Carl Mattsson
Sida 1 av 1
Carl Mattsson
Calle var inte med i TV-pucken och blev inte intagen på Hockeygymnasiet (NIU).
— Ulf Engman (@UlfEngman) 17 oktober 2018
Nu spelar han i SHL som 19-åring. Alla behöver inte ta samma väg! https://t.co/M4V8FYKyHR
Sv: Carl Mattsson
Calle får inte glömmas när vi slutit oss samman och börjar leverera samtidigt som vi fyller sjukstugorna till bredden.
Grymt bra insatser under hösten!
Grymt bra insatser under hösten!
Puckad- Antal inlägg : 7365
Calle är helt klart någon man måste ha i beaktning när man sätter nästa säsongs kontrakt för LHF.
Lars158- Antal inlägg : 8357
Av det man ser skulle det absolut kunna bli en spelare att bygga upp och sen bygga runt i många år.
Våra så kallade trotjänare (Fabbe/Foppa) börjar ju bli till året komna och någon ska ju ta vid när de är borta.
Våra så kallade trotjänare (Fabbe/Foppa) börjar ju bli till året komna och någon ska ju ta vid när de är borta.
Micke80- Antal inlägg : 2680
Grattis Carl till SHL-kontraktet!
https://www.luleahockey.se/artikel/irusajnyj-30c4d/mattsson-har-tecknat-shl-kontrakt
https://www.luleahockey.se/artikel/irusajnyj-30c4d/mattsson-har-tecknat-shl-kontrakt
Blinders88- Antal inlägg : 1845
Grattis, och det var välförtjänt. Han känns självklar i fjärdelinan och är nyss fyllda 19 år. Man ska aldrig säga aldrig, men NHL känns inte nära. Det här kan vara en snubbe som stannar i förenigen under lång tid. Kan helt klart vara värt att lägga lite krut på honom. Utvecklingskurvan lär fortsätta uppåt under flera år framöver.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5334
En fullgod ersättare till Fabrcius/Forsberg.
Dilox- Antal inlägg : 437
Kent Wikström Norrbottens Media:
Luleå Hockey har fyra stycken slutspelsdebutanter; Jesper Sellgren, Austin Farley, Niklas Rubin och Carl Mattsson.
Carl Mattsson fick under säsongen sitt första seniorkontrakt. Han gillar det han har fått erfara så här långt i slutspelet.
– Det har varit över förväntan. Inramningen är väldigt speciell och det känns att det är slutspel även för fansen, säger Mattsson.
Vad är det som är över förväntan?
– Det är betydligt mycket mera kul. Att det är mycket gruff på isen ser jag inte som något konstigt. Det är väl så det ska vara i slutspel.
Vem gruffas du mest med?
– Jag har väl ingen som jag irriterar mig lite mer än någon annan.
Tror du att någon är förbannad på dig?
– Nej jag tror inte det, men samtidigt vet jag inte. Jag spelar med ganska högt tempo där jag checkar och tacklar så kanske ändå, men inget jag har märkt av, säger Mattsson slutligen.
Luleå Hockey har fyra stycken slutspelsdebutanter; Jesper Sellgren, Austin Farley, Niklas Rubin och Carl Mattsson.
Carl Mattsson fick under säsongen sitt första seniorkontrakt. Han gillar det han har fått erfara så här långt i slutspelet.
– Det har varit över förväntan. Inramningen är väldigt speciell och det känns att det är slutspel även för fansen, säger Mattsson.
Vad är det som är över förväntan?
– Det är betydligt mycket mera kul. Att det är mycket gruff på isen ser jag inte som något konstigt. Det är väl så det ska vara i slutspel.
Vem gruffas du mest med?
– Jag har väl ingen som jag irriterar mig lite mer än någon annan.
Tror du att någon är förbannad på dig?
– Nej jag tror inte det, men samtidigt vet jag inte. Jag spelar med ganska högt tempo där jag checkar och tacklar så kanske ändå, men inget jag har märkt av, säger Mattsson slutligen.
Jokerman- Antal inlägg : 1859
Vad är status på Mattsson egentligen?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5334
Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.
Forza Mattsson!!
Forza Mattsson!!

Lehto likes this post
Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.@Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.
Forza Mattsson!!
![]()
Tekar bra gör då han inte.
Bara vunnit 32,14 % av sina tekningar, bland de sämsta i hela SHL.
Där ser man, förlorade lite väl mycket tek i början antar jag. Med ett bättre självförtroendet (=fler bra prestationer) så kanske vi kan se en förbättring även där@Blinders88 skrev:Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.@Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.
Forza Mattsson!!
![]()

Yes, får säkert bra tips av Tyrväinen och Ilomäki.@Jokerman skrev:Där ser man, förlorade lite väl mycket tek i början antar jag. Med ett bättre självförtroendet (=fler bra prestationer) så kanske vi kan se en förbättring även där@Blinders88 skrev:Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.@Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.
Forza Mattsson!!
![]()
Hoppas verkligen att Mattsson får förlängt och att det inte blir en liknande situation som med Bryggman. Tror verkligen på denna kille bara han får förtroende och att man har tålamod.
bearjew- Antal inlägg : 2802
Tony Moore, Jonken and kokostrollet like this post
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet