Patrick Cehlin

+56
Hellcop
Qirren
kokostrollet
icemask
farre
Tony Moore
Old Brooklyn
RSD555
tibet
Rikky
Redbear
Taabe
NallePhu
amarule
Bamsefar
GustenA
Hedanders
Blinders
Groggen79
Sportchefen #2
Jokerman
NeedforX
Lulefan
JohanO
Dilox
pelle
pingu
makkanmakkan
Norrlandstoken
Micke80
hokkzorz
Ferros
Donowitz
Pingis 11
JuniorX
Ratad7
Lukrarn
CKa
LulefanGBG
Mr Bister
ski3r
Pajala
Puckad
Lillajag
Anthrax
Kagen
Dustin
Hankburger
Kapten Haddock
Wolfhunter
Norlin
Jonken
KaptenBlodskelett
Patrik82
Tigerman
farsan
60 posters

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Pajala mån 24 apr 2017, 07:53

Norrlandstoken skrev:Är det tänkt att Chelin ska ersätta Sweatt?



Cehlin är en bra spelare men han är inte i närheten av Bill Sweatt, Luleå har inte pengar att värva bättre spelare, vi ser verkligen ut att få ett svagt lag i år.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Pajala mån 24 apr 2017, 07:54

Norrlandstoken skrev:Är det tänkt att Chelin ska ersätta Sweatt?

svar ja ... det blir inte bättre än så här.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av makkanmakkan mån 24 apr 2017, 08:36

Hade vi haft Cehlin sen tidigare och ersattit han med Bill Sweatt så hade Pajalas kommentarer varit detsamma.

Håller sig Cehlin frisk så tror jag att han producerar mer än 22p på 49 matcher
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin mån 24 apr 2017, 08:45

Pajala skrev:
Norrlandstoken skrev:Är det tänkt att Chelin ska ersätta Sweatt?



Cehlin är en bra spelare men han är inte i närheten av Bill Sweatt, Luleå har inte pengar att värva bättre spelare, vi ser verkligen ut att få ett svagt lag i år.


Anser Sweatt vara lite tuffare runt sargerna men Chelin kan både passa och skjuta så tar hellre honom faktiskt.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Pajala mån 24 apr 2017, 08:58

Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Hankburger mån 24 apr 2017, 10:03

Pajala skrev:Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.

Luleå siktar uppenbarligen på en nystart. Billigare värvningar som värvas efter spelidé och scouting istället för efter meritlista. Med rätt tränare så tror jag nog att detta lag kan överträffa förväntningarna.. Vilket vore en sjätteplats och ut i kvarten.. vilket inte vore fy skam.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av pingu mån 24 apr 2017, 17:40

Pajala skrev:Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.

Ja nya tränare måste bli en kanonvärvning annars tror jag också vi kommer att få det riktigt tungt i vinter. Synd bara att vi har flera seega spelare på kontrakt som Janne, Ola och Harju men kanske nya tränaren kan hitta ett sätt att spela en modern snabb hockey med dem också.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Tigerman mån 24 apr 2017, 18:36

Pajala skrev:Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.
Sweatt var definitivt en spetsspelare, men med en väldigt tunn spets, nämligen sylvass på rören och ett bra skott. Passningsspel och puckbehandling lämnar däremot en hel del övrigt att önska, lika mycket som han skapade lika mycket kunde han också sabotera genom bortslarvade puckar.

Visst hade jag velat ha honom kvar, men Cehlin kommer att tillföra annat som Sweatt inte kan och på det hela taget bör det kunna bli ett uppköp på den positionen. Förutsatt att Cehlin får vara frisk och hel förstås, men det kan man ju inte garantera med någon spelare, det såg vi ju på Sweatt i fjol.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Tigerman mån 24 apr 2017, 18:51

pingu skrev:
Pajala skrev:Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.

Ja nya tränare måste bli en kanonvärvning annars tror jag också vi kommer att få det riktigt tungt i vinter. Synd bara att vi har flera seega spelare på kontrakt som Janne, Ola och Harju men kanske nya tränaren kan hitta ett sätt att spela en modern snabb hockey med dem också.
Ola levererade 0,7 poäng/match i snitt över Rönkenerans 4 säsonger. Bäste poängplockare efter det är MicFlikier, han gjorde 33 poäng eller 0,63 p/match över en säsong.

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för att Ola inte kan leverera under ett modernt spelsystem, då Bulans system i grund och botten är väldigt likt det han och Rönken hade.

Harju är en annan femma, men där är det bara att vänta och se. Janne å sin sida är en utpräglat defensiv back och behöver inte åka ihjäl sig bara för att det blir en ny tränare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Ferros mån 24 apr 2017, 18:52

Ett stort problem med Sweatt var att Luleå inte fick ut max av honom. Jag skulle vilja påstå att vi inte ens fått se Sweatt spela på mer än ~70% av det han visade upp i Brynäs. Det passningsspel och den klubbteknik vi fick se i Luleå var inte alls på samma nivå som de var i Brynäs.

Hur mycket av det som berodde på skadan och hur mycket som berodde på annat är ju svårt att säga. Så som Sweatt spelade i Brynäs skulle jag ranka honom som en av de absolut bästa spelarna i SHL. Det ska bli väldigt intressant att se honom nästa säsong, om han blir kvar i SHL.

Cehlin kan kanske bli en större tillgång för oss än vad Sweatt var den här säsong, men jag har svårt att se att Cehlin kommer att vara på samma nivå, redan nästa säsong, som Sweatt har visat tidigare.

Sen får man inte heller glömma att Sweatt gjorde 15 mål förra säsongen. I princip alla spelare som gjorde fler mål än vad Sweatt gjorde hade betydligt bättre omgivning än vad Bill hade. Personligen så anser jag att Sweatt har fått på tok för mycket kritik av många fans, men det hör kanske mer hemma i hans egna tråd, och inte tråden om Patrick Cehlin.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Tigerman mån 24 apr 2017, 20:32

Egentligen är det helt ointressant vilken nivå Sweatt skulle ha kunnat leverera på eller vad han gjorde innan LHF-tiden, den enda relevanta jämförelsen ur LHF's synvinkel är vad vi faktiskt fick ut. Om Cehlin klarar av att leverera bättre spel/mer poäng än så har vi gått plus på bytet.

Det man möjligen skulle kunna ägna sig åt är dock att analysera varför Sweatt inte levererade på Brynäsnivå i LHF, om man kan hitta förbättringar i det till kommande säsonger när det gäller laget i övrigt. En del av det tror jag dock kan tillskrivas Greg Scott & Anton Rödin. För den kedjekombinationen är ju på en helt annan nivå än de han spelade med i år.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Ferros mån 24 apr 2017, 20:43

Tigerman skrev:Egentligen är det helt ointressant vilken nivå Sweatt skulle ha kunnat leverera på eller vad han gjorde innan LHF-tiden, den enda relevanta jämförelsen ur LHF's synvinkel är vad vi faktiskt fick ut. Om Cehlin klarar av att leverera bättre spel/mer poäng än så har vi gått plus på bytet.

Det man möjligen skulle kunna ägna sig åt är dock att analysera varför Sweatt inte levererade på Brynäsnivå i LHF, om man kan hitta förbättringar i det till kommande säsonger när det gäller laget i övrigt. En del av det tror jag dock kan tillskrivas Greg Scott & Anton Rödin. För den kedjekombinationen är ju på en helt annan nivå än de han spelade med i år.

Min invändning är mer mot påståendet att Sweatts spets är tunn, jag anser att den inte är det, även om det var det vi fick se i Luleå.

Annars håller jag med om ditt första stycke.

Jag tycker absolut att Luleå bör utvärdera varför man inte får ut max av tilltänkta spetsspelare som Rajala, Sweatt, Micflikier (åtminstone offensivt). Vi har även Chad Billins som gick från totalt uddlös i LHF till en av SHLs bästa backar i Linköping över en sommar. Problemet med invärvade spetsspelare som inte presterar har ju funnits i massvis av år, med t ex Kerman och Miettinen också. Jag tror Luleå skulle tjäna otroligt mycket på att lära sig mer inom det här området.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Tigerman mån 24 apr 2017, 21:28

Ferros skrev:
Tigerman skrev:Egentligen är det helt ointressant vilken nivå Sweatt skulle ha kunnat leverera på eller vad han gjorde innan LHF-tiden, den enda relevanta jämförelsen ur LHF's synvinkel är vad vi faktiskt fick ut. Om Cehlin klarar av att leverera bättre spel/mer poäng än så har vi gått plus på bytet.

Det man möjligen skulle kunna ägna sig åt är dock att analysera varför Sweatt inte levererade på Brynäsnivå i LHF, om man kan hitta förbättringar i det till kommande säsonger när det gäller laget i övrigt. En del av det tror jag dock kan tillskrivas Greg Scott & Anton Rödin. För den kedjekombinationen är ju på en helt annan nivå än de han spelade med i år.

Min invändning är mer mot påståendet att Sweatts spets är tunn, jag anser att den inte är det, även om det var det vi fick se i Luleå.

Annars håller jag med om ditt första stycke.

Jag tycker absolut att Luleå bör utvärdera varför man inte får ut max av tilltänkta spetsspelare som Rajala, Sweatt, Micflikier (åtminstone offensivt). Vi har även Chad Billins som gick från totalt uddlös i LHF till en av SHLs bästa backar i Linköping över en sommar. Problemet med invärvade spetsspelare som inte presterar har ju funnits i massvis av år, med t ex Kerman och Miettinen också. Jag tror Luleå skulle tjäna otroligt mycket på att lära sig mer inom det här området.
NU kommer jag inte direkt ihåg något av Sweatt från Brynästiden, i alla fall inte på den detaljnivån. Men jag har svårt att tro att han skulle ha varit en bättre puckbehandlare då än nu, utan då är jag mer benägen att tro att han helt enkelt hade en bättre omgivning som gjorde att han presterade bättre själv. När det gäller hur han spelade denna säsongen så håller jag definitivt fast vid att han har sina ganska markanta brister. Nog för att det positiva överväger ändå, jag skulle som sagt gärna haft kvar honom för både hans skridskoåkning och skott håller absolut högsta SHL-klass. Och han har mod/vilja att stoppa in näsan där det är hett till skillnad från Rajala som var en mespropp i jämförelse.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Hankburger tis 25 apr 2017, 01:59

Tigerman skrev:
pingu skrev:
Pajala skrev:Sweatt är en riktig spetsspelare, Cehlin är bra men kommer inte upp i närheten av Bill Sweatt.

Det är bara att inse att Luleå just nu inte tillhör toppen av svensk hockey, allt hänger på den nya tränaren, han måste få till det annars blir det en upprepning av fjolårets misslyckande.

Jag är inte egentligen kritiskt till värvningen, han är bra ... men Luleå har ju nu officiellt gått ut med att minus i kassan påverkar truppens budget också, bara att gilla läget antar jag.

Ja nya tränare måste bli en kanonvärvning annars tror jag också vi kommer att få det riktigt tungt i vinter. Synd bara att vi har flera seega spelare på kontrakt som Janne, Ola och Harju men kanske nya tränaren kan hitta ett sätt att spela en modern snabb hockey med dem också.
Ola levererade 0,7 poäng/match i snitt över Rönkenerans 4 säsonger. Bäste poängplockare efter det är MicFlikier, han gjorde 33 poäng eller 0,63 p/match över en säsong.

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för att Ola inte kan leverera under ett modernt spelsystem, då Bulans system i grund och botten är väldigt likt det han och Rönken hade.

Harju är en annan femma, men där är det bara att vänta och se. Janne å sin sida är en utpräglat defensiv back och behöver inte åka ihjäl sig bara för att det blir en ny tränare.

Som Brynäs spelar just nu så tror jag att Harju skulle skina lite. Visst finns den Rönken-esque jobbet delvis kvar men i anfallszon är det mindre statistiskt än vad Rönkens ishockey var genom att man slår nätta pass på en spelare som åkt in bakom sin motspelare i den sk. "blinda zonen" (rakt bakom honom). Jag tror att Harju skulle må bra av att få agera det han gör bäst. Avslutare..

Tigerman skrev:Egentligen är det helt ointressant vilken nivå Sweatt skulle ha kunnat leverera på eller vad han gjorde innan LHF-tiden, den enda relevanta jämförelsen ur LHF's synvinkel är vad vi faktiskt fick ut. Om Cehlin klarar av att leverera bättre spel/mer poäng än så har vi gått plus på bytet.

Det man möjligen skulle kunna ägna sig åt är dock att analysera varför Sweatt inte levererade på Brynäsnivå i LHF, om man kan hitta förbättringar i det till kommande säsonger när det gäller laget i övrigt. En del av det tror jag dock kan tillskrivas Greg Scott & Anton Rödin. För den kedjekombinationen är ju på en helt annan nivå än de han spelade med i år.

Tåls att nämnas att han spelade med Scott och Rödin i BIF.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Micke80 tis 25 apr 2017, 06:29

Ferros skrev:
Tigerman skrev:Egentligen är det helt ointressant vilken nivå Sweatt skulle ha kunnat leverera på eller vad han gjorde innan LHF-tiden, den enda relevanta jämförelsen ur LHF's synvinkel är vad vi faktiskt fick ut. Om Cehlin klarar av att leverera bättre spel/mer poäng än så har vi gått plus på bytet.

Det man möjligen skulle kunna ägna sig åt är dock att analysera varför Sweatt inte levererade på Brynäsnivå i LHF, om man kan hitta förbättringar i det till kommande säsonger när det gäller laget i övrigt. En del av det tror jag dock kan tillskrivas Greg Scott & Anton Rödin. För den kedjekombinationen är ju på en helt annan nivå än de han spelade med i år.

Min invändning är mer mot påståendet att Sweatts spets är tunn, jag anser att den inte är det, även om det var det vi fick se i Luleå.

Annars håller jag med om ditt första stycke.

Jag tycker absolut att Luleå bör utvärdera varför man inte får ut max av tilltänkta spetsspelare som Rajala, Sweatt, Micflikier (åtminstone offensivt). Vi har även Chad Billins som gick från totalt uddlös i LHF till en av SHLs bästa backar i Linköping över en sommar. Problemet med invärvade spetsspelare som inte presterar har ju funnits i massvis av år, med t ex Kerman och Miettinen också. Jag tror Luleå skulle tjäna otroligt mycket på att lära sig mer inom det här området.

Nu ska man inte tillskriva Sweatt för mycket. Han har gjort 4 säsonger i Sverige varav en blev förstörd av skada. På de övriga tre har han bara producerat riktigt bra en gång och då spelade han med Rödin och Scott. Innan han lyckas komma upp i 40 pinnar igen ser jag honom som en begränsad spetsspelare som är i behov av riktigt bra spelare runt sig för att producera.
Jämför man honom med Harju, som dock har många fler säsonger i Sverige vilket gör hans statestik mer trovärdig, så har Harju också bara en riktigt bra poängsäsong i bagaget och då spelade han med Omark. Jag ser båda spelarna som otroligt begränsade spetsspelare men som besitter lite olika typer av egenskaper. Båda ska vara målskyttar, men ena lever på skridskoåkningen där han åker ifrån motståndaren och den andra lever på spelförståelse och stå rätt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9322
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2349

Nu får admin ursäkta oss alla, men den här tråden som ska handla om Cehlin börjar dra sig mot Sweatt istället, så flytta gärna inläggen om kopplingen mot jämförelsen mellan Sweatt och Cehlin börjar bli för utsuddad.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av pelle tis 25 apr 2017, 10:25

Harju var bäst på att stå vid bortre stolpen och skyffla in pucken i öppet mål. Han har ett hyffsat målsinne i slottet

Gör som Holmström, gör det du är bra på. Hans spel är, som tidigare skrivet, begränsat och det krävs att har någon som kan passa honom.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av LulefanGBG tis 25 apr 2017, 11:30

Cehlin är en bra ersättare till Sweatt. Besitter samma egenskaper med bra fart under rören och ett vasst skott om än kanske inte riktigt lika vass som Sweatt i dessa båda egenskaper. Däremot känns som att Cehlin har ett litet bredare register. Bättre på att bryta in på kassen och bättre klubbteknik. Möjligtvis också en bättre passningsspelare.

Jag tycker Cehlin är en klockren värvning rakt igenom och med honom anser jag att Sweatt är ersatt på ett bra sätt.

Enda orosmolnet med Cehlin är väl hans skadestatus då. Är han frisk och vi får en bra center till så kommer han att producera.

I övrigt är det väl sparsamt med etablerad spets i truppen, men det kan man ju ta i Silly- tråden eller lag-tråden.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Lillajag tis 25 apr 2017, 13:48

Det där med att en spelare ersätter en annan så där rakt av stämmer sällan. T.ex så är inte Cehlin en ersättare för Sweatt, det finns för många skillnader för att han ska vara en ersättare rakt av. Sweatt är leftare, Cehlin rightare, Cehlin kommer inte att spela med samma center som Sweatt och förmodligen inte samma winge för det var väl ofta Sweatt och Lagace. Vi får in nya tränare med en ny spelide som också talar emot ersättare. Att Cehlin är en offensiv spelare för en första eller andralina som förhoppningsvis skall göra poäng är likheterna men olikheterna är fler. Dessutom låter det som Cehlin är tänkt att få ett större defensivt ansvar än Sweatt.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Norrlandstoken tis 25 apr 2017, 18:45

Jag tror på Chelin faktiskt. Var det inte i samband med hans frånvaro som Rögle tappade all udd framåt och gick ner sig duktigt? Rögle hade aldrig en solid och bra defensiv under den gågna säsongen men lyckades väl vinna matcher tack vare många gjorda mål framåt och där var väl Chelin en stor bidragande faktor tror jag? Speciellt i PP. Pallar inte kolla stats utan spekulerar lite vilt utifrån vad jag tror jag kommer ihåg från hösten.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Norrlandstoken tis 25 apr 2017, 18:46

Jag tror på Chelin faktiskt. Var det inte i samband med hans frånvaro som Rögle tappade all udd framåt och gick ner sig duktigt? Rögle hade aldrig en solid och bra defensiv under den gågna säsongen men lyckades väl vinna matcher tack vare många gjorda mål framåt och där var väl Chelin en stor bidragande faktor tror jag? Speciellt i PP. Pallar inte kolla stats utan spekulerar lite vilt utifrån vad jag tror jag kommer ihåg från hösten.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin tis 25 apr 2017, 18:56

Norrlandstoken skrev:Jag tror på Chelin faktiskt. Var det inte i samband med hans frånvaro som Rögle tappade all udd framåt och gick ner sig duktigt? Rögle hade aldrig en solid och bra defensiv under den gågna säsongen men lyckades väl vinna matcher tack vare många gjorda mål framåt och där var väl Chelin en stor bidragande faktor tror jag? Speciellt i PP. Pallar inte kolla stats utan spekulerar lite vilt utifrån vad jag tror jag kommer ihåg från hösten.

Det stämmer. När Rögle tappade båda Wännström och Cehlin så försvann mycket av udden offensivt. Cehlin har en frejdig spelstil med en skön inställnig och driv, han kommer definitivt vara en av våra bästa spelare kommande säsong, bara han blir frisk.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av LulefanGBG tis 25 apr 2017, 19:01

Jag tycker att jag beskriver att de är olika spelare även om de också har vissa likheter. Sedan tycker jag att det är rätt självklart att man jämför en spelare som skall spela i förstakedjan med en annan som skall spela där istället när den förstnämnda lämnar. I synnerhet som båda var eller är värvade för att göra mål och producera poäng.

Självklart måste man väga in alla andra variabler som tränare, spelsystem och kedjekompisar och annat, ingen har väl påstått något annat, (?), men Sweatt var en av våra bästa målskyttar förra säsongen och Cehlin blir det förhoppningsvis nästa säsong.

Kanske får han ta ett större defensivt ansvar som du säger, det tror jag iof att alla får under Bulan, men samtidigt vore ju det en aning oroväckande om vår i princip enda spetsspelare offensivt förväntas ta ett extra stort ansvar defensivt. I synnerhet som Cehlin inte etsat sig fast i mitt minne som någon utpräglat defensivt skicklig spelare. Jag kan förstås ha fel på den punkten? Har på intet vis specialstuderat Cehlin men jag minns honom mest som en 'full fart framåt och pang på rödbetan -kille' som har förvånansvärt god teknik för sin frejdigt spelstil.

Hoppas och tror att Luleå värvat honom för att ersätta Sweatt.

Det jag ville ha sagt med mitt tidigare inlägg är att jag tycker att Cehlin har ett litet bredare register än Sweatt i sin offensiv. Det var ju egentligen olikheten till Cehlins fördel som jag ville lyfta fram. Tycker att det är relevant i sammanhanget då ett flertal skribenter ägnat sig åt att jämföra de båda tidigare i tråden.

Nåväl, jag skall inte älta mer i ämnet....skall hur som helst bli spännande att se killen i vår tröja. Hoppas han blir frisk och kommer vältränad till premiären.


LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av LulefanGBG tis 25 apr 2017, 19:02

Jag tycker att jag beskriver att de är olika spelare även om de också har vissa likheter. Sedan tycker jag att det är rätt självklart att man jämför en spelare som skall spela i förstakedjan med en annan som skall spela där istället när den förstnämnda lämnar. I synnerhet som båda var eller är värvade för att göra mål och producera poäng.

Självklart måste man väga in alla andra variabler som tränare, spelsystem och kedjekompisar och annat, ingen har väl påstått något annat, (?), men Sweatt var en av våra bästa målskyttar förra säsongen och Cehlin blir det förhoppningsvis nästa säsong.

Kanske får han ta ett större defensivt ansvar som du säger, det tror jag iof att alla får under Bulan, men samtidigt vore ju det en aning oroväckande om vår i princip enda spetsspelare offensivt förväntas ta ett extra stort ansvar defensivt. I synnerhet som Cehlin inte etsat sig fast i mitt minne som någon utpräglat defensivt skicklig spelare. Jag kan förstås ha fel på den punkten? Har på intet vis specialstuderat Cehlin men jag minns honom mest som en 'full fart framåt och pang på rödbetan -kille' som har förvånansvärt god teknik för sin frejdigt spelstil.

Hoppas och tror att Luleå värvat honom för att ersätta Sweatt.

Det jag ville ha sagt med mitt tidigare inlägg är att jag tycker att Cehlin har ett litet bredare register än Sweatt i sin offensiv. Det var ju egentligen olikheten till Cehlins fördel som jag ville lyfta fram. Tycker att det är relevant i sammanhanget då ett flertal skribenter ägnat sig åt att jämföra de båda tidigare i tråden.

Nåväl, jag skall inte älta mer i ämnet....skall hur som helst bli spännande att se killen i vår tröja. Hoppas han blir frisk och kommer vältränad till premiären.


LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Norrlandstoken tis 25 apr 2017, 19:13

Vem tycker ni Chelin ska paras ihop med. Olausson och Petter eller Mr X och någon annan?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin tis 25 apr 2017, 19:20

Norrlandstoken skrev:Vem tycker ni Chelin ska paras ihop med. Olausson och Petter eller Mr X och någon annan?


Beror helt på vilken center typ som värvas in. Men jag ser gärna Olausson mellan Petter och Hedman. Just för att de två fungerat bra tillsammans och tror de kan bli ännu bättre när Ola fördelar puckar än när Falk gjorde det. Vill gärna sprima Einar, Petter och Cehlin på tre kedjor då de är rätt lika i spelet och alla tre högerskyttar.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Hankburger ons 26 apr 2017, 04:42

Norrlandstoken skrev:Vem tycker ni Chelin ska paras ihop med. Olausson och Petter eller Mr X och någon annan?

Mr X skulle jag tro.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dilox fre 25 aug 2017, 09:11

Om någon hör eller ser någon statusrapport på Cehlin efter gårdagens Björklöven-överfall så får ni gärna skriva det.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av LulefanGBG fre 25 aug 2017, 09:50

Nu är man ju sjukt orolig. Vore otroligt oturligt för Patrick....och oerhört olyckligt för Luleå.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Lillajag fre 25 aug 2017, 15:23

Ingen fara med Cehlin. Såg honom på motionscykel under träningen idag och där satt han för öm rygg efter gårdagens smäll.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av pingu fre 25 aug 2017, 17:58

Lillajag skrev:Ingen fara med Cehlin. Såg honom på motionscykel under träningen idag och där satt han för öm rygg efter gårdagens smäll.

Låter bra!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av JohanO ons 25 okt 2017, 09:57

Dags att bjuda karln på lite kärlek.

Har velat se honom i Luleå länge och anser att han är en av lagets mest underhållande spelare att titta på. Han kommer fortsätta varva upp allt eftersom säsongen tågar på.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av LulefanGBG ons 25 okt 2017, 11:47

Oerhört skicklig med pucken. Gillar hans inställning och skottvillighet. Kanske hade man önskat något mål mer, men ser man på målen han gjort och straffavgörandena han stått för så ser man att han är en målskytt av rang. Sådana skjuter i regel mycket och det krävs för att göra många mål. Tycker att han bidrar enormt i offensiven med irrationalitet i anfallszon och fart genom mittzon. En bra passningsspelare ocskå. Den skickligaste spelaren vi har i laget tillsammans med Olausson och Einar, men mer allround än Olausson och lite mer rutinerad än Einar.

Att han inte gjort fler mål ser jag mer som en ren tillfällighet. Tycker att förstakedjan skulle må bra av att få in en spelare som Larsson där igen. Inget ont om Kovacs, men tycker att Larsson passat bäst in där. Men var så säkra... Patrick kommer att tillföra enormt mycket i vinter. Tycker redan att han är mer än väl godkänd i sin insats.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin mån 30 okt 2017, 16:34

Patrick Cehlin uttagen till Karjala-turneringen. Bör ha goda chanser på att spela till sig en OS-plats tycker jag. Internationell spelstil så att säga. Hoppas bara han undviker att dra på sig någon skada då han är en av våra absolut viktigaste spelare och den enda spets vi har offensivt.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Hankburger mån 30 okt 2017, 23:31

LulefanGBG skrev:Oerhört skicklig med pucken. Gillar hans inställning och skottvillighet. Kanske hade man önskat något mål mer, men ser man på målen han gjort och straffavgörandena han stått för så ser man att han är en målskytt av rang. Sådana skjuter i regel mycket och det krävs för att göra många mål. Tycker att han bidrar enormt i offensiven med irrationalitet i anfallszon och fart genom mittzon. En bra passningsspelare ocskå. Den skickligaste spelaren vi har i laget tillsammans med Olausson och Einar, men mer allround än Olausson och lite mer rutinerad än Einar.

Att han inte gjort fler mål ser jag mer som en ren tillfällighet. Tycker att förstakedjan skulle må bra av att få in en spelare som Larsson där igen. Inget ont om Kovacs, men tycker att Larsson passat bäst in där. Men var så säkra... Patrick kommer att tillföra enormt mycket i vinter. Tycker redan att han är mer än väl godkänd i sin insats.

Precis som när MicFlickier var i Luleå. Han sköt och han sköt. Och lite då och då föll en puck in.

Det är liksom det som symboliserar en målskytt.

Ta förra året som ett exempel. Jocke Lindström gjorde flest poäng och sjunde mest mål. Han skött mest med sina 180 skott på mål. Målkungen förra året var Kevin Clark som skött tredje mest med 161 skott. Fyran i målproduktionen var Lerg som skött nest-mest i hela serien med 179 skott. Då är det alltså skott på mål.. alltså helt exklusive skott UTANFÖR mål.

Summan av det hela.. Målskyttar skjuter mycket. De som gör flest mål är de som skjuter mest. Lindblom förra året var ett undantag.

Johan Harju har en skyhög mål per skott ratio. Hans effektivitet ligger på över 30% när det kommer till mål kontra skott på mål (6 av 19).
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Pajala tis 31 okt 2017, 15:15

Määk skrev:Patrick Cehlin uttagen till Karjala-turneringen. Bör ha goda chanser på att spela till sig en OS-plats tycker jag. Internationell spelstil så att säga. Hoppas bara han undviker att dra på sig någon skada då han är en av våra absolut viktigaste spelare och den enda spets vi har offensivt.

Tror inte alls att cehlin kommer att lyckas ta en OS plats. Han ser bra ut i Luleå eftersom han har en betydligt bättre skridskoåkning är resten av Luleås mediokra lag, han skjuter ju också mycket mer, Men att han skulle ta en OS plats känns väldigt långt borta, han måste typ vinna skytteligan för att lyckas ta en OS biljett.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin tis 31 okt 2017, 15:49

Pajala skrev:
Määk skrev:Patrick Cehlin uttagen till Karjala-turneringen. Bör ha goda chanser på att spela till sig en OS-plats tycker jag. Internationell spelstil så att säga. Hoppas bara han undviker att dra på sig någon skada då han är en av våra absolut viktigaste spelare och den enda spets vi har offensivt.

Tror inte alls att cehlin kommer att lyckas ta en OS plats. Han ser bra ut i Luleå eftersom han har en betydligt bättre skridskoåkning är resten av Luleås mediokra lag, han skjuter ju också mycket mer, Men att han skulle ta en OS plats känns väldigt långt borta,  han måste typ vinna skytteligan för att lyckas ta en OS biljett.

Han lyckades spela till sig en VM-plats för 2 år sedan, visserligen en rätt medioker VM-trupp, men då även i konkurrens av NHL-rejects. Cehlin tror jag snarare hämmas lite av att spela i Luleå för tillfället mot att spela i ett topplag med spelare som kan matcha hans speed, iaf sett till poängproduktion.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Pajala tis 31 okt 2017, 20:55

Määk skrev:
Pajala skrev:
Määk skrev:Patrick Cehlin uttagen till Karjala-turneringen. Bör ha goda chanser på att spela till sig en OS-plats tycker jag. Internationell spelstil så att säga. Hoppas bara han undviker att dra på sig någon skada då han är en av våra absolut viktigaste spelare och den enda spets vi har offensivt.

Tror inte alls att cehlin kommer att lyckas ta en OS plats. Han ser bra ut i Luleå eftersom han har en betydligt bättre skridskoåkning är resten av Luleås mediokra lag, han skjuter ju också mycket mer, Men att han skulle ta en OS plats känns väldigt långt borta,  han måste typ vinna skytteligan för att lyckas ta en OS biljett.

Han lyckades spela till sig en VM-plats för 2 år sedan, visserligen en rätt medioker VM-trupp, men då även i konkurrens av NHL-rejects. Cehlin tror jag snarare hämmas lite av att spela i Luleå för tillfället mot att spela i ett topplag med spelare som kan matcha hans speed, iaf sett till poängproduktion.

Tror du har rätt där, med betydligt bättre medspelare så skulle Cehlin lyfta sig flera klasser, nu åker han oftast så ensam eftersom dom andra inte hänger med alls i hans frejdiga tempo.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Tigerman tis 31 okt 2017, 23:43

Pajala skrev:
Määk skrev:Patrick Cehlin uttagen till Karjala-turneringen. Bör ha goda chanser på att spela till sig en OS-plats tycker jag. Internationell spelstil så att säga. Hoppas bara han undviker att dra på sig någon skada då han är en av våra absolut viktigaste spelare och den enda spets vi har offensivt.

Tror inte alls att cehlin kommer att lyckas ta en OS plats. Han ser bra ut i Luleå eftersom han har en betydligt bättre skridskoåkning är resten av Luleås mediokra lag, han skjuter ju också mycket mer, Men att han skulle ta en OS plats känns väldigt långt borta,  han måste typ vinna skytteligan för att lyckas ta en OS biljett.
Nu tänker du helt helt fel, Cehlin är nämligen enligt gängse rutiner inom Tre Kronor garanterad en OS-plats. Han är Djurgårdare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Lulefan ons 01 nov 2017, 13:06

Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av NeedforX ons 01 nov 2017, 13:12

Lulefan skrev:Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen

Blir väl inga NHL spelare i OS nästa år. Så Cehlin kan nog ha en chans till OS trots allt

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Dustin ons 01 nov 2017, 16:11

Lulefan skrev:Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen


Ingen NHL-spelare är tillgänglig. Hur har du missat det?

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Lulefan ons 01 nov 2017, 18:34

Määk skrev:
Lulefan skrev:Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen


Ingen NHL-spelare är tillgänglig. Hur har du missat det?

Uppenbarligen så är jag helt pantad, blind och döv Cool Är det så ökar ju chanserns betydligt.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Puckad ons 01 nov 2017, 21:09

Lulefan skrev:Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen
Och hur är vädret på din planet ....?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Lulefan ons 01 nov 2017, 23:24

Puckad skrev:
Lulefan skrev:Det är ju dock ganska stor skillnad på att ta en VM-plats och att ta en OS-plats. Till OS så är samtliga NHL-spelare tillgänliga(utöver de som är skadade osv då), till VM är det betydligt färre, så det är mindre konkurrens. Har svårt att se att Cehlin skulle konkurrera ut andra målskyttar från andra sidan pölen
Och hur är vädret på din planet ....?

Lite för varmt, för lite snö och mycket bebisdialekt just här.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Jokerman tor 02 nov 2017, 22:26



Gud vilken skön trepoängare hemma mot HV och Cehlin, ja han håller ju världsklass just nu.

Fem mål på två matcher!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Sportchefen #2 tor 02 nov 2017, 22:37

Hemkommen med ett leende på läpparna. Betalar gärna 270 spänn för att se den här killen. Så skönt att det lossnat med målen också, även om jag egentligen skiter i det för han har varit lika bra ända sen premiären. En ynnest att få njuta av en spelare som har fart, kraft och teknik att skapa och underhålla. Kan inte finnas någon som är bättre i SHL just nu...

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Jonken fre 03 nov 2017, 09:48

Sportchefen #2 skrev:Hemkommen med ett leende på läpparna. Betalar gärna 270 spänn för att se den här killen. Så skönt att det lossnat med målen också, även om jag egentligen skiter i det för han har varit lika bra ända sen premiären. En ynnest att få njuta av en spelare som har fart, kraft och teknik att skapa och underhålla. Kan inte finnas någon som är bättre i SHL just nu...
Bara att buga och hålla med.
Patrick Cehlin och Bulan = VILKEN UNDERBART VACKER KOMBINATION!

..Och jag tror att Patrick har betydligt mer i lager för denna säsong.

Nu Knäpper vi våra händer -och böjer våra huven: Vi BER till skägget att Patrick kommer hem hel från landslagssamlingen -samt får fortsatt vara frisk i Luleå Hockey...

- Patrick Cehlin = A rockin' game changer! bounce cheers king
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av pingu fre 03 nov 2017, 12:17

Underbart med Cehlin i laget! Viktigaste forwarden har det visat sig. Forza Cehlin
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Groggen79 fre 03 nov 2017, 19:24

Vilken jävla snipet Cehlin är!
Inte direkt så man saknar Sweatt...
(Ang vissa tidigare inlägg i denna tråden)

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Blinders ons 08 nov 2017, 21:43

Patrick Cehlin tog sig om armen efter en situation i slutet av matchen i dag. Det såg ut som att han hade ont! Vi får hoppas det inte var något allvarligt för om både Lundeström och Cehlin är skadade då blir det tufft för Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrick Cehlin  - Sida 2 Empty Sv: Patrick Cehlin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet