Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

+80
Panikvärvning
Hejsan
Blinders
Kneten
Jonsey78
Joope
NallePhu
Burskydd
JohanO
DaVoc
JuniorX
Donowitz
Hankburger
Dustin
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Jokerman
Hostak straffar
Lajon
Ferros
nummer 17
Pajala
Wolfhunter
KaptenBlodskelett
Micke80
Mickeee
Kocur
Urken
Sportsman
Kapten Haddock
Diktatorn
Hockeyprofessorn
Lulefan
Admin
Puckad
Kagen
aleksej
icemask
pingu
Jovi
Ivanhoe
CKa
Bamsefar
Lasse Proppmätt
kniba
Ingemar
Kallepedal
JayDee
Jimmy_Vegas
mango
FruktHamster
UnSaccoDiSoldi
Sundance Kid
LubosC
Purre
Dave Rock
Old Brooklyn
Norlin
rasbiologen
Johan__
hokkzorz
BodenSwe
Högljudd
Beast.
MrA
Björne
Tony Moore
Rönken
Tigerman
Salle
Zeb Macahan
LulefanGBG
Mange
apa19
Dalle
Lars158
Snikne Ville
Zeth
MickkeJ
84 posters

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Serkan122 sön 14 maj 2023, 20:55

”Jag fick ett tips under helgen. För några år sedan anslöt Olli Nikupeteri, som har tagit en ordinarie plats i Thomas Berglunds lag, från Kärpät. Nu har ett annat framtidslöfte, enligt mina uppgifter, bestämt sig för att göra detsamma. Det handlar Arttu Tukhala, en 17-årig offensivt lagd back med bra skridskoåkning och spelsinne, som förra säsongen gjorde sju mål och 26 assist på 35 matcher. Han lär dock få spela juniorhockey den kommande säsongen.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/avslojar-johansson-erbjods-ny-chans-i-shl-men-tackade-nej/r2zedkvr

Serkan122

Antal inlägg : 1015

pingu, Donowitz, Kneten and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Serkan122 tor 25 maj 2023, 19:40

Synd att vi inte kunde spela Locmelis i SHL, mål nu mot Sverige, tror han skulle ha tagit en ordinarie plats förra säsongen om han kunde spela.

Serkan122

Inlägg av Hankburger tor 25 maj 2023, 21:28

Serkan122 skrev:Synd att vi inte kunde spela Locmelis i SHL, mål nu mot Sverige, tror han skulle ha tagit en ordinarie plats förra säsongen om han kunde spela.

Han var definitivt tänkt att ta en plats under förra säsongens trupp enligt Skuggan men tyvärr satte NCAA-regler stop för det. Han hade nog tagit Kants påtänkta plats denna säsong om han inte bestämt sig för att dra över till College.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 6512

Serkan122 likes this post

Inlägg av Serkan122 lör 27 maj 2023, 13:57

Serkan122 skrev:Synd att vi inte kunde spela Locmelis i SHL, mål nu mot Sverige, tror han skulle ha tagit en ordinarie plats förra säsongen om han kunde spela.
Mål idag igen mot Kanada i semifinalen.

Serkan122

Inlägg av Tony Moore tor 01 jun 2023, 11:11

Hyllningen till Luleå: "De har varit en stor del av min karriär"
Lettlands Dans Locmelis efter förlusten mot Kanada i semifinalen ishockey-VM
https://tv.aftonbladet.se/video/356389/hyllningen-till-lulea-de-har-varit-en-stor-del-av-min-karriaer
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 6266

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar and Ekan like this post

Inlägg av Tony Moore tor 01 jun 2023, 11:27

Efter VM-succén är Dans Locmelis en spelare många pratar om och hans agent Martin Nilsson tror att centern kommer återvända till Luleå Hockey i framtiden. "Det inte ett farväl, utan snarare på återseende", säger han.

Luleå ville har kvar centern och klubbens tanke var att han skulle plockas upp till SHL-laget, men han valde i stället collegespel i USA med University of Massachusetts. Locmelis draftades förra sommaren då han valdes i den fjärde rundan som 119 av Boston Bruins.
Han tog beslutet i september och därefter fick han inte spela med SHL-laget då regelverket ser ut så. Spelar du proffshockey är du bränd från att spela i collegeligan.
– Det var ett jättetufft beslut för honom. Han kommer alltid att ha Luleå Hockey som en slags moderklubb och man vet ju aldrig hur karriären går.
Det stod tidigt klart att Dans Locmelis skulle lämna Luleå Hockey efter säsongen. Trots det fick han fortsatt mycket speltid i J20 vilket Martin Nilsson berömmer klubben för.
– Det är en superrespekt till Luleå och hur de hanterat det på ett proffsigt sätt. Man vet aldrig, han kanske spelar två år i college och sedan kommer tillbaka till SHL och spelar fem år i Luleå. Jobbar man på det sättet får man tillbaka saker, konstaterar Nilsson.

Ja, många Luleåsupportrar är besvikna att de inte fick se honom mer i SHL-laget.
– Ja förstår det, men långsiktigt går det inte att blunda för att college är den smartaste vägen eftersom procentuellt är det få som kommer tjäna så mycket pengar att du inte behöver tänka på resten. Att ha en kombinerad utbildning med hockey på extremt hög nivå är det bästa beslutet du kan göra om du ser det över en livstid. Det går inte att argumentera emot, säger Martin Nilsson och fortsätter:
– Jag vet om att han brinner jättehårt för Luleå Hockey och att han älskat sin tid i Luleå. Med det sagt är det inte ett farväl, utan snarare på återseende.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/agenten-jag-tror-han-kommer-spela-i-lulea-nagon-gang-igen/lq8gwyel
Tony Moore
Tony Moore

Bamsefar likes this post

Inlägg av Tony Moore tor 01 jun 2023, 12:20

Dans Locmelis kom till Luleå 2019 och öste direkt in poäng i klubbens J16-lag och fortsatte sedan ta stora kliv i sin utveckling. Den gångna säsongen imponerade han i J20 där centern noterades för totalt 36 poäng på 49 matcher.
– Jag trivdes väldigt bra under mina år i Luleå. Jag tog stora steg där, framför allt när det gäller hur man tänker hockey. Tränarna hjälpte mig framåt i min utveckling och de gjorde mig så bra som jag är nu. Jag hade förmodligen inte varit där jag är nu om de inte hade gjort det och jag är väldigt tacksam för det. Jag hoppas att jag en dag kan komma tillbaka och hjälpa Luleå att vinna SM-guld.

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/spelet-bakom-flytten-fran-lulea-jag-ska-bli-redo-for-nhl/j8d1444l
Tony Moore
Tony Moore

Bamsefar likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet