Kim Hirschovits

+8
Myrman
Lars158
Snikne Ville
Sundance Kid
Urken
Rönken
M32012
Salle
12 posters

Gå ner

Kim Hirschovits Empty Kim Hirschovits

Inlägg av Salle tis 19 jun 2012, 21:16

Luleå Hockey har skrivit kontrakt med den finske centern Kim Hirschovits, 30, för den kommande säsongen. Hirschovits kommer närmast från en säsong med spel i KHL-laget Torpedo Nizhny Novgorod och IFK Helsingfors och spelade dessförinnan en säsong i Elitserien med Timrå IK.

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Finsk-toppspelare-till-Lulea-Hockey/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3179

Lars Bergström:

- När situationen med Viitaluoma uppstod och vi gick skilda vägar så uppstod det ett akut behov av en center för Luleå Hockey. I en tid där det finns ganska få spelare ute på marknaden så är vi fantastiskt glada att vi har kunnat kontraktera Kim Hirschovits till kommande säsong.

- Kim är en erfaren spelare som är van att producera poäng. Och vi identifierar honom lite som en finsk Johan Davidsson som har goda ledaregenskaper och en offensiv profil i sitt spelsätt. Hirschovits är exakt vad vi har letat efter och vi är övertygade om att det här kommer bli riktigt bra för både honom och Luleå Hockey.

Kim Hirschovits:
- Jag ser verkligen fram emot att spela för Luleå Hockey som de senaste säsongerna etablerat sig som en svensk toppklubb. Jag har i mina samtal med tränare och ledning fått ett riktigt bra intryck av klubben och gillar den sportsliga utmaning som de presenterat mig med där man vill ta ytterligare ett steg i den sportsliga utvecklingen.

- Under många år spelade jag tillsammans med Joonas Vihko i IFK Helsingfors och han har talat sig verkligt varm om Luleå som en plats där man tas väl om hand, får bra träning och där det finns många fans som passionerat följer laget.

- Jag har även spelat tillsammans med Toni Koivisto i juniorlandslagen och Topi Jaakola i a-landslaget, båda riktigt bra killar, dessutom känner jag till en del av Luleås spelare som motståndare från min tid i Timrå så jag vet att det är spelare som verkligen ger allt.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av M32012 tis 19 jun 2012, 21:38

då bjuder jag på denna!

https://www.youtube.com/watch?v=tJMWl3gTxlk

1. Kim Hirschovits
2. Linus Klasen
3. Linus Persson

blir inte roligt att möta Luleå i en straffläggning Wink
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Salle tis 19 jun 2012, 21:41

Hirschovits & Klasen.. Blir till att hoppas på mååånga strafflavgöranden i vinter Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Rönken tis 19 jun 2012, 23:01

Vad är Hirschovits för typ av spelare? Klarar han av lite tuffare spel och ute i sargerna? Skulle vara härligt om det finns fler såna denna säsong (Abbot*2, Hedman, Sandell).
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Salle tis 19 jun 2012, 23:58

fail nsd

Jag får ofta mail från Luleå Hockey-supportrar som undrar än det ena och än det andra. Det gillar jag.

I ett av dessa mail som inkom under dagen skrev en läsare att han läst på någon blogg att Kim Hirschovits skulle vara aktuell för Luleå.

Det är han inte. Han är inte under Luleås radar, enligt mina uppgifter. Något som han själv bekräftade när jag pratade med honom häromdagen.

//Danielsson
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Urken ons 20 jun 2012, 00:14

Salle skrev:fail nsd

Jag får ofta mail från Luleå Hockey-supportrar som undrar än det ena och än det andra. Det gillar jag.

I ett av dessa mail som inkom under dagen skrev en läsare att han läst på någon blogg att Kim Hirschovits skulle vara aktuell för Luleå.

Det är han inte. Han är inte under Luleås radar, enligt mina uppgifter. Något som han själv bekräftade när jag pratade med honom häromdagen.

//Danielsson

Haha! Får se vad hans svar på detta blir!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Salle fre 22 jun 2012, 00:00

Inget svar alls, fortfarande. Han kör på strutsen. Borra ner skallen o blunda. Lite pinsamt ändå! Bättre att göra en "oj fan så fel ute man var där" eller något. För att stärka pålitligheten en aning. Cervenka Johansson på nsd-bloggen är ju hundra ggr bättre än Danielsson på samma blogg som inte tillför något alls.

Skillnad ändå på något sätt om man spekulerar i att den och den inte är på g någonstans.. Men när han skriver ÄR INTE med yttersta bestämdhet så blir det ju lite fel.

Skitsamma egentligen. Men ändååå.

Trevlig midsommar på er allihopa!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Sundance Kid fre 22 jun 2012, 11:42

Ett problem Danielsson har som jag har märkt är att han verkar ju lita blint på spelarnas och agenternas kommentarer när han ringer upp dom. Om en spelare eller dennes agent nekar till att spelaren är på g till Luleå så verkar det enligt Danielsson bara vara att avskriva ryktet direkt.
Han har ju bloggat om sillyseason ett tag nu och borde ju ha märkt att han kommer i princip aldrig få en bekräftelse från spelaren eller dennes agent hur det blir med en övergång innan allting är påskrivet, det är ingen ide att lita på vad dom säger.
Ska han avskriva rykten helt så är det ju bättre om det kommer från källor inom föreningen eller en dementi liknande som Cervenka levererade för något år sedan, han visste väl inte ens vad LHF var för lag...

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville tis 26 jun 2012, 23:42

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville tor 20 sep 2012, 21:57

Ledare av interna poängligan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Salle lör 13 okt 2012, 10:37

Hirschovits får mycket skit för att vara loj och seg från alla, inkl från mig.. Men man ser ändå att han rör sig jävligt smart där ute.. och +6 i plus/minus, som är viktigt för en center, är inte illa pinkat. Det man hoppas mest på är ju att han kan komma igång och spela bättre i PP.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Lars158 lör 13 okt 2012, 10:55

Ja Hirre vet vars han ska åka. Lite mer jävlar anamma bara skulle det vara.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville lör 13 okt 2012, 11:13

Salle: Precis, man ser att han har jäkligt mycket hockey i sig. Vet inte om det är så att "lirare" som skall in i Rönkenhockeyn har det extra svårt (jfr Klasen). Jag får ibland känslan att han åker omkring och fokuserar hårt på att ligga rätt i banan ur defensiv synvinkel vilket ju stöds av hans starka +/-. Jag kan inte heller slå bort tanken på att en del av Fabbes starka säsongsinledning delvis beror på Hirre. Men visst har jag också större förväntningar på honom rent offensivt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville mån 19 nov 2012, 12:56

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Myrman ons 21 nov 2012, 23:54

Roade mig med att uppdatera mig på +- i kväll. Där ligger Kim Hirschovits fortfarande etta bland forwards. Före Fabbe och en annan utskälld spelare nämligen Linus Persson. Det var inte precis vad jag tänkte mig. Säger det allt om hur lite jag vet eller? Inte kan väl statistiken vara helt ovidkommande?
Skönt hursomhelst att Hirre snart är tillbaka.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Beast. tor 22 nov 2012, 10:39

Han spelar ikväll mot Rögle. 1+1 från Hirschovits är mitt tips
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av LulefanGBG tor 22 nov 2012, 11:15

Jag tycker Hirre varit helt ok unde rhösten. Jag vet inte vad folk förväntade sig? 1 poäng per match?

Tycker att han visar prov på bra skott, bra teknik och framförallt bra placering ute på isen. Det har jag sagt flera gånger innan, han får oförtjäönt med skit. Precis som ni säger så finns det andra som presterat betydligt sämre. En smart spelare med förmåga att göra poäng också. Dessutom bäst +/- bland forwards. Sådant är mycket viktigt. Får se om Klasens och Pyöräläs +/- bättras på nu med Hirre tillbaka också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Salle tor 22 nov 2012, 14:00

Tror och hoppas att Hirre tystar alla tvivlare

Klasen-Hirre-Pyrre kan bli vår riktigt vassa leadingline
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville sön 25 nov 2012, 12:31

Hirre tillbaka = 2 raka segrar.
Citerar Stånackes blogg:
"* Kim Hirschovits har varit/är ifrågasatt. 1+1 i dag, fyra i interna poängbörsen och +8 är dock statistik som är svår att snacka bort."

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av LulefanGBG sön 25 nov 2012, 12:53

Håller med. Studerade honom noga under matchen igår. Det går inte fort alla gånger men fan vad placeringssäker han är, och smart!

Bevisligen levererar han ju också och bäst +/- av forwards är svårt att bortse från.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av pingu sön 25 nov 2012, 13:44

Han verkar fungera bra i fjärde kedjan också med att spela med två grovjobbare! Fogström verkar passa Klasen bättre då han inte håller i pucken själv.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Snikne Ville sön 25 nov 2012, 15:38

LulefanGBG skrev:Håller med. Studerade honom noga under matchen igår. Det går inte fort alla gånger men fan vad placeringssäker han är, och smart!

Bevisligen levererar han ju också och bäst +/- av forwards är svårt att bortse från.
Japp, sklijer sig därmed från flertalet Luleåforwards som spelar med agressiv press. Hirre spelar lite mer old school centerspel, dvs fokusera mer på att ligga rätt i banan än att åka som en häxpipa hela tiden. På gott o ont.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Lars158 fre 16 maj 2014, 21:55

"När det gäller just Lennart Petrell har den tidigare Luleåcentern och landsmannen Kim Hirschovits rekommenderat klubben.

– Han lyckades kanske inte jättefullt ut, men har ändå sagt de bästa lovorden om stan, klubben och laget. Det tycker jag är professionellt, säger Lars Bergström."

Trevligt Hirre.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Hentos_Bror fre 16 maj 2014, 23:43

Lars158 skrev:"När det gäller just Lennart Petrell har den tidigare Luleåcentern och landsmannen Kim Hirschovits rekommenderat klubben.

– Han lyckades kanske inte jättefullt ut, men har ändå sagt de bästa lovorden om stan, klubben och laget. Det tycker jag är professionellt, säger Lars Bergström."

Trevligt Hirre.

Sånt där är så jävla kul att höra!
Hentos_Bror
Hentos_Bror

Antal inlägg : 19
Join date : 14-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Kim Hirschovits Empty Sv: Kim Hirschovits

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet