2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

+31
NallePhu
Hedanders
wilmus2007
Lajon
Davidoff
tibet
icemask
Ferros
Urken
Tigerman
Mange
stormvägen
pingu
Dustin
Lulefan
Sportsman
Donten_
Donowitz
Anthrax
Number 69
Puckad
Norrlandstoken
Qirren
Redbear
amarule
Kapten Haddock
JuniorX
GustenA
Pajala
Bamsefar
Admin
35 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock fre 02 dec 2016, 23:00

Nu får för fan tränarna vakna upp!!!!!!!!!

Om någon har frågor på den uppmaningen, så får ni ställa den!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av stormvägen fre 02 dec 2016, 23:03

Kapten Haddock skrev:Nu får för fan tränarna vakna upp!!!!!!!!!

Om någon har frågor på den uppmaningen, så får ni ställa den!

Skifta C pronto, är en annan grej. Fem år med Mr Niceguy, nja.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Number 69 fre 02 dec 2016, 23:04

farre skrev:Jag var jävligt glad och stolt i allafall. MEN jag hade även förra säsongen synpunkter på lagbygget och kommenterade flera gånger vår centerbrist. och det innan säsongen startade och det till och med, med tanke på att Wallmark skulle tillbaka. Jag är helt säker på att vi hade kunnat gå hela vägen med en riktig förstecenter. Och det står jag för. Så mycket pengar som spenderades på kompetenta yttrar och ingen som kunde mata dessa med puckar.
Tro fan att Mickflickier och Rajala såg håglösa ut allt som oftast. Vad hade de för chans att lyckas?

Flicks sågs aldrig håglös ut vad jag vill minnas.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Number 69 fre 02 dec 2016, 23:09

NallePhu skrev:
Number 69 skrev:Ähh, visst var Frölunda bättre men vi tar revansch imorgon.
Lule kunde matcha Frölunda i andra och ytterligare en match borde driva upp tempot så det blir sex poäng nästa vecka innan uppehållet.
Komigen Lule!
Kommentatorn däremot visade att han har ingen koll alls i intervjun med Skuggan efter matchen, vilket lätt inses.
Kom in i matchen nu och plocka av skygglapparna och inse att laget inte håller i alla dess beståndsdelar!
Skygglappar? Hockey är som livet, ibland upp ibland ner. Jag väljer att inte vara en "hatare" som många på detta forum som närs och inspireras av motgångar. Jag väljer att stötta mitt lag i motgång!
Förlåt men kan någon ge mig adressen till forumet för Lule hockeys supporters?
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av farre fre 02 dec 2016, 23:12

Nä grabbar, nu avrundar jag för kvällen och fokuserar på morgondagens bataljer, både på brottningsmattan och senare på kvällen, hockeyn.

Ha det bäst allihopa och ber om ursäkt för att jag varit irriterad.
Man blir ju lätt frustrerad när INGENTING händer trots så många varningslampor.

Godnatt på er
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 02 dec 2016, 23:24

Så enkelt. "grundproblemet är att vi saknar spelare som är bättre än våra motståndare"

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Ferros fre 02 dec 2016, 23:29

JuniorX skrev:
farre skrev:Nu blir jag lack på riktigt!
Vi har ju varit ett gäng här på forumet som varit klarsynta innan ens säsongen började.
Själv blev jag ju till och med avstängd i mitten på sommaren för att jag realistiskt nog sågade det här laget och ostens sätt att bygga lag.
Så lägg ner det där med spåtanter. Det är ju ni som varit orealistiska och svalt  Ostens floskler med hull och hår. Och fortfarande sitter där och försvarar clownen  trots facit från nästan halva säsongen.
Så vilka har egentligen varit realistiska?

Och i matchen mellan de Klarsynta och de Ignoranta står det nu.... 4-0?
Jag förstår inte den här sortens argumentation överhuvudtaget?
Jag förstår inte vad den syftar till. Och jag förstår inte vad den ska leda till.

Om du påstår en sak och anser att du får rätt i det gentemot mig som påstått något annat så innebär det... vad?
Att du därmed har rätt i allt det du hädanefter påstår? Att du ska ha första tjing på att påstå något? Att ingen nånsin ska säga emot dig?

För mig känns det bara som du sitter i sandlådan och bygger slott som är större än alla andras. Till vilken nytta?

Jag tror snarare att det är en slags frustration. Vi var många som sa att årets satsning skulle gå åt helvete, att det var ett felval med Skuggan som tränare, vi var ännu fler som under försäsongen sa att det här inte kommer att hålla att spela på det sättet som man försökte att göra.

Det är frustrerande att ha rätt, att vi var så många som kunde se att allt skulle bli fel. När vi inte ens jobbar med det, eller har någon utbildning i ämnet. Borde inte då herrarna som styr kunna se detta, och har jobbat med hockey i flera år, och försöka att förhindra att det skulle bli som det sedan blev?

Det är inte kul att kunna sitta på sidan av, och säga att det här kommer att bli fel, det här kommer också att bli fel och det här kommer att bli ännu mer fel, och att de som sedan styr inte ser samma saker, av olika anledningar, och att det sedan blir fel på exakt de sättet som man själv har sagt. Speciellt inte när det handlar om något som man bryr sig mycket om, och lägger extremt mycket tid på. Då handlar det inte om "vad var det jag sa", utan snarare att påvisa att det måste finns en enorm inkompetens hos de som styr, för att det ska kunna bli så här, eftersom många, mindre kvalificerade, uppenbarligen kunnat se enorma brister i det som Luleå Hockey har presenterat inför och under säsongen, men de som styr inte gjort det.

Då handlar det inte heller om pessimister, som alltid säger att allt är fel, utan om helt vanliga supportrar.

Jag själv brukar i princip alltid vara väldigt positiv till Luleå Hockey, men inför den här säsongen så sa jag att jag inte trodde på det som Luleå Hockey presenterade, vilket också visade sig vara rätt, åtminstone hittills. Så jag är inte en sån som alltid är pessimistisk, utan snarare en hoppfull realist, men ibland måste man även kunna se att Luleå Hockey kan göra fel.

Just nu har vi ett helt okej lag på pappret, med flera spelare som underpresterar, en spelsystem som är otydligt och inte fungerar, vi skapar knappt några målchanser, och släpper till massvis av sådana i varje match. Vilket är ungefär det som många av oss fasade för, när säsongen drog igång. Det är, enligt mig,  ett underbetyg till framförallt tränarna, men även till Osten. De borde, med sin bakgrund, ha kunnat förutse att det skulle bli så här, och det är frustrerande att de inte kunnat göra det. Och det blir ännu mer frustrerande när det är vissa personer som alltid ska försvara både Osten och tränarna, trots att det är uppenbart att de inte skött sitt jobba speciellt bra till den här säsongen.

Vill dock påpeka att jag inte är en av dem som lägger så stor skuld på Osten, utan mest på tränarna. Då jag anser att man spelar en naiv ishockey, och man verkar inte ha tränat grundspel tillräckligt mycket. Jag kan nästan misstänka att man tränat, generellt sett, för dåligt inom de flesta områdena, med tanke på hur dåligt det ser ut. Vilket jag också lägger på tränarna.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lajon fre 02 dec 2016, 23:31

farre skrev:Nä grabbar, nu avrundar jag för kvällen och fokuserar på morgondagens bataljer, både på brottningsmattan och senare på kvällen, hockeyn.

Ha det bäst allihopa och ber om ursäkt för att jag varit irriterad.
Man blir ju lätt frustrerad när INGENTING händer trots så många varningslampor.

Godnatt på er
Sov gott, i morgon är en ny dag. Jag förstår din frustration men jag tror inte att en match borta mot Frölunda är den match där vändning skulle komma.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Ivanhoe fre 02 dec 2016, 23:44

Det är bara att konstatera att vi ligger en bit efter topplagen just nu. En stor del i det är givetvis att vi haft ovanligt mycket skador/avstängningar..  Dvs otur.

Sen måste man konstatera att Luleå skulle behöva nytt blod på forwardsidan X2. Kennedy och Molle är tyvärr en stor flopp (Kennedy) och en liten flopp..(Molle) Gissar att Luleå jobbar hårt på att få iväg åtminstone Kennedy.  - Där kan man hoppas att Luleå har råd att värva en forward/center (center helst) som kan gå in och förstärka laget direkt.   I mina ögon börjar det brådska att få ut Kennedy och få in en förstärkning.

Tycker spelet sett ganska bra ut stundtals. Men på slutet när vi drabbades av många backskador, har vi tyvärr också tappat självförtroende i gruppen p.g.a av att förlusterna börjar stapla upp sig..  

Om den negativa trenden håller i sig även när vi har ett fullt lag.. Då kan jag tänka mig att Rönnqvist skulle vara ett bra alternativ att kalla in.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av wilmus2007 lör 03 dec 2016, 08:07

Igår sa cmore att Lagace inte gjort mål på 39 matcher, sist var 16 februari 2016....
Fakta som svider när det är spelare som SKA göra poäng....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Anthrax lör 03 dec 2016, 10:46

Undrar om Filip får stå idag..

Blir torsk idag igen. Man hoppas på ugnsbakad lax med färsk kokt potatis men får samma rätt varje match..
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad lör 03 dec 2016, 11:14

Så har det gått en natt sedan vår första match mot Frölunda.
På plats på bortastå (sitt) så kunde jag se att det stod 11-0 i skott till fhc i första.
Sista 5-6 minuterna spelade vi tillslut en hel del i deras zon, även om det var uddlöst.
1-0 till fhc kändes som en stöld av oss.

Andra perioden tyckte jag att vi vann på poäng.
För en gång skull ägnade vi en andra period åt att vara i anfallszon,
och ge motståndarna problemet med att få långt till båset.
Jag tycker nog att detta var en av de bättre andraperioder vi gjort.

I tredje så trillar målen in, och vi orkar inte stå emot, börjar chansa och fler trillar in.
2 ramträffar och ett bortdömt mål förbättrar inte dagen.

1.an är snyggt av fhc där vi hamnar 3 runt egen kasse och det blir för få kvar för att markera de som är kvar. Ändock ett litet felbeslut av Anton att täcka för backskottet i stf killen i slotet.

2-0 , som dödar matchen, bär signum av junior misstag.
Sekvensen innan kan Einar lyfta ut pucken rätt enkelt men den plockas upp av backen på blålinjen. Anfallet fortsätter och vi lyckas med konststycket att lämna halva zonen helt ren. Ändå gör dom inte mål förrän en sargstuds senare när alla står och tittar i chock över vad som sker.

Resten är transport, och det rinner iväg lite grann. Big deal.

Uddlöst framåt. @Pajala plockade det i somras: "Vem f-n s kall göra målen?".
- Och detta var mot deras andremålvakt.

Det vore helt fantastiskt att få spela med ordinarie lag några matcher, vad nu det är med Tim som nalle-försäljare.
Juniorerna gör det bra, men de är inte dom vi värvat för att bygga det här laget.

Och så äter det mig att se Julius mål dömas bort efter att ingen ens brytt sig om att kolla DIf tennis-smash.


Jag spanade även in intervjun med Engsund innan matchen, och det kändes som han gled förbi 'spelsystem' fort, jag fick den otäcka känslan at han inte imponerades... Han pratade hellre om bra stämning

Nå, ikväll är det nya tag!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock lör 03 dec 2016, 11:14

wilmus2007 skrev:Igår sa cmore att Lagace inte gjort mål på 39 matcher, sist var 16 februari 2016....
Fakta som svider när det är spelare som SKA göra poäng....

De måste sitta i väggarna att många poängspelare levererar mindre poäng när dom kommer till oss!
Laggen verkar vara helt utan självförtroende.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 03 dec 2016, 11:33

Sicket skitsnack att alla sa si eller så inför säsongen
Ransaka er själva förfan den enda som var negativ hela tiden var pajala

Och han som tjatade om en första center förra säsongen och guld mm
Allvarligt Wallmark spelar i första linan i NHL idag menar du då att han inte skulle vart en första center i SHL förra året?
Enligt denne var Wallmark är väl om möjligt en 3:e eller 4:e center i LHF?
Att han spelar i första linan i NHL idag typ 1 år senare är oväsentligt han har nog blivit så mycket bättre efter LHF sejouren att han platsar i en förstakedja i NHL om han skulle råka komma tillbaka till LHF är han given i 4:e linan helt klart..

Allvarligt vad trodde ni igår?
Att vi skulle åka ner till GBG med ett gäng juniorer som dessutom har ett naggat självförtroende och sen spela ut Frölunda som bara förlorat EN hemmamatch den här hösten i serien och bara släppt in 13 mål på dessa 13 matcher..

Men det släpper vi nu till saker som måste förbättras

Farten i spelet måste upp flera snäpp om vi ska kunna kunna ta oss till topp 6 vi har haft ett par matcher där farten varit tillräckligt bra.

Men tyvärr så är det för få matcher och vi har aldrig spelat 60 min i samma tempo sanningen är att vi spelar knappt 6 min i samma tempo utan vi spelar kanske 60 sek i samma tempo sen måste vi lätta på gasen..
Vi som skulle vara bättre tränade än Skellefteå enligt fystränaren..
Skärpning..
Vi lyckas ändå gneta till oss poäng på nåt märkligt sätt men ska det här spelet funka så måste vi ligga nära varandra och spela med hög fart i alla byten matchen igenom..

Vi spelar med hög fart 3 byten per match..

Försvars spelet måste bli oerhört bättre och det gäller framför ALLT hur forwards agerar och hjälper sina back kollegor och mest gäller det Harju varje gång hans lina hamnar i egen zon blir det en målchans för motståndarna kan knappast vara en tillfällighet eller hur?
Och dom spenderar mycket mer tid i egen zon än i anfallszonen..

Att Harju sen åker omkring på en skridsko och "skjuter" sig fram med den andra skridskon är inte speciellt kul att se han har faktiskt två ben och åk skridskor som vanligt istället det går fortare då
Det ser kanske inte lika coolt ut men är fan så mycket effektivare om man vill slå sin gubbe.

Att Harju linan sen är totalt uddlösa framåt gör ju inte saken bättre..
Tycker synd om Juntilla som måste vara i den omgivningen..

Våran s.k 4:e lina är inte alls på samma nivå i år som förra året det är också en bidragande orsak till att vi inte går bra som lag förra året kunde den ju döda tid ta pucken in i anfallszonen man var också bra i egen zon nu är dom ofta tillbakatryckta går bort sig och alla ligger på - minus 5 eller mer i +/- statistiken..

Sen har vi en till problem lina den med Lundeström Kael Sweatt samma fenomen där som med Harju linan oerhört uddlösa framåt och en katastrof bakåt alla ligger på minus..

Och när vi ändå är inne på problem alla ser väl vad det är som inte funkar i laget?

Ser en del spy ut sig om icke spelide en annan att vi har för komplicerad spelide för materialet mm

Sanningen är att vi har en ganska vanlig spelide som alla spelare lär sig rätt tidigt i karriären och det finns många lag i serien som spelar ganska likt oss vilka det är tänker jag inte avslöja det bör alla som påstår sig se icke spelide och eller komplicerad spelide kunna se med blotta ögat..


Såna där papegojkommentarer är ju uppsnappat från nån blogg eller artikel i nån tidning (Pelle i NSD t.e.x vars kunskap i hockey är på samma nivå som min kunskap om raketforskning d.v.s NOLL kunskap) och saknar verklighetsgrund..

Vad som gör att spelet hackar är att vi ligger för långt ifrån varandra för att spelet ska kunna funka vi åker för lite skridsko och vi försöker slå långa pass som ska öppna upp det leder 96 fall av 100 till en icing eller offside eller ett felpass som hamnar hos motståndaren istället och vi får jaga istället för att bli jagade vilket ju gör att vi blir trötta..

Sen när vi hamnar i underläge så tappar vi tron på oss själva och börjar köra soloräder istället..

Vad som är alarmerande i vårt lag är att dom enda farligheter vi skapar i anfallszon när någon annan kedja än falk linan är inne är när någon back beslutar sig för att gå på en offensiv räd gör dom inte det så fastnar vi allt som oftast kring sargerna och till slut förlorar vi puck..

Ett annat dilemma är tiden på bytena jag tycker alla kedjor är inne alldeles för länge på isen för att vi ska kunna utgöra ett allvarligt hot efter ett tag tappar vi tempo blir stillastående och tappar puck för att sen hamna i egen zon och väl där är vi så trötta och så rädda att göra bort oss så vi orkar inte spela oss ut utan flippar iväg den i panik vilket ofta leder till en icing eller att vi får motståndaren över oss igen och vi blir fastcheckade i egen zon..

Där saknas det DISCIPLIN var inte så jävla spelkåt om du vart inne 30-40 sek och vi äger puck istället för att försöka starta ett halvhjärtat anfall ofta genom att åka själv med puck och sen bli stum nånstans vid tekcirkeln spela hem till back istället och åk å byt förfan och gör det i full fart och släpp in en på isen med friska ben..

Spelmässigt tycker jag vi går rätt väg det kanske tar 2-3 år innan det slår väl ut..

Då har vi en stabil grund med juniorer med hjärta för klubben och vi kan köpa in spets vi kan göra oss av med en del gamla stofiler som inte håller måttet längre..

Som jag ser det så måste det till en hel del förändringar i kedjorna för att få igång fler spelare..

Jag satte upp ett förlag för nån match sen och fick ett litet mothugg men jag kan ju trycka på att förra året var jag en av VÄLDIGT få som ville stoppa in Grana som center i första linan jag blev dumförklarad mer än en gång ingen bad såklart om ursäkt och sa att jag hade haft rätt efteråt
En annan sak jag ville ändra på var Fagervall hockeyn jag ville se ett enklare spel och skapa mer balans i kedjorna så skedde ju till slut och det gav resultat..

Det vill jag inte i år då vi inte spelar som under Fagervall däremot vill jag se lite rockarder i kedjorna framförallt då t.o.m en blind höna ser att det är bara en kedja som fungerar.

En annan sak jag hakat upp mig på är att tränarna sällan toppar laget med rätt gubbar det är ju alltid EN spelare som får oerhört mycket speltid trots att han vart iskall hela matchen och det kan sitta spelare på bänken som är mycket hetare.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dustin lör 03 dec 2016, 11:42

Lucus Wallmark har inte spelat en NHL-match hittills så han är väldigt långt ifrån en 1a line. Resten av svamlet orkar jag inte kommentera

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala lör 03 dec 2016, 11:58

Att Kennedy och molle är tokfloppar inser alla, men det är flera som verkligen inte har levererat.

Lagacé är ofattbart dålig, blir bara sämre hela tiden, ramlar hela tiden och missar precis alla lägen oavsett om det är öppet mål.

Junttila var en måltjuv i Finland, men han har bara lyckats göra 2 mål och halva serien är snart spelad, en flopp faktiskt fast han har fart och försöker, SHL är en betydligt bättre liga än FM ligan.

Harju, han blir man inte klok på, visst hittar han några fina pass men han har ju tappat förmågan att göra mål, just den förmågan som kompenserade hans brist på fart, en riktigt svag kapten som inte visar vägen.

Sweatt försöker men hans iskalla medspelare drar ned han i skiten, tyvärr.

Rydahl .. nej nej nej.

Foppa och Fabbe och Masto har faktiskt blivit riktigt usla, kan vara så att motståndarna är betydligt bättre men dom bidrar inte till mycket varken framåt eller bakåt, känns överflödiga i dagens SHL.

Tredje kedjan får godkänt, den enda som försöker iaf, Hedman har lyft sig, det trodde jag inte men bara krypa till korset och erkänna det, Luleås bästa kedja just nu.

Juniorerna gör det bra men SHL är en bra liga och dom räcker inte till för att bidra till att vi börjar vinna matcher. (ännu)

Sen så hyllar många Luleås backar, tycker faktiskt vi har en dålig backsida, Sandström är tokslut och Luleå borde ha avslutat samarbetet för 2 år sedan, Jaros är ännu för grön, varvar fina grejer med junior misstag som är horribla, Daine Todd har inte överraskat alls åt det positiva hållet.

Amnér är inte en spelare för SHL och han hamnar i HA inom 1 vecka.

Mikkelson är bättre nu men första 10 matcherna var han absolut sämst på plan.

Chira och Melart är hyfsade och får godkänt men inte mer.

Vi har bra målvakter som gör sitt bästa, får godkänt iaf.

Vad blir summan av detta då ?

Ja kryddar man med orutinerade tränare så blir det ett fiasko, att vi ligger på plats 10 är faktiskt en godkänd insats, det spel som vi visar upp borde rendera en plats 12 efter Örebro och Djurgården, det har inget med domare och otur att göra, vi har helt enkelt ett lag som är riktigt dåligt.

Wikegård sa en bra grej angående Rögle, det signifika för ett bottenlag är att dom oftast spelar hyfsat och förlorar bara med 1 mål men det blir likväl nästan alltid en hedersam förlust.

Det speglar just Luleå, alltid dessa "tänk om domaren hade dömt mål istället" "fan vad vi får utvisningar mot oss" "alltid ett par skott i stolpen" "vilken otur vi har"

Alla dessa "motgångar" i matcherna speglar faktiskt hur dåligt laget spelar, det finns inga andra bortförklaringar, tyvärr .... vi är helt enkelt för dåliga.

Bara min personliga syn på årets trupp, jag såg det redan i somras och trodde på en plats 8, såg helt enkelt inte vilka som skulle göra mål, sen att Malmö och KHK var betydligt bättre än förväntat gör att vi nu ligger på plats 10, faktiskt inte föga förvånande, synd att detta lag står still och stampar för dom andra lagen spelar ihop sig och tar kliv framåt, det bådar inte gott inför framtiden.

Hoppas bara vi slipper kval så får vi ta nya tag till nästa säsong.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-12-02, SHL-omgång 23, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet