Ronja Savolainen

Gå ner

Ronja Savolainen Empty Ronja Savolainen

Inlägg av Jokerman i mån 22 jan 2018, 14:11

Ronja gjorde två riktigt fina matcher i helgen mot DIF. Jag tycker hon var Luleås bästa spelare i den andra matchen mot DIF. Hon är värd att lyftas fram. 20 år gammal! Hennes backspel kan komma att vara tungan på vågen för om Luleå ska gå hela vägen eller inte.

Hoppas vi får se #88 Savolainen i Luleås färger många, många säsonger till.

Luleå HF

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1646

Till överst på sidan Gå ner

Ronja Savolainen Empty Sv: Ronja Savolainen

Inlägg av Jokerman i sön 01 apr 2018, 13:30

Hoppas man förlänger med Ronja Savolainen. Vill se henne spela i klubbmärket nästa säsong. Ett sant nöje att se henne spela, stod upp riktigt bra med sitt fysiska spel, bra skridskoåkning och är även tekniskt skicklig och är en spelare, tillsammans med bl.a. Rebecca Stenberg, Michelle Karvinen och Jenni Hiirikoski, som man verkligen vill se i laget i framtiden.

Jokerman
Jokerman

Inlägg av pingu i fre 13 apr 2018, 18:51

Härligt med förlängning Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2249

Inlägg av Tony Moore i fre 13 apr 2018, 20:08

En av världens största talanger, blott 20 år ung och redan redo att ta över "Hirkans" roll när hon lägger av, påminner om killarnas Janne N..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 3722

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Snikne Ville i lör 26 okt 2019, 11:56

Får förlängt efter orden i Sportens podcast
ISHOCKEY I Sportens podcast ett Stenkast från Delfinen vädjade Luleå Hockey/MSSK:s backstjärna om en kontraktsförlängning. Nu har Ronja Savolainen fått som hon vill.

Simon Jakobsson10:33 | 2019-10-25
Den 21-årige backklippan har skrivit ett nytt tvåårskontrakt som sträcker sig fram till och med säsongen 2021/2022.

– Det känns fantastiskt att vi kommit överens om en kontraktsförlängning. Numera känns Luleå faktiskt mer hemma för mig än vad Finland gör, så jag är jätteglad att vi kommit överens om en fortsättning, säger Ronja Savolainen till klubbens hemsida.

Det nya avtalet presenterades bara en vecka efter den finska stjärnans vädjan i Sportens podcast Ett stenkast från Delfinen.

Där sa Savolainen bland annat följande:

– Om Luleå vill ha mig så kommer jag verkligen att stanna. Jag vill ingen annanstans just nu och hoppas verkligen Luleå vill ha mig, säger hon och fortsätter:

– Jag önskar verkligen att de vill skriva kontrakt med mig.

Så det är bara för Luleå Hockey att langa fram ett långtidskontrakt till dig?

– Exakt så (skratt).

Kontraktsförlängningen blev två till år och tränaren/sportchefen Mikael Forsberg är nöjd med att ha säkrat hennes namnteckning på avtalet.

– Ronja är en ung världsspelare från Finland som sprider massvis med positiv energi i gruppen. Därför känns det jättebra att vi redan nu kan presentera en förlängning med henne. Vi skall vara stolta som förening över att hon väljer att stanna kvar för att utvecklas med oss här i Norrbotten, säger han till klubbens hemsida.

– Hockeymässigt har Ronja alla de verktyg som behövs för att vara en toppspelare i SDHL och hon behöver bara egentligen bara bli lite jämnare i sitt spel, vilket vi är övertygade kommer med tiden.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5231

Inlägg av Jokerman i fre 10 jan 2020, 12:19

Ronja har absolut höjt sin lägstanivå den här säsongen och är en av lagets viktigaste spelare.

Ronja spelar väldigt vårdat men blir ändå gång på gång utvisad (hon toppar utvisningsligan) eftersom hon är störst och starkast i närkamperna och inte flyger iväg som en vante.

Det är inte lätt för domarna men de måste börja döma mer enligt regelboken även i de närkamperna där Ronja är med.
Jokerman
Jokerman

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet