Isac Brännström

+49
Lajon
Monco
SatanicPanic
JohanO
NallePhu
Zeth
Saha
evanovich
Sundance Kid
Micke80
LHF96
Lulefan
Danneja
Bamsefar
Jokerman ll
LulefanGBG
Lehto
Marlene Dietrich
Donowitz
Witchfinder77
Blitzwagen
Mange
Qirren
Sportchefen #2
Tigerman
GustenA
Hankburger
MttG
Mr Bister
Hedanders
icemask
Jokerman
Snikne Ville
Wolfhunter
Ferros
Blinders
Tony Moore
Dustin
kokostrollet
pingu
Norrlandstoken
Pajala
KaptenBlodskelett
Urken
Puckad
Jonken
keevvs
Diktatorn
53 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Isac Brännström  - Sida 4 Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av NallePhu tor 13 okt 2022, 23:30

Han kommer inte lämna Luleå det är redan klart han har sagt det själv redan så lägg ned den teorin direkt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 15387

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Lars158 tor 13 okt 2022, 23:51

JohanO skrev:Vad exakt är ohållbart? Vad betyder ens det ordet i sammanhanget Brännis och LHF? Det handlar väl bara om huruvida LHF är ett bättre eller sämre lag med Brännis på isen, och om svaret är att laget blir bättre med honom så ska han ju otvivelaktigt stanna.
Rent generellt att innan säsongen är en månad gammal att en spelare är kontrakterad för ett annat lag i samma liga. Jag inte kommunist på något sett och har nånsin hållit med om att spelare inte skall få kontaktas under säsong eller annat som det funnits dom som propagerat för. Men innan en månad av säsongen gått att vara kontrakterad av annat lag i samma liga. I den här situationen anser jag att LHF och Isac skall gå åt var sitt håll redan nu.

Lars158

Antal inlägg : 8793

Inlägg av JohanO fre 14 okt 2022, 00:17

Lars158 skrev:
Rent generellt att innan säsongen är en månad gammal att en spelare är kontrakterad för ett annat lag i samma liga. Jag inte kommunist på något sett och har nånsin hållit med om att spelare inte skall få kontaktas under säsong eller annat som det funnits dom som propagerat för. Men innan en månad av säsongen gått att vara kontrakterad av annat lag i samma liga. I den här situationen anser jag att LHF och Isac skall gå åt var sitt håll redan nu.

Ah ok, men då handlar det inte om att det är ohållbart, utan om principen? För återigen, om det inte finns något argument för att produkten på isen påverkas av att Brännis stannar, men påverkas negativt av att han lämnar, så säger väl all rim och reson att det är bäst om han stannar?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 683

Inlägg av Lars158 fre 14 okt 2022, 01:07

JohanO skrev:
Lars158 skrev:

Ah ok, men då handlar det inte om att det är ohållbart, utan om principen? För återigen, om det inte finns något argument för att produkten på isen påverkas av att Brännis stannar, men påverkas negativt av att han lämnar, så säger väl all rim och reson att det är bäst om han stannar?
Absolut och fair points. Ohållbart ur principiell synvinkel. Ja. Så jag anser det vara ohållbart att inte Isac och LHF går skiljda vägar, ja.
Ohållbart som ord använder jag personligen bara i principiella sammanhang. Vare det är i jobbet eller en politisk diskussion. Det är för mycket brott, UE kommer inte gör sitt på jobbet, klimatutsläpp.. osv. Konsekvensen kanske inte blir omedelbar och supertydlig men det är "ohållbart".

Produkten på isen är ju det man har sina tron om. Jag tror situationen kommer ha negativ påverkan för lagets resultat.

Sen är det ju svårt ta fram ett facit för. Varken för framtid, nutid eller att ens veta i efterhand.

Laget och Isac går super bra och vinner 10 matcher i följd, är det att laget kommit samman och får energi från situationen, har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.

Laget och Isac går skit och tar 3 poäng på dom 10 kommande matcherna. Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.

Isac går bra men laget går skit, Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.

Laget går bra men Isac går skit, Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.

Jag kan bara besvara din fråga med att jag tror att det är negativt för lagets resultat, och att jag anser situationen vara ohållbar (principiellt)

Lars158

Antal inlägg : 8793

Inlägg av Tony Moore fre 14 okt 2022, 01:12

Chockad av deras stöd: ”De är grymma”
LULEÅ  Det var många supportrar som reagerade på det hot som Isac Brännström och hans flickvän tog emot tidigare i veckan.
Totalt deltog 212 personer i en insamling för att visa sitt stöd.
– Det är sjukt mycket pengar. Grymt! Vad snälla de är, säger en överraskad Luleåspelare.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O88pwO/luleafansen-startade-insamling-till-isac-brannstrom-efter-hoten?jwsource=cl
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 5389

http://www.luleahockey.se/

Jonken, Hedanders, Metheuz and Blitzwagen like this post

Inlägg av Mange fre 14 okt 2022, 09:48

Hoppas klubbarna lär sig något av det här som hänt. När regelverket ser ut som det gör så behöver klubbarna kommunicera sinsemellan varandra. Det måste ju vara hundra gånger bättre att klubbarna (i det här fallet Luleå och HV) går ut i sina officiella kanaler och kommunicerar sådana här situationer istället för att det skall läcka ut som en bomb i pressen.
Mange
Mange

Antal inlägg : 5732

Inlägg av Snikne Ville fre 14 okt 2022, 16:37

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5947

Bamsefar, Tony Moore, Redbear, Jonken, Sundance Kid and Blitzwagen like this post

Inlägg av Puckad fre 14 okt 2022, 16:42

"Där har vi alla ett ansvar att inte uppvigla till någon hätsk stämning.."
This!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 9820

Hedanders likes this post

Inlägg av Snikne Ville lör 29 okt 2022, 10:39

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5947

Tony Moore, Puckad and Serkan122 like this post

Inlägg av Mr Bister lör 29 okt 2022, 10:45

Men det blir ännu längre till hjälpande släktingar vilket var orsaken till att han lämnar Luleå, så mycket för den orsaken

Mr Bister

Antal inlägg : 993

Inlägg av Hedanders lör 29 okt 2022, 10:50

Mr Bister skrev:Men det blir ännu längre till hjälpande släktingar vilket var orsaken till att han lämnar Luleå, så mycket för den orsaken

Tror nog att familjen kan tänka sig ett NHL-äventyr trots att de hamnar längre från släktingar... Går inte riktigt att jämföra Luleå mot NHL.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 1463

Inlägg av Puckad lör 29 okt 2022, 10:51

Mr Bister skrev:Men det blir ännu längre till hjälpande släktingar vilket var orsaken till att han lämnar Luleå, så mycket för den orsaken
För 7-8 miljoner så tar de nog den smällen, bara att gratulera till honom och till Luleå som hjälp honom på resan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 9820

Tony Moore and Serkan122 like this post

Inlägg av Jokerman ll sön 06 nov 2022, 11:15

Matchens delikatess

Brännström-ramsan efteråt var grym cheers
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 858