet trots att prestationen offensivt och fysiskt sviktar en aning.
Absolut men man vill ju att en ledande center skall producera både under grundserie (utöver en streak i oktober) och slutspel där denne skrapar ihop helt okej med poäng och ser engagerad ut under grundserien och som steppar upp under slutspelet. Tyrväinen har stundtals inte gjort det denna säsong utan under vissa matcher har han renutav sett loj ut. Om det beror på dåligt självförtroende eller helt enkelt ålder skall jag inte spekulera i men tyvärr har han inte gjort sig förtjänt av en stjärnlön eller en lön högt upp i hierarkin i årets trupp och det har även Bulan noterat när han flyttat bort honom från Omarks kedja.
Sedan har vi ju detta med att Luleå behöver se över sin centersida till nästa säsong och då går det inte att förnya med alla de centrar man har.
Visst är det så och tycker det hade varit läge att byta plats på Tyrre och Connolly som båda behöver lite av ny stimulans och tror båda de kedjorna, även om jag förstår att de känns en aning udda för vissa, hade kunnat skapa nya dimensioner i spelet.
kokostrollet- Antal inlägg : 2686
kokostrollet skrev:Hankburger skrev:Dustin skrev:Nu ska man ju ha ett så pass bra lag i grundserien för att få så goda förutsättningar inför slutspelet som möjligt, man måste dessutom ta sig dit. Men med det sagt bör prestation i viktiga matcher och slutspel värderas väldigt mycket högre än t.ex en poängstreak i Oktober när det kommer till kontraktsförhandlingar. Dessutom är Tyrväinen viktig för det här laget i tekningscirkeln, boxplay och omklädningsrummet trots att prestationen offensivt och fysiskt sviktar en aning.
Visst är det så och tycker det hade varit läge att byta plats på Tyrre och Connolly som båda behöver lite av ny stimulans och tror båda de kedjorna, även om jag förstår att de känns en aning udda för vissa, hade kunnat skapa nya dimensioner i spelet.
Jag ser inte och förstår inte varför vi skall flytta på Connolly?
Han spelar just nu med Eklind och Lilja. Eklind leder skytteligan och har på vissa sätt "överpresterat" och Lilja har sakteliga börjat vandra upp i kedjorna.
Varför skall man sära på Connolly och Eklind, när Eklind leder skytteligan?
Absolut har Eklind gjort några mål i PP, men varför ens fundera på att rubba det "flowet" och jag tror nog Connolly trivs bra i en kedja med skytteliga-ledaren!?
Connolly skall inte förflyttas enligt mig. Varför börja rubba i en fungerande enhet som producerat framåt, fungerar ihop och kuggar tillsammans defensivt?
Det är enbart dumt att rubba det som faktiskt fungerar och tror absolut Connolly redan har den stimulans han önskar.
Xerzocx- Antal inlägg : 243
Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Blir liksom inget slutspel om våra ledande spelare inte presterar under grundserien.
Xerzocx skrev:kokostrollet skrev:Hankburger skrev:Dustin skrev:Nu ska man ju ha ett så pass bra lag i grundserien för att få så goda förutsättningar inför slutspelet som möjligt, man måste dessutom ta sig dit. Men med det sagt bör prestation i viktiga matcher och slutspel värderas väldigt mycket högre än t.ex en poängstreak i Oktober när det kommer till kontraktsförhandlingar. Dessutom är Tyrväinen viktig för det här laget i tekningscirkeln, boxplay och omklädningsrummet trots att prestationen offensivt och fysiskt sviktar en aning.
Jag ser inte och förstår inte varför vi skall flytta på Connolly?
Han spelar just nu med Eklind och Lilja. Eklind leder skytteligan och har på vissa sätt "överpresterat" och Lilja har sakteliga börjat vandra upp i kedjorna.
Varför skall man sära på Connolly och Eklind, när Eklind leder skytteligan?
Absolut har Eklind gjort några mål i PP, men varför ens fundera på att rubba det "flowet" och jag tror nog Connolly trivs bra i en kedja med skytteliga-ledaren!?
Connolly skall inte förflyttas enligt mig. Varför börja rubba i en fungerande enhet som producerat framåt, fungerar ihop och kuggar tillsammans defensivt?
Det är enbart dumt att rubba det som faktiskt fungerar och tror absolut Connolly redan har den stimulans han önskar.
1. Tror det går att få ut mer av Connolly i en bättre omgivning och tror knappast han skulle se det som ett nedköp att hoppa upp i hierarkin och centra Omark/Andreasson. Det är viktigare att sätta en grym första som producerar än en tredje som håller ner siffrorna.
2. Tyrre mellan Eklind och Lilja hade kunnat bli en fruktad fysisk och intensiv kedja som också skulle kunna ge en extra slutspelsdimension matchad rätt.
Men visst, jag vet att jag är lite kontroversiell med det centerbytet.
farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Blir liksom inget slutspel om våra ledande spelare inte presterar under grundserien.
Vi låg väl tvåa innan den svaga avslutningen och två p efter 2:an nu trots att flera av våra ledande offensiva spelare inte levererat. Sen ska en till forward in..Till skillnad från du är jag inte det minsta orolig för att vi ska missa slutspel. Ska till ett litet mirakel för att vi ska missa top6. Tror jag iaf
Stålis16 skrev:farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Vi låg väl tvåa innan den svaga avslutningen och två p efter 2:an nu trots att flera av våra ledande offensiva spelare inte levererat. Sen ska en till forward in..Till skillnad från du är jag inte det minsta orolig för att vi ska missa slutspel. Ska till ett litet mirakel för att vi ska missa top6. Tror jag iaf
För att försvaret fungerade och därigenom kompenserade för en bristande offensiv. En offensiv som Tyrväinen är en nyckelspelare till. Eller är tänkt att vara..
Tycker att denna inkonsekventa kritik som förekommer i detta forum är lite underlig. Folk pratar om Andreasson och hur han floppat hittills men tydligen skall Tyrväinen vara immun mot kritik bara för att han eventuellt kommer trappa upp till slutspelet. En lyx som tydligen inte skall gälla spelare som Andreasson etc. Det är solklara dubbla måttstockar här.
farre likes this post
Hankburger skrev:Stålis16 skrev:farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
För att försvaret fungerade och därigenom kompenserade för en bristande offensiv. En offensiv som Tyrväinen är en nyckelspelare till. Eller är tänkt att vara..
Tycker att denna inkonsekventa kritik som förekommer i detta forum är lite underlig. Folk pratar om Andreasson och hur han floppat hittills men tydligen skall Tyrväinen vara immun mot kritik bara för att han eventuellt kommer trappa upp till slutspelet. En lyx som tydligen inte skall gälla spelare som Andreasson etc. Det är solklara dubbla måttstockar här.
Nu har inte jag pratat om hur Andreasson floppat hittills men din jämförelse är inte rättvis. Tyrväinen bidrar med så mkt mer även när han inte producerar i bland annat BP, tekningarna och som en ledare. Dessutom har han steppat upp i alla tre slutspel han deltagit i hittills i Luleå. Detta gäller även ifjol där grundserien var rätt bedrövlig stundtals.
Ja, man kan absolut ställa högre krav på Tyrväinen och ifrågasätta hans prestation hittills. Men jämförelsen haltar.
Stålis16 likes this post
Dustin skrev:Hankburger skrev:Stålis16 skrev:farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Nu har inte jag pratat om hur Andreasson floppat hittills men din jämförelse är inte rättvis. Tyrväinen bidrar med så mkt mer även när han inte producerar i bland annat BP, tekningarna och som en ledare. Dessutom har han steppat upp i alla tre slutspel han deltagit i hittills i Luleå. Detta gäller även ifjol där grundserien var rätt bedrövlig stundtals.
Ja, man kan absolut ställa högre krav på Tyrväinen och ifrågasätta hans prestation hittills. Men jämförelsen haltar.
Min jämförelse är inte att jämföra spelare för spelare och deras produktion enbart utan den dubbla måttstocken att vissa kan prestera under förväntan och vara immun mot kritik medan andra blir sågade vid fotknölarna så fort de tar ett felskär.
Visst Tyrväinen är inte bara en poängsspelare men när det kommer till att spela fysiskt, ligga tätt, skapa ytor och samt tillföra något till sina kedjekamrater så har Tyrväinen verkligen inte kommit upp i den nivå som förväntas av honom. Detta kombinerat med hans inte allt för bra poängskörd gör ju att det är lite underligt att han inte får mer kritik än en axelryckning.
farre likes this post
Hankburger skrev:Dustin skrev:Hankburger skrev:Stålis16 skrev:farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Min jämförelse är inte att jämföra spelare för spelare och deras produktion enbart utan den dubbla måttstocken att vissa kan prestera under förväntan och vara immun mot kritik medan andra blir sågade vid fotknölarna så fort de tar ett felskär.
Visst Tyrväinen är inte bara en poängsspelare men när det kommer till att spela fysiskt, ligga tätt, skapa ytor och samt tillföra något till sina kedjekamrater så har Tyrväinen verkligen inte kommit upp i den nivå som förväntas av honom. Detta kombinerat med hans inte allt för bra poängskörd gör ju att det är lite underligt att han inte får mer kritik än en axelryckning.
Man vet att det är illa, när det gått så långt att du delar ut kritik här på forumet.
Donowitz- Antal inlägg : 4353
Dustin and Stålis16 like this post
Donowitz skrev:Hankburger skrev:Dustin skrev:Hankburger skrev:Stålis16 skrev:farre skrev:Stålis16 skrev:Ja hellre en som är bäst när det gäller än att spotta in 40p under grundserien och vara oduglig under slutspelet.
Man vet att det är illa, när det gått så långt att du delar ut kritik här på forumet.
Vet inte vad du pratar om.
Prickskytte på väldigt hög nivå, Pontus Andreasson! :heart_eyes::dart: #TIKLHF #SHL #twittpuck #ishockey #svsshl pic.twitter.com/1ziqIe9O9c
— SHL.se (@SHLse) November 16, 2023
Nöt vidare på detta. Eklind och Tyrre ska fortsätta vara i ansiktet på vakterna
Redbear likes this post
https://hockeynews.se/articles/31536/
Blinders- Antal inlägg : 5278
Jokerman ll skrev:Spelade inget i 3:e mot Växjö. Var det pga Sylvegårds tackling?
Citat från NSD:
"– Jag fick en tackling, men det är lugnt nu. Jag är 100 procent, säger Tyrväinen som dessutom har tagits ut i finska landslaget igen."
Kneten- Antal inlägg : 257
Jokerman ll likes this post
Mantz- Antal inlägg : 50
Leijonilla ja päävalmentaja Jukka Jalosella oli torstaina suut mutrussa. AOP
Juhani Tyrväisen menetys johti Ruotsin 2–1-maaliin. AOP
Vaikea ilta rymistelijällä. Olisi pitänyt estää ruotsalaisen laukaus 1–1-osumassa. Menetti kiekon hyökkäyspään sinisellä, ja siitä syntyi Ruotsin 2–1-johtomaali. (Match…tror Sverige)
Vapautti kauniilla pystysyötöllä Innalan ja Pakarisen kaksi vastaan yksi -hyökkäykseen. Irtosi päätöserässä alivoimalla läpiajoon ja hankki arvokkaan jäähyn Sveitsille. (Match…tror Schweiz…)
Oli alussa ohjata kiekon omiin ja lopussa tehdä alivoimalla tasoituksen: haki takapatjan kautta Mäenalasta, mutta ei tärpännyt. (Match..vetefan vilken)
Från världsbladet(!?) https://www.iltalehti.fi/
Kan nån översätta?
Ungefär så här:Jokerman ll skrev:Kan nån översätta?
Trumpna miner hos Lejonen och huvudtränaren Jukka Jalonen under torsdagen. Juhani Tyrväinens pucktapp ledde till Sveriges 2-1 mål.
Svår kväll för brunkaren. Hade behövt hindra Svenskens skott vid 1-1. Tappade pucken vid offensiv blå; som ledde till Sveriges 2-1 ledningsmål.
Spelade vackert fram pucken till Innnalas och Pakarinens 2 mot 1 anfall. Kom fri i sista perioden -och skaffade fram ett överläge mot Schweiz.
Nära att styra in pucken i eget mäl i början -och i slutet kvittera matchen i numerärt underläge. Sökte efter Mäenalainen via bakre(?) soffan -dock inge 'napp'.
Jokerman ll likes this post
21 has got his entire 'game on' again...
-And WE ALL fuckin' LOVE IT!!!
Hade lite mindre istid än vanligt, 17 min.Jonken skrev:Tervetuloa takaisin 'Jussi' !!!
21 has got it his entire game 'on' again...
Då orkar man spela fysiskt i varje byte.
Fortsätt så!
Blinders- Antal inlägg : 5278
Jonken and Serkan122 like this post
Så både Tyrre och EG gjorde sina bästa matcher på länge när båda spelade mindre än vanligt.Blinders skrev:Hade lite mindre istid än vanligt, 17 min.Jonken skrev:Tervetuloa takaisin 'Jussi' !!!
21 has got it his entire game 'on' again...
Då orkar man spela fysiskt i varje byte.
Fortsätt så!
Serkan122- Antal inlägg : 3335
Jepp. (Kanske lagledningen ÄNTLIGEN lärt sig någonting här...)Serkan122 skrev:Så både Tyrre och EG gjorde sina bästa matcher på länge när båda spelade mindre än vanligt.
Tony Moore, Diktatorn, Kanellängd and Stålis16 like this post
"Klubben jobbar för att behålla Juhani Tyrväinen"
Metheuz- Antal inlägg : 768
Polyfemos- Antal inlägg : 1790
Polyfemos skrev:Lägg bara inte för mycket tid och energi på det om Tyrre har tänkt sig gå vidare. Lex Omark 21-22, Fröberg 22-23. Artikel här säger en sak, Tyrre själv har sagt att han vill ta det efter säsongen, vilket i min bok betyder stt han tänker lämna.
Tror faktiskt det i Tyrres fall är bäst för båda parter att ta det efter säsongen. Vi behöver bygga om centersidan och pjäserna i toppen av den hierarkin blir enormt viktiga, så tror det behövs viss handlingsfrihet och funderingar kring den positionen.
Sen tycker jag man ska bryta med Jack och hitta en ung center på uppgång istället för honom.
Fläskcenter
Tyrväinen
Lovande center
Berglund
Utöver detta har man Andreasson som kan vikariera, kanske det värvas någon ny forward som också har erfarenhet av centerspel för att trygga upp vid eventuella skador.
Kneten likes this post
Trevligt kvitto också på att 'Tyrre' har medvetet sparat på kroppen och hållit igen lite ett tag nu; för att inte vara ofräsch i kroppen -för vad som komma skall...
Inge snack om vilken RESPEKT han har hos motståndare; när han kommer i checken. De VET att det KAN smälla ORDENTLIGT då.
- SISU 21
Bamsefar, Polyfemos, Metheuz, Kneten, Hjalmar_Vuopio, Serkan122 and Stålis16 like this post
Burskydd- Antal inlägg : 591
Jonken skrev:Det var åter så trevligt och se RIKTIGA 'Tyrre' igen senast mot Växjö. Murbräcka DELUXE. Hoppas att han bara får vara hel nu -hela vägen ut denna säsong. Det är något kopiöst vad han bidrar med till Luleå Hockey -när han kör med hela sitt register.
Trevligt kvitto också på att 'Tyrre' har medvetet sparat på kroppen och hållit igen lite ett tag nu; för att inte vara ofräsch i kroppen -för vad som komma skall...
Inge snack om vilken RESPEKT han har hos motståndare; när han kommer i checken. De VET att det KAN smälla ORDENTLIGT då.
- SISU 21
Om Tyrväinen inte är kvar nästa säsong kommer det nog att bli en rejäl ”saknar inte kossan innan båset är tomt”.
Åtminstone för mig.
Haparanda- Antal inlägg : 73
Dustin, Kanellängd and mikulix like this post
Så kommer det säkert bli men så är det ju för alla spelare som lämnar här inne. Kolla alla som vill återse den mediokra Komarek i LHF. Men nostalgi är sällan vägen framåt för en ishockeyklubb.Haparanda skrev:Jonken skrev:Det var åter så trevligt och se RIKTIGA 'Tyrre' igen senast mot Växjö. Murbräcka DELUXE. Hoppas att han bara får vara hel nu -hela vägen ut denna säsong. Det är något kopiöst vad han bidrar med till Luleå Hockey -när han kör med hela sitt register.
- SISU 21
Om Tyrväinen inte är kvar nästa säsong kommer det nog att bli en rejäl ”saknar inte kossan innan båset är tomt”.
Åtminstone för mig.
Braun- Antal inlägg : 1095
pingu likes this post
Braun skrev:Så kommer det säkert bli men så är det ju för alla spelare som lämnar här inne. Kolla alla som vill återse den mediokra Komarek i LHF. Men nostalgi är sällan vägen framåt för en ishockeyklubb.Haparanda skrev:Jonken skrev:Det var åter så trevligt och se RIKTIGA 'Tyrre' igen senast mot Växjö. Murbräcka DELUXE. Hoppas att han bara får vara hel nu -hela vägen ut denna säsong. Det är något kopiöst vad han bidrar med till Luleå Hockey -när han kör med hela sitt register.
- SISU 21
nästa säsong kommer det nog att bli en rejäl ”saknar inte kossan innan båset är tomt”.
Åtminstone för mig.
Helt rätt, håller med! Jag trillar ner i den fällan alltför ofta.
Haparanda- Antal inlägg : 73
Vem gör inte det. Och i efterhand minns man ofta saker (i det här fallet spelare) som bättre än vad de egentligen var. Men klart man kommer sakna Tyrres tacklingar, inget snack om den saken.Haparanda skrev:Braun skrev:Så kommer det säkert bli men så är det ju för alla spelare som lämnar här inne. Kolla alla som vill återse den mediokra Komarek i LHF. Men nostalgi är sällan vägen framåt för en ishockeyklubb.Haparanda skrev:Jonken skrev:Det var åter så trevligt och se RIKTIGA 'Tyrre' igen senast mot Växjö. Murbräcka DELUXE. Hoppas att han bara får vara hel nu -hela vägen ut denna säsong. Det är något kopiöst vad han bidrar med till Luleå Hockey -när han kör med hela sitt register.
- SISU 21
nästa säsong kommer det nog att bli en rejäl ”saknar inte kossan innan båset är tomt”.
Åtminstone för mig.
Helt rätt, håller med! Jag trillar ner i den fällan alltför ofta.
Braun- Antal inlägg : 1095
Sida 10 av 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12