2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

+36
Polyfemos
Tigerman
Lajon
Jokerman
amarule
Kapten Haddock
Rönken
Redbear
CKa
pingu
Norrlandstoken
Puckad
PM
Urken
Mange
Myrman
Old Brooklyn
HarryHaffa
Bamsefar
kokostrollet
Lulefan
NallePhu
Donten_
Hedanders
JuniorX
Dustin
hokkzorz
GLHF
Tony Moore
LulefanGBG
Ferros
Jonken
Pajala
Anthrax
MickkeJ
Admin
40 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Number 69 sön 19 feb 2017, 21:52

NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad sön 19 feb 2017, 22:14

Number 69 skrev:
NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?
Jag tror det här är tredje inlägget där du ifrågasätter Burra.
Vilka brister ser du hos honom, och vad är hans del i den tragedi vi skådat sen i höstas?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tigerman sön 19 feb 2017, 22:26

Puckad skrev:
Number 69 skrev:
NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?
Jag tror det här är tredje inlägget där du ifrågasätter Burra.
Vilka brister ser du hos honom, och vad är hans del i den tragedi vi skådat sen i höstas?
Tredje? Du har alltså inte noterat ännu att det är ett konsekvent inslag i princip alla inlägg från Number 69? Ungefär som Senator Cato "för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras"...

Edit: Fel av mig, efter att ha kollat så gäller det faktiskt bara ungefär vart tredje inlägg under denna månad. Cool

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz mån 20 feb 2017, 07:55

Puckad skrev:Jag tycker inte att han kört fast alls.
Han bidrar med mycket och verkar foka på annat än att bli desperat över en nolla i en statistik kolumn.

Jag håller med, han skapar mycket chanser själv och åt andra, han har serverat sweatt några riktigt fina mackor/pass. Tänk om han hade gjort mål på 10% av alla bra lägen han har haft i år. voine voine.

Jag skulle inte alls vara emot en förlängning av honom. Den där måltorkan kommer ju släppa nån gång det är ju bara som förgjort just nu. Det hade vart en annan sak om han hade vart som flera andra spelare, typ Hillding mfl som inte tillför ett skit.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Number 69 mån 20 feb 2017, 09:23

Puckad skrev:
Number 69 skrev:
NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?
Jag tror det här är tredje inlägget där du ifrågasätter Burra.
Vilka brister ser du hos honom, och vad är hans del i den tragedi vi skådat sen i höstas?

Enligt artikel under fjolårssäsongen har Burra ansvaret för anfallare och som mental coach.
Varken det ena eller det andra tycker jag har funkat under säsongen, kanske håller du med?

Sedan visade TV-bilderna ett snack mellan Burra och domaren efter utvisningen, alltså inte Petter.
Vilket ansvar i tragedin som Burra har är givetvis helt omöjligt att svara på men han är en del av ledartrojkan med ovan nämnda specialområden.

Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad mån 20 feb 2017, 10:34

Number 69 skrev:Enligt artikel under fjolårssäsongen har Burra ansvaret för anfallare och som mental coach.
Varken det ena eller det andra tycker jag har funkat under säsongen, kanske håller du med?
Sedan visade TV-bilderna ett snack mellan Burra och domaren efter utvisningen, alltså inte Petter.
Vilket ansvar i tragedin som Burra har är givetvis helt omöjligt att svara på men han är en del av ledartrojkan med ovan nämnda specialområden.
Den mentala biten handlar väl om att kunna presentera en målbild som man får laget att tro på och gå i döden för.
Juryn är väl ute angående om det var presentationen eller målbilden som brast.

Helt klart verkar samma presentatör fått oss att tro på det vi gjorde senaste matchen, och då menar jag inte bara att vi vann utan att vi inte började darra och vek ned oss i 3'e.
Jag ser inte att det är ett problem att Burra snackar med domaren, snarare ett bevis på engagemang. Rätt använt blir det ett engagemang som sprider sig. (Pelle Bäckman blir bara pinsamt.)

Det är inte Burras fel att Laggen inte gjort mål ,men det kanske är Burras förtjänst att Laggen fortsätter att jobba stenhårt och bidra i varje byte, varje match.

Burra har inte mer att bevisa än andra i tränartrojkan.
Och jag ser inte att det var Burras fel att Skuggan misslyckades med sitt uppdrag.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Number 69 mån 20 feb 2017, 15:45

Puckad skrev:
Number 69 skrev:Enligt artikel under fjolårssäsongen har Burra ansvaret för anfallare och som mental coach.
Varken det ena eller det andra tycker jag har funkat under säsongen, kanske håller du med?
Sedan visade TV-bilderna ett snack mellan Burra och domaren efter utvisningen, alltså inte Petter.
Vilket ansvar i tragedin som Burra har är givetvis helt omöjligt att svara på men han är en del av ledartrojkan med ovan nämnda specialområden.
Den mentala biten handlar väl om att kunna presentera en målbild som man får laget att tro på och gå i döden för.
Juryn är väl ute angående om det var presentationen eller målbilden som brast.

Helt klart verkar samma presentatör fått oss att tro på det vi gjorde senaste matchen, och då menar jag inte bara att vi vann utan att vi inte började darra och vek ned oss i 3'e.
Jag ser inte att det är ett problem att Burra snackar med domaren, snarare ett bevis på engagemang. Rätt använt blir det ett engagemang som sprider sig. (Pelle Bäckman blir bara pinsamt.)

Det är inte Burras fel att Laggen inte gjort mål ,men det kanske är Burras förtjänst att Laggen fortsätter att jobba stenhårt och bidra i varje byte, varje match.

Burra har inte mer att bevisa än andra i tränartrojkan.
Och jag ser inte att det var Burras fel att Skuggan misslyckades med sitt uppdrag.

Ja, är man en ledartrojka så delar man ansvar i med och motgång. Det är ju inte så att "allt var Skuggans fel" och "nu vinner vi igen tack vare Petter".
På samma sätt som laget består av enskilda spelare bestå lagledningen av enskilda ledare.
Burra har en del i de usla resultaten precis som Petter och Skuggan och Spelarna.
Diskussionen bör/skall inte handla om personen Skuggan och vad man nu kan tänkas tycka om honom, enligt mig.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 21 feb 2017, 04:46

Number 69 skrev:
NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?


Det var väl Lagace som skrek till sig abuse? han åkte åteminstone ut för två st abuse ser båset rätt bra från vart jag sitter och kan inte minnas att det var någon domare i närheten då Lagace missade målet.

Håller ang Petter han har ingenting att göra med våra två vinster (en skulle ju dessutom vart en oavgjord då KHK fick ett mål bortdömt)
Dessutom så var vi inte värda poängen mot Frölunda vi fick två väldigt billiga mål (nåja vi har haft vår beskärda del av otur under säsongen så det var kanske lite payback time) Hedmans och Einars..

Det gjorde att vi kunde kriga till oss segern mot ett lojt Frölunda

Jag som satt på plats kan säga att det brann knappast i ögonen på Frölunda spelarna dom såg tämligen loja och ointresserade ut medans vi kämpade med näbbar och klor för att hålla dom borta från slottet men det kändes som att om dom bara VILLE så skulle dom kunna lägga in en växel till..

Det var klass skillnad på lagen precis som mot Växjö vi vann på att motivationen var mycket större och att vi hade kniven mot strupen Frölunda hade egentligen inget att spela för och ligger nog i hårdträning inför slutspelet..

Själva spelet är exakt likadant som under Skuggan..
Men det fattar ju inte vissa här inne..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hedanders tis 21 feb 2017, 05:37

[/quote]
Själva spelet är exakt likadant som under Skuggan..
Men det fattar ju inte vissa här inne..[/quote]

Spelet är INTE likadant som under skuggan då spelarna nu hittat ett "go" på isen och tror på sig själva.

Me det fattar ju inte vissa här inne...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Norrlandstoken tis 21 feb 2017, 06:50

Helt enkelt för tidigt att spekulera kring hur vida Skuggans avgång har bidragit till det positiva. Låt det gå någon match till så lär vi se om laget lyfter sig eller faller tillbaka ner i pannkakssmet en igen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz tis 21 feb 2017, 07:06

Kan folk släppa det där med skuggan snart? Jag är nöjd oavsett vem som står i båset så länge vi vinner och spelet ser hyggligt ut.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dustin tis 21 feb 2017, 07:18

Lasse Proppmätt skrev:
Number 69 skrev:
NallePhu skrev:DET har VÄNT mina vänner DET vänner tamjefan känns så underbart Petter har fixat detta

Petter fixat detta? Inte i min bok. Två sista matcherna har präglats av ett ovanlig tursamhet, bara att tacka och ta emot.
Vem skrek till sig Abuseutvisningen förresten? Burrra?


Det var väl Lagace som skrek till sig abuse? han åkte åteminstone ut för två st abuse ser båset rätt bra från vart jag sitter och kan inte minnas att det var någon domare i närheten då Lagace missade målet.

Håller ang Petter han har ingenting att göra med våra två vinster (en skulle ju dessutom vart en oavgjord då KHK fick ett mål bortdömt)
Dessutom så var vi inte värda poängen mot Frölunda vi fick två väldigt billiga mål (nåja vi har haft vår beskärda del av otur under säsongen så det var kanske lite payback time) Hedmans och Einars..

Det gjorde att vi kunde kriga till oss segern mot ett lojt Frölunda

Jag som satt på plats kan säga att det brann knappast i ögonen på Frölunda spelarna dom såg tämligen loja och ointresserade ut medans vi kämpade med näbbar och klor för att hålla dom borta från slottet men det kändes som att om dom bara VILLE så skulle dom kunna lägga in en växel till..

Det var klass skillnad på lagen precis som mot Växjö vi vann på att motivationen var mycket större och att vi hade kniven mot strupen Frölunda hade egentligen inget att spela för och ligger nog i hårdträning inför slutspelet..

Själva spelet är exakt likadant som under Skuggan..
Men det fattar ju inte vissa här inne..

Nej, spelet ser inte exakt ut som under Skuggan. Det är konstigt att när vi förlorade med Skuggan som tränare så var det pga otur, skador etc och nu när vi vinner med Petter i båset så är det tur och flyt. Jag är av den åsikten att tur och flyt förtjänar man. Vissa enskilda situationer i en match kan vara tur/flyt men sådant jämnar oftast ut sig under matchens gång, än mer under en hel serie. Men visst har det varit små marginaler både mot Frölunda och Örebro som gjort att vi vunnit. Men den absolut viktigaste egenskapen, som skiljer sig från när Skuggan var tränare, är att vi börjar få ett FUNGERANDE FÖRSVARSSPEL. Därför har vi lyckats stänga båda dessa matcher och ta tre poäng. Luleå Hockey har fortfarande många brister i sitt spel men har vi ett fungerande försvarsspel ger vi oss chansen till tre poäng varje kväll.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar tis 21 feb 2017, 10:59

Tycker nog att vi ser en klar förbättring, definitivt i försvarspelet men även rakare uppspel, eller försök i alla fall, och mindre omständigt i anfallszon sen skuggan sparkades uppåt.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz tis 21 feb 2017, 12:32

Bamsefar skrev:Tycker nog att vi ser en klar förbättring, definitivt i försvarspelet men även rakare uppspel, eller försök i alla fall, och mindre omständigt i anfallszon sen skuggan sparkades uppåt.


Det är alltså "Skuggan som GM-effekten" vi ser lol!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar tis 21 feb 2017, 13:26

hokkzorz skrev:
Bamsefar skrev:Tycker nog att vi ser en klar förbättring, definitivt i försvarspelet men även rakare uppspel, eller försök i alla fall, och mindre omständigt i anfallszon sen skuggan sparkades uppåt.


Det är alltså "Skuggan som GM-effekten" vi ser lol!

På sätt o vis då. Suspect
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2017-02-18, SHL-omgång 45, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet