Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

+37
JuniorX
Norrlandstoken
Qirren
Tony Moore
Dustin
farre
Micke80
Lillajag
Ferros
Dilox
Pajala
Urken
Hedanders
ski3r
Kallepedal
Kapten Haddock
Donten_
Lars158
pingu
Number 69
Donowitz
Sportchefen #2
Puckad
Rönken
GustenA
Sir Prozac
Ivanhoe
NallePhu
Tigerman
Bamsefar
hokkzorz
icemask
LulefanGBG
LuleåWinston
Wolfhunter
Old Brooklyn
stormvägen
41 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 14 feb 2017, 18:03

Nej det vore dumt att avslöja på förhand i media. Att ge moståndare heads up om vad som kommer.

Tycker dock att artikenl i dagens Kuriren ger sken om att det kommer bli lite ändringar som innebär mer tuta och kör, snabbare spel, press med två forwards och fokus på kamp (vinna närkamper).

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 14 feb 2017, 18:43

bearjew skrev:Nej det vore dumt att avslöja på förhand i media. Att ge moståndare heads up om vad som kommer.

Tycker dock att artikenl i dagens Kuriren ger sken om att det kommer bli lite ändringar som innebär mer tuta och kör, snabbare spel, press med två forwards och fokus på kamp (vinna närkamper).

Stämmer. Har samma känsla efter de jag sett på träningarna också. Tror de kommer vara mer GO i killarna på nått sätt.

Visst kan dom misslyckas men tror att Petter kör med rakare och tydligare riktlinjer, men ändå pekar tydligt att dom måste gå ut och ha roligt (så mycket de går).
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Number 69 tis 14 feb 2017, 21:44

Kapten Haddock skrev:
bearjew skrev:Nej det vore dumt att avslöja på förhand i media. Att ge moståndare heads up om vad som kommer.

Tycker dock att artikenl i dagens Kuriren ger sken om att det kommer bli lite ändringar som innebär mer tuta och kör, snabbare spel, press med två forwards och fokus på kamp (vinna närkamper).

Stämmer. Har samma känsla efter de jag sett på träningarna också. Tror de kommer vara mer GO i killarna på nått sätt.

Visst kan dom misslyckas men tror att Petter kör med rakare och tydligare riktlinjer, men ändå pekar tydligt att dom måste gå ut och ha roligt (så mycket de går).

Tyvärr blev det intet av, detta.
Bara puckar som spralades överallt och ibland på bladet hos motståndarna.
Spelarna såg inte roade ut...
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 14 feb 2017, 22:39

Number 69 skrev:
Kapten Haddock skrev:
bearjew skrev:Nej det vore dumt att avslöja på förhand i media. Att ge moståndare heads up om vad som kommer.

Tycker dock att artikenl i dagens Kuriren ger sken om att det kommer bli lite ändringar som innebär mer tuta och kör, snabbare spel, press med två forwards och fokus på kamp (vinna närkamper).

Stämmer. Har samma känsla efter de jag sett på träningarna också. Tror de kommer vara mer GO i killarna på nått sätt.

Visst kan dom misslyckas men tror att Petter kör med rakare och tydligare riktlinjer, men ändå pekar tydligt att dom måste gå ut och ha roligt (så mycket de går).

Tyvärr blev det intet av, detta.
Bara puckar som spralades överallt och ibland på bladet hos motståndarna.
Spelarna såg inte roade ut...

Nä de bidde inget denna gång.....
LHC var och är för bra för att vi ska kunna vinna idagsläget. Att vi ska göra någon vändning med vårt CV och självförtroende är för mycket begärt efter omstart och ska vi kunna göra nått bra i de resterande matcher, så gäller de att ALLA spelarna tittar sig i spegeln, slå på hjärnorna och bara ser framåt.

De här är något som alla 30 ansvariga i vårt lag (tränare och spelare) måste vara med på och hjälpas åt att vända.

Nya tag mot Örebro!

Vi kanske skulle fråga Homer när han ändå ska ut på isen om han inte har lust att jobba extra framför mål resterande säsongen. Han kan även låna C:et och visa hur de ska användas!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 16 feb 2017, 07:11

Ok bara att acceptera. Vi lyckades inte göra oss av med några spelare och inte heller värva någon. Med facit i hand är det kanske lika bra rent ekonomiskt, då säsongen förmodligen är körd sportsligt, men det är ju en aning oroande att det är samma trupp som gjort det så bra hittills, (obs ironi), som kan göra den viktiga avslutningen också.

Det sönder också lite signaler från ledningen att de mer eller mindre gett upp hoppet om denna säsong. Även om många av oss fans känner likadant så är det klubbens jäkla jobb att kämpa ändå in i kaklet när ingen tror på det. Inte ens de själva. Det har de betalt för.

Bara att hoppas att våra stukade spelare begriper att de har det ansvaret och går ut och kör som fan i de sista matcherna.

Örebro nästa. Kanske säsongens viktigaste match hittills. Seger där och vi kan ta sikte på play in igen. Förlust på Boll som Lasu har inte fått minsta andrum och noll omstart.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av JuniorX sön 26 feb 2017, 14:07

Att det här laget varierar så in i bomben i sina prestationer måste ju ha en grundläggande orsak i att man inte satsar allt, alltid. Man kliver inte in med en målsättning att vinna varje situation ute på isen som man blir inblandad i. Och då börjar jag fundera. Har vi ett lag med för många legoknektar i? Är det för få som brinner? Och för att få svar på frågan måste man börja kategorisera:

Brinner hela tiden, en inre stormbrand som aldrig falnar:
Foppa

Brinner oftast, en eld på björkved som flammar upp ibland:
Fabbe
Hedman
Jaros

Brinner, men ibland på sparlåga:
Sweatt
Janne
Masto
Melart
Lassi
Petter
Filip
Själin
Engsund

En flämtande brasa, som till och från hotar att slockna:
Schira
Mikkel
Todd
Falk
Harju
Junttila
Molle

En kall svart sothög:
Hillding

Jag vet inte. Kanske stämmer det, kanske inte. Ungdomarna har jag lämnat därhän eftersom de alltid brinner. Dock. Det känns som om det är för få av de som är, eller ska vara ledare, som placerar sig högst i listan. Och det är för många av våra importer som ser oengagerade ut. Framförallt är det för få som lägger in lika mycket krut som Foppa gör i varje match.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken sön 26 feb 2017, 14:16

Haha! Hilding - sotdöden? Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av pingu sön 26 feb 2017, 17:30

JuniorX skrev:Att det här laget varierar så in i bomben i sina prestationer måste ju ha en grundläggande orsak i att man inte satsar allt, alltid. Man kliver inte in med en målsättning att vinna varje situation ute på isen som man blir inblandad i. Och då börjar jag fundera. Har vi ett lag med för många legoknektar i? Är det för få som brinner? Och för att få svar på frågan måste man börja kategorisera:

Brinner hela tiden, en inre stormbrand som aldrig falnar:
Foppa

Brinner oftast, en eld på björkved som flammar upp ibland:
Fabbe
Hedman
Jaros

Brinner, men ibland på sparlåga:
Sweatt
Janne
Masto
Melart
Lassi
Petter
Filip
Själin
Engsund

En flämtande brasa, som till och från hotar att slockna:
Schira
Mikkel
Todd
Falk
Harju
Junttila
Molle

En kall svart sothög:
Hillding

Jag vet inte. Kanske stämmer det, kanske inte. Ungdomarna har jag lämnat därhän eftersom de alltid brinner. Dock. Det känns som om det är för få av de som är, eller ska vara ledare, som placerar sig högst i listan. Och det är för många av våra importer som ser oengagerade ut. Framförallt är det för få som lägger in lika mycket krut som Foppa gör i varje match.

Bra lista kan bara hålla med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ferros sön 26 feb 2017, 19:23

Jag tycker faktiskt Todd ofta visar mer vilja än många av de andra spelarna. Han känns som en av få som faktiskt försöker att skapa offensivt i varje byte han spelar, även om han inte alltid lyckas. Skulle absolut flytta upp honom en "grupp".

Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.

Jaros skulle jag nog vilja flytta ner ett snäpp med, kanske till och med två, han ser så grymt loj ut i vissa matcher. Efter Schira är han en av de som jag kan bli absolut mest tokig på, på grund av att inställningen till att spela för laget och inte för sig själv inte finns närvarande i hans huvud. Speciellt när han i andra matcher kan vara en fantastisk lagspelare som gör allt för att laget ska vinna.

Annars känns JuniorXs lista spot on, enligt mig.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av icemask sön 26 feb 2017, 19:28

JuniorX skrev:Att det här laget varierar så in i bomben i sina prestationer måste ju ha en grundläggande orsak i att man inte satsar allt, alltid. Man kliver inte in med en målsättning att vinna varje situation ute på isen som man blir inblandad i. Och då börjar jag fundera. Har vi ett lag med för många legoknektar i? Är det för få som brinner? Och för att få svar på frågan måste man börja kategorisera:

Brinner hela tiden, en inre stormbrand som aldrig falnar:
Foppa

Brinner oftast, en eld på björkved som flammar upp ibland:
Fabbe
Hedman
Jaros

Brinner, men ibland på sparlåga:
Sweatt
Janne
Masto
Melart
Lassi
Petter
Filip
Själin
Engsund

En flämtande brasa, som till och från hotar att slockna:
Schira
Mikkel
Todd
Falk
Harju
Junttila
Molle

En kall svart sothög:
Hillding

Jag vet inte. Kanske stämmer det, kanske inte. Ungdomarna har jag lämnat därhän eftersom de alltid brinner. Dock. Det känns som om det är för få av de som är, eller ska vara ledare, som placerar sig högst i listan. Och det är för många av våra importer som ser oengagerade ut. Framförallt är det för få som lägger in lika mycket krut som Foppa gör i varje match.
Bara en spekulation, Schira, Sweatt, Melart, Molle, Masto alla har utgående kontrakt, kanske lider de av Hentosyndromet om de skrivit på för andra lag, Lagace kämpar på och har nog inga erbjudanden och vill stanna kvar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad sön 26 feb 2017, 21:19

Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 26 feb 2017, 21:23

Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz sön 26 feb 2017, 22:03

NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 26 feb 2017, 22:05

bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sundance Kid sön 26 feb 2017, 22:52

NallePhu skrev:
bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face

Var inte Molle bästa kompis med Oskar Sundqvist i Pittsburghs farmarlag? Om vi skulle kunna locka till oss Sundqvist till nästa säsong med hjälp av att vi har Molle i truppen så skulle jag kunna tänka mig att man förlänger hans kontrakt med ett år.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Lillajag mån 27 feb 2017, 07:48

Sundance Kid skrev:
NallePhu skrev:
bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face

Var inte Molle bästa kompis med Oskar Sundqvist i Pittsburghs farmarlag? Om vi skulle kunna locka till oss Sundqvist till nästa säsong med hjälp av att vi har Molle i truppen så skulle jag kunna tänka mig att man förlänger hans kontrakt med ett år.

Molle är på gränsen till att platsa i dagens Luleå, han är i en ålder då han förmodligen inte kommer att bli nämnvärt bättre och han har varken skridskoåkning, blick eller teknik för att vara en bra SHL-spelare, lyssna när har försöker dribbla eller behandla pucken i fart, det smäller i isen hela tiden, låter som när Pukka försökte behandla pucken. Dessutom är han import och vi har några juniorer på väg upp. Ska vi vara ett top sex lag så platsar inte Molle.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken mån 27 feb 2017, 12:32

Behåller hellre Juntilla än Molle.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av hokkzorz mån 27 feb 2017, 12:58

Urken skrev:Behåller hellre Juntilla än Molle.

Känns ju som om han besitter potensial att kunna producera betydligt bättre i rätt (bättre) omgivning.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz mån 27 feb 2017, 13:35

Sundance Kid skrev:
NallePhu skrev:
bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face

Var inte Molle bästa kompis med Oskar Sundqvist i Pittsburghs farmarlag? Om vi skulle kunna locka till oss Sundqvist till nästa säsong med hjälp av att vi har Molle i truppen så skulle jag kunna tänka mig att man förlänger hans kontrakt med ett år.

Att behålla Molle för att få in någon han känner som är bra, är ju precis vad Luleå INTE behöver. Vi kan inte hålla på med nepotism om vi vill vara en framgångsrik förening och vinna SM-guld.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken mån 27 feb 2017, 13:39

hokkzorz skrev:
Urken skrev:Behåller hellre Juntilla än Molle.

Känns ju som om han besitter potensial att kunna producera betydligt bättre i rätt (bättre) omgivning.

Precis. Skrev ett inlägg om det igår, men klantade till det på mobilen så det försvann.

Men ungefär såhär: jag tror att Juntilla kommer att kunna prestera en skaplig hockey ifall han får bättre (mer passande) lekkamrater. Addera därtill hur Bulans fartfyllda hockey kommer att ge honom en boost. Se på Mannberg. Ingen stjärna på något sätt, mest bara snabb på skridskorna. Han trivs med Bulans hockey.

Skulle sticka i ögonen ifall Juntilla gick till ett annat SHL-lag och började spruta in poäng.

Molle däremot.. trubbig spelare. Inledningsvis trodde jag att han var en buse, retsticka, men nu sysslar han inte med det heller. Väldigt anonym. Det är väl den obligatoriska utvisningen som han sticker ut med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av pingu mån 27 feb 2017, 13:58

bearjew skrev:
Sundance Kid skrev:
NallePhu skrev:
bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face

Var inte Molle bästa kompis med Oskar Sundqvist i Pittsburghs farmarlag? Om vi skulle kunna locka till oss Sundqvist till nästa säsong med hjälp av att vi har Molle i truppen så skulle jag kunna tänka mig att man förlänger hans kontrakt med ett år.

Att behålla Molle för att få in någon han känner som är bra, är ju precis vad Luleå INTE behöver. Vi kan inte hålla på med nepotism om vi vill vara en framgångsrik förening och vinna SM-guld.

Håller med, prio ett i ett lagbygge måste vara spelarens egenskaper och inte att hen är från länet eller spelat många år osv.
Jag är helt säker på att om Skuggan skulle bygga ett lag med moderna spelare som ger oss framgång så skulle ganska få fans ha negativa åsikter om att vi t.ex. bytte ut Harju och Janne till nästa säsong då dessa inte passar in i ett modernt lagbygge. Hellre att vi värvar spelare som inte är norrlänningar men som bidrar på isen än tvärtom!!
MEN om en "egen" produkt är lika bra som en från södra Sverige så ska det givetvis primernas men som det är nu så verkar hela föreningen drivas av en "kompis" mentalitet där man får stanna tills man gjort total fiasko.
Tyvärr har jag inga höga förväntningar på Skuggan i detta avseende utan nu blir upp till bevis vad han bygger för lag till nästa säsong. Sedan tror jag publiken och sponsorerna inte kommer att öka så länge vi driver vår förening så undermåligt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sundance Kid mån 27 feb 2017, 15:54

bearjew skrev:
Sundance Kid skrev:
NallePhu skrev:
bearjew skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:
Ferros skrev:Mouillierat känns också som en spelare som vill väldigt mycket, kämpar och ger allt han kan. Men i hans fall så räcker inte kunnandet till, i alla fall inte på stor is. Han är helt enkelt för dålig för att vara något annat än en fjärdecenter, det spelar ingen roll hur mycket han kämpar för att bli något annat.
Molle är väl en som inte fått något gratis, utan kämpat sig till framgångar den långa vägen.
Molle ser jag kvar i Luleå han har mycket mycket mer att ge och tror under Bulans ledning kan han ta ytterligare steg i sitt spel!

Shocked
What a Face

Var inte Molle bästa kompis med Oskar Sundqvist i Pittsburghs farmarlag? Om vi skulle kunna locka till oss Sundqvist till nästa säsong med hjälp av att vi har Molle i truppen så skulle jag kunna tänka mig att man förlänger hans kontrakt med ett år.

Att behålla Molle för att få in någon han känner som är bra, är ju precis vad Luleå INTE behöver. Vi kan inte hålla på med nepotism om vi vill vara en framgångsrik förening och vinna SM-guld.

Om det skulle vara så att Sundqvist väljer Luleå för att Molle finns i laget så skulle jag kunna tänka mig att förlänga 1 år med honom. Men inte i en 1a-center roll för Molle utan mer av en Hedman roll, ytterforward som bökar och stökar och håller sig runt kassen och slår in returer.

Tycker att det skulle kunna vara värt att testa, han kan ju givetvis inte kräva samma lön som han har nu även om han lär ju inte spela gratis. Kan ju hända att Molle skulle få ett lyft av att spela med Sundqvist också.

Men om inte Sundqvist är aktuell för Luleå så finns det ingen anledning att förlänga med Molle om han nu inte skulle lyfta sitt spel flera nivåer under slutet av serien.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 27 feb 2017, 17:18

Tror inte Mouillierat är det som gör att Sundqvist mot all förmodan kommer till oss. Det är två stora OM som är i vägen, för det första måste han vilja släppa NHL tanken och för det andra får inte SAIK vilja ha honom. Om båda dessa om slår in tror jag absolut vi kan vara med och konkurera.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken mån 27 feb 2017, 17:23

Cory Conacher ryktas till Lugano. Vem måste då bort från klubben?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 28 feb 2017, 23:29

Micke80 skrev:Tror inte Mouillierat är det som gör att Sundqvist mot all förmodan kommer till oss. Det är två stora OM som är i vägen, för det första måste han vilja släppa NHL tanken och för det andra får inte SAIK vilja ha honom. Om båda dessa om slår in tror jag absolut vi kan vara med och konkurera.

Tror inte heller att Molle skulle vara enda anledningen till att vi skulle lyckas värva Sundqvist.

Men det finns flera faktorer som talar för LHF. Sundqvists far har varit klubbdirektör i Luleå Hockey, så troligtvis bör Oskar också ha hållit på Luleå när han var yngre. Han är uppväxt i Boden och har säkert flera barndomsvänner därifrån som också håller på Luleå Hockey. Nästa säsong verkar vi mest troligt ha Bulan på ingång som tränare, han har hjälpt många spelare i Brynäs att göra kanonsäsonger offensivt, vilket kan öppna för ett bra NHL-erbjudande.

SKAIK däremot verkar vara på viss nedgång sedan Lasse Johansson och Wallson lämnade, dom är inte lika dominanta som tidigare. Sundqvist har varit i Nordamerika snart 2 säsonger och många av hans gamla lagkompisar har hunnit lämna SKAIK.

Finns säkert mycket som talar för SKAIK också men har länge tyckt att Emanuelsson och Sundqvist är dom spelare som vi bör ha störst chans att få hem till Norrbotten igen om om dom inte lyckas slå sig in i NHL.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Micke80 tor 02 mar 2017, 13:21

Sundance Kid skrev:
Micke80 skrev:Tror inte Mouillierat är det som gör att Sundqvist mot all förmodan kommer till oss. Det är två stora OM som är i vägen, för det första måste han vilja släppa NHL tanken och för det andra får inte SAIK vilja ha honom. Om båda dessa om slår in tror jag absolut vi kan vara med och konkurera.

Tror inte heller att Molle skulle vara enda anledningen till att vi skulle lyckas värva Sundqvist.

Men det finns flera faktorer som talar för LHF. Sundqvists far har varit klubbdirektör i Luleå Hockey, så troligtvis bör Oskar också ha hållit på Luleå när han var yngre. Han är uppväxt i Boden och har säkert flera barndomsvänner därifrån som också håller på Luleå Hockey. Nästa säsong verkar vi mest troligt ha Bulan på ingång som tränare, han har hjälpt många spelare i Brynäs att göra kanonsäsonger offensivt, vilket kan öppna för ett bra NHL-erbjudande.

SKAIK däremot verkar vara på viss nedgång sedan Lasse Johansson och Wallson lämnade, dom är inte lika dominanta som tidigare. Sundqvist har varit i Nordamerika snart 2 säsonger och många av hans gamla lagkompisar har hunnit lämna SKAIK.

Finns säkert mycket som talar för SKAIK också men har länge tyckt att Emanuelsson och Sundqvist är dom spelare som vi bör ha störst chans att få hem till Norrbotten igen om om dom inte lyckas slå sig in i NHL.

Missfrstå mig rätt, jag skulle älska att få "hem" honom, och vill han hem ska vi absolut göra ett ordentligt försök. Däremot är det inte värt att ha kvar Mouillierat för att få "hem" Sundqvist då jag tror att den faktorn påverkar i det närmaste ingenting.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 02 mar 2017, 14:14

OM Falk (som för övrigt har kontrakt över 17/18) och Mastomäki lämnar, samtidigt som Mouillierat höjer sig ENORMT i play-in/slutspel (om vi kommer dit) samt går ned ordentligt i lön. Ja då kan det KANSKE vara aktuellt.

Men jag vet inte om det ens är värt det då.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av pingu tor 02 mar 2017, 14:49

Molle är har inga verktyg som gör honom mer värdefull att satsa på än en lovande junis eller en billigare och mer passande spelare från t.ex. allsvenskan. Tar mycket hellre Dahlén från Timrå.

Masto tycker jag visar härlig inställning och är inte rädd att göra skitgörat framför mål t.ex. och kan mycket väl utvecklas till en stabil SHL spelare MEN han kan också vara lite långsam i vissa moment så Bulan får väl bestämma om han ska bli kvar!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dustin tor 09 mar 2017, 23:07

Mina betyg efter grundserien 16/17 i Luleå Hockey. Väljer att göra bedömningen utifrån förutsättningar och förväntningar, det innebär inte per automatik att jag tycker en spelare med 4 plus är en bättre spelare än en med 2.

+++++ Världsklass
++++ Överträffat förväntningar
+++ Väl godkänd
++ Godkänd
+ Underkänd
- Kass

+++++

++++
P. Emanuelsson
E. Emanuelsson
Hedman
Lundeström
Johan Forsberg

+++
Todd
Jaros
Falk
Själin
Engsund
Nässen
Melart
Gustavsson
Lassinantti

++
Harju
Sandström
Fabricius
Mastomäki
Rydahl
Sweatt

+
Mikkelsson
Schira
Lagace
Mouillerat
Junttila

-
Hillding
Kennedy


Sweatt ser jag som ett rejält gränsfall till att bli godkänd men han har ändå gjort 15 mål och hade kanske med rätt omgivning gjort 10 till. I övrigt är det våra utländska spetsspelare som floppat totalt vilket tvingat typ Forsberg och Hedman att kliva fram, även i produktion, samt gett utrymme åt Lundeström och Einar. Upp till bevis i kommande play-off för många av våra spelare.

De sju spelarna som antingen är underkända eller kass har varit tänkt att leda det här laget. Att de misslyckats är en stor del av att det här laget misslyckats. Det positiva inför nästa säsong är att 5 av dessa 7 mest troligt inte finns kvar i laget.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ferros fre 10 mar 2017, 00:11

Jag gav mig på en liten jämförelse mellan olika säsonger, för att ta reda på hur usel den här säsongen faktiskt varit (statistiskt). Då jag själv, innan jag gjorde sammanställningen, ansåg att det nog är den sämsta grundserie som jag själv upplevt Luleå göra, i alla fall där jag är gammal nog att analysera och förstå spelet ishockey. Jag vet inte i vilken tråd det hör hemma, admin får gärna flytta inlägget till lämplig tråd om det här är fel plats.

Hur som haver, så valde jag att göra jämförelsen från och med lockout-säsongen. Då går vi alltså 11 år bakåt i tiden. Varför just där? Lockout-säsongen känns inte så talande och bör därför inte vara med, vad som har varit innan kanske absolut vara aktuellt men någonstans vid runt 2005 så skulle jag vilja säga att vi kan tala om den moderna hockey, hockeyn på 90-talet och 2000-talets början är inte densamma som den som spelas idag. Dessutom tar det lång tid att gå tillbaka längre i tiden, samtidigt som viss information också blir svårare att få tag på. Så jämförelsen av Luleå Hockey säsonger i det här inlägget är alltså från säsongen 05/06 fram till den grundseriesäsong som idag precis har avslutats, alltså säsong 16/17. Eftersom Elitserien, under den tidsperiod jämförelsen är gjord, bestått av 50, 52 och 55 omgångar så har statistiken beräknats i "x per match", så att jämförelsen blir så rättvis som möjligt.

Följande jämförelse har gjorts (årets säsong är fetmarkerad med pil i varje lista):

(Placeras två säsonger på samma avrundad siffra så hamnar den säsong med högst oavrundat värde högst/lägst, beroende på vilken riktning listan har, annars placeras senare säsong lägre ner, oavsett vilken riktning listan går.)

Tabellplacering

11/12: 1:a
12/13: 3:a
10/11: 4:a
15/16: 4:a
05/06: 5:a
08/09: 5:a
13/14: 6:a
14/15: 8:a
06/07: 7:a
16/17: 9:a <--
07/08: 10:a
09/10: 10:a

Vinster per spelad match

15/16: 0,50
08/09: 0,47
11/12: 0,45
12/13: 0,45
05/06: 0,44
10/11: 0,42
13/14: 0,40
06/07: 0,38
14/15: 0,38
09/10: 0,34
07/08: 0,31
16/17: 0,31 <--

Antal poäng per match

12/13: 1,85
11/12: 1,82
15/16: 1,77
05/06: 1,66
10/11: 1,60
08/09: 1,58
13/14: 1,53
14/15: 1,44
06/07: 1,43
16/17: 1,35 <--
09/10: 1,34
07/08: 1,2

Gjorda mål per match

06/07: 3,10
05/06: 2,94
08/09: 2,70
15/16: 2,69
12/13: 2,64
09/10: 2,53
07/08: 2,52
13/14: 2,47
10/11: 2,34
11/12: 2,32
14/15: 2,31
16/17: 2,27 <--

Insläppta mål per match

12/13: 1,85
11/12: 1,89
10/11: 2,09
13/14: 2,09
15/16: 2,36
14/15: 2,38
08/09: 2,47
05/06: 2,48
09/10: 2,60
16/17: 2,61 <--
06/07: 2,96
07/08: 2,98

Powerplay-placering (%)

05/06: 3 (19,85%)
06/07: 3 (17,76%)
09/10: 4 (18,94%)
13/14: 5 (20,81%)
10/11: 5 (17,72%)
08/09: 6 (18,49%)
11/12: 9 (16,57%)
12/13: 9 (15,29%)
07/08: 10 (15,09%)
16/17: 10 (18,05%) <--
15/16: 11 (17,24%)
14/15: 11 (12,99%)

Boxplay-placering (%)

10/11: 1 (88,41%)
14/15: 3 (84,39%)
09/10: 3 (83,26%)
15/16: 3 (82,50%)
13/14: 5 (81,33%)
12/13: 6 (84,02%
11/12: 6 (83,46%)
08/09: 6 (82,02%)
05/06: 9 (81,75%)
07/08: 10 (80,21%)
06/07: 10 (80,13%)
16/17: 12 (76,43%) <--

Special teams% (Powerplay % + Boxplay %):

10/11: 106,13%
09/10: 103,30%
13/14: 102,14%
05/06: 101.60%
08/09: 100,51%
11/12: 100,03%
15/16: 99,74%
12/13: 99,31%
06/07: 97,89%
14/15:  97,38%
07/08: 95,30%
16/17: 94,48% <--

Antal gånger nollade

15/16: 2
06/07: 3
07/08: 3
11/12: 3
14/15: 3
08/09: 4
09/10: 6
10/11: 6
05/06: 8
12/13: 8
13/14: 8
16/17: 8 <--

Antal hållna nollor

11/12: 11
12/13: 8
10/11: 7
14/15: 6
05/06: 5
07/08: 5
13/14: 5
15/16: 5
16/17: 5 <--
08/09: 4
09/10: 4
06/07: 1

Eftersom det är svårt att få reda på vilka mål som har gjorts i tom målbur så har jag enbart med säsonger från och med säsongen 10/11 i följande del av jämförelsen.

Andel förluster som varit med ett mål (mål i tom bur och övertid borträknade)

13/14: 91,66%
14/15: 62,50%
11/12: 61,54%
15/16: 58,82%
10/11:  52,38%
12/13: 50,00%
16/17: 38,09% <--

Andel vinster som varit med ett mål (mål i tom bur och övertid borträknade)

16/17: 18,75% <--
13/14: 31,81%
11/12: 32,73%
12/13: 36,00%
10/11: 39,13%
14/15: 57,14%
15/16: 65,38%

-----------------------------------------

På det stora hela så hamnar årets säsong, 16/17, i botten på de flesta kategorierna. Hade inte serien utökats till 14 lag så är jag tämligen säker på att samtliga av oss skulle anse att det här är Luleå Hockey sämsta säsong i ”modern tid” (enligt min definition). Personligen, när jag väger in alla omständigheter runtomkring (ambitioner, mål, ekonomi, arena, spelarmaterial med mera), så anser jag att det här är den sämsta säsongen Luleå Hockey har gjort, i alla fall så långt tillbaka i tiden som den här jämförelsen sträcker sig. Vad ni andra tycker får ni, som vanligt, avgöra själva.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ferros fre 10 mar 2017, 00:39

Spoiler:

Jag satt själv och funderade på betyg till spelarna. Mina betyg skulle se ut så här:

+++++ Fantastiskt bra
++++ Väldigt bra
+++ Bra
++ Okej
+ Dålig
- Usel

Filip Gustavsson +++ (Bra när han fått chansen)
Joel Lassinantti ++++ (Bäst i laget, igen)

Oscar Engsund +++ (Stabil, få misstag och spelar efter sin begränsningar)
Christian Jaros ++ (För låg lägstanivå, spelar för sällan på sin högstanivå, slarvig och loj. Blixtrar till ibland och spelar som en toppback)
Ilari Melart ++++ (Bästa back i laget, flest poäng av alla backar och bäst defensivt också)
Brendan Mikkelson ++(Blandar och ger, inledde riktigt bra men blev sämre ju längre säsongen led)
Jan Sandström + (Dålig med puck och klarar inte riktigt av tempot längre, går bort sig, är för sällan bra riktigt bra)
Craig Schira + (Lagets klart sämsta back sista halvan av säsongen, gör många felbeslut och spelar otroligt lojt)
Pontus Själlin ++ (Stabil, gör få misstag)
Daine Todd +++ (Enda backen som konsekvent bidrar i anfallsspelet, väger lite lätt i egen zon men bidrar med mycket i passningsspelet)

Petter Emanuelsson +++ (Riktigt bra för det mesta, faller dock bort i perioder)
Einar Emanuelsson +++ (Står för många bra beslut med puck, bidrar med massor av energi)
Karl Fabricius ++ (Gör vad han ska, inget mer och inget mindre)
Andreas Falk ++ (Började säsongen bra men har varit rätt dålig under långa perioder, ser nonchalant och ointresserad ut för ofta)
Johan Forsberg ++++ (Jobbar alltid 100% och bidrar dessutom med en hel del mål, hjärtat i laget)
Johan Harju ++ (Smart, men loj, gör mycket bra men också en hel del dåliga saker, ser ut att sakna självförtroende)
Anton Hedman +++ (Bra säsong, bidrar med det har ska och lite till, hade en lite tyngre period på slutet)
Joakim Hillding - (Har bara sett ointresserad ut sedan han kom, vet inte ens varför han ville komma till Luleå?)
Julius Junttila + (Bra speed men omvandlar det inte till något av värde, betonghänder deluxe under stora delar av säsongen)
Tim Kennedy - (Totalt omotiverad till att spela för klubben, borde ha åkt hem tidigare än vad han gjorde)
Jacob Lagacé ++ (Spelmässigt mycket bra, vår bästa center om man bara ser till spelet, men produktionen har varit för dålig)
Christopher Mastomäki ++ (Gör det han ska och inte så mycket mer, tyvärr. Hade hoppats på mer redan i år)
Kael Mouillierat + (Ger alltid allt men räcker inte till, för många korkade utvisningar)
Gustav Rydahl + (Kämpade och slet men fick inte så mycket uträttat)
Bill Sweatt ++++ (Vår, utan tvekan, bästa forward; 15 mål är riktigt bra sett till förutsättningarna, skapar nästan allt på egen hand)

Det är för många med för dåliga betyg, speciellt bland de ledande spelarna. Samtidigt så är det flera tilltänkta ledande spelare (Mikkelson, Schira, Junttila, Kennedy och Mouillierat främst) som aldrig visat att de är toppspelare i SHL, så förväntningarna kanske helt enkelt för för höga på dem? Jag kan dock tänka mig att vissa av dem hade kunnat göra bra ifrån sig om de haft annorlunda miljö att jobba med. Vi kanske får se det redan nästa säsong, hos oss eller hos någon annat SHL-lag.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad fre 10 mar 2017, 11:11

Ferros skrev:Jag gav mig på en liten jämförelse mellan olika säsonger, för att ta reda på hur usel den här säsongen faktiskt varit (statistiskt). ....
Tack!
Klyschan "tabellen ljuger aldrig" tenderar att stämma.
Men vi ska också komma ihåg 13/14 , rönkens sista säsong, som också föll sönder i slutet och
inte alls blev det många hoppades.
Då blev vi alltså också nollade 8 gånger.

Två vinster till i serien så hade vi fortfarande spelat play-in.
Två vinster till nu, så är vi i slutspel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Wolfhunter fre 10 mar 2017, 20:14

Många intressanta inlägg.
Har suttit länge och undrat vad herrar Schira, Junttila och Lagace ska harva i för liga nästa år.
Bara inse att händer inte ett under (det sista något man som Luleåsupporters vant sig att hoppas på Smile ) är detta en säsong att inte minnas.
Tycker nog att herrarna
Nässen
Melart
Gustavsson och
Lassinantti
Övervärderas i betygen ovan.
Knappast mer än godkänt om man ser med lite objektiva ögon och bortser ifrån Lassis särställning som egen produkt, Melarts charm som BJÄSSEN, Nässén som lovande och Gustavsson som den jättetalang han är.
Klar underprestation från dem alla i mina ögon i jämförelse med de förväntningar åtminstone jag haft.
Synd vi inte fick trigga igång på derby-åttondelar.
Drömmer om kvartsfinal och någon form av Lidnersk knäpp de närmsta veckorna. Schira lär sig spela pucken i tid så att motståndarna inte får checka fast oss, Einar och Lundeström kliver upp ett snäpp och blir slutspelskungar, Lagacé slutar att tjura ihop på motståndare som kryper under skinnet och börjar se nät istället för att prickskjuta på magplattan, Harju blir smittad av Einars ungdomliga entusiasm och får en "syn" där Einar uppenbarar sig som Omark och nätet rasslar som aldrig förr, Hedman tar en kopp kaffe med Holma och plötsligt går ett ljus upp och några sitmål trillar in från #25....
och till slut fick de varann. I Vita Jeans.
Man blev glad.
Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 11 mar 2017, 13:03

Nöjer mig med att konstatera att inför säsongen så ställde vi ett lag på isen som inte var kompetent nog. Nyförvärven var inte på långa vägar de spelare som laget behövde. Något som ganska många här inne misstänkte redan innan pucken släpptes i höstas.

Att styra upp detta lag tillsattes tränare som inte heller var kompetenta nog att göra detta. Något som nästan alla fruktade långt innan säsongen var igång.

Betyg för detta är ett stort IG.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Number 69 lör 11 mar 2017, 13:52

Bill Sweatt kan knappt slå en passning rätt.
Sjukt snabb och ett riktigt fint skott, men sedan är det positiva slut.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Pajala lör 11 mar 2017, 14:05

Number 69 skrev:Bill Sweatt kan knappt slå en passning rätt.
Sjukt snabb och ett riktigt fint skott, men sedan är det positiva slut.

ja han har varit en stor besvikelse faktiskt men det gäller ju resten av laget, knappt någon som kan åka skridskor eller slå en passning rätt, att Foppa tillhör skaran som är bäst på att lyckas göra mål känns som ett betyg på hur jävla spetslösa resten av Luleå är.

Finns ju knappt någon som sätter in en hård tackling nå mer, Hedman är ju som en mjuk bumbibjörn på isen, han är som bäst när han får spela fysiskt men han har format sig efter Luleåmodellen, att inte göra något väsen av sig och inte synas på plan Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 11 mar 2017, 15:12

He-Man och även hela Luleå har väl snarare anpassat sig efter SHL-modellen. Inga hårda tacklingar, inget gruff, inga känslor.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Pontaking sön 12 mar 2017, 19:39

säg upp kontrakten med utfyllnadsspelare som kostar mer än de smakar såsom Harju, Sandström, Fabbe, Mikkelson, Schira och spela med juniorer i en fjärdeline för att frigöra pengar till riktiga pulver istället precis som frölunda och skellefteå gör.

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av pingu sön 12 mar 2017, 19:46

Saha skrev:säg upp kontrakten med utfyllnadsspelare som kostar mer än de smakar såsom Harju, Sandström, Fabbe, Mikkelson, Schira och spela med juniorer i en fjärdeline för att frigöra pengar till riktiga pulver istället precis som frölunda och skellefteå gör.

Håller helt med dig! Tänk OM Skuggan skulle våga att byta ut dessa spelare och få in några riktiga toppspelare istället!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dustin sön 12 mar 2017, 19:55

pingu skrev:
Saha skrev:säg upp kontrakten med utfyllnadsspelare som kostar mer än de smakar såsom Harju, Sandström, Fabbe, Mikkelson, Schira och spela med juniorer i en fjärdeline för att frigöra pengar till riktiga pulver istället precis som frölunda och skellefteå gör.

Håller helt med dig! Tänk OM Skuggan skulle våga att byta ut dessa spelare och få in några riktiga toppspelare istället!!

Fabbe, Sandström och Mikkelsson blir kvar. Har ju alldeles "nyss" förlängt deras kontrakt, idiotiskt nog.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 12 mar 2017, 20:17

Määk skrev:
pingu skrev:
Saha skrev:säg upp kontrakten med utfyllnadsspelare som kostar mer än de smakar såsom Harju, Sandström, Fabbe, Mikkelson, Schira och spela med juniorer i en fjärdeline för att frigöra pengar till riktiga pulver istället precis som frölunda och skellefteå gör.

Håller helt med dig! Tänk OM Skuggan skulle våga att byta ut dessa spelare och få in några riktiga toppspelare istället!!

Fabbe, Sandström och Mikkelsson blir kvar. Har ju alldeles "nyss" förlängt deras kontrakt, idiotiskt nog.
Skuggan med Cojones dem där fungerar inte tesammans!
Klarar man inte av att coacha ett hockeylag på ngn nivå så har jag svårt se hur i helsike han ska lyckas som GM ens, Han klarar ju fan inte ens att prata engelska så hur ska han kunna för handla då??
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock mån 13 mar 2017, 08:11

Inte för att jag tror dom kommer riva en massa kontrakt till nästa säsong, men jag anser att några av dom bör förhandlas bort.
Rydahls och Junttis kontrakt har jag varit inne på ett tag och står kvar vid den åsikten.

De bör även vara rätt säsong för att försöka hitta nya klubbar för kontrakterade spelare som inte passar in eller inte levererat enlig önskemålen.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Hellcop mån 13 mar 2017, 11:39

Old Brooklyn skrev:He-Man och även hela Luleå har väl snarare anpassat sig efter SHL-modellen. Inga hårda tacklingar, inget gruff, inga känslor.

Detta, det är fan beklämmande att se att knappt någon verkade bry sig i Malmö-matchen. Bara Mastomäki och Engsund som visade lite jävlar anamma oavsett vad det stod på tavlan. Någon procent av laget går in och grisar när alla måste göra det, kör över målvakt, whatever, det är inga som helst känslor där ute och det är så jävla tråkigt.

Melart och Hedman ska jaga smällar i ett sånt här läge, det ska vara handskar i varje ansikte, efter varje avblåsning, Engsund gör det men det räcker inte.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 13 mar 2017, 11:50

Alla vill att Juntillas kontrakt skall rivas men jag tror att det är en som definitivt skulle må bra av lite Bulan-hockey för att kunna prestera. Skillsen finns där, ge han förutsättningar bara.
Rydahlvärvningen begrep jag aldrig
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman mån 13 mar 2017, 12:28

Bamsefar skrev:Alla vill att Juntillas kontrakt skall rivas men jag tror att det är en som definitivt skulle må bra av lite Bulan-hockey för att kunna prestera. Skillsen finns där, ge han förutsättningar bara.
Rydahlvärvningen begrep jag aldrig
Rydahl var ju en ersättare för Sylvegård, en billig spelare som ska spela tufft helt enkelt, och kunna kasta in som extraspelare när det behövs en sådan.

Man såg väl ingen naturlig sådan i J20 (jag har ännu inte sett någon heller), så den värvningen är väl inget konstigt med egentligen. Sedan har han ju råkat bli skadad också och inte fått visa upp sig på riktigt. Tycker man kan ha lite is i magen med honom, det är ändå knappast någon lönepeng värd namnet som man blir av med.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet