Daniel Mannberg

+50
Jonken
Scouten
KaptenBlodskelett
Rikky
Ingemar
Mickeee
Puckad
knutten
Kagen
Ivanhoe
tibet
Kallepedal
nummer 17
CKa
Mr Bister
Lajon
Mighty Duck
Gazza29
FruktHamster
Tigerman
NallePhu
Micke80
Helge
Old Brooklyn
kniba
pingu
LubosC
Rönken
Lars158
Lulefan
Dalle
Redbear
Donowitz
Norlin
icemask
Slapshot
Bamsefar
dubstep
Pajala
Urken
Diktatorn
hokkzorz
UnSaccoDiSoldi
stormvägen
Snikne Ville
LulefanGBG
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
Salle
54 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 9th september 2014, 19:50

NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
NallePhu skrev:Då väntar man bara vad LKAB kommer säga då dem är benhårda med sin 0 promille policy, vet att dem krävt att Luleå Hockey ska sparka han om han blir fälld i rätten!

Detta skapar jäkla oreda i mina ögon iaf behålla en spelare som blitt fälld i en rättegång rimmar illa med den proffsiga sida laget talat om, Vilken annan klubb - vilket annat företag hade Mannberg rykt lika snabbt som domen kom men inte i Luleå trodde att sociala verksamheten var över men inte det!

Stämmer inte, alla större bolag med lite socialt ansvar går igång med vårdåtgärder och program för rehab. Att sparka ut en med spritproblem kan vara en dödsdom och leder bara till att andra i samma situation mörkar in i döden.
FEL och det kam jag säga rakt av!
Blir du ertappad och framför allt muckar gräl på jobbet likt Mannberg gjorde bye bye där är dörren och det är utan tjaffs!

Det är fortfarande Mannberg själv som ska söka hjälp INTE Luleå Hockey så enkelet är det bara, Sedan att Luleå väljer en annan väg är en annan sak men i grund och botten så är det Mannbergs egna problem och han själv måste komma till insikt med sina problem!
Jag tvivlar skarpt att han är just på den punkten detta är mer en tvingad åtgärd han hamnat i som Luleå Hockey gjort, Det är svårt att göra en dyl åtgärd som Luleå gjort regelrätt om inte personen i fråga är redo att motaga hjälp!

Detta kommer visa sig efter ett tag om han droppar dit igen vilket är normalt i dessa fall och då kommer nästa problem för Luleå vad ska man göra då när man ser åtgärden gav ingen effekt, Då är det ett sk moment 22 på det hela då kan man inte komma säga du får sparken för att rädda sitt egna skinn men ska bli intressant följa soppan som dem sitter i just nu!

Arbetsgivaren har ett ansvar jämte arbetsgivarlagen vid alkoholbekymmer,  det kommer man inte ifrån , sen att du blandar äpplen o päron är en sak. Hade Mannberg skallat Rönnqvist på träningen så hade det vart ngt annat. Men som det är nu gäller lagen. Struntar/klarar inte Mannberg att hålla sig till den uppgjorda rehabplanen så kan företaget/föreningen ansetts ha gjort det de skall göra och Mannberg kan sägas upp.

http://www.av.se/teman/arbetsanpassning/arbetsgivaren/


Det var dit jag ville komma dels men till sist så är det i grund och botten Mannbergs eget problem också att fatta han har problem och innan han insett detta så är det svårt ge en behandling som kan ge ett bra resultat, Det är där jag menar problemet ligger man kan aldrig tvinga på någon en behandling och inte personen är fråga att ta emot denna behandling och där är frågan är han det eller gör han det föra att Luleå Hockey vill att han genom går denna behandling hoppas du förstår vad jag menar....

Till det här inlägget får jag faktiskt hålla med dig. Att behandla någon som inte vill bli behandlad är bortkastade pengar och tid. MEN det tar inte ifrån arbetsgivaren skyldigheten att ändå göra det.
Men som du skriver. Har någon ett problem och de inte inser det eller inte vill bli hjälpt kommer hjälpen inte att funka.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Snikne Ville 9th september 2014, 19:58

NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:Kan du inte bara lägga ner skitsnacket Fu? Man börjar med en muntlig varning, vilket jag uppfattat som att Luleå gjort. Fortsätter problemen en mer formell skriftlig varning (såvida det nu inte rör som om en grav överträdelse). Efter detta, och det rehabiliteringsansvar som åligger alla arbetsgivare, börjar man på allvar ligga pyrt till om man som anställd inte kammat luggen. Sen spelar såklart arbetsgivarens vilja att behålla dig stor roll, sitter du o uppdaterar Facebook hela dagarna istället för att packa golfbollar går nog tåget rätt snabbt...
Trevligt at man inte kan få han en annan åsikt än alla andra som är blåögt frozzande utan man ska nicka och vara trevlig och hålla med andra, Det är defenitivt inte jag ursäkta om jag trampar på allas tår men det skiter jag fullkomligt i för min åsikt är min och ingen annans!
Vem har frozat Mannbergs uppträdande? Berätta!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mickeee 9th september 2014, 20:09

NallePhu skrev:Då väntar man bara vad LKAB kommer säga då dem är benhårda med sin 0 promille policy, vet att dem krävt att Luleå Hockey ska sparka han om han blir fälld i rätten!

Då jag har ett 10 tal kompisar som jobbar inom lkab och väl insatt i hur lkab jobbar med anställda som har alkohol och drogproblem och hur dem blir hjälpta med diverse behandlingar så blir jag förbannad av ditt uppenbara skitsnack. Det där måste ju gå under någon form av förtal.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av hokkzorz 9th september 2014, 20:35

Mickeee skrev:
NallePhu skrev:Då väntar man bara vad LKAB kommer säga då dem är benhårda med sin 0 promille policy, vet att dem krävt att Luleå Hockey ska sparka han om han blir fälld i rätten!

Då jag har ett 10 tal kompisar som jobbar inom lkab och väl insatt i hur lkab jobbar med anställda som har alkohol och drogproblem och hur dem blir hjälpta med diverse behandlingar så blir jag förbannad av ditt uppenbara skitsnack. Det där måste ju gå under någon form av förtal.

Nej, det är ju bara en åsikt... som framförs som fakta.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av FruktHamster 9th september 2014, 21:46

Alltså satan Nalle Puh,  om jag fått en femma för varje gång jag försökt förklara skillnaden mellan att deklarera åsikter, spekulationer och fakta för dig, så hade jag haft råd att sponsra LHF till att värva Sidney Crosby.

"Jag anser att LHF borde ge Mannberg sparken" - Åsikt
"Jag skulle tro att LHF kommer ge Mannberg sparken" - Spekulation
"vet att dem krävt att Luleå Hockey ska sparka han om han blir fälld i rätten!" - Nåja, fakta är det knappast, för jag tror inte en jävla sekund på det, men du presenterar det iaf som just fakta.

Det KAN fan inte vara så svårt att förstå skillnaderna i detta.

Anledningen till att folk här är så satans less på dig är inte att du har obekväma åsikter och inte "frozar" tillräckligt. Anledningen är att du oavkortat slänger ur dig skitprat! Totala lögner och felaktigheter. Du vet minsann än den ena och än det andra, utan någon som helst verklighetsuppfattning!
Men det värsta är inte att folk här blir less på dig. De som blir less på dig vet iaf tillräckligt för att inte lyssna på ditt skitsnack. Nej, det värsta är att det kan finnas folk som faktiskt tror på dig. Folk som tar ditt svammel och för det vidare - och vips, så blir spelare i föreningen måltavlor för skvaller och ryktesspridning.

Ha gärna åsikter. Var så god. Men sitt fan inte och hitta på saker om situationer och människor.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Puckad 9th september 2014, 22:15

NallePhu skrev:
FEL och det kam jag säga rakt av!
Sant! -Det kan du.
Men det blir inte mer sant för det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av CKa 9th september 2014, 23:23

FruktHamster skrev:Alltså satan Nalle Puh,  om jag fått en femma för varje gång jag försökt förklara skillnaden mellan att deklarera åsikter, spekulationer och fakta för dig, så hade jag haft råd att sponsra LHF till att värva Sidney Crosby.

"Jag anser att LHF borde ge Mannberg sparken" - Åsikt
"Jag skulle tro att LHF kommer ge Mannberg sparken" - Spekulation
"vet att dem krävt att Luleå Hockey ska sparka han om han blir fälld i rätten!" - Nåja, fakta är det knappast, för jag tror inte en jävla sekund på det, men du presenterar det iaf som just fakta.

Det KAN fan inte vara så svårt att förstå skillnaderna i detta.

Anledningen till att folk här är så satans less på dig är inte att du har obekväma åsikter och inte "frozar" tillräckligt. Anledningen är att du oavkortat slänger ur dig skitprat! Totala lögner och felaktigheter. Du vet minsann än den ena och än det andra, utan någon som helst verklighetsuppfattning!
Men det värsta är inte att folk här blir less på dig. De som blir less på dig vet iaf tillräckligt för att inte lyssna på ditt skitsnack. Nej, det värsta är att det kan finnas folk som faktiskt tror på dig. Folk som tar ditt svammel och för det vidare - och vips, så blir spelare i föreningen måltavlor för skvaller och ryktesspridning.

Ha gärna åsikter. Var så god. Men sitt fan inte och hitta på saker om situationer och människor.

Åh vad bra skrivet! cheers  Skulle vilja säga att NallePhu är största lögnspridaren mot Luleå Hockey sedan en viss Fahlman var i farten. Men det kräver ändå en viss talang* för att kunna presentera spekulationer/lögner som fakta och själv tro på det.

* : sinnesförvirring

CKa

Antal inlägg : 1273
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lajon 9th september 2014, 23:55

Såja, Phu har sagt vad han tycker och många av oss håller inte med i det och dom slutsatser han drar.

Men att påstå att han är en "lögnspridare" är ju bara att göra samma sak som ni anklagar honom att göra.

Kan man inte argumentera för sin sak utan att gå in på personangrepp, så är det bättre att ignorera inläggen.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Snikne Ville 9th september 2014, 23:59

Lajon skrev:Såja, Phu har sagt vad han tycker och många av oss håller inte med i det och dom slutsatser han drar.

Men att påstå att han är en "lögnspridare" är ju bara att göra samma sak som ni anklagar honom att göra.

Kan man inte argumentera för sin sak utan att gå in på personangrepp, så är det bättre att ignorera inläggen.
Det finns ett skäl till att han fick sina inlägg i Franssontråden borttagna av admin. Nuff said.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lajon 10th september 2014, 00:00

On topic:

Jag hoppas för Daniels skull att detta kan bli en vändpunkt för honom, inte bara som hockeyspelare utan som människa.

Lycka till Daniel, sumpa inte detta nu, du får en andra chans och det förtjänar du! oavsett vad vissa tycker.

Ta den.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lajon 10th september 2014, 00:03

Snikne Ville skrev:
Lajon skrev:Såja, Phu har sagt vad han tycker och många av oss håller inte med i det och dom slutsatser han drar.

Men att påstå att han är en "lögnspridare" är ju bara att göra samma sak som ni anklagar honom att göra.

Kan man inte argumentera för sin sak utan att gå in på personangrepp, så är det bättre att ignorera inläggen.
Det finns ett skäl till att han fick sina inlägg i Franssontråden borttagna av admin. Nuff said.

Ja men det krävs två för en tango... Eller var det bara hans inlägg som togs bort?
Jag hade själv skrivit inlägg som togs bort.
Vi har alla ett ansvar för vilken nivå vi vill hålla på detta forum.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Urken 10th september 2014, 00:15

Lajon skrev:
Snikne Ville skrev:
Lajon skrev:Såja, Phu har sagt vad han tycker och många av oss håller inte med i det och dom slutsatser han drar.

Men att påstå att han är en "lögnspridare" är ju bara att göra samma sak som ni anklagar honom att göra.

Kan man inte argumentera för sin sak utan att gå in på personangrepp, så är det bättre att ignorera inläggen.
Det finns ett skäl till att han fick sina inlägg i Franssontråden borttagna av admin. Nuff said.

Ja men det krävs två för en tango... Eller var det bara hans inlägg som togs bort?
Jag hade själv skrivit inlägg som togs bort.
Vi har alla ett ansvar för vilken nivå vi vill hålla på detta forum.
Det var en hel rad av inlägg som togs bort ur Franssons tråd, inte endast skrivna av Nallen.

Jag hoppas att alla kan respektera detta och hålla er till vad trådens namn ger en hint om: ishockeyspelaren Daniel Mannberg.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av FruktHamster 10th september 2014, 10:37

Lajon skrev:Såja, Phu har sagt vad han tycker och många av oss håller inte med i det och dom slutsatser han drar.

Men att påstå att han är en "lögnspridare" är ju bara att göra samma sak som ni anklagar honom att göra.

Kan man inte argumentera för sin sak utan att gå in på personangrepp, så är det bättre att ignorera inläggen.

För det första är det som sagt inte vad han TYCKER som är problemet.
För det andra är det inte att sprida lögner att påstå att Nalle far med osanningar.
För det tredje har jag absolut inte gjort några personangrepp.

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Snikne Ville 10th september 2014, 11:07

Att andra än Nallen fått sina inlägg raderade är väl ingen ursäkt eller förklaring. OT, ungefär som att försvara Mannbergs agerande med att det finns andra hockeyspelare som gjort liknande grejer.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Ingemar 12th oktober 2014, 08:38

Undrat ett tag vart Mampe tog vägen. Inte för att jag tycker vi gått ned oss med Bryggman/Sylle i laget, mest att allt verkar så hemligt?
Kanhända han mår bra av att vara stjärna i Asplöven ett tag och få lite guts?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mr Bister 12th oktober 2014, 11:06

Jag tycker också att Mannberg skall till Asplöven, både Bryggman och Sylvegård är "bredare spelare"

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 12th oktober 2014, 12:36

Instämmer i tankarna om att Mannberg inte är bra nog för SHL. Men det finns en fördel med honom kontra Sylvegård eller Bryggman som trettonde forward, det är ju att han klarar av att spela både ytter och center. Man kan alltså sätta in han på fler positioner.
Åandra sidan så har vi ju 5 centrar (Dixon, Abbott, Fogström, Granström och Wallmark) i truppen då Dixon är åter så då kan vi ändå fortsätta med fyra vana centrar även om någon trillar bort under matchens gång..

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av LulefanGBG 12th oktober 2014, 12:52

Gillar Mannberg men tyvärr är Bryggman och Sylvegård hetare just nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 12th oktober 2014, 13:05

Micke80 skrev:Instämmer i tankarna om att Mannberg inte är bra nog för SHL. Men det finns en fördel med honom kontra Sylvegård eller Bryggman som trettonde  forward, det är ju att han klarar av att spela både ytter och center. Man kan alltså sätta in han på fler positioner.
Åandra sidan så har vi ju 5 centrar (Dixon, Abbott, Fogström, Granström och Wallmark) i truppen då Dixon är åter så då kan vi ändå fortsätta med fyra vana centrar även om någon trillar bort under matchens gång..

Center-aspekten har jag inte ens tänkt på, men nog känns Mannberg mer för Asplöven än Luleå helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Old Brooklyn 12th oktober 2014, 14:33

Nu går ju Asplöven som tåget, så jag vet inte om det är så himla lätt att rucka på kedjorna där heller?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 12th oktober 2014, 14:34

Old Brooklyn skrev:Nu går ju Asplöven som tåget, så jag vet inte om det är så himla lätt att rucka på kedjorna där heller?

Nej det är ju nästa punkt det. Nu när Marklund är tillbaka och transatlanterna ångar på så är det i på sin höjd tredje kedjan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av stormvägen 6th november 2014, 07:13

http://mobil.kuriren.nu/nyheter

Det finns i alla.fall en som måste vara het för att få spela. Tror man inte när övriga laget tas ut.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rikky 9th januari 2015, 20:16

Mannberg tillbaka till "Löven", för mig så kan han stanna där. Tycker inte att Daniel har det som krävs av en SHL-spelare och kommer nog inte att fixa det i framtiden heller tyvärr. Han får gärna överbevisa mig dock.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Ingemar 9th januari 2015, 20:22

Rikky skrev:Mannberg tillbaka till "Löven", för mig så kan han stanna där. Tycker inte att Daniel har det som krävs av en SHL-spelare och kommer nog inte att fixa det i framtiden heller tyvärr. Han får gärna överbevisa mig dock.
Överens. Skär i hjärtat men så är det.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av pingu 9th januari 2015, 20:48

Ja Mannberg bör spela på en mer lämplig nivå för hans del.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av KaptenBlodskelett 9th januari 2015, 20:49

Tyvärr har ni rätt. Men som Rikky sa, överbevisa oss gärna.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av CKa 10th januari 2015, 11:30

Ingemar skrev:
Rikky skrev:Mannberg tillbaka till "Löven", för mig så kan han stanna där. Tycker inte att Daniel har det som krävs av en SHL-spelare och kommer nog inte att fixa det i framtiden heller tyvärr. Han får gärna överbevisa mig dock.
Överens. Skär i hjärtat men så är det.

I just fallet Mannberg så tycker jag inte det skär något överhuvudtaget, han skulle inte ha varit med i laget från första början av flera olika anledningar.

CKa

Antal inlägg : 1273
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Pajala 10th januari 2015, 11:59

ganska enkel matematik, spela i löven och bevisa att du är den bästa spelaren då finns chans att få en ordinarie plats i Luleå, tror tyvärr han inte har det i sig, får nog svårt att ta en ordinarie plats i löven, för liten och vek ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Scouten 26th januari 2015, 14:17

Mannberg till Brynäs enligt MrMadhawk.
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 14:27

Hmm, Bulan gillar Mannberg, förmodar jag då Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Urken 26th januari 2015, 14:37

Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 14:40

Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?

Bulan har ju en ganska krävande spelstil, Mannberg kan nog säket jobba på bra i en tredje/fjärde. Men visst, det känns väl lite märkligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Pajala 26th januari 2015, 14:40

Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?

han har ju vana av spel i allsvenskan What a Face ja fy fan .... det trodde jag inte om brynäs ... ofattbart att något shl lag vågar satsa på honom
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 14:41

Luleå Södra blir ju än mer aktuellt king
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Urken 26th januari 2015, 14:42

Rönken skrev:
Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?

Bulan har ju en ganska krävande spelstil, Mannberg kan nog säket jobba på bra i en tredje/fjärde. Men visst, det känns väl lite märkligt.
Ja, jo. Så är det ganska garanterat. Ändå.. De är i ett liknande behov som Luleå, så att ta in Mannberg känns sådär, men för all del.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 14:45

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?

Bulan har ju en ganska krävande spelstil, Mannberg kan nog säket jobba på bra i en tredje/fjärde. Men visst, det känns väl lite märkligt.
Ja, jo. Så är det ganska garanterat. Ändå.. De är i ett liknande behov som Luleå, så att ta in Mannberg känns sådär, men för all del.

Återigen, får lägga dina sympatier för Pölsan åt sidan. Jag tycker det är perfekt för Luleå om Mannberg får fortsätta på annat håll.

bounce

Har du inte några Brynäsare att kivas med? Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Norlin 26th januari 2015, 14:58

Tack för tiden, Mannberg. Hårdjobbare som inte riktigt får till det.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Pajala 26th januari 2015, 15:06

dom är INTE glad på brynäsforumet (hockeysnack) ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Redbear 26th januari 2015, 15:10

Kanhända Mannberg själv vill lämna, behöver nog miljöombyte.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 15:11

Pajala skrev:dom är INTE glad på brynäsforumet (hockeysnack) ....

Inget ont om Mannberg, men är väl lite som att Osten hade presenterat ytterligare en Strömwall-typ så här dagarna innan fönstret stänger.

Redbear skrev:Kanhända Mannberg själv vill lämna, behöver nog miljöombyte.

Förmodligen, sedan vet Bulan vad han får i Mannberg.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 15:51

https://www.flashback.org/sp52029422 - för att summera känslorna i Pölsan-lägret.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av icemask 26th januari 2015, 18:41

Bulan vet vad han får i Mannberg dvs ingen målskytt men en defensivt hårdjobbande center/forward
Men Pölsans fans kanske inte fattar att det är i defensiven de har problem !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Jonken 26th januari 2015, 18:48

Bulan & Petter försöker frenetiskt att få igång fartfylld Rönken-Hockey i Gävle -med ett ganska ålderstiget spelarmaterial. Daniel Mannberg är precis en sådan spelare som kan hjälpa till med just detta. Men att få de flesta urgamla fossilerna i Brynäs trupp att röra på sig som behövs; är nog inte den enklaste av alla uppgifter...

- Lycka till Danne!
- Kör som fan -och "kusta" bara mot oss... Wink Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 18:50

Pölsan har ju ett av seriens yngsta lag? Tycker man fortsatt är bra på att släppa upp yngre förmågor.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Jonken 26th januari 2015, 19:01

Rönken skrev:Pölsan har ju ett av seriens yngsta lag? Tycker man fortsatt är bra på att släppa upp yngre förmågor.
Rätt. Fel av mig.
Tycker nog bara att de rör sig lite för sakta för Rönken Hockeyn.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av MickkeJ 26th januari 2015, 19:57

Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?
Ersättare till deras senaste stjärnvärvning Niinimäki, kanske?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Old Brooklyn 26th januari 2015, 20:04

Win - win skulle jag säga. Harju är ju en uppgradering av Mannberg, som i sin tur är en uppgradering (eller åtminstone mer pang för pengarna) än Niinimäki.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Rönken 26th januari 2015, 22:00

MickkeJ skrev:
Urken skrev:Hahaha! Inget illa mot Mannberg, men vad tusan ska dom med honom till?
Ersättare till deras senaste stjärnvärvning Niinimäki, kanske?

Hah, så man byter en "Luleåit" mot en annan? Pölsan förnekar sig inte.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Kapten Haddock 20th november 2015, 12:27

Han förlängde med BulanBoys idag. Han verkar vara omtyckt där nere!

+8 i år! Så bra har han aldrig haft.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Jokerman 23rd november 2019, 12:28

Daniel Mannberg - Sida 5 677d7a10
Bild: Petra Älvstrand / Frilans | Daniel Mannberg, numera i Brynäs i duell med Karl Fabricius.

Bodensonen om succéstarten: "Jäkligt kul att spela hockey"

Daniel Mannberg har sedan han lämnade Luleå Hockey 2015 gradvis tagit en större roll i Brynäs. Och nu har han verkligen tagit ett sista kliv – som fruktad målskytt.

Bodenfödde och före detta Luleåspelaren Daniel Mannberg har inlett säsongen på ett strålande vis, redan efter 19 matcher har han tangerat sitt personbästa i antal gjorda mål under en säsong.

– Det har känts jättebra, vi har inte börjat så bra med laget. Men personligen känns det som att jag tagit steg som jag väntat på att ta, säger Daniel Mannberg.

Han tror att det kan bero på att han visar mer mod.

– Det är egentligen att jag vågar mer i offensiven, och har sett att jag kan. Då vågar man göra mer grejer. Jag har alltid skapat lägen, men jag har bara inte satt dit dem. Det känns som en annan trygghet och jag går på instinkt.

Han är nöjd med förtroendet han fått hittills.

– Det är jätteviktigt med förtroende, det är så klart något man ska förtjäna. Nu känner jag att det blir större och större och det är ett bevis på att du gör någonting bra, det är sällan du får mer förtroende om du är dålig.

Innan säsongen var Mannberg inställd på att ta nästa kliv, och det tycker Bodensonen att han lyckats med.

– Det tycker jag, sen förväntade jag mig inte att jag skulle gjort sju mål redan. Men jag kände att jag ville ta ett större steg och våga mer helt enkelt. Jag kanske gick in lite för att bära eller brista, men jag har alltid känt att jag har mer i mig offensivt.

– Tycker jag spelat lite väl "safe" tidigare i många lägen och alltid varit den som inte vill skapa en kontring bakåt. Nu känner jag att jag vågar göra mer, nu är det jäkligt kul att spela hockey.

Daniel Mannbergs kontrakt med Brynäs utgår efter denna säsong, och vad framtiden har att innebära vet han inte än.

– Jag har faktiskt ingen aning, det är rätt tidigt. Jag har inte ens funderat på det.

I matchen mot Luleå ställdes han mot sin gamle lagkamrat och kompis Joel Lassinantti i straffläggningen, där den sistnämnde gick vinnande ur duellen.

– Den hade jag velat göra om, det känns som att han lurade mig till plocken.

Om straffmissen berodde på den kunskap Lassinantti har om Mannberg vet han inte.

– Jag har spelat med honom i juniorerna och A-laget. Jag tänkte inte så mycket på att det var en gammal lagkamrat i målet, men jag kanske borde tänkt mer på det (skratt). Han vet säkert att jag gillar att gå högt, för det är typ så jag gjort alla mina mål. Jag hade nog gått lite lägre om jag fått chansen igen.

Daniel Mannberg har denna säsong gjort åtta poäng varav sju är mål. Han har tagit SM-silver vid två tillfällen, där ena var med Brynäs och andra i tidigare klubben Luleå Hockey. Han har även vunnit två europeiska troféer med Luleå Hockey.

Alexander Rönnlund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 5 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet