2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

+31
LHF96
Norlin
GustenA
Norrlandstoken
Hedanders
Jonken
Dustin
hokkzorz
Mange
rasbiologen
Kagen
Bamsefar
PM
Hankburger
Myrman
NallePhu
ski3r
Lulefan
Sportchefen #2
Donowitz
Lillajag
Pajala
GLHF
Old Brooklyn
Urken
Puckad
Ferros
Anthrax
LulefanGBG
Redbear
Admin
35 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Old Brooklyn tor 21 sep 2017, 21:35

Pajala skrev:Örebro tog 4 poäng och vi fick endast 2 poäng så nog kan man säga att dom var bättre,  på lördag möter vi skansen som förövrigt vann mot Malmö idag, en förlust till och jag tror att folk börjar ana åt vilket håll det barkar.

God natt.
Det kan man absolut göra, men det är ju inget du skulle tillskriva LHF ifall de råkade stjäla poäng någon match.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Sir Prozac tor 21 sep 2017, 21:39

Tar inte fram någon motorsåg ännu men nog lär vi få slita ont för att undvika någon av de två sista platserna i tabellen. Har Inga förväntningar alls på detta laget så jag blir väl inte lika knäckt som de två senaste säsongerna.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tor 21 sep 2017, 21:45

Old Brooklyn skrev:
LulefanGBG skrev:Nu skrev jag iof sett över två matcher men ok.

Hockey är ingen bedömningssport. Det finns detaljer vi gör bättre och det finns detaljer de gör bättre men i slutänden handlar det om att göra mål. De gör 5 spelmål och vi 3 på 2 matcher.

I förra matchen tyckte jag att de var det spelföeanden laget och i denna var vi det med skillnaden att vi inte haft samma skärpa i avsluten. När de var de icke spelförande laget, som ikväll, så lyckade de ändå vinna tack vare bättre avslut och bättre målvaktsspel. Något vi inte lyckades med förra Lördag när de var det spelförandw laget.

Alltså de har varit bättre.
Tja, om det som definierar vilka som var det bättre laget inskränker sig till bättre avslut och målvaktsspel så håller jag med dig. Min definition är nog lite bredare.
Det inskränker det sig till när det är just de två detaljerna som i störst utträckning fäller avgörandet. Det gjorde det ikväll.

Men låt oss enas om att vara oense. Vi ser det på två helt olika sätt. I slutändan är ju detta bara två av 52 matcher.

Nu mer generellt:
Om jag skall summera mitt intryck efter två matcher såhär långt:

Positivt: Klart mycket mer rörlighet och variation offensivt. Klart bättre PP.

Negativt: Fortsatt svajigt defensivt, om än lite bättre idag. Svårt att förvalta målchanser i mål.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tor 21 sep 2017, 21:52

Vill man somna med ett litet leende, (åtminstone i ena mungipan), så kan man ju alltid glädjas lite åt att SAIK torskade  'stort' på hemmaplan inför sämsta publiksiffran på 11 år...

Edit: ....i en hemmapremiär.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av GLHF tor 21 sep 2017, 22:14

Hade vi ens en enda studs med oss idag på hela matchen? Kanske den sjukaste oturen jag sett på jävligt länge. Var ju inte så att alla skott och lägen saknade kvalitet.

Men ska det bli en trend att spela ut det andra laget och lika fullt förlora matchen så får vi vara glada om vi slipper kval.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av hokkzorz tor 21 sep 2017, 22:20

Hade vi fått 3p ikväll med samma spel som Öret visade upp hade jag vart riktigt orolig, nu känns det mer som en plump i protokollet. Vi skapar chanser med fint spel och inte bara med tur och chanspuckar mot mål och hoppas att det skall gå in, det kommer ge resultat.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Anthrax tor 21 sep 2017, 22:42

Efter lite tid att reflektera tycker jag inte det var så dåligt, och samtidigt kanske förväntningarna vridits upp lite för mycket på laget så på det stora hela är det bra tror jag att tona ned förväntningarna. vi har ett oprövat lag med massa nya konstellationer, nytt system en backbesättning som väl är botten tre-fyra i serien...
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Anthrax tor 21 sep 2017, 22:44

Aggressivitet efterlyses...jävlar anamma, en ettrig spelartyp som är jobbig att möta, tycker vi har några få med sådana tendenser men inga Ledin eller Granström-typer på något vis.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av farre tor 21 sep 2017, 22:56

Helt ärligt så var insatsen helt ok idag. Ibland har man studsarna mot sig och det hade vi idag, dessutom var deras målvakt helt fantastisk så bara att gratulera stölden av 3p till Örebro.

Jag tror att med lite justeringar i laget så kan det ändå sluta med kvartsfinal

Om jag hade fått bestämma så hade jag omgående bett #27, #52 och #7 att hitta nya arbetsgivare och ersatt dessa med Salmela och Rydahl

Med detta drag fattar hela laget att ingen är helig och kommer att prestera därefter. I andra läget står #26 och #89 på tur, men de skulle fått ca 15 matcher till att bevisa att de är värda lönen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Anthrax tor 21 sep 2017, 23:15

farre skrev:Helt ärligt så var insatsen helt ok idag. Ibland har man studsarna mot sig och det hade vi idag, dessutom var deras målvakt helt fantastisk så bara att gratulera stölden av 3p till Örebro.

Jag tror att med lite justeringar i laget så kan det ändå sluta med kvartsfinal

Om jag hade fått bestämma så hade jag omgående bett #27, #52 och #7 att hitta nya arbetsgivare och ersatt dessa med Salmela och Rydahl

Med detta drag fattar hela laget att ingen är helig och kommer att prestera därefter. I andra läget står #26 och #89 på tur, men de skulle fått ca 15 matcher till att bevisa att de är värda lönen.

Hishon? Varför skulle han sitta löst för. Tror ej dina önskningar hörsammas, aldrig hört talas om att trotjänare med närmast kultstatus får gå mitt under säsongen, lär inte ske i LHF om vi inte ligger dyngsist och måste laborera rejält för att få fram ett vinnande koncept inför Kvalspel.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Donowitz tor 21 sep 2017, 23:31

hokkzorz skrev:Hade vi fått 3p ikväll med samma spel som Öret visade upp hade jag vart riktigt orolig, nu känns det mer som en plump i protokollet. Vi skapar chanser med fint spel och inte bara med tur och chanspuckar mot mål och hoppas att det skall gå in, det kommer ge resultat.

Känner exakt samma. Har svårt att förstå den enorma glädjen från alla hemmafans trots 3 poäng. Omöjligt att tycka om deras hockey plus att dem var utspelade 90% av tiden.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Anthrax tor 21 sep 2017, 23:36

bearjew skrev:
hokkzorz skrev:Hade vi fått 3p ikväll med samma spel som Öret visade upp hade jag vart riktigt orolig, nu känns det mer som en plump i protokollet. Vi skapar chanser med fint spel och inte bara med tur och chanspuckar mot mål och hoppas att det skall gå in, det kommer ge resultat.

Känner exakt samma. Har svårt att förstå den enorma glädjen från alla hemmafans trots 3 poäng. Omöjligt att tycka om deras hockey plus att dem var utspelade 90% av tiden.

Utspelade? Av vilka då. Sista perioden tycker jag de försvarade sig väl sett till matchbild och resultat. Vi skulle behöva lite fler pådrivare i laget nu tycker jag vi har lite för många opportunistiska spelare.

Djurgården I övermorgon blir en större värdemätare. Skulle vara intressant att se hur man hanterar hamna i underläge igen, liksom hur vi som kollektiv försvarar en ledning.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norrlandstoken fre 22 sep 2017, 05:23

Vi blev väldigt små efter 1-0 målet och spelade inte alls bra efter det. Dessförinnan höll man på bygga upp någonting. Bulan behöver träna lite mer på aggresivtet i offensiv zon och att få mer snurr. Blir lite smånätta där emellanåt.
Tyckte personligen att LEL kedjan var spännande inledningsvis på försäsongen. Hade gärna sett mer av dem. Det hade däremot blivit lite rätt så tomt i första linan då varken Harju eller Hedman är tillräckligt bra för att lira där. Hade vi haft en fysisk, skridsko och puckstark forward där som drar med sig två motståndare åt gången skullen det blitt mumma + en bitig defensiv back. Det enda som saknas är stålarna.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av PM fre 22 sep 2017, 08:17

Måste hålla med er som skriver att 2-0 inte återspeglar matchen.
Kan inte annat än vara nöjd med insatsen och jag tycker vi blivit utsatt för årets första rån!
Deras målvakt var dock riktigt bra.
Tröstar mig med att jag likt polarn kunde ha varit Röglefan.
Snacka om bekymmer!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Donowitz fre 22 sep 2017, 09:38

Anthrax skrev:
bearjew skrev:
hokkzorz skrev:Hade vi fått 3p ikväll med samma spel som Öret visade upp hade jag vart riktigt orolig, nu känns det mer som en plump i protokollet. Vi skapar chanser med fint spel och inte bara med tur och chanspuckar mot mål och hoppas att det skall gå in, det kommer ge resultat.

Känner exakt samma. Har svårt att förstå den enorma glädjen från alla hemmafans trots 3 poäng. Omöjligt att tycka om deras hockey plus att dem var utspelade 90% av tiden.

Utspelade? Av vilka då. Sista perioden tycker jag de försvarade sig väl sett till matchbild och resultat. Vi skulle behöva lite fler pådrivare i laget nu tycker jag vi har lite för många opportunistiska spelare.

Djurgården I övermorgon blir en större värdemätare. Skulle vara intressant att se hur man hanterar hamna i underläge igen, liksom hur vi som kollektiv försvarar en ledning.

Jag tycker att Örebro spelade som skit helt enkelt. Att man "försvarar sig bra i sista" och enbart fortsatt spelar en om möjligt ännu mer destruktiv hockey, imponerar knappast. Hade aldrig betalat för att gå och se dem spela och de ska enbart vara glada för den här stölden till vinst.

Cehlin & co. måste samtidigt steppa upp ordentligt med prickskyttet för att omvandla alla chanser till mål.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 sep 2017, 11:36

Jag tycker Johnston var helt ok igår. Bästa backen. Speciellt om man tar i åtanke att han spelar med Mikkelson, som var sämsta backen igår.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Ferros fre 22 sep 2017, 13:12

Old Brooklyn skrev:Jag tycker Johnston var helt ok igår. Bästa backen. Speciellt om man tar i åtanke att han spelar med Mikkelson, som var sämsta backen igår.

Johnston var bedrövlig i första, sen spelade han upp sig under matchens gång. Det syntes rätt tydligt att han trivdes mycket bättre i de två sista perioderna, när Örebro slutade checka lika hårt som man gjorde i den första perioden och han inte blev lika pressad i spelet med puck i egen zon.

Håller dock inte med om att han var bästa back. Jag tycker bara Mikkelson var sämre defensivt och en rätt så intetsägande offensiv gör inte att jag anser att han klättrar upp i betygen. En sån som Själlin syntes ju mer i det offensiva spelet än vad Johnston gjorde igår.

Hoppas dock att man splittrar på Mikkelson och Johnston snarast, det syntes redan under försäsongen att det var ett dåligt backpar som gör varandra sämre. Jag förstår inte varför man inte testar något annat nu i början av säsongen.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Anthrax fre 22 sep 2017, 13:12

bearjew skrev:
Anthrax skrev:
bearjew skrev:
hokkzorz skrev:Hade vi fått 3p ikväll med samma spel som Öret visade upp hade jag vart riktigt orolig, nu känns det mer som en plump i protokollet. Vi skapar chanser med fint spel och inte bara med tur och chanspuckar mot mål och hoppas att det skall gå in, det kommer ge resultat.

Känner exakt samma. Har svårt att förstå den enorma glädjen från alla hemmafans trots 3 poäng. Omöjligt att tycka om deras hockey plus att dem var utspelade 90% av tiden.

Utspelade? Av vilka då. Sista perioden tycker jag de försvarade sig väl sett till matchbild och resultat. Vi skulle behöva lite fler pådrivare i laget nu tycker jag vi har lite för många opportunistiska spelare.

Djurgården I övermorgon blir en större värdemätare. Skulle vara intressant att se hur man hanterar hamna i underläge igen, liksom hur vi som kollektiv försvarar en ledning.

Jag tycker att Örebro spelade som skit helt enkelt. Att man "försvarar sig bra i sista" och enbart fortsatt spelar en om möjligt ännu mer destruktiv hockey, imponerar knappast. Hade aldrig betalat för att gå och se dem spela och de ska enbart vara glada för den här stölden till vinst.

Cehlin & co. måste samtidigt steppa upp ordentligt med prickskyttet för att omvandla alla chanser till mål.

Håller med dig om att de som är tänkt göra mål måste göra det för att jag har väldigt svårt att se framför allt en enhet som FFF att komma till avlastning, Forsberg är det enda hotet i den kedjan och han behöver, och förtjänar, lite mer skickliga lekkamrater.

Men men Cehlin har ju varit borta länge och man får ha lite tålamod med honom, missade dessutom en stor del av försäsongen. Mikkelson däremot är den mest överskattade spelaren i serien och hade han hetat något annat och inte varit så hypad och omhuldad hade han sågats jäms fotknölarna.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Jygge80 fre 22 sep 2017, 16:53

Hej alla.

Sett båda matcherna i år och jag tycker mig se väldigt goda intentioner i spelet.
Det är väldigt mycket mer struktur i år än förra året, det är trots allt mer speed och aggresivitet än förra året.
Jag är absolut inte orolig.
Dessutom skall vi inte glömma bort att det inte ens gått 1 enda vecka av serien. Vi har spelat 2 matcher av 55 matcher, så det är lååååång väg kvar.
Jag tycker det är tråkigt och förbaskat onödigt att reda kapa vid fotknölarna och döma ut laget.
Det har spelats 2 matcher och redan anses vi vara värdelösa.
Nä. Jag tycker det känns mer hoppfullt än förra året och det finns spelare som är betydligt mycket giftigare i år än förra (redan efter bara 2 matcher spelade) (Läs Cehlin, Olausson, Hishon, Lundeström, Einar, Petter m.fl m.fl).
Trots allt har en sådan som Cehlin varit borta länge förra säsongen, en del av denna försäsongen och det är klart att han har fler växlar att lägga i, och dessa kommer komma.
Så, var liiite positiva och glöm inte bort att vi bara spelat 2 av 55 matcher och det har inte ens gått en vecka sedan premiären.
Det är tufft att begära 55 segrar! Wink

Vi som har Luleå i vårt hjärta skall absolut vara kritiska, men det är inte samma sak som att vi skall döma ut laget och mestadels vara negativa, utan vi måste se saker positivt också och ibland inse att inget lag kommer göra 55 bra matcher, utan det kommer komma dåliga matcher också.
Att vilja skeppa bort halva laget för att få in stjärnor som är totalt orealistiska, är enligt min mening, bara onödigt negativt!
Vi har det lag vi har och det finns ljuspunkter i detta laget. Vi har en tränare som vill spela en hockey som vi gillar och förra året, bevisligen, var det ett effektivt spel.
Så var liiite positiva mellan varven också och glöm inte bort att se ljuspunkterna och inte bara mörkret! Wink

Jygge80

Antal inlägg : 15
Join date : 17-09-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norrlandstoken fre 22 sep 2017, 17:23

52 matcher ska det vara. 50 kvar att spela

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Jygge80 fre 22 sep 2017, 18:19

Naturligtvis. 52, inte 55 matcher!
Tack för rättelsen!

Jygge80

Antal inlägg : 15
Join date : 17-09-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 22 sep 2017, 21:54

Jygge80 skrev:Hej alla.

Sett båda matcherna i år och jag tycker mig se väldigt goda intentioner i spelet.
Det är väldigt mycket mer struktur i år än förra året, det är trots allt mer speed och aggresivitet än förra året.
Jag är absolut inte orolig.
Dessutom skall vi inte glömma bort att det inte ens gått 1 enda vecka av serien. Vi har spelat 2 matcher av 55 matcher, så det är lååååång väg kvar.
Jag tycker det är tråkigt och förbaskat onödigt att reda kapa vid fotknölarna och döma ut laget.
Det har spelats 2 matcher och redan anses vi vara värdelösa.
Nä. Jag tycker det känns mer hoppfullt än förra året och det finns spelare som är betydligt mycket giftigare i år än förra (redan efter bara 2 matcher spelade) (Läs Cehlin, Olausson, Hishon, Lundeström, Einar, Petter m.fl m.fl).
Trots allt har en sådan som Cehlin varit borta länge förra säsongen, en del av denna försäsongen och det är klart att han har fler växlar att lägga i, och dessa kommer komma.
Så, var liiite positiva och glöm inte bort att vi bara spelat 2 av 55 matcher och det har inte ens gått en vecka sedan premiären.
Det är tufft att begära 55 segrar! Wink

Vi som har Luleå i vårt hjärta skall absolut vara kritiska, men det är inte samma sak som att vi skall döma ut laget och mestadels vara negativa, utan vi måste se saker positivt också och ibland inse att inget lag kommer göra 55 bra matcher, utan det kommer komma dåliga matcher också.
Att vilja skeppa bort halva laget för att få in stjärnor som är totalt orealistiska, är enligt min mening, bara onödigt negativt!
Vi har det lag vi har och det finns ljuspunkter i detta laget. Vi har en tränare som vill spela en hockey som vi gillar och förra året, bevisligen, var det ett effektivt spel.
Så var liiite positiva mellan varven också och glöm inte bort att se ljuspunkterna och inte bara mörkret! Wink
 
Välkommen! Tack för din positiva input!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Limpan lör 23 sep 2017, 18:46

ÖIKs målvakt silar mer eller mindre 2 mål mot Växjö. Mot oss stod han på huvudet... jävla typiskt
Limpan
Limpan

Antal inlägg : 208
Join date : 12-02-14
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet