Asplöven 2012/2013, Del 1

+33
Myrman
Tigerman
Larry David
HalleLuleå
BodenSwe
Old Brooklyn
kralle
Wirbelwind
#96
Dustin
GMG
Sundance Kid
pingu
Dalle
Högljudd
Dominator
Mr Bister
MiCCe
Burr88
Redbear
Urken
Johan__
Tony Moore
NallePhu
Lars158
Beast.
Sigge
Salle
Pickadoll
LulefanGBG
Zeb Macahan
Snikne Ville
MickkeJ
37 posters

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ mån apr 23, 2012 12:28 am

Tråden om laget Asplöven.

Här diskuteras allt som rör Asplöven så som föreningen, det sportsliga och fansen.


Officiell hemsida: http://www.asploven.com/
Eliteprospects: http://eliteprospects.com/team.php?team=268
Forum: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/asploven/forum.aspx
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ mån apr 23, 2012 12:31 am

Okej, kan vara bra med en tråd om Asplöven och deras vara eller icke vara i nästa års Allsvenska. Det borde ju komma ett svar ganska snart då Borås ska lämna in ett positivt bokslut senast sista April.
Personligen känner jag mig skeptisk till att de kommer få denna "gratischans" men man kan alltid hoppas.
Om inte annat så tror jag deras framtid är ganska ljus, de ska väl förövrigt snart bygga ut sin arena? Eller har jag helt fel?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån apr 23, 2012 7:32 am

Brukar ju alltid "ordna upp sig" i elfte timmen i dessa fall. Speedway undantaget.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6352
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån apr 23, 2012 7:39 am

Nja arenan är det inget beslut taget om, inte vad som stått i länstidningarna iaf. Det snackas också om en multiarena som Örebros Fahlander är med och styr upp, tror dock inte att den blir av för det finns inte underlag att fylla en sån även om man går ihop med Torneå, dessutom så tar det ju tid att bygga en sån.

Tveksamt att dom får dispens att spela i Arena Polarica om det blir AS, sannolikt så blir det spel i Kalix isf, drygt 5 mil därifrån, den hallen tar ca 2500 pers och är på en annan planet jämförelsevis utan att på nåt sätt vara toppmodern. Intresset i Happis har varit sådär i kvalserien, har stått att det varit fullsatt men det har det inte varit förutom någon strömatch.

Pratade i förra veckan med en väl insatt i föreningen och allt löper inte friktionsfritt där minst sagt, finns planer från ungdomslagens sida att gå ur Asplöven å bilda eget för att man bl.a är orolig för ekonomin. Dessutom är man inte helt eniga om namnbytet till H/T Hockey. Vi som bor här uppe har länge förundrats över hur fan man har råd att värva så mycket under ett flertal år, jag personligen har länge sagt att det en dag smäller till och blir en konkurs, har haft fel hittills, hoppas jag fortsätter att ha fel framöver.

Vidare så har man i vinter haft stora problem att hitta funktionärer trots sportsliga framgångar, folk till sekretariatet har man lånat från Kalix t.ex.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor jun 28, 2012 8:15 am

Är väl kanske läge att försöa knyta upp mysteriet Despotovic igen, verkar ju vara utan kontrakt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6352
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor jun 28, 2012 2:35 pm

Fan jag vill så gärna att det skall finnas ett välskött lag från Norrbotten i AS. Gärna från Haparanda. Måtte det styra upp sig!

Om jag skall försöka vara osjälvisk och inte tänka på det här ur ett Luleå -perspektiv ett slag så tror jag ändå att det här vore en otrolig chans för Haparanda kommun att gynna hela staden och och Haparanda näringsliv. Jag hoppas att Haparanda kommun och lokala företag inser möjligheterna här.

Att ta ett lag från Div 1. och sedan lyckas etablera det i Allsvenskan är inte enkelt. Varken sportsligt, ekonomiskt eller administrativt och praktiskt (t.ex. logistiskt, arenamässigt osv), det är en otroligt viktig variabel som man inte för glömma i denna drömmens ekvation, men låt mig ändå vara optimistisk för en gång skull.

Ett lag i AS skulle definitivt öka intresset för hockey i kommunen och även i angränsande samhällen oavsett om Asplöven skulle spela sina hemmamatcher i Kalix, Haparanda eller annorstädes. I det här speciella fallet t.o.m högst sannolikt på andra sidan riksgränsen eftersom Tornio -borna förmodligen skulle se laget som sitt precis som Haparandaborna. Trakten med omnejd skulle få "sitt lag". Idrottens ekonomiska och sociala påverkan på samhället är stor och framgångens kraft är enorm. Framgång föder framgång såväl inom idrotten som utanför.

Tänk bara om lag som Leksand, Djurgården eller Malmö kom på besök? Nu vet jag precis som alla andra som gått i grundskolan att vi pratar om enorma avstånd här men några hundratal bortafans på sådana matcher några gånger om året skulle innebära några hundra, kanske t.o.m. tusen personer som bor, äter, dricker och shoppar i stans restauranger, krogar, hotell och butiker varje år. Vi snakcar ingen massturism, men inom dessa brancher räknas VARJE individ som en inkomstbringare! Då har vi inte räknat med att folk från närliggande samhällen med ett växande lokalt hockeyintresse skulle få anledning att besöka Haparanda och ett par gånger extra om året och spendera lite pengar. Även om de åker hem till sitt på kvällen så kanske de köper en korv på stan, tankar eller tar en öl på puben innan match osv. Ni hajar grejen.

Skulle nu Asplöven spela i Kalix, ja då gäller precis samma för Kalix, möjligtvis i lite mindre utrsträckning eftersom laget inte skulle vara från Kalix. Skulle laget etablera sig i AS så får man ju förmoda att det investeras och satsas på att laget i framtiden skall spela i Haparanda och inte någon annanstans.

Som Göteborgare är det svårt att inte se möjligheterna när jag vet hur mycket gott idrotten gör för näringslivet här. Det finns inte en krog centralt eller nära Ullevi som inte älskar när Blåvitt eller Gais har hemmamatch. Är det en större match en helg, ja då jublar hotell och annat också. Eller när Frölunda har hemmamatch i Scandinavium för den delen.

Jovisst, nu är det givetvis en ENORM skillnad på Blåvitt och Asplöven HC, samt en lika enorm, om inte än större, skillnad på Götebord och Haparanda/Kalix, det inser vem som helst men allt måste dock ha sin början. Ta Leksand, en liten ort, fråga dem vad Leksands Hockeylag inneburit för den kommunen. Fråga näringslivet i Sandviken vad deras bandylag betyder för dem? Man kan alltid hävda att där finns tradition, jovisst det är sant, men det är samma sak där. Traditioner måste börja någonstans. De är inga gudomliga påfund som helt plötsligt bara finns där.

Det är bara att hoppas att Kommunen och Näringslivet där uppe inser dessa möjligheter och hjälper Asplöven på vad sätt man kan om det nu blir så att man får ett lag i AS.

Rent sportsligt då? Jo det finns geografiska och därmed åtminstone praktiskt ekonomiska förutsättningar att samarbeta med inte mindre än TVÅ stora klubbar på Elitnivå tack vare närheten till Finska gränsen. Luleå Hockey och Oulun Kärpät. De båda konkurrerar inte med varandra då de spelar i olika ligor, annat än ET, men det torde inte störa intresset för bådas samarbete med Asplöven. Åtminstone inte om de båda ser möjligheterna istället för hindren.

Nu träder Luleåperspektivet in igen: Båda de lagen skulle kunna låna ut spelare som av olika anledningar inte platsar i lagen, men som behöver mer speltid för att utvecklas och slå sig in. AS är en bra liga! Bättre än många tror. Båda de lagen, i synnerhet Luleå skulle gynnas av att det skulle finnas ett steg för juniorer att ta till nästa nivå, AS, inom länet och på så vis få en naturlig språngbräda till Luleå Hockeys A-lag. Eller Kärpäts om vi snackar spelare från deras förening. Nu vet jag i.o.f. inte om Kärpät har ett "farmarlag" i Finska näst högsta serien men men. Detta vet vi Luleåfans innebörden av och vilket Zeb redan påpekat här i forumet. Vi tröttnar på att se våra talanger lämna för andra J-20 lag eftersom det där finns större möjlighet att ta nästa kliv. Detta skulle givetvis även gynna Haparanda som skulle få ett bättre lag.

På lång sikt skulle man kunna annordna träningsturnering med t.ex. Asplöven, Luleå, Skellefteå och Kärpät i Augusti månad osv. Nu vet jag att ET är prio ett för Kärpät och Luleå vad träningsmatcher anbelangar men jag säger bara att möjligheterna finns. Det gör de i.o.f. nu med, men ett etablerat AS-lag är givetvis mer intressant ur det perspektivet. Ni vet lite som Claes Ohlsson Cup eller något.

Allt det här är givetvis optimistiska drömmerier men ibland måste även en obotlig realist som jag få sväva iväg en aning. Ni där uppe har förmodligen mycket bättre koll, och ser därmed förmodligen än fler hinder än vad jag kan se i nuläget, men idag väljer jag som sagt att blunda för dem bounce sunny Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor jun 28, 2012 2:50 pm

Kolla förövrigt Mrmadhawks tankar om ett ev. Asplöven-lag. Kul läsning.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Pickadoll tor jun 28, 2012 4:21 pm

Skulle vara riktigt häftigt med Asplöven i AS.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tor jun 28, 2012 6:49 pm

Asplöven har iaf tackat ja till AS-platsen.

http://hbwebben.se/asploven-tackar-ja-till-allsvenskan/
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Pickadoll tor jun 28, 2012 7:06 pm

Vilket forum hänger Asplövenfansen på? Händer inte mkt på deras svenskafans forum.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle tor jun 28, 2012 7:36 pm

Har dom ens några fans? Är väl snarare frågan Wink
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tor jun 28, 2012 7:38 pm

Hehe, finns inte så många... Skämt åsido, ingen aning om dom härjar nånstans öht? Asplövens hemsida har haft ett forum tidigare, vet inte om det finns kvar.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge fre jun 29, 2012 12:07 pm

Fansen finns, många är de och fler lär det bli, som jag tolkar det så tar de just nu piano, lite grann i bakgrunden så att säga i väntan på det slutgiltiga beskedet, vilket nog bör tolkas som att de kommer att erbjudas spel i HA om man tolkar allehanda medieuppgifter rätt, då kommer det också att firas i Haparanda med omnejd, stort.

Tror inte att det blir aktuellt att spela hemmamatcherna i Kalix, den lokala hallen kommer inte bara förhoppningsvis utan med största sannolikhet att anpassas till grundkraven för allsvenskt spel, det vore väl antiklimax att inte kunna erbjuda fansen allsvensk hockey på den plats där de också bjudit dom på underhållning under en längre tid, hockeyn i Kalix har för övrigt nästintill somnat in, tyvärr. Torneåhallen liknar mest en träningshall, rinkmåtten där är också minimala, och ej godkända sett ur svenskt perspektiv.

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge fre jun 29, 2012 12:15 pm

Håller med dig "LulefanGBG", hockeyn inte bara i Haparanda utan även i Torneå och Kemi kommer att få en boost i och med ett allsvenskt lag i regionen. Redan nu snackas det stort om hockeyn lokalt, vilken har en population av ca 55 000 invånare inom en radie av ca 2 mil.

En ny arena är också på gång. http://www.rcc.se/kristallen.aspx

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre jun 29, 2012 12:21 pm

Intressant det där multianläggningsprojektet!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan fre jun 29, 2012 2:06 pm

Som jag förstått det så är Fahlander den drivande bakom multiarenan och hela bygget, övriga som var tänkt som medfinansiärer tvekar eller har backat ur.
Jag har personligen ruggigt svårt att tro på idén av den enkla anledningen att underlaget inte finns att nyttja denna arena fullt ut. Bra att ha idéer och visioner absolut men denna tror jag inte ett dugg på.

Japp Sigge, hockeyn har somnat in i Kalix men jag lovar att det finns ett publikt intresse om Asplöven kommer att spela sina matcher mot Malmö, Djurgårn och Leksand i Kalix. Övriga matcher kan säkert spelas i Happis men just dessa tre lag drar garanterat mer än 800 pers som ju Arena Polarica idag rymmer. Vet att det finns planer på att bredda och höja hallen för att bl.a få in mer folk men det hinns ju inte med innan serien startar.

Förbundet ska väl upp å kolla på Happis hall till veckan för att ge sin "dom" över vad som MÅSTE åtgärdas för att få den där dispensen, skulle tro att man även drar förbi till Fururinken i Kalix å kollar också.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre jun 29, 2012 2:51 pm

Då väntar vi med spänning på hockeyförbundets dom.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. fre jun 29, 2012 3:48 pm

Det ryktas lite lätt om Conny Strömberg till Asplöven. Det vore ju minst sagt en bra värvning av högsta allsvenska klass!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge fre jun 29, 2012 6:50 pm

Fahlander är drivande bakom det som är RCC's koncept om Kristallenbygget, finns faktiskt inga medfinansiärer alls till hans projekt, han står för hela kalaset själv, men självklart vill han teckna avtal till vissa delar av bygget med kommunen dvs skola m.m., hela projektet innefattar en hel del i form av byggnationer, galleria, skolor, hotell, arena m.m. Som jag ser det och jag är relativt insatt i ärendet som lekman i varje fall så är det en kanonmöjlighet för Haparanda att få en attraktiv byggnation i vad som idag är ett stort hål i den mest intressanta tomten i hela regionen. Det kan finnas även andra förslag till byggnation av den tomten, beslutet om vad som kommer att byggas kommer detta år. Kommunen är i det skedet att man måste bl a bygga nya skolor m.m.och detta är helt enkelt en skänk från ovan.

Personligen ser jag detta som ett måste för att ytterligare höja attraktionskraften för regionen, om det görs på rätt sätt. Det skulle också ge en oerhörd boost för hockeyn i det område som kallas för HaparandaTornio.

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan fre jun 29, 2012 7:47 pm

Ja men är detta nåt som är realistiskt att få att gå runt, är ju en hiskelig investeringskostnad? Så han står själv Fahlander som privata finansiär, men nog fanns det ju andra där tidigare, vart fall enligt media.

Vet inte men senast (i vintras) jag var in på gallerian på finska sidan så gapade flera lokaler tomma, vet inte hur det ser ut nu, även en lokal i Ikea-huset stod då tom.
Min undran, sväljer området fler gallerior/butiker? Mitt svar är nej men är ju möjligt jag har fel.
Funkar säkerligen under sommaren men det är enligt mig tveksamt vinterhalvåret.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge lör jun 30, 2012 11:16 am

Visst, allt är väl ett risktagande men har en känsla av att Fahlander vet vad han gör, han är ju en businessman ut i fingerspetsarna, har också bevisligen lyckats med det han företagit sig med hittills. Orsaken till att den finska gallerian inte är fullt uthyrd kan man bara spekulera om.

Det finns nog siffror på allt så så investeringarna görs knappast i en hast eller utan belägg. Fahlander är ensam finansiär kring hans projekt, som jag nämnde ovan så finns det säkert fler koncept från andra finansiärer men detta är inte offentligt idag, det politiska beslutet om vad som ska byggas i "gropen" och av vem tas under året enligt den informationen som kommunen gått ut med, efter att tiden för inlämnande av egna koncept för byggnation av Kristallen avslutats i våras, vilka som är aktuella är som sagt inte offentligt.

Noterade för ett tag sedan siffror på vilka summor som handeln i regionen generar och det var rätt hiskeliga summor med tanke på ortens storlek.

Om man nu ser på det hela ur ett sportsligt perspektiv så är det oerhört viktigt att en arena eller ett sportscenter byggs, gamla Arena Polarica lever på lånad tid och Torneås ishall är som bäst en träningsrink, samtidigt är det så att om man ens ska tänka tanken att etablera sig i HA så är det ett måste.


Senast ändrad av Sigge den lör jun 30, 2012 11:20 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavfel)

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön jul 01, 2012 4:31 pm

Conny Strömberg uttalar sig för Mrmadhawk och utesluter inte spel i Asplöven. Kommenterar den lilla arenan samt avstånden till sin dotter i Arboga och menar att det gick bra när han spelade utomlands så det borde gå bra med Haparanda också.

Enligt honom har Asplöven varit i kontakt med honom nyligen och skall snart ge honom ett bud att ta ställning till. Han har också bud från Tyska klubbar.

Samtidigt ryktas en Borås-back vara aktuellför Asplöven. Olov Lundqvist: http://eliteprospects.com/player.php?player=4726
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge mån jul 02, 2012 8:23 am

Ryktas om ett antal kontraktsförslag som ligger ute till mycket kvalificerade spelare, blir intressant och se resultatet över dessa.

Ett samarbetsavtal med Luleå är ett måste om man inte bara vill överleva i HA utan också för att kunna etablera sig där. Vore ett perfekt skyltfönster för spelare som inte riktigt är klara för elitseriespel för att få mycket speltid och inte minst bara bygga upp rutinen och självförtroendet.

Sedan får man väl hoppas på att man får tag på riktigt bra tränare, Per Kenttä och Henry Acres har nämnts i det sammanhanget, och det bådar gott, svenskt och kanadensiskt i en intressant blandning inkl. lokal förankring.

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge mån jul 02, 2012 2:09 pm

Ser ut som att Arena Polarica kommer att godkännas för spel.

http://www.asploven.com/wordpress/?p=385

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån jul 02, 2012 3:36 pm

Kul med uppdateringar i positiv anda Sigge!

Följer med späning utvecklingen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 4:13 pm

Ja mycket intressant detta. Allt tyder ju nu på att det blir AS spel för Asplöven.
Stålnacke rapporterar på bloggen att Asplöven också söker matrialare på heltidstjänst.

Nu gäller det att få ihop organisation och spelartrupp till att klara första året. Så man får lite andrum att bygga en komplett färdig organisation sen.
Pengar till en vettig trupp på både kort och lång sikt tycker jag det borde gå att få ihop. Fahlander har ju Asplöven som fadder klubb så där borde det kortsiktiga stödet komma till den första säsongen. Polarica och ICA handlarn i Haparanda är väl två stora sponsorer som jag antar kommer öka sin stöttning. IKEA har ju Kamprad som vurmar stort för Haparanda men vet inte hur dom brukar göra sponsring. Och många andra mindre företag och personer tror jag det finns som vill sponsra.


Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 4:27 pm

Om Asplöven får spela AS så borde det bli ett stort lyft för hela norrbottniska ishockeyn. Spelare ser en ökad chans till att kunna nå AS spel om dom gör bra säsonger i Div1. Så attraktionen att spela norra Div1 borde bli högre och färre spelare dra till dom södra serierna av Div1. Är vad jag tror iallafall.

Kiruna är en ort som jag tycker också på sikt borde kunna nå AS. Hockey traditioner borde finnas slumrande där och kapital borde onekligen finnas på orten.

Om nu Asplöven får spela AS så kommer ju media exponeringen öka ordentligt kring hockeyn även om Nsd och Kuriren redan nu har hyffsat hög rapportering. Och ungdoms hockeyn borde öka med det.

Om Asplöven får AS plats tror jag vi kommer se otroligt positiv hockeyutveckling av länet. Det är vad jag tror även om jag säkert är väldigt färgad av att vara hockeynörd:)

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. mån jul 02, 2012 4:38 pm

Karl Fabricius kan vara påväg till Asplöven
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 4:55 pm

Beast:

Går det kvalificerade rykten om det eller är det ett kvalificerat antagande?

Skulle vara en bra värvning av Asplöven. Fabbe blir nog ingen poängkung i AS heller men i övrigt skulle han vara mycket bra spelare för Asplöven.


Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 4:57 pm

Ok nu ser jag NSD:)

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge mån jul 02, 2012 5:20 pm

Håller med dig Lars158, egentligen spelar det ingen större roll vem av lagen i norrbotten som tar en plats i HA bara någon gör det, och nu står Asplöven på tur, och som du nämner så kommer det att ge en sjujävla boost för hockeyn i vårt län, det skulle kanske också på sikt ge effekter i form av fler egenfostrade spelare som spelar på en hög nivå i länet .

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 5:21 pm

MrMadhawk har en stor intervju med Kenttä!

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 5:23 pm

A-lags budget 10-15 mille! Inräknat resor. Flyg till alla bortamatcher.
Ja det står mera i MrMadhawk intervjun.
Dom ska prova prata med Niinimaa osv...

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 5:31 pm

Sigge:

Jag går igång som fan på det här. Lätt man blir överpositiv säkert:D

Men om Asplöven får AS plats är det stort, riktigt stort.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge mån jul 02, 2012 5:42 pm

Hehe, hellre överpositiv än övernegativ! Very Happy

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. mån jul 02, 2012 5:48 pm

Asplöven vill värva Janne Niinimaa. Detta enligt MrMadhawk
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 5:51 pm

Men känslan att det verkligen blir AS är då riktigt stark nu när förbundet varit och kollat arenan.

Och Asplöven har dragit in bra med media exponering idag. NSD med Fabbe grejen. MrMadhawk med sin stora Kenttä intervju. Den återges också av hockeysverige. NSD`s Fabbe grej återges av Dragskott osv

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån jul 02, 2012 6:07 pm

Känns ju helt overkligt, föreslog ju att man skulle ringa Niinimaa här någonstans för några dagar sedan med hänvisning till att han bor i Uleåborg...

Och nu säger Kentää att han skall göra så. Även en blind höna träffar rätt ibland.

Skulle Niinimaa spela för Asplöven så är det en sensation som nog inte överträffats sedan Lock-out -säsongen med Belfour och sådan gubbar. Åtminstone i mitt tycke. Conny Strömberg och Janne Niinimaa i PP. Kungen får ny chans att sätta skräck i Djurgården... känns dock rätt långt borta just nu, men vi hoppas!


Senast ändrad av LulefanGBG den mån jul 02, 2012 6:15 pm, ändrad totalt 3 gånger
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av NallePhu mån jul 02, 2012 6:11 pm

Lugn här nu om Niinimaa är hel och fungerar i Asplöven så lär Luleå komma och knyta åt sig han runt jul för att stärka upp laget inför det som komma skall!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17944
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 6:16 pm

Jag tror ju inte på Niinimaa till Asplöven. Jag gissar på att han inte spelar nåt mer. Men helt rätt av Asplöven kolla. Vem vet han kanske känner det som helt rätt.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån jul 02, 2012 6:26 pm

Nej Lars158 det tror inte jag heller tyvärr, men det vore ju onekligen stort om det blir så och hoppas kan man ju alltid.

Det blir ofta en dominoeffekt av sådant här också. Signar en "stor" spelare, t.ex. Strömberg, då kommer två eller tre till, dvs. om pengarna finns givetvis.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 6:30 pm

Hoppas gör jag verkligen:)

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån jul 02, 2012 7:55 pm

Ja jävvlar, här var det drag vill jag säga!

Skitkul att Asplöven siktar högt med några av namnen, man kan ju inte få mer än ett nej av dom. Tror mycket väl att Aspis kan få ihop ett bra lag, "flaskhalsen" för dom blir att få igång en vettig organisation, och detta nu på stuberten.
Vet med säkerhet att dom haft stora problem med just detta och att man dragit åt olika håll, förhoppningsvis så kan man nu gå samman då den här möjligheten dök upp.

Jag kanske låter negativ men jag tycker att vi även måste se realistiskt på egentligen hela Asplöven, föreningen har ruggigt mycket att få i ordning för att allt ska funka i AS. Sponsorerna tror jag finns där, en sån här chans är för bra för att inte haka på, tänk att t.ex få synas i TV ett antal matcher.

Vad som är trist är ju att man har så ruggigt kort om tid för allt, just detta måste förbundet ta itu med kommande år, beslut om ev degradering måste komma betydligt tidigare. MEN, kanske just detta med tiden kan få Happisarna att knyta näven, "nu ska vi jävlar visa övriga Sverige".

Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 9:02 pm

Från stålnacke bloggen: – Det skulle vara en dröm att få Janne Niinimaa till Asplöven men som jag förstod det så letar han för tillfället spel i någon högstaliga. Men han stänger inga dörrar för oss, sa Kenttä till NSD för någon timme sen.


Om Wallin nu är borta för LHF kanske vi borde satsa på Niinimaa igen?

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån jul 02, 2012 11:07 pm

Spelare som Lidhammar, Wallgren (borde ha en AS-out i sitt kontrakt..?), Johan Pettersson om han inte finner sig till rätta i sin nya klubb, Mange Isaksson från just Borås, skall ju såklart vara på radarn. Bäärnhielm på sikt, men han är ju "stjärna" i Norge för tillfället.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6352
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Pickadoll mån jul 02, 2012 11:56 pm

Blir/är skoj att följa Asplövens silly nu när våran är slut näst intill.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 tis jul 03, 2012 12:03 am

Pickadoll:

Ja precis. Nåt man verkligen hade önskat är "Bombmannen" Lehto är den som skulle hållit i trådarna. Man kan ju hoppas han tar en officiell roll i Asplöven om det blir AS! Bloggar och riksmedia skulle fyllas av härliga citat:)


Såg på Dragskotts twitter om att han på bloggen skulle köra en "så här kan Asplövens AS lag bli" Skulle komma upp strax efter midnatt, alltså nu.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 tis jul 03, 2012 12:24 am

Läste bland kommentarerna på MrMadhawk. Magnus Isaksson spelar ju i Borås. Kanske intressant spelare för Asplöven?

Var inte med i Dragskotts uppställning iallafall.

Kul att bloggar som Dragskott ändå försöker sig på att gissa ett lag.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sigge tis jul 03, 2012 7:29 am

Lehto finns nog med i bakgrunden, har dock tagit sig en mer defensiv roll i Asplöven nuförtiden, han fick ju en hel del skit genom sina citat och säkerligen kanske ledsnade till viss del på att alltid bli attackerad, han tål nog det men kanske behöver fokusera på annat för stunden. En skön hockeyfantast i min ögon.

Dragskottsbloggens laguppställning ser mycket intressant ut, finns några namn till som man kan fundera på.

Sigge

Antal inlägg : 26
Join date : 12-06-28

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Lars158 tis jul 03, 2012 10:49 pm

Stålnackebloggen skriver om Borås överklagan som lämnats in.

Alltså nu får det fan vara färdigtramsat!!

Reglerna måste förändras och förtydligas! Kort och gott en förening i/varit i rekonstruktion ska flyttas ner!

Enklare går det inte göra det.

Nu tror jag ju ändå inte denna överklagan går igenom. Oavsett abstrakta trollkonster så hade Borås negativt kapital det givna datum du inte får ha det.
Hitta på nån balansräkning bakåt i tiden, jag tror jag dör!

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Asplöven 2012/2013, Del 1 Empty Sv: Asplöven 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet