Jack Connolly
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Jack Connolly
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
Personligen finns det väl inte många spelare att klaga mindre på än Jack denna säsong.
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Bamsefar, LulefanGBG and SatanicPanic like this post
Jokerman ll- Antal inlägg : 1491
Dustin- Antal inlägg : 7279
Bamsefar, Tony Moore and Puckad like this post
Stålman.Dustin skrev:Jack går mot 30 poäng helt i skymundan. Otroligt egentligen.
Jonken- Antal inlägg : 7154
Kagen likes this post
Han brukar väl hitta till dom siffrorna varje säsong. Bra tekare,Jonken skrev:Stålman.Dustin skrev:Jack går mot 30 poäng helt i skymundan. Otroligt egentligen.
bra framspelare, bra i boxplay, bra i pp. Stabil Center. Hade han varit lite större och lite snabbare så kanske han hade spelat i NHL istället. Nu får vi dras med honom istället
Monco- Antal inlägg : 345
Jokerman ll skrev:Så jävla passé. Inte minst i PP.
Tål att upprepas.
Enough is enough.
Vill vi inte harva runt på samma sätt nästa säsong så måste vi göra oss av med JC.
Ser inte varför vi skulle göra oss av med Connolly. Han gör sina 25-30 poäng och är perfekt i en roll som 3c. Du kommer inte hitta någon bättre för den rollen. Problemet är om han spelar 1c/2c.Jokerman ll skrev:Jokerman ll skrev:Så jävla passé. Inte minst i PP.
Tål att upprepas.
Enough is enough.
Vill vi inte harva runt på samma sätt nästa säsong så måste vi göra oss av med JC.
Dundernisse- Antal inlägg : 2928
Björnkäften- Antal inlägg : 590
Missvisande att hylla hans ”assist” när han får spela i stort sett VARJE PP och VARJE OT och vi har spelat nästan hela säsongen. I BP får han inte spela så mycket tack och lov.Dundernisse skrev:Ser inte varför vi skulle göra oss av med Connolly. Han gör sina 25-30 poäng och är perfekt i en roll som 3c. Du kommer inte hitta någon bättre för den rollen. Problemet är om han spelar 1c/2c.Jokerman ll skrev:Jokerman ll skrev:Så jävla passé. Inte minst i PP.
Tål att upprepas.
Enough is enough.
13-1 i målskillnad i PP med Connolly på isen. Tredje bäst, bara Erik G och Tyrre är bättre.
Fjärde flest skott i PP (22). Bara Honka, Erik G och Komarek har skjutit fler.
Delad tvåa i interna poängligan på 25 poäng. Bara Shinnimin är bättre.
Delad tvåa vad gäller målskytte i PP, internt.
Bästa tekaren i laget med 56,66% vunna tekningar.
Bästa tekaren i offensiv zon, internt, med 60,87% vunna tekningar.
Bästa tekaren i defensiv zon, internt, med 55,07 vunna tekningar.
Flest assists i PP, internt.
Bara -4 i BP sett över hela säsongen. 1-5 i målskillnad.
20-21 i målskillnad i 5v5, över 45 matcher.
Berätta gärna mer hur passé han är.
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Redbear, icemask, LHF96, Kagen, Blitzwagen and Ekan like this post
Jojjan- Antal inlägg : 418
LinusFröbergsMustasch likes this post
Jojjan skrev:Nästa sässe ska JC bära ena BP enheten! Smart jävel är han å är ett hot med sin sin spelförståelse även i BP.
Ser lite oroande ut ibland, med hans korta räckvidd och hur lätt han blir rundad samt utfysad när motståndare bågar in mot mål/ska ta sig förbi. Men ja, han är väldigt smart och tekar framförallt bra i defensiva situationer.
Donowitz- Antal inlägg : 4351
LinusFröbergsMustasch skrev:Connolly har gjort lika många poäng som Erik G i PP och delar den interna förstaplatsen vad gäller poäng i spelformen.
13-1 i målskillnad i PP med Connolly på isen. Tredje bäst, bara Erik G och Tyrre är bättre.
Fjärde flest skott i PP (22). Bara Honka, Erik G och Komarek har skjutit fler.
Delad tvåa i interna poängligan på 25 poäng. Bara Shinnimin är bättre.
Delad tvåa vad gäller målskytte i PP, internt.
Bästa tekaren i laget med 56,66% vunna tekningar.
Bästa tekaren i offensiv zon, internt, med 60,87% vunna tekningar.
Bästa tekaren i defensiv zon, internt, med 55,07 vunna tekningar.
Flest assists i PP, internt.
Bara -4 i BP sett över hela säsongen. 1-5 i målskillnad.
20-21 i målskillnad i 5v5, över 45 matcher.
Berätta gärna mer hur passé han är.
Du kan lägga till den obefintliga skadehistoriken men det är egentligen ingen idé att du kommer med massa fakta. Statistik som över tid visar svart på vitt hans kvaliteter är inte tillräckligt. Connolly har av nån anledning hamnat på jokerns svarta lista, varför vet jag inte men det kan inte vara på sportslig grund.
LHF96- Antal inlägg : 3535
LinusFröbergsMustasch likes this post
I bastun svalnar vreden och gallan rinner bort
LHF96, Kagen, Serkan122, Titan 4020 and LinusFröbergsMustasch like this post
-Let's go 4 3 more today!!!
Tycker tyvärr att han spelat väldigt statiskt offensivt, inte minst i Powerplay där han kan ha hur mycket yta som helst mot mål men trots det står nästan ute vid sargen och slår den enklaste möjliga passen 99 gånger av 100. Blir som inget hot.
Dentos- Antal inlägg : 894
Burskydd- Antal inlägg : 591
– Min fru har åkt fram och tillbaka med dem, men vår äldste son börjar närma sig skolåldern, så det hade blivit ännu mer tid isär om jag fortsatt spela."
Puckad, SatanicPanic and Serkan122 like this post
icemask- Antal inlägg : 4185
Lehto likes this post
Sammantaget är det verkligen bara att tacka för alla fina år. Jack har varit en klippa och bidragit i alla spelformer. En fin Luleambassadör som jag hoppas får en rejäl avtackning när det väl är dags.
Kanellängd- Antal inlägg : 875
Bamsefar, pingu, Redbear, Jonken, Dustin, LulefanGBG, Donowitz and like this post
Mr Bister- Antal inlägg : 1524
Tony Moore likes this post
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Tony Moore, LulefanGBG, Kagen, Lehto, Blitzwagen and Stålis16 like this post
Jag är inte lika säker som du. Nu ska det skrivas kontrakt med minst 3 centrar till nästa säsong som ska in på plats 1,2, och 3. Blir inte förvånad om Berglund tar hans plats och något billigare kommer in på plats 4. Men bra beslut av Connolly om familjen är i Kanada. Han har varit en mycket viktig spelare för LHF.Mr Bister skrev:Jag gillar Jack men det här var inte bara bäst för honom själv utan också bra för Luleå, nu kan vi söka en mer produktiv center till nästa år
GustenA- Antal inlägg : 3127
men är inne på samma linje som vissa andra att detta är bra för Luleå
Upp med Berglund i 3e och låt Granberg köra på i 4e linan tillsammans med Hedqvist
sen lasta en jävla massa pengar på 1 eller 2 topp centrar beroende på vad Tyrre bestämmer sig för.
Danneja- Antal inlägg : 752
Tony Moore, kokostrollet, LulefanGBG, Kneten and Bros! like this post
GustenA skrev:Jag är inte lika säker som du. Nu ska det skrivas kontrakt med minst 3 centrar till nästa säsong som ska in på plats 1,2, och 3. Blir inte förvånad om Berglund tar hans plats och något billigare kommer in på plats 4. Men bra beslut av Connolly om familjen är i Kanada. Han har varit en mycket viktig spelare för LHF.Mr Bister skrev:Jag gillar Jack men det här var inte bara bäst för honom själv utan också bra för Luleå, nu kan vi söka en mer produktiv center till nästa år
Om David Granberg fortsätter ta kliv den här säsongen kanske det är en möjlighet till fjärdefemman. Då skulle LHF kunna satsa mer pengar på de två toppcentrarna.
Kneten- Antal inlägg : 257
Tony Moore, Mr Bister, LulefanGBG and Bros! like this post
Danneja skrev:Hedersamt avslut
Upp med Berglund i 3e och låt Granberg köra på i 4e linan tillsammans med Hedqvist
sen lasta en jävla massa pengar på 1 eller 2 topp centrar beroende på vad Tyrre bestämmer sig för.
Haha vi tänkte likadant.
Kneten- Antal inlägg : 257
Tony Moore and Danneja like this post
Kneten skrev:Danneja skrev:Hedersamt avslut
Haha vi tänkte likadant.
Ja det ser ut så
Danneja- Antal inlägg : 752
Kanellängd skrev:Oj, lite oväntat ändå. Den här säsongen har det blivit tydligt att Jack har backat i flera delar av sitt spel, även om han fortfarande är snuskigt positionssäker och klok, så känslan har tyvärr varit att han fyllt en centerplats vi gärna hade ersatt med något annat till nästa säsong. Att det sker på det här sättet känns hedersamt ändå, Jack lämnar med all heder och gör indirekt organisationen en tjänst.
Sammantaget är det verkligen bara att tacka för alla fina år. Jack har varit en klippa och bidragit i alla spelformer. En fin Luleambassadör som jag hoppas får en rejäl avtackning när det väl är dags.
Bra summerat av dig.
Spelat i våra färger sedan 2018. Tack för trogen tjänst Jack!
Donowitz- Antal inlägg : 4351
Tack för allt Jack. Pålitlig spelare och verkar vara en lugn och bra person.
LulefanGBG likes this post
"..Jag vill inte att det ska bli några spekulationer om att jag har brutit kontraktet för att spela någon annanstans, eller att de har sparkat mig. För så är det inte. Det här är mitt beslut och jag kommer lägga skridskorna på hyllan.
Han är tacksam för den förståelse sportchefen Stefan Nilsson visade när han bad honom om att få avsluta sitt tvåårskontrakt i förtid. – Han tog det på ett bra sätt och var väldigt stöttande, och jag är tacksam för allt de har gjort för mig under de här åren, säger Jack Connolly."
kokostrollet, LulefanGBG, Kagen, Wolfhunter, Xinpei, Metheuz, Kneten and like this post
Minns finalsäsongen och det var hönsgård i försvaret till Jack anslöt (tillsammans med Läppen) och det direkt blev superstabilt.
Polyfemos- Antal inlägg : 1790
Blitzwagen likes this post
tibet- Antal inlägg : 1300
Pajala, Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Tony Moore skrev:"Den här säsongen blir Jack Connollys sista. Han har beslutat sig för att bryta kontraktet med Luleå Hockey och flytta hem. "Jag älskar allt med den här klubben och staden – och kommer verkligen att sakna alla – men jag måste göra omprioriteringar för min familjs skull", säger den 34-årige centern.Att vara ifrån hustrun Malaree och deras två små barn så mycket som han har varit har tärt på dem alla.
– Min fru har åkt fram och tillbaka med dem, men vår äldste son börjar närma sig skolåldern, så det hade blivit ännu mer tid isär om jag fortsatt spela."
Känns som en bra lösning för alla parter i så fall. Connolly har varit enormt viktig för Luleå de senaste vadå.. sex säsongerna? Men det känns som att hans kapacitet sjunkit de senaste två säsongerna så det känns som det är rätt tid för honom att lämna. Luleå står dessutom inför ett vägval och det är en perfekt situation att börja föryngra sin centersida. Luleå behöver få in en förstacenter och i och med Connollys val att gå skilda vägar så innebär det att det frigörs en hel del medel att göra just detta. Låt Berglund ta över tredjefemman och få in antingen Kant eller Granberg som center i fjärde.. alternativt ge Granberg en chans att driva en tredjekedja tom. De skulle väl kosta vadå? 1/2 stjärncenter i ren lön? Lägg de kulorna på att ersätta Tyrväinen och in med en gedigen andralinacenter.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Han avslutar sin karriär i den bästa klubben.
All heder och respekt för honom och jag önskar han det bästa framåt och lycka till i Nordamerika igen!
BulanFanClub- Antal inlägg : 671
Kagen, Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Kagen- Antal inlägg : 1778
Wolfhunter, Kneten, Kanellängd, Dundernisse and Blitzwagen like this post
Dundernisse- Antal inlägg : 2928
När sista matchen är spelad (Match 6 i kvartsfinalen) så bör han få en hjältes avtackning.
Kraftkung- Antal inlägg : 169
pingu and Blitzwagen like this post
Jack Connollys avsked kommer att kännas för Luleå. SHL:s kanske bästa defensiva forward. Enorm på att återta puck högt i banan, otrolig tekare och offensivt underskattad. Grön färg innebär att han tillhör topp 10 % bland forwards i SHL. pic.twitter.com/PjvO8kDpCg
— Henric Larsson (@Henriclarsson) February 29, 2024
Bamsefar likes this post
Blir svårt att hitta någon med liknande siffror, är väl Tyrväinen som ligger närmast. Så helt enkelt försöka ha kvar Tyrväinen och flytta ner han ett snäpp i hierkin.Tony Moore skrev:Livet och hockeyn går vidare, men en trotjänare av rang tar på sig skridskoskydden för gott. Förresten, hur många matcher har Jack missat pga skada/sjukdom i LHF, känns som en evighetsmaskin?Jack Connollys avsked kommer att kännas för Luleå. SHL:s kanske bästa defensiva forward. Enorm på att återta puck högt i banan, otrolig tekare och offensivt underskattad. Grön färg innebär att han tillhör topp 10 % bland forwards i SHL. pic.twitter.com/PjvO8kDpCg
— Henric Larsson (@Henriclarsson) February 29, 2024
Blinders- Antal inlägg : 5278
kralle- Antal inlägg : 164
Kagen and Serkan122 like this post
Kagen likes this post
Kagen and Blitzwagen like this post
Kagen likes this post
Thanks for everything Jack! Best of luck in whatever you choose to do next!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
Kagen likes this post
Tolv säsonger i Sverige, Jack Connolly började SHL-banan i Färjestad BK, fortsatte den i Leksand och sedermera Rögle BK innan han avslutade med sex säsonger i Luleå Hockey.
Tiden i Norrbotten kommer han ta med sig i resten av sitt liv. Hockeyn. Människorna. Kulturen.
– Vi har mött så många människor här och det har varit upplevelser som jag inte skulle vilja ha ogjorda. Jag och min fru tog chansen att komma hit unga och trodde aldrig att vi skulle stanna i Sverige i tolv år. Men nu har vi kollat igenom gamla bilder och gått igenom allt vi har fått uppleva här. Det är något speciellt vi har varit med om och det är något vi kommer kunna visa våra barn också. Vår äldsta fyller sex år och kanske kan komma ihåg en del från Luleå också.
Jack Connolly har inte varit rubrikernas man. Han har aldrig varit fansens stora kelgris. Men efter beskedet att han lämnar Luleå Hockey syntes supportrarnas uppskattning i olika forum.
– Jag har nog flugit under radarn här och bara gjort mitt. Jag har gjort det som tränaren har velat få ut av mig och aldrig haft behov av att synas mycket i media, men det är ändå fint att se all support som jag har fått på slutet och att en del ändå har uppskattat det jag gjort.
Jack Connolly fortsätter:
– Det finns nog olika åsikter om mig som spelare. Men stödet från supportrarna här har varit oslagbart. Men jag kommer att sakna det, jag har haft himla kul här."
Lars158, Kagen, Xinpei and Kneten like this post
Jack Connolly om sina sex säsonger i Norrbotten och Luleå Hockey.
Inspelat 28 mars.
Programledare: Robert Hedlund
Connolly som scout, som vet vad Bulan vill ha för spelartyper, hade scouting i AHL kunnat vara betydligt lättare.
storeken- Antal inlägg : 191
Tony Moore, Puckad, Kneten and Lehto like this post
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5