Isac Lundeström

+70
MrScout
keevvs
zamboni
Högljudd
ezz
#96
Sir Prozac
delpiero
RSD555
farre
Lars158
Kapten Haddock
Lehto
M
wilmus2007
Norrlandstoken
LubosC
GustenA
NilsOskar
Lajon
Diktatorn
Hostak straffar
tibet
amarule
hokkzorz
Kagen
Kraftkung
Micke80
Myrman
Jonken
Puckad
Sportchefen #2
Mange
Dilox
PM
Blinders
Lillajag
MrA
rasbiologen
Jonsey
Hankburger
Donten_
Redbear
Donowitz
kokostrollet
CKa
pingu
Ferros
Dustin
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lulefan
nummer 17
Sundance Kid
Tigerman
Old Brooklyn
Tony Moore
NallePhu
Patrik82
Lasse Proppmätt
icemask
Qirren
Jokerman
ski3r
Bamsefar
LulefanGBG
Pajala
Urken
Snikne Ville
74 posters

Sida 12 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 16:01

Fyller på dagens hyllningskör och information med att jag tycker det är riktigt bra att Lunde inte spelar match dagen efter hemkomst!

Jag tycker nästan Lunde själv ska få känna när han är redo och tycker att vi och föreningen ska ge honom en stor portion andrum innan han går drar på sig Superkostymen för match.
Som fler ha skrivit, så har han haft en "turbulent" tid där de hänt väldigt mycket på kort tid och han har fått lite vila. Om han får andas och ladda batterierna en stund, så lär vi få se en Lunde i högform inom tid!

Jag kommer bara ihåg när Walle for runt i SHL, Juniorlandslag, NHL-camp mm. mm. och hade gjort nästan 100 matchen under året. Då såg man att han var sleten grabben.
Visst har junnisar energi, men de tar på att hela tiden vara jagad och försöka slå sig in i NHL via camp, jagad för att få stanna, i AHL för att få komma tillbaka mm. De är lite som att spela i Kvalserien i ett halvår!

Man kan bara säga grattis till oss och till föreningen, men framför allt till våra fantastiska GM som gjort en grymt jobb sedan dom klev på tåget!
Jag tycker våra GM har visat ett grymt engagemang och dessutom verkar fiska djupt och noggrant med spelare dom verkligen vill ha och vill behålla!

TACK!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu fre 04 jan 2019, 17:02

Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders fre 04 jan 2019, 17:16


Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken fre 04 jan 2019, 17:18

Galen harmoni inom LHF just nu medan totalkris råder i övriga SHL klubbar och huvuden som rullar kors och tvärs. Rätt paradoxalt men det är vi fan värda. Håller med om att Engman och Skuggan kommit in i arbetet på bästa möjliga sätt. Var nog i rättan tid att de tog över skutan efter Mr Kvibille. Man kanske rent utav kan öppna SPA anläggning i Delfinen som övriga sportchefer och utbrända tränare kan få besöka, se och lära. Haha

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin fre 04 jan 2019, 17:20

NallePhu skrev:Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!

Haha vem har påstått det? Tycker alla verkar ha rätt rimliga förväntningar på Lundeström. Sen att det kanske är den bästa värvningen just nu för just Luleå betyder inte att man anser han vara någon frälsare. Snyggt av @icemask att pudla förresten (pik).

Dustin

Antal inlägg : 6846
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 18:29

Määk skrev:
NallePhu skrev:Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!

Haha vem har påstått det? Tycker alla verkar ha rätt rimliga förväntningar på Lundeström. Sen att det kanske är den bästa värvningen just nu för just Luleå betyder inte att man anser han vara någon frälsare. Snyggt av @icemask att pudla förresten (pik).

Jag anser dock Lunde som den allra bästa värvningen vi kunde göra "what ever"! Jag skulle inte hoppa högre med en i europa kallad Toppcenter.
Hur tänker jag då? Jo, de finns INGEN center i i SHL-kaliber som kan matcha Lunde just i LHF bättre......INGEN!
Han kan föreningen, Bulan, systemet, medspelarna, hemstaden och han känner sig välkommen delux! Han behöver några dagar att samla sig för att ta nya tag.
Lunde är ingen center som behöver aklimaticera sig för att kunna leverera. Behöver jag nämna några "topcentrar" likt många andra importer som floppat? Han kan bulan och hemstaden som hans egna byxor. Han är även den centern som t.o.m. kan dominera i båda vägarna. Jag hittar få SHL-spelande centrar som kan hela banan bättre. Han imponerade t.o.m. på coach i NHL och Anaheim för hans defensiva spel. Dessutom kommer lill-karln lyfta medspelarna väldigt många procent.
Jag kommer aldrig kalla Lunde för frälsaren, men jag kanske kommer kalla laget för frälsaren när Lunde klivit in och höjt hela laget om 3, 4 eller 5 omgångar för frälsaren, för han gör oss många % bättre!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken fre 04 jan 2019, 18:32

Framförallt så är han kanske lite nyckeln för Emil som har gått lite halvtungt under hösten. Tänk att få igång hans skytte.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad fre 04 jan 2019, 18:36

Precis så @Kapten Haddock. Det finns bättre centrar där ute. Men lediga?
Och ingen, absolut ingen, kan kliva in i laget i januari så enkelt och komma in i spelsystemet och gruppen och börja leverera från första nedsläpp, allt utan att förstöra gruppdynamiken.
På många sätt är det felande länken som har saknats.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 18:38


Bara att se där. Killen har inte varit inne på ett baklänges mål i JVM! De är som i Anaheim, han hade bäst +/- i Anaheim länge, trot att han slungades runt med olika spelare hela tiden.
Den karln lyfter laget och hoppas vi kan flyta på vågen till slutet av säsongen!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 18:39

Puckad skrev:Precis så @Kapten Haddock. Det finns bättre centrar där ute. Men lediga?
Och ingen, absolut ingen, kan kliva in i laget i januari så enkelt och komma in i spelsystemet och gruppen och börja leverera från första nedsläpp, allt utan att förstöra gruppdynamiken.
På många sätt är det felande länken som har saknats.

Helt rätt Puckad!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin fre 04 jan 2019, 18:57

Kapten Haddock skrev:
Määk skrev:
NallePhu skrev:Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!

Haha vem har påstått det? Tycker alla verkar ha rätt rimliga förväntningar på Lundeström. Sen att det kanske är den bästa värvningen just nu för just Luleå betyder inte att man anser han vara någon frälsare. Snyggt av @icemask att pudla förresten (pik).

Jag anser dock Lunde som den allra bästa värvningen vi kunde göra "what ever"! Jag skulle inte hoppa högre med en i europa kallad Toppcenter.
Hur tänker jag då? Jo, de finns INGEN center i i SHL-kaliber som kan matcha Lunde just i LHF bättre......INGEN!
Han kan föreningen, Bulan, systemet,  medspelarna, hemstaden och han känner sig välkommen delux! Han behöver några dagar att samla sig för att ta nya tag.
Lunde är ingen center som behöver aklimaticera sig för att kunna leverera. Behöver jag nämna några "topcentrar" likt många andra importer som floppat? Han kan bulan och hemstaden som hans egna byxor. Han är även den centern  som t.o.m. kan dominera i båda vägarna. Jag hittar få SHL-spelande centrar som kan hela banan bättre. Han imponerade t.o.m. på coach i NHL och Anaheim för hans defensiva spel. Dessutom kommer lill-karln lyfta medspelarna väldigt många procent.
Jag kommer aldrig kalla Lunde för frälsaren, men jag kanske kommer kalla laget för frälsaren när Lunde klivit in och höjt hela laget om 3, 4 eller 5 omgångar för frälsaren, för han gör oss många % bättre!

Jag håller med. Det jag menade var bara att för att man har den åsikten så betyder det inte att man ser Lundeström som en frälsare. Tror ingen förväntar sig över 1ppm men som du säger ett stabilt tvåvägsspel som höjer kedjekamraterna och i slutändan hela laget. Sen är det bonus om han ökar sin offensiva produktion.

Dustin

Antal inlägg : 6846
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 19:04

Määk skrev:
Kapten Haddock skrev:
Määk skrev:
NallePhu skrev:Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!

Haha vem har påstått det? Tycker alla verkar ha rätt rimliga förväntningar på Lundeström. Sen att det kanske är den bästa värvningen just nu för just Luleå betyder inte att man anser han vara någon frälsare. Snyggt av @icemask att pudla förresten (pik).

Jag anser dock Lunde som den allra bästa värvningen vi kunde göra "what ever"! Jag skulle inte hoppa högre med en i europa kallad Toppcenter.
Hur tänker jag då? Jo, de finns INGEN center i i SHL-kaliber som kan matcha Lunde just i LHF bättre......INGEN!
Han kan föreningen, Bulan, systemet,  medspelarna, hemstaden och han känner sig välkommen delux! Han behöver några dagar att samla sig för att ta nya tag.
Lunde är ingen center som behöver aklimaticera sig för att kunna leverera. Behöver jag nämna några "topcentrar" likt många andra importer som floppat? Han kan bulan och hemstaden som hans egna byxor. Han är även den centern  som t.o.m. kan dominera i båda vägarna. Jag hittar få SHL-spelande centrar som kan hela banan bättre. Han imponerade t.o.m. på coach i NHL och Anaheim för hans defensiva spel. Dessutom kommer lill-karln lyfta medspelarna väldigt många procent.
Jag kommer aldrig kalla Lunde för frälsaren, men jag kanske kommer kalla laget för frälsaren när Lunde klivit in och höjt hela laget om 3, 4 eller 5 omgångar för frälsaren, för han gör oss många % bättre!

Jag håller med. Det jag menade var bara att för att man har den åsikten så betyder det inte att man ser Lundeström som en frälsare. Tror ingen förväntar sig över 1ppm men som du säger ett stabilt tvåvägsspel som höjer kedjekamraterna och i slutändan hela laget. Sen är det bonus om han ökar sin offensiva produktion.

Helt klart!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger fre 04 jan 2019, 23:58


Måste säga att Luleå för tillfället kanske har den bästa centeruppsättningen man sett på många år i laget. Tänk er.. Supersnipern Olausson, Connolly och Isac som alla tre slåss om positionen som förstacenter (känns ändå som Isac går in som tredje center och därigenom gör att Luleå har tre producerande femmor) och som dessutom har bra forwards runt sig med en hårt jobbande (och egen producerad center) i Jonas Berglund. Känns ändå riktigt bra. Tänk er hur oroliga vissa var i början av säsongen just runt centerfrågan. Razz

ski3r skrev:Håller med, det här är nog bästa möjliga värvningen just nu. En center på hög nivå som dessutom redan känns som en del av laget. Kunde knappast bli mycket bättre.
Edit: Vad fan ska vi nu gnälla över när laget är spikat?

Domare och Fabbes frilla. Smile

NallePhu skrev:Så lugn nu alla verkar som det är en frälsare som anlänt till laget, Riktigt så skulle jag säga det inte är men likväl har vi nu en bärande center i varje enhet gött så so far!

Luleå behövde en center och sett till behov så passar Isac som handen i handsken. Faktumet att han inte behöver gå in som förstacenter är perfekt. Alltså mindre press på honom och mindre förväntningar av fansen. Har däremot inte sett en enda som påstår att han skulle vara någon frälsare. Det verkar snarare vara så att folk har raka motsatta inställning faktiskt där man menar att Isac ska få tid att ställa om och faktiskt komma in i laget.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jonken lör 05 jan 2019, 12:11

Norrlandstoken skrev:Framförallt så är han kanske lite nyckeln för Emil som har gått lite halvtungt under hösten. Tänk att få igång hans skytte.
Inte bara Emils och Einars skytte: Utan att åter kunna mönstra upp en kedja i full harmoni och gemensamt hockey tänk; med Emil/Lunde/Einar. En extremt frejdig kedja som egentligen har allt på SHL-nivå.

- TOTALT oberäkneliga för motståndare: Ingen i kedjan drar sig det minsta för att utmana en-mot-en; alt passa eller ta avslut från distans.
- Alla rör sig konstant och effektivt.
- Samtliga spelare i kedjan går gärna in i trafik.
- Kedjan som helhet har: -Skicklighet, -rörlighet, -fysik, -tyngd, -balans, -teknik, -blandade klubbblad (L/R). -avslutskompetens och tekningsstyrka.
- Killarna trivs tillsammans -och sporrar hela tiden fram den bästa hockeyn ur varandra.

Att kunna addera en till lina i 5 mot 5 spelet som motståndare måste lägga extra energi på; innebär en helt andra verktyg i coachning för Kyrö, Stridh och Bulan. Nu skall motståndare försöka neutralisera bort 3-kedjor: Jacks, Olles och Isacs kedja. Detta kommer att bli tufft. Håller bara LHF diciplinen -med utgångspunkt från hemjobbet i kortare, energirika byten; kommer detta att mala på rejält även offensivt -oavsett motstånd.

Lagledningen vill gärna foka mer på sin egna prestation -istället för anpassa sig efter motståndarna. Med 3 producerande kedjor får man tillgång till exakt detta. Man kommer att kunna tvinga minst en av motståndarnas tänkta producerande enheter att i större grad anpassa sig efter LHF sett över 3 x 20 minuter ishockey: Sånt tenderar att väga över i matcher. Motståndare kan inte heller fula bort 3 offensivt skickliga enheter. Och botbänken lär ju inte vara något vidare smart alternativ mot LHF....

-Nä; detta kommer nog att bli bra. Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jonken lör 05 jan 2019, 12:18

Nivån i SHL har nu snäppats upp.
Och Luleå Hockey har nu med additionen av Isac höjt kompetensen i sin trupp med minst lika många snäpp.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders mån 07 jan 2019, 09:53

"Lundeström får inte träna med Luleå Hockey
ISHOCKEY Han har varit i Luleå i tre dagar. Men Isac Lundeström har fortfarande inte gjort en enda träning med Luleå Hockey. "Han får inte", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund09:07 | 2019-01-07
Anledningen är att Anaheim Ducks ännu inte har skickat hans transferkort och låneavtal till Luleå Hockey än.

– Normalt brukar det gå ganska fort, men vi har varken fått det ena eller det andra, säger Stefan Nilsson.

Han tillägger sedan:

– Vi tycker det har tagit lite väl lång tid. Men jag tror inte det ska vara något problem. Signalen vi fått är att det ska komma.

Förhoppningen är att Isac Lundeström ska kunna spela mot Örebro på torsdag.

– Men han får inte spela innan vi har fått alla papper, han får inte ens träna med laget, säger Stefan Nilsson.

Vi söker Isac Lundeström och hans agent Martin Nilsson för en kommentar."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lundestrom-far-inte-trana-med-lulea-hockey-nm5000744.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin mån 07 jan 2019, 10:09

Blinders88 skrev:"Lundeström får inte träna med Luleå Hockey
ISHOCKEY Han har varit i Luleå i tre dagar. Men Isac Lundeström har fortfarande inte gjort en enda träning med Luleå Hockey. "Han får inte", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund09:07 | 2019-01-07
Anledningen är att Anaheim Ducks ännu inte har skickat hans transferkort och låneavtal till Luleå Hockey än.

– Normalt brukar det gå ganska fort, men vi har varken fått det ena eller det andra, säger Stefan Nilsson.

Han tillägger sedan:

– Vi tycker det har tagit lite väl lång tid. Men jag tror inte det ska vara något problem. Signalen vi fått är att det ska komma.

Förhoppningen är att Isac Lundeström ska kunna spela mot Örebro på torsdag.

– Men han får inte spela innan vi har fått alla papper, han får inte ens träna med laget, säger Stefan Nilsson.

Vi söker Isac Lundeström och hans agent Martin Nilsson för en kommentar."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lundestrom-far-inte-trana-med-lulea-hockey-nm5000744.aspx

Anaheim blir mer och mer en hatklubb för mig.

Dustin

Antal inlägg : 6846
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders mån 07 jan 2019, 10:25

Määk skrev:
Blinders88 skrev:"Lundeström får inte träna med Luleå Hockey
ISHOCKEY Han har varit i Luleå i tre dagar. Men Isac Lundeström har fortfarande inte gjort en enda träning med Luleå Hockey. "Han får inte", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund09:07 | 2019-01-07
Anledningen är att Anaheim Ducks ännu inte har skickat hans transferkort och låneavtal till Luleå Hockey än.

– Normalt brukar det gå ganska fort, men vi har varken fått det ena eller det andra, säger Stefan Nilsson.

Han tillägger sedan:

– Vi tycker det har tagit lite väl lång tid. Men jag tror inte det ska vara något problem. Signalen vi fått är att det ska komma.

Förhoppningen är att Isac Lundeström ska kunna spela mot Örebro på torsdag.

– Men han får inte spela innan vi har fått alla papper, han får inte ens träna med laget, säger Stefan Nilsson.

Vi söker Isac Lundeström och hans agent Martin Nilsson för en kommentar."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lundestrom-far-inte-trana-med-lulea-hockey-nm5000744.aspx

Anaheim blir mer och mer en hatklubb för mig.
Ja, verkar vara riktigt dryga.

Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu mån 07 jan 2019, 10:28

Som jag sagt tidigare Anaheim är en klubb svår att förhandla med i NHL dem ser till sitt eget bästa utan tänka på hur spelaren reagerar, Bara nu inte Lundeström dragit till Luleå i tron att allt är ok och att Anaheim inte godkänt att han fick ens åka med Nisse & Stridh till Luleå från JVM!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av GustenA mån 07 jan 2019, 10:46

NallePhu skrev:Som jag sagt tidigare Anaheim är en klubb svår att förhandla med i NHL dem ser till sitt eget bästa utan tänka på hur spelaren reagerar, Bara nu inte Lundeström dragit till Luleå i tron att allt är ok och att Anaheim inte godkänt att han fick ens åka med Nisse & Stridh till Luleå från JVM!
Det känns som att så inte är fallet. Agenten borde iallafall ha koll på det. LHF borde också ha koll på det.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu mån 07 jan 2019, 12:24

GustenA skrev:
NallePhu skrev:Som jag sagt tidigare Anaheim är en klubb svår att förhandla med i NHL dem ser till sitt eget bästa utan tänka på hur spelaren reagerar, Bara nu inte Lundeström dragit till Luleå i tron att allt är ok och att Anaheim inte godkänt att han fick ens åka med Nisse & Stridh till Luleå från JVM!
Det känns som att så inte är fallet. Agenten borde iallafall ha koll på det. LHF borde också ha koll på det.
Tror ingen har koll på hur Anaheim ens tänker tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av RSD555 mån 07 jan 2019, 12:30

ski3r skrev:Håller med, det här är nog bästa möjliga värvningen just nu. En center på hög nivå som dessutom redan känns som en del av laget. Kunde knappast bli mycket bättre.
Edit: Vad fan ska vi nu gnälla över när laget är spikat?

Hade vi fått in en ung amerikansk center som börjat säsongen i nhl hade jag varit lyrisk. Men det här är ju ännu bättre. Vana vid shl och stor rink och även med Luleås spel..

Om man nu ens ska jämföra Lundis med andra..

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NilsOskar mån 07 jan 2019, 22:07

Tror på att Lundeström kommer att spela för oss när han presenteras i lineupen.

0-4 i baken för Disney igår. Kanske behövs han där helt plötsligt och vem vet om de har fått några skadekänningar på morgonträningen...

NilsOskar

Antal inlägg : 436
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av MrScout tis 08 jan 2019, 00:55

Hej vänner!

Allting med Isac ska vara löst till morgondagen, senast onsdag enligt min källa beroende på vilken tid under dygnet allt löser sig.

Larsson - Lundeström - Gunler
Vad säger ni om den linan?
(Hålla kvar Einar med Olle & Robin!).

Jag tycker Noel har växt i spel 5 MOT 5 de senaste matcherna och ska få fortsatt förtroende som ordinarie. I PP är han ett extremhot med sitt vassa avslut och väldigt öppna och rörliga höfter ständigt redo med sin bössa och rappa tanke. Tänk er #67:s såsmackor till honom nästa säsong i PP!

Med vänlig hälsning, Scouten
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 145
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tis 08 jan 2019, 09:03

Stoppas på nytt från att träna
ISHOCKEY Luleå Hockey har ännu inte fått Isac Lundeströms transferkort och låneavtal av Anaheim Ducks.

David Olsson Jiglund08:50 | 2019-01-08
Det meddelade sportchefen Stefan Nilsson några timmar innan tisdagens träning.

– Han får alltså inte träna med laget i dag heller, skriver han i ett sms.

Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av LHF96 tis 08 jan 2019, 09:52

De är bokstavligt talat en j*vla Kalle-anka-förening Mad
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3505
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken tis 08 jan 2019, 09:59

Skandal

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu tis 08 jan 2019, 10:58

Skandal var då??
Anaheim har kontrakt med Lundeström sedan hur dem tänker och jobbar är en annan femma men ngn större skandal är det väl inte, Det är mer sitta lugnt och stilla och vänta kan vara så att Ducks fått skador eller då dem börjar förlora få upp spelare som kan vända den negativa sidan till ngt positivt!

17/12-18 var sista vinsten för Anaheim efter det har det varit 8 raka förluster så det kan vara dyl saker också som kan sätta käppar i hjulet tyvärr, Om så sker i detta fall är det väl ingen större sensation att dem återkallar en spelare men tror de är mest vänta och se vad som händer innan matchen mot Örebro på Torsdag!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar tis 08 jan 2019, 11:30

NallePhu skrev:Skandal var då??
Anaheim har kontrakt med Lundeström sedan hur dem tänker och jobbar är en annan femma men ngn större skandal är det väl inte, Det är mer sitta lugnt och stilla och vänta kan vara så att Ducks fått skador eller då dem börjar förlora få upp spelare som kan vända den negativa sidan till ngt positivt!

17/12-18 var sista vinsten för Anaheim efter det har det varit 8 raka förluster så det kan vara dyl saker också som kan sätta käppar i hjulet tyvärr, Om så sker i detta fall är det väl ingen större sensation att dem återkallar en spelare men tror de är mest vänta och se vad som händer innan matchen mot Örebro på Torsdag!

Enligt din beskrivning över hur kvackeanka tydligen fungerar så låter de som en tjurig treåring som sätter sig på tvären oavsett, Isac är utlånad till Luleå med kvackeankas medgivande, att nu krångla är en skandal
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12038
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tis 08 jan 2019, 12:28

"Lundeström: "Nog blir det Luleå i år"
ISHOCKEY Isac Lundeström får fortfarande inte träna med Luleå Hockey. Nu uttalar han själv sig för första gången om det hela. "Nog blir det Luleå i år – när jag sa att jag ville åka tillbaka hit efter vi hade blivit utslagna sa de att de tyckte det lät som en bra idé", säger han.

David Olsson Jiglund12:08 | 2019-01-08
På tisdagen tränade han på is innan Luleå Hockeys A-lag.

– Träning och träning, säger Isac Lundeström.

Sedan tillägger han:

– Jag får ju inte träna med laget än eftersom Anaheim inte har skickat alla papper än, men jag får köra själv. Och det kändes skönt.

Hur är formen?

– Jag har spelat mycket matcher den senaste tiden. Men jag har inte hunnit vara så mycket i gymmet. Jag har dessutom varit krasslig. Och just nu känner jag mig rätt trött.

Tror du att du kommer kunna spela mot Örebro på torsdag?

– Det är min förhoppning, säger han, och tillägger att han gärna vill göra någon träning med laget innan sin första match, innan han fortsätter:

– Det blir antingen på torsdag eller lördag som det känns nu.

Varför dröjer det?

– Jag har faktiskt ingen aning. Jag har inte snackat med dem. Det är bara min agent som har gjort det. Men jag hoppas att det ska lösa sig den här veckan.

Han är inställd på att avsluta säsongen i Luleå Hockey.

– Det är ganska tråkigt att bara gå och vänta, säger Isac Lundeström.

Han tillägger sedan:

– När det blir klart vet jag inte, men nog blir det Luleå i år. När jag sa att jag ville åka tillbaka hit efter vi hade blivit utslagna sa de att de tyckte det lät som en bra idé."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lundestrom-nog-blir-det-lulea-i-ar-nm5001627.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken tis 08 jan 2019, 13:55

Skandal att man inte låter sin spelare få istid och göra matcher

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av icemask tis 08 jan 2019, 16:10

Norrlandstoken skrev:Skandal att man inte låter sin spelare få istid och göra matcher
Ducks kanske är rädda att han gör bra ifrån sig och det visar sig att de satsat på fel spelare ?!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin tis 08 jan 2019, 17:06

icemask skrev:
Norrlandstoken skrev:Skandal att man inte låter sin spelare få istid och göra matcher
Ducks kanske är rädda att han gör bra ifrån sig och det visar sig att de satsat på fel spelare ?!

Finns ingenting negativt för Ducks med att han skulle göra bra ifrån sig. Märkligt agerande från dag ett av den där pissklubben.

Dustin

Antal inlägg : 6846
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tis 08 jan 2019, 17:15

Määk skrev:
icemask skrev:
Norrlandstoken skrev:Skandal att man inte låter sin spelare få istid och göra matcher
Ducks kanske är rädda att han gör bra ifrån sig och det visar sig att de satsat på fel spelare ?!

Finns ingenting negativt för Ducks med att han skulle göra bra ifrån sig. Märkligt agerande från dag ett av den där pissklubben.

Nu ska vi inte börja kasta sten ännu. Kan vara så att det är någon annan part som håller emot. Kan t.ex. vara en försäkringsfråga? Lönefråga? Kan helt enkelt vara så att Anaheims faxmaskin dött? Kan vara många orsaker..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av wilmus2007 ons 09 jan 2019, 08:57

Enligt ett envist rykte så vill Ducks helt enkelt att han ska vila några dagar efter j-vm, därför drar det ut på tiden....
Behöver inte vara svårare än så ibland... Smile
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad ons 09 jan 2019, 10:05

wilmus2007 skrev:Enligt ett envist rykte så vill Ducks helt enkelt att han ska vila några dagar efter j-vm, därför drar det ut på tiden....
Behöver inte vara svårare än så ibland... Smile
Så omvårdnad och inte jävelskap.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tigerman ons 09 jan 2019, 10:51

Jag tror mer på att Rönken introducerade dammsugaren som fikabröd på deras kansli när han var där och spelade, och ända sedan dess går allt arbete lite småtrögt... jocolor

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu ons 09 jan 2019, 13:18

Finns nog ett samband med alla förluster Anaheim haft nu en längre tid misstänker dem förhalar med att sända transfer / lånekortet till IIHF just pga av detta, Sedan så det läser man i artikeln så säger Lundeström att "dem tyckte det var en bra idé" det är inget klartext att jo vi lånar ut dig så du kan utvecklas utan mer luddigt uttalande lite för många ???? och inga !!!! är feelingen så bara vänta se nattens match vad som sker i Anaheim!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av CKa ons 09 jan 2019, 14:41

NallePhu skrev:Finns nog ett samband med alla förluster Anaheim haft nu en längre tid misstänker dem förhalar med att sända transfer / lånekortet till IIHF just pga av detta, Sedan så det läser man i artikeln så säger Lundeström att "dem tyckte det var en bra idé" det är inget klartext att jo vi lånar ut dig så du kan utvecklas utan mer luddigt uttalande lite för många ???? och inga !!!! är feelingen så bara vänta se nattens match vad som sker i Anaheim!

Inser du inte själv hur mycket spekulation detta är? Sen om Anaheim skulle ha panik över alla förluster, tror du verkligen att det finns någon i organisationen som får snilleblixten att det är en spelare som lirat 4:e center i AHL som är lösningen på detta?

En spelare(agent) som dom dessutom SÅKLART har haft en dialog med innan han bestämde vilket håll flyget skulle gå efter JVM.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders ons 09 jan 2019, 14:48




Blinders

Antal inlägg : 5159
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu ons 09 jan 2019, 15:16

CKa skrev:
NallePhu skrev:Finns nog ett samband med alla förluster Anaheim haft nu en längre tid misstänker dem förhalar med att sända transfer / lånekortet till IIHF just pga av detta, Sedan så det läser man i artikeln så säger Lundeström att "dem tyckte det var en bra idé" det är inget klartext att jo vi lånar ut dig så du kan utvecklas utan mer luddigt uttalande lite för många ???? och inga !!!! är feelingen så bara vänta se nattens match vad som sker i Anaheim!

Inser du inte själv hur mycket spekulation detta är? Sen om Anaheim skulle ha panik över alla förluster, tror du verkligen att det finns någon i organisationen som får snilleblixten att det är en spelare som lirat 4:e center i AHL som är lösningen på detta?

En spelare(agent) som dom dessutom SÅKLART har haft en dialog med innan han bestämde vilket håll flyget skulle gå efter JVM.
Lika mycket som andra spekulerar kring varför det dröjer, En anledning lika god som någon liksom!

Agenet har redan sagt han har varit utanför detta med att Lundeström skulle lånas till Luleå, Allt har skötts klubbarna emellan enl media....

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av CKa ons 09 jan 2019, 15:26

NallePhu skrev:
CKa skrev:
NallePhu skrev:Finns nog ett samband med alla förluster Anaheim haft nu en längre tid misstänker dem förhalar med att sända transfer / lånekortet till IIHF just pga av detta, Sedan så det läser man i artikeln så säger Lundeström att "dem tyckte det var en bra idé" det är inget klartext att jo vi lånar ut dig så du kan utvecklas utan mer luddigt uttalande lite för många ???? och inga !!!! är feelingen så bara vänta se nattens match vad som sker i Anaheim!

Inser du inte själv hur mycket spekulation detta är? Sen om Anaheim skulle ha panik över alla förluster, tror du verkligen att det finns någon i organisationen som får snilleblixten att det är en spelare som lirat 4:e center i AHL som är lösningen på detta?

En spelare(agent) som dom dessutom SÅKLART har haft en dialog med innan han bestämde vilket håll flyget skulle gå efter JVM.
Lika mycket som andra spekulerar kring varför det dröjer, En anledning lika god som någon liksom!

Agenet har redan sagt han har varit utanför detta med att Lundeström skulle lånas till Luleå, Allt har skötts klubbarna emellan enl media....


Nejnejnej, det där stämmer ju såklart inte.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sir Prozac ons 09 jan 2019, 16:49

Känns jävligt skumt kring denna soppa.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu ons 09 jan 2019, 17:24

CKa skrev:
NallePhu skrev:
CKa skrev:
NallePhu skrev:Finns nog ett samband med alla förluster Anaheim haft nu en längre tid misstänker dem förhalar med att sända transfer / lånekortet till IIHF just pga av detta, Sedan så det läser man i artikeln så säger Lundeström att "dem tyckte det var en bra idé" det är inget klartext att jo vi lånar ut dig så du kan utvecklas utan mer luddigt uttalande lite för många ???? och inga !!!! är feelingen så bara vänta se nattens match vad som sker i Anaheim!

Inser du inte själv hur mycket spekulation detta är? Sen om Anaheim skulle ha panik över alla förluster, tror du verkligen att det finns någon i organisationen som får snilleblixten att det är en spelare som lirat 4:e center i AHL som är lösningen på detta?

En spelare(agent) som dom dessutom SÅKLART har haft en dialog med innan han bestämde vilket håll flyget skulle gå efter JVM.
Lika mycket som andra spekulerar kring varför det dröjer, En anledning lika god som någon liksom!

Agenet har redan sagt han har varit utanför detta med att Lundeström skulle lånas till Luleå, Allt har skötts klubbarna emellan enl media....


Nejnejnej, det där stämmer ju såklart inte.

Citat av agenten från NSD: – Jag har inte varit inblandad i det där. Det är något mellan Luleå och Anaheim -
Så dags att du börjar läsa innan du nekar ngt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad ons 09 jan 2019, 18:09

NallePhu skrev:Citat av agenten från NSD: – Jag har inte varit inblandad i det där. Det är något mellan Luleå och Anaheim -
Så dags att du börjar läsa innan du nekar ngt!
Om det stämmer så är det onekligen rörigt. Den gode Isac kan ha satt sig på flyget lite för tidigt...
Och det kommer aldrig LHF eller någon annan att säga , det får hanteras under ytan.
Nu är det som det är, antingen kommer ett papper eller också kommer en returbiljett.
Inte mycket mer att göra än att invänta.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear ons 09 jan 2019, 18:24

Junior VM-stjärnan Isac Lundström är ännu inte klar för spel för Luleå Hockey och förklaringen till det är att NHL-laget Anaheim Ducks vill att han vilar veckan ut.
Isac Lundström kom hem med flyg i fredags, men han får varken träna eller spela med laget förrän det internationella transferkortet och låneavtalet med Anaheim Ducks är påskrivna.

Och NHL-klubben har inte gjort det ännu.

”Isac ska vila”
Luleå Hockeys general manager Stefan ”Skuggan” Nilsson tror därför inte att stjärncentern kommer till spel till torsdagens hemmamatch mot Örebro.

– Isac Lundeström är fortfarande oklar och skulle det ändå bli klart i natt så har han ännu inte tränat med laget, utan bara för sig själv, och då är jag tveksam till spel, säger han.

Stefan ”Skuggan” Nilsson upplever att föreningen haft svårt att få kontakt med NHL-lagets ledning.

– Men vi har fått signalen via Isac Lundeström själv att Anaheim vill att han ska vila i veckan över matchen på torsdag och att han eventuellt kan vara spelklar till matchen mot Örebro borta på lördag. Vi hoppas ju på det, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/anaheim-ducks-isac-ska-vila-i-veckan

Tycker han borde ha vilat klart nu. Knepigt NHL-lag det där...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz ons 09 jan 2019, 18:31

Vilken tur att agenten verkligen gjort sitt yttersta. Och uppfyllt sin roll som kugghjul mellan Isac och klubbarna.

Rolling Eyes

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av pingu ons 09 jan 2019, 19:02

Trist att inte kunna se Isak imorgon då man väl är på plats Sad
Tycker att Isak och Luleå själva kan bestämma hur han bäst ska spela i SHL. Kommer nog inte att sörja om Anaheim missar slutspelet i år.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter ons 09 jan 2019, 19:55

Isac är beordrad vila en vecka av Ducks.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 12 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet