Mattias Öhlund

4 posters

Gå ner

Mattias Öhlund Empty Mattias Öhlund

Inlägg av Tony Moore tis dec 20, 2016 11:56 pm

Ring of Honour Ceremony (Dec. 16, 2016)
The Vancouver Canucks induct defenceman Mattias Ohlund into the Ring of Honour prior to their game against the Tampa Bay Lightning at Rogers Arena. Ohlund becomes the sixth member of the Canucks Ring of Honour.


Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av Jokerman fre nov 29, 2019 11:45 am

Mattias Öhlund A25c3910
Mattias Öhlund 17291210

Mattias Öhlunds säsong 95/96 var helt fantastisk! Framröstad i drömfemman säger det mesta! Fick lite Robban Nordmark vibbar när jag såg Mattias Öhlund kommer jag ihåg. Personligen håller jag Robban högre än Mattias Öhlund men det är ju jag det..jag håller Robban som bästa backen i föreningens historia.


Mattias Öhlund är alltid välkommen till Delfinen. I dagens PT läser jag dock att Mattias Öhlund sålt huset i Piteå för 7 miljoner så han kommer ha lite längre till Delfinen än tidigare...

Luleå HF
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av Jokerman sön feb 07, 2021 7:26 pm

Ljudpodd: Niklas Holmgren möter Mattias Öhlund, SM-guld -96  cheers  VM-guld -98. OS-guld 2006. 909 NHL-matcher. Är Vancouvers främsta back poäng- och målmässigt genom tiderna (gäller väl fortfarandtror jag). Ändå ser han på sig själv i första hand som en defensiv back. Lasse Lindgren var ett riktigt bra stöd då han var i 20-årsåldern.

Osten: ”Krävande. Fick ut otroligt mycket av laget”.
Bäste han mött: ”Sidney Crosby. Komplett.”
Messier: ”Intensiv.”
Bäste backen han spelat med: ”Niclas Lidström”.

Öhlund har humor: ”Mike Keenan skulle inte ha varit perfekt idag”.  Så hanterades hjärnskakningar av NHL då Öhlund var där: ”Ok, du har ont i huvudet, här är två Alvedon”.

Träningarna sista säsongen: ”ok vad ska jag ta? piller eller sprutor? Nä jag tog piller igår så det kan vara farligt att ta det idag”. Om knäskadan som avslutade karriären - från 47:30
Lyssna här

Från 2017.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av 27 Öqvist sön feb 07, 2021 10:44 pm

"Personligen håller jag Robban högre än Mattias Öhlund men det är ju jag det..jag håller Robban som bästa backen i föreningens historia".

Håller inte med om ovanstående. Robban byggde upp sig för mycket och blev alldeles för orörlig. Defensivt var inte Robban N någon superback, men skottet var i toppklass. Erik G är betydligt bättre. Robert Normark är tyvärr väldigt bitter på LHF vilket jag fick höra när min son spelade i samma turnering som Roberts son. Han återvände heller aldrig till LHF. Håller både Öhlund, Petter N och Mertzig mfl som bättre än Robert N!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av Jokerman tis feb 09, 2021 11:10 pm

Mattias Öhlund i NHL

Folk här hemma fattar inte hur dominant Mattias Öhlund var i NHL.

Alexander Edler har berättat att Öhlund var viktig för honom när han kom till Vancouver.

- Han betydde mycket för mig. Det var nyttigt att bara se och följa honom varje dag. Hur professionell han var och han hade alltid en hög lägsta nivå. Det kändes som att han alltid var bra, sa Edler.

Får en att tänka på en viss Janne Sandström. Öhlund och Sandström -  Öjebypojkar! Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av 27 Öqvist tis feb 09, 2021 11:32 pm

Ja håller jag med om. En av de bästa defensiva backarna i NHL!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av Jokerman ll lör okt 23, 2021 7:38 pm

Messier gör sitt 600ade mål när han spelade med Öhlund i Canucks -98.

Rätt svagt målvaktsspel måste man väl ändå säga...
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1270
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Öhlund Empty Sv: Mattias Öhlund

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet