Nils Lundkvist

+51
Metheuz
JohanO
Panikvärvning
SatanicPanic
Serkan122
trallgöken
chiII
Nr10
GrodanBoll
Lulefan
Lajon
farre
Atlet
Jokerman ll
Kanellängd
GustenA
RSD555
kokostrollet
Donten_
Dundernisse
Ivanhoe
PM
ezz
Pajala
Old Brooklyn
Mange
Tigerman
Blinders
Snikne Ville
Myrman
Diktatorn
Lehto
Donowitz
Redbear
Wolfhunter
Puckad
Bamsefar
Rikky
delpiero
Micke80
Kapten Haddock
Hankburger
Norrlandstoken
icemask
Dustin
Jonken
Jokerman
Hedanders
pingu
Tony Moore
Urken
55 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av ezz lör jun 27, 2020 11:52 am

Nu är vi med i matchen på allvar! Härligt Nisse!!
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av PM lör jun 27, 2020 11:57 am

Helt fantastiskt !
Det här behövde jag.
Älska Stålmannen

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Ivanhoe lör jun 27, 2020 12:21 pm

Äntligen lite roliga nyheter!

Nu blir Luleå hockey att räkna med nästa år.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman lör jun 27, 2020 2:22 pm

cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers  Very Happy  cheers   Very Happy  cheers  Very Happy  cheers

K A N O N !!!!!!!!!!!!!! N I S S E  ! ! ! ! ! Vi vill se H O C K E Y ! ! ! ! !  Very Happy
Nils Lundkvist - Sida 3 F04bb710
Nils Lundkvist i finaste tröjan Älska
Foto: Simon Hastegård

Under lördagen blev det klart att Nils Lundkvist har skrivit på för Luleå Hockey över nästa säsong. Däremd Är Luleå Hockeys backuppsättning komplett. Kontraktet är skrivet över en säsong.

Lundkvist: "Sugen på att lyfta bucklan till våren"

Nils Lundkvist blir kvar i Luleå Hockey ännu en säsong. "Vi kommer till säsongen med en jäkla revanschlusta och jag är sugen på att lyfta bucklan till våren", säger han.

Den 19-årige backen gjorde succé förra säsongen med sina 31 poäng, 11 mål och 20 assist, på totalt 45 matcher i SHL. Med det blev Lundkvist tvåa i den interna skytteligan och i februari kom belöningen när han fick debutera i Tre Kronor under Beijer Hockey Games.

Efter att kontraktet med Luleå Hockey gått ut i våras var siktet inställt på spel i NHL med New York Rangers. Men nu står det alltså klart att han blir kvar i Luleå Hockey ännu en säsong.

– Känslan är att det ska bli sjukt roligt och grymt spännande. Vi var Sveriges bästa lag förra året och får fortsätta den resan och förhoppningsvis får vi en lång vår där vi spelar om SM-guldet, säger Nils Lundkvist.

Hur har turerna med New York Rangers sett ut?

– Coronapandemin har ställt till det lite i och med att man inte vet vad som kommer hända med nästa säsong där borta. Diskussionerna har gått fram och tillbaka men det mesta har min agent skött. Men jag vet ju vilket bra alternativ det är att spela i Luleå och vilket bra lag vi har, jag tror inte det är någon nackdel att spela kvar här ett år till.

Har du fått något klart besked från Rangers?

– Vi har diskuterat vad som är smartast för mig och till slut tog jag ett beslut att det här kändes som det bästa alternativet och det känns bra nu att gå på det, säger han.

Det kan även bli tal om fortsatt spel i Tre Kronor i och med att han stannar i Luleå.

– Det kommer jag kämpa för och se hur långt det räcker. Det var sjukt kul att vara med förra året och förhoppningsvis kan jag fortsätta spela i landslaget, det hade varit superroligt, säger Lundkvist.

Drömmen om spel i NHL lever fortfarande i allra högsta grad för 19-åringen.

– Jag kommer få mer erfarenhet i benen och kommer vara ännu mer redo den dag jag förhoppningsvis får åka över, säger Nils Lundkvist.

Nu tillhör han alltså åter Luleå Hockey och kan sikta in sig på den kommande säsongen.

Vad tycker du om Luleås trupp?

– Det är klart att det är ett tungt tapp med Joel Lassinantti men jag tror inte målvaktsfrågan kommer bli något problem alls och är inte orolig kring det. Backsidan är nästintill den samma och forwardssidan känns också väldigt lik fjolårets och tillspetsad.

Och nu får Linus Klasen se upp i interna poängligan?

– (Skratt) Nej då, det tror jag inte. Jag ska göra mitt bästa för laget så får vi se om det kommer några poäng, säger Nils Lundkvist.

Jesper Sandberg norrmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Urken lör jun 27, 2020 2:39 pm

Bästa nyheten sedan Klasen presenterades!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Snikne Ville lör jun 27, 2020 6:06 pm

Helt brutalt...trodde, o tror i f s, att Nisse är för bra för SHL. Hållander på detta skulle innebära att ytterst få ursäkter skulle finnas kvar i fall vi inte är ett finallag till våren!. Helt fantastisktt att få se Nisse en sässe tiil!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Wolfhunter sön jun 28, 2020 12:37 pm

Från Hockeysverige.se:
Nils Lundkvist.Bildbyrån
SHL
KARLSSON: Jag får Silfverberg-vibbar
Idag 12:01

MÅNS KARLSSON
Måns Karlsson skriver om Nils Lundkvists beslut att stanna i Luleå - och ser framför sig en ikonstatus i Norrbotten.
Med SHL:s tydligaste spelidé, orkestrerad av ligans bästa tränare Thomas Berglund, hade Luleå gått in i nästa säsong som guldfavoriter nästan oavsett vilket lag de ställde på benen. Visst kommer Joel Lassinantti bli ett kännbart tapp och visst hade väl backsidan fått sig en törn om Nils Lundkvist skulle försvinna - men den svårforcerade defensiven skulle fortfarande vara lika svårforcerad och framåt skulle ju spelare som Filip Hållander kunna ta offensiva kliv medanLinus Klasen skulle bidra med finess som Luleå kanske saknade efter att Robin Kovacs försvann förra säsongen.


När de nu dessutom får behålla stjärnbacken Nils Lundkvist får de finna sig i ett gå in i kommande säsong som storfavoriter till guldet.

Nils Lundkvist var redan förra säsongen en av SHL:s bästa spelare och största artister. Han slog tidernas poängrekord för juniorbackar och var, framför allt från JVM och framåt, dominant i spelet överlag. Han tog ett jättekliv mellan den halvtunga säsongen 18/19 och säsongen 19/20 - men det som kanske glöms bort är att han också tog sjumilakliv under säsongen. Han blev bara bättre och bättre. Det redan nu patenterade leendet växte sig större och större.

Få spelare i SHL utstrålade samma spelglädje som Nils Lundkvist.

Att han väljer att stanna i SHL ett år till är såklart vettigt på alla sätt och vis. Dels "vet" vi att SHL kommer att komma igång i höst, medan NHL kanske inte kommer igång förrän till nyår. Skulle så bli fallet skulle Nils Lundkvist ha behövt gå från mars till januari utan att spela ishockey. Nästan ett helt år av potentiell utveckling skulle försvinna. Nu lär han få komma igång med matchandet redan i augusti, vilket alltså potentiellt sett skulle göra pausen fem månader kortare.

Dessutom är han förstaårssenior kommande säsong. Det är ingen 23-åring vi har att göra med. Han kommer spela i NHL vad det lider ändå. Men nu ger han sig själv en ny chans att vinna SM-guld med sitt älskade Luleå - och jag tror det betyder mer än en extra NHL-säsong för en kille som Nils Lundkvist. Hade läget varit annorlunda som slutspelet genomförts som planerat i våras, om Luleå hade vunnit SM-guld och om pandemin aldrig hade tagit sitt grepp över världen? Ja, kanske. Men att han, med det läge som råder, väljer att stanna i Luleå är helt rätt.

Vi har genom åren sett en del exempel på spelare som stannar ett år extra i Sverige och för sina lag till SM-guld. Jakob Silfverberg är väl det allra tydligaste exemplet på det. Redan säsongen 10/11, som förstaårssenior, var han en toppspelare i SHL som sköt 18 mål och gjorde 34 poäng. Men han valde att stanna ett år till, blev lagkapten under säsongen, vann Guldhjälmen, Guldpucken, Stefan Liv Memorial Trophy, SM-guld, slog målrekord i både SM-finalen och i SM-slutspelet, avgjorde finalen med ett klassiskt mål, utsågs till Rinkens Riddare, fick spela VM - och ändå fick han avsluta säsongen med att dessutom spela två slutspelsmatcher för Ottawa.

Var det någon som sa maximal utdelning?

Jakob Silfverberg blev svensk mästare och slutspelets MVP 2012.Jakob Silfverberg blev svensk mästare och slutspelets MVP 2012.Foto: Bildbyrån/Joel Marklund

Mattias Ekholm åkte visserligen över till Nashville men kom hem under säsongen, utsågs till SHL:s bästa back och blev också en av Brynäs stora guldhjältar.

Året därpå var Oscar Lindberg "Jakob Silfverberg-mässig". Han var inte alls en lika etablerad stjärna som Silfverberg när han lånades ut av New York Rangers och blev kvar i Sverige ett år extra, men utvecklades till att bli en av ligans bästa spelare, vann slutspelets poängliga och Stefan Liv Memorial, SM-guld och fick spela VM.

Jag tror inte de ångrar idag att de tog det där extraåret i Sverige, om man säger så. Och det lär knappast Nils Lundkvist göra. Att han ska sopa lika rent som Jakob Silfverberg gjorde är kanske att hoppas på för mycket, men det är ändå de vibbarna jag får. Jag tror absolut Nils Lundkvist kommer kunna ta över tronen som ligans bästa back nu när Kodie Curran lämnat. Jag tror absolut han kommer kunna vara en av SHL:s bästa spelare, om inte den bästa. Och framför allt tror jag han kommer vara den ledande spelaren när Luleå jagar (och kanske kniper) det där SM-guldet de längtat efter i 25 år.

Ingen back i hela SHL gjorde fler poäng i lika styrka än Nils Lundkvist. Han gjorde 24 av sina 31 poäng i spelformen. Om bara Luleå får igång ett vettigt powerplay från start kommer han göra 40 poäng. Som back. I den defensiva i SHL. Och just det: Han kommer göra det som förstaårssenior.

Det är bara att gratulera Luleå, som i och med kontraktsförlängningen på "Nisse" vann Silly Season den här sommaren. Ibland är det inte laget som värvar bäst som vinner Silly Season, utan laget som får behålla bäst spelare. Lundkvist var marknadens kanske bästa namn - och han valde Luleå.

Om ett år kommer han skriva NHL-kontrakt och åka över till New York, ännu mer redo att ta världens bästa liga med storm. Kanske med ett SM-guld runt halsen. Kanske som guldmålad med LeMat-pokalen i Aftonbladet.

En sak kan jag dock garantera redan nu: Han kommer inte åka över med ånger för att han stanna i Sverige ett år extra.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Lukrarn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear sön jun 28, 2020 4:03 pm

Bästa nyheten på länge Wine
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman mån sep 21, 2020 10:07 am

Det jag gillar mest med Nisse i premiären mot FBK (3-1  cheers) är att han tar ansvar och inte bjuder på någonting. Det är lätt att glömma att han bara är 20 år (backkollegan Sondell skulle kunna vara hans farsa Very Happy )
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman lör sep 26, 2020 7:33 pm


Sniper!cheers

Bra match idag mot Oskarshamn!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders tis nov 10, 2020 9:34 am


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Urken fre jan 15, 2021 10:46 am

https://twitter.com/cmoresport/status/1349810005852250112?s=09

Så jäkla glad jag blir av att se denna pojk lira hockey. Helt otroligt! Nästan lika spelskicklig som morbrodern Janne!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Lehto fre jan 15, 2021 1:45 pm

Ja jäklar va glad man blev efter de där målet! So far nominerad till årets mål, eller åtminstone veckans mål!
Fan va man skratta när man ser HELA brynäs kollar åt fel håll medans Tyrre petar in den i öppen kasse, de är nästan så han hade haft tid att vända på klubban å peta in den med en biljardstöt Laughing

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman fre jan 15, 2021 3:14 pm

Förarbetet från Tyrre är smart och Nisse läser situationen utmärkt. Einar bidrar också i periferin genom bra fart som gör att BIF tappar det helt, summa sumarum det blir tok för mycket för stackars BIF-försvaret inklusive en storspelande Ersson.... Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Norrlandstoken fre jan 15, 2021 3:33 pm

En riktig delikatess. Varenda Brynäsa blev borttrollade upp på läktaren.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger fre jan 15, 2021 4:40 pm

Lehto skrev:Ja jäklar va glad man blev efter de där målet! So far nominerad till årets mål, eller åtminstone veckans mål!
Fan va man skratta när man ser HELA brynäs kollar åt fel håll medans Tyrre petar in den i öppen kasse, de är nästan så han hade haft tid att vända på klubban å peta in den med en biljardstöt Laughing

Det roliga är ju att även Tyrväinen blir het tafatt när han får pucken. Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore lör jan 23, 2021 3:47 pm

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dundernisse tor feb 11, 2021 7:37 pm

Nisse smäller in sitt första i landslagsdressen! Lär bli vår bästa back i modern tid.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Puckad tor feb 11, 2021 7:51 pm

Dundernisse skrev:Nisse smäller in sitt första i landslagsdressen! Lär bli vår bästa back i modern tid.
Vilken skillnad det är när man får en perfekt passning, istället för ett bra passning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Donten_ tor feb 11, 2021 8:25 pm

Puckad skrev:
Dundernisse skrev:Nisse smäller in sitt första i landslagsdressen! Lär bli vår bästa back i modern tid.
Vilken skillnad det är när man får en perfekt passning, istället för ett bra passning.
Och ett skott som var nära att trilla in, och ett i ramen?
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders sön feb 21, 2021 10:30 am

Nils har nu en 12 matcher lång poängtorka vid lika styrka.
Dessutom så har han i bara gjort 13 poäng vid lika styrka. Förra säsongen efter 43 matcher, 23 poäng vid lika styrka. Så sämre leverans vid lika styrka i år.

Nils Lundkvist - Sida 3 Nils_l11
Nils Lundkvist - Sida 3 Nils_l12
Nils Lundkvist - Sida 3 Nils_l10

Källa:
https://www.betterthanamonkey.com/player-cards/

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tigerman sön feb 21, 2021 2:01 pm

I princip alla siffror är bättre i år än i fjol, bara att poängen inte trillat in i samma omfattning. Jag gissar att NYR är rätt nöjda med utvecklingen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders sön feb 21, 2021 2:42 pm

Tigerman skrev:I princip alla siffror är bättre i år än i fjol, bara att poängen inte trillat in i samma omfattning. Jag gissar att NYR är rätt nöjda med utvecklingen.
Jag är dock besviken på den minskade produktion. Jag trodde han skulle ta ännu ett kliv där. Men han har blivit mer stabil överlag och har ett fint skott i PP så det väger över.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger ons feb 24, 2021 1:10 am

Blinders88 skrev:
Tigerman skrev:I princip alla siffror är bättre i år än i fjol, bara att poängen inte trillat in i samma omfattning. Jag gissar att NYR är rätt nöjda med utvecklingen.
Jag är dock besviken på den minskade produktion. Jag trodde han skulle ta ännu ett kliv där. Men han har blivit mer stabil överlag och har ett fint skott i PP så det väger över.

Tror nog hans utvecklingskurva följer den Luleå har haft denna säsong. Alltså en någorlunda tillbakagång. Vilket märks på att han haft stolpe ut stora delar av säsongen. Hans poängproduktion är däremot inget fel på. 

0,55p per match är bra för en back i en högstaliga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman lör mar 27, 2021 7:09 pm

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear tis apr 06, 2021 5:08 pm

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Bamsefar, Tony Moore, Jonken and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Snikne Ville tis apr 20, 2021 10:16 pm

Bara tacka Nisse för att man fått följa en sån spelares utveckling, grym spelare med skön personlighet. Lycka till och tack för all fin hockey!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Redbear, kokostrollet and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger ons apr 21, 2021 2:35 am

Snikne Ville skrev:Bara tacka Nisse för att man fått följa en sån spelares utveckling,  grym spelare med skön personlighet. Lycka till  och tack för all fin hockey!

Och förhoppningsvis ser man honom i finaste tröjan i framtiden.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dustin ons apr 21, 2021 5:37 am

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Bara tacka Nisse för att man fått följa en sån spelares utveckling,  grym spelare med skön personlighet. Lycka till  och tack för all fin hockey!

Och förhoppningsvis ser man honom i finaste tröjan i framtiden.



Tror Nisse gjort sitt i SHL. Han kommer bli en toppback i Nordamerika, trots att hans spel i slutspelet hade mer att önska.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger ons apr 21, 2021 2:35 pm

Määk skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Bara tacka Nisse för att man fått följa en sån spelares utveckling,  grym spelare med skön personlighet. Lycka till  och tack för all fin hockey!

Och förhoppningsvis ser man honom i finaste tröjan i framtiden.



Tror Nisse gjort sitt i SHL. Han kommer bli en toppback i Nordamerika, trots att hans spel i slutspelet hade mer att önska.

Känns som Nisse är en sådan som återvänder hem relativt tidigt efter en fin NHL karriär faktiskt. Säg vid 32 års åldern?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av kokostrollet ons apr 21, 2021 2:42 pm

Underbar spelare och person. Stort lycka till i NHL Nisse!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Urken sön apr 25, 2021 12:14 am

Lycka till i NHL, Nisse. Jag har fascinerats över sin spelstil men speciellt ditt skott i power play. I NHL är de duktiga på att plocka fram dessa styrkor i spelare, varför jag tror att du kan göra en magnifik resa, med många mål likt Laine.

Lycka till, kära Nisse.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Pajala sön apr 25, 2021 9:08 am

Hoppas han lyckas i NHL men det är många lovande spelare som har vänt tillbaka efter ett par år i AHL.

Luleå kommer att välkomna dig med öppna armar om så blir fallet.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dundernisse mån maj 03, 2021 9:12 pm

Grym prestation av Nisse när han nätade mot norskarna nyss. Vilken jävla lirare han är.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders mån maj 03, 2021 9:15 pm

Dundernisse skrev:Grym prestation av Nisse när han nätade mot norskarna nyss. Vilken jävla lirare han är.
Får en lite friare roll i landslaget jämfört med i Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Donowitz tis maj 04, 2021 7:30 pm



Många trevliga mål där, inte minst mot Skellefteå.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore tis maj 04, 2021 9:21 pm

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Snikne Ville tor maj 20, 2021 10:18 pm

Kul att se Nisse sitta i presskonferens och företräda Tre Kronor tillsammans med Rasmussen. Bra var han också.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av RSD555 sön maj 23, 2021 5:06 pm

Jag har till slut insett hur bra Nisse är. Snacka om att vara sist på pucken. Razz Har väl blivit fartblind eller något av att se honom utvecklas vecka för vecka i Luleå.

Tänkte att tre kronor måste vara dåliga när Nisse är bäst, vilket dom i och för sig är, men det är lika mycket Nisse som är bra.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av GustenA sön maj 23, 2021 5:30 pm

Tycker nog Nisse överglänser Tömmernäs. Många i Tre Kronor kan ju inte sätta passningen på bladet.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av RSD555 mån maj 24, 2021 1:04 am

Nisse fick pris som bäste spelare i Sverige. En jury som kan sin sak. Trist bara att jag inser det nu när han ska lämna. Men bättre sent än aldrig.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear tis maj 25, 2021 9:14 pm

Nisse gör sitt första VM-mål idag king
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders tis maj 25, 2021 9:18 pm

Redbear skrev:Nisse gör sitt första VM-mål idag king
3 assist idag också, tror jag.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Pajala tis maj 25, 2021 9:19 pm

Spelar stabilt, visst blev det lite proppen ur för Sverige idag.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders tis maj 25, 2021 9:22 pm

Ut skadad, fan.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear tis maj 25, 2021 9:24 pm

Blinders88 skrev:Ut skadad, fan.

Ja fan. Hoppas han kan spela vidare i turneringen.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Rikky tis maj 25, 2021 9:39 pm

Underligt att han vart skadad där. Såg inte så allvarligt ut i alla fall. Hoppas så klart att han kan spela vidare. Härligt med en kasse i VM.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear ons maj 26, 2021 5:37 pm

Missar resten av VM Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av GustenA ons maj 26, 2021 5:53 pm

Vill inte att man ska kalla honom för en backtalang när han är en stjärnback. Nu vart VM mycket tråkigare att titta på.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dustin ons maj 26, 2021 7:14 pm

Riktigt tråkigt för Nisse men blev ju billigare för Luleå Hockey om vi ska se något positivt i Nisses elände. Även om jag såklart unnat han det.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist - Sida 3 Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet