Karl Fabricius
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Karl Fabricius
Kontraktsförhandlingarna med Luleå Hockey gick snabbt.
– Det var inte så mycket att fundera över, säger Fabbe och tillägger:
– Kroppen känns bra, och jag har inga problem med motivationen.
Därmed blir det en 16:e säsong i klubben.
– Det känns otroligt kul. Jag trivs i klubben och att spela för ett vinnande lag som har en chans att vinna guld är inspirerande. Det är det som gör att jag fortfarande brinner för det här, säger Karl Fabricius – och konstaterar att det kanske inte hade varit lika självklart för honom att fortsätta spela om han hade spelat för ett lag som Leksand (som ligger sist i SHL).
Fabbe har ett enormt Lule
Fotnot: Karl Fabricius kontrakt sträcker sig över säsongen 2020-2021.
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Bild: Simon Hastegård | Seriesegraren Fabricius hyllades av Luleåfans på Hovet i Stockholm.
Per Sandberg norr media:
Luleå Hockey har som vanligt en stor skara supportrar på plats på Hovet i matchen mot Djurgården. Luleåfansen passade på att hylla Karl Fabricius inför matchen.
Luleå Hockeys veteran Karl Fabricius kritade på ett nytt kontrakt med Luleå Hockey för ett par veckor sedan. Att han är omtyckt av lagets supportrar är ingen hemlighet och det syntes extra mycket på läktarna på Hovet inför matchen mot Djurgården.
Tio män med kärlek till Fabricius såg till att bilda ett mänskligt tifo där man bokstaverade sitt torso med Fabricius namn, följt av ett .
Snikne Ville- Antal inlägg : 6551
Redbear- Antal inlägg : 6792
Puckad and Wolfhunter like this post
chiII- Antal inlägg : 1039
Lasse Proppmätt, Wolfhunter and Jokerman like this post
Förläng!!!
Fabbe gör en bra säsong, jag håller med om att han bör få förlängt.Jokerman skrev:Fabbe gör som vanligt, vinner sina dueller och tar aldrig ett felbeslut nästan. Ser grymt fokuserad ut och det tackar vi för. Dessutom har han gjort lika mål som ”stjärnvärvningen” Klasen
Förläng!!!
Blinders- Antal inlägg : 5278
Förlägning = Ecklatant!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
Kolla om hon är villig att dela. Kan faktiskt tänka mig att hon kan gå med på det.LulefanGBG skrev:Hade jag inte redan haft en underbar fru hade jag fan kunnat gifta mig med karln.
Förlägning = Ecklatant!
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Puckad likes this post
Om man kollar på Janne Sandström och Petrasek verkar dock Eliteprospects data skilja sig lite från Swehockey (Janne har exempelvis 1047 matcher enligt Swehockey men 1057 enligt EP).
Någon som vet vad det är som gäller?
Men ser hellre att kedjan med Mattsson, Muzik och Lysell får chansen som ordinarie kommande säsong. Och att juniorer som Tellström m.f.l. får chansen på riktigt.
Donowitz- Antal inlägg : 4351
Mäktig milstolpe! Karl Fabricius gör idag sin 1000:e match i SHL. Stort grattis! pic.twitter.com/cX3eSlsIpX
— C More Sport (@cmoresport) January 23, 2021
Bamsefar- Antal inlägg : 12295
Tony Moore, chiII and Donowitz like this post
Ett år till vill jag se! En ovärderlig lagpappa och mentor för nya och unga spelare. Han GÖR det vi vill att LHF ska vara, inte bara pratar om det.
ezz- Antal inlägg : 368
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Sportchefen #2- Antal inlägg : 947
Och det är inte för "lång och trogen tjänst", för att "slå rekord" eller något annat som inte har med själva spelet att göra, bara helt enkelt eftersom han har drivet och han:
- är så jävla úberbra i fore-check och i box-play!
- sätter nivån i vad "hårt arbete", "noggrannhet" och "hålla en jävligt hög lägsta nivå" innebär i Luleå Hockey.
- ofta kommer till avslut (bra på att ta pucken mot mål) och med tanke på hur lite han matchas offensivt så är det en stor bonus.
Hoppas han får kampera ihop med Jonas Berglund när han är tillbaka, då kommer poängen börja trilla in också.
chiII likes this post
https://www.luleahockey.se/article/wcnpaknu0-30c4d/ingen-forlangning-med-fabricius?fbclid=IwAR25vVlyduNv_Ed3RM3ToSqHFHkqB6nkjcJDk7g3fD_zkNXwIx7c7tD2xZg
Bamsefar- Antal inlägg : 12295
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Redbear and Puckad like this post
Hoppas det går att hitta en roll åt honom i Luleå Hockey och när tröjan ska i taket finns det bara en plats att vara på.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 947
Redbear likes this post
Sportchefen #2 skrev:Tufft för alla inblandade. Största respekten för att Fabbe vill sluta när han själv känner sig färdig, men något SHL-kontrakt med någon annan klubb har jag svårt att se att han får.
Hoppas det går att hitta en roll åt honom i Luleå Hockey och när tröjan ska i taket finns det bara en plats att vara på.
Alla heder till Fabricius men någon tröjhissning är det inte tal om.
Dustin- Antal inlägg : 7279
En riktig stålman!
Puckad- Antal inlägg : 11414
Men när man väl står här nu och han inte förlänger så känns det väldigt konstigt.
Som ni alla sagt, en riktig Stålman.
Denna tråd borde klistras!
Lehto- Antal inlägg : 783
Hoppas verkligen att man nån gång i framtiden får se Kalle i någon fys -eller ungdoms -tränarroll inom Luleå Hockey.
-Ett stort tack för allt 'Fabbe'.
Senast ändrad av Jonken den fre 23 apr 2021 - 12:49, ändrad totalt 1 gång
Jonken- Antal inlägg : 7154
Redbear likes this post
ski3r- Antal inlägg : 1992
Fabbe är en stålman, en stålman är ju han
Han älskar Lule hockey, och Lule älskar han!
Alltid snyggast, tack för allt!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Tony Moore likes this post
Tack.
NeedforX- Antal inlägg : 33
En krigare som alltid utstrålat professionalitet!
Tack för allt Fabbe!
Pontaking- Antal inlägg : 1360
Jonken skrev:Knappt att ordet "respekt" omfattar det man alltid känt för Karl Fabricius.
Hoppas verkligen att man nån gång i framtiden får se Kalle i någon fys -eller ungdoms -tränarroll inom Luleå Hockey.
Funderade över samma sak redan innan jag läste dit inlägg. Fystränare för LHF borde vara en roll som är som klippt och skuren för Fabbe. Visst tappar vi Petter Pettersson till utlandet nu också efter denna säsong? Eller har man fyllt den platsen redan? Men Fabbe kanske vill fortsätta spela hockey då är det inte aktuellt just nu i alla fall.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sundance Kid skrev:Jonken skrev:Knappt att ordet "respekt" omfattar det man alltid känt för Karl Fabricius.
Funderade över samma sak redan innan jag läste dit inlägg. Fystränare för LHF borde vara en roll som är som klippt och skuren för Fabbe. Visst tappar vi Petter Pettersson till utlandet nu också efter denna säsong? Eller har man fyllt den platsen redan? Men Fabbe kanske vill fortsätta spela hockey då är det inte aktuellt just nu i alla fall.
Har Fabbe en utbildning för att bli fystränare? Att vara bra tränad är inte lika med att man är en bra fystränare . Men absolut, hade varit perfekt om just det kriteriet uppfylls först
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
ezz- Antal inlägg : 368
Tack Karl Fabricius för allt du gjort för Luleå Hockey!
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) April 23, 2021
Karl har fått beskedet att det tyvärr inte blir någon fortsättning som spelare i Luleå Hockey. Läs mer på hemsidan, inklusive ett brev från Kalle själv. https://t.co/oXEg31et6C pic.twitter.com/m8zZCxG2dd
Snikne Ville skrev:Räknar med att Timrå tar klivet upp och vore jag dem skulle jag jobba stenhårt på Fabbe.
Dom behöver inte fabbe, ser verkligen inte vad fabbes roll skulle vara i Timrå.
hans tid i SHL är över.
Pajala- Antal inlägg : 18971
Det förstår jag att du inte gör.Pajala skrev:Snikne Ville skrev:Räknar med att Timrå tar klivet upp och vore jag dem skulle jag jobba stenhårt på Fabbe.
hans tid i SHL är över.
Snikne Ville skrev:Det förstår jag att du inte gör.Pajala skrev:Snikne Ville skrev:Räknar med att Timrå tar klivet upp och vore jag dem skulle jag jobba stenhårt på Fabbe.
hans tid i SHL är över.
Som sagt, dom behöver inte fabbe, hans tid är över.
En hockeyambassadör 17 år i Elitserien / SHL och därtill en säsong i KHL. Hittills.
Han behöver knappast pengarna om han nu väljer att fortsätta karriären som spelare i en annan förening.
Kommer kännas märkligt en tid att inte se Fabricius i laguppställningen.
Tack för allt du gav Fabbe.
Kagen- Antal inlägg : 1778
Puckad- Antal inlägg : 11414
Minns föreningens sviniga behandling av Blomman och Robban Nordmark.
Det här kommer fan inte långt efter.
Dåligt beslut Luleå Hockey.
Jag tror fortfarande inte det är sant.
Det är väl inte försent än att ändra sig.
Det blev fel här.
Fabricius får på nått sätt bära hundhuvudet för att man inte kunde fortsätta på vinnarspåret från säsongen 19/20. Analysen: Fabbe (och Eddy) ska bort! Den analysen kan ni kasta i sopkorgen. Fy fan säger jag när det gäller Fabbe. Helt säker är jag. Fattar föreningen inte att en spelare som Fabbe är direkt avgörande för oss då SHL idag är så jämnt. Rekord och sånt verkar en del bry sig om, i det här fallet så ger jag fullkomligt fan i rekord hit och hit. Fabbe ska med på de fantastiska egenskaper som han besitter som ishockeyspelare. Inget annat.
Vem tar upp manteln efter Fabbe?
Svar: ingen.
Spelartypen finns inte och den finns inte heller att köpa om nu nån trodde det. Pengarna är inte värda ett skit i det fallet. På ett sätt: Så skönt att det kan vara på det sättet.
Han går inte att ersätta. Om något år så kanske vi har nån i laget som kan vara ett ämne men inte just nu. Det behövs ett år till med Fabbe i laget.
Det finns bara en Karl Fabricius.
Det är lag som håller högsta lägstanivån, är mest noggrann och professionell och tar sig under skinnet på motståndaren som har chans, verkligen chans på Le Mat. Sen ska man ha flytet också.
Karl Fabricius.
”Kom ihåg spelskickligheten” mantrat är vanlig invändning för att motivera varför Fabbe ska ryka - visst det behövs spelskicklighet men det behövs också spelförståelse (minst lika viktigt) - något som Fabbe har med råge så det blir över, här faller Eddy bort…
Kolla hur ofta Fabbe bytt formation och täckt upp för skador och avstängningar och fan och hans moster och ändå hela tiden gjort det bra, med sin spelförståelse framgångsrikt gnuggat på i BP hela tiden (där LHF varit top shelf under lång lång tid. Förklaringen: Fabricius.) BP vinner matcher! Vi kommer förlora rejält med mark i BP om Fabbe försvinner.
Känslan i BP är - är Fabbe inne? Ja. Jamen då är det lugnt!
Kolla också (viktigt viktigt) hur ofta Fabbe kommer till avslut. Ofta. Han är för bra för att inte få ett kontraktsförslag.
Så är det.
När matcher ska stängas, när man ska stångas och poängen bärgas så måste man ha spelare man kan lita på, din spelskicklighet kan då bara vara ett aber istället. Ta det rätta beslutet, det som sitter i ryggmärgen, erfarenheten, är det som många gånger fäller avgörandet.
Karl Fabricius.
Fabbe är på plats och stämplar in varje dag och har lagt en ära att hålla sig i bäst fysiskt trim av alla i hela a-laget. BÄST. Vad är det jag inte fattar? Vår mest fysiskt starka spelare ska inte erbjudas nytt kontrakt? Hur klokt låter det. Det måste vara första gången i världshistorien den äldsta spelare i laget har och har haft den bästa fysiken år efter år!!!
Bra fysik har gjort att Fabbe i princip aldrig är skadad och missar matcher och då ska man komma ihåg att han spelar med hjärtat därute
Luleå Hockey Hjärtat!
och det skickar STORA signaler:
Det är så här man spelar när man spelar i Luleå Hockey.
Jag har full förståelse om vissa väljer att inte köpa säsongskort i år.
Funderar själv på att inte göra det.
Googla stålman
Och en bild på Fabricius kommer upp - först av alla.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1491
Rikky likes this post
Dustin- Antal inlägg : 7279
pingu and Redbear like this post
Tigerman- Antal inlägg : 3435
pingu, farre, LulefanGBG and Wolfhunter like this post
LulefanGBG, Wolfhunter and Blinders like this post